Fastighetsbyrån Borås

Fastighetsbyrån Borås

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 1201 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås 2

2021-07-30
    Valde Magnus för att jag har förtroende för honom och det har inte ändrats.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-07-11
    Mäklaren har ett exemplariskt bemötande och väldigt duktig att kontakta om läget hela tiden. Lätt att kommunicera med. Skulle absolut rekommendera henne.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-07-09
    Väl bemött och respekterad gällande behov och önskemål. Mycket nöjd med mäklarens arbete.
    2021-07-08
    Alabadi skötte hela försäljningen. Absolut perfekt och var lyhörd för allt vi framförde, dessutom hade han ett trevligt avslappnad sätt att uppdatera vad som gällde vid försäljning. Tackar redan på förhand med hjälp vid deklarationen.
    • Trandared
    2021-07-07
    En väldigt socialt begåvad mäklare. Supertrevlig, kunnig och har bemött att mina frågor på bästa sätt.
    Haft en bra kommunikation under hela försäljningen vilket var viktigt för mig.
    La ner hela sin själ från början till slut!
  • sålde sitt hus med hjälp av Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-07-03
    Magisk människa och mäklare!!!!
    Rekommenderas starkt
    Kommer användas vid varje tillfälle.
  • köpte sitt hus med hjälp av Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-07-03
    Trevlig, och det hon inte visste tog hon reda på 👍
    2021-07-03
    Alltid trevlig och tar reda på fakta.
    • Fristad
    2021-06-30
    Trevlig, kunnig och hjälpsam!
    • Dammsvedjan
    2021-06-30
    Här har ni en oerhört lyhörd och driven mäklare! Alabadi jobbar kundorienterat och effektivt. Utan tvekan den bästa mäklarupplevelsen jag haft!

Kan varmt rekommendera honom till alla som önskar en mäklare av toppklass!
    • Norrby
    2021-06-30
    Alabadi Ahmed var väldigt tydlig i sitt arbete o utförde detta utmärkt då vi tidigare haft dålig erfarenhet av en annan mäklare när vi såld bostad i Göteborg! Han var snabb med försäljningen o svarade alltid på våra frågor o gav tydliga svar! En väldigt söt o trevlig kille som vi rekommenderar till många! En utmärkt mäklare med andra ord !
    • Sjöbo
    2021-06-30
    Han var redan inställd på att sälja min lägenhet när han kom för att värdera den.

Han presterade mer än vad förväntat, detta är en säljare ut i fingertopparna.
    2021-06-29
    Anders ordnade allt lätt och smidigt, både fotografering, och visning.hjälpte även till vid deklarationen. Han fanns tillhands vid frågor. Vi var super nöjda.
    • Norrmalm
    2021-06-28
    Saklig och kunnig mäklare. Lätt att nå på både telefon och mail.
    • Erikslund
    2021-06-28
    Anders är proffsig i sitt bemötande av oss som säljare. Han sätter rimliga förväntningar på vad vi kan förvänta oss. Ytterst tillgänglig och flexibel, svarar väldigt snabbt på frågor och funderingar. Har ett stort engagemang. Vi är mycket nöjda och kan rekommendera honom som mäklare.
  • köpte sitt hus med hjälp av Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    • Kristineberg
    Bästa Meklare i Borås tickar jag
    2021-06-28
    Mycket bra skött från början till slut.
    Vänligt bemötande i svåra tider.👍🏻
    • Saläng
    2021-06-28
    Då vi tidigare haft kontakt med Catharina var det ett självklart val när vi skulle sälja vårt hus. Catharina är mycket proffsig, erfaren och noggrann. Det känns tryggt och seriöst att anlita henne.
    • Trandared
    2021-06-26
    En mycket socialt begåvad mäklare som verkligen lyssnat på mig som
    Säljare.
    Han har gjort allt i sin makt för att lyckas med en bra försäljning.
    Hade kanske något höga ambitioner i början, men vi fick till ett väldigt bra avslut!
  • sålde sitt hus med hjälp av Emelie Vestin  en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-06-26
    Seriöst bemötande och bra information om hur hela processen med försäljningen går till, mycket nöjd med
    Emelie Vestin.
    2021-06-23
    Väl bemött. Tydlig och bra info, snabb och bra affär
    • Frufällan
    2021-06-23
    Mycket trevlig och lätt att prata med. Känns som att hon är lika mån om köpare som säljare. Mycket informativ och lätt att kommunicera med. Återkommer snabbt!

Skapar en skön känsla runt sig.
    2021-06-21
    Engagerade möten med mycket energi och vilja att lösa utmaningar. Lite svår att nå och få kontakt mellan mötena
  • köpte sitt hus med hjälp av Emelie Vestin  en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-06-21
    Trevlig, kunnig, engagerad, alltid tillgänglig.
    Lyssnade och försökte förstå båda säljare och köpares behov.
    Bra med återkopplingen.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Emelie Vestin  en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-06-20
    Mycket trevligt bemötande, enkelt att nå, bra upplevelse!
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Emelie Vestin  en del av Fastighetsbyrån Borås
    2021-06-20
    Väldigt nöjd med hanteringen av hela processen!
    • Saläng
    2021-06-20
    Gav ett utmärkt intryck. Verkade kunnig och påläst. O Viktorsson.
    2021-06-19
    Fantastisk engagerad mäklare, kunnig och alltid frågande om vårt omdöme. Fin människa
  • köpte sitt hus med hjälp av Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    • Aplared
    2021-06-18
    Patrik har varit och gjort allt man kan förvänta sig av en mäklare.
    Roligt att göra affärer med.
    • Hestra
    2021-06-16
    Trevlig, förstående, tydlig. upplevde mäklaren som så uppriktig en mäklare kan vara mot sina kunder.
    • Sjöbo
    2021-06-16
    Väldigt trevligt och professionellt bemötande. Hela affären sköttes utmärkt.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån Borås
    • Hestra
    2021-06-16
    Mäklaren har varit proffsig och trevlig, vi önskar bara att hon hade varit mer tillgänglig (det har varit och är fortfarande svårt att få tag i henne via telefon)
  • sålde sitt hus med hjälp av Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    • Frufällan
    2021-06-14
    Mäklaren hade visserligen ett korrekt bemötande men han gav alldeles för lite råd och tips när budgivningen skulle börja,
    Intrycket var att han var mest intresserad av en snabb affär och jag fick känslan av att han var mer på köparens sida än min sida som kund. Vid försäljningen och efter så var viljan och engagementet att hjälpa till med reavinstskatt beräkning och inbetalning lika med noll.
    Tilläggas till detta så var fullmakten som jag hade som försäljare ofullständig och ej godtagbar juridiskt.
    • Viared
    2021-06-14
    Bra bemötande av en kunnig och erfaren mäklare.
    2021-06-13
    Blev bemött på ett mycket bra sätt.

Var mycket intresserad av lägenheten vilket mäklaren snabbt observerade och höll mig informerad om hur köpet fortlöpte

Är helt nöjd med mäklaren vid köpet av min bostad
    • Norrby
    2021-06-13
    Hon hjälper mig med det jag behöver
  • köpte sitt hus med hjälp av Emelie Vestin  en del av Fastighetsbyrån Borås
    • Ekås
    2021-06-13
    Duktig i sin profession och har en mycket bra bemötande.
    2021-06-13
    Bra bemötande per telefon!
    Mycket bra digital signeringsprocess!
    Klar och tydlig kommunikation!
    • Centrum/lugnet
    2021-06-12
    Emelie skötte sig utmärkt! Vi hade inga större förväntningar men oj vilket superproffs Emilie var.
    • Sörmarken
    2021-06-12
    Vi fick ett fint bemötande och ett gott intryck av Magnus.
    Det har känts tryggt att han tog hand om försäljningen av vårt hus.
    Det har gått smidigt och vi är klart nöjda.
    Proffsig
    Neutral
    Tillmötesgående
    • Boda
    2021-06-12
    Super professionell och bästa mäklare på alla sätt!
  • köpte sitt hus med hjälp av Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    • Kristineberg
    Proffsigt, serviceinriktat sätt.
    • Brämhult
    2021-06-12
    Tydligt, trevligt och informativt.
    • Boda
    2021-06-12
    Engagerad, lätt att samarbeta med och väldig väl informerad. Hella processen gick smidigt.
    2021-06-12
    Väldigt bra bemötande, trevlig och hjälpsam.
  • sålde sitt hus med hjälp av Emelie Vestin  en del av Fastighetsbyrån Borås
    • Aplared
    2021-06-12
    erfarenheten med min mäklare var positiv under hela processen. hon var inte bara vänlig och professionell utan engagerad och hjälpsam utöver vad man kan förvänta sig. Jag har bara de bästa rekommendationerna att ge.
    2021-06-12
    Mäklaren har ett trevligt bemötande.
    Kunnig och intresserad.

Kan verkligen rekommendera henne till mina vänner.
    • Dalsjöfors
    2021-06-11
    Det gick snabbt och lätt att sälja huset.
    2021-06-11
    Allt fungerade bra med mäklaren fram tills jag hade skrivit på mitt kontrakt, därefter har hon varit omöjlig att få tag på.

Det var nämligen som så att det strulade med postgången gällande bankinbetalningen av den första inbetalningen.
    Min bankkontakt mejlade till henne, jag mejlade, ringde och talade in meddelande men hon hörde aldrig av sig.
    Jag har full förståelse för att hon har mycket att göra men tycker att det är fruktansvärt nonchalant att bara ignorera någon på det sättet. Har dessutom en kollega som haft samma mäklare och han hade tyvärr inte så positiva omdömen heller.

Så här finns förbättringspotential.
    Hur som helt så ska det bli väldigt trevligt att flytta till en ny bostadsrätt.