Alla kategorier Mäklare Västra Götaland Borås Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Borås

Fastighetsbyrån Borås

Allégatan 59, 503 37 Borås — Visa karta

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 752 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås

• Matilda L

2019-08-24

Matilda L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde en bostadsrätt med Carina och som vanligt känner man sig trygg och lugn med Carina som lotsar en igenom affären. Så länge Carina är in business så kommer hon att vara vår mäklare! Läs mer

Eva A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har sålt en bostadsrätt. Carina har varit engagerad och mycket tillmötesgående. Hon fick snabbt ut lägenheten till försäljning enligt våra önskemål. Läs mer

Nasrin J skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina är en professionell mäklare. Hon är super bra och vi var nöjda med vår affär med henne om försäljning av vår lägenhet. Läs mer

Per A skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt en bostadsrätt.
    Väldigt bra bemötande. Inga problem alls.
    Bra möten både vid kontraktsskrivandet och tillträde Läs mer
  • 2019-08-21

Anders W skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt villa
    Bra bemötande
    Är ny i landet så jag visste inte man kan köpa villa med reservation för att man får sitt hus sålt... sedan kanske inte säljaren accepterar detta men den info fick jag inte.
    Helt ok annars Läs mer
  • 2019-08-21

Erica R skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt ett hus ute på landet.
    Vi blev bemötta på bästa tänkbara sätt. Ofta när man är ung så tar inte mäklaren en seriöst. Men Anders var mycket professionell och mötte oss som potentiella köpare.
    Han förklarade även saker till oss om vi inte förstod och var väldigt lätt kontaktad.
    Vi hade verkligen anlitat honom till vår mäklare om vi någon gång skulle sälja huset. Läs mer
  • 2019-08-19

Mattias S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt bostad tillsammans med min sambo. Otroligt duktig och seriös mäklare. Anders tog emot oss respektfullt från första samtal. Kommer själv att använda oss av Anders ifall vi säljer bostaden någon gång. Läs mer
  • 2019-08-19

Ulrika P skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt en bostad. Kunnig, trevlig svarade på alla mina frågor. Rekommenderas. Läs mer
  • Margareta B

2019-08-19

Margareta B skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Mycket trevligt och personligt bemötande. Läs mer
  • 2019-08-18

Gayle S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina hjälpte oss att båda köpa och sälja en etta under tiden våra dotter studerade i Borås. Carina är både super trevlig och professionell . Högt kan vi rekommendera henne. Läs mer
  • Dan B

2019-08-16

Dan B skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Bra, lugn, Tydlig, hjälpsam mäklare Läs mer
  • 2019-08-14

Emmy B skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Miss i bredbsndskommunikation,
    I övrigt otroligt välskött. Läs mer
  • Emelie K

2019-08-14

Emelie K skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt vår första lägenhet. Vi fick alltid väldigt härligt och bra bemötande, fick alltid snabba svar och ärliga svar och råd som man önskar när man köper sin första bostad. Är väldigt nöjd med Hanna som mäklare! Läs mer
  • 2019-08-09

Mikael J skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en 1:a i Borås och fick ett bra bemötande av Carina.
    Hon va lätt att få tag på och om hon inte kunde svara så återkom hon efter ett tag.

På det stora helt nöjd

/Mikael/Saga Läs mer
  • 2019-08-07

Camilla W skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Trevligt bemötande. Allt gick smidigt. Läs mer
  • 2019-08-05

Philip L skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en villa!
    Mäklaren var professionell, kunnig och tillmötesgående!
    Mycket nöjd!! Läs mer
  • 2019-07-31

Mehdi A skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon är bäst och jobbar bra
    Jag är nöjd Läs mer
  • 2019-07-31

Pasi S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en villa i Dalsjöfors.
    Bra bemötande och hantering av försäljningen.
    Tog hand om mig på ett mycket bra sätt. Läs mer
  • Gunilla W

2019-07-30

Gunilla W skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en enplansvilla. På ett perfekt sätt fick information hur en försäljning går till. Trodde det skulle ta längre tid. Man kunde ringa till Anders fast han hade semester. Anders va trevlig tillmötesgående och allt fungerade perfekt. Läs mer
  • 2019-07-28

Parminder S skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en villa. Jag var på visning av en villa då träffade jag Catharina. Hon träffade med en trevlig leende och undrade om vad jag leder efter. Då beskrev jag mina behov och förväntningar från en villa (OBS den villa som jag var på visning passade inte mig). Catharina var noga med mina förväntningar och oroade visning av en annan villa som jag var intresserad av titta på. Denna andra villa var också fint men passade inte mig heller. Catharina då visste vad jag behöver och föreslog titta på en annan villa. Hon fixade en snabb visning på samma dag. Det var den villa som jag väntade för så länge och köpet var klart efter en snabb budgivning.
    Catharina var lätt tillgänglig och kunde svara på mina alla möjliga frågor om fastighet på en professionellt sett. Det kändes väldig trevlig och hon vann mitt förtroende för henne. Hon är en pärla som vet mycket väl om fastighet och kundernas behov.
    Båda säljaren och jag var mycket nöjda då köp har skett väldig smidigt och professionelt sätt.
    Full poäng för Catharina Läs mer
  • Patrick S

2019-07-25

Patrick S skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt radhus, Patrik har varit en trygghet i köpet och har gjort det kul att köpa huset. Grymt bra bemötande. Läs mer
  • 2019-07-20

Emma F skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpte lägenhet. Bra bemötande av mäklaren samt till mötesgående vid vissa problem. Läs mer
  • 2019-07-19

Emil C skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Oerhört proffsig rakt igenom!
    Verkligen över alla förväntningar man kan ha på en mäklare! Läs mer
  • 2019-07-17

Monica E skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpt lägenhet. Bra omhändertagande. Läs mer
  • 2019-07-13

Tuuli G skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte ett hus i Borås, Anders Ericson var mäklare. Han var mycket saklig och trevlig i sitt bemötande, var väl insatt i affären, hade exakt fakta om hus och om omgivning, presenterare objektet på ett mycket proffsigt sätt. Han var också flexibel, kunde ändra planeringen utan fördröjning, så att den gagnade både försäljare och köpare. En kunnig, ärlig, pålitlig, trevlig mäklare helt enkelt enl. min uppfattning. Läs mer
  • 2019-07-11

Märta Gunilla A skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Borås
    Värderade nog huset för högt, därav eventuellt för få intresserade. Alltid vänlig och han var lätt att få kontakt med vid frågor, ringde alltid tillbaka om jag sökt honom och han varit upptagen. Läs mer
  • 2019-07-10

Oskar A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte en trea på trandared genom Carina. Bemötandet är helt fantastiskt! Man kan inte begära bättre bemötande. Otroligt hjälpsam vad gäller extra visningar eller mailande av extra material mm.

Skulle inte tveka en sekund på att välja/rekommendera Carina som mäklare!
    Otroligt proffsig! Läs mer
  • 2019-07-08

Jan Karl Ivan A skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Borås
    Mycket trevlig, men gav intrycket av att vi skulle få 500-800 000 mer för huset än vi fick.
    Kanske ett säljtricks Läs mer
  • 2019-07-07

Ing-britt T skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt en bostadsrätt. En mäklare som verkligen engagerar sig i sitt arbete till 100 procent. Läs mer
  • 2019-07-06

Henrik B skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde våran 3 rummare via henne och blev väldigt nöjda!
    Väldigt trevligt bemötande!
    Kan starkt rekommendera henne Läs mer
  • 2019-07-06

Kevin A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Väldigt trevlig och mycket kunnig. Hjälpte mig igenom hela köpet av bostaden genom sina kontakter med banken osv. Läs mer
  • Helena B

2019-07-06

Helena B skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en bostadsrätt
    Har alltid fått ett bra bemötande av en glad och trevlig Carina som verkligen gör allt för sin kund. Kommer att rekommendera henne till alla som vill sälja sin bostad för hon är professionell och erfaren. Läs mer
  • 2019-07-04

Alva N skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en etta på Sjöbo! Genom hela processen har Carina varit mycket bra och hjälpsam. Hon gav mig ett extra visningstillfälle när jag inte kunde den satta tiden och hon har återkopplat regelbundet. När kontraktet skulle skrivas på och köpet genomföras har hon förklarat varje steg tydligt vilket jag uppskattar så detta är min första egna lägenhet! Läs mer

Maria N skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt en villa och har blivit mycket bra bemötta. Patric är väldigt kompetent och kan samtidigt förklara gången och hela processen så man förstår trots att vi inte har någon erfarenhet av husköp sedan tidigare. Läs mer

Nathalie R skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte ett radhus.
    Väldigt bra bemött och allt har gått väldigt smidigt! Mycket nöjda Läs mer

Ingemar E skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Villafastighet.
    Mäklaren var lite ”loj” i början,lite dålig koll på bostadens utformning, men allt rättade till sig. Skaffade köpare som kontraktskrivit på fastigheten. Helhetsbedömningen blir därmed positiv. Läs mer

Olivia M skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Otroligt bra mäklare som var lugnande i stressiga stunder. Läs mer
    2019-07-04 Daniel A svarar Olivia M
    Tusen tack Olivia! Härligt att ha med dig att göra!
    Hoppas ni skall trivas bra i ert nya boende! <3
    Daniel A gillar detta
  • 2019-07-01

Paula G skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt lägenhet på Ekängsgatan 5. Allt har fungerat jättebra med Johanna Almgren, hon har varit trevlig att göra med, förklarat bra alla steg i försäljningen, lätt att nå, vänlig och professionell. Så vi rekommenderar gärna henne till vänner och bekanta. Läs mer
    2019-07-02 Johanna A svarar Paula G
    Tack Paula för de fina orden och för förtroendet att sälja er lägenhet!
    Daniel A gillar detta
  • 2019-07-01

Jarl Å skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Proffsigt. Vänlig. Kan sin sak. Läs mer
  • 2019-06-30

Lina B skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Jag och min man köpte en nyproducerad bostadsrätt.
    Upplever att vi fick ett stressigt och rörigt bemötande av mäklaren. Mäklaren var svår att få tag på och vi fick vänta och jaga denne för att få avtal påskrivna. Skulle inte rekommendera denna mäklare. Läs mer
  • 2019-06-28

Majid J skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har sålt villa
    - jag blev bemött av en trevlig, kompetent och strategisk mäklare
    - skulle sätta sig i helheten, min situation, marknaden och huset villkor o dokumentation, mäklaren gjorde sin bästa när det gäller information, förslag och råd
    - mycket positiv, håller processen hela tiden och går framåt steg för steg Läs mer
  • 2019-06-28

Erik von Euler C skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Svarar inte på telefon. Hör inte av sig trots löfte.
    Verkar helt ointresserad av affären, dvs köp av
    lägenhet. Läs mer
  • 2019-06-27

Christoffer L skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en nyproducerad bostadsrätt.
    Jag är i stort sett nöjd. Fick dock upplåtelseavtalet så sent att det kändes stressigt att få klart med banken och utbetalning av bostadslånet i tid. Läs mer
  • 2019-06-27

Claes-Håkan A skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt vår villa i centrala Borås.
    Thomas har bemött oss både proffsigt och vänligt och med en stor portion av humor.
    Våra förhoppningar var att vårt hus skulle säljas omgående och som Thomas lyckades med, affären vara avklarad på två dagar.
    Vi har enbart gott att säga om Thomas på alla sätt kundvänlig och en duktig försäljare. Läs mer

Mona M skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde en 3rok. Carina var trevlig och hjälpsam,speciellt då vi aldrig sålt en fastighet tidigare. Hon var mycket tillmötesgående och bra på att förklara hur det fungerade.
    Mina förväntningar var satta på en ganska neutral nivå,som sagt,aldrig sålt eller köpt fastighet tidigare. Carina levde verkligen upp till,o långt över mina förväntningar.
    Allt gick smidigt och snabbt. Mycket bra jobbat! Läs mer

Sabina E skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍👍 Läs mer

Elina T skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde en 3a på Lindormsgatan för 175 000 mer än utgångspris.
    Vi är jättenöjda med priset och hela försäljningen. Läs mer

Amanda W skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde en etta på Nedre Norrmalm. Nöjd med bemötande, engagemang och utfall. Läs mer
  • Sima E

2019-06-24

Sima E skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag och min man köpte en 3a på Trandared första gången och det var väldigt nervöst.

Kändes bra att ha Hanna som vår mäklare! Hon var mycket tydlig och noga med informationen och var lätt att kontakta. Läs mer
  • 2019-06-24

Leif F skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina lyssnade på våra önskemål och höll oss hela tiden uppdaterade. Läs mer

Allégatan 59, 503 37 Borås