Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Huddinge CleaningLady

CleaningLady

Skrakvägen 12, 141 72 Segeltorp — Visa karta

CleaningLady i Stockholm erbjuder hemstädning med hög standard. Vi erbjuder en abonnemangstjänst med städning varje eller varannan vecka, där varje städpass är minst 4 timmar. Vi är måna om att våra kunder får hög kvalité och känner sig trygga med den service vi ger. Skulle du av någon anledning inte vara nöjd har vi en städgaranti som innebär att vi åtgärdar utan extra kostnad. Vår personal har mångårig erfarenhet inom hemservice och vi kan hjälpa dig samt ge tips och råd för en problemfriare vardag. Uppge "Reco" vid kontakt och få 25% rabatt på första städningen. Gäller endast städningar på minst 4 timmar. Varmt välkomna!

Läs vad 70 kunder tycker om CleaningLady

• Anders V
    Anders V skrev om CleaningLady
    Service, punktlighet och utför sitt jobb på ett mycket bra sätt
  • Christina B
    Christina B skrev om CleaningLady
    Har varit kund ganska länge och är i stort sett mycket nöjd. Bäst är att man alltid får en vikarie vid sjukdom. Svårast är att alla inte talar svenska. Med få undantag har jag haft tur med mina hjälpar och tror att de varit nöjda med mig.
    P gillar detta
  • Fredrik M
    Fredrik M skrev om CleaningLady
    Nuvarande städhjälp är mycket bra och effektiv. Enda negativa är att dom flesta verkar vara av utländsk härkomst med dålig svenska/engelska.
  • Catharina V
    Catharina V skrev om CleaningLady
    Städar som jag vill med guldkant!
  • Lina E
    Lina E skrev om CleaningLady
    Har haft städning 2ggr och varit mycket nöjd.
  • Bertil A
    Bertil A skrev om CleaningLady
    Enär vi endast anlitat företaget en kort tid är det för tidigt att ge ett helhetsomdöme, men hittills har såväl städning som bemötande löpt helt perfekt.
  • Monica M
    Monica M skrev om CleaningLady
    Fantastisk service och jag kommer självklart rekommendera er!! Så underbart att komma hem till ett ny städat hus!!! Ni är så bra!!! Det är så fint och luktar så gott! För oss är det lyxigt.
  • Lillemor S
    Lillemor S skrev om CleaningLady
    So far so good mycket proffsigt bemötande och mycket bra städning
  • Mia Y
    Mia Y skrev om CleaningLady
    Tillmötesgående, trevlig och bra service!
    Flexibla och lätta att få tag i!
    Rekommenderas!!
  • Elin & Johan L
    Elin & Johan L skrev om CleaningLady
    Mycket nöjda med Cleaning Lady! Allt handlar ju om vem som städar, och vi har fått en fantastisk person!
  • Malin S
    Malin S skrev om CleaningLady
    Proffsigt bemötande både vid kontakt via e-mail, kontrakt och med städerskan.
  • Ulla H
    Ulla H skrev om CleaningLady
    På rekommendation av en familjemedlem tog jag kontakt med Cleaning Lady.Vänligt och effektivt bemötande.
    För egen del behövde jag en veckostädning som inkluderade kök o badrums-
    inredning.
    Resultatet var otroligt bra och personen som utförde arbetet lyssnade noga
    på vad jag ville ha hjälp med. Jag är mer än nöjd!
  • Carl-david B
    Carl-david B skrev om CleaningLady
    Snabb och smidig service, extremt flexibla och självklart ett oklanderligt resultat!
  • Sandee M
    Sandee M skrev om CleaningLady
    Cleaning Lady is a reliable company that offers excellent cleaning services. Two wonderful ladies came to assist with a move out clean and the end result was a house that looked like new. Thank you to the coordinator Gre who was so helpful in answering all my questions. I won't hesitate to use their services again!
  • Maria P
    Maria P skrev om CleaningLady
    Bemötandet från Cleaning lady är vänligt och effektivt.

Vår städhjälp har alltid varit punktlig och aldrig uteblivit. Städningen är av ojämn kvalite. Vi har återkopplat så väl till vår städhjälp som till företaget och förbättring har skett. Dock upplever vi städresultatet sämre än från vår tidigare städhjälp.
    2015-10-14 Representant för Cleaninglady svarar Maria P
    Tack Maria, prata gärna med din städerska eller oss på kontoret, så vi ser till att städningen blir minst lika bra (helst bättre) än från tidigare städhjälp. MVH/Greetje
  • Filip H
    Filip H skrev om CleaningLady
    Efter att ha läst alla positiva recensioner här på RECO så var jag såld på att CleaningLady måste vara bra, tyvärr kunde inte det vara längre ifrån sanningen.

Städningen skulle ske 13.00 och 17.00. Runt 15.00 skickar dem sms och email och säger att dem inte hinner klart till 17.00 och att dem kommer ta in en till städerska för bli klar. Jag säger OK.

Runt 19.30 ringer jag städerska och frågar om dem är klara, vilket hon bekräftar och säger att dem lämnade lägenheten kl 19.00.

Sedan när vi åker väl åker ditt och inspekterar så upptäcker vi att:

*Inglasade balkongen har dem ej gjort rent. Alla rutor var dammiga, och det ligger blad från blommor kvar, etc. Dem har inte lyft ett finger på balkongen

*Samtliga avlopp har dem INTE tömt. Handfatet blir fullt med vatten.

*Tvätt och torktummlare är fortfarande dammiga och ej rengjorda.

Jag ringer städerskan igen dagen efter ocb då säger hon att dem inte hann klart. Varför meddelar dem mig inte detta när jag ringde dagen innan (första gången).

Hela poängen med att ta in extra städerska var ju att dem bli klara, men så var ej fallet.

Jag ringer min kontakt på Cleaning Lady men hon svarar inte, så jag ringer det generella numret och väntar nu på att dem ska ringa tillbaka.

Jag är otroligt besviken.

ANVÄND INTE CLEANING LADY!
    2014-09-08 Representant för Cleaninglady svarar Filip H
    Hej Filip!
    Du hade bokat en flyttstädning men av misstag skrev vi i bokningssystemet 4h hemstädning. Det är beklagligt och för detta ber vi om ursäkt - den missen är helt och hållet vårt fel. En flyttstädning kan ligga på mellan 8-16 timmar beroende på yta osv.

När städerskan kom på plats insåg hon genast att något måste vara var fel i bedömningen av tid och bad kontoret skicka ytterligare en städerska, vilket kunden sa ja till. Eftersom hon blev orolig och behövde ringa oss direkt var det för tidigt för henne att avgöra exakt hur lång tid som skulle komma att behövas.

I info mailet står alltig att vi inte tar med oss städmaterial utan att kunden måste ha de hemma - det är vår policy. Tyvärr fattades de en del, så vi fick skicka en person från kontoret som köpte in detta.

Frysen visade sig inte heller vara avslagen, vilket gör att det tog extra tid innan man ens kunde börja rengöra den.

Vi har inga kontorstider fredagkväll kl 19:00, så varken du eller städerskor kunde komma i kontakt med oss när de insåg att de inte skulle hinna bli klara.

Efter de sammanlagt 8 timmarna som de totalt städade fram till (kl 19.00) avgjorde de att resten måste lämnas till nästa dag.

På bussen hem blev städerska uppringt från dig och frågade om hon var klar? Det var svårt för henne att höra vad du frågade pga av att hon satt på bussen med mycket ljud omkring sig, men hon svarade JA på att de avlutat arbetet för dagen.

Kontoret fick ditt meddelande nästa arbetsdag, innan vi ens hann prata med städerska. Självklart tog vi hand om problemet peg och skickade städerska tillbaka, för att du skulle bli nöjd.

Jag ber jätte mycket om ursäkt, och hoppas att du ger oss en chans till.
    Hör gärna av dig om du undrar över nåtonting annat!

MVH/CleaningLady
    2014-09-08 Filip H svarar Representant för Cleaninglady
    *Angående städmaterial hemma, så hade vi allt framme förutom papper tror jag det var, vilket mina föräldrar (som vad där när städerskan kom) gick och handlade. Det var allt hon sa som fattades. Hade hon behövt mer
    så mina föräldrar gå och handlat det också så klart. Så det där stämmer inte det ni säger.

*Frysen var avstängd. Det är en lögn att den inte var och det är suspekt att det är först nu ni säger det.

*Jag fick tag i städerskan och hon sa att det var klart. Hon hörde mig tydligen och jag hörde henne tydligt när hon sa att det var klart.

Sluta komma med dessa dumma ursäkte och påhitt. Efter det här svaret från er har jag tappat ännu mer förtroende. Det här visar ju vara vilken oseriös organsiation ni är.
    2014-09-08 Representant för Cleaninglady svarar Filip H
    Hej Filip, jag är ledsen att det är så du tycker. Hör av dig om det är någonting vi kan göra för att hjälpa dig,
    MVH/CleaningLady
    2014-09-08 Filip H svarar Representant för Cleaninglady
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • Nathali S
    Nathali S skrev om CleaningLady
    Mölndal. Mycket bra städning.Jag är så nöjd alla gånger. (Joanna heter hon) Jag själv har varit lokalvårdare och vet hur det skall vara var jag ska titta.
    Stark rekommendation
    Nathali
    2013-12-02 Greetje svarar Nathali S
    Vad roligt att höra Nathali! Jag kommer att informera Joanna om det du skrev!
    MVH/Greetje
    Joanna W, Greetje gillar detta
  • Elisabet E
    Elisabet E skrev om CleaningLady
    Kan bara säga att det är en helt underbar och väldigt duktig tjej (Joanna) som hjälper mig med städning samt byter i sängar. En mer effektiv städerska har jag aldrig haft.
    Alltid bra med städerskan samt kontakt med kontoret.
    2013-12-02 Greetje svarar Elisabet E
    skönt att höra att du är nöjd med städningen Elisabet! Hör av dig om det är någonting, MVH/Greetje
    Joanna W, Greetje gillar detta
  • Barbro B
    Barbro B skrev om CleaningLady
    Idag, 30/9, kom 2 flickor och städade på em, tur det, för fakturan kom med posten imorse! Betalade nyss eftersom vi är supernöjda iallafall! Jätteduktiga o trevliga, (undrar vad dom hette)
    2013-10-01 Greetje svarar Barbro B
    Hej Barbro, vad roligt att du blev nöjd med städningen. Jag ber om ursäkt att du fick din fakturan på morgonen eftersom du hade städning på eftermiddag. Städerskor som städade hos dig heter Johanna och Lise-Lotte.
    Tack så mycket, Greetje
  • Kalle M
    Kalle M skrev om CleaningLady
    Min städerska gör ett superbra jobb (Estelle, tacka henne gärna en extra gång!) men betalningen är onödigt komplex. Hade verkligen uppskattat Autogiro för att slippa tänka på det.

Jag hoppas ni löser det här så att jag slipper byta städfirma för att kunna automatisera min absolut sista faktura. Tack!
    2013-07-29 Greetje svarar Kalle M
    Tack Kalle! Jag har precis skickat ett SMS till din städerska, så att hon vet hur nöjd du är. Angående fakturor, har jag skickat vidare ditt önskemål till vår fakturakontoret.
    2013-07-29 Kalle M svarar Greetje
    Läs mer genom att expandera tråden +
    Patrick L gillar detta
  • Patrick L
    Patrick L skrev om CleaningLady
    Är väldigt nöjd med städningen och schemaläggning och allt sådant. De skickar fakturor via email som lätt försvinner i inkorgen och har inte support för autogiro eller e-faktura vilket tar bort mycket av smidigheten.
    2013-07-29 Greetje svarar Patrick L
    Tack Patrick. Jag har skickat vidare till önskemål angående fakturor till vår faktura kontoret.
    Kalle M gillar detta
  • Helena
    Helena skrev om CleaningLady
    Vi har anlitat CleaningLady sedan juli 2011 och är supernöjda. Bra kommunikation/dialog med både städerska och kontoret.
    Greetje gillar detta
  • Jakob J
    Jakob J skrev om CleaningLady
    Efter att ha hittat CleaningLady och två andra städföretag på reco.se för att flyttstäda min lägenhet skickade jag en offertförfrågan till dessa tre.

11.32 skickade jag förfrågan. 11.42 svarar Greetje på CleaningLady med en
    offert och information om vad som gäller vid städningen. Några timmar senare svarar de två andra företagen. Det visar sig då att CleaningLady har gett mig det bästa priset så jag väljer att anlita dem.

På städdagen ringer städerskan mig fem minuter innan avsatt tid och undrar var jag är någonstans för att hon och hennes team är redo och börja. Det kallar jag professionalism! Jag släpper in dem och de ställer några frågor och sedan sätter dem igång.

När väl personen som köpt lägenheten flyttat in så ringer jag, för att kontrollera att städningen var bra utförd, svarar personen att han är mycket nöjd!

CleaningLady är proffs och jag skulle lätt anlita dem igen!
    Greetje, Tobias B gillar detta
  • Kersti
    Kersti skrev om CleaningLady
    Bra städning av trevlig personal. Dock inte supernoggrant städat samt att vår städerska har en tendens att komma ca 15 min sent och gå ca 15 innan avtalad tid. Känns inte helt lätt att säga till henne eftersom vi har en god relation och jag vill inte förstöra den. Inte helt lätt att säga till kontoret heller då jag inte vill att hon ska råka illa ut.
    2012-02-20 Representant för Cleaninglady svarar Kersti
    Hej Kersti, jag skulle villja prata med din städerska, men gör inte det utan ditt godkännande. Jag litar på alla mina medarbetare, men om jag inte vet att du är missnöjd med någonting, kan jag inte hjälpa till heller. Kontakta mig gärna på info@cleaninglady.se och vi kan titta hur vi gör bäst, för om hon inte jobbar 4 timmar, vill jag inte heller fakturera dig fyra timmar.
    Att ha en bra relation med din städerska är jätte viktigt, också för mig, men vi måste reda ut det om det finns problem.
    Tack så mycket, Greetje
  • Sara
    Sara skrev om CleaningLady
    HAr anlitat dem vid tre tillfällen, nöjd så långt!
  • Ellen M
    Ellen M skrev om CleaningLady
    Jätte nöjd med båda städningen och kontoret. En gång var min städerska sjuk, men kontoret kontaktade mig samma dag och skickade en vikarie nästa dag. Själv har jag också varit tvungen att avboka p.g.a. sjukdom, och det var inget problem. Jag är glad att vara kund hos CleaningLady i Sverige AB!
  • carola h
    carola h skrev om CleaningLady
    Bra städning och alltid trevligt bemötande både från städerska och kontoret och väldigt bra flexibilitet. Vi fortsätter gärna med Cleaninglady!!
  • Frida H
    Frida H skrev om CleaningLady
    Har än bara haft städerskan en gång och vi blev nöjda och fortsätter med att abonnera på städtjänsten
  • Annica E
    Annica E skrev om CleaningLady
    Vi har nu provat tre av deras städerskor, alla är lika duktiga. Dem arbetar snabbt och är noggranna.
  • Ulrika K
    Ulrika K skrev om CleaningLady
    Jag är mycket nöjd med städningen. Vi har även haft möjlighet att påverka val av städerska. Alltid ett trevligt bemötande när man är i kontakt med kontoret.
  • Lillemor H
    Lillemor H skrev om CleaningLady
    Alltid bra respons och snabba svar!
    Jättetrevlig och duktig personal.Pålitliga!
  • Louise R
    Louise R skrev om CleaningLady
    Vi har använt Cleaning Lady sen augusti och är hittills mycket nöjda! Vår städerska kommer punktligt och gör ett bra jobb, alla om- el avbokningar har varit från vår sida hittills och hanterats proffsigt av kontoret. Väl värt sitt pris att få rent hemma utan att behöva nagga på den lilla tid vi har med familjen!
    2011-12-19 Representant för Cleaninglady svarar Louise R
    Hej Louise, skönt att höra. Det är vårt mål att hjälpa dig med städning, och om du behöver avboka, är det självklart inget problem. Hör av dig om det är någonting annat vi kan göra för att göra din vardag lite lättare. MVH, Greetje
  • Christina v
    Christina v skrev om CleaningLady
    Punktliga och bra. Går att lita på! Dock kan städningen ibland gå lite för fort..
    2011-12-19 Representant för Cleaninglady svarar Christina v
    Hej Christina, du får gärna kontakta mig på info@cleaninglady.se angående din städning. Jag vill att du är nöjd med allting vi gör hos dig, och om vi kan bli ännu bättre, skulle jag vilja veta det. Tack så mycket och god Jul, Greetje
  • Oskar S
    Oskar S skrev om CleaningLady
    Vår städare är superbra och vi är glada att vi kunnat ha samma en längre tid. Det blir ibland förvirring med boknings kontoret, men huvudsaken är att städaren är toppen. Fakturering och betalning funkar också bra.
    2011-12-19 Representant för Cleaninglady svarar Oskar S
    Hej Oskar, var roligt att du är så nöjd med Renata. Idag städar hon extra hos dig för att hon ska resa bort under nyår, men om du har några problem med kontoret, får du gärna kontakta mig, så att vi kan rätta till. Tack så mycket och god Jul, Greetje
  • Carina A
    Carina A skrev om CleaningLady
    Affärsmässigt företag som är måna om sina kunder. Bra städning och flexibilitet i bokningar.
    2011-12-19 Representant för Cleaninglady svarar Carina A
    Tack Carina, det är vårt mål! God Jul och gott nytt år, Greetje
  • Anna H
    Anna H skrev om CleaningLady
    Mycket bra, både ständning =Sheila och service på kontoret=Greetje
    2011-12-19 Representant för Cleaninglady svarar Anna H
    Tack Anna, vi försöker alla att göra det så bra som möjligt, och Sheila är ju jätte duktig. Jag hoppas att hennes vikarie som kommer till dig i veckan är lika duktig! MVH, Greetje
  • Agneta A
    Agneta A skrev om CleaningLady
    Haft otur i höst, tre olika städerskor på några månader. Men alla tre har varit utmärkta och Cleaninglady har löst byten bra och snabbt.
  • Marianne B
    Marianne B skrev om CleaningLady
    Fungerar bra när vi fått samma städtjej en längre tid. Även administrationen fungerar bra sedan 1-1,5 år.
    Representant för Cleaninglady, Anna H gillar detta
  • Lill S
    Lill S skrev om CleaningLady
    Hushållsnära tjänst som var enkel att ta kontakt med , trevligt bemötande, duktig städerska som var lyhörd för mina önskningar om hur det skulle städas t.ex i vilken ordning. Min städerska tar hand om mitt material på bästa sätt och behövs något nytt till nästa gång påpekas det på ett fint sätt.
    Anna H gillar detta
  • Helena M
    Helena M skrev om CleaningLady
    Proffsig städning och trevliga medarbetare. Det är ordning och reda på de administrativa rutinerna och såväl städare som faktura kommer när så är avtalat.
  • Anneli M
    Anneli M skrev om CleaningLady
    Vi hade från början en tjej som vi var mycket nöjda med. Tyvär var hon tvungen att resa så vi fick en annan. Hon gjorde inte bra i från sig men ledningen var mycket lyssnande och tog genast itu med det hela och ordnade en ny omgående - som är jättebra. Man har också hjälpt mig att översätta mina instruktioner till den här nya kvinnan som hjälper mig hemma. Ee bra extra service!
  • Ann l
    Ann l skrev om CleaningLady
    Generellt mycket bra städning, och om städningen inte håller måttet så fixar de det omgående när jag säger till.
    Trevlig personal, både på städerskor och kontorsfolk, som alltid hjälper till och fixar det som behövs.
    Bra priser och enkla tydliga fakturor.
  • Ulrika N
    Ulrika N skrev om CleaningLady
    Jag har genom åren haft flera städerskor genom Cleaninglady och alla har varit mycket bra. Företaget är lätta att kontakta och snabba med respons.
  • Maria S
    Maria S skrev om CleaningLady
    Det är ordning och reda på Cleaningslady. De håller vad de lovar och återkommer i tid. Det är inte heller några problem om man behöver ändra eller flytta något. Deras städare är jätteduktiga, håller verkligen en jämn kvalitet. Dessutom är de jättetrevliga. Vi har prövat andra städfirmor och inte varit nöjda - nu däremot har vi haft Cleaninglady i snart två år och är jättenöjda. Vi rekommenderar varmt Cleaninglady.
  • Maria S
    Maria S skrev om CleaningLady
    Vi är jätte nöjda med företaget Cleaninglady. Alltid jätte rent och fint och vår städerska gör även lite extra som inte ingår som att t.ex. Plocka undan i barnens rum, bädda sängar, plocka ur diskmaskinen m.m.
    Lätt att komma i kontakt med kontoret. De ser till att ordna efter våra önskemål.
  • Maria L
    Maria L skrev om CleaningLady
    Bra och pålitliga städerskor och bra kommunikation med kontoret.
  • Charlotta W
    Charlotta W skrev om CleaningLady
    Mycket bra företag, som håller god kvalité och bra service.
  • Susanne W
    Susanne W skrev om CleaningLady
    Jag tycker att företaget fungerar bra. Städningen sker punktligt och är bra gjord. Kommunikationen med företaget fungerar alldeles utmärkt.
  • Karin C
    Karin C skrev om CleaningLady
    Jag fick snabb och professionellt svar när jag kontaktade dem. Allt har fungerat mycket bra, städerskan har kommit i tid och gjort ett väldigt bra jobb. Effektivt, lätt att samarbeta mm. Jag tycker överhuvudtaget att jag fått ett väldigt seriöst intryck och vi har nu tom utökad antalet timmar per vecka.
  • helena w
    helena w skrev om CleaningLady
    snabb service, direkt kommunikation, välgjort städjobb, flexibilitet, ansvarsfullt

Skrakvägen 12, 141 72 Segeltorp