Svensk Fastighetsförmedling Borlänge

Svensk Fastighetsförmedling Borlänge

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Borlänge!

Vi är nummer ett i Borlänge och Dalarnas största mäklarföretag. Vare sig du letar efter en villa, lägenhet eller en liten sommarstuga vid fina Dalälven kan du kontakta oss. Vår mäklarkedja är rikstäckande, och vi har full koll både på mäklarbranschen och på Borlängetrakten.

Köpa, sälja eller är du ute efter en värdering? Vill du ha någon att ställa frågor till och bolla dina bostadsdrömmar med? Vi har bred kompetens och kan hjälpa till med allt runt bostadsaffären. Tveka inte att höra av dig.

Läs vad 866 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Borlänge 2

• sålde sin lägenhet med hjälp av Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-05-13
    Mycket serviceinriktad och hjälpsam. Jens är mäklaren du ska välja om du själv vill göra så lite som möjligt. Han fixar allt.
  • sålde sitt hus med hjälp av Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    • Amsberg
    2021-05-12
    Mikael sålde vårt hus med ett stort engagemang . Resultatet överträffade alla våra förväntningar. Kan med gott samvete rekomendera Mikael med högsta betyg.
  • sålde sitt hus med hjälp av Amanda Allernäs en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-05-10
    Jag har sålt en villa. Amanda har varit behjälplig i allt jag har behövt. Hon har drivit processen framåt, men ändå känt av hur jag har känt. Jag har känt mig trygg i att ha Amanda som min mäklare.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    • Romme
    2021-05-10
    Mycket proffsigt bemött då jag köpt en bostadsrätt.
    Snabbt , bra och enkelt
  • köpte sitt hus med hjälp av Viktor Sundberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-05-08
    Vi köpte ett hus med Viktor Sundberg som mäklare.
    Vi fick ett jättetrevligt bemötande så fort vi kom till visningen av huset. Han var professionell och hade svar på alla våra frågor som dök upp. Han levde upp till alla våra förväntningar och har skött allting perfekt.
    En riktigt bra mäklare!
    Tack så mycket Johan för din fina Reco. Så kul att ni hittade rätt, ni kommer att trivas kanon i området. Viktor Sundberg
  • köpte sitt hus med hjälp av Amanda Allernäs en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-05-06
    Amanda är trevlig och tydlig och ger relevant information. Vi känner stort förtroende för henne.
    Hej Gunnar och Maria, tack för de fina orden, det glädjer mig! Ni kommer få det fantastiskt i ert framtida boende. Välkomna hem igen! Amanda Allernäs
    2021-05-06
    Köpte en villa på mellstavägen i Borlänge. Blev en snabb och spännande budgivning. Fick bra hjälp och stöttning, mer än nöjd med Amanda!
    Hej Sofie, det var så roligt att få hjälpa er att köpa ert efterlängtade hus! Jag tror och hoppas att er familj kommer trivas utmärkt här. Vi ses på tillträdet! Amanda Allernäs
  • Michaela W
    2021-05-04
    Sålde lägenhet genom Jens/Svensk fast och är nöjd med allt från start tlll slut.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Amanda Allernäs en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    • Gylletäppan
    Vi har köpt
    Trevligt och proffsigt bemötande
    Hej Jens, tack för att ni tog er tid att rekommendera mig. Detta kommer bli toppen för sonen! Vi ses! Amanda Allernäs
    2021-05-04
    Jag har köpt en bostadsrätt i Borlänge, med två rum och kök.

Mäklaren verkade lite stressad och kom sent till visningen. Han verkade inte vara så engagerad i bostaden, men hade ändå den information som krävdes för att svara på mina frågor.

För att få högre betyg hade jag gärna sett att mäklaren var mer engagerad och tillmötesgående på visningen. Men mäklaren gjorde ett väldigt bra och professionellt arbete vid kontraktskrivning, där har jag inga klagåmål.
    2021-05-01
    Köpt och hon var väldigt trevlig
    Hej, tack så mycket för er rekommendation! Amanda Allernäs
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Amanda Allernäs en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-05-01
    Hur väljer jag en mäklare? 🤔 Mitt första möte med Amanda var på en av hennes husvisningar. Där och då bestämde jag mig för att kontakta henne då det var dags att sälja lägenheten.

För mig är det viktigt att jag trivs med mäklaren som jag anlitar. Amanda utstrålar positiv energi, är professionell, tillgänglig, lyhörd, driven och ser enbart möjligheter. Hon har skräddarsytt en försäljningsprocess utifrån mina önskemål. Jag hade höga förväntningar och de har infriats med råge.

Jag har varit på en hel del husvisningar och det är skillnad på mäklare och mäklare.

Att anlita Amanda innebär att du får en mäklare med en personlighet, kunskap och arbetsätt som jag skulle jämföra med hur en elitidrottare i världsklass fungerar!

Mina varmaste rekommendationer!
    Hej Helena, WOW tusen tack för en fantastisk reco! Jag blir så glad när jag läser om hur du har upplevt mig. En bostadsaffär är för många den största affären man gör i livet och det kommer aldrig bli vardag för mig. Jag behandlar alla affärer med stor omsorg och jag jobbar stenhårt för att alla kunder ska ha samma upplevelse som du. Som du skriver, det är skillnad på mäklare och mäklare. Nöjer man sig som säljare att bara få bostaden såld finns det många alternativ men vill man ha ett riktigt bra slutresultat är valet av mäklaren den stora skillnaden. Tack igen, detta gjorde min dag! Vi ses snart igen. Amanda Allernäs
  • sålde sitt hus med hjälp av Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-05-01
    Jens Bergenström är en mäklare som tar väl hand om sina kunder tex ringer upp så fort han kan - detta uppskattade i alla fall jag.

Sålde vårt hus efter 43 år
    • Musikanten
    2021-04-30
    Jag har köpt en lägenhet och är supernöjd med bemötande och hantering av affären.
  • Helena G
    2021-04-22
    Sålt en villa.

Trevligt bemötande.
    Stror kunskap.
    Lättillgänglig.
    Hjälpsam.

Svårt att förstå vissa delar men fått bra hjälp att förstå.

Enkelt och smidigt.
    Tack Helena för din fina reco. Jättekul att få hjälpa er, gick hur smidigt som helst! Så glad att ni är nöjda. Viktor Sundberg
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Viktor Sundberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-04-20
    Jag köpte en bostadsrätt på vasagatan 9. Viktor var mycket trevlig och duktig.
    Tack Emil för din rekommendation! Stort lycka till nu med inflytt, du kommer att trivas kanon! Viktor Sundberg
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-04-14
    Mycket seriös och tillmötes gående
  • Erik F
    2021-04-14
    Jag har köpt en 3:a i centrala Borlänge.
    Mikael har gett ett vänligt och professionellt bemötande. Han har varit tillgänglig och gett bra svar på dem frågor jag har haft.
  • Ingmarie N
    • Romme
    2021-04-14
    En underbar säljare som känner av och följer både säljarens och köparens önskemål. Känns att han vill väl och även är kunnig.
    2021-04-13
    Fingertoppskänsla både vid försäljning och köp.
    Tack så mycket för din rekommendation. Perfekt att man kan hjälpa varandra:) Jens Bergenström
    • Gylletäppan
    2021-04-10
    Trevlig mäklare som sålt vår lägenhet.
    Tack för din rekommendation! Skönt att få det i mål:) Jens Bergenström
    2021-04-10
    Sålt en villa i Borlänge på strax över 70 kvm. Mikael var tillgänglig under hela affären och vid alla frågor. Snabbt och proffsigt hanterande, bra avtal och Mikael gav bra råd när buden kom in innan visning.

Rekommenderar Svensk Fastighetsförmedling och framförallt Mikael som mäklare.
  • sålde en tomt med hjälp av Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    • Sunnanö
    2021-04-09
    Jag har sålt en tomt.
    Mäklaren har visat stort engagemang att lösa försäljningen snabbt.
    Det var en trevlig kontakt.
    Tack för din rekommendation! Kul att få hjälpa er med försäljningen! Jens Bergenström
  • sålde sin bostad med hjälp av Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-04-07
    Har sålt ett hus. Jens Bergenström jättetrevlig och väldigt duktig. Kan verkligen rekommendera han.
    Kul att få hjälpa er med uppdraget! Tack för din rekommendation! Jens Bergenström
  • sålde sitt hus med hjälp av Viktor Sundberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-03-31
    Har sålt en villa ock fick allt väldigt bra beskrivet hur skulle gå till.Väldigt lyhörd o tålmodig med att besvara alla våra frågor.Har uppfyllt alla våra förväntningar vi hade på Viktor som mäklare så vi kan varmt rekommendera honom till nya uppdrag.
    Tusen tack Esbjörn och Elisabeth. Det har varit ett rent nöje att få sälja er bostad och det kommer vara tomt att inte få ha samma kontakt som vi haft. Stort lycka till nu på Dagny med allt som komma ska där. Viktor Sundberg
    2021-03-31
    Fantastisk mäklare och person.
    Kan inte annat än rekommenderas!
    Stort Tack Paul, jättekul att få hjälpa er i denna affär och lycka till med flytten. Ni kommer trivas kanonbra i Bergslagsbyn så nu är det bara att längta och planera till sommaren! Viktor Sundberg
    2021-03-31
    Viktor var med och sålde oss en villa och han är en fantastisk mäklare och person. Vi ringde om bostaden innan visning och även om det ej var aktuellt för säljarna då så var Viktor väldigt trevlig och hjälpsam från start.
    Vi hade inga höga förväntningar då vi, vad jag insett nu i efterhand, haft väldig otur med våra tidigare bemötande med andra mäklare. Vi har fått jaga dem konstant och vissa har knappt hälsat vid visningar.
    Viktor däremot var inte alls svår att få tag i och de gånger han inte hade tid att svara fick man snabbt ett sms om att han snart skulle ringa upp, vilket han även gjorde. Väl vid visning var han jättetrevlig, tog sig tid att svara på alla våra frågor och de få punkter på besiktningsprotokollet som bör åtgärdas hade han redan kollat upp vad dem kunde bli att kosta.
    För att sammanfatta så kommer jag med gott samvete kunna rekommendera Viktor till alla som ska både sälja och köpa bostad framöver och om den dagen kommer då vi ska sälja våran, så kommer vi definitivt att kontakta honom!
    Vad glad jag blir Emma för din fina rekommendation. Så kul att ni äntligen hittade rätt, ni kommer att trivas kanon. Jag vet att ni kommer att förgylla den vackra trädgården lika bra som Esbjörn och Elisabeth gjort! Stort tack , och lycka till med inflytt! Viktor Sundberg
    • Gagnef
    2021-03-30
    Jag har sålt ett dödsbo efter min pappa, Gröntuv 105 i Djurås. Amanda har sen första dag varit aktiv och varit väldigt noga med att uppdatera mig angående hur försäljningen fortlöpt. När väl visningen var klar och köpare börjat buda gick allt fort och Amanda såg till att affären gick väldigt smidigt. Det var viktigt för mig att känna att jag kunde ”lämna över” försäljningen då jag inte bor i närområdet, något som jag direkt kände trygghet i.
    Amanda har varit väldigt professionell i sitt agerande i mail, sms och telefonkontakt, det i sin tur har gett ett intryck av att Amanda vet vad hon gör och när hon ska göra det. Tack Amanda för en otroligt lättsam försäljning trots att anledningen var känslosam och jobbig. Mvh Clas.
    Hej Clas, tack så mycket för din utförliga rekommendation! Det har varit så kul att samarbeta med dig, tack för förtroendet! Amanda Allernäs
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Viktor Sundberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-03-29
    Vi har sålt en bostadsrättslägenhet om 4 r.o.k. De råd och tips vi fick var bra och vi bemöttes väl av Viktor. Vi ville inte ha någon stor öppen visning och vi fick även sälja utan en sådan. De förväntningar som vi hade på mäklaren var att hen skulle vara seriös och insatt och detta uppfylldes väl.
    Vår försäljning gick bra. Bra pris, bra köpare och vi känner oss lugna och trygga med affären. Vi rekommenderar mäklaren gärna.
    Stort Tack Marianne och Berndt för er fina rekommendation och att jag fick ert förtroende att sälja er bostad. Jättetack till all hjälp jag fått under försäljningen från er med info kring föreningen, verkligen guld värt. Hoppas ni kommer trivas nu på Läroverksvallen och flytten för er kommer gå bra! Viktor Sundberg
  • Joakim I
    2021-03-29
    Har köpt en villa. Det första gången både jag och min sambo köper hus, så det var mycket vi inte hade koll på. Men tur är att vi blivit väldigt bra bemötta och fått hjälp med alla frågor och funderingar. Kan starkt rekommendera Mikael :)
    • Falun
    2021-03-29
    Mycket proffsigt bemötande när vi sålt ett fritidshus.
    Då min del av försäljningen skett på distans har allt fungerat jättebra med kontakt via telefon och mail.
    Tack för din rekommendation! Smidigt att kunna hjälpa till även om man finns på distans! Jens Bergenström
    2021-03-28
    Sålde en villa. Mikael genomförde försäljningen på ett alltigenom professionellt och trevligt vis.
    2021-03-27
    Har köpt en bostadsrätt i centrala Borlänge.
    Vi fick väldigt snabbt svar, när vi visade intresse för objektet, trots att det var lördag. Viktor är förtroendeingivande och trevlig. Han är påläst, intresserad och väl insatt i sitt uppdrag.
    Vi fick snabb respons efter visning och efter att vi lämnat bud.
    Vi är väldigt nöjda med Viktor. Ser fram emot att träffas igen för att avsluta affären
    Tusen tack Annika för er fina rekommendation, så roligt att ni är nöjda. Stort lycka till med er försäljning i Huddinge framöver och varmt välkomna tillbaka till Borlänge! Viktor Sundberg
    • Storsvängen
    2021-03-24
    Vi har köpt vår första villa och varit väldigt nervösa och förväntansfulla. Har blivit bemötta av Amanda på ett väldigt bra sätt, över förväntan! Har hållt kontakten och uppdaterat oss under tiden mellan visning och kontrakt med jämna mellanrum.
    Ett stort plus var att hon var noggrann och gick igenom kontraktet punkt för punkt och förklarade allt på ett pedagogiskt sätt så man fick svar på det som kändes oklart.

Hos tidigare mäklare har vi mest känt oss lite ivägen och dumförklarade, så nu har vi fått en jättebra upplevelse av visningar och köp efter att ha träffat på Amanda.

Vi rekommenderar verkligen henne!
    Hej Anna och Oscar, vad glad jag blir av att läsa er rekommendation! Känns fantastisk kul att jag fick förmedla ert första husköp. Vi ses snart igen! Amanda Allernäs
    2021-03-22
    Sålde min lägenhet på Dagny i Borlänge genom Viktor, mycket nöjd från början till slut! Kontaktade flera mäklare innan, men fastnade direkt för Viktors tydliga och utförliga svar i första kontakten. God kontakt under hela resan, höll mig som säljare uppdaterad så fort det hände något nytt i säljprocessen. En mäklare som gör det roligare och lättare att sälja!
    Vad glad jag blir för dina fina ord Markus! Stort tack för att jag fick förtroendet att sköta din bostadsaffär. Stort lycka till i Malung nu med både jobb och din nya fina bostad! Viktor Sundberg
    2021-03-21
    Jag har köpt en lägenhet om 1 rum och kök i centrala Borlänge. Jag fick ett proffesionellt och trevligt bemötande av Viktor. Han tog sig tid och kunde svara på alla mina frågor. Jag är mkt nöjd med Viktor.
    Tusen tack för er fina Reco. Stort lycka till med inflytt, ni kommer trivas kanon på Dagny! Viktor Sundberg
    • Ringen
    2021-03-21
    Sålt vår lägenhet, Jens var super!
    Trevligt med en smidig affär även om det krånglade lite med avhoppande budgivare osv. Tack så mycket för din rekommendation! Jens Bergenström
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-03-21
    Köpt en lägenhet på 59kvadrat. Han var välidgt trevlig och hjälpsam och kunde svara på alla våra frågor, och det han inte visste tog han reda på på en gång! Att han var så trevlig och hjälpsam och gjorde så att allt gick fort och smidigt.
    Kul att få hjälpa dig till en snabb och smidig affär och tack till mamma som kunde ställa upp via fullmakt:). Tack för din rekommendation! Jens Bergenström
    2021-03-20
    Vi som köpare värdesätter att bli behandlade korrekt, etiskt och med en hög grad av transparens. Allt detta hittade vi i Jens. Vi känner oss trygga i att vi har fattat rätt köpbeslut.

Karin och Magnus
    Kul att få hjälpa er till en bostadsaffär efter lite kämpande med olika lägenheter:). Tack för din rekommendation och kul att ni är nöjda! Jens Bergenström
    2021-03-20
    Sålt en villa. Har blivit väl bemött av mäklaren från första mötet.
    Har fått bra information om hur försäljningen går till.
    2021-03-20
    Då vi sålde vår bostadsrätt och köpte en ny bostadsrätt hanterades detta av samma mäklare. Mäklaren gav från start ett engagerat och bra intryck/ bemötande. Under hela processen har vi blivit uppdaterade om vad som hänt och vi har kännt att allt har gjorts med tanke på en bra affär för oss. Flexibelt och fint bemötande.
    Tack så mycket för din rekommendation! Kul att få hjälpa er till både köp och sälj! Jens Bergenström
  • Ronnie C
    2021-03-20
    Vi sålde vår bostadsrätt genom Jens och Svensk Fastighetsförmedling. Redan vid det första mötet fick vi tydlig information om vilka valmöjligheter som fanns runt mäklararvode, homestyling och annonsering. Därefter fick vi gott om tid att fundera och värdera hur vi ville sälja.
    När vi träffades nästa gång för att skriva kontrakt var Jens ett jättebra bollplank runt prissättning.
    Första visningen blev inte alls bra, men Jens jobbade vidare och efter andra visningen blev det affär och slutpriset hamnade mitt emellan vad vi trodde att vi skulle få och vad vi drömde om i bästa fall.
    Kontraktsskrivningen med säljaren bara förstärkte vårt intryck av Jens som en kunnig, seriös och väldigt bra fastighetsmäklare. Ska vi någon gång sälja igen är det honom vi vänder oss till.
    Kul att få hjälpa er vid försäljningen och precis som du säger var det ingen vidare första visning, vi kämpade tålmodigt vidare och slutresultatet blev kanon:). Tack för din rekommendation! Jens Bergenström
    • Övre Tjärna
    2021-03-20
    Snabb och enkel kontakt! Tillmötesgående och trevlig. Köpte ett radhus och allting gick mycket smidigt. Vi är jättenöjda
    Det gick verkligen snabbt och smidigt:). Kul att få hjälpa er till er affär och från visning till kontrakt under 2 timmar är snabbt jobbat:) Tack för er rekommendation! Jens Bergenström
    2021-03-20
    Jens sålde våran bostadsrätt. Han ger ett lugnt och seriöst intryck och är tålmodig för alla frågor. Gick igenom allt noggrant och metodiskt. Tack vare Jens blev våran försäljningsprocess mindre jobbig och vi lyckades sälja till ett fantastiskt pris.

Tack Jens

//amanda
    Kul att få hjälpa er till en fin försäljning och att ni är nöjda med mitt jobb! Nu får ni hitta ert drömboende:) Tack för din rekommendation! Jens Bergenström
  • köpte sitt hus med hjälp av Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    2021-03-20
    Köpt villa, mycket bra bemötande, snabba svar och utan krångel. Högsta betyg är givet!
    2021-03-19
    En engagerad och positiv person som verkligen stött oss genom både köp och försäljning.
    Kul att ni får hjälpa er vid både köp och sälj! Trevligt att ni är nöjda med mitt jobb! Tack för din rekommendation! Jens Bergenström
    2021-03-19
    Vi är mycket nöjda med vårt första husköp. Vi upplevde ett trevligt och proffsigt bemötande hela vägen från visning till kontrakt.
    • Ringen
    2021-03-19
    Sålde vår lägenhet och fick hjälp av en engagerad och lyhörd mäklare som hela tiden gav oss ett lugnt intryck i processen. Jens levde upp till våra förväntningar och gav tips om hur man kan tänka i olika situationer.

Vill man ha en mäklare som ger 100% ska ni anlita Jens!
    Kul att ni är nöjda med mitt jobb och att få hjälpa er i mål trots lite strul på vägen. Tack för din rekommendation! Jens Bergenström
    2021-03-18
    Köpt bostadsrätt.
    Mäklaren var snabb att svara på frågor och tog också reda på det han inte kände till.
    Stort tack Anna för din fina rekommendation och lycka till med flytten, du kommer trivas toppen är jag säker på! Viktor Sundberg
    • Bro
    2021-03-18
    Tillgänglig; lätt att komma i kontakt med snabbt både via mejl och telefon. Noggrann. Snabb med att kolla upp information. Ger ett seriöst intryck!
    Hej Martina, tack för att ni tog er tid att skriva en rekommendation! Välkommen hem till Borlänge igen! Vi ses. Amanda Allernäs