Läs vad 80 kunder tycker om CleaningLady I Sverige AB 2

• 2020-12-30
    Vi har köpt regelbunden städning av företaget Cleaninglady. Till största delen har vi haft samma städerska.
    Uppdraget har varit att hjälpa oss hålla de rent o fint trots att vi är flera som bor i huset. Vi har köpt in städutrustning och sen har vi köpt städtimmar av företaget.
    Vi har vid ett flertal tillfällen behövt akut städning och har då ringt Monika på kontoret som oftast samma dag har hjälpt oss hitta någon städerska som kunde rycka ut på kort varsel.
    Vi har tidigare provat andra städföretag med varierat resultat. Nu upplever vi att vi har hittat ett städföretag och en städerska som förstår vårt behov. Kostnaden för tjänsten är liten med tanke på vad de ger oss i mera tid.
  • 2020-12-28
    CleaningLady har städat hos i perioder och alltid gjort ett bra jobb. Noggranna städerskor och trevliga att ha att göra med! Rekommenderar gärna och varmt!
    Laila H
    Laila D
    skrev om CleaningLady I Sverige AB
    Hej Laila! Tack för din fina recension. Önskar dig en god fortsättning!

• 2020-12-16
    Smidig och enkel process med flyttstädning. Mycket nöjd!
    skrev om CleaningLady I Sverige AB
    Tack Simon! Önskar dig en god fortsättning!

• 2020-12-16
    Riktigt proffsigt och trevlig personal! Rekommenderas varmt.
    skrev om CleaningLady I Sverige AB
    Tack Li! Önskar dig allt gott och en god fortsättning!

• 2019-10-09
    Vi har använt Cleaning Lady i mer än ett år nu och är jättenöjda. De som städar är riktiga proffs, trevliga och noggranna. Om någon är sjuk erbjuder de ofta en lösning. Det är en fröjd att komma hem när de varit och städat. Vi är nöjda!
    Åsa B
  • 2018-07-30
    Jag har använt mig av Cleaning Lady i snart 1,5 år och alltid haft samma grymma städerska (Dorota!) med undantag för semester när en vikarie gjort ett lika bra jobb. Det har underlättat min vardag otroligt mycket och jag är sjukt glad att jag började med städerska, den absolut bästa utgiften jag haft. Nu flyttar jag dock utomlands ett tag och tar en paus men när jag är tillbaka är det en självklarhet att använda dem igen.

Och tack Monika och Leo som alltid är snabba på mail :)

/ Frida
    Frida R
    skrev om CleaningLady I Sverige AB
    Vad roligt att höra Frida! Vi ska se till att hälsa det till Dorota! önskar dig allt gott! /Monika

• 2017-07-06
    De är mycket bra och jag har en bra kontakt både med de på kontoret och min städerska.
  • 2017-04-21
    Mycket goda erfarenheter av Cleaning Lady. All överenskommelse har fungerat. Jättefin-bra "Lady" som hjälpte mej i hemmet under ett tillfälligt handicap.
  • 2017-04-20
    Jag har använt Cleaningladys städtjänster i ungefär tre månader nu och samma städerska varje gång. Hon heter Dorota och är jättetrevlig och det är så skönt att alltid ha ett välstädat hem tack vare henne. Hon tvättar även åt mig vilket är det absolut bästa då jag verkligen avskyr det och gärna outsourcar det! Jag är så nöjd att jag nu vid flytt tar med mig mitt städabonnemang och Dorota fortsätter i nya lägenheten!

TACK! :)
  • 2017-02-07
    Vi anlitade cleaning lady efter rekommendationer från våra kompisar. Provstädning gick jättebra och vi skrev på kontrakten. Efter nån månad börjat vi notera att matprodukter försvinnner från frysen, kylen och skafferiet, som t.ex fläskfilé som man har tänkt att laga i veckan eller stor chokladask som man tänkte ge i present och flera. Vi har försökt att komma i kontakt med kontaktperson på cleaning lady men det var inte lätt eftersom de helst vill lösa allt på mail och vi önskade ha ett telefonsamtal. Efter några veckor ringde de och vi bad att skicka en ny städerska. De lovade höra av sig snarast men har inte gjort det. Vi är besvikna på hur allt gått till och kan tyvärr inte rekommendera företaget.
    skrev om CleaningLady I Sverige AB
    Hej, Tack för din feedback​, vi tycker det är viktigt att våra kunder hör av sig när de har synpunkter. ​Det du beskriver är inte okej ​och vi ber jätte mycket om ursäkt. Om jag förstod det rätt, har ansvarig person informerad dig via mail att vi just nu inte har en städerska som har ett ledigt pass som bor i ditt område, och att vi därför inte kan skicka någon ersättare. Hon tänkte kontakta dig så fort som vi har någon som kan städa hos dig i framtiden, men detta har tyvärr inte hänt. Vi instämmer helt att vi skulle ha ringt dig och uppdaterat dig löpande, så du vet vad vi gör. Jag förstår att du är besviken och vill ha städning så fort som möjligt, men vi vill inte bara skicka någon för att skicka någon, vi vill skicka en städerska du är nöjd med. Tack! Hälsningar! Jan

• 2016-09-19
    Service, punktlighet och utför sitt jobb på ett mycket bra sätt
    Anders V
  • 2016-09-06
    Har varit kund ganska länge och är i stort sett mycket nöjd. Bäst är att man alltid får en vikarie vid sjukdom. Svårast är att alla inte talar svenska. Med få undantag har jag haft tur med mina hjälpar och tror att de varit nöjda med mig.
  • 2016-09-06
    Nuvarande städhjälp är mycket bra och effektiv. Enda negativa är att dom flesta verkar vara av utländsk härkomst med dålig svenska/engelska.
  • 2016-09-06
    Städar som jag vill med guldkant!
  • 2016-05-16
    Har haft städning 2ggr och varit mycket nöjd.
    Lina E
  • 2016-05-16
    Enär vi endast anlitat företaget en kort tid är det för tidigt att ge ett helhetsomdöme, men hittills har såväl städning som bemötande löpt helt perfekt.
  • 2016-05-16
    Fantastisk service och jag kommer självklart rekommendera er!! Så underbart att komma hem till ett ny städat hus!!! Ni är så bra!!! Det är så fint och luktar så gott! För oss är det lyxigt.
  • 2016-02-15
    So far so good mycket proffsigt bemötande och mycket bra städning
  • 2016-02-14
    Tillmötesgående, trevlig och bra service!
    Flexibla och lätta att få tag i!
    Rekommenderas!!
  • 2015-11-14
    Mycket nöjda med Cleaning Lady! Allt handlar ju om vem som städar, och vi har fått en fantastisk person!
  • 2015-11-13
    Proffsigt bemötande både vid kontakt via e-mail, kontrakt och med städerskan.
  • 2015-10-15
    På rekommendation av en familjemedlem tog jag kontakt med Cleaning Lady.Vänligt och effektivt bemötande.
    För egen del behövde jag en veckostädning som inkluderade kök o badrums-
    inredning.
    Resultatet var otroligt bra och personen som utförde arbetet lyssnade noga
    på vad jag ville ha hjälp med. Jag är mer än nöjd!
  • 2015-10-14
    Snabb och smidig service, extremt flexibla och självklart ett oklanderligt resultat!
  • 2015-10-14
    Cleaning Lady is a reliable company that offers excellent cleaning services. Two wonderful ladies came to assist with a move out clean and the end result was a house that looked like new. Thank you to the coordinator Gre who was so helpful in answering all my questions. I won't hesitate to use their services again!
  • 2015-10-14
    Bemötandet från Cleaning lady är vänligt och effektivt.

Vår städhjälp har alltid varit punktlig och aldrig uteblivit. Städningen är av ojämn kvalite. Vi har återkopplat så väl till vår städhjälp som till företaget och förbättring har skett. Dock upplever vi städresultatet sämre än från vår tidigare städhjälp.
    skrev om CleaningLady I Sverige AB
    Tack Maria, prata gärna med din städerska eller oss på kontoret, så vi ser till att städningen blir minst lika bra (helst bättre) än från tidigare städhjälp. MVH/Greetje

• 2014-07-04
    Efter att ha läst alla positiva recensioner här på RECO så var jag såld på att CleaningLady måste vara bra, tyvärr kunde inte det vara längre ifrån sanningen.

Städningen skulle ske 13.00 och 17.00. Runt 15.00 skickar dem sms och email och säger att dem inte hinner klart till 17.00 och att dem kommer ta in en till städerska för bli klar. Jag säger OK.

Runt 19.30 ringer jag städerska och frågar om dem är klara, vilket hon bekräftar och säger att dem lämnade lägenheten kl 19.00.

Sedan när vi åker väl åker ditt och inspekterar så upptäcker vi att:

*Inglasade balkongen har dem ej gjort rent. Alla rutor var dammiga, och det ligger blad från blommor kvar, etc. Dem har inte lyft ett finger på balkongen

*Samtliga avlopp har dem INTE tömt. Handfatet blir fullt med vatten.

*Tvätt och torktummlare är fortfarande dammiga och ej rengjorda.

Jag ringer städerskan igen dagen efter ocb då säger hon att dem inte hann klart. Varför meddelar dem mig inte detta när jag ringde dagen innan (första gången).

Hela poängen med att ta in extra städerska var ju att dem bli klara, men så var ej fallet.

Jag ringer min kontakt på Cleaning Lady men hon svarar inte, så jag ringer det generella numret och väntar nu på att dem ska ringa tillbaka.

Jag är otroligt besviken.

ANVÄND INTE CLEANING LADY!
    Filip H
    skrev om CleaningLady I Sverige AB
    *Angående städmaterial hemma, så hade vi allt framme förutom papper tror jag det var, vilket mina föräldrar (som vad där när städerskan kom) gick och handlade. Det var allt hon sa som fattades. Hade hon behövt mer så mina föräldrar gå och handlat det också så klart. Så det där stämmer inte det ni säger. *Frysen var avstängd. Det är en lögn att den inte var och det är suspekt att det är först nu ni säger det. *Jag fick tag i städerskan och hon sa att det var klart. Hon hörde mig tydligen och jag hörde henne tydligt när hon sa att det var klart. Sluta komma med dessa dumma ursäkte och påhitt. Efter det här svaret från er har jag tappat ännu mer förtroende. Det här visar ju vara vilken oseriös organsiation ni är.

CleaningLady I Sverige AB

Hej Filip, jag är ledsen att det är så du tycker. Hör av dig om det är någonting vi kan göra för att hjälpa dig, MVH/CleaningLady

Representant för Cleaninglady

CleaningLady I Sverige AB

Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2013-12-02
    Mölndal. Mycket bra städning.Jag är så nöjd alla gånger. (Joanna heter hon) Jag själv har varit lokalvårdare och vet hur det skall vara var jag ska titta.
    Stark rekommendation
    Nathali
    Nathali S
  • 2013-11-26
    Kan bara säga att det är en helt underbar och väldigt duktig tjej (Joanna) som hjälper mig med städning samt byter i sängar. En mer effektiv städerska har jag aldrig haft.
    Alltid bra med städerskan samt kontakt med kontoret.
    Elisabet E
  • 2013-09-30
    Idag, 30/9, kom 2 flickor och städade på em, tur det, för fakturan kom med posten imorse! Betalade nyss eftersom vi är supernöjda iallafall! Jätteduktiga o trevliga, (undrar vad dom hette)
  • 2013-07-29
    Min städerska gör ett superbra jobb (Estelle, tacka henne gärna en extra gång!) men betalningen är onödigt komplex. Hade verkligen uppskattat Autogiro för att slippa tänka på det.

Jag hoppas ni löser det här så att jag slipper byta städfirma för att kunna automatisera min absolut sista faktura. Tack!
    Kalle M

• 2013-07-29
    Är väldigt nöjd med städningen och schemaläggning och allt sådant. De skickar fakturor via email som lätt försvinner i inkorgen och har inte support för autogiro eller e-faktura vilket tar bort mycket av smidigheten.
  • 2012-04-13
    Vi har anlitat CleaningLady sedan juli 2011 och är supernöjda. Bra kommunikation/dialog med både städerska och kontoret.
  • 2012-03-07
    Efter att ha hittat CleaningLady och två andra städföretag på reco.se för att flyttstäda min lägenhet skickade jag en offertförfrågan till dessa tre.

11.32 skickade jag förfrågan. 11.42 svarar Greetje på CleaningLady med en
    offert och information om vad som gäller vid städningen. Några timmar senare svarar de två andra företagen. Det visar sig då att CleaningLady har gett mig det bästa priset så jag väljer att anlita dem.

På städdagen ringer städerskan mig fem minuter innan avsatt tid och undrar var jag är någonstans för att hon och hennes team är redo och börja. Det kallar jag professionalism! Jag släpper in dem och de ställer några frågor och sedan sätter dem igång.

När väl personen som köpt lägenheten flyttat in så ringer jag, för att kontrollera att städningen var bra utförd, svarar personen att han är mycket nöjd!

CleaningLady är proffs och jag skulle lätt anlita dem igen!
    Jakob J
  • 2012-02-20
    Bra städning av trevlig personal. Dock inte supernoggrant städat samt att vår städerska har en tendens att komma ca 15 min sent och gå ca 15 innan avtalad tid. Känns inte helt lätt att säga till henne eftersom vi har en god relation och jag vill inte förstöra den. Inte helt lätt att säga till kontoret heller då jag inte vill att hon ska råka illa ut.
  • 2012-02-15
    HAr anlitat dem vid tre tillfällen, nöjd så långt!
  • 2012-02-14
    Jätte nöjd med båda städningen och kontoret. En gång var min städerska sjuk, men kontoret kontaktade mig samma dag och skickade en vikarie nästa dag. Själv har jag också varit tvungen att avboka p.g.a. sjukdom, och det var inget problem. Jag är glad att vara kund hos CleaningLady i Sverige AB!
  • 2012-01-18
    Bra städning och alltid trevligt bemötande både från städerska och kontoret och väldigt bra flexibilitet. Vi fortsätter gärna med Cleaninglady!!
  • 2012-01-15
    Har än bara haft städerskan en gång och vi blev nöjda och fortsätter med att abonnera på städtjänsten
    Frida H
  • 2011-12-27
    Vi har nu provat tre av deras städerskor, alla är lika duktiga. Dem arbetar snabbt och är noggranna.
  • 2011-12-26
    Jag är mycket nöjd med städningen. Vi har även haft möjlighet att påverka val av städerska. Alltid ett trevligt bemötande när man är i kontakt med kontoret.
  • 2011-12-19
    Alltid bra respons och snabba svar!
    Jättetrevlig och duktig personal.Pålitliga!
  • 2011-12-16
    Vi har använt Cleaning Lady sen augusti och är hittills mycket nöjda! Vår städerska kommer punktligt och gör ett bra jobb, alla om- el avbokningar har varit från vår sida hittills och hanterats proffsigt av kontoret. Väl värt sitt pris att få rent hemma utan att behöva nagga på den lilla tid vi har med familjen!
  • 2011-12-15
    Punktliga och bra. Går att lita på! Dock kan städningen ibland gå lite för fort..
  • 2011-12-11
    Vår städare är superbra och vi är glada att vi kunnat ha samma en längre tid. Det blir ibland förvirring med boknings kontoret, men huvudsaken är att städaren är toppen. Fakturering och betalning funkar också bra.
  • 2011-11-30
    Affärsmässigt företag som är måna om sina kunder. Bra städning och flexibilitet i bokningar.
  • 2011-11-27
    Mycket bra, både ständning =Sheila och service på kontoret=Greetje
  • 2011-11-25
    Haft otur i höst, tre olika städerskor på några månader. Men alla tre har varit utmärkta och Cleaninglady har löst byten bra och snabbt.
  • 2011-11-24
    Fungerar bra när vi fått samma städtjej en längre tid. Även administrationen fungerar bra sedan 1-1,5 år.
  • 2011-11-22
    Hushållsnära tjänst som var enkel att ta kontakt med , trevligt bemötande, duktig städerska som var lyhörd för mina önskningar om hur det skulle städas t.ex i vilken ordning. Min städerska tar hand om mitt material på bästa sätt och behövs något nytt till nästa gång påpekas det på ett fint sätt.
  • 2011-11-20
    Proffsig städning och trevliga medarbetare. Det är ordning och reda på de administrativa rutinerna och såväl städare som faktura kommer när så är avtalat.