Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje

Kyrkogatan 8, 761 30 Norrtälje — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling i Norrtälje kommun!

Vi har koll på allt du behöver veta om att bo, leva och byta bostad i Roslagen. Vill du sälja hjälper vi dig med allt från värdering till att hitta rätt köpare och är du ute efter en ny bostad i området ser vi till att du hittar ett objekt som passar just dig och dina behov.

Kom gärna förbi på våra kontor i Norrtälje och Hallstavik, då kan vi enkelt ge dig personlig service och konkreta råd kring din stundande bostadsaffär!
Öppet just nu
Mån-Tor: 09:00-16:30
Fre: 09:00-16:00
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 309 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje

• 2020-07-05

Kjell R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Köp av kommande nyproduktion, allt har flytit på bra med en engagerad, kunnig och positiv mäklare. Läs mer
  • 2020-07-04

Mikael S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Köpt fritids hus
    Mäklaren var otydlig och gav dålig löpande information.
    Ingen mäklare vi skulle valt själva för försäljning. Läs mer
  • 2020-06-27

Christina Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Vi har tecknat oss för en bostadsrätt och mäklaren har rakt igenom gått igenom, förklarat och svarat på frågor och skött hela proceduren på ett utmärkt sätt. Vi är mycket nöjda Läs mer
  • 2020-06-26

Hans C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    köpt brf-lägenhet
    utmärkt service inkl. information av mäklaren
    förväntningarna infriades Läs mer
  • 2020-06-25

Pernilla F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Oengagerad, ”trött”, ”mätt”. Var mer en visningsvärd än försäljare, han gjorde inte ens det jobbet väl, glömde larma, glömde låsa..Jag påtalade mitt missnöje väldigt konkret med exempel på hur jag skulle önska att dialogen fortskred, men fick inte ens svar på två av de mejlen. Det sista uttryckte jag hur oprofessionellt det var att inte ens kommentera eller besvara det. Respektlöst mot kund och obehagligt ”borta”.. Vi, min bror och jag ( dödsbo) ville avsluta samarbetet men det slutade ändå med att vi gick m på att sälja. Det är den sämsta affären jag har gjort och jag kommer aldrig förlåta mig själv för det. Han lyckades aldrig hitta rätt köpare, skapa budgivning eller större målgrupp fast det helt uppenbart hade gått och även andra mäklare intygat. Han lyckades inte heller vara på plats eller ens vara nåbar på avtalad tid då vi sista gången skulle lämna över nycklarna. Det värsta jag varit med om vad gäller affärsuppgörelser. Skitbemötande överlag på det kontoret. Läs mer
  • 2020-06-24

Christer A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Tydlig, korrekt, kunnig och svarar inte på frågor om inte kunskapen finns. Läs mer
  • 2020-06-24

Alf S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sakligt och trevligt bemötande - vi är jättenöjda med Maria Alex när vi skrivit avtal på ny bostad. Läs mer
  • 2020-06-16

Suzanne H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Affären är inte färdig ännu. Men jag har min lilla sommarstuga ute till försäljning. Maria har gett mig löpande information och allt har skötts för mig på ett förtroendeingivande sätt. Läs mer
  • 2020-06-15

Steffan G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Varför skickar ni denna enkät innan affären är avslutat? Läs mer
  • 2020-06-14

Märta B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålt ett fritidsboende, vilket tidigare var min bortgångne mors fasta bostad .

Trevligt och proffesionellt bemötande

Kändes tryggt hela vägen, mkt pga att det kändes som mäklaren hade lång erfarenhet och var mkt kunnig. Läs mer
  • 2020-06-13

Tomas T skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Vi är mycket nöjda med bemötandet utav mäklaren.Han har mycket bra kännedom om vad kunderna vill ha. Läs mer
  • 2020-06-13

Mona W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Jag har sålt ett hus på Rådmansövägen på Gräddö.
    Blev mycket bra bemött av mäklaren.
    Mina förväntningar var mycket bra, han gjorde ett utomordentligt bra jobb.
    Skulle gärna rekommendera honom. Läs mer
  • 2020-06-12

Arla Z skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålt br 1:A
    supertrevlig hjälpsam mäklare Läs mer
  • 2020-06-11

Per W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Köpt fritidsfastighet/permanentboende.
    Mäklaren var mycket trevlig och uppmärksam.
    Skötte alla handlingar föredömligt vid skrivandet. Läs mer
  • 2020-06-09

Marina Z skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Vi har sålt ett sommarhus.
    Våran mäklare var erfaren och professionell. Den motsvarade våra förväntningar helt och hålet.
    Vi kan rekommendera henne till våra vänner eller bekanta. Läs mer
  • 2020-06-08

Björn K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sommarhus i norra Roslagen.

Mäklaren har varit mycket bra.

Önskemålet var en smidig affär och det var vad vi fick, mäklaren har varit informativ och tillmötesgående.

Trevliga säljare, bra mäklare, en snabb och enkel process. Läs mer
  • 2020-06-07

Karin E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Mycket proffsigt bemötande vid köp av fritidsfastighet, Läs mer
  • 2020-06-01

Susanne M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Fritidshus. Mäklaren var genomgående svår att få klara besked ifrån. Exempel;
    Följde inte upp felaktiga bilder från fotograf, borde bett dem ta rätt bilder... (använde istället de privata jag erbjöd till annonsen)
    Mailade många gånger och fick inte svar på frågorna.
    Hur kontakten med köparen bedrevs.

Sammanfattningsvis; rörigt, hafsigt, tråkigt bemötande. Läs mer
  • 2020-05-29

Anders Emil F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Jag har köpt en villa. Jag har blivit mycket bra bemött. Hade inga förväntningar. Läs mer
  • 2020-05-28

Dennis L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålt en etta i Norrtälje.
    Förväntningarna var att få ut lägenheten fort och att man skulle ha en bra kontakt med status om intresse, visning och lite guidning hur man skall göra. flera visningar, ta bud eller avvakta etc?

har lite saker som jag inte är så nöjd med.
    - Sen till första träff. värderingen.

- Lovade hemnetannons redan 27:e Mars men blev lördag 28:e.

- Trots att jag skrev att det inte var plastmatta i hallen så fick jag påminna ytterligare en gång vid granskning av prospektet.

- Efter mailkontakt där jag godkänt annonsen 27 Mars hör jag inget mer förrän 6 dagar senare då jag ringer för att lyssna om status och ev. intresse för lgh. Mäklaren svarar att hon ringer mig efter visningen å berättar hur det gått.

- Visningsdag är man som säljare förväntansfull (trots att det "bara" rör sig om en lägenhet på en miljon). Visningstiden passeras och man väntar på samtal och information som man blivit lovad men det uteblir. Dagen efter (21,5 timmar) efter visningstid så får jag ett sms om hur det har gått.

- Mäklaren har uttryckt att det är en mindre affär, ingen dyr lgh och inga direkt stora pengar det rör sig om. Fick känslan av att det var roligare att sälja fritidshus eller andra dyrare objekt.

- De gånger jag sökt mäklaren eller om det varit sms- kontakt så har den varit blixtsnabb och bra. Så var det även när jag skickade och frågade om värderingsträffen. Då fick jag allt klart med svar direkt vilka dagar vi kunde ses, när den kunde vara ute på hemnet och när visning skulle hållas.
    Mycket bra och snabb respons på frågor i skrift. Det gav mig kanske högre förväntningar än jag skulle haft.

Sammanfattningsvis så levde mäklaren inte upp till de förväntningar jag hade. Lgh blev såld till utgångspris vilket känns bra trots Coronatider.

Godkänt ekonomiskt.
    underkänt på kundkontakt.

Ett tips om denna undersökning kan vara att inte skicka ut den förrän tillträdet skett. Fick mail 6/5 och vi hade tillträde den 26/6. Läs mer
  • 2020-05-27

Albert B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Vi har köpt en villa i Norrtälje.
    Vi har letat efter det "rätta" huset i nästan 6 år och mött många trötta mäklare på vägen.
    Maria var en av de mest positiva och glada människor vi någonsin träffat.
    Redan innan vi satt foten innanför dörren på visningen så blev man välkomnad och hon såg/pratade med alla.
    Ett fantastiskt bra bemötande och hon var även väldigt påläst på objektet.
    Vi kände oss väldigt bra omhändertagna och så blev det ju affär också.

Vi var så nöjda att vi anlitade Maria och Svensk fastighetsförmedling nu när vi i vår tur ska sälja vårt befintliga hus.
    mvh
    /Albert Läs mer
  • 2020-05-24

Erica Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Alltid glad, positiv, peppande och hjälpsam. Läs mer
  • 2020-05-21

Sverker Anders O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålde ett fritidshus och var jättenöjd med mäklaren. Huset såldes snabbt och för ett högre pris än jag hade räknat med. Läs mer
  • 2020-05-02

Peter S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Mycket snabbt och proffsigt utfört. Läs mer
    Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje, Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje gillar detta
  • 2020-04-30

Kent N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Filip Hammar har varit väldigt trevlig och skött sitt updrag jättebra. Läs mer

Barry Q skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Bought two tomt, found Filip the broker to be friendly and helpful. He was very professional, explained everythign and made the entire experience easy and pleasant. Läs mer

Tore S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålde en 2a i norrtälje. Processen gick bra och mäklaren var alltid positiv och gav ett glatt intryck. Enda missen var att han inte satte upp budgivning pågår på hemnet vilket enligt mig kan locka fler köpare, men det rörde sig bara om ett dygn. Vill du ha en glad och trevlig mäklare är det bara köra :) Läs mer

Peggy S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Trygg och mycket kunnig mäklare som gjorde mig säker i mitt köp av hus. Gick igenom allt på ett mycket proffisionellt sätt som gjorde att man förstod allt. Skulle alla dagar i veckan rekomendera henne till vänner. Läs mer
  • 2020-04-27

Göran S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Jobbat hårt för vår försäljning av huset, även om det inte gick i lås till slut och vi har nu beslutat att ta en paus.
    Vi har haft ett positivt samarbete. Läs mer
  • Kerstin L

2020-04-19

Kerstin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    När vi sommaren 2019 beslutat att sälja vårt skärgårdshus kontaktade vi olika mäklare. Jonas hörde av sig snabbt och hittade också möjlighet att snabbt komma ut till vår ö för översyn av fastigheten vilket vi uppskattade. Fastigheten fick sedan en bra presentation både i ord och bild. Nu i april 2020 är fastigheten såld till ett pris vi är nöjda med. Vi har haft en lättsam och trevlig kontakt med Jonas under hela säljprocessen. Läs mer
  • 2020-04-07

Stefan E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Vi har fått sålt ett hus och på gång att sälja en lägenhet. Vår mäklare har verkligen lagt ner sin själ i sitt arbete och vi har känt ett gott förtroende och trygghet runt försäljningarna. Även fast vi kanske känt tvivel ibland så har vår mäklare haft en positiv attityd som har smittat av sig till oss som kund. Vill framföra vårt varma tack. Läs mer
  • 2020-03-27

Christer Folke Einar M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Säljer lägenhet med en mycket bra och kunnig mäklare och bra info under hela säljtiden. Läs mer
  • 2020-03-24

Linda B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Jag fick hjälp att sälja min bostadsrätt på Grossgärdet i Norrtälje. Jag fick väldigt bra hjälp och kontakten med mäklaren kändes bra rakt igenom. Jag upplevde honom som kunnig, korrekt, seriös och engagerad. Läs mer
  • 2020-03-12

Dawood L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Jag har köpt en villa, och jag är mycket nöjd med denna affärs, Mäklaren är jätte tydligt och smart, jag rekommenderar starka Maria Alex som mäklare!! Affärs går smidig och trygg!! Läs mer
  • 2020-03-08

Hans G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Köpt en bostadsrätt, väldigt bra bemötande och lätt att komma i kontakt med. Hjälpsam, trevlig och lättsam. Läs mer
  • Adem F

2020-03-08

Adem F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålt en villa. Blev bra bemött. Mäklaren levde upp till mina förväntningar och jobbade hårt. Det som sänker mäklarens betyg är en försäkring mot dolda fel han tecknade med min exfrus godkännande och detta trots att jag tidigare tydligt sagt ifrån. Han borde ha kollat detta med båda, i synnerhet då vi ligger i skilsmässa. Annars är jag nöjd med det hårda arbete han la ner och han var väldigt trevlig och duktig. Läs mer
  • 2020-03-07

Jessica W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Köpte bostad och fick utmärkt service av mäklaren! Jonas Ericsson gjorde allt för att vi skulle få snabbt tillträde vilket var ovärderligt för oss! Tack! Rekommenderar varmt! Läs mer
  • 2020-03-02

Niklas Carl Ingvar J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålt en fritidsfastighet i toppskick. Bra bemötande från mäklaren vid teckning av uppdraget därefter usel återkoppling. Inte ens efter första visning. Fick vänta över 24 h då "det hade kört ihop sig". Blygsam återkoppling efter visningar och vi som säljare hade känslan att inga av våra önskemål gick att tillgodose vad gäller tider för visning, kontraktskrivande, besiktning etc. Kändes mer som mäklaren var på köparnas sida istället för säljarnas och därmed inte maximerade priset för vår skull. Det uppgavs också dåliga ursäkter för att slippa pratas vid utan det skulle bara mailas. Tycker dessutom att arvodet för nedlagd tid är i överkant.

Jag kommer inte att använda Sv Fastighetsförmedling Roslagen mer när bl a mina föräldrars sommarfastighet skall säljas så småningom. Läs mer
  • 2020-02-27

Svensk Fastighetsförmedling Östermalm Gärdet skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Arja har sålt vårt hus i Norrtälje, allt har gått mycket bra under hela processen. Arja rekommenderas varmt👍 Läs mer
  • 2020-01-30

Agneta W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    1. Har köpt en tomt
    2. Jonas är Trevlig positiv en person man gärna har att göra med.
    3. Men Hade hoppats på snabbare affär det blev strul med bankerna. Varför?
    Eftersom affären inte är helt genomförd ännu så kan jag inte säga mer just nu. Läs mer
  • 2020-01-30

Björn A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Bra och trevlig mäklare. Hus i Roslagen. Läs mer
  • 2020-01-16

Carina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Försäljning av fritidsfastighet. Intresserad, kunnig mäklare. Snabb på att informera och snabb på att svara. Bra bemötande. Lyhörd på vad vi säljare hade för åsikter. Läs mer
  • 2019-12-27

Cissi J skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Engagerad och kunnig. Såg till vårt bästa och gav oss mycket råd i samband med försäljningen. Läs mer
  • 2019-12-26

Daniel M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålde våran villa med hjälp av Linda.
    Hon var mycket lyhörd och positiv. Proffsig och positiv mäklare. Rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • 2019-12-21

Raisa L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Sålt hus i Hallstavik, Sjövägen 2. Mäklaren är/ har varit lyhörd, kunnig och mycket flexibel. Fin som person, väl insatt i våra behov. Lätt att få kontakt med och en person med ordning/ reda. Läs mer
  • 2019-12-19

Mikaela F skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Köpt hus och håller på att sälja lägenhet
    väldigt bra bemött , mäklaren är kunnig och väldigt trevlig. Läs mer
  • 2019-12-07

Kunnig och engagerad 11p av 10
    Tack Maria ALEX Läs mer
  • 2019-12-05

Chatrin S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Nyproduktion, hamnträdgården 1, köp.
    Trevligt bemötande, hjälpsam.
    Levde upp till våra förväntningar. Läs mer
  • 2019-12-04

Gunilla E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Norrtälje
    Kände ett förtroende och att våran oro bemöttes inför försäljning osv. Läs mer

Kyrkogatan 8, 761 30 Norrtälje