Alla kategorier Mäklare Skåne Kristianstad Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Södertorg, 291 31 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kristianstad och Åhus. Vi har kontor både på Cardellsgatan i sparbankens lokaler samt på Köpmannagatan i Åhus. Vi garanterar att du får en trygg affär med oss som mäklare. Vi hyser ett stort engagemang för bostäder och vill gärna hjälpa dig hitta rätt på marknaden.

Vad är du ute efter? En lägenhet, en villa eller kanske ett fritidshus? Vi känner till alla boendemöjligheter här i området och kan branschen till punkt och pricka. Välkommen in till oss så hjälper vi dig vidare i affären och ser till att affären blir lyckad.

Läs vad 703 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

• john a
    john a skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevlig, noggrann och kunnig - och ett par krångliga frågor angående rättigheter som han inte hade svar på direkt tog han reda på omgående. Rekommenderas! Läs mer
  • Icabell M
    Icabell M skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en lgh. Upplevde god service och kunskap om området och föreningen hade inga speciella förväntningar då det var ett ”dödsbo”.
    Blev väldigt nöjd och kommer att använda Magnus inom en snar framtid igen. Läs mer
  • Jonna F
    Jonna F skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi fick utmärkt hjälp av Magnus Simonsson när vi hittade en villa i vä, som låg på kommande försäljning.
    Magnus var väldigt lyhörd och såg till allas behov, våra och säljarnas.
    Allting har blivit bättre än vi förväntade oss, engagemanget som vår mäklare Magnus gav till både oss som köpare och säljarna är vi uppriktigt tacksamma för, han har hjälpt oss med vår dröm vilket vi alltid kommer minnas !
    Rekommenderar Magnus som mäklare. Läs mer
  • Irene S
    Irene S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vår villa på Kulltorp i Kristianstad.

På ett professionellt och trevligt sätt.

Vi är nöjda med att just Carina Back sålde vårt hus. Läs mer
  • Allan C
    Allan C skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte lägenhet Näsbychaussén 19a, blev mycket bra bemött och fick visad en bra bostad och på en tid som passade mig det kaller jag service Läs mer
  • Misan W
    Misan W skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag köpte tillbaka ett Torp som tillhört familjen.
    Blev mycket bra omhändertagen och hjälpt genom hela köpet.
    Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
    2018-09-18 Björn P svarar Misan W
    Tack så hjärtligt för Dina fina ord och jag hoppas av hela mitt hjärta att Ni får en underbar framtid i Axeltorp
  • Morgan P
    Morgan P skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi köpte vårt första hus och Anders var vår mäklare.
    Han var väldigt påläst, hjälpsam och visade stort tålamod med våra frågor.
    Om jag sökte Anders via telefon och han inte var tillgänglig så var han snabb på att ringa tillbaka.
    Vid budgivningen höll Anders oss uppdaterade och fick oss att känna oss trygga genom att lugnt besvara frågor och funderingar.
    Helhetsbetyget blir det högsta.
    Vi kan varmt rekommendera Anders som mäklare. Läs mer
  • Bruno W
    Bruno W skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Han glömde tala om att det bara var en fas till spisen. Normalt brukar det vara 3 faser. Och en gammal lägenhetsbeskrivning. Läs mer
  • Lilian H
    Lilian H skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt vår första bostadsrätt med Helena som mäklare. Allt har gått bra, trevlig som mäklare och skötte sitt jobb galant! Läs mer
  • Richard B
    Richard B skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt hus
    Blev bemött på ett mycket proffsigt
    Mycket trevligt
    Ordning o reda Läs mer
  • Christina B
    Christina B skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    HÅSLÖV 5:17, BYHOLMSVÄGEN 128 I VIBY

Följande arbete har utförts.
    a) Möte där mäklaren kom ut till Byholmsvägen 128 och tittade samt gjorde en värdering av fastigheten.
    b) Carina bokade möte med Anticimex / Energi deklaration. Där jag var med, ej mäklaren
    c) Carina bokade möte med Anticimex / Energi Dolda fel försäkring. Där jag var med, ej mäklaren.

d) Någon fotografering blev det inte
    e) Inget utlägg på Hemnet
    f) Ingen visning av fastigheten, då den ena personen som utförde arbetet från Anticimex. Även la bud på huset, som vi tillslut accepterade, efter 2 olika prisförslag på fastigheten.

Carina nämnde för oss innan vi påbörjade denna besiktning att besiktnings-mannen var intresserad av huset.

Är priset nedan relevant ?
    (Fastigheten såldes för 2.500.000kronor))?

Har via bekanta som nyttjat Fastighetsbyrån fått reda på att det finns olika priser tydligen, beroende på var i processen affären blir klar. Då denna affär inte krävde så mycket arbete, så har jag hört att goda vänner till mig, har betalt helt andra priser för samma typ av arbete.

För detta ovan så blev det en avgift på över 82.500kr, är detta rätt ?

Med vänlig hälsning & trevlig helg,

Bobby Bengtsson Läs mer
  • Anders H
    Anders H skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi sökte bostad i Vä och fick på det viset kontakt med Carina Back som var en mycket bra och kunnig mäklare som hjälpte oss och såg till att vi fick svar på våra frågor Läs mer
  • Elisabeth Å
    Elisabeth Å skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt nyproducerad bostadsrätt. Mycket bra bemötande, påläst och återkopplar snabbt på frågor. Läs mer
  • Anders P
    Anders P skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte ett hus1 23456789101112131415 Läs mer
  • Lina L
    Lina L skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt ett hus. Varit till salu länge, gick snabbt med försäljningen när Björn fick uppdraget. Trevlig och enkel att prata med. Läs mer
  • Matilda T
    Matilda T skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Erik får självklart toppbetyg!
    /Matilda & Fisnik Läs mer
  • Agneta S
    Agneta S skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Riktigt bra service. Jesper hanterade vårt köp med bravur! Läs mer
  • Carmen S
    Carmen S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Carina Back är en mkt drivande mäklare, rättvis och har koll på allt. Gör man en affär med Carina Back, då kan man inte anlita ngn annan. Man är super nöjd ( oavsett om det är försäljning eller köp)
    Jag ger Carina Back 10 av 10👍🏼
    Mvh Carmen Softberg Läs mer
  • Inga P
    Inga P skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag är mycket nöjd med Carina Back som mäklare som är rak och ärlig i sina omdöme. Bemötandet var respektfullt och hon levde verkligen upp till mina förväntningar. Anlitar henne gärna om jag behöver. Högsta betyg får hon från mig. MVH Inga Persson. Läs mer
  • Fevzije R
    Fevzije R skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte en lägenhet och köpet gick jättebra och snabbt! Har även fått värderat både lägenhet och hus och det gick också jätte bra! Läs mer
  • Joakim O
    Joakim O skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket bra bemötande vid skrivning och information kring objektet. Läs mer
  • Stefan K
    Stefan K skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    köpt radhus.
    Carina var väldigt bra på att visa upp allt om radhuset, riktigt trevlig visning, jag är väldigt tacksam både inför köpet och efter köpet, allt var lätt att förstå. Kan inte tänka mig att det finns så många bra mäklare som Carina.
    ytterst tacksam Läs mer
  • Andree P
    Andree P skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi köpte marklägenhet. Helt nybyggt. Carina skötte allt precis som man förväntar sig. Lätt att få tag i och flexibel med möten både vid visning och kontraktsskrivning. Bara positivt. Läs mer
  • Sarah Pettersson G
    Sarah Pettersson G skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en bostadsrätt.
    Jesper är mycket trevlig och ger ett ärligt intryck. Läs mer
  • Mo P
    Mo P skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jesper var tillmötesgående och tillgänglig för alla frågor. Efter att vi vunnit budgivningen ledde han oss i processen och förklarade alla steg som behövdes. Läs mer
  • Göran F
    Göran F skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    sålde ett hus blev mycket bra bemött,och mäklaren gjorde ett bra jobb.så jag är jättenöjd. hon var mycket aktiv och ställde alltid upp på frågor ock hörde ofta av sig, så allt fungerade jättebra. Läs mer
  • Linda S
    Linda S skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt en villa och sålt en bostadsrätt. Jag har blivit väl bemött av Jesper Elg i båda affärerna. Hade nog inte så mycket förväntningar från början. Känner att man behöver vara lite på sin vakt i affärssammanhang. Jesper Elg har emellertid visat sig vara kunnig, vilket bekräftats när jag tagit kontakt med olika fastighetsexperter i samband med undersökningen av villan. Han har även gjort sitt bästa för att fastighetsaffärerna ska bli så bra och smidig som möjligt för både säljare och köpare. Jag kan varmt rekommendera honom! Läs mer
  • Charlotte W
    Charlotte W skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Lätt att få kontakt. Kan sin sak bred erfarenhet. Trevlig och lätt att prata med. Ger stort förtroende. Litar på.
    Har köpt en bostadsrätt och sålt min villa genom Carina Back. Läs mer
  • Linnéa Å
    Linnéa Å skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag och min sambo sålde en bostadsrätt i Vilan Kristianstad och blev tilldelade Jesper som mäklare.

Han bemötte oss som förstagångssäljare på ett väldigt bra sätt och förklarade hur allt fungerade. Han var rak och ärlig och förklarade även ganska så omgående att vi förmodligen inte kommer kunna gå med vinst, då vi ville sälja så pass tätt inpå köpet (vi hade endast bott 1 år i lägenheten).

Vi är mycket nöjda med hans insats och rekommenderar varmt Jesper till andra som är ute efter att sälja sin bostad. Läs mer
  • Marek Leon K
    Marek Leon K skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har såld huset i Linderöd
    Bra bilder proffsig säty Läs mer
  • Mathias R
    Mathias R skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt hus via/kommer sälja lägenhet via honom.

Fantastiskt bemötande, trevlig och opartisk med raka svar Läs mer
  • Börje Lennart D
    Börje Lennart D skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Fastighetsbyrån har så vitt jag kan bedömma skött försäljningen utmärkt Läs mer
  • Ali F
    Ali F skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Super trevlig mäklare som sålde min bostadsrätt till ett bra mkt högre pris än utsatt. TOPPEN Läs mer
  • Helena B
    Helena B skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Välj RÄTT mäklare, välj en mäklare, med personlighet som passar din egen. En DURACELL-KANIN är INTE att föredra, såvida du själv inte har bråttom. Begär att få mycket SKRIFTLIGT. Mår du inte riktigt bra o är utarbetad, så kommer man inte ihåg allt. Sköt inte en stor affär som en husförsäljning per telefon. Läs mer
  • Sarah L
    Sarah L skrev om Gunn Högberg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Gunn and her colleagues were instrumental in us being able to purchase our home. They were a pleasure to deal with, highly professional and very efficient in negotiating with the seller on our behalf. Highly recommended. Läs mer
  • Jill D
    Jill D skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt lägenhet och blev bra bemött av mäklaren. Läs mer
  • Robin J
    Robin J skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Seriös och bra mäklaren. Mycket nöjd. Läs mer
  • Rolf Anders G
    Rolf Anders G skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hela affären har skötts på ett utomordentligt sätt.

Finns ej mer att tillägga.

Anders o Gunilla Green Läs mer
  • Karin H
    Karin H skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket lyhörd och tillmötesgående. Hon förstod precis. Läs mer
  • Oliver E
    Oliver E skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hej! Vi har köpt en bostadsrätt. Vi fick trevligt bemötande och god service av Magnus! Läs mer
  • Hasan A
    Hasan A skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Bra och tydlig, bra på återkoppling. Läs mer
  • Ingrid A
    Ingrid A skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt en mindre bostadsrätt, bra uppstart och gott kundbemötande.

Möjligen lite avtagande engagemang, en snabb handläggning utan särskilt mycket jobb för mäklaren.

Avslutet blev ok varken mer eller mindre.

Magnus är ju en erfaren mäklare och säkert mer aktiv vid lite större mäklaruppdrag. Läs mer
  • Rolf S
    Rolf S skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vår fastighet. Vi blev bra bemötta av Helena
    Och hon gav ett professionellt intryck. Läs mer
  • Patrik L
    Patrik L skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Allt snabbt och professionellt.
    En bra mäklare kort sagt. Läs mer
  • Marcus I
    Marcus I skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hela affären har gått bra och smidigt. Trevligt bemötande från Magnus. Läs mer
  • Camilla R
    Camilla R skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag köpte en fastighet för 1140 000 kr där Helena Berg var mäklare. Hon gav ett säkert intryck. Svarade på det hon visste och sa ifrån om det hon inte hade vetskap om. Snabb och direkt uppgörelse. Inga tveksamheter. Läs mer
  • Malena S
    Malena S skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt lägenhet.
    Lätt bra och enkelt.
    Kändes proffsigt.
    Superbra. Läs mer
  • Andrezej S
    Andrezej S skrev om Gunn Högberg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte lägg i Kristianstad med Gunns hjälp. Sålde lgh i Kristianstad med Gunns hjälp. Blev väldigt bra bemöt mäklare.
    Fick all den hjälp jag behövde. Läs mer
  • Nils-Evert A
    Nils-Evert A skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt en fritidsbostad med Anders som mäklare. Anders har uppträtt både proffsigt och kunnigt under hela affären vilket betyder att jag kan tänka mig att anlita honom även vid nästa fastighets affär. Förväntningarna på mäklaren var att få en tydlig bild av objektet och hela affären, vilket jag fick.Anders ingav förtroende. Anders får högsta betyg av mig. Läs mer
  • Torbjörn U
    Torbjörn U skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt lägenhet.
    Proffsigt, omtänksamt, tillgängligt.
    Nyfiken på lägenhet, men tänkte inte på hur vi skulle bli bemötta.
    Vår kontakt pågår, därför svårt att sammanfatta redan nu, men hittills mycket positivt Läs mer

Södertorg, 291 31 Kristianstad