Fastighetsbyrån Borås

Allégatan 59, 503 37 Borås — Visa karta

Borås är en liten stad med mycket energi. Här finns något för alla! På bekvämt avstånd finner du all service du kan behöva i form av butiker och restauranger, samtidigt som motionsspår, fiskesjöar och vackra skogar finns alldeles runt hörnet.

Vi på Fastighetsbyrån har varit aktiva i Borås i mer än 40 år och vi har under årens lopp byggt upp både en stark lokalkännedom och stabilt kontaktnät här i området. En bostadsaffär är för många den största affär de gör i livet, och varje år hjälper vi runt 1500 kunder med allt vad det innebär.

Oavsett om du är nyfiken på värdet på din fastighet, letar efter ett fritidshus eller vill flytta i området svarar vi gärna på frågor och hjälper till. Så kom förbi kontoret eller kontakta oss med dina funderingar om bostad och boende i Borås!

Läs vad 846 kunder tycker om Fastighetsbyrån Borås

• 2019-12-09

Göran K skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Har köpt en bostadsrätt där Carina var mäklare.
    Hon har under hela processen uppträtt professionellt och hållt oss uppdaterade om vad som sker härnäst.
    Bra jobbat! Läs mer
  • 2019-12-09

Sharifa S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte en lägenhet. Kort och konsist kan jag säga att Carina Röjland - Lindberg jobbade som en mäklare mycket omtänksamt, sak kunnig, samt med ett professionellt förhållningssätt. Läs mer
  • 2019-12-08

Beatrice Ortiz R skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt en lägenhet med hjälp av Carina. Vi är mycket nöja och kommer välja Carina som mäklare till framtida försäljningar. Hon får högsta betyg av oss. Läs mer
  • 2019-12-04

Anna E skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vårt fjärde samarbete med Kim och lika nöjda som vanligt! :) Läs mer
  • Kjell A

2019-12-03

Kjell A skrev om Catharina Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Utomordentligt , kunnigt och trevliga möten Genomgående proffsigt genomfört vår villaförsäljning. Vi känner en trygghet i Catharinas presentationer och genomförande av en av våra största affärer.
    Catharina Andersson uppfyllde alla våra förväntningar ! Läs mer
  • 2019-12-03

Spyridakis C skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi sålde ett 2:a centralt i Borås. Daniel var ganska bra från början, drivande och strategiskt person. Han gick igenom alla våra funderingar och tankar före och efter visningar. Vi har förstått att hela processen tar tid och vi har fått stöd hela tiden då i början krävde vi mer tydlig information från honom. Alla samtalet varit på engelska och Daniel var ganska duktig i kommunikationen. Sammanfattningsvis vi kan säkert rekommenderar honom vidare och vi är tacksamma för hans hjälp. Läs mer

Alve K skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt villa.
    Godkänt bemött.
    Förväntningarna uppfyllda.
    Huset blev sålt så jag är nöjd. Läs mer

Sebastian T skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde en bostadsrätt, gick smidigt och mäklaren levererade vad som utlovats. Bra bemött och arbetade aktivt för att sälja min lägenhet. Läs mer

Daniel M skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Trevligt bemötande och hjälpte oss genom hela köpprocessen. Läs mer
  • 2019-12-01

Werner W skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Försäljning av Villa
    Har köpt samma fastighet genom samma mäklare tidigare
    Förväntningar infriades mycket bra med tanke på "kommande" försäljning genom engagerad mäklare
    Mycket noga hantering av hela processen på alla fronter, därför anlitade jag givetvis samma mäklare igen Läs mer
  • 2019-12-01

Tero T skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har sålt vår villa.
    Mäklaren var väldigt erfaren och lugn.
    Våra förväntningar var att huset skulle bli sålt ganska fort och det gick på två dagar så förväntningarna har överträffats.
    Upplevelsen är mycket bra. Läs mer
  • 2019-11-29

Mohammad J skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag sålde min lägenhet och Hanna var min Mäklare, hon var bra och duktig. Läs mer
  • 2019-11-26

Christina O skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en lägenhet och är supernöjd med Carina. Hon har varit engagerad och otroligt hjälpsam mot oss. Carina är alltid trevlig och glad och levde upp mer än väl till våra förväntningar. Läs mer

Mickael B skrev om Patrik Celind en del av Fastighetsbyrån Borås
    Mycket bra mäklare.
    Bra kundkontakt och stöd genom hela försäljningen. Läs mer

Nicole H skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Vi har fått bra stöd och råd under hela processen, speciellt med tanke på att det var vårt första köp av hus. Läs mer

Susan H skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt bostadsrättslägenhet. Nöjd med bemötandet .
    Jag tyckte dock att det var lite konstigt när man skulle lägga utgångspriset exakt likadant som en andra lägenheter i området som inte hade det lilla extra som min lägenhet t.ex öppen spis, högt i tak, fantastiskt utsikt. Undrar lite varför ? Jag valde att höja utgångspriset med 35 tusen.
    Annars var jag jättenöjd och Carina är väldigt trevlig och höll mig uppdaterad vad som händer.
    Köparna ( visade lägenheten själv ytterligare en gång) upplevde att det var väldigt mycket folk på visningen och svårt att få kontakt med mäklaren , ingen visning av utrymmen som källare , vind, tvättstuga m.m. vilket visade sig vara avgörande för att de skulle köpa lägenheten. Läs mer
  • Sabahudin Z

2019-11-24

Sabahudin Z skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon är mycket profesional och trevligt.Jag skulle rekomendera alla att göra affären med henne. Läs mer

Jonathan S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Erfaren mäklare som alltid finns tillgänglig.
    Rekommenderar starkt. Läs mer

Oscar U skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har sålt en bostadsrätt och blev otroligt bra bemött av mäklaren. Fick hjälp genom hela processen och fick hjälp med allt jag kunnat tänka mig. Har sålt med Carina förut och tyckte det var självklart att hon skulle sälja min lägenhet. Läs mer

Jacob T skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt lgh centrala Borås.
    Mäklarn hade dålig koll på strategi/ plan för att sälja lgh till högst pris. Jag blev rådfrågad och ansågs vara den som visste bäst, min uppfattning är inte att jag ska vara experten.
    Mäklarn hade allt för mycket andra uppdrag samtidigt och var svår att få kontakt med på rimliga tider. Vid tillfälle hade vi en diskussion via telefon när hon under halva samtalet trodde att hon pratade med en annan kund. Det var tydligt att hon endast var ute efter arvodet och inte försökte matcha mina förväntningar på pris.
    Vi hade även svårigheter att få bra bilder och var tvungna att fota om lägenheten. Hade det inte varit för mäklarens kontaktnät av potentiella köpare hade jag absolut väntat ut avtalet och anlitat ny mäklare. Läs mer
  • 2019-11-21

Marina M skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Allt var perfekt. Vi är mycket nöjda. Läs mer

Gunvor S skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Allt har fungerat bra i samband med vår villaförsäljning. Läs mer

Sonny S skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt en villafastighet.
    Proffsigt och erfaret bemötande från mäklaren.
    Värderingen från hans sida var vad vi förväntat oss och slutpriset var max vad som förutsades. Läs mer

Amanda M skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt villa.
    Proffesionellt bemötande och han var väldigt tydlig med alla detaljer.
    Över förväntan och väldigt tryggt, mäklaren ordnade med allt.
    Som första gångs köpare kändes det jättebra att bostaden förmedlades genom fastighetsbyrån Borås och en mäklare som var erfaren och transparent. Läs mer
  • 2019-11-15

Bertil A skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Snabb och effektiv. Hela säljprocessen genomförd på 3 veckor. Det är bra.
    Vi hade lite svårt att hänga med emellanåt, men resultatet blev bra. Läs mer
  • 2019-11-12

Johan S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag köpte en bostadsrätt genom Carina.
    Hon var väldigt professionell genom hela processen.
    Hon är väldigt bra på att återkoppla och genomföra det hon åtar sig. Läs mer
  • 2019-11-10

Mattias S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpt bostadsrätt
    Trevlig, mån och korrekt mäklare
    Ville ordna ett billigt boende vilket det blev
    Väl genomgånget alla delar Läs mer
  • 2019-11-08

Andreas A skrev om Daniel Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålde en bostadsrätt och första intryck va väldigt förtroendeingivande.
    Mina förväntningar uppfylldes väldigt bra och lite till.
    Han har skött allt väldigt bra och smidigt.
    Rekommenderas ! Läs mer
  • 2019-11-06

Fredrik A skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Kim är kanon. Lugn, trevlig och proffsig. Fick hjälp med att sälja bostadsrätt. Läs mer

Sven Åke S skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås

Trevligt positvt kunnigt bemötande
    Mäklaren hade koll.
    Nöjd Läs mer

Ulrika E skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Alltid tillmötesgående och trevlig.
    Mycket kunnig, förklarar varje steg i detalj!

Bästa mäklaren!! Läs mer
  • 2019-10-30

Roger B skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Anders är trevlig, noggrann och har stor känsla för service. Läs mer
  • 2019-10-29

Marie K skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Bra och trevligt bemötande. Snabb på att svara på frågor även på kvällstid. Läs mer
  • 2019-10-28

Hasse O skrev om Anders Ericson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt min fastighet.

Utmärkt.

Följde mina högt ställda förväntningar.

Proffsig helt igenom. Läs mer
  • 2019-10-26

Amela M skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Köpt lägenhet. Uselt affär. Fick renovera hela lägenheten. Massa dolda fel. Mäklare ointresserad köpare, ville bara göra snabb affär. Läs mer
  • 2019-10-25

Annette A skrev om Fastighetsbyrån Borås
    Mycket snäll och omtänksam samt engagerad!
    I så fall kanske att hon frågade mig för mycket vad jag tyckte. Hårfin gräns. Blev lite osäker för hon är ju den som vet bäst Läs mer
  • 2019-10-25

Ramadan F skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Proffsigt bemött av mäklaren, köpte en lägenhet i Borås av honom. Läs mer
  • 2019-10-24

Markus V skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina är supertrevlig och jobbar långa dagar för att få sålt din lägenhet.
    Pedagogisk och noggrann vid genomgång av avtal osv. Läs mer
  • 2019-10-23

Micael J skrev om Thomas Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Sålt hus.
    korrekt och saklig mäklare Läs mer
  • 2019-10-23

Kristoffer S skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Ett väldigt bra bemötande med god planering med att visa bosataden samt återkopplingen mellan mig o mäklaren. Väldigt nöjd med processen som har gått smidigt och tydligt vilka steg som gäller i processen med bostaden.
    Fastighetsmäklaren är flexible och ordnar det bra för båda partnerna. Läs mer
  • 2019-10-22

Erik W skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har köpt en lägenhet, 2:a på 45,5 kvadrat på Stenbocksgatan 6. Blev positivt bemött av min mäklare och jag uppfattade att jag fick bra information och hjälpsam fakta. Överlag väldigt trevlig och tillmötesgående. Läs mer
  • 2019-10-22

Anna S skrev om Hanna Tilly-Büchert en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hanna hjälpte mig att sälja en bostadsrätt. Hon är kunnig, effektiv och samtidigt väldigt trevlig. Läs mer
  • 2019-10-21

Fredrik A skrev om Johanna Almgren en del av Fastighetsbyrån Borås
    Johanna hjälpte mig att sälja min lägenhet och jag kan inte vara mer än nöjd! Hela tiden hjälpsam och engagerad för att uppfylla mina krav och funderingar som säljare. Trots motgångar längs vägen för mig så höll Johanna en professionell attityd till problemen och en objektiv syn på hur vi skulle agera mot dessa problem. Vilket på förhand verkade bli en enkel resa blev något i motsats riktning. Under processen kände jag mig alltid trygg med Johanna som mäklare och det gick snabbt att få tag på henne via telefon.
    När jag klev ur från tillträdet kunde jag inte varit mer nöjd, en toppenmäklare att ha att göra med. Men än bättre, en människa man kan lita på! Läs mer
  • 2019-10-21

Christina O skrev om Magnus Björkner en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag har sålt ett hus. Jag blev jättebra bemött och jag valde Magnus till mäklare till mitt hus. Hela vägen har det varit ett bra bemötande och alltid hjälpsam. Magnus har levt upp till mina förväntningar. Läs mer
  • 2019-10-19

Daniel R skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Hon är helt fantastisk gör alltid sitt bästa då blir det bra Läs mer
  • James S

2019-10-15

James S skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Carina sålde en lägenhet till mig nyligen. Hon som person var extremt vänlig, ärlig och professionell. I varje möte med Carina kände jag alltid att jag var i säkra händer. Hon kunde enkelt svara på mina frågor och erbjöd kompetent råd under alla hela delar av husköpsprocessen.
    Jag var överraskande, på ett bra sätt, för hur smidig denna transaktion var och är mycket tacksam över att Carina var min kontaktperson. Läs mer
  • 2019-10-12

Emma G skrev om Kim Andersson en del av Fastighetsbyrån Borås
    Jag sålde en bostadsrätt.
    Tycker Kim gav oss realistiska förväntningar.
    Han var peppade och väldigt trevlig, glad att jag fick honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-09

Markus L skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en bostadsrätt genom Carina. Carina är en proffsig mäklare som ville kundens bästa hela tiden. Hon kunde svara på alla frågor och hjälpte till mycket med saker runt om kring. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-10-09

André I skrev om Carina Röjland-Lindberg en del av Fastighetsbyrån Borås
    Köpte en bostadsrätt. Carina hade ett trevligt bemötande och var ärlig om lägenheten. Hon levde upp till hur en mäklare skall vara och jag är glad att jag hade henne som mäklare. Läs mer

Allégatan 59, 503 37 Borås