Alla kategorier Mäklare Västmanland Västerås Svensk Fastighetsförmedling Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Svensk Fastighetsförmedling Västerås

Norra Källgatan 17, 722 11 Västerås — Visa karta

Mäklare med koll på läget i Västerås!

Vill du köpa eller sälja en bostadsrätt eller villa? Kontakta oss, vi har koll på Västerås!
Svensk Fastighetsförmedling har funnits som en självklar aktör på Västeråsmarknaden ända sedan 1939 då den första butiken öppnade och 2014 slog vi upp portarna på vår nya bobutik på Norra Källgatan 17. Vi kan Västerås!
Idag är vi totalt nio medarbetare i bobutiken, varav en mäklarassistent.

Våra samlade erfarenheter har lett oss fram till ett arbetssätt som innefattar engagemang, nytänkande, omtänksamhet och inte minst affärsmässighet. Det har resulterat i nöjda, trygga och återkommande kunder. Svensk Fastighetsförmedling finns på många platser i landet (ca 230 butiker) och vi känner till våra områden i detalj. Samtidigt ingår vi i Sveriges ledande mäklarkedja vilket gör att vi kan erbjuda dig alla de fördelar som ett stort företag har.

Bäst service kan vi naturligtvis ge dig om du besöker oss i vår fina bobutik på Norra Källgatan 17, mitt emot Klippans parkering. Där har vi möjlighet att personligen svara på dina funderingar och ge dig tips och råd inför ditt bostadsbyte.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 118 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Västerås

• Todd H
    Todd H skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mycket bra bemötande och driven mäklare Läs mer
  • Karin L
    Karin L skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    En varm, seriös och trevlig mäklare som gjort vår fastighetsaffär enkel för oss, trots att bakgrunden var vår fars bortgång.
    Det har gått väldigt snabbt och smidigt och tekniken har varit på topp, med allt från att följa affären på en hemsida för dig som säljare till marknadsföring och hantering av dokument.
    Dessutom är mäklaravgiften högst skälig med tanke på kompetensen, arbetet och de tekniska och administrativa lösningarna man får.
    Vi är väldigt glada och tacksamma för det här mötet och kommer absolut vända oss till samma mäklare om tillfälle kommer. Tack Ingrid ❤ Läs mer
  • Mattias N
    Mattias N skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har sålt en bostadsrätt med hjälp av den oerhört kompetenta Mikaela Gustavsson. Allting har gått jättebra och Mikaela har varit den bästa mäklaren man kan tänka sig! Läs mer
    2018-08-13 Mikaela G svarar Mattias N
    Wow! Tack så mycket Mattias. Vilken reco! Vad glad jag blir att du känner dig nöjd. Det har vart ett nöje att samarbete med dig. :)
  • Anna R
    Anna R skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi sålde vårt hus i Västerås (3 rok, 98 kvm), Kungsby Byväg 3. Vi har sedan första kontakt med mäklaren Ingrid Gjellan fått en väldigt positiv känsla och hon gav oss inte några falska förhoppningar. Vi gick in i affären med realistiska förväntningar då vi visste att utropspriset var relativt högt. Ingrid har uppdaterat oss kontinuerligt så fort något hänt och vi har hela tiden känt oss mycket väl bemötta och kunde känna oss trygga i affären. Hon har under dygnets alla timmar arbetat med detta (känns det som iallafall, och om inte nattetid så iallafall sena kvällar och helger). Vid budgivning som startade efter förhandsvisning har Ingrid skött det mycket snyggt (och EFFEKTIVT) mellan oss som säljare och budgivarna. Hon gjorde det möjligt att öka buden genom att bjuda in fler mycket intresserade parter utan att det blev konflikt.

Sammanfattningsvis hade vi egentligen från början känt oss väldigt nöjda med 2995 000 kr för huset vilket vi tänkte var rimligt för rätt köpare. Det var även vad vi tyckte Ingrid kunde ge oss hopp om. Men slutpriset hamnade på 3500 000 kr och Ingrid har varit mycket säljande mot köparna och positiv rakt igenom denna process. Vi är så tacksamma och nöjda! Vi har redan rekommenderat Ingrid till vänner som ska sälja framöver. Tack för hjälpen med detta! Hoppas vi köper av er också!

/Anna och Glenn Rawley Läs mer
  • Isabel N
    Isabel N skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Proffsigt bemötande vid köp av lägenhet på Kabelgatan. God kontakt och kommunikation under hela förloppet. Noggrannhet och tydlighet vid kontraktsskrivning ! Läs mer
    2018-08-10 Mikaela G svarar Isabel N
    Tack för de fina orden Isabel! Hjärtliga hälsningar Mikaela
  • Viktor K
    Viktor K skrev om Ingrid Gjellan en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Duktig på läsa in människor, förstod att köparen (förstagångsköpare) behövde lite extra tid och några extra frågor. Jag var en aktiv säljare med mycket feedback och förslag på ändringar, vilket Ingrid svarade och agerade snabbt på. Mycket nöjd! Läs mer
  • Yhya A
    Yhya A skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt en lägenhet. Jag kontaktade med mäklaren via mobilen
    och jag har fått mycket hjälp.
    Han hjälpte mig så snabbt som möjligt och var jätte snäll och punktlig. Läs mer
  • Rodrigo M
    Rodrigo M skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Lyhörd, återkopplade under hela processen och var mycket smidig och flexibel. Kan varmt rekommendera och har alltid både säljare och köpare i fokus! Läs mer
  • Kurt & Rose-Marie H
    Kurt & Rose-Marie H skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpte bostadsrätt. Bra bemötande från mäklaren. Trevlig och inte alltför på. Levde upp till våra förväntningar. Läs mer
    2018-08-06 Mikaela G svarar Kurt & Rose-Marie H
    Tack Kurt och Rose-Marie för fin reco. Hoppas ni ska trivas i nya lägenheten! Varma hälsningar Mikaela
  • Henrik J
    Henrik J skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Professionell och lugn. Rekommenderar Björn till andra. Läs mer
  • Rashuan S
    Rashuan S skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    skjutbanegatan 19B . . . Läs mer
    2018-07-16 Mikaela G svarar Rashuan S
    Hoppas du ska trivas i lägenheten! :)
  • Urban E
    Urban E skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köp av kolonistuga i Västerås - allt fungerade som förväntat, dvs utan problem, vänligt bemötande och seriös handläggning. Läs mer
  • Tintin B
    Tintin B skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Köpt hus i Tillberga. Upplever Mikaela som mysig och trovärdig mäklare och människa ! Läs mer
    2018-07-09 Mikaela G svarar Tintin B
    Vad fint Tintin. Tack så mycket! :)
  • Martin D
    Martin D skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mikaela är mycket professionell och ger ett förtoendegivande intryck. Hon var alltid kontaktbar och hörde kontinuerligt av sig med uppdateringar gällande försäljningen av min lägenhet. Läs mer
    2018-07-09 Mikaela G svarar Martin D
    Tack för den fina recon Martin! :)
  • Patrik & Jenny H
    Patrik & Jenny H skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt villa. Vi tycker att vi blev mycket bra bemötta, och hon va väldigt engagerad i våran försäljning. Förväntningar på en så snabb och smidig försäljning som möjligt, vilket vi tyckte hon levde upp till. Mycket nöjd med allt i denna försäljning, skulle varmt rekommendera henne. Läs mer
    2018-07-06 Mikaela G svarar Patrik & Jenny H
    Tack Patrik och Jenny. Vad roligt att ni känner er nöjda med försäljningen! Så trevligt att lära känna så glada och positiva människor som er. :)
  • Markku N
    Markku N skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Rekommenderas absolut Björn Wallberg. Läs mer
    2018-07-05 Björn W svarar Markku N
    Tack Markku!
    Jag hoppas att du kommer att trivas i din nya fina lägenhet!
  • Kristoffer E
    Kristoffer E skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag har köpt en tvåa centralt i Västerås. Detta efter att Mikaela ordnade en perfekt extra visning för mig som jobbar treskift. Jag blev såld på lägenheten direkt och bemötandet från Mikaela kunde inte varit bättre. Tydlighet och ärlighet värdesätter jag högt. Läs mer
    2018-07-05 Mikaela G svarar Kristoffer E
    Vad glad jag blir att du känner dig nöjd med både min insats och lägenheten. Tack så mycket för de fina orden! :)
  • Emma L
    Emma L skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt en etta i Västerås. Fick bra service av Mikaela som höll mig informerad på önskat sätt under hela processen! Mycket förtroendeingivande! Läs mer
    2018-07-04 Mikaela G svarar Emma L
    Tack så mycket Emma! :) Du kan alltid höra av dig till mig om du har några frågor eller funderingar!
  • Lovisa F
    Lovisa F skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Skrev precis på kontraktet för min nyköpta lägenhet. Var väldigt nöjd och glad för det trevliga bemötandet och flexibiliteten att kunna skriva kontrakt snabbt och dessutom få snabb återkoppling från Mikaela vid frågor. Dessutom var det mitt första bostadsköp och Mikaela gick igenom allt i avtalet på ett bra och enkelt sätt! Läs mer
    2018-07-04 Mikaela G svarar Lovisa F
    Tack för din fina Reco Lovisa! :) Hoppas du ska trivas i din nya mysiga lägenhet.
  • Tobias N
    Tobias N skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi tycker att Björn gjorde ett jättebra jobb, allt gick snabbt och smidigt. Läs mer
    2018-06-29 Björn W svarar Tobias N
    Tack för ditt förtroende Tobias! En rolig förmedling med gott resultat. Nu hoppas jag att ni kommer att trivas i ert nya fina boende!
  • Linda L
    Linda L skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålde min bostadsrätt snabbt och smidigt med hjälp av Björn. Supertrevlig, förtroendeingivande och proffsig! Absolut ingenting att klaga på. Läs mer
    2018-06-29 Björn W svarar Linda L
    Tack för ditt förtroende Linda och kul att du är nöjd! En smidig förmedling av din superfina lägenhet.
  • Joakim Ö
    Joakim Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Hjälpsam. Snabb uppföljning. Kunnig. Lösningsfokuserad. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålt Sjöhagen 2, Lilla Åsby Västerås.

Björn har skött sina åtaganden på ett exemplariskt sätt.

Mitt helhetsintryck är mycket bra och jag kommer rekommendera Björn till andra som skall sälja. Läs mer
    2018-05-25 Björn W svarar Andreas L
    Tack för förtroendet att förmedla ert fina fritidshus Andreas! Rolig förmedling med ett gott resultat!
  • Ida W
    Ida W skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag är jätte nöjd med hela processen kring köpet av vår villa, Björn har uppträtt proffsigt från första kontakt genom att vara tillgänglig, trevlig och kunnig. Läs mer
    2018-05-21 Björn W svarar Ida W
    Stort tack Ida. Jag hoppas att ni kommer att trivas i ert hus när det väl är dags för inflytt!
  • Linnéa A
    Linnéa A skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Trevlig och proffsig mäklare! Läs mer
    2018-05-03 Björn W svarar Linnéa A
    Tack Linnéa för din rekommendation!
  • Jan G
    Jan G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Duktig kille som sålt vår "ögonsten" med alla dess "pros and cons" till rätt köpare och rätt pris.
    Mycket bra förberedelser och kommunikation runt säljprocessen som genomfördes på kort tid och med bra "timing". Läs mer
    2018-04-27 Michel P svarar Jan G
    Tack för omdömet och förtroendet! Det var riktigt kul att få hjälpa till vid försäljningen av ert drömhus!
  • Inga-Lill J
    Inga-Lill J skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Björn Wallberg, Svensk Fastighetsförmedling, hjälpte mig att sälja Kristiansborgsallen 19 i Västerås. Han har varit professionell och fokuserad på försäljning. Dessutom är han trevlig att arbeta tillsammans med och jag vill ge honom mina bästa rekommendationer.
    Inga-Lill Johansson Läs mer
    2018-05-03 Björn W svarar Inga-Lill J
    Tack Inga-Lill för din fina rekommendation. Det gläder mig att du är nöjd och att slutresultatet blev bra trotts en svängig marknad. Nu kan du fokusera helt på att komma i ordning i din nya lägenhet!
  • Filip L
    Filip L skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Försäljning av bostadsrätt i Västerås.

Robert är lugn, kunnig och förtroendeingivande. Ingen jobbig säljartyp. 5 solar. Läs mer
  • Magnus L
    Magnus L skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Gav ett bra första intryck. Svarade ärligt vid visningen av huset, även på det han inte visste vilket gjorde att vi fick förtroende för Björn.
    Hörde av sig vid utlovad tid. Och behandlade oss respektfullt. Läs mer
    2018-04-23 Björn W svarar Magnus L
    Tack för din reco Magnus! Jag hoppas att ni kommer att trivas i ert nya fina hus!
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mycket trevlig person,tillmötesgående och ödmjuk.
    Hon har varit kunnig och upplysande om försäljningen av lägenheten efter min pappa.
    Hälsningar
    Fredrik Malmberg Läs mer
    2018-04-18 Mikaela G svarar Fredrik M
    Tack så mycket Fredrik för de fina orden! :)
  • Alf K
    Alf K skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mikaela är både personlig och professionell. Läs mer
    2018-04-18 Mikaela G svarar Alf K
    Tack Alf! :) Hoppas ni ska trivas i nya bostaden!
  • Maud S
    Maud S skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Förtroendeingivande, sympatisk, engagerad. Robert har verkligen uppfyllt krav som vi tycker på hur en mäklare ska agera från första samtalet till kontraktsskrivning.
    Verkligen ett proffs i sitt yrke. Läs mer
  • Isabelle M
    Isabelle M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mäklaren var väldigt bra, han har varit tydlig med allt och tog reda på allt man undrade över. Skötte allt bra och gav hela tiden ny information om allt som hände. Läs mer
    2018-04-10 Fredrik B svarar Isabelle M
    Tack så mycket Isabelle! Det är viktigt att man som köpare hela tiden vet vad nästa steg är, jag är glad att du upplevde det så också.
    Hoppas ni trivs i er nya bostad!
  • Linda H
    Linda H skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Det var ett bra mottagande och väldigt tillmötesgående. Läs mer
    2018-04-06 Mikaela G svarar Linda H
    Tack Linda! Hoppas du ska trivas i lägenheten. :)
  • Alexander L
    Alexander L skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Bostadsrätt.
    Mäklaren var kanon!
    Är jättenöjd med allt. Läs mer
    2018-04-03 Björn W svarar Alexander L
    Tack Alexander, och tack för förtroendet igen att förmedla din lägenhet!
  • Martin N
    Martin N skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Profetionel bemötande, engagerad och trevlig Läs mer
    2018-03-27 Mikaela G svarar Martin N
    Tack Martin! Det är alltid roligt att sälja och visa en lägenhet med så noggranna säljare som er! :)
  • Jane Å
    Jane Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Seriöst bemötande, klar genomgång av processen, väl förberedd Läs mer
    2018-04-10 Fredrik B svarar Jane Å
    Tack Jane! Det var ett sant nöje att få hjälpa er, hoppas ni trivs i ert nya läge!
  • Magdalena H
    Magdalena H skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vänlig,lyhörd och tillmötesgående mäklare. Stort plus för snabb återkoppling och engagemang. Läs mer
    2018-03-26 Björn W svarar Magdalena H
    Tack Magdalena! Jag hoppas att ni kommer att trivas i er fina lägenhet!
  • Maggie N
    Maggie N skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vänligt och professionellt bemötande. Läs mer
    2018-03-26 Mikaela G svarar Maggie N
    Tack. :) Nu blir det spännande att se hur det går med försäljningen av din fina lägenhet! Vänliga hälsningar Mikaela
  • David S
    David S skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Sålde mitt hus med hjälp av Mikaela. Hon är en proffsig mäklare, med en trevlig och positiv inställning som gagnar både säljare och köpare!
    Försäljningen överträffade mina förväntningar och jag skulle rekommendera henne till alla som vill sälja sitt hus på ett smidigt och enkelt sätt! Läs mer
    2018-03-22 Mikaela G svarar David S
    Tack så mycket David för den fina Recon. Det värmer! Jättekul att du känner dig nöjd med både försäljningen och mig. :)
  • Peter M
    Peter M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mäklare Michel Pettersson engagerade sig verkligen på ett personligt sätt både vid köp av bostadsrätt och försäljning av bostadsrätt. Från första sammanträffandet vid presentationen av sig själv och företaget till de sista mötena med kontraktsskrivning blev vi väl informerade om innebörden av de olika momenten vid köp och försäljning av bostadsrätter. Under köp- och säljprocesserna höll Michel oss snabbt och kontinuerligt informerade om hur de olika processerna fortskred. Vi (min sambo Eva Löf och jag) ger Michel högsta betyg för hantering av vårt köp och vår försäljning av bostadsrätter i Västerås. Läs mer
  • Basma R
    Basma R skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag är så nöjd med Mikaela. Hon är väldigt öppen, lätt att tala med & väldigt ödmjuk. Läs mer
    2018-03-19 Mikaela G svarar Basma R
    Åh, tack så mycket för de fina orden Basma! :)
  • Lilian G
    Lilian G skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Trevligt bemötande. Snabb, effektiv. Läs mer
    2018-03-16 Mikaela G svarar Lilian G
    Tack för Reco Lilian! :) Hör av er om jag kan hjälpa er med något. Hjärtliga hälsningar Mikaela
  • Krister R
    Krister R skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Hon var trevlig och mycket kunnig.
    Vi sålde en bostadsrätt.
    Förväntningarna blev uppfyllda. Läs mer
    2018-03-19 Mikaela G svarar Krister R
    Kul att jag levde upp till era förväntningar. Har vart trevligt att lära känna er alla! Tack för Reco. :)
  • Christer G
    Christer G skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Vi är helt nöjda med mäklaren, trevligt bemötande och klar och tydlig genomgång av fastighetsaffären. Läs mer
    2018-03-15 Mikaela G svarar Christer G
    Tack Christer! Vad kul att ni känner er nöjda med mig. :) Vänliga hälsningar Mikaela
  • Lennart M
    Lennart M skrev om Robert Olsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Robert Olsson var topenbra fick förtrende för honom
    mycket kunnig och ett trevligt bemötande,jag kommer att
    rekomendera honom som tänker att sälja sitt hus. Läs mer
  • Roger L
    Roger L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Jag är nöjd med allt och processen flöt på bra. Läs mer
    2018-03-12 Michel P svarar Roger L
    Tack för omdömet Roger! Det var ett sant nöje att samarbeta med dig.
  • Lisa W
    Lisa W skrev om Mikaela Gustavsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Mikaela är jättetrevlig och tillmötesgående. Vi hade önskat någon mer kontakt innan själva visningen eftersom vi blev osäkra på hur mycket hon var förberedd eftersom hon skulle ta reda på all information själv och inte frågade oss så mycket om detaljer. Men det Vi uppfattat verkar allt ha varit bra på visningen och annonsen blev bra. Vi fick inte till en budgivning och om det berodde på mäklarens insats eller marknaden vid försäljningstillfället är svårt för oss att avgöra. Läs mer
    2018-03-12 Mikaela G svarar Lisa W
    Tack Lisa! Jag hoppas ni ska trivas i huset och hör av er till mig om det finns något jag kan hjälpa er med. :) Hjärtliga hälsningar Mikaela
  • Johanna A
    Johanna A skrev om Björn Wallberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Björn ordnade en förhandsvisning till mig och var snabb med återkoppling vilket uppskattas enormt. Han pratade lagom mycket på visningen och gav mig utrymme att resonera självständigt. Påläst om lägenheten, föreningen och området. Ordnade snabbt med kontraktskrivningen och var noggran när vi gick igenom varje punkt. Har endast sålt och köpt på distans innan så detta var en ny och bra erfarenhet. Dagen efter svarade han snabbt på ett Sms vilket också betyder mycket för mig. Allt var toppen och skulle rekommendera Björn alla dagar i veckan :-) Läs mer
    2018-03-12 Björn W svarar Johanna A
    Tack för en fin RECO Johanna, det gläder mig mycket! Jag hoppas att du kommer att trivas jätte bra i din nya fina lägenhet!
  • Betol M
    Betol M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Västerås
    Bästa mäklaren i hela Västmanland. Han gjorde allt i sin makt för att vi ska sälja vårt hus för det priset vi hade tänkt och inte under beloppet och han hjälpte till för att vi ska kunna köpa vår drömhus. Tusen tack för allt. Mvh Betol Menet och Ala Jamil Läs mer
    2018-03-12 Michel P svarar Betol M
    Tack Betol och Ala för de otroligt fina orden :) de värmer verkligen. Jag är så glad för er skull att det gick att lösa till slut, hoppas ni ska trivas i ert nya fina hem!

Norra Källgatan 17, 722 11 Västerås