Fastighetsbyrån Borås

Allégatan 59, 503 37 Borås — Visa karta

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 860 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås

• 2020-02-13

Slavko K skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Hej. Min mäklare har svarat bara 2 gånger på mitt samtal men jag har ringt många gånger. Det var samma sak med mail och sms/meddelande. Betyg för min mäklare från 0 till 10 är 1. Läs mer
  • 2020-02-12

Shiba B skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Mäklaren var hela tiden på säljarens sida, ingen hänsyn till köparen om att få enkla önskemål tillgodosett. Mycket oprofessionellt av en välkänt mäklare att behandla en på det sättet. Läs mer

Lena T skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt vårt parhus och fått hjälp av Magnus Björkner på Fastighetsbyrån i Borås. Magnus har varit ett stort stöd under hela försäljningsprocessen och det har känts jättebra att få hjälp av en kunnig och proffsig mäklare. Jag kan verkligen rekommendera att anlita Magnus Björkner vid försäljning av bostad. Läs mer

Hassan S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en bostad. Jag blev väl bemött av mäklare men hon tar inte på alvar vad jag bad henne för. Min förväntning var att hon skulle kunna ta tag i föreningen och återkomma till mig. Men det verkar att hon glömt det. Läs mer

Marija P skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt en bostadsrätt i Borås , gick jättesmidigt och bra. Man märker att Carina har erfarenhet vilket stärker kundens förtroende. Väldigt trevligt och proffsigt bemötande Läs mer
  • 2020-02-10

Lennart A skrev om Fastighetsbyrån Borås
    köpt en bostadsrätt. Blivit bra bemött. Dock en eller två gånger som jag inte fått återkoppling när jag hamnade i telefonsvararen. Läs mer
  • 2020-02-08

Tommy T skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpte bostadsrätt, nyproduktion.
    Mäklaren var väldigt trevlig och hjälpsam dock endast innan försäljningen.
    Så fort papperena var påskrivna blev det total radiotystnad från mäklaren och hon var omöjlig att få tag på.
    Det är väl i regel så säljare fungerar men vid ett bostadsköp som är en väldigt stor affär kunde man förväntat sig lite mer engagemang och kundvård även efter vi skrivit på avtalen. Läs mer
  • 2020-02-07

Ilona K skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt en lägenhet.Carina var väldigt trevlig, tydlig och engagerad. Det var en trevlig samarbete överallt. Läs mer

Peter W skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Från början till slut av den ganska långa säljprocessen har det varit en positiv upplevelse med Carina. Hon är lyhörd och tillgänglig samtidigt som hon är realistisk och rådgivande. Hon utstrålar positivitet och professionalism och verkar verkligen älska sitt jobb! Läs mer
  • Chompoonuch L

2020-02-06

Chompoonuch L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    En väldigt bra mäklare. Bra bemötande och proffsig. Vi fick en bra service genom hela processen. Fanns hela tiden tillgänglig för att svara på våra frågor. Högsta betyg 5 av 5 Läs mer

Lennart P skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har sålt en 2a på Trandared
    Väldigt bra bemötande
    Hade inte några speciella förväntningar
    Hanna var mycket proffsig,lugn o väldigt trevlig,tog sig tid för mig o mina frågor
    Det känndes som att man var välkommen.
    Jag är väldigt nöjd Läs mer

Dan T skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Parhus,
    Magnus agerade korrekt med en icke säljande attityd, passade mig utmärkt. Läs mer

Martina U skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en villa. Mäklaren var bra, duktig, ärlig, kompetent. Han förmedlade bostaden på ett bra sätt. Jag skulle gärna använda mig av honom igen. Läs mer

Amar H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag sålde en 2:a på Sjöbo. Förväntningarna var att sälja lägenheten för så högt pris som möjligt. I samråd med Carina tog vi rätt beslut i varje steg genom hela försäljningsprocessen. Carina visade hög kompetensnivå och har väldigt god kännedom om marknaden och har helt klart bidragit till att nå och även överträffa förväntat resultat. Utöver detta är hon väldigt trevlig och har mycket tålamod. Läs mer

Edouardos N skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte Lägenheten. Allt var utmärkt Läs mer

Andreas L skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Ödmjuk, vänlig, trovärdig. Det var en smidig överlåtelse. Kommunikationen var bra. Har köpt en bostadsrätt. Hon levde upp till mina förväntningar. Ingen salesman som gör allt för att pracka på utan gav tid att fundera. Läs mer

Jonny C skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt hus.
    Bra bemötande.

Professionell. Läs mer

Annette E skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde en 3a mitt i centrum.
    Upplevde Johanna som kunnig och professionell samtidigt som hon var lätt att prata med. Läs mer
  • 2020-02-02

Marie K skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Ett trevligt bemötande på alla sätt och vis samt ett professionellt utfört arbete. Läs mer
  • 2020-02-01

Anelita H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte en lägenhet, hon var mycket professionellt. Läs mer
  • 2020-02-01

Dan J skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt bostadsrätt.
    Fantastiskt trevlig och tillgänglig.
    Carina levde verkligen upp och överträffade våra förväntningar. Väldigt tillmötesgående och proffsig Läs mer

Benny S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Verkligen snabb o bra försäljning, vi är väldigt nöjda med Anders. Vi kan verkligen rekommendera honom.
    Han sålde vår villa. Läs mer

Gertrud W skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Som god man för min mamma så har Hanna hjälpt till med allt runt omkring en försäljning av en bostadsrätt där överförmyndare mm är involverade. Själv är jag novis i allt detta. Men som sagt, med Hanna som hjälp och stöd verkar det inte vara några problem. Nu är försäljningen inte klar än pga att jag som god man är säljare, det måste upp i överförmyndarnämnden och godkännas, men vi hoppas att allt är klart till 31/3 och att de nya ägarna kan flytta in i april.

Valdemar Wassmund
    son & god man för Gertrud Wassmund Läs mer

Shenur K skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Lägenhet, jäte bra set.
    Hon är den besta Läs mer
  • 2020-01-29

Mari S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt en villa. Vi blev bemötta på bästa sätt av Anders och han levde verkligen upp till våra förväntningar. Han tog hand om allt på bästa sätt. Läs mer
  • 2020-01-28

Pirkko S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Såld bostadsrätt. Mäklaren var engagerad, lyhörd samt tydlig i den information som gavs. Bra och pedagogisk genomgång av allehanda dokument och papper både innan vi valt henne som mäklare samt efter vårt val av mäklaren.
    Fortsatt korrekt och bra information under hela processen samt vägledning vid slutet av budgivningen.
    Kompetent och förtroendegivande.
    Modern som sålde bostadsrätten samt vi barn/syskon har varit nöjda med vad mäklaren har presterat. Läs mer
  • 2020-01-26

Sandra W skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag å sambon köpte en 3:a på Tullen.
    Carina Röjland-Lindberg är en mycket trevlig och duktig mäklare. Kan varmt rekommendera henne till andra om man skall sälja eller köpa bostad.
    Vi är mycket nöjda med henne.
    Mvh Sandra o Henrik Läs mer
  • 2020-01-24

Antti A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon var jätte trevlig och allt fungerade smidigt med henne. Läs mer

Carl B skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en lägenhet på Sjöbo, information och kontakt från mäklaren var mycket bra! Läs mer

Veronica B skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag hade bara bra erfarenheter av Carina då det var hon som sålde lägenheten som jag nu säljer. Har även rekommenderat henne till andra som ska sälja i Borås dels för att Carina är proffsig,, karismatisk och väldigt tillmötesgående i olika frågor som kan uppstå som säljare respektive köpare. Är jättenöjd med Carina som mäklare! Läs mer

Mikael K skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Levererade över förväntan
    Väldigt bra bemötande
    En riktigt bra mäklare! Läs mer

Stig Ingmar C skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt en villa som vi bebott i 45 år. Patrik har hjälpt oss på alla sätt han kunnat för att försäljningen skulle gå så smidigt som
    möjligt och därmed ge oss en ekonomiskt bra start i vårt nya boende. Läs mer

Ann M skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anders har hjälpt oss sälja vårt hus. Han har enkelt o bra lotsat oss igenom försäljning med bästa resultat.
    Kommer att anlita honom igen vid ev försäljning av min stuga.
    Rekommenderar honom till 100% Läs mer

Sten-åke S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt mitt hus
    Fick bra hjälp, där mäklaren var tydlig Hur allt fungerar vid en försäljning. Mina förväntningar uppfyldes. Jag kommer rekommendera Anders till bekanta som kommer sälja i framtiden Läs mer

Nina W skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en bostadsrätt. Blev mycket bra bemött. Allt sköttes professionellt och gick väldigt smidigt. Läs mer
  • 2020-01-19

Susann E skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anders är en kunnig mäklare som jag kände stort förtroende genom hela säljprocessen. Han är tillmötesgående, noggrann och alltid snabb på svar genom mejl och telefon. Läs mer
  • 2020-01-15

Elma A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt en bostadsrätt på Tullen i Borås.
    Har blivit så väl bemött från första stund.
    Carina är lugn,saklig,vänlig,hjälpsam och väldigt lätt att ha att göra med.
    Våra förväntningar var i stort sätt så som det blev.
    Allt gick jättebra. Läs mer
  • 2020-01-13

Oscar K skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpte bostadsrätt i Borås. Mäklaren (Christina Havrell) gav ett osäkert och tråkigt intryck vilket både säljare och köpare upplevde. Hade inga svar på frågor under visningen av lägenheten, inte ens vart förrådet och/eller tvättmaskinerna fanns. "ni kan väl gå ner och leta" sa hon och gav oss nycklarna...
    Det som störde mig mest var okunskapen. Antingen inga eller dåliga svar på våra frågor som rörde köpet. Jag förväntar mig lite mer professionalitet.

Sammanfattningsvis hade jag inte rekommenderat varken Fastighetsbyrån Borås eller mäklaren då hon gjorde i både köparen och säljarens ögon ett dåligt jobb. Läs mer
  • 2020-01-13

Walter L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte en lägenhet och allting från början till slut var väldigt proffsigt utfört. Mycket nöjd med Carina! Läs mer
  • 2020-01-11

Anahita A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt bostadsrätt, väldigt nöjd med bemötandet. Hade inga stora förväntningar, men blev positivt överraskad av Carina som verkligen bryr sig om sina kunder, trevligt bemötande, lägger ner värdefull tid och extremt hjälpsam. Ständigt tillgänglig och uppdaterar kunden med jämna mellanrum, vilket medför en kontinuitet och trygg känsla av att inte ha blivit bortglömd. Är väldigt påläst under sina visningar och har stenkoll på läget, har alltid svar på kundens frågor. Läs mer
  • 2020-01-07

Inger J skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon är angagerad och pålitlig,vi har känt oss väldigt trygga med henne.Hon är väldigt servisinriktad och vänlig. Läs mer
  • 2019-12-30

Emil A skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en bostadsrätt, och blev bemött på ett bra och seriöst sätt. Han besvarade frågorna, fanns tillgänglig för det mesta och följde även upp hur det gått. Läs mer
  • 2019-12-27

Miranda K skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Tydlig och bra kommunikation. Svårt att nå ibland. Annars är vi mycket nöjda. Läs mer
  • Angel V

2019-12-25

Angel V skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpt hus av honom-
    Stressigt - desperat för att sälja- ringde vid mkt ovanliga tider! 07 på Morgonen- Läs mer
  • 2019-12-23

Johan L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en bostadsrätt i hop med min son.
    Blev väldigt bra bemött av både mäklaren och övriga vi kom i kontakt med.
    Har ingenting att klaga på , mycket nöjd.
    Fantastiskt smidig och bra affär ! Läs mer
  • Peter E

2019-12-20

Peter E skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Bästa mäklaren, vi kan verkligen rekommendera carina till dom som ska anlita en mäklare.
    Peter o Anneli Läs mer
  • 2019-12-19

Ninni E skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt ett radhus. Kontakten med Anders var lättsam, tillmötesgående. Upplevde att han är noggrann, gav oss bra information. Sammanfattningsvis ett bra möte. Kan rekommendera Anders till andra. Läs mer
  • 2019-12-19

Ivan P skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt en lägenhet med hjälp av Carina. Carina var väldigt duktig, engagerad och otroligt hjälpsam mot oss. Vi är mycket nöjda och kommer välja Carina som mäklare till framtida försäljningar! Hon får högsta betyg av oss. Läs mer
  • 2019-12-18

Philip A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde min lägenhet på rekordtid, dessutom till begärt pris. Fantastiskt rakt igenom! Läs mer
  • 2019-12-18

Fredrik B skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt bostadsrätt
    Superb support kring pris nivå, aktiv för att stötta för att få intresse, engagerad till 100%
    Mycket trevlig personlighet Läs mer

Allégatan 59, 503 37 Borås