Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Borås Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Borås

Fastighetsbyrån Borås

Allégatan 59, 503 37 Borås — Visa karta

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 570 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås

• 2019-02-16

Ronnie J skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    • Sålt ett hus
    • mycket bra bemötande
    • förväntningarna som jag hade har mäklaren levt upp till
    • hela proceduren har gått väldigt bra och snart är affären i hamn👍 Läs mer
  • 2019-02-14

Claes E skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Väl utfört uppdrag!
    Väl utfört uppdrag! Läs mer
  • 2019-02-12

Arne S skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    - Har sålt en ny 2a på Druvefors
    - med energi, positiv, förtroendefull
    - intresserad, service minded
    Positiv, glad, drivande, förtroendefull, snabb
    - resultatet var över förväntan och hennes råd om timing och upplägg uppfylldes över förväntan
    - att resultatet är överförväntan, ger givetvis en positiv bild,
    Men med tanke att jag bor i Polen och allt avhandlades per tel eller Mail, så var hennes flexibilitet, engagemang och optimism avgörande och därvidlag uppnår du ett stort förtroende mellan mej och Johanna Läs mer
  • 2019-02-12

Sören F skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag fick kontakt med Anders när jag sökte efter ett litet hus i Borås med omnejd . Hela upplägget med allt från visning till att jag blev ägare till huset skötte Anders i absoluta klass helt klart . Jag har verkligen inget att anmärka på , han lyssnade på mina behov / frågor & funderingar & löste hela affären mkt bra & jag kommer att rekommendera Anders till andra helt klart . Den bästa reklamen man kan få är nöjda kunder //Sören Fransson Läs mer
  • 2019-02-11

Anneli L skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anlitade Anders Ericson då jag skulle sälja mitt hus i Kinnarumma.
    Anders ingav stort förtroende, jag fick fort återkoppling vid frågor eller funderingar. Mycket proffsig och samtidigt lyhörd, fick bra uppdateringar vad som var på gång under hela processen.Kan varmt rekommendera Anders vid era framtida bostadsaffärer.
    Anneli Lennartsson en mycket nöjd kund. Läs mer
  • 2019-02-11

Anders C skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde hus. Anders är en engagerad mäklare som är lätt att prata med. Lätt att komma i kontakt med, tydlig och saklig. Levde upp till vår förväntningar. Vi är nöjda med hela processen. Läs mer
  • 2019-02-06

Amanda L skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt lägenhet.
    Bra bemötande, trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-02-06

Tommy N skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Allting var bra gällande Carina!:)
    Tackar för allting :)
    //Tommy N Läs mer
  • 2019-02-05

Joakim A skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Bostadsrätt, 1 rok ,39 m2.
    Det har fungerat smidigt genom hela processen.
    Tycket det fungerat bra. Läs mer
  • 2019-02-04

Ing-Marie G skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt en bostadsrätt. En mycket tillmötesgående mäklare med god kunnighet, så vänlig , vi är så nöjda kunde inte bättre bli Läs mer
  • 2019-02-01

Barbro W skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon var mycket professionell och engagerad. Läs mer
  • 2019-01-31

Bo B skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Valde att ge Hanna uppdraget att sälja en bostadsrätt i Borås. Just för att vid första mötet så var hon förberedd. Om avtal, hur det går till, pris, en plan hur försäljningen skall gå till.

Under försäljningen så var det uppdateringar där hon ringde upp och berättade hur det gick. Samt känslan hon hade som mäklare efter visningen.

Sedan ett slutförande av försäljningen utan hinder eller konstigheter. Med en stor dos gött humör under hela processen. Läs mer
  • 2019-01-30

Oskar Andersson skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Är återkommande kund och kan inte säga mer än att allt varit utmärkt. Stark rekommendation. Läs mer

Henrik G skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Bra engagemang och en mäklare som arbetar på. Läs mer

Ellen B skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anpassar sig helhjärtat till kundens behov. Jag önskade en snabb och lönsam affär med minsta möjlig inblandning. Det var precis så resultatet blev. Jag vill varmt rekommendera Johanna till dig som ska sälja din bostad. Läs mer

Senait M skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en 3 rums lägenhet (bostadsrätt).
    Har fått ett bra bemötande av Johanna och har fått svar på alla frågor jag haft.
    Hade nog inte så mycket förväntningar mer än att hon skulle gå lägenheten såld. Vilket hon fick men hon har även varit tillgänglig och varit positiv.
    Då försäljning av ens bostad är en stor affär vill man att det skall skötas profisionellt vilket jag tycker att det gjorts. Läs mer

Anna G skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte bostad där hon var mäklare.
    Hon gav ett proffsigt, lugnt och tryggt i tryck. Vi hade gärna anlitat henne vid en försäljning Läs mer

Tina H skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt en bostadsrätt. Vi blev bra bemötta varje gång för vi hördes av ofta.
    Vi förväntade oss dock att det skulle finnas mer driv hos mäklaren, att hen skulle vara mer optimistisk då vi var oroliga och inte visste mycket inför för vår första försäljning av bostad. Det kändes inte som att hen ville sälja utan bara som ett uppdrag som hen fått av någon ovanför.
    Allt som allt är vi nöjda men kanske framför allt tack vare att lägenheten var eftertraktad sig självt. Läs mer

Åke L skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt radhus. Snabbt & effektiv och helt enligt den gemensamma plan som sattes i initialt. Läs mer
  • Bruno M

2019-01-27

Bruno M skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpte en lägenhet och Johanna hjälpte mig med all viktig information och detaljer. Hon kunde alltid svara på mina frågor och förklara mina tvivel.
    Hon var utmärkt. Läs mer
  • 2019-01-23

Ray C skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    En av de trevligaste personerna man träffat! Omtänksam, metodisk, jättebra bemötande och generellt helt enkelt väldigt bra. Läs mer
  • Soli F

2019-01-21

Soli F skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Väldigt professionell och hon var mycket tydlig och hjälpsam vid vårt köp av lägenhet. Hon hade ett gott bemötande och vi kände oss trygga i hennes hanterande av köpet av lägenhet. Det var vår första köp av en lägenhet i Sverige. Läs mer
  • 2019-01-20

Linda L skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt och sålt hus med Anders som mäklare. Bra, informativ och upplevs mycket kunnig. Är jättenöjd. Läs mer
  • Iwona G

2019-01-19

Iwona G skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Daniel är en fantastisk mäklare med både driv och glöd. Alltid proffesionellt, med mängder av tålamod, alltid tillgängligt när oro tar över. Lugnar med några varma ord och ge alltid hopp när det känns omöjligt. Vi sålde vår lägenhet på Järnvägsgatan i Borås och kan varmt rekommendera Daniel Andersson som är den bästa mäklaren man kan tänka sig ❤️ Läs mer
    2019-01-20 Daniel A svarar Iwona G
    Tack Iwona! Hoppas ni skall trivas i huset! ❤️
    Iwona G gillar detta
  • 2019-01-18

Robert L skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt villa och sålt villa. Vi upplever Anders som mycket engagerad och tekniskt kunnig . Vi fick mycket stort förtroende både som säljare och köpare. Bra på att återkoppla och kunna svara på frågor . Vi rekommenderar honom alla dagar i veckan. Läs mer
  • Ingmar E

2019-01-18

Ingmar E skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde vår lägenhet. En 3 rummare på Fjällgatan 1 B Borås. Carina skötte det hela strålande. Hon informerade oss hela tiden
    hur försäljningen gick. Vi är helt nöjda med hennes arbete. Läs mer
  • 2019-01-17

Lena S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Väldigt nöjd. Fick stort förtroende och kände att det finns mycket kunskap.Precis vad man behöver som säljare. Läs mer
  • 2019-01-08

Nicholas D skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina hjälpte till att sälja min bostad.
    Min uppfattning av henne är att hon är mycket kunnig och har ett enormt kundfokus. Hon var mån om att jag skulle vara nöjd hela tiden med de beslut jag ville ta om försäljningen.
    Kan starkt rekommendera henne till andra och kommer säkert samarbeta med henne i framtiden vid ev försäljning. Läs mer
  • 2019-01-07

Mathias H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köte min första bostad av Carina. Väldigt seriös och duktig mäklare som man snabbt får förtroende för. Aldrig några problem under hela processen. Rekommenderar Carina starkt. Läs mer

Yan Y skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon var så snäll och ansvarig, noggranna människor så mycket, vad som helst för saler eller köpare. Tack så mycket och gott nytt år! Läs mer

Cessna E skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Tack för gott samarbete och vänligt samt professionellt bemötande. Läs mer

Veronica S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Fantastiskt duktig mäklare. Försäljningen gick otroligt snabbt , precis som mäklaren sa. Jag är supernöjd med Carina Röjland-Lindberg och skulle kontakta henne igen om det blir aktuellt. Läs mer
  • 2018-12-26

Angelina F skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte en lägenhet via Carina, trots en väldigt svår säljare och annorlunda situation så hanterade Carina detta väldigt bra och var ett stort stöd jag är tacksam över. Det kändes väldigt tryggt och ordentligt med Carina och därför valde jag att fråga om hon även ville hjälpa till med försäljningen sv min gamla lägenhet. Detta ställde hon upp på pch skötte utmärkt! Läs mer
  • 2018-12-24

Ulla O skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt villa.levde upp till alla förväntningar.det gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • Jeanette A

2018-12-18

Jeanette A skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt bostadsrätt på Byttorp, fick bra hjälp när vi behövde. Svarade snabbt och var trevlig och hjälpsam. Läs mer
  • 2018-12-16

Rebecca B skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Superproffsig bemötande med stor kunskap samtidigt som kontakten kändes personlig och lätt. Läs mer
  • 2018-12-12

Khalid Y skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte lägenheten i Borås
    Hon är väldigt trevligt och professionella Manniska Läs mer
  • 2018-12-11

Inge S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Villafsg. Bra bemött, hade bra uppfattning om förutsättningarna.
    Allt sköttes professionellt. Kanske lite opersonligt, men helheten är god. Läs mer
  • 2018-12-11

Lena I skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt lägenhet. Jättenöjd med Carina på alla sätt, bemötande, förväntningar mm. En tia av tio. Läs mer
  • Tara L

2018-12-10

Tara L skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en lägenhet på Norrmalm i Borås, på grund av studier. Hanna var jättetrevlig och sympatisk från visning tills vi gjorde det faktiska köpet. Kände mig otroligt välkommen på visningen och lika mycket intressant som alla andra trots att jag är ung. Hon kunde svara på alla funderingar och komma med tips och så vidare. Kände mig till och med tryggare av att flytta till Borås efter vi skrivit kontrakten och pratat mer om staden, området och så vidare.

Detta är min första bostadsrätt så jag hade inte några tidigare erfarenheter av mäklare, men både jag och mina föräldrar tyckte om Hanna väldigt mycket och hur bra och smidigt allting gick.

Hon följde till och med upp efter vi flyttat in för att se att allt gick som det skulle och det var så trevligt ! Läs mer
  • 2018-12-07

Carlos Z skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Smidigt, nöjd med kommunikation med mäklaren och hjälpen/tips man får. Läs mer
  • 2018-12-05

Joanna O skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt vår första villa. Fick ett jättefint bemötande av Anders som hade tålamod med alla frågor vi kunde tänkas ha. Överträffat alla förväntningar jag haft på en mäklare vad gäller att gå den extra milen. Läs mer
  • Amin A

2018-12-05

Amin A skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Daniel sålde min lägenhet på fjällgatan 39A nyligen och värderade priset så nära slutpriset som möjligt. Daniel var mycket tydlig, lätt att få tag på och engagerad i affären, både ur min och även köparens håll. Daniel var mycket neutral och lyckades få både köpare och säljare nöjda.

Jag väljer och rekommenderar absolut Daniel för framtida objekt! Läs mer
  • 2018-12-02

Alexander F skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Lätt och få tag i. Svarar snabbt och Uppdaterar en ofta om vad som har hänt. Läs mer
  • 2018-11-30

Karl-Henry A skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Man känner sig trygg när man har med en så proffsig mäklarfirma att göra. Balanserade bra att ta tillvara både säljare och köpares intresse. Läs mer
  • 2018-11-29

Joakim O skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    utmärkt service
    utmärkt closing
    utmärkt kommunikation Läs mer
  • 2018-11-26

Rolf O skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hanna har ett varmt bemötande och är väldigt hjälpsam samt flexibel. Pappa och jag som dotter är mycket nöjda med allt som Hanna bistått med under den här processen. Vi kan varmt rekommendera Hanna till den som vill ha professionell hjälp med försäljning av sin bostad. Läs mer
  • 2018-11-21

Annelie S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Nybyggnation, bra info. Tillgängliga och tillmötesgående. Läs mer
  • 2018-11-20

Ann-Louise S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt en fyra på stallbacken 2 . Carolina Walker min mäklare har varit så hjälpsam . Vänlig och oerhört kompetent. Skulle kunna rekommendera henne alla dagar u veckan även Johanna som arbetar där också får högsta betyg👍👍 kände mig oerhört trygg med valet av fastighetsbyrå, bästa👌 Läs mer
  • Susanne M

2018-11-19

Susanne M skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde min lägenhet med hjälp av Fasighetsbyrån.. Ett proffsigt bemötande under hela processen. Kan varmt rekommendera. Läs mer

Allégatan 59, 503 37 Borås