Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Mäklare med koll på läget i Västerås!

Vill du köpa eller sälja en bostadsrätt eller villa? Kontakta oss, vi har koll på Västerås!
Svensk Fastighetsförmedling har funnits som en självklar aktör på Västeråsmarknaden ända sedan 1939 då den första butiken öppnade och 2014 slog vi upp portarna på vår nya bobutik på Norra Källgatan 17. Vi kan Västerås!
Idag är vi totalt nio medarbetare i bobutiken, varav en mäklarassistent.

Våra samlade erfarenheter har lett oss fram till ett arbetssätt som innefattar engagemang, nytänkande, omtänksamhet och inte minst affärsmässighet. Det har resulterat i nöjda, trygga och återkommande kunder. Svensk Fastighetsförmedling finns på många platser i landet (ca 230 butiker) och vi känner till våra områden i detalj. Samtidigt ingår vi i Sveriges ledande mäklarkedja vilket gör att vi kan erbjuda dig alla de fördelar som ett stort företag har.

Bäst service kan vi naturligtvis ge dig om du besöker oss i vår fina bobutik på Norra Källgatan 17, mitt emot Klippans parkering. Där har vi möjlighet att personligen svara på dina funderingar och ge dig tips och råd inför ditt bostadsbyte.

Läs vad 799 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Västerås 2

• köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Aroslund
    2022-09-28 Verifierad kund
    Behagligt bemötande vid visning. Läser av situationer och anpassar sig. Min upplevelse vid överlåtelsen var därför att det var väldigt smidigt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Amanda Gemmel en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Gryta
    2022-09-23 Verifierad kund
    En duktig och engagerad mäklare. Kan varmt rekommendera.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amanda Gemmel en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Korsängsgärdet
    2022-09-23 Verifierad kund
    Supertrevlig och proffsig mäklare! Bara positivt.
  • skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-09-21 Spontant omdöme
    Kunde inte ens få ett värderingintyg på huset som dem själva hade ute för 6 miljoner, jag fick inget värderingsintyg alls trots att jag bara ville ha marknadsmässig värderingsintyg från min "mäklare" Dem bad mig vända mig till någon annan mäklare för intyg men ändå ville dem sälja mitt hus. Oseriösa mäklare rakt av. Akta er för Jo*ann**s *d* och kollegorna.
    Jättetråkigt att du upplever situationen på det här sättet. Om du upplever att du inte har fått ett tydligt svar och motivering från vår sida får du gärna kontakta oss. Ring gärna på 0707328887 så kan vi återigen gå igenom händelseförloppet. Med vänlig hälsning Robert Olsson - Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Västerås
  • sålde sitt hus med hjälp av Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Örebro
    2022-09-12 Verifierad kund
    En lyhörd mäklare som anstränger sig för att vara till bästa hjälp Bara positiva erfarenheter, Hittar snabbt lösningar på udda problem
    Stort tack för förtroendet Ronald! Hoppas att ni kommer att trivas i ert framtida boende! Med vänlig hälsning Robert Olsson - Svensk Fastighetsförmedling Robert Olsson
    2022-09-12 Verifierad kund
    Okomplicerad och tydlig. Kändes bra hela vägen.
  • köpte sitt hus med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-08-30 Verifierad kund
    Robin har känts trovärdig och seriös som mäklare.
    • Skultuna
    2022-08-29 Verifierad kund
    Amanda är en alldeles utmärkt mäklare.Så vi är mycket nöjd.
    • Skultuna
    2022-08-29 Verifierad kund
    Jag tycker att Amanda har ett mycket trevligt bemötande. Hon har bra erfarenhet och vi är mycket nöjda.
    • Gideonsberg
    2022-08-29 Verifierad kund
    Amanda har ett mycket trevligt, varmt och professionellt bemötande och utförde sina åtaganden på bästa sätt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Ringstorp
    2022-08-28 Verifierad kund
    Vi fick svar på alla våra frågor och hjälp igenom hela processen som förstagångsköpare.
    Robert var otroligt tillmötesgående och skötte kommunikationen på ett mycket bra sätt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-08-24 Verifierad kund
    Vänligt och proffsigt jag hade inga förväntningar
    Han är lugn och vänlig
  • Gary C
    • Dingtuna
    2022-08-17 Verifierad kund
    Amanda is so professional and knowledgeable. She took care of us the sellers and also the customers in the best possible way. We can highly recommend Amanda.
  • köpte en tomt med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-08-14 Verifierad kund
    Nöjd med de kontakter jag har haft med Björn
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johannes Udd en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Bäckby
    2022-08-12 Verifierad kund
    Det var inget velande. Raka svar och inget skit snack. Helt enkelt det man behövde veta fick man veta!
    Hej Mårten!
    Tack för att du tog dig tiden att svara och för det fina betyget på vårat samarbete. Vi hade en tydlig plan A från start och i processens gång även en plan B och C
    Vilket är viktigt i den marknaden som råder. Jag hoppas att du kommer att trivas i Umeå igen!
    2022-08-05 Verifierad kund
    Oskar hjälpte oss vid köp av bostadsrätt i Släggkastargatan. Jag uppfattar honom som pålitlig och tillmötesgående.
    2022-08-05 Verifierad kund
    Oskar hjälpte oss vid köp av bostadsrätt. Jag uppfattar honom som pålitlig och tillmötesgående.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johannes Udd en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Gäddeholm
    2022-07-31 Verifierad kund
    Exceeded expectations. Very good explanation of the buying process, especially to non swedish speaking customers.
    Hella Michael and Laura!
    Thank you for the kind words. Im glad that you are happy with the the buying process!
    Johannes Udd
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Orshina Zaitoun en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-07-30 Verifierad kund
    Mycket trevlig och ambitiös mäklare.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-07-27 Verifierad kund
    Han var alltid tillgänglig på sms, vilket jag uppskattade. Inför överlåtelsen av den sålda lägenheten frågade jag vad som skulle ske på överlåtelsedagen. Jag fick svaret att de hade koll på allt och det var bara för mig att dyka upp kl 10. Jag tyckte det var konstigt att jag inte hade fått en kallelse men det var något som mäklaren inte tycktes ta någon notis om. Visserligen svarade han "Har du inte fått en kallelse?" men det kom aldrig någon ursäkt eller förklaring till varför någon kallelse aldrig skickades till mig. Det tyckte jag var oprofessionellt. Det var tack vare att jag hörde av mig två dagar före tillträdesdagen som jag kom till mötet och det borde mäklaren ha kommenterat.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Orshina Zaitoun en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-07-26 Verifierad kund
    Säger att allt är bra utan att ta reda på fakta
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Hökåsen
    2022-07-26 Verifierad kund
    Trygg, kunnig om marknaden, tydliga mål och snabb kommunikation.
  • köpte sitt hus med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-07-18 Verifierad kund
    Mycket engagerad och hjälpsam.
  • sålde sitt hus med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Orresta
    2022-07-17 Verifierad kund
    Han gjorde ett mycket bra intryck. Det är väldigt svårt att bedöma om man kan marknadsföra varan bättre. Vi fick det pris vi hade satt till det lägsta tyvärr bara en kund inga motbud. Men vi är nöjda.
    • Bjurhovda
    2022-07-15 Verifierad kund
    Robin ger alla ett trevligt, ärligt och vänligt bemötande. Man känner sig välkommen och väl omhändertagen i hans sällskap.

Vi hade mycket stora förväntningar på Robin och trots att en mycket krävande situation uppstod i och med timingen av försäljningen och en i det närmaste total krasch av marknaden så lyckades Robin mycket väl med sitt uppdrag.

Robin presenterade sig med ett nytt och fräscht tankesätt och framförallt ett alltigenom genomtänkt koncept. Han har tänkt på allt och gömmer inte de små detaljerna.
    Robin är inte bang för en utmaning utan ser detta som en sporre och det märks på hans sätt att arbeta.

Vi kan varmt rekommendera Robin till ert mäklaruppdrag.

Eva & Daniel
    2022-07-15 Verifierad kund
    Det var ett trevligt bemötande på visningen. Han var tillmötesgående och tog reda på svar på våra frågor. Vid budgivningen var det tydligt med de andras bud. När allt var klart ringde han upp och berättade att vi lagt högsta budet så den var vår. Tid för att skriva bestämdes snabbt inpå. Min uppfattning är att han skötte sig som min uppfattning om en mäklare är.
    2022-07-01 Verifierad kund
    mycket trevligt och seriöst mottagande.

förväntade mig inget speciellt men fick
  • köpte sin stuga med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-06-29 Verifierad kund
    Bra bemötande och professionell vägledning och hantering av förmedlingen.
    • Råby
    2022-06-27 Verifierad kund
    Det fort fram fick såld läghet fort det känns bra tack hjärte mycke
    Hej Susanne!
    Tusen tack för ditt förtroende ytterligare en gång och tack för din fina rekommendation.
    Hoppas du kommer att trivas i ditt nya boende!
    • Råby
    2022-06-15 Verifierad kund
    Mycket trevlig och hjälpsam mäklare. Gick även lätt med på en rättvis provision.
    • Haga
    2022-06-13 Verifierad kund
    Mycket trevlig och tillmötesgående!
    2022-06-12 Verifierad kund
    Trevlig, kunnig, lyhörd, lugn och saklig.
    2022-06-11 Verifierad kund
    Han håller vad han lovar. Sakkunnig och trevlig mäklare.
    • Haga
    2022-06-11 Verifierad kund
    Bra kommunikation, lätt att få tag i vid funderigar och höll mig uppdaterad så fort det hände något.

Väldigt nöjd med försäljningen!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Centrala Västerås
    2022-06-10 Verifierad kund
    Vi fick en väldigt fin bemötande och är jätte nöjda.
    Försäljningen av vår lägenhet var smidig och den hanterades med professionalitet under hela processen.
    Vi kan varmt rekommendera Björn Wallberg och Svensk Fastighetsförmedling.
    • Centrala Västerås
    2022-06-10 Verifierad kund
    Björn är trevlig, kunnig och mycket professionell. Under affärens gång dök det upp en hel del frågetecken som han hjälpte oss att räta ut. Vi kände oss hela tiden trygga med att ha Björn som mäklare och kan varmt rekommendera honom!
  • sålde sitt hus med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-06-02 Verifierad kund
    Professionell, kunnig, tydlig och trevlig.
    2022-06-02 Verifierad kund
    Oskar har vårit super hjälpsam från dag 1. Eftersom jag flyttade till Danmark, var där mycket organisering som jag behövde hjälp med i forbindelse med salget, och Oskar stod klar med en hjälpande hand varje gång.
    2022-05-30 Verifierad kund
    Proffsigt och bra bemötande, lät oss ta den tid som behövdes för att komma till beslut.
    Bara gott att säga
    Hej Per!
    Tack så mycket för eran rekommendation samt förtroendet av försäljningen. Det glädjer mig att ni är nöjda med processen och vårat smidiga samarbete!
    2022-05-30 Verifierad kund
    Vi fick kontakt med Johannes genom ett mail med uppgifter om en lägenhet med "aktiv matchning". Vi ställde ett par frågor via mail och fick snabba svar. En visning bokades snabbt in där vi kunde titta på lägenheten i lugn och ro själva i en halvtimme. Vi la ett bud dagen efter som accepterades. Köpet var klart på en vecka!
    Johannes guidade oss genom processen mycket professionellt. Det kändes tryggt.
    Hej Gunnar!
    Tack så mycket för att du tog dig tiden att skriva en rekommendation. Det glädjer mig att ni är nöjda med mitt bemötande och att vi kunde hjälpa er att hitta er nya drömbostad genom vårat matchningsregister.
    Tusen tack för förtroendet, jag hoppas att ni kommer att trivas i er nya bostad!
    Johannes Udd
  • köpte sitt hus med hjälp av Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Nora
    Blev väldigt bra bemött.
    Kunnig och bra svar på frågor. Sådant som vi kunde väldigt lite om förklarades på ett pedagogiskt sätt och vi fick verkligen chansen att förstå på riktigt.
    • Nora
    2022-05-28 Verifierad kund
    Alldeles utmärkt bemötande, proffesionellt, med omtanke, utmärkt på att hålla kontakt och informera. Respektfull med personlig värme.
    Kunde inte haft en bättre mäklare. Genom åren har vi ett antal mäklare.
    2022-05-28 Verifierad kund
    Bra bemötande, duktig, saklig, lyhörd.
    2022-05-26 Verifierad kund
    Allting gick smidigt och snabbt, lätt att få tag på och mycket kompetent. Uppskattar smidigheten då jag var tvungen att lösa boende på kort tid.

5/5!
  • sålde sin stuga med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2022-05-25 Verifierad kund
    Hade höga förväntningar men dessa infriades inte. Björn deltog inte i det slutliga övertagandemötet och arvodet var högt med tanke på att vi själva stod för en del av arbetet, t.ex. fotograferingen. Fick intryck av att Björn inte var riktigt fokuserad. Vidare fungerade inte mailkommunikationen bra. Alltför lång väntan på svar.
    Hej Hans.
    Det är självklart tråkigt att ni inte är nöjda. Från min sida så upplevde jag försäljningen väldigt forcerad, då ni som säljare själva ville få ut bostaden snabbt till försäljning och redan samma dag som vårt första möte skickade bilder till mig för att kunna publicera bostaden. Redan 4 dagar senare hade jag första förhandsvisningen och dagen efter den andra förhandsvisningen och bostaden såldes 8 dagar efter vårt första möte, så fotografen hann helt enkelt inte med att ta bilder. När det sedan va dags för överlämnandet så hade jag legat med feber i tre dagar vilket jag informerade er om, vilket gjorde att för allas trygghet och säkerhet gjorde att min kollega hjälpte till i mitt ställe för övertagandet.
    Vi tar självklart åt oss av kritiken. Är det några vidare funderingar är du välkommen att kontakta mig på telefon 0704-827273.
    Björn Wallberg
  • sålde sitt hus med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Bäckby
    2022-05-20 Verifierad kund
    Tydlig, förklarande och resonerande. Gav en realistisk beskrivning av marknaden. Engagerad.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amanda Gemmel en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Östermalm
    Proffsigt bemötande.
    Prestigelös och trygg vägledning genom hela processen. Vi kunde ställa ”dumma” frågor utan känna oss dumma.
    2022-05-19 Verifierad kund
    Mycket nöjd med hela processen.
    Rekommenderas!
    • Skiljebo
    2022-05-19 Verifierad kund
    Amanda var mycket trevlig och tillmötesgående.
    2022-05-18 Verifierad kund
    Hon var mjuk och trevlig och hade koll så jag kan bara ge tummen upp:)