Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Norra Källgatan 17, 722 11 Västerås — Visa karta

Mäklare med koll på läget i Västerås!

Vill du köpa eller sälja en bostadsrätt eller villa? Kontakta oss, vi har koll på Västerås!
Svensk Fastighetsförmedling har funnits som en självklar aktör på Västeråsmarknaden ända sedan 1939 då den första butiken öppnade och 2014 slog vi upp portarna på vår nya bobutik på Norra Källgatan 17. Vi kan Västerås!
Idag är vi totalt nio medarbetare i bobutiken, varav en mäklarassistent.

Våra samlade erfarenheter har lett oss fram till ett arbetssätt som innefattar engagemang, nytänkande, omtänksamhet och inte minst affärsmässighet. Det har resulterat i nöjda, trygga och återkommande kunder. Svensk Fastighetsförmedling finns på många platser i landet (ca 230 butiker) och vi känner till våra områden i detalj. Samtidigt ingår vi i Sveriges ledande mäklarkedja vilket gör att vi kan erbjuda dig alla de fördelar som ett stort företag har.

Bäst service kan vi naturligtvis ge dig om du besöker oss i vår fina bobutik på Norra Källgatan 17, mitt emot Klippans parkering. Där har vi möjlighet att personligen svara på dina funderingar och ge dig tips och råd inför ditt bostadsbyte.
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 301 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Västerås

• 2020-08-10

Marita S skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt en bostadsrätt, det har gått fort och jag är supernöjd! Ingrid har varit tydlig och korrekt i sin information och sitt bemötande och jag är trygg i mitt köp. Tusen tack vill jag bara säga. Läs mer
    2020-08-10 Ingrid Gjellan svarar Marita S
    Tusen tack för så fina ord Marita! Det känns jätteroligt att du är nöjd och att du har upplevt processen så trygg. Jag hoppas verkligen att du kommer att trivas i din nya, fina lägenhet! Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-07-28

Yaser O skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi har sålt våran lägenhet via henne. Jätte bra bemötande och flexibel. Läs mer
    2020-08-10 Ingrid Gjellan svarar Yaser O
    Stort tack för så fin rekommendation Yaser! Det har varit väldigt roligt att få hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet. Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-07-27

Viktor W skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Processen var effektiv och professionell.
    Har ingenting att klaga på. Läs mer
    2020-08-10 Ingrid Gjellan svarar Viktor W
    Vad roligt att du känner så Viktor! Det är verkligen en fin lägenhet du har köpt där jag är övertygad om att du kommer att trivas. Önskar en fortsatt fin sommar så ses vi vid tillträdet. Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-07-25

Fredrik B skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpte en bostadsrätt om 2RoK i Västerås. Upplevelsen var bra. Läs mer
  • 2020-07-24

Göran W skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Proffsigt och bra bemötande.Snabb respons och kommunikation. Läs mer
    2020-07-24 Ingrid Gjellan svarar Göran W
    Tack Göran för så fina ord om mitt arbete! Jag är väldigt tacksam för förtroendet att förmedla din lägenhet och extra roligt att försäljningen avslutades med ett så bra resultat. Önskar dig en fortsatt fin sommar så ses vi i höst vid tillträdet. Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-07-19

Alin A skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt en bostadsrätt med hjälp av Ingrid som har varit fantastiskt. Hon är professionell, hjälpsam och kunnig. Hela upplevelsen från start har varit bra och smidig. Läs mer
    2020-07-22 Ingrid Gjellan svarar Alin A
    Tack snälla Alin för så fin rekommendation! Det känns otroligt roligt att få ha varit en del av ditt bostadsköp och att du upplevt det så bra och smidigt. Ha det gott så ses vi på tillträdesdagen! Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-07-16

Mary C skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Robin har varit mycket behjälplig vid köp av vår bostadsrätt. Lätt att få tag i. Vid avtalsskrivningen var han väldigt pedagogisk och svarade på alla frågor. Det kändes tryggt! Läs mer
  • 2020-07-12

Lena O skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Seriös mäklare, lättillgänglig Läs mer
  • 2020-07-09

Fredrik C skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt lägenhet.

Bra bemötande.

Förväntningar var att få en professionell hjälp.
    Vi upplevde dock inte detta då återkopplingen var dålig.

Fick ingen information inför kontraktsskrivningen om att kontraktet skulle skrivas med klausul, då köparen ännu inte fått objektet godkänt av banken.
    Dålig återkoppling efter kontraktsskrivningen.
    Jag fick ringa för att få bekräftelse, trots utlovad bekräftelse från mäklaren.

Bra genomgång om försäljningsprocessen. Läs mer
  • 2020-07-01

Talaat N skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi har köpt en lägenhet. Björn är mycket trevlig och svarar på alla våra frågor, förklarar allt och det lätt att få kontakt med honom. Vi är mycket tacksamma Läs mer
  • 2020-06-28

Roger N skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi har köpt en villa.
    Mycket bra.
    Vi fick bra information om objektet på visningen på ett bra och
    Tydligt sätt. Och det ver det vi föväntade oss

Allt var positivt. Läs mer
  • 2020-06-27

Catarina G skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Håller på att sälja huset (dödsbo) efter min mor. Robin har varit väldigt tydlig, trevlig och hjälpt oss på alla sätt. Lättsam att ha och göra med. Tar sig tid, förklarar på bra sätt. Är noga. Läs mer
  • 2020-06-26

Agbor E skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi har såld en bostadsrätt, Irisvägen 144.

Jag skrev till Svensksfastighet förmedling och blev kontaktat av Björn.

Jag skulle önska att lägenheten skulle ute och slutföra affären i juni, helst innan mid sommar, trots att vi hade ca 2 veckor på oss.

Med Björn, det gick hur bra som helst. Vi fick ju bra affärer och lägenheten är såld. Läs mer
  • 2020-06-25

Ulf D skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Robin fick i uppdrag att sälja föräldrarnas lägenhet och det sköttes på bästa sätt.
    Hans sätt att sköta kontakten och att genomföra försäljning gick verkligen smidigt.
    Han uppfyllde alla ställda förväntningar som vi hade på affären.
    Kan stark rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-06-22

Christer Å skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi köpte en lägenhet som Robin förmedlade, och anlitade honom sedan vid försäljningen av vår villa. Allt till full belåtenhet. Robin är kompetent, noggrann och ger ett mycket seriöst och trevligt intryck. Läs mer
  • 2020-06-22

Sofia M skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Fick hjälp att sälja min lägenhet. Allt gick enkelt och väldigt smidigt precis som jag ville. Mycket bra bemötande. 5/5 👍 Läs mer
  • 2020-06-19

Mustafa A skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt en lägenhet och mäklaren var snäll, hjälpsam och tålig. Läs mer
  • 2020-06-18

Anna B skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Trevlig och lugn som ger ett seriöst intryck. Duktig. Läs mer
  • 2020-06-17

Jimmy B skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Trevlig, Tydlig, Kompetent och Ordningsam beskriver Robin bra.
    Vi har både köpt av Robin samt överlåtit försäljningen till Robin.
    Rekommenderas skarpt! Läs mer

Anette K skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Han gjorde allt för oss inkl. en extra visning och kontraktsskrivning vid fastigheten. Läs mer

Annika F skrev om Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålde vår bostad på Lillåudden i Västerås.
    Jesper har mycket proffesionellt skött försäljningen.
    Man får genast förtroende för Jesper han är påläst på allt och återkopplade snabbt, och hade vi några funderingar så guidade han oss framåt.
    Jag kommer rekommendera alla som går i säljtankar att kontakta Jesper en mycket kunnig och trevlig mäklare.
    Med vänlig hälsning,
    Annika Fyhr Andersson
    Bosse Andersson Läs mer
    2020-06-18 Jesper Erkers svarar Annika F
    Tack så mycket för den fina rekommendationen Annika och Bosse! Jag vill även tacka för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet. Hoppas att ni trivs bra i nya huset.

• 2020-06-14

Johannes Herkules S skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Björn har varit jätte hjälpsam och var väl förberedd inför både visningen och underskriften. Har var snabb att svara på våra frågor och han såg till att både våra och säljarens önskemål mötes. Läs mer
  • 2020-06-13

Jens N skrev om Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Engagerad, informerade hela tiden och var noggran Läs mer
    2020-06-18 Jesper Erkers svarar Jens N
    Tack för rekommendationen och tack för att jag fick förtroendet att hjälpa till med försäljningen av huset.

• 2020-06-12

Emma C skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi sålde vårt hus på Sånnaboda med hjälp av fantastiska mäklaren Robert. Vi var i en risig situation med både husinköp och husförsäljning med nästan noll marginal. Mäklaren fixade en oerhört snabb och superbra affär, vilket ledde till att vårt husinköp blev även genomfört!
    Han är skicklig och självsäker med sitt arbete, det syns på honom att han brinner för det. Bra och snabb kommunikation. Vi är mer än nöjda! Läs mer
  • 2020-06-11

Peter E skrev om Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Proffsig och ärlig. Rekommenderas! Läs mer
    2020-06-18 Jesper Erkers svarar Peter E
    Tack för din fina rekommendation Peter! Hoppas ni kommer trivas bra i nya lägenheten.

• 2020-06-04

Elvy Kristina L skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Svagt engagemang både vid försäljning och budgivning. Var mer på köparens sida
    Hälsningar
    Elvy Lööf Läs mer
  • 2020-06-04

Mimi K skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi köpte ett hus som med Björn som mäklare.
    Han var väldigt välkomnande och trevlig, försökte prata med alla som var där och besvarade frågor utan att läsa innantill. Han var inte pushande på något sätt utan gav oss tid att fundera och gick även med för att titta på eventuella skador eller saker som stod med i besiktningsprotokollet för att ge tips på hur man kunde åtgärda problemen.
    Allt kändes tryggt och proffesionellt vid kontraktsskrivning men även avslappnat med lite småprat. Läs mer
  • 2020-06-01

Sanna S skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Har köpt ett radhus
    Vi fick ett mycket trevligt bemötande av Ingrid. Hon är engagerad, kunnig och kunde ge svar på alla våra frågor om bostaden. Allt gick mycket smidigt. Kan varmt rekommendera Ingrid Läs mer
    2020-06-04 Ingrid Gjellan svarar Sanna S
    Tusen tack för så fina ord om mitt arbete, det värmer verkligen! Jag är glad över att ni känner att det gick så smidigt till och jag kommer självklart arbeta för att ni ska behålla samma känsla genom försäljningen av er fina lägenhet också. Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-06-01

Anna E skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt och sålt bostadsrätt och jag har fått fint bemötande. Björn lever upp till de högsta förväntningar man kan ha på kompetens, effektivitet och tydlighet. Läs mer
  • 2020-05-28

Helene K skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Robin är en mycket kunnig och professionell mäklare med ett väldigt bra bemötande i alla kontakter. Lättillgänglig och snabb att återkoppla, och håller oss som både köpare och säljare uppdaterade under hela processen. Vi har anlitat Robin i tre bostadsaffärer, vilka alla fungerat väldigt smidigt. Sålt villa och radhus,och köpt lägenhet. Vi rekommenderar varmt Robin som mäklare! Lasse och Helene Läs mer
  • 2020-05-24

Lars I skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi tycker Robin varit mycket informerande och saklig, vilket har resulterat i en lyckad snabb försäljning av vår lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-23

Gunilla M skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vårt bostadsrättsradhus i Tillberga sålde Robin snabbt. Med en bra kommunikation mellan oss, gick allt smärtfritt. Vi är väldigt nöjda. Läs mer
  • 2020-05-22

Jenny H skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt en lägenhet!
    Mäklaren har vart mycket trevlig. Hade önskat lite meta återkoppling efter affären. Som när handledningen kommer m.m. Läs mer
  • 2020-05-19

Aprilyn S skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi har köpt ett radhus på Tillberga i Västerås. Mäklaren är professionell och kunnig i sin roll. Mycket nöjd. Läs mer
  • 2020-05-15

Maria Therése D skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt villa, bra bemötande. Nöjd! Läs mer
  • Leif Mikael D

2020-05-15

Leif Mikael D skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    En duktig mäklare som hjälpte oss vid husförsäljning i Irsta. Raka och bra svar på dom frågor som dykt upp under försäljningen. Ett proffs helt enkelt Läs mer
  • 2020-05-10

Ylva B skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Bra och trevlig och prioriterar sina kunder Läs mer
  • 2020-05-10

Salwa A skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    -vi har köpt en villa
    -vi blev bemött av mäklaren på ett mycket bra och väldigt positivt sätt .

-Sammanfattnings vist så hade vi en väldigt bra upplevelse Läs mer
  • Maria S

2020-05-08

Maria S skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpt hus och fått väldigt proffsigt, lugnt och vänligt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-05

Ulf G skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt ett brf radhus. Gick på 2 veckor och fick begärt pris. Nöjd med upplägget och redovisning av samtliga handlingar. Läs mer
    2020-05-06 Ingrid Gjellan svarar Ulf G
    Vad roligt att du är så nöjd Ulf! Vi är jätteglada för förtroendet att få hjälpa till med försäljningen av radhuset. Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-05-05

Henrik S skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpt ny och större bostad. Robin har varit trevlig, professionell och kunnig och det har känts som att han har varit på vår sida genom hela processen. Han har alltid varit tillgänglig oavsett tid på dygnet, och svarat snabbt på mail. Läs mer
    2020-05-25 Robin T svarar Henrik S
    Hej Henrik.
    Tack för att du/ni tog er tid att skriva något om mig och mitt arbetssätt. Jag tackar ödmjukast för att jag fick förtroendet att hjälpa er med försäljningen av er fina lägenhet. Vi ses vid tillträdet.
    / Robin
  • 2020-05-02

Petra N skrev om Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Har köpt och sålt lägenhet av Jesper under loppet av en månad. Allt fungerat jättebra. Vi är mycket nöjda med den information vi fått fortlöpande både under budgivning och före och efter våra köp. Jesper fick oss att känna oss lugna och trygga. Han är en mycket kompetent, trevlig och duktig mäklare. Kan varmt rekommendera honom Läs mer
    2020-05-13 Jesper Erkers svarar Petra N
    Tack Petra för den fina rekommendationen. Det har varit ett nöje att få följa med hela vägen i både köpet och försäljningen. Tack så mycket för att jag fick förtroendet att hjälpa till med försäljningen.

• 2020-04-30

Christina E skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpt Bomansgatan 18 F
    Han var mkt trevlig och hjälpsam och skötte budgivning och avslut på ett föredömligt och snabbt sätt. Jag skulle rekommendera honom till någon som behöver en mäklare. Läs mer
  • Jonas C

2020-04-17

Jonas C skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpt radhus av Robin, han var alltid tillgänglig och väldigt tillmötesgående. Lyssnade och förmedlade på ett väldigt bra sätt. Läs mer
  • 2020-04-17

Mattias H skrev om Robin Tångring en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Robin sålde vårat parhus inom en vecka från vårat första möte. Otroligt proffsig och kunnig. Tog oss genom affären på ett lugnt och tryggt sätt.
    Vi rekommenderar Robin till alla som ska göra en bostadsaffär.

/Mattias och Therese Läs mer
  • 2020-04-14

Emelie W skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi anlitade Björn som mäklare till försäljning av vårat hus. Valet föll på Björn utifrån hans förtroendeingivande, engagerade och professionella bemötande. (Vi har även kunnat vända oss till Björn för rådfrågning i samband med köpesprocessen av vårat nya hus vilket varit mycket uppskattat och gett oss lugn och trygghet i att fortsätta affären).

Björn har varit tillgänglig när behov funnits och återkopplat så snart det varit något som skett i försäljningsprocessen. Det märks att Björn gillar att sälja och vi är mycket nöjda med slutpriset på vår villa. Björn är det självklara valet för framtida fastighetsaffärer och vi kommer att ge honom de varmaste rekommendationerna till nära och kära. Läs mer
  • 2020-04-14

Margit B skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Väldig bra mäklare saklig gör det bästa för kunden Läs mer
  • 2020-04-13

Jamal A skrev om Jesper Erkers en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt hus.
    Jesper är väldigt trevlig. Han svarar alltid ganska snabbt och man blir bemött på ett bra och trevligt sätt. Jag är ganska nöjd.
    Kontraktet gick bra och smidigt och det va tydligt, tack. Läs mer
    2020-04-24 Jesper Erkers svarar Jamal A
    Tack för din rekommendation Jamal! Hoppas ni kommer trivas bra i huset!

• 2020-04-12

Johan J skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Försäljning av bostad.

Ingrid är en mycket trevlig och bra mäklare som Ingav ett bra förtroende, under försäljningstiden hörde hon av sig och uppdaterade mig om vad som hände, hur utvecklingen gick och vad hon trodde om kommande visningar etc.

Jag kan varmt rekommendera Ingrid Läs mer
    2020-04-14 Ingrid Gjellan svarar Johan J
    Tack Johan för din fina rekommendation! Det har varit ett nöje att få hjälpa dig med försäljningen och jag är tacksam för ditt förtroende. Lycka till framåt i hemstaden! Varma hälsningar, Ingrid
  • 2020-04-11

Henrik L skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Väldigt trevlig och driven mäklare. Läs mer
    2020-04-14 Ingrid Gjellan svarar Henrik L
    Tack för så fin rekommendation! Jag ska göra mitt bästa för att upprätthålla er nöjdhet genom er försäljning också. Varma hälsningar, Ingrid

Norra Källgatan 17, 722 11 Västerås