Svensk Fastighetsförmedling Borlänge

Stationsgatan 17, 781 23 Borlänge — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Borlänge!

Vi är nummer ett i Borlänge och Dalarnas största mäklarföretag. Vare sig du letar efter en villa, lägenhet eller en liten sommarstuga vid fina Dalälven kan du kontakta oss. Vår mäklarkedja är rikstäckande, och vi har full koll både på mäklarbranschen och på Borlängetrakten.

Köpa, sälja eller är du ute efter en värdering? Vill du ha någon att ställa frågor till och bolla dina bostadsdrömmar med? Vi har bred kompetens och kan hjälpa till med allt runt bostadsaffären. Tveka inte att höra av dig.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 552 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Borlänge

• 2020-02-20

Daniel N skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Lägenhet, blev bra bemött av Jens tog hand om oss från första stund känner han sen långt bak i tiden, var en annan där inne som skulle hjälpa oss den var så sävlig Jens var en som drev allt framåt på ett bra sätt mer driv med glöd en bra försäljare Läs mer
  • 2020-02-18

Björn S skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Trevlig och smidig mäklare vid köp av bostadsrätt Läs mer
    2020-02-19 Wilma E svarar Björn S
    Tack för din rekommendation Björn. Ska bli spännande och se vad du kan göra med lägenheten!
  • 2020-02-15

Samer S skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålt ett fritidshus som vi använde för permanent boende i Rämshyttan.
    Wilma är korrekt, ambitiös och vill göra det som är rätt. Hon behöver dock mer erfarenhet, i synnerhet i den svåra konsten att läsa av mänsklig natur och signaler. Läs mer
    2020-02-16 Wilma E svarar Samer S
    Tack för din rekommendation Samer. Vad bra att du uppfattat mig som ambitiös och korrekt, det är något jag vill vara i varje affär.
    Och tack så mycket för din feedback! Vi måste haft någon kommunikationsmiss då jag inte är helt med på i vilken/vilka situationer du upplevt att jag läst av er på fel vis. Jag slår dig en signal imorgon så får du gärna utveckla lite mer om när och vad det är som gjort att du upplevt mig på det viset. =)
  • Mattias E

2020-02-12

Mattias E skrev om My Friman en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Är supernöjd med hur min försäljning gick till. Fick hjälp genom hela processen och My var alltid hjälpsam och framförallt ärlig genom det hela. Läs mer
  • 2020-02-11

Rose-marie G skrev om My Friman en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålt huset på Spelmansgatan, och det har fungerat bra med My Friman, lätt att prata med. Hoppas hon får sälja många fastigheter i framtiden o lycka till. Önskar Rose-MARIE. Läs mer
    2020-02-17 My F svarar Rose-marie G
    Tusen tack för din rekommendation, Rose-Marie! Vi fick till det till slut och nu kommer en ny familj att förvalta ert fina hus!
  • 2020-02-11

Karin D skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Väldigt bra bemött av mäklaren och smidigt hanterande. Läs mer
    2020-02-11 Wilma E svarar Karin D
    Tack för er rekommendation! Ni har köpt en kanonfin lägenhet, jag hoppas verkligen ni kommer trivas där nu när ni kommer "hem" igen.
  • 2020-02-10

Daniel K skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Snabbt och smidigt och proffsigt bemötande. Även fast Jens var sjuk nör själva kontraktet skrevs så är jag nöjd med all hjälp jag fått 👌 Läs mer
    2020-02-20 Jens B svarar Daniel K
    Kul att du upplevt vår tjänst så bra trots ett par olika kontakter under tidens gång, en av våra styrkor att vi täcker för varandra och jobbar på samma sätt. Nu får du köra Gagnef all over:)!
  • 2020-02-09

Caroline B skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålt min första lägenhet på 34 kvadrat och jag har bara positiva erfarenheter av Wilma. Hon får saker att hända och hon är tydlig och pålitlig. Läs mer
    2020-02-10 Wilma E svarar Caroline B
    Tack för dina ord Caroline! Vad glad jag blir av att du bara har positiva erfarenheter av mig. Det blev en väldigt bra lösning där köparen kunde flytta in snabbt, precis som du ville. =)

Robert S skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Bara positivt med köpet av lägenheten. Läs mer
    2020-02-07 Wilma E svarar Robert S
    Tack för din rekommendation Robert. Nu ska vi se till att upplevelsen med din försäljning blir lika positiv som vid köpet. =)
  • 2020-02-06

Carina L skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Han har ett positivt bemötande och gör sitt bästa. Läs mer

Anna B skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Micke överträffade våra förväntningar på alla sätt. Vi är så tacksamma för det jobb han lagt ned och att det gick så otroligt snabbt! Läs mer
  • 2020-02-04

Frank B skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Wilma var jättebra.Väldigt omtänksam.rekomenderas. Läs mer
    2020-02-04 Wilma E svarar Frank B
    Tack för dina ord och din rekommendation Frank!
  • 2020-02-02

Veronika E skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Mikael har ett proffsigt bemötande och varit engagerad genom hela affären,
    skulle verkligen rekommendera honom till andra, Läs mer
  • 2020-02-01

Patrik M skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Vi köpte en bostadsrätt.Mäklaren var mycket trevlig och kompetent.Allt gick smidigt och snabbt.
    Jag är supernöjd. Läs mer
    2020-02-03 Wilma E svarar Patrik M
    Tack för din rekommendation. Och kul att du är supernöjd. Nu ska jag se till att resterande del av ert köp blir lika smidigt. Tror detta kommer bli perfekt för er, och med den lösningen ni tänkt er med allt. =)
  • 2020-01-31

Maria M skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Redan från mailkontakt inför visningen, trevlig mäklare, hon välkomnade både via mail och sms, innan visningen dag, när vi kom till visningen av bostadsrätten talade hon om att hon ville ge lite information och att hon hade bostadsrättföreningens ordförande med så vi fick ställa direkta frågor över funderingar kring föreningen samt området. Häromdag så skrev vi köpeavtalet med "gamle" ägaren och vi är supernöjda med den nya bostaden. Tack Wilma😊 Läs mer
    2020-01-31 Wilma E svarar Maria M
    Vad kul att höra er upplevelse av mig och vad glad jag blir. Blir extra glad då det är så jag hoppas att ni upplever mig. Jag hoppas ni kommer trivas bra i nya bostaden. Tack för er rekommendation! =)
  • 2020-01-30

Daniel D skrev om My Friman en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålt lägenheten privat och fick hjälp med en skrivning. Sköttes hur smidigt och snabbt som helst. Läs mer
    2020-01-30 My F svarar Daniel D
    Tusen tack, Daniel! =) Ja, det var snabba puckar! Grattis till en smidig affär för er båda!
  • 2020-01-27

Joanna M skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Iom att Jens var på pappaledighet så hjälpte My Friman oss med visning och kontrakt. Hon gjorde ett superbra jobb med kontakt och förmedling mellan oss och säljare. Kan starkt rekommendera henne! Läs mer
    2020-02-20 Jens B svarar Joanna M
    Hej, kul att du upplevt vår tjänst så bra! Vi hjälper varandra och egentligen skulle My ha detta betyget:). Grattis till er nya bostad och lycka till!
  • 2020-01-22

Kent N skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Hej har sålt en 2a .

Jag är kanon nöjd med bemötandet trevlig saklig å kunnig..

Mina förväntningar var på en lagom nivå men det blev mycket bättre än väntat
    Jag blev jätte nöjd med arbetet å försäljningen kommer garanterat köra med micke å svensk fast igen om jag väljer att sälja nå mer mycket hög kvalite'... Läs mer
  • 2020-01-22

Magnus B skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Proffsigt, trevligt och väl omhändertagande. Kunnig och väl påläst. Märks att dom vill att vi ska få en smidig affär. Läs mer
    2020-01-22 Wilma E svarar Magnus B
    Tack för din rekommendation och dina ord! Att det ska vara så smidigt och tryggt som möjligt för både köpare och säljare är något vi jobbar väldigt hårt för, så jättekul att du tycker att vi levt upp till det. Lycka till med ditt nya boende nu, hoppas du kommer trivas bra!
  • 2020-01-20

Abdelhak T skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Hej!
    I fredags möte jag för första gången Mikael för att skriva mitt köpekontrakt på en lägenhet, mötet gick alldeles utmärkt på alla olika vis med Mikael, jag tycker att han är en duktig, erfaren, rutinerad mäklare och vet precis vad han gör.
    Mvh/ Abdel Läs mer
  • 2020-01-17

Jonathan P skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Jag har köpt en lägenhet i en nybygge i Borlänge, Läroverksgatan. Jag fick ett riktigt gott och proffsigt bemötande av Niklas, gav verkligen ett toppen intryck direkt. Han var bra inläst i objektet och kunde med enkelhet svara på alla funderingar jag hade, precis som en bra mäklare ska vara i min mening! Läs mer
  • 2019-12-26

Ann-marie K skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Proffsigt och proffitionelt bemötande , med goda kunskaper om att sälja och köpa bostad. Läs mer
    2019-12-27 Jens B svarar Ann-marie K
    Tack för er rekommendation, nu kör vi på och hoppas på en ny smidig försäljning:)!
  • 2019-12-23

Ann-charlotte M skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålt en 1:a i Borlänge. Väldigt gott bemötande av mäklaren och blev hela tiden underrättad om vad som hände. Kommer varmt rekommendera honom till andra. Läs mer
    2019-12-27 Jens B svarar Ann-charlotte M
    Tack för din rekommendation! Efter lite kämpande gick det vägen!:)
  • 2019-12-20

Ida L skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Köpt bostad i Borlänge. Tycker Wilma varit noggrann och gett bra med information till mig som köpt min första bostad. Snabb affär . Läs mer
    2019-12-20 Wilma E svarar Ida L
    Ja det blev en väldigt snabb affär, och snart får du även flytta in i din alldeles egna lägenhet. Tack för din rekommendation! =)
  • 2019-12-19

Claes E skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Jag har bokat en bostadsrätt i ett framtida hus och är mer än nöjd med NS så här långt. Läs mer
  • 2019-12-19

Karl Göran I skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Ett bra och proffsigt genomfört arbete av Jens, så att vi kan genomföra ett korrekt köp och avstyckning av en tomt från en redan befintlig större tomt. Läs mer
    2019-12-20 Jens B svarar Karl Göran I
    Tack så mycket!
    Blir perfekt att få det klart (även om det blir en långbänk)
    så att ni kan fortsätta njuta av somrarna på detta härliga ställe!
  • 2019-12-18

Roy C skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålt lägenhet
    Jättebra
    Jag har bara lovord att ge Wilma
    Jätte kunnig och förklarar bra vid genomgång
    Totalbetyg på skala 1-10 en stark 10 Läs mer
    2019-12-19 Wilma E svarar Roy C
    Tackar så mycket dina ord och för er rekommendation! Vad skönt att vi fick till det så snabbt och smidigt som möjligt. Hoppas nu att sonen trivs i Norrköping och önskar er lycka till i framtiden med hockey och allt annat som den har att erbjuda!
  • 2019-12-17

Astrid Marianne T skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    ARRENDERAD SJÖTOMT SÅLD...MÄKLAREN JENS LUGN.FÖRVÄNTNINGARANA VAR ATT ALLT SKULLE ORDNA SIG.BRA INFORMATION OM ALLT ANG FÖRSÄLJNING PÅ ARRENDET.KÄNDES VÄLDIGT BRA Å TRYGGT.... Läs mer
    2019-12-20 Jens B svarar Astrid Marianne T
    Tack så mycket för din rekommendation! Vi får kämpa på med väntandet så att vi får allt på plats inom sinom tid:).
    Återigen tack!
  • 2019-12-16

Göran B skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålt lägenhet
    Wilma ingav ett bra förtroende så allt kändes tryggt och hon hade helt enkelt koll på uppdraget. Läs mer
    2019-12-16 Wilma E svarar Göran B
    Tack för din rekommendation Göran! Vad glad jag blir att du tyckte affären kändes trygg, det strävar jag alltid efter.
  • 2019-12-14

Teija K skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    När allt annat krånglade såg Wilma till att ordna upp allt så köpet kunde genomföras ändå. Enormt hjälpsam! Läs mer
    2019-12-16 Wilma E svarar Teija K
    Det blev lite krångligt där innan kontraktet, men tillsammans kunde vi lösa det på ett bra sätt och vi kunde gå vidare med köpet. Tack för din rekommendation! Nu dröjer det inte länge innan du får flytta in i den fina lägenheten. =)
  • 2019-12-12

Caroline H skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Wilma har på ett proffsigt sätt hjälpt mig och få min lägenhet såld. Trots strul och en liten guppig väg fram till målet, så har hon hela tiden uppdaterat mig med all information. Hon svarar snabbt på frågor och är alltid trevlig! Jag kan absolut rekommendera Wilma om du ska sälja eller köpa bostad! Läs mer
    2019-12-12 Wilma E svarar Caroline H
    Tack så mycket för din fina rekommendation! Det tog lite längre tid än vi hade hoppats på båda två, men det gick bra till slut. Tackar för dina ord och ett gott samarbete!
  • 2019-12-09

Kerstin H skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Mikael Björklund är en trevlig och omtänksam person. Läs mer
    2019-12-19 Mikael B svarar Kerstin H
    Tack Kerstin. Jag är glad att ni är fortsatt nöjda med vår insats.

Mats B skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Snabb, effektiv och tydlig. Bra arbete och lätt att ha kontakt med samt håller deadline. Läs mer
    2019-12-19 Mikael B svarar Mats B
    Tack Mats för ett lyckat samarbete!

Det var spännande att jobba under dessa förutsättningar och jag har känslan av att vi kommer att ha nytta av varandra igen!
  • 2019-12-09

Lars Åke H skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Nu var det första gången jag anlitade en mäklare så man har ju inga tidigare referenser,men jag blev bra bemött, och han gjorde ett jätte bra jobb.Skulle jag sälja flera gånger fick han jobbet. Läs mer
    2019-12-19 Mikael B svarar Lars Åke H
    Tack Lars Åke!

Förhoppningsvis bor du kvar i din nya bostad ett tag. Men kommer du på andra tankar så vet du vart jag finns!
  • 2019-12-09

Kerstin Birgitta S skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Läroverksvallen. Bra lnformation. Mycket bra bemötande. Är mycket nöjda hitintills.mvh Håkan o kerstin Skoog. Läs mer
  • 2019-12-07

Gun-marie E skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Köpt bostadsrätt Läroverksvallen Borlänge.
    Bemöttes på ett positivt och proffsigt sätt.
    kontaktade N.Sandberg och berättade om mina önskemål. N.S fixade allt till min belåtenhet. Läs mer
    2019-12-07 Niklas S svarar Gun-marie E
    Tack för förtroendet och de fina orden!

Helen D skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Vi har skrivit avtal för nyproduktion. Bra och förtroendeingivande mäklare som vi absolut kan tänka oss att anlita vi försäljning. Läs mer
    2019-12-05 Niklas S svarar Helen D
    Tack Helen! Jag hör av mig en bit in på det nya året för att boka ett möte med er 😊
  • 2019-12-05

Jan-arne S skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Har köpt en Brf väntar med spänning på att få flytta in 2021.
    Ska sälja min villa och det känns bra. Mycket bra bemötande av Niklas Sandberg. Läs mer
    2019-12-05 Niklas S svarar Jan-arne S
    Ser fram emot att bra samarbete, tack.
  • 2019-12-05

Berndt R skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Har hoppat på ett nytt byggprojekt. Niklas tar alla frågor med upphöjt lugn, ger relevanta svar, är intresserad av just vår familj och väl påläst, utan att vara påträngande. Det känns som vi varit bekanta hela livet och kan med lätthet kommunicera.
    En man som vi har stort förtroende för. Läs mer
    2019-12-05 Niklas S svarar Berndt R
    Hej Berndt, det där värmer verkligen. Jag brinner för att ge dig och din familj stöd och svar i en av livets största affärer, kul att ni uppskattar det. Vi hörs snart igen.
  • 2019-12-05

Susann D skrev om Niklas Sandberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Trevlig, engagerad och duktig mäklare. Har köpt en lägenhet, ett nybygge som blir färdigställt om ca 1.5 år. Jag är jättenöjd och när jag har frågor så mailar jag eller går in på byrån och har alltid fått svar på det som jag vill veta. Läs mer
    2019-12-05 Niklas S svarar Susann D
    Tack Susann för dina fina ord! Du är alltid välkommen till oss med dina funderingar.
  • 2019-11-30

Viktor K skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Trevlig, proffsig, engagerad Läs mer
    2019-12-02 Wilma E svarar Viktor K
    Tack för din rekommendation! Skönt att få detta klart så ni kan släppa den delen och bara tänka på er nya, fina lägenhet.
  • 2019-11-30

Thomas L skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Sålde en lägenhet, blev bemött på ett bra sätt, Jens återkopplade på ett riktigt bra sätt under hela affären, kan inte annat än att rekommendera Jens till andra som ska sälja sin bostad.

Mvh Thomas Läs mer
    2019-12-06 Jens B svarar Thomas L
    Tack för din fina rekommendation och kul att du kan rekommendera mig vidare, detta trots totalt olika syn på vilka hockeylag man bör hålla på:).
    Återigen tack!
  • 2019-11-29

Jakob A skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Jag har köpt en lägenhet, tycker hon var väldigt framåt, glad och trevlig när jag blev bemött. Läs mer
    2019-11-29 Wilma E svarar Jakob A
    Vi hade mycket kontakt under dessa veckor, vad bra att du då känner att du fått ett positivt bemötande. Nu får du snart din helt egna, fina lägenhet. Jag tackar så mycket för din rekommendation!
  • 2019-11-29

Emma S skrev om My Friman en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    My är engagerad och kunnig och jag rekommenderar henne varmt! Läs mer
    2019-11-29 My F svarar Emma S
    Tusen tack för de orden, Emma! =) Det var ett nöje att hjälpa er med trean på Vasagatan, vilken jag fortfarande tycker är den finaste lägenheten jag har varit inne i på Dagny!
  • 2019-11-28

Amanda T skrev om Wilma Ekström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Köpt villa i Borlänge där Wilma var mäklare. Supertrevlig och enkel att ha att göra med, har svarat på de frågor och funderingar vi haft gällande bostaden :-) Läs mer
    2019-11-28 Wilma E svarar Amanda T
    Tack för er rekommendation! Det kändes som att huset var som gjort för er, och med alla era bekantskaper i området tvekar jag inte på att ni kommer trivas bra där. =)
  • 2019-11-27

Madelen P skrev om My Friman en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Fick ett bra intryck, My förstod vår situation och stöttade oss till en bra försäljning,. Läs mer
    2019-11-29 My F svarar Madelen P
    Så skönt att det blev en snabb och smidig försäljning på Visans väg! =) Med budgivning till och med!
  • 2019-11-26

Inga-Lis L skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Ett 2-plans hus på 131 kvm med stor trädgård.

Alla kontakter med mäklaren fungerade bra, undrade vi något var det bara att ringa så fick vi svar. Vi hade också koll på vilka händelser som skulle komma framledes och i vilken ordning.

Jag är mycket nöjd med stödet och informationen som vi fick.

//Inga-Lis Larsson, Hansesgatan 10 Läs mer
    2019-11-26 Jens B svarar Inga-Lis L
    Tack så mycket för din fina Rekommendation! Ett roligt och givande samarbete har vi haft! Kul med ett bra resultat också!:)
  • 2019-11-25

Kerstin L skrev om Mikael Björklund en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    -Sålt villa
    -Mikael är korrekt och trevligt
    -Förväntningarna helt uppfyllda
    -jag är glad över att affären är i hamn och jag kommer att rekomendera Mikael och svensk fastighetsförmedling Läs mer
    2019-12-19 Mikael B svarar Kerstin L
    Tack Kerstin för den fina rekommendationen!

Mats B skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Vi är hittills nöjda med det bemötande och den service som vi fått. Läs mer
    2019-11-25 Jens B svarar Mats B
    Tack för er rekommendation! Kul att få hjälpa till med ert fina hus!
  • 2019-11-25

Alex Sandro Da Fonseca R skrev om Jens Bergenström en del av Svensk Fastighetsförmedling Borlänge
    Vi köpte en lägenhet. Väldigt bra bemötande.
    Han var tydlig och enkelt att prata med.
    Mycket Bra Mäklare. Läs mer
    2019-11-25 Jens B svarar Alex Sandro Da Fonseca R
    Tack så mycket för dina fina ord, kul att ni upplevde det positivt med min hjälp!

Stationsgatan 17, 781 23 Borlänge