Fastighetsbyrån Borås

Allégatan 59, 503 37 Borås — Visa karta

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 907 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås

• 2020-06-07

Emelie H skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag sålde en 2:a på Sjöbo i Borås och jag hade inte så höga förväntningar på att få sålt den för en så hög summa. Men den blev såld för en summa över min förväntan och mycket tack vare Hanna! Hon anlitade en toppenfotograf som gjorde att bilderna blev kanon! Hon har hållit en nära kontakt med mig, som gjort att jag känt mig trygg in allt som hänt. Hon har varit en riktig klippa genom hela proceduren! Jag gillar Hanna skarpt! Läs mer
  • 2020-06-06

Nicklas P skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt hus, vi har fått det stöd man behöver som köpare och fått svar via mail även på helger. Läs mer
  • 2020-06-04

Catharina U skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt hus av Catarina som mycket proffsigt med allt sitt kunnande och alltid med snabb återkoppling, gett oss ett stabilt och tryggt husköp.
    Vi är mycket nöjda med Catarina och kan varmt rekommendera henne på alla vis. Läs mer
  • 2020-06-02

Ali M skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en lägenhet och hon var väldigt trevlig. Läs mer
  • Hans O

2020-06-02

Hans O skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har nyligen sålt min enplansvilla som jag har bott i sedan 1963.
    Efter tips från en vän, som sålt sin villa med hjälp av Anders, kontaktade jag Anders. Efter ett möte bestämde jag mig för att ge försäljningsuppdraget till Anders då jag direkt kände förtroende för honom.
    Anders har hela tiden levt upp till mina förväntningar och själva genomförandet av försäljningen har skett på bästa sätt.
    Anders är trevlig, lugn och informativ.
    Själva visningen, budgivningen och informationen om hur allt fortskred gick i ett bra tempo som ledde fram till ett snabbt och bra avslut. Köparen kändes dessutom helt rätt att sälja till.
    Kan varmt rekommendera att anlita Anders vid försäljning av bostaden. Läs mer
  • 2020-06-01

Emelie L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde vår lägenhet på Trandared med Carina som mäklare. Vi blev väldigt bra bemötta från värderingen fram till försäljning. Hon kom med tips och idéer samt höll oss uppdaterade under tidens gång. Vi rekommenderar henne verkligen!! Läs mer
  • 2020-05-30

Lennart Ö skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har sålt en fastighet och blivit mycket väl omhändertagen och kan rekomdera Catharina på det varmaste.
    Var mycket kunnig och beskrev objektet på ett föredömligt sätt Läs mer
  • 2020-05-29

Suvada D skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina är enligt mig precis så som en duktig mäklare ska vara. Hon är mån om att alla parter ska känna sig trygga och har en god kunskap om vad hon säljer. svarar på frågor. Är professionell och empatisk.

Mvh Suvada Dragolj Läs mer
  • 2020-05-26

Lena W skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt tomten, till huset som jag nu säljer, av Magnus och blev bra bemött. Så det var enkelt att välja honom när jag nu ska sälja. Affären gick väldigt fort, men vi hade nog tur, inte bara skicklighet. Magnus är väldigt lätt att ha och göra med. Läs mer
    Magnus B gillar detta
  • 2020-05-26

Adis S skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Väldigt professionellt bemötande, snabbt och enkelt med lägenhets köpet, kan inte bli bättre Läs mer
  • 2020-05-20

Per F skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Väldigt seriös och påläst . Inga problem med kontrakt och övertagande Läs mer
  • 2020-05-19

Annica F skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag är mycket nöjd med Carinas professionella agerande i sin helhet. Läs mer
  • 2020-05-18

Susann F skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har köpt en bostadsrätt på Hestra. Carina har varit mycket tillmötesgående. Visat att hon varit mycket påläst och kunnig. Allt har fungerat helt utmärkt från visning till att vi fick vår lägenhet. Läs mer
  • 2020-05-14

Britt B skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt bostadsrätt.Jättebra alltsammans
    Carina ställer upp helhjärtat
    Trevlig positiv känns tryggt och bra.
    Tack så mycket. Läs mer
  • 2020-05-13

Johan A skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Mkt trevlig och proffisionell. Lätt att få kontakt med vid behov. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2020-05-11

Isabella R skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina har sen dag ett i processen av att sälja min lägenhet, möt mig med stort engagemang och professionalism. Fantastisk mäklare som jag kan rekommendera till vem som helst, allt har fungerat utmärkt. Läs mer
  • 2020-05-04

Jeanette H skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Perfekt från början till slut!

När vi väl tog beslutet att sälja vår fastighet så hamnade vi mitt
    i all turbulens med Covid-19.

Kände självklart en oro för hur vi skulle ro affären i hamn med tanke på social distansering, varsel och en allmän oro i samhället.

Men tack vare Catharinas fantastiska attityd och enorma stöd,
    för både oss som säljare och även för våra fina köpare, så blev
    vår försäljning en fin erfarenhet som vi kan se tillbaka på
    med stor glädje, tack vare Catharina. Läs mer

Vasilis R skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hej . Jag har köpt en lägenheten i sjöbo . Jag vill tacka era företag som bidragit till köp av mitt hem Jag vill även tacka mäklaren för den professionalism och intresse som han visade . om jag hör någon som är intresserad av att köpa ett hus kommer jag starkt att rekommendera mäklaren . Jag vill tacka Carina Röjland -Lindberg från hela mitt hjärta . Mvh Vasilis Läs mer

Lennart S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde vår villa i närheten av Borås. Redan från start gav Anders ett seriöst och kunnigt intryck. Detta var ngt som bibehölls under hela processen. Vi kan verkligen rekommendera Anders. Läs mer

Ulf J skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Väldigt proffsig och noggrann. Läs mer

Karolina H skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Personligt, engagerat och tryggt. Rekommenderar Catharina starkt. Läs mer

Christopher A skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Tryggt, tydligt och proffesionellt rakt igenom. Läs mer
  • 2020-05-01

Marcela J skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte en lägenhet.
    Carina var mycket trevligt, hjälpsam, det var skönt att hon sa vad som skulle hända och göras, jag kände att jag kunde lita på henne. Jag rekommenderar henne stark 👍🌞❤️ Läs mer
  • 2020-04-30

Elin S skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Kunnig bra tillgänglig för både visningar och frågor. Har ordning och reda. Läs mer
  • 2020-04-29

Annica L skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt vår villa som betytt så mycket för oss under många år. Anders har hjälpt oss med detta på ett mycket professionellt sätt och vi är supernöjda! Han har varit tydlig och ärlig och ingett förtroende när vår försäljning hamnade mitt i Coronakrisen och vi började tvivla. Anders har varit lätt att nå när frågor uppkommit och alltid lyssnat på oss. Vi är så tacksamma och kan verkligen rekommendera Anders. Läs mer
  • 2020-04-29

Azadeh S skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte en stuga.
    Anders var ansvarsfull och ärlig mäklare med stort engagemang och tålamod. Läs mer
  • 2020-04-28

Josefine L skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt bostadsrätt på Tåmarksgatan 2 och är jättenöjd med min upplevelse och bemötande av Hanna :) Läs mer
  • 2020-04-27

Anders Q skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt en lgh av Carina på Fastighetsbyrån.
    Affären gick snabbt och smidigt.
    Jag är nöjd. Läs mer
  • 2020-04-26

Caroline M skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi är mycket nöjda med allt, bra bemötande, trygg och ärlig! Läs mer
  • 2020-04-21

Alber C skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Proffs ,kunnig,erfaren o lung . Har koll på det mesta Läs mer
  • 2020-04-20

Birgit Elisabet K skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en äldre villa
    Catharina har varit rak och alltid saklig kommit med många goda råd. Hon känner av kunden, är trevlig och rolig.
    Alla mina förväntningar på en bra mäklare lever hon upptill.
    Jag kommer att rekommendera henne varmt till alla jag känner. Läs mer
  • 2020-04-19

Pierre F skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt lägenhet. Skötte sig jättebra. Var tydlig och rättvis mot både köpare o säljare! Läs mer
  • 2020-04-16

Kurt E skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    sålt sommarbostad. han enbart positiva saker att säga om Anders.
    kurt engström Läs mer
  • 2020-04-15

Annicka L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi skulle sälja vår bostadsrätt i Borås för att flytta till vår sommarbostad.
    Blev bemötta av en strålande glad Carina Röjland-Lindberg. Vi hade inte så stora förväntningar eftersom det kom precis i Coronatider. Men Carina var ändå positiv.
    Finns bara ett ord för Carina: Fantastiskt Proffsig. Läs mer
  • 2020-04-14

Ann-britt M skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag kan varmt rekomendera denna mäklare. Klar och tydlig. Förklarar allt kanon.
    Hjälpte till att sälja vår mammas hus i Bogryd.
    Och det gick jättebra.
    Hon fixade alla papper, alla frågor och sa, ring om du undrar något.
    Tusen tack Catharina. Läs mer
  • 2020-04-12

Åsa W skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt lägenhet. Inga problem alls. Läs mer

Samir E skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en lägenhet på Kellgrensgatan 23 A.
    Fantatiskt bra bemötande.
    Hon var väldigt hjälpsam,vänlig,glad,med bred kunnande. Läs mer

Huska D skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon är bäst...
    Det finns inte ord att beskriva hennes bemötande hennes tålamod, kraft att klara allt jobb.
    Hon är Carina Röjland-Lindberg och det finns inte två Carina.
    Jag är lycklig att fick lära känna henne först som människa och sedan som mäklare Läs mer
  • Nezdeta D

2020-04-11

Nezdeta D skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Det var det bästa på allt därr valde vi Carina Läs mer

Cajsa D skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag sålde en etta och har varit mycket nöjd med kontakt från mäklare under hela processen. Läs mer

Marianne J skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde min fastighet och fick sådan fin hjälp av Patrik. Absolut bästa mäklaren! Läs mer
  • 2020-04-10

Lars P skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi köpte hus med Catharina som mäklare, upplever att hon vill att det ska kännas bra både för köpare och säljare. Mycket noggrann och tydlig vid kontraktsskrivning. Kunnig, påläst och lätt att få kontakt med via mail och telefon. Mycket trevlig o kompetent mäklare. Läs mer
  • 2020-04-09

Birgitta W skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    När jag skulle sälja min trea på Lugnet vände jag mig till den största mäklaren i Borås. Hanna är inte bara en trevlig person utan också en kompetent och kunnig mäklare. Jag är mycket nöjd med hennes bemötande och hon har lagt ner ett stort jobb på att sälja min lägenhet. Läs mer
  • 2020-03-31

Viktoria H skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en villa på landsbygden utanför Borås. Patriks bemötande av mig som kund var professionellt, engagerat, förtroendeingivande. Informationen om köpet, fastigheten, de juridiska och praktiska konsekvenserna av att köpa en fastighet med friskrivningsklausul mm mm översteg vida mina förväntningar.

Jag är mycket nöjd med Patrik Celind och skulle inte tveka att konsultera honom i framtiden. Läs mer
  • 2020-03-30

Lennart E skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har haft fantastiskt bra samarbete med Carina från det tillfälle jag kontaktade henne och genom hela försäljningsprocessen av min tvåa på Huldregatan 3 i Borås. Det har varit väldigt trevligt att prata med henne och vi har haft många kontaktet. Carina är alltid på sprudlande gott humör som är inspirerande. Jag kontaktade Carina för att hon tidigare sålt flera bostäder i denna föreningen. Carina visade sig mer än väl motsvara mina förväntningar. Att ha haft Carina som mäklsre visade sig alltså vara ett riktigt lyckokast. 🥰 Läs mer
  • Rebecka M

2020-03-30

Rebecka M skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde en 2a med hjälp av Carina. Vi är 100% nöjda med allt från första kontakt, tips och värdering, till försäljning och avslut. Så ödmjuk, trevlig och tillmötes! Levde upp till våra höga förväntningar. Vi rekommenderar henne varmt! Läs mer
  • 2020-03-29

Bengt H skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Trevligt o sakligt bemötande . Läs mer
  • 2020-03-26

Felix E skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en lägenhet av henne.
    Hon var trevlig och kunnig samt lätt att få tag på när man hade några frågor Läs mer
  • 2020-03-23

Thomas A skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina har sålt vår lägenhet, hon är en väldigt engagerad och trevlig/duktig. Det var den andra lägenheten hon sålde och kan varmt rekommendera henne. Läs mer
  • 2020-03-21

Seyed Hamed H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås