Alla kategorier Mäklare Västmanland Västerås Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Norra Källgatan 17, 722 11 Västerås — Visa karta

Mäklare med koll på läget i Västerås!

Vill du köpa eller sälja en bostadsrätt eller villa? Kontakta oss, vi har koll på Västerås!
Svensk Fastighetsförmedling har funnits som en självklar aktör på Västeråsmarknaden ända sedan 1939 då den första butiken öppnade och 2014 slog vi upp portarna på vår nya bobutik på Norra Källgatan 17. Vi kan Västerås!
Idag är vi totalt nio medarbetare i bobutiken, varav en mäklarassistent.

Våra samlade erfarenheter har lett oss fram till ett arbetssätt som innefattar engagemang, nytänkande, omtänksamhet och inte minst affärsmässighet. Det har resulterat i nöjda, trygga och återkommande kunder. Svensk Fastighetsförmedling finns på många platser i landet (ca 230 butiker) och vi känner till våra områden i detalj. Samtidigt ingår vi i Sveriges ledande mäklarkedja vilket gör att vi kan erbjuda dig alla de fördelar som ett stort företag har.

Bäst service kan vi naturligtvis ge dig om du besöker oss i vår fina bobutik på Norra Källgatan 17, mitt emot Klippans parkering. Där har vi möjlighet att personligen svara på dina funderingar och ge dig tips och råd inför ditt bostadsbyte.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 147 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Västerås

• Sten E skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt min villa
    Mycket bra
    Hoppades på ett bra pris
    Totalt en bra upplevelse Läs mer
  • Sara R skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpte en bostad på Rotorvägen. Fick mycket bra hjälp av mäklaren med frågor jag hade om bostaden och han gav ett trevligt intryck redan från början. Stort plus att han svarade snabbt via mail vid frågor. Läs mer
    2018-10-22 Björn W svarar Sara R
    Tack Sara! Kul att du är nöjd med mitt jobb och stort grattis till din nya fina lägenhet!
  • Jenny Å skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi är otroligt nöjd med Björn som mäklare! Konkret och tydlig, vilket har varit en stor fördel för oss som säljare men som även skapar trygghet för en köpare. Lugn och förtroende givande, helt klart stans bästa mäklare! Läs mer
    2018-10-22 Björn W svarar Jenny Å
    Tack för dina fina ord Jenny! Kul att höra att ni är nöjda med förmedlingen och att slutresultatet blev väldigt bra!
  • Stanley S
    Stanley S skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Det har gått mycket bra och jag är helt nöjd hur Robert Olsson arbetade snabbt och tillmötesgående med bästa tänkbara resultat.
    Med vänlig hälsning
    Kerstin Sjöberg Läs mer
  • Carl-Fredrik T skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    En mycket trevlig, engagerad och kompetent mäklare. Fick vårt hus sålt. Mycket nöjda och kan varmt rekomenderas. Läs mer
    2018-10-22 Mikaela G svarar Carl-Fredrik T
    Tack tack!! Blir hemskt glad för de fina orden. :)
  • Torkil G skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Smidigt och bra!
    ..................... Läs mer
    2018-10-12 Mikaela G svarar Torkil G
    Tack för reco Torkil och stort grattis till köpet av den fantastiska fastigheten ni just köpt! :)
  • Edvin B skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålde lägenhet med hjälp av Mickaela. Jag fick ett väldigt bra bemötande. Mickaela var mycket lätt att göra med . Positiv,driven ,förtroendeingivande och rolig. Jag kan absolut rekommendera henne . Läs mer
    2018-10-12 Mikaela G svarar Edvin B
    Tack vad glad jag blir! :) Det var roligt att lära känna dig och få förtroendet att sälja din bostad!
  • Karl M
    Karl M skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Björn hjälpte oss att sälja vår mors villa. Utmärkt mäklare som med stort engagemang tog uppdraget från start till mål. Björn rekommenderas starkt. Läs mer
    2018-10-11 Björn W svarar Karl M
    Tack för förtroendet från dig och dina syskon Karl! En rolig förmedling med ett bra resultat i slutändan!
  • Daniel M skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Björn hjälpte oss med försäljningen av vårt hus. Han var professionell och mycket bra på att hantera förväntningar. Rekommenderas! Läs mer
    2018-10-11 Björn W svarar Daniel M
    Tack Daniel, och ta för förtroendet att sköta förmedlingen. Även om marknaden gått ner så fick vi bra betalt!
  • Jessica K
    Jessica K skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi köpte en bostadsrätt i Skultuna av Björn Wallberg. En mycket professionell och trevlig mäklare.//Jessica, Tommy & Ellie Läs mer
    2018-10-11 Björn W svarar Jessica K
    Tack Jessica!
    Jag hoppas att ni kommer att trivas i er nya fina lägenhet!
  • Eva L skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi valde Björn utifrån rekommendation när vi sålde vår villa. Han var väldigt tydlig och noggrann. Återkopplade snabbt oavsett tidpunkt. Försäljningen genomfördes skickligt, kunnigt och snabbt. Vi kan verkligen rekommendera Björn som mäklare. Läs mer
    2018-10-11 Björn W svarar Eva L
    Tack för dina fina ord Eva! En väldigt rolig förmedling med två välbesökta visningar samt ett bra slutpris till rätt köpare.
  • Niklas K skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Förväntan var höga men första mäklaren levde inte upp till dom.
    Fick ingen återkoppling och fick jaga den mäklaren om vad som skulle ske mm.
    Annan mäklare tog över efter semestern och då blev det mycket bättre. Läs mer
    2018-10-11 Björn W svarar Niklas K
    Tack för din reco Niklas! Alltid skönt att få ta över efter en lite sämre start och kunna gå i mål efter flertalet visningar.
  • Karin S skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Allt har varit smidigt och jag har haft God kontakt med mäklaren genom hela processen. Läs mer
    2018-10-04 Björn W svarar Karin S
    Tack för din reco Karin! Jag hoppas att du kommer att trivas i din nya fina lägenhet.
  • Jenny-Lee J skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Allt har varit toppen!
    Snabb och bra kommunikation och bra tips och råd på vägen! Läs mer
    2018-10-09 Mikaela G svarar Jenny-Lee J
    Tack Jenny! :) Jag blir väldigt glad att du känner dig nöjd med försäljningen. Du kan alltid höra av dig till mig om du behöver min hjälp med något. :)
  • Anton N skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt etta på 37 kvadrat. Bra bemött och allt gick bra och smidigt! Läs mer
    2018-10-04 Björn W svarar Anton N
    Tack för ditt förtroende Anton! Jag hoppas att ni kommer att trivas i ert nya boende!
  • Carola E
    Carola E skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mikaela Gustavsson som var våran mäklare gick in i sin uppgift till 125%.
    Glad, trevlig, samarbetsvillig och positiv. Hon gav oss all info man kan tänkas behöva plus lite till.
    Dessutom gjorde hon både säljarna och oss som köpare mycket nöjda och belåtna.
    Vi rekommenderar derar henne varmt! Läs mer
    2018-10-09 Mikaela G svarar Carola E
    Vilken fin Reco Carola. Tack på hemskt mycket för de jättefina orden! :)
  • Susanne N skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Bra bemötande. Omhändertagen. Läs mer
    2018-09-30 Mikaela G svarar Susanne N
    Tack Susanne! :) Hoppas att ni ska trivas i nya lägenheten!
  • Inger J skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Underbar och empatisk samt otrolgt.bra på att lyssna in kunder Mikaela Gustavsson högsta betyg 👍 Läs mer
    2018-09-30 Mikaela G svarar Inger J
    Tack så mycket Inger! Din reco gör mig väldigt varm i hjärtat! :)
  • Maciej och Joanna K skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi köpte en lägenhet på Råby i Västerås och Mikaela var våran mäklare
    Vi tycker Mikaela var väldigt proffesinell och svarade på alla frågor vi hade
    Var lätt att komma i kontakt med Mikaela och hon svarade eller ringde upp väldigt snabbt om hon var upptagen med annat Läs mer
    2018-09-30 Mikaela G svarar Maciej och Joanna K
    Tack! Vad glad jag blir att ni känner er nöjda med mitt jobb och att ni fått svar på era frågor. :)
  • Tomas och Annika B skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Finns bara positivt att säga :) Läs mer
    2018-09-17 Mikaela G svarar Tomas och Annika B
    Tack Tomas och Annika! Det gör mig väldigt glad att ni känner så. Hoppas att ni ska trivas bra i ert nya boende. :)
  • Rikard J skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Bra hantering vid köp av lägenhet. Läs mer
    2018-09-14 Mikaela G svarar Rikard J
    Tack Rikard för reco! :) Hoppas du ska trivas i din nya lägenhet.
  • Johan Rikard J skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Bra hantering vid köp av bostad. Läs mer
    2018-09-30 Mikaela G svarar Johan Rikard J
    Tack Rikard för reco! :) Hoppas du ska trivas i din nya lägenhet.
  • Mikaela M
    Mikaela M skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Ingrid var helt fantastisk!snabb proffsig och engagerad Läs mer
  • Rebaz D skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålde bostadsrätt och Mikaela var toppen! Mikaela var ärlig, punktlig och professionell. Under försäljningen återkopplade Mikaela kontinuerligt och skötte kontakten med föreningen vid frågor jag inte kunde svara på.
    Rekommenderar Mikaela starkt!! Läs mer
    2018-08-28 Mikaela G svarar Rebaz D
    Oj vad glad jag blir! Tack så mycket för den superfina recon Rebaz. Det har varit så trevligt att lära känna dig och din andra hälft. :)
  • Rut G skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålde en 2:a på Furugatan 1d.
    Mäklaren Björn var trevlig och skötte sitt arbete bra och bostadsförsäljningen gick mycket smidigt när jag väl bestämt mig för att sälja.
    Jag är nöjd! Läs mer
    2018-10-01 Björn W svarar Rut G
    Tack för ditt förtroende med försäljningen Rut!
  • James R
    James R skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Hon är en trevlig kvinna, fick bra info. Vi köpte bostad. Allt gick bra. Läs mer
    2018-08-28 Mikaela G svarar James R
    Tack James. Hoppas du och familjen ska trivas i er nya fina bostad! :)
  • Daniel K skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mycket bra mäklare, försöker se möjlighet till situation och ordnar sedan det. Läs mer
    2018-08-28 Mikaela G svarar Daniel K
    Tack Daniel för fin reco och även för förtroendet att sälja din bostad! :)
  • Leila S skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Hej!
    Tack gör hjälpen,jag ör kätte nöjd!!!!
    MVH Läs mer
    2018-08-23 Mikaela G svarar Leila S
    Tack Leila! Lycka till med din fina lägenhet. :)
  • Jenifer K skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    En trevlig och erfaren mäklare som alltid sprider glädje. Läs mer
    2018-08-22 Mikaela G svarar Jenifer K
    Oj vad fint sagt Jenifer! Tack! :)
  • Todd H skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mycket bra bemötande och driven mäklare Läs mer
    2018-08-22 Mikaela G svarar Todd H
    Tack Todd. :) Hör av er om jag kan hjälpa till med något mer!
  • Karin L skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    En varm, seriös och trevlig mäklare som gjort vår fastighetsaffär enkel för oss, trots att bakgrunden var vår fars bortgång.
    Det har gått väldigt snabbt och smidigt och tekniken har varit på topp, med allt från att följa affären på en hemsida för dig som säljare till marknadsföring och hantering av dokument.
    Dessutom är mäklaravgiften högst skälig med tanke på kompetensen, arbetet och de tekniska och administrativa lösningarna man får.
    Vi är väldigt glada och tacksamma för det här mötet och kommer absolut vända oss till samma mäklare om tillfälle kommer. Tack Ingrid ❤ Läs mer
  • Mattias N skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har sålt en bostadsrätt med hjälp av den oerhört kompetenta Mikaela Gustavsson. Allting har gått jättebra och Mikaela har varit den bästa mäklaren man kan tänka sig! Läs mer
    2018-08-13 Mikaela G svarar Mattias N
    Wow! Tack så mycket Mattias. Vilken reco! Vad glad jag blir att du känner dig nöjd. Det har vart ett nöje att samarbete med dig. :)
  • Anna R skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi sålde vårt hus i Västerås (3 rok, 98 kvm), Kungsby Byväg 3. Vi har sedan första kontakt med mäklaren Ingrid Gjellan fått en väldigt positiv känsla och hon gav oss inte några falska förhoppningar. Vi gick in i affären med realistiska förväntningar då vi visste att utropspriset var relativt högt. Ingrid har uppdaterat oss kontinuerligt så fort något hänt och vi har hela tiden känt oss mycket väl bemötta och kunde känna oss trygga i affären. Hon har under dygnets alla timmar arbetat med detta (känns det som iallafall, och om inte nattetid så iallafall sena kvällar och helger). Vid budgivning som startade efter förhandsvisning har Ingrid skött det mycket snyggt (och EFFEKTIVT) mellan oss som säljare och budgivarna. Hon gjorde det möjligt att öka buden genom att bjuda in fler mycket intresserade parter utan att det blev konflikt.

Sammanfattningsvis hade vi egentligen från början känt oss väldigt nöjda med 2995 000 kr för huset vilket vi tänkte var rimligt för rätt köpare. Det var även vad vi tyckte Ingrid kunde ge oss hopp om. Men slutpriset hamnade på 3500 000 kr och Ingrid har varit mycket säljande mot köparna och positiv rakt igenom denna process. Vi är så tacksamma och nöjda! Vi har redan rekommenderat Ingrid till vänner som ska sälja framöver. Tack för hjälpen med detta! Hoppas vi köper av er också!

/Anna och Glenn Rawley Läs mer
  • Isabel N skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Proffsigt bemötande vid köp av lägenhet på Kabelgatan. God kontakt och kommunikation under hela förloppet. Noggrannhet och tydlighet vid kontraktsskrivning ! Läs mer
    2018-08-10 Mikaela G svarar Isabel N
    Tack för de fina orden Isabel! Hjärtliga hälsningar Mikaela
  • Viktor K
    Viktor K skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Duktig på läsa in människor, förstod att köparen (förstagångsköpare) behövde lite extra tid och några extra frågor. Jag var en aktiv säljare med mycket feedback och förslag på ändringar, vilket Ingrid svarade och agerade snabbt på. Mycket nöjd! Läs mer
  • Yhya A
    Yhya A skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt en lägenhet. Jag kontaktade med mäklaren via mobilen
    och jag har fått mycket hjälp.
    Han hjälpte mig så snabbt som möjligt och var jätte snäll och punktlig. Läs mer
  • Rodrigo M skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Lyhörd, återkopplade under hela processen och var mycket smidig och flexibel. Kan varmt rekommendera och har alltid både säljare och köpare i fokus! Läs mer
  • Kurt & Rose-Marie H skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpte bostadsrätt. Bra bemötande från mäklaren. Trevlig och inte alltför på. Levde upp till våra förväntningar. Läs mer
    2018-08-06 Mikaela G svarar Kurt & Rose-Marie H
    Tack Kurt och Rose-Marie för fin reco. Hoppas ni ska trivas i nya lägenheten! Varma hälsningar Mikaela
  • Henrik J skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Professionell och lugn. Rekommenderar Björn till andra. Läs mer
    2018-10-01 Björn W svarar Henrik J
    Tack Henrik, och stort lycka till med ert nya boende!
  • Rashuan S skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    skjutbanegatan 19B . . . Läs mer
    2018-07-16 Mikaela G svarar Rashuan S
    Hoppas du ska trivas i lägenheten! :)
  • Urban E skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köp av kolonistuga i Västerås - allt fungerade som förväntat, dvs utan problem, vänligt bemötande och seriös handläggning. Läs mer
    2018-10-01 Björn W svarar Urban E
    Tack Urban! Jag hoppas att ni kommer få stor glädje av er fina kolonistuga!
  • Tintin B
    Tintin B skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpt hus i Tillberga. Upplever Mikaela som mysig och trovärdig mäklare och människa ! Läs mer
    2018-07-09 Mikaela G svarar Tintin B
    Vad fint Tintin. Tack så mycket! :)
  • Martin D skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mikaela är mycket professionell och ger ett förtoendegivande intryck. Hon var alltid kontaktbar och hörde kontinuerligt av sig med uppdateringar gällande försäljningen av min lägenhet. Läs mer
    2018-07-09 Mikaela G svarar Martin D
    Tack för den fina recon Martin! :)
  • Patrik & Jenny H
    Patrik & Jenny H skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt villa. Vi tycker att vi blev mycket bra bemötta, och hon va väldigt engagerad i våran försäljning. Förväntningar på en så snabb och smidig försäljning som möjligt, vilket vi tyckte hon levde upp till. Mycket nöjd med allt i denna försäljning, skulle varmt rekommendera henne. Läs mer
    2018-07-06 Mikaela G svarar Patrik & Jenny H
    Tack Patrik och Jenny. Vad roligt att ni känner er nöjda med försäljningen! Så trevligt att lära känna så glada och positiva människor som er. :)
  • Markku N skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Rekommenderas absolut Björn Wallberg. Läs mer
    2018-07-05 Björn W svarar Markku N
    Tack Markku!
    Jag hoppas att du kommer att trivas i din nya fina lägenhet!
  • Kristoffer E skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt en tvåa centralt i Västerås. Detta efter att Mikaela ordnade en perfekt extra visning för mig som jobbar treskift. Jag blev såld på lägenheten direkt och bemötandet från Mikaela kunde inte varit bättre. Tydlighet och ärlighet värdesätter jag högt. Läs mer
    2018-07-05 Mikaela G svarar Kristoffer E
    Vad glad jag blir att du känner dig nöjd med både min insats och lägenheten. Tack så mycket för de fina orden! :)
  • Emma L skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt en etta i Västerås. Fick bra service av Mikaela som höll mig informerad på önskat sätt under hela processen! Mycket förtroendeingivande! Läs mer
    2018-07-04 Mikaela G svarar Emma L
    Tack så mycket Emma! :) Du kan alltid höra av dig till mig om du har några frågor eller funderingar!
  • Lovisa F skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Skrev precis på kontraktet för min nyköpta lägenhet. Var väldigt nöjd och glad för det trevliga bemötandet och flexibiliteten att kunna skriva kontrakt snabbt och dessutom få snabb återkoppling från Mikaela vid frågor. Dessutom var det mitt första bostadsköp och Mikaela gick igenom allt i avtalet på ett bra och enkelt sätt! Läs mer
    2018-07-04 Mikaela G svarar Lovisa F
    Tack för din fina Reco Lovisa! :) Hoppas du ska trivas i din nya mysiga lägenhet.
  • Tobias N
    Tobias N skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi tycker att Björn gjorde ett jättebra jobb, allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
    2018-06-29 Björn W svarar Tobias N
    Tack för ditt förtroende Tobias! En rolig förmedling med gott resultat. Nu hoppas jag att ni kommer att trivas i ert nya fina boende!
  • Linda L
    Linda L skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålde min bostadsrätt snabbt och smidigt med hjälp av Björn. Supertrevlig, förtroendeingivande och proffsig! Absolut ingenting att klaga på. Läs mer
    2018-06-29 Björn W svarar Linda L
    Tack för ditt förtroende Linda och kul att du är nöjd! En smidig förmedling av din superfina lägenhet.

Norra Källgatan 17, 722 11 Västerås