Fastighetsbyrån Borås

Allégatan 59, 503 37 Borås — Visa karta

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 800 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås

• James S

2019-10-15

James S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina sålde en lägenhet till mig nyligen. Hon som person var extremt vänlig, ärlig och professionell. I varje möte med Carina kände jag alltid att jag var i säkra händer. Hon kunde enkelt svara på mina frågor och erbjöd kompetent råd under alla hela delar av husköpsprocessen.
    Jag var överraskande, på ett bra sätt, för hur smidig denna transaktion var och är mycket tacksam över att Carina var min kontaktperson. Läs mer
  • 2019-10-12

Emma G skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Tycker Kim gav oss realistiska förväntningar.
    Han var peppade och väldigt trevlig, glad att jag fick honom som mäklare. Läs mer

Markus L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en bostadsrätt genom Carina. Carina är en proffsig mäklare som ville kundens bästa hela tiden. Hon kunde svara på alla frågor och hjälpte till mycket med saker runt om kring. Rekommenderas starkt! Läs mer

André I skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en bostadsrätt. Carina hade ett trevligt bemötande och var ärlig om lägenheten. Hon levde upp till hur en mäklare skall vara och jag är glad att jag hade henne som mäklare. Läs mer

Irén Margareta S skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt en hästgård. Ville har varit väldigt tillmötesgående och påläst.Han har hela tiden återkopplat till oss och när han hade en köpare var han snabb att få ihop alla papper och såg till att kontraktet snabbt blev undertecknat. Inga långbänkar här inte.
    Under hela processen har Ville varit väldigt positiv och vi har känt oss trygga.
    Vi rekommenderar Ville Wallmark med varm hand.
    Iren o Leif Stilling Läs mer
    Ville W gillar detta
  • Andreas U

2019-10-08

Andreas U skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina sålde ett radhus åt mig och jag kan inte vara mer nöjd med hennes bemötande och hon levde upp till mina redan högt ställda förväntningar.

Försäljningen blev lite knepig men hon navigerade det hela på ett väldigt bra sätt och jag är väldigt nöjd. Läs mer
  • Lina S

2019-10-07

Lina S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt lägenhet med hjälp av Fastighetsbyrån och Carina. Hon är en otroligt engagerad och medkännande mäklare som möter människor på ett fantastiskt sätt. Hon är personligt engagerad och ger verkligen sitt allt! Läs mer
  • 2019-10-07

Jens E skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt min etta. Kim uppfyllde alla förväntningar och gjorde ett kanonjobb. Läs mer
  • Joachim Ö

2019-10-05

Joachim Ö skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt hus.Mött var bara possetivt.Den totala upplevelsen👍👍👍👍👍 Läs mer
  • 2019-10-04

Jan Olof B skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har via Ville på Fastighetsbyrån köpt ett hus. Affären gick smidigt delvis tack vare Villes professionalitet och vänliga personlighet. Läs mer

Mats C skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    ………………………………………………………………………………………………………………….. Läs mer

Thomas H skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt en bostadsrätt genom Johanna och tycker att hon alltid tagit sig tid och varit bra på att svara. Tycker helt enkelt att Johanna har gjort ett bra jobb och vad man kan förvänta sig av en mäklare. Läs mer

Jonas P skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte en bostadsrätt, Johanna har hela tiden varit väldigt tillmötesgående, hjälpsam och proffsig.
    Gjort det där lilla extra och tagit reda på dom frågor vi haft.

Väldigt nöjd Läs mer
  • 2019-10-02

Torsten J skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Bra, professionellt och Trevligt bemötande. Läs mer
  • 2019-10-02

Johan W skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Kim sålde Norra sjöbogatan 5 åt mig. Haft kontakt med honom i nått år. sjukt proffsig och trevlig kille

kommer rekomendera hononm till alla som frågar Läs mer
  • 2019-09-30

Sven Olof J skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Suterängvilla byggt 1974, klickade bra med Patrik Läs mer
  • 2019-09-27

Eva-Marie L skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en bostadsrätt . Professionell, känt stöd att detta kommer att gå bra. Läs mer
  • 2019-09-27

Philip l skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde min lägenhet (3 rummare)
    Mycket smidig mäklare då har alltid svarade/ringde upp snabbt, var tydlig med hur allt skulle gå till m.m Läs mer

Lars H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    På alla sätt utmärkt! Utmärkt professionellt bemötande, en mäklare som inger förtroende, höll oss som säljare fortlöpande informerade om status på försäljningen, löste problem på ett smidigt sätt och framförallt fick lägenheten såld på ett för oss utmärkt sätt.
    Vi sålde en enrumslägenhet på Norrmalm i Borås.
    Vi rekommenderar utan tvekan denna mäklare till våra bekanta. Läs mer

Håkan L skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt vår bostadsrätt. Mycket trevligt bemötande, förklarade allt med ett föredömligt kunnande och lugn. Lyssnade verkligen på våra frågor och synpunkter. Informerade oss tydligt om vad som hände i varje steg av processen. Kort och gott: Kim var toppen!! Läs mer

Per G skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt villa.
    Anders har en lugn, saklig och förtroendegivande framtoning. Han är strukturerad och noggrann och höll oss delaktiga och inkluderade i budgivningsprocessen på ett sätt som fick oss att känna oss lugna och trygga. Vår bestämda uppfattning är att även spekulanter kände sig trygga och fick det stöd de säkert behövde inför och under budgivningen. Läs mer
  • 2019-09-23

Emina S skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Professionellt och tryggt bemötande utan allt för mycket lovande. Allt baseras på real fakta och är verkligen verklighets anknutet! väldigt stabil och kunnig mäklare! Läs mer
  • 2019-09-22

Petra R skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Thomas ger ett väldigt gott förtroende, han vet vad han pratar om, ger råd och tips samtidigt som han lyssnar.
    Vid alla möten tar han god tid på sig med att förklara och gå igenom varje steg i processen på ett mycket proffesionellt sätt. Läs mer
  • 2019-09-22

Adam A skrev om Ville Wallmark en del av Fastighetsbyrån Borås
    Helt ok faktiskt tycker jag om jag ska vara ärlig Läs mer
  • 2019-09-21

Cecilia A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Bra kunskap. Alltid glad. Lätt att diskutera med. Ställer upp. Läs mer

Lennart Å skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt en bostadsrätt.
    Johanna var helt igenom exemplarisk som mäklare.
    Lennart Läs mer

Rikard G skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hej!
    Har sålt en bostadsrätt med hjälp av fastighetsbyrån och Carina Röjland-Lindberg!
    Vi blev bemötta på ett positivt och bra sätt!
    Våra förväntningar var höga och då menar jag på att få till en försäljning så att det skulle blivit en budgivning!
    Nu fick vi "bara" vårt utgångspris vilket var lite av en besvikelse! Men vi anser att Carina gjort vad hon kunnat med visningar och kontakter med intressenter för vår bostad! Sedan att det i sista änden bara fanns en intressent och att vi bara fick det pris vi satte som utgångspris är som det är! Sedan vet vi att Carina arbetat på ett bra sätt och ställt upp typ dygnet runt där vi haft kontakt med henne sent på kvällar och på hennes semester!
    Sammanfattningsvis bra jobb av vår mäklare Carina men något missnöjda med att vi inte fick fler intressenter och ett högre försäljningspris! Läs mer

Johan R skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina är en jättebra mäklare - kanske lite fööör bra. Nackdelen med det blir att hon är väldigt svår att få tag på.. Läs mer
  • 2019-09-17

Emelie A skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi kan varmt rekommendera Kim, proffsig kille! Väl bemötta och hjälpsam, väldigt pålitlig då han hjälp oss att sälja vår bostadsrätt! Läs mer
  • 2019-09-15

Lars Å skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en lägenhet (bostadsrätt).
    Carina har varit väldigt bra att ha att göra med. Vänlig och klar.
    Stöd med försäljning, Carina har left upp till det.
    Bra stöd och hjälp.
    Mvh Lars Åslund Läs mer
  • 2019-09-15

Kjell J skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har sålt en bostadsrätt, 2 r o k. Mäklarens bemötande var toppen, lyssnande och korrekt. Hon gav tips om vad som kunde göras med lägenheten för att öka värdet. Ex viss renovering.

Sammanfattningsvis är jag mycket nöjd med mäklaren och det försäljningspris som hon lyckades få fram. Läs mer
  • 2019-09-13

Ida G skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte min allra första bostad, en etta. Carina har varit otroligt hjälpsam och snäll. Väldigt ärlig och rak. Läs mer
  • 2019-09-12

Nazlija D skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt ett hus och våran mäklare var världens snällaste och vi rekommenderar han starkt! Läs mer
  • 2019-09-11

Alexander S skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en tvåa centralt i Borås, och tycker min mäklare varit väldigt proffsig och snabb. Direkt återkoppling och mycket kunnig. Jag kände att han verkligen gjorde allt för att affären skulle bli bra och att jag skulle få ett bra pris.
    Sammantaget är jag mycket nöjd och skulle definitivt både rekommendera fastighetsbyrån och Daniel till vänner och bekanta! Läs mer
  • Magnus N

2019-09-11

Magnus N skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Patrik var en hjälpande hand när vi köpte vår villa. Professionell, kunnig, saklig är några av hans positiva egenskaper. Sammanlagt har han vårat fulla förtroende och skulle vi sälja någon dag vet vi vart vi ska ringa. Läs mer
  • 2019-09-09

Sonia B skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    En fantastisk, mycket trevlig och hjälpsam mäklare. Tydlig och organiserad. Återkommer definitivt till henne när det är dags att sälja lägenheten! Läs mer
  • 2019-09-09

Anna H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Service långt över vad som förväntas. Mycket nöjd över hennes bemötande. Läs mer
  • 2019-09-08

Ingmar E skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hanna är en utmärkt representant för Fastighetsbyrån. Hon är kunnig och positiv och bemödar sig om att göra det bästa jobbet både för säljare och köpare! Ingmar Ericsson, Alingsås Läs mer
  • 2019-09-04

Jörgen D skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anders hjälpte oss att sälja vår villa, och han är noggrann å trevlig. Läs mer
  • 2019-09-04

Magnus D skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt villa i Viskafors
    Väldigt bra och förtroendeingivande möte.
    Väldigt kunnig och påläst i området.
    Lätt att prata med och få tag i, fick riktigt bra förtroende av Anders Läs mer
  • 2019-09-02

Alfred S skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Han är fantastisk!
    Pålitlig, jätte trevlig, enkelt att fixa saker, tar dig på allvar även det lila du undrar, punktlig och tydlig.
    Super nöjd. Läs mer
  • 2019-09-02

Jarl Å skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde bostadsrätt.
    Kim är en vänlig och proffsig mäklare. Jag kände mig trygg i hans sätt att handha uppdraget att sälja min bostad. Läs mer
  • 2019-09-01

Eva K skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Tycker mäklaren gjorde så gott hon kunde, bra bemötande,tillmötesgående,bästa betyg till mäklaren. Läs mer
  • 2019-08-30

LEIF E skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anders kom och värderade mitt hus på sin sjukdag rejäl influensa hade han som han smittade mig med, mitt i renoveringen. Utfört arbete var också värdelöst. Läs mer
    LEIF E gillar detta
  • 2019-08-30

Roland K skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har som ombud för min far sålt den fastighet/bostadshus som han och min mor ägt sedan 1968 och bott i sedan 1958. Jag kontaktade tre olika mäklarfirmor och efter samtal med de olika mäklarna bestämde jag mig för Anders Eriksson och Fastighetsbyrån i Borås.
    Anders har genom hela processen varit tillgänglig och mycket lätt att samarbeta med. Han har svarat på våra frågor och gett förslag. Hans kunskap och erfarenhet av liknande fastighetsaffärer i Borås har under hela processen varit en stor tillgång. Han har aldrig försökt påverka våra beslut men gett oss goda argument för olika alternativ.
    Han har alltid varit tillmötesgående och jag upplever att han lyssnat på våra önskemål.
    Sammanfattningsvis vill jag gärna rekommendera Anders till andra som önskar sälja villor eller flerfamiljshus i Boråsområdet. Läs mer
  • 2019-08-29

Josefin S skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte en 2:a av Daniel och redan vid visningen var det tydligt att han inte visste mycket om lägenheten han sålde, och hade ett ganska distant bemötande.

Därefter fick jag jaga honom på telefon och mail för att få svar på frågor, vilket han ofta inte hade. Under köpprocessen var det likadant och han glömde viktiga dokument eller höll inte vad han lovat. Läs mer
  • 2019-08-27

Karin S skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Gav ett bra intryck. Kunnig. Ingav förtroende. Läs mer
  • 2019-08-26

Anna R skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina var professionell och trevlig och jag skulle rekommendera henne som mäklare till andra. Läs mer
  • Matilda L

2019-08-24

Matilda L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde en bostadsrätt med Carina och som vanligt känner man sig trygg och lugn med Carina som lotsar en igenom affären. Så länge Carina är in business så kommer hon att vara vår mäklare! Läs mer
  • 2019-08-22

Eva A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har sålt en bostadsrätt. Carina har varit engagerad och mycket tillmötesgående. Hon fick snabbt ut lägenheten till försäljning enligt våra önskemål. Läs mer

Allégatan 59, 503 37 Borås