Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Botkyrka Söderorts Städservice AB

Söderorts Städservice AB

Värdshusvägen 32, 145 50 Norsborg — Visa karta

Vi på Söderorts Städservice erbjuder våra städtjänster till privatkunder och till företag i hela Storstockholm men främst i Söderort. Som privatkund kan du beställa hemstädning, storstädning, fönsterputs och flyttstädning. Till företag erbjuder vi kontorsstädning, trappstädning och hotellstädning. Vår verksamhet bygger på skicklig personal, lyhördhet och flexibilitet för kundens önskemål samt att värna om miljön. Vi har 100% nöjd kund-garanti på utfört arbete välkomna att be om offert!
Skärlingebacken 13, 12433, BANDHAGEN
BF Flytt & Städ
Kristian L:
Hej, Vi anlitade BF Flytt för allt från packning, flytt till flyttstädning. Har fungerat mycket bra. Extra stort plus för vänlig personal! ...

Städhjälpsfirmor nära Söderorts Städservice AB:

Forvägen 3, Norsborg
City Shine Stockholm står för en prisvärd lokalvård med hög kvalitet som värnar ... Läs mer ›
Cicci L:
Jag kunde inte varit nöjdare med min flyttstädning. Snabbt, med utmärkt service och fantastiskt städat till ett mycket bra pris. Rekommender...

Krögarvägen 6, Norsborg
Grandflytt är en flyttfirma i Stockholm där vi erbjuder ett heltäckande sortimen... Läs mer ›
Solweig B:
Punktliga och väldigt trevliga grabbar. Ingenting gick sönder eller blev förstört. Dom här grabbarna kan jag verkligen rekommendera.

Skrakvägen 12, SEGELTORP
CleaningLady har med sin professionella personal och nöjd-kundgaranti alltid som... Läs mer ›
Anders V:
Service, punktlighet och utför sitt jobb på ett mycket bra sätt

Terrängvägen 16, HÄGERSTEN
Emma E:
Vi är supernöjda över både bemötande och service! Rekommenderas varmt!

Läs vad 43 kunder tycker om Söderorts Städservice AB

• Beka K
    Beka K skrev om Söderorts Städservice AB
    Men denna inläg jag vill svara till Oskar E som bedömde vårt verksamhet:

Tack för din omdöme Oskar,

Tyvärr det verkar att du var missnöjd med vårt arbete.

Beställaren som beställde denna flyttsatädning ville att att vi skulle börja kl. 16.00 då dom skulle flytta ut samma dag. Men vi erbjöd att komma tidigare 14.00 för att hinna med jobbet.
    Vi påborjade arbete 14.00 men tiden räckte inte samma dag då det blev mörkt och det fanns inte lampor i alla rum, men jag komm nästa dag och slutförde den som fattades.
    Ni ville att vi skulle rensa vattenlås i köket men det ingår inte i denna checklistan som vi skickade till beställaren. Vi nedmonterar alldrig rör och rensar inuti. När Jag var klar med arbetet ni verkade vara njöda och vi komm överens att vi skulle komma för att tvätta från utsidan enda fönstret vilket var svårt åtkomliga. ( Vi kunde ta den tidigare men beställaren missade att informera till oss att det fanns en sådan fönster i villan.)

Våra medarbetarna komm enligt överenskommelsen och tvättade fönstret. Men ni beskriver att det var någon överraskning, att ni förståg inte vad dom ville.. att kvinna stormade in och stormade ut. Detta allt verkar som en fantasi och avsiktlig svartmålning...

Vi får mycket beröm från våra kunder, vilket glädjer oss och ger mer energi. Vissa recomendationer finns på reco men det är betydlig mycket positiva återkoppling vi hör varje dag. Vår målsatsning är att varje kund ska vara nöjd men tyvärr blir vissa kunder missnöjda oavsett vårt sättsning. Det kanske berör från person till person.

Lycka till Oskar, vi ser ändå din inläg som en positiv recomendation till oss!!!

Tack för att du tog tid för att skriva till oss!
  • Diana B
    Diana B skrev om Söderorts Städservice AB
    Vi har anlitat Söderorts Städservice AB för hemstädning redan i några år. Vi har varit alltid jätte nöjda. Mycket trevlig och kunnig personal, kommunikation fungerar utmärkt! Recomenderas!
  • Oskar E
    Oskar E skrev om Söderorts Städservice AB
    Skriver sällan omdömen men var tvungen dela med mig av mina möten med denna firma.

Är mycket missnöjd med en flyttstädning som gjordes av Söderorts Städservice på bostaden vi köpt.
    Även bemötandet är väldigt ifrågasatt.

Vid tillträdet var detta EJ städat:
    Golv+skarvar i kaklet i badrum, rejäla lager smuts ingrott som lätt gick bort när vi själva skrubbade
    Väggar i badrum samt duschens glasväggar
    Bakom torktumlare + tvättmaskin, inte heller ovanpå dem.
    Tvättmaskinens filter
    Lister ej våttorkade
    Golv ej moppade, (alt. väldigt slarvigt)
    I badrum nr.2 var inget städat, smutsigt golv, ej städat bakom/under badkaret, stor "smutsrand" på väggen bakom badkar
    Golvbrunn i badrum nr.2 en rengjord
    Ej städat under kyl och frys + diskbänk
    Spindelväv som hängde på flera ställen i taket
    Matsrester/smuts på kranar(endast avtorkade väldigt lite)
    Kissfläckar inuti ringen i badrum nr.2
    Ej städat/dammsugit tilluftsfilter bakom element, + elementen ej rengjorda

Några saker kan absolut missas, det förstår jag, men när det är så pass mycket och slarvigt gjort blir man besviken.

När de ska komma och ta utsidan av fönstret de ej nådde vid första tillfället så ringer de på, en kvinna säger "vatten, vatten!", slår av sig skorna och stormar in i köket, tar ett glas, fyller det, och stormar ut i bara strumporna. Tar några sekunder innan vi förstår "ok det är städarna..."
    Men när de drar in ett väldigt långt teleskopskaft i bostaden genom ett fönster lyckas de göra en 10 cm repa i ett annat fönster, trycka in den i spisen så en buckla i fronten på spisen uppkommer samt slå i taket så det blir en fläck. Ingen försiktighet alls med andra ord.
    Fläcken i taket gick ju bort lätt men repan på fönstret samt bucklan i spisen påpekades till dem per mail, men då blev de aggressiva och påstår att de båda fanns innan städningen och att när vi säger det är det "ett skämt" enligt dem.
    Säger sig gjort 180 flyttstädningar i år utan någon tidigare anmärkning och att de inte kan acceptera de påpekade skadorna de åstadkommit......

De erbjöd att komma tillbaka och städa resterande(vägrar dock åtgärda skadorna), men vi vill inte att de åstadkommer mer problem än vi redan har så vi anlitar en annan städare på egen bekostnad istället.

Ser av tidigare omdöme att de inte tar kritik särskilt bra(vilket jag även upplevde i mitt mail till dem om skadorna) så får väl se om jag får en utskällning jag med pga. denna "rekommendationen"

Anlita på egen risk!
  • Josef K
    Josef K skrev om Söderorts Städservice AB
    Har anlitat grabbarna ett par gånger och mina kunder har varit nöjda med deras kvalité.
    Rekommenderas vidare
  • Maia C
    Maia C skrev om Söderorts Städservice AB
    VI anlitade denna företag till flyttstädning, fick snabb och trevlig kontakt, bra resultat. Vi är väldigt nöjda och kommer säkert att anlita Söderorts Städservice AB flera gånger.
    2016-03-29 Beka K svarar Maia C
    Tack, Maia,

Välkommen åter med nya uppdrag!!!
  • Kate B
    Kate B skrev om Söderorts Städservice AB
    Bra städning till ett bra pris, ingenting att klaga på. Lika njöd varje gång. Recomenderas!
  • nina v
    nina v skrev om Söderorts Städservice AB
    VARNING!!!!! SÄMSTA jag varit med om!!!

Det här slår allt jag någonsin varit med om eller hört talas om. Bokade 5 timmar städ av vår 50 kvadratmeter lägenhet. Kom hem och det är så otroligt otroligt dåligt dammat, listerna var inte ens rörda, hallen hade lerspår (som lätt gick bort bara jag provade med fingret) MEN det värsta av allt var att vår fina mörka köksbänk är HELT förstörd!! Det är som de använt stålull eller liknande och gjort stooora repor samt tagit bort enormt mycket färg i stora fläckar.
    Vi ska fotografera lägenheten för försäljning imorgon och vi får nu skjuta upp det då hela bänken måste slipas och göras om.

Mailade företaget om detta samt skickade bilder. Fick svaret: "Dom gör så gott dom kan"

Ringde då upp och fick svaret: Jag kommer om en timme!! (utan att lyssna på vad jag hade att säga)

Dök upp: KLAMPAR IN med smutsiga skor, in i lägenheten, börjar skrika å vifta!!
    Lyssnade inte överhuvudtaget och frågade var min kille var. (mannen i hemmet)
    Otroligt oproffessionellt!

Intorkade leran i hallen sa han otroligt nonchalant: "det va väl från att ni kom hem." (efter en ren och solig dag?)
    Dammet på hela handdukstorken och listerna som de tydligt inte nuddat: "äh det kommer damm efter nån timme"
    Kommentarer i övrigt från honom till mig:
    "det går inte att prata med någon som är PSYKISKT SJUK (?!?!), jag känner igen när någon bara vill få det billigare"

(Jag hade gladeligen betalat det dubbla om det blev gjort.)

"Fem timmar, då kan ni inte räkna att det blir helt färdigt"
    (hur många timmar behövs för två personer för att få bort lite lätt damm?)

"Om ni tror att det är lätt att städa varför har ni inte gjort det själva?"

"Det tar lång tid att putsa fönster, då kanske man inte hinner mer"

När min kille kom hem mitt i det här så möttes han med lite mer respekt i några minuter men sen blev även han överkörd och totalt skriken åt. Det hela slutade med att städchefen stormar ut ur lägenheten å smäller igen dörren i min killes ansikte.

OTROLIGT VIDRIG UPPLEVELSE och det kändes som jag var med i fuskbyggarna eller värre. Vi kom på direkt efter att vi önska att vi hade filmat det för det här var så vidrigt och oprofessionellt bemötande så jag har aldrig varit med om liknande.

För att ge en bild av oss så är vi ett par som är noga med vårt hem, har fina jobb och bara bokade det här då vi inte hade tid och ville få det fint inför försäljning. Nu står vi istället med en lägenhet som är lika smutsig som från början och en köksbänk som är fullständigt ohållbar.

De säljer även sin faktura till visma just för att man inte ska ha en chans till invändningar som kund vilket tyder på att det är vana vid klagomål.

BOKA ALDRIG DESSA!
    2016-03-29 Beka K svarar nina v
    Vi på Söderorts Städservice AB utför ca 2000 olika uppdrag varje år, flesta kunder är väldigt nojda och dom rekomendera oss till andra, Men finns vissa kunder som blir missnöjda trots att vi satsar lika mycket vid varje uppdrag.

I detta fall ett paar som bokade storstädning på 50 kvm inkl fönsterputs. Efter att vi har erbjudit pris, dom återkom med förslag att dom vill ha "mindre omfattande städning" och vi komm överens om ett lätt städning endast 5 timm totalt (2,5 timme för två personer). Vi har utfört arbete enligt avtalet, fixat fönsterputning, städning i köket bla annat spis invändig, alla skåp, storstädning i badrumet, all rum, damning, golv, väggar. Vi fixar lite extra men efterom tiden är begränsat man kan inte göra allt perfekt. desutom lägenhet är moblerad det är svårt att komma till all yttor. Vårt fel är det att vi acepterade kundens förslag om mindre timmar. Till slut känns det fint och fräscht i hemmet, der det verkligen behövdes ett storstädning.

Problemet uppstår när fakturan blir skickad. Istället att vara tacksamma för arbete som vi har gjört, återkommer detta paar med klagamål att dom hittade damm och dom vill inte godkänna städining och betala fakturan. Oavsätt hur noggran man städar ingen kan garentera att allt dam försvinner. Men man bedömer arbetet i helheten. Men detta kära unga mänikor vill inte lysna. Dom tänker att reklamation är alltid en fördell för att minska priset eller skipa att betalla.

Lyckligtvis vi träffar väldigt sällan såna kunder , men dett blir i alla 2 -3 per år. Man känner att dom har samma beteende, i borjan upger dom att det är ett lätt jöbb men det blir alltid tvärtom. Problemet borjar när fakturan blir skickad:)...

Flesta våra kinder är väldig trevliga och dom uppskattar och respekterar vårt arbete och vi kämpar för dom. Men visst finns mäniskor som Nina, dom som är alltid missnöjda, ingen städfirma vill ha dom. Vi önskar ändå lycka till Nina. Vi kan bara recomendera, vissa respect för mäniskor som jöbbar ått dig or clean your house yourself.

VARNING!!! OM NÅGON KÄNNER SIG SOM NINA, NI ÄR ABSOLUT INTE VÅLKOMNA HOS OSS!!!

VI VILL HA KUNDER SOM HAR KAN LE, DE SOM HAR PERSONLIGHET OCH UPPSKATTAR ÄVEN ANDRAS JOBB!!!
    2016-03-30 nina v svarar Beka K
    Otroligt sorgligt och oproffessionellt svar även här av dig.
    Storstädning behövdes inte utan vi ville putsa till vårt hem inför försäljning.
    Vi har och hade ingen som helst önskan att försöka få bort en faktura på ynka 600kr men däremot blev vi ledsna över resultatet när vi kom hem.

Allt det där spelar egentligen inte så stor roll för oss och vi beskyller inte kvinnorna som städade överhuvudtaget. Utan det som gör att vi vill varna för er är hur du som chef Zviad, och som den vi haft kontakt med när vi beställde, har mage att kliva in med skor, knappt säga hej innan du börjar skrika och komma med (konstiga) undanflykter samt kalla din kund psykiskt sjuk?

Sorgligt och vi tog väldigt illa vid oss av ditt bemötande och hoppas att ingen mer ska behöva det.

Hur som, vi kan enas om att aldrig mer jobba ihop. Här är vårt omdöme.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Fredrik B
    Fredrik B skrev om Söderorts Städservice AB
    Vi har använt oss av söderorts städservice ett antal år nu och är mkt nöjda!
  • Mattias W
    Mattias W skrev om Söderorts Städservice AB
    Bokade flyttstädning via Söderorts Städservice.
    Mycket bra bemötande redan från början.

Bra att man fick en lista på vad som ingår redan när offerten skickades.
    Alla punkter på listan hade sedan städats med klart godkänt resultat.

Snabb, flexibel och problemfri service!

/Mattias, Kungsholmen
  • Helen W
    Helen W skrev om Söderorts Städservice AB
    Toppenbra och supersnabb! Lika nöjd varje gång!
  • Kristina A
    Kristina A skrev om Söderorts Städservice AB
    Ett mycket bra och pålitligt företag med trevlig och serviceinriktad personal. Alla fönster i huset blev skinande rena.
  • Lillian B
    Lillian B skrev om Söderorts Städservice AB
    Fönsterputsning 2ggr/år
    Oregelbunden med hushållsstädning
  • Marie E
    Marie E skrev om Söderorts Städservice AB
    Jag har en mycket positiv uppfattning av Söderorts Städservice.
    De har varit snabba och tydliga på att återkoppla via mejl.
    Städerskan som hjälper mig att städa hemma är mycket bra och trevlig och hon kommer på ÖK tid.
    Priset ligger på en bra nivå.
  • Ingrid W
    Ingrid W skrev om Söderorts Städservice AB
    Söderorts Stödservice är pålitliga och alltid glada och trevliga. Jag blir alltid väldigt nöjd med resultatet!
  • Inger L
    Inger L skrev om Söderorts Städservice AB
    Jag är helnöjd med både bemötandet och den städtjänst jag har köpt.
    En jätteduktig städerska vid namn Alla har gjort fint hemma hos oss.
    Allt bara skiner när hon är klar.
  • Emma L
    Emma L skrev om Söderorts Städservice AB
    Jättebra bemötande från början till slut. En ur personalen ringde upp samma dag vi skickat förfrågan och de kunde komma och putsa våra fönster redan dagen därpå. De var väldigt noggranna, trevliga och hjälpsamma. Vi har lösspröjs på fönstrena som de både tog bort och satte tillbaka utan extra kostnad. Vi var helnöjda och har rekommenderat företaget till bekanta som också de blivit nöjda med deras service.
  • Hans H
    Hans H skrev om Söderorts Städservice AB
    Fönstertvätt som innebar att 2 personer fick skruva bort 4 stora tunga innerfönster. Vi fick problem med bokad tid men det var inga problem med ombokning. Väldigt trevlig personal på plats.
  • Britt-louise W
    Britt-louise W skrev om Söderorts Städservice AB
    mycket bra bemötande från första stund.Toppenkvalitét på utfört arbete.Fönsterputsning med Zviad,alltid trevlig och hjälpsam.Bra att alltid ha samma person som kommer.
  • Sang C
    Sang C skrev om Söderorts Städservice AB
    Jag var nöjd med det arbetet de utförde hos mig.
  • Ann-leena M
    Ann-leena M skrev om Söderorts Städservice AB
    De var väldigt proffsiga och snabba. Mycket nöjd!
  • Shahrzad A
    Shahrzad A skrev om Söderorts Städservice AB
    Jag har fått hjälp med fönsterputs och varit nöjd.
  • Helena K
    Helena K skrev om Söderorts Städservice AB
    Hej.
    Jag fick ett väldigt bra intryck av Söderorts Städservice.
    Jag beställde fönserputs av min lägenhet och även puts av rutorna till den inglasade balkongen.
    Jag var i kontakt med mannen innan han kom.
    Vi bestämde ett datum och han dök upp en lördag.
    Jag är helt nöjd med det arbete han utförde och kommer definitivt anlita honom igen
  • Danielle N
    Danielle N skrev om Söderorts Städservice AB
    Personalen var professional och gjort uppdragen snabb och bra.
  • Richard S
    Richard S skrev om Söderorts Städservice AB
    Riktigt bra service, flexibla och hjälpsamma!
  • Carola Z
    Carola Z skrev om Söderorts Städservice AB
    Bra. Snabbt. Och hög kvalitet. De kom på utsatt tid och arbetade effektivt.
  • Anna T
    Anna T skrev om Söderorts Städservice AB
    Mycket bra städning och trevligt bemötande. Rekommenderas!
  • Caroline F
    Caroline F skrev om Söderorts Städservice AB
    Bra flyttstäd, punktliga och tillmötesgående. Rekommenderas
  • Claes T
    Claes T skrev om Söderorts Städservice AB
    Utmärkt service. Har redan rekommenderat till andra i närheten.
  • Rosi R
    Rosi R skrev om Söderorts Städservice AB
    Vänligt bemötande. Passat tiden bra. Gjort ett bra jobb som jag är nöjd med.
  • Inger K
    Inger K skrev om Söderorts Städservice AB
    Fönsterputs.Mycket trevligt bemötande.
  • Christina S
    Christina S skrev om Söderorts Städservice AB
    Har köpt fönsterputs. Trevligt bemötande både vid telefonkontakt och hos utföraren.
  • Helena F
    Helena F skrev om Söderorts Städservice AB
    Jättebra. Tidsbokningen går snabbt och lätt. Sen kommer fönsterputsaren och tvättar fönstren lika snabbt som ordentligt.
  • Jon W
    Jon W skrev om Söderorts Städservice AB
    Trevliga. Bra. Sympatiska.
    Allt blev godkänt utan problem.
  • Elisabeth H
    Elisabeth H skrev om Söderorts Städservice AB
    Bra bemötande o lever upp till vad man lovar. Utförde arbetet mkt bra o snabbt .
  • Charlotte H
    Charlotte H skrev om Söderorts Städservice AB
    Bra service och löser alltid eventuella problem utan konstigheter. Rekommenderas varmt!
  • Louise W
    Louise W skrev om Söderorts Städservice AB
    Beställde fönsterputsning av radhus. Resultatet var att fönstrens var mer smutsiga än före... Såg bara ut som man dragit runt smutsen med en trasa. När detta påpekades kunde de snabbt komma tillbaka men tyvärr slutade det med att vi gav upp och betalade trots dåligt resultat.
    nina v gillar detta
  • Cecilia F
    Cecilia F skrev om Söderorts Städservice AB
    Trevligt bemötande! Flexibla, nogranna, och bra pris. Använder gärna detta företag igen!
  • Marianne D
    Marianne D skrev om Söderorts Städservice AB
    Fantastisk fönsterputs, väldigt gott bemötande!
  • Thomas S
    Thomas S skrev om Söderorts Städservice AB
    Bra pris. Överlag bra utfört arbete, tillräckligt bra för att få godkänt vid besiktningen. Lätt att boka.
  • Helena T
    Helena T skrev om Söderorts Städservice AB
    Toppen bra! Verklig service och mycket väl utfört jobb!
  • Mimmi W
    Mimmi W skrev om Söderorts Städservice AB
    Har anlitat Söderorts Städservice i flera års tid. Vi är mycket nöjda med städning och inte minst fönsterputsningen. Billiga, noggranna och pålitliga! Lyhörda och flexibla!
  • Annika E
    Annika E skrev om Söderorts Städservice AB
    Kanon städ!
    Skulle göra det igen..........
  • Charlotta Å
    Charlotta Å skrev om Söderorts Städservice AB
    Snabb respons på mail. Trevligt bemötande ! Väl utfört arbete !

Värdshusvägen 32, 145 50 Norsborg