Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Mäklare med koll på läget i Västerås!

Vill du köpa eller sälja en bostadsrätt eller villa? Kontakta oss, vi har koll på Västerås!
Svensk Fastighetsförmedling har funnits som en självklar aktör på Västeråsmarknaden ända sedan 1939 då den första butiken öppnade och 2014 slog vi upp portarna på vår nya bobutik på Norra Källgatan 17. Vi kan Västerås!
Idag är vi totalt nio medarbetare i bobutiken, varav en mäklarassistent.

Våra samlade erfarenheter har lett oss fram till ett arbetssätt som innefattar engagemang, nytänkande, omtänksamhet och inte minst affärsmässighet. Det har resulterat i nöjda, trygga och återkommande kunder. Svensk Fastighetsförmedling finns på många platser i landet (ca 230 butiker) och vi känner till våra områden i detalj. Samtidigt ingår vi i Sveriges ledande mäklarkedja vilket gör att vi kan erbjuda dig alla de fördelar som ett stort företag har.

Bäst service kan vi naturligtvis ge dig om du besöker oss i vår fina bobutik på Norra Källgatan 17, mitt emot Klippans parkering. Där har vi möjlighet att personligen svara på dina funderingar och ge dig tips och råd inför ditt bostadsbyte.

Läs vad 552 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Västerås 2

• sålde sitt hus med hjälp av Johannes Udd en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-08-02
    Johannes har under hela processen varit lyhörd och alltid bemött oss och våra funderingar med ett glatt humör och en vilja att hjälpa till. Mycket trevlig och professionell!

Skulle gladeligen anlita honom igen samt rekommendera honom till vänner och bekanta.
  • sålde sitt hus med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-08-01
    Vi blev bemötta väldigt väl från första mötet och under hela processen. En hängiven och professionell mäklare som verkligen fick oss att känna oss trygga under vår husförsäljning.
  • köpte sitt hus med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-07-28
    Trevligt bemötande och svarar snabbt på frågor.

Skulle velat ha en mer löpande kontakt under budgivningen om hur vi låg till och hur intresserade övriga budgivare var att fortsätta budgivning efter vårt första bud.

Överlag upplevde vi ett professionellt och trevligt bemötande.
  • sålde sitt hus med hjälp av Amanda Gemmel en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Erikslund
    2021-07-27
    Amanda är så trevlig, ödmjuk och professionell i sin arbetsroll. Har varit snabb med återkoppling och uppdatering under hela försäljningsprocessen. Vi rekommenderar Amanda det varmaste. Tack för en lyckad försäljning!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amanda Gemmel en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-07-27
    Ja tycker hon är en otrolig vacker trevlig kvinna. Hennes bemötande är så varmt att man kan slappna av med henne man känner sig trygg med henne. Väldigt bra på lyssna va man vill och hon hjälper till otroligt mycket. Positivt med henne är hon är trevlig lyssnar, hon framför mycket tror hon kan komma väldigt långt. Henne kommer ja definitivt ha igen och rekommenderar henne starkt
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Orshina Zaitoun en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Östermalm
    2021-07-22
    Otroligt trevlig och kunnig mäklare, det märks tydligt att hon trivs med sitt yrke och lägger ner mycket tid för att få sina kunder nöjda.
    Efter första mötet på en lägenhetsvisning med Orshina så visste jag att jag skulle kontakta henne när jag skulle sälja min lägenhet. Hon har förklarat bra och noggrant hur processen kommer gå till från start till slut. Både med köpet av Östra Tullgatan och nu när jag ska sälja min bostad.
    Orshina finns alltid tillgänglig och hon uppdaterar om hur allt går med försäljningen om något ändrats. Finns inget att klaga på, jag är hundra procent nöjd och kommer garanterat vilja ha hjälp av henne i framtiden.
    2021-07-21
    Amanda är den bästa mäklaren jag nånsin haft kontakt med. Hon är otroligt trevlig, jordnära, lyhörd och gör allt för sin kund. Man fick alltid tag på henne & hon gav snabba svar. Hon gjorde ett otroligt bra jobb med försäljningen av vår bostad & jag rekommenderar henne varmt.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amanda Gemmel en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-07-19
    Hon var väldigt trevlig och man kände sig väl bemött. Lätt att ha att göra med och vi känner oss väldigt nöjda med henne.
  • Johannes O
    • Råby
    2021-07-12
    Väldigt trevligt bemötande, lyhörd för frågor och funderingar, tillmötesgående.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Johannes Udd en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-07-08
    Johannes var helt klart den rätta mäklaren för mig som förstagångssäljare. Otroligt professionell mäklare som höll hög nivå genom hela processen. Hans fantastiska engagemang gjorde så att hela försäljningen från första till sista mötet gått väldigt smidigt till. Finns alltid tillgänglig att svara på frågor och ge råd. Rekommenderar varmt att ta hjälp av honom!
    Hej Lisa! Stort tack för dina fina rekommendation. Det glädjer mig att höra att du är nöjd med hela processen från början till slut! Med vänlig hälsning, Johannes Udd Svensk Fastighetsförmedling Johannes Udd
  • köpte sitt hus med hjälp av Orshina Zaitoun en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-07-06
    Överträffar förväntningarna. Snabb och hjälpsam vid funderingar, är tillmötesgående, trevlig och glad. Rekommenderar starkt Orshina Zaitoun som mäklare. Mycket bra bemötande.
  • sålde sitt hus med hjälp av Orshina Zaitoun en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-07-06
    Orshina gav ett mycket bra första intryck. Hon är mycket trevlig, noggrann och tydlig. Hon har varit ett bra stöd genom hela processen och uppdaterat oss hela tiden för att vi ska känna oss trygga. Rekommenderar henne starkt!
  • sålde sitt hus med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Rönnby
    Trevligt, proffesionellt och punktlig
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-07-05
    Utmärkt service!! Jaf rekommenderar Jesper varje dag!
    • Skiljebo
    2021-07-05
    Helt ok. Lägenheten såld trots covid.
    2021-07-02
    Amanda är väldigt professionell, lyhörd och tillmötesgående mäklare. Under hela bostadsaffären höll hon oss uppdaterad om varje steg i processen vilket har känts väldigt tryggt. Hon är noggrann, tillgänglig och återkopplar snabbt. Likaså har hon en härlig energi och är väldigt trevlig.
    Vi kommer definitivt vända oss till Amanda vid framtida bostadsaffärer och vi rekommenderar henne till alla som ska köpa eller sälja en bostad.
    2021-07-02
    Jättegullig tjej.
    Lite stressigt.
    • Kvicksund
    2021-07-01
    En nykläck mäklare som är oerhört orutinerad. Vass i tonen och forcerande. Läser inte av varken köpare eller säljare.
    Säljaren önskade visning berättade han men mäklaren styrde så det blev klart innan visning.
    Vi är i och för sig väldigt glada för det men säljare kunde fått minst 1 miljon till om hon lyssnat och inte forcerat. Vi har letat tomt länge så vi känner marknaden.
    Mycket kvar att lära)
    Hej Maria! Tack för att du har tagit dig tiden att bedöma mitt arbete! Det är tråkigt att du har upplevt vår kontakt som både orutinerat och forcerande. Jag har varit i kontakt med säljaren som är tydlig gentemot mig att han ville sälja sin fastighet innan visning då vi från första början kom i kontakt då han bad om min hjälp att endast utföra ett så kallat skrivuppdrag. En skrivuppdrag är en tjänst vi erbjuder då en säljare har en egen köpare och han fick en oberoende värdering som hjälp till detta. Fastighetsaffären gick inte ihop med säljarens kontakt och istället ville han publicera bostaden. Jag kan då också förstå att det kan uppstå en frustration då det under nästkommande budgivning, som det resulterade i, inkom dolda bud. Vi hade kontakt om detta och du såg mitt arbete som oseriöst för att vi fick in just dolda bud. Även här känner jag att jag kanske ännu en gång måste förklara hur det fungerar och att vi som fastighetsmäklare måste respektera alla eventuella villkor som presenteras i samband med inkomna bud. Exempelvis att dolda bud måste vara just dolda för att vara giltiga. Fastigheten såldes för 330.000 kr mer än begärt pris och över den oberoende värderingen som gjordes efter att intresset varit modest. Säljaren har sagt sig vara väldigt nöjd med arbetet som jag har utfört och jag har haft en oberoende ställning i affären där han själv har fått ta beslut i tillvägagångssättet. Jag är glad att ni också är nöjda med köpet utöver omständigheterna du nämner kopplade till mitt arbete. Lycka till med er byggnation och tveka inte att höra av dig om du vill ha någon ytterligare förklaring. Trevlig sommar! Med vänlig hälsning, Orshina Zaitoun Svensk Fastighetsförmedling Orshina Zaitoun
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-29
    Bra bemötande av mäklaren, från första kontakt till kontraktsskrivning. Oscar är professionell, förmedlar trygghet och visar stort intresse gentemot mig som säljare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Oskar Johansson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-28
    Nöjd med bemötandet. Väl insatt i bostaden och lättillgänglig under bostadsaffären.
    Nöjd överlag!
  • sålde sitt hus med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Hökåsen
    2021-06-28
    Bra bemötande och stor noggrannhet.
    Professionellt uppträdande och tydlig kommunikation.
    Rekommenderas starkt.
  • köpte sitt hus med hjälp av Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-28
    Ingrid förmedlade köpet av vårt nya hus. Hon är vänlig och tillmötesgående och har svar på alla frågor. Det var enkelt att kontakta henne och hon svarade snabbt.

Jag fick ett mycket bra intryck av Ingrid när vi träffades på visningen och det intrycket bestod genom hela processen. Hon var ständigt tillgänglig för frågor och rådgivning.
    Stort tack för det otroligt fina omdömet om mitt arbete! Det har varit ett nöje att förmedla huset till er och väldigt roligt att er egen försäljning också gick så smidigt och bra. Jag hoppas att ni kommer att trivas i ert nya, fina hus! Varma hälsningar, Ingrid Ingrid Gjellan
  • sålde sin stuga med hjälp av Orshina Zaitoun en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-28
    Jag anlitade Orshina för försäljning av vårt fritidshus. Hon är en väldigt trevlig person som skötte allt väldigt snyggt.

Jag hoppades att vi skulle få en klok och lugn person som hjälpte oss med försäljningen och det var precis vad Orshina var. Hon hanterade alla frågor som dök upp, stort som smått och kommunicerade väldigt bra kring allt som rörde försäljningen.

Jag rekommenderar alla att anlita Orshina, hon är tålmodig och arbetar hårt. Man kan känna att man är i trygga händer när man har henne som mäklare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-27
    Trevlig, förstånde och oerhört hjälpsam.
  • köpte sitt hus med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Nordanby
    2021-06-23
    Lugnt och trevligt bemötande. Vi fick den information vi efterfrågade. Affären sköttes på ett för oss bra sätt.
    • Centralt / Vasastaden
    2021-06-21
    Västerås i särklass bästa mäklare! Så professionellt bemötande och fantastisk service utifrån min situation. Kan varmt rekommendera Johannes, känns dumt att anlita någon annan!
    Tusen tack för din fina rekommendation! Det glädjer mig att höra att du är nöjd med försäljningen, hoppas du kommer att trivas i ditt nya boende! Med vänlig hälsning, Johannes Udd Svensk Fastighetsförmedling Johannes Udd
  • köpte sitt hus med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Hökåsen
    2021-06-19
    Vi köpte hus via Robin och har alltid fått ett bra bemötande av Robin (även vid tidigare visningar där han har varit mäklare) och han har alltid varit tillgänglig och behjälplig. Han uppfyller helt klart våra krav och de förväntningar vi har på en mäklare!
    • Bäckby
    2021-06-18
    Mycket trevlig och kunnig mäklare
    • Gideonsberg
    2021-06-17
    Amanda är en mycket ödmjuk och professionell mäklare vi verkligen kan rekommendera till alla som ska sälja eller köpa en bostad.
    • Gideonsberg
    2021-06-17
    Väldigt trevlig och tillmötesgående, kunnig och påläst. Mina förväntningar var att känna mig trygg, få svar på frågor och tillgänglighet. Dessa förväntningar tycker jag till fullo har uppfyllts. Sammantaget en angenäm upplevelse.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-15
    Bra bemött, tyvärr så höll inte kommunikation den nivå jag förväntade mig. Ställde 2 frågor som jag har fortfarande inte fått svar på. Som köpare kände jag mig inte prioriterad.
  • köpte en tomt med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-15
    Lättillgänglig.
    Trevlig.
    Flexibel.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-14
    Mycket trevlig och bra bemötande. Tyvärr bristfällig kommunikation under säljprocessen och viss tvetydighet i erbjudandet.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Johannes Udd en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-14
    På ett bra sätt, mäklaren hade mycket pondus och pratade väldigt tydligt. Lätt att förstå och bra kommunikation. Ärlig och rak.

Jag hade inga förväntningar förutom att jag letade efter en bostad att köpa. Johannes gjorde det smidigare för mig genom att vara så neutral.
    Hej Brian! Tusen tack för din rekommendation. Det är kul att höra att du är nöjd med processen och mitt bemötande. Jag hoppas du kommer att trivas i din nya lägenhet, tveka inte på att höra av dig om du behöver hjälp med något! Med vänlig hälsning, Johannes Udd Svensk Fastighetsförmedling Johannes Udd
    • Skiljebo
    2021-06-14
    Amanda har varit kanonbra från start till mål!!
    2021-06-14
    Trevligt bemötande i allmänhet, kunnig, tydlig och professionell både under visningen och på kontraktsskrivningen.
    2021-06-14
    Björn Wallberg var mycket trevlig, tillmötesgående, sympatisk och förklarade allt som hade med husförsäljningen på ett lätt sätt, även under försäljningen och när allt var färdigt. Björn skötte allt helt exemplariskt, vi kan verkligen rekommendera denna trevliga person.
    2021-06-14
    Mycket tillmötesgående och hjälpsam.
    Tusen tack för er fina rekommendation, det värmer att ni har upplevt arbetet så positivt. Varma hälsningar, Ingrid Ingrid Gjellan
    • Centrala Västerås
    2021-06-14
    Trevligt bemötande och god service för oss som säljare. Kändes tryggt att ha Björn som mäklare vid våran försäljning.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    • Haga
    2021-06-12
    Fick en bra kontakt med Robin, och fått bra upplysning hur det går med köpet och alla turer fram och tillbaka😄👍
  • Ida E
    2021-06-11
    Dålig återkoppling i budgivningen.
    2021-06-08
    Köpt en lägenhet, trevlig och enkel att ha och göra med.
    Alla förväntningar uppfylldes och jag är nöjd med affären.
    Tjena Tom! Tack för att du tog dig tid att skriva hur du upplevde mig samt affären. Det glädjer mig att höra att ni är nöjda. Jag hoppas att ni kommer att trivas på Berghamra! Med vänlig hälsning, Johannes Udd Svensk Fastighetsförmedling Johannes Udd
    • Östra Hamnen
    2021-06-07
    Vi har köpt en bostadsrätt där Amanda helt levde upp till våra förväntningar av en mäklare som på ett utmärkt sätt företrädde både säljare och köpare. Hon var professionell, engagerad och nåbar.
    2021-06-04
    Johannes har en mix av kompetens och kommunikation som gör det lätt att köpa och sälja bostad.
    Hej Marie! Tusen tack för din rekommendation samt ditt förtroende både som köpare och säljare! Med vänlig hälsning, Johannes Udd Svensk Fastighetsförmedling Johannes Udd
    • Råby
    2021-06-04
    Vi har fått hjälp att sälja en bostadsrättslägenhet i Västerås.

När vi kontaktade Jesper visste vi inte ens om vi skulle sälja bostaden. Från första kontakt och genom hela processen är våra förväntningar överträffade i alla avseenden. Vi kan ge Jesper våra rekommendationer och vi skulle absolut anlita honom igen.
  • sålde sitt hus med hjälp av Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-06-03
    Pågående färsäljning av sommarstuga i Munga.
    Affären är inte klar ännu.

Mycket bra bemötande av Jesper.
    • Östra Hamnen
    2021-06-03
    Jag har sålt min lägenhet i Östra hamnen. Är supernöjd med Amanda som mäklare. Så trevlig, tillmötesgående och proffsig! Kände verkligen att det fanns ett driv att vilja sälja min lägenhet. Höll mig uppdaterad gällande visning och budgivning.
    • Västermalm
    2021-06-03
    Han noga och saklig och mycket trevlig
    2021-06-02
    Köpte en bostadsrätt tillsammans med min sambo med Amanda som mäklare och allt fungerade utmärkt!
  • sålde sitt hus med hjälp av Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    2021-05-31
    En utmärkt fungerande samspelsradar hos Ingrid. Något som ofta går att se hos bl a vårdmänniskor tex psykologer etc!
    Ett varmt tack för de fina orden om mitt arbete! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa dig med försäljningen av ditt radhus. Varma hälsningar, Ingrid Ingrid Gjellan