Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Borås Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Borås

Fastighetsbyrån Borås

Allégatan 59, 503 37 Borås — Visa karta

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 544 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås

• Rebecca B skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Superproffsig bemötande med stor kunskap samtidigt som kontakten kändes personlig och lätt. Läs mer
  • Khalid Y skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte lägenheten i Borås
    Hon är väldigt trevligt och professionella Manniska Läs mer
  • Inge S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Villafsg. Bra bemött, hade bra uppfattning om förutsättningarna.
    Allt sköttes professionellt. Kanske lite opersonligt, men helheten är god. Läs mer
  • Lena I skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt lägenhet. Jättenöjd med Carina på alla sätt, bemötande, förväntningar mm. En tia av tio. Läs mer
  • Tara L
    Tara L skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en lägenhet på Norrmalm i Borås, på grund av studier. Hanna var jättetrevlig och sympatisk från visning tills vi gjorde det faktiska köpet. Kände mig otroligt välkommen på visningen och lika mycket intressant som alla andra trots att jag är ung. Hon kunde svara på alla funderingar och komma med tips och så vidare. Kände mig till och med tryggare av att flytta till Borås efter vi skrivit kontrakten och pratat mer om staden, området och så vidare.

Detta är min första bostadsrätt så jag hade inte några tidigare erfarenheter av mäklare, men både jag och mina föräldrar tyckte om Hanna väldigt mycket och hur bra och smidigt allting gick.

Hon följde till och med upp efter vi flyttat in för att se att allt gick som det skulle och det var så trevligt ! Läs mer
  • Carlos Z skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Smidigt, nöjd med kommunikation med mäklaren och hjälpen/tips man får. Läs mer
  • Joanna O skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt vår första villa. Fick ett jättefint bemötande av Anders som hade tålamod med alla frågor vi kunde tänkas ha. Överträffat alla förväntningar jag haft på en mäklare vad gäller att gå den extra milen. Läs mer
  • Amin A
    Amin A skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Daniel sålde min lägenhet på fjällgatan 39A nyligen och värderade priset så nära slutpriset som möjligt. Daniel var mycket tydlig, lätt att få tag på och engagerad i affären, både ur min och även köparens håll. Daniel var mycket neutral och lyckades få både köpare och säljare nöjda.

Jag väljer och rekommenderar absolut Daniel för framtida objekt! Läs mer
  • Alexander F skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Lätt och få tag i. Svarar snabbt och Uppdaterar en ofta om vad som har hänt. Läs mer
  • Karl-Henry A skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Man känner sig trygg när man har med en så proffsig mäklarfirma att göra. Balanserade bra att ta tillvara både säljare och köpares intresse. Läs mer
  • Joakim O skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    utmärkt service
    utmärkt closing
    utmärkt kommunikation Läs mer
  • Rolf O skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hanna har ett varmt bemötande och är väldigt hjälpsam samt flexibel. Pappa och jag som dotter är mycket nöjda med allt som Hanna bistått med under den här processen. Vi kan varmt rekommendera Hanna till den som vill ha professionell hjälp med försäljning av sin bostad. Läs mer
  • Annelie S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Nybyggnation, bra info. Tillgängliga och tillmötesgående. Läs mer
  • Jörgen J skrev om Linda Steen en del av Fastighetsbyrån Borås
    Linda sköter sig bra mot kunder. Bra kontakt genom hela försäljningen.
    Hon talar på ett logiskt sätt så man förstår hela processen.
    Jag rekommenderar henne Läs mer
  • Ann-Louise S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt en fyra på stallbacken 2 . Carolina Walker min mäklare har varit så hjälpsam . Vänlig och oerhört kompetent. Skulle kunna rekommendera henne alla dagar u veckan även Johanna som arbetar där också får högsta betyg👍👍 kände mig oerhört trygg med valet av fastighetsbyrå, bästa👌 Läs mer
  • Susanne M
    Susanne M skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde min lägenhet med hjälp av Fasighetsbyrån.. Ett proffsigt bemötande under hela processen. Kan varmt rekommendera. Läs mer
  • Joakim S
    Joakim S skrev om Linda Steen en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi skulle sälja vårt hus på landet och visste inte riktigt vem vi skulle anlita men fick höra mycket gott om fastighetsbyrån där vi fick Linda Steen som mäklare. Vi är mycket nöjda med valet så här i efterhand då vi fick den hjälp vi behövde och vi sålde huset för betydligt mer än förväntat. Det positiva var med Linda att man snabbt fick svar på dom frågor man hade samt att man hela tiden under försäljningens gång hade kontakt. Vi kan starkt rekommendera Fastighetsbyrån och Linda Steen.
    // Joakim Läs mer
  • Berit E skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Boningshuset med garage i Borgstena Läs mer
  • Gun-Britt S skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Mycket bra bemötande, han motsvarade mer än väl mina förväntningar.
    Jag tycker att han gjorde ett mycket bra bl a med tanke på att han med kort varsel fick hoppa in mitt i en pågående affär pga av sjukdom.
    Han genomförde affären snabbt och smidigt, med mycket god info till både köpare och säljare Läs mer
  • Robin G skrev om Linda Steen en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har sålt ett hus åt mig
    Väldigt bra bemötande och återkoppling. Läs mer
  • Andreas K skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Nyss sålt ett friköpt radhus. Vi blev väldigt väl bemötta av Thomas. Vi upplevde honom som noggrann, erfaren och väldigt kunnig. Läs mer
  • Philip S skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt min bostad utan bekymmer, snabbt och smidigt! Läs mer
  • Robert S
    Robert S skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Har sålt vår villa och köpt lägenhet, och Fastighetsbyrån har skött bägge affärerna med plus godkänt! Läs mer
  • Erik V skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Proffsigt mottagande av kunder vilket är det absolut viktigaste!

Också mycket bra vid kontraktskrivnng.

Personifierar många av de egenskaper som jag tycker en riktigt bra mäklare skall ha i kundkontakten. Läs mer
  • Valentina J skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Utmärkt bemötande av fastighetsmäklaren , fått svar på frågor som man har undrat . Läs mer
  • Filip N skrev om Fastighetsbyrån Borås
    En lägenhet som skulle hållas åt mig först blev sedan såld när jag skulle skriva på papper vilket resulterade i att jag fick en annan lägenhet, vilket var väll helt ok, men oprofessionellt.
    Under tidens gång som den byggdes var allting bra, trevliga möten men mycket var flummigt och blev fel. Bla ritningen för garagen och sedan vid överlämningen av nyckeln och kvittot så var mäklaren 25 minuter sen pga att mäklarna inte hade koll. Läs mer
  • Sara H skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Säljer vår nuvarande lägenhet.

Upplever mäklaren som lätt att kommunicera med (även fast han pratar sjukt fort😉).
    Tillmötesgående.
    Engagerad i att försäljningen blir bra för alla parter.
    Ger inte upp trots svårsåld lägenhet utan peppar och kommer med nya förslag.
    Väldigt trevlig. Läs mer
  • Jeanette K skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Vi är nyinflyttade på Stallbacken Kellgrensgatan 23 B. Trevligt och informerande möte av mäklaren. Vi är jättenöjda bra informationsmöten och vår förväntan blev bra över vår lägenhet. Läs mer
  • Ida L skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Otroligt proffsig och varm serviceupplevelse! Läs mer
  • Anders R skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi tycker Hanna gav ett jättebra intryck Hon var lugn saklig och informativ. Vi kan varmt rekommendera henne till alla som söker en proffsig mäklare! Läs mer
  • Wilma A skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte en lägenhet som Daniel sålde. Vi blev bra bemötta, han var trevlig och vi fick mycket hjälp då vi inte hade någon koll eftersom det var vårat första lägenhetsköp. Läs mer
  • Maria K skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt en bostadsrätt. Fick ett mkt vänligt och professionellt bemötande.mäklaren nådde helt klar upp till förväntningarna. Jag är mkt nöjd med hela förloppet! Kan varmt rekommendera henne till bänner och bekannta. Läs mer
  • Ingrid D skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Rekommenderas varmt. Carina Röjland -Lindberg är en mycket bra mäklare. Jag har både köpt och sålt via henne Läs mer
  • Madeleine A skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde bostadsrätt o bra bemötande mäklren och förklarade så bra o hjälpte till.
    Upplevde att mäklaren Hanna är duktigt o bra. Är helt nöjd med henne! Läs mer
  • Disa B skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte en mindre lägenhet. Allt gick mycket smidigt och bemötandet var mycket bra. Läs mer
  • Anne V skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Allt perfekt vid försäljningen av huset. Läs mer
  • Jörgen A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte en bostadrätt och jag har nästan inte varit med om snabbare återkopplingar. Hon är väldigt trevlig och väldigt effektiv, men tar sig ändå tid att diskutera. Hon hjälpte oss tryggt genom hela processen. Skulle helt klart rekommendera henne! Läs mer
  • Laila H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt min bostad.
    Blev bemött på på ett bra sätt av Carina Röjland.
    Hon var proffsig service inriktad.
    Jag var väldigt nöjd.
    Rekommenderar gärna Carina Läs mer
  • Kristin W skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har sålt min bostadsrätt där Carina var mäklare.
    Hon var väldigt trevlig och engagerad. Hon kom även med goda råd som jag kunde tänka på, men lät ändå mig bestämma.
    Jag är glad att det var just Carina som stod i hallen och tog emot alla spekulanter, just för att hon är så positiv, glad och trevlig. En sån sak är väldigt viktig för mig!
    Kan varmt rekommendera henne =) Läs mer
  • Gia L skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte ett radhus på Norrby och fick ett trevligt och proffsigt bemötande hela vägen.

Hon var kunnig om huset och området och vi var väldigt nöjda. Läs mer
  • Fredrik N skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en Bostadsrätt. Carina var nog den mest engagerade mäklaren jag träffat, har en smart strategi och ger mycket information. Utan tvekan Fastighetsbyrås och Borås bästa mäklare. Läs mer
  • Frida A
    Frida A skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anders har både sålt hus o tomt åt mig på ett föredömligt sätt.
    Han är insatt, kunnig, trevlig och korrekt.
    Han levde upp till alla mina förväntningar, sälja till rätt pris, rätt köpare och att allt gick smidigt! Läs mer
  • Christer A skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Mycket professionellt och smidigt hanterande av hela affären (hittills). Läs mer
  • Birgitta R skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt tomt.
    Affären gick snabbare än förväntat, vi är mycket nöjda med det. Det är tack vare att Thomas arbetade även på helgen med budgivningen.
    Tack! Läs mer
  • Christer D skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sunt förnuft som ger både säljare och köpare såväl bra information som goda råd. Läs mer
  • Petra A
    Petra A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt en bostadsrätt av Carina! Hon är en mäklare ut i fingerspetsarna och har ordnat allt i ett nafs. Carina är alltid nåbar och ger rikligt med uppdateringar kring vad som händer, allt till vår belåtenhet!
    Jag rekommenderar Carina som mäklare å det varmaste, bättre går inte att få tag på! Läs mer
  • Jakob I skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag sålde en 2:a på Tullen via Carina, och hon bemötte mig sprudlande glad och full av energi och hon kom samtidigt med bra tips för att lyckas med försäljningen, hon uppfyllde alla mina förväntningar och mer därtill med med bra info /uppdatering under hela affären från starten och budgivningen och ända till avslut av affären! Kommer definitivt använda Carina och Fastighetsbyrån igen om jag skall sälja min bostad! Läs mer
  • Hilda E skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Tydlig kommunikation. Vi är jättenöjda. Hade starkt kunnat rekommendera Johanna! Läs mer
  • Nellie E skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag blev bra bemött av mäklaren och hon levde upp till förväntningarna! Allting sköttes smidigt och snabbt :) Läs mer
  • Frida H skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde vår lägenhet med hjälp av Johanna och hon gav från första stund ett proffsigt och genuint bra intryck. Hon ville verkligen göra det bästa för oss och vi är mer än nöjda med henne! Läs mer

Allégatan 59, 503 37 Borås