Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Södertorg, 291 31 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kristianstad och Åhus. Vi har kontor både på Cardellsgatan i sparbankens lokaler samt på Köpmannagatan i Åhus. Vi garanterar att du får en trygg affär med oss som mäklare. Vi hyser ett stort engagemang för bostäder och vill gärna hjälpa dig hitta rätt på marknaden.

Vad är du ute efter? En lägenhet, en villa eller kanske ett fritidshus? Vi känner till alla boendemöjligheter här i området och kan branschen till punkt och pricka. Välkommen in till oss så hjälper vi dig vidare i affären och ser till att affären blir lyckad.

Läs vad 973 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

• Olle A

2020-04-08

Olle A skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Burim har hjälpt mig att sälja min gård.
    Redan vid första telefonkontakten så kändes det tryggt och säkert. Funderade aldrig att vända mig till annan mäklare efter första träffen. Sen har allt gått på räls.
    Burim är trevlig, lättpratad, glad och positiv.
    Hans kunnande och kunskap i yrket hög och han har varit väldigt lätt att få tag i med frågor längs vägen.
    Burim är en mäklare jag kommer rekommendera vänner om dom vill sälja. Läs mer
  • 2020-04-05

Liviu P skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har köpt hus i Östra Sönnarslöv, Bra bemött! Läs mer
  • 2020-04-04

Hasan D skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Bästa mäklaren i stan!

En trevlig och drivande mäklare, väldigt engagerad i sitt arbete och har ett gott bemötande. Lätt att nå dygnet runt,
    Gjorde en snabb och krångelfri affär med honom.
    Rekommenderas starkt Läs mer
  • 2020-04-04

Robin T skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Matilda Kärrman anlitade jag som min mäklare när jag skulle sälja min bostadsrätt.
    Matilda har ett förtroendeingivande bemötande från första början och har ett avslappnat förhållningssätt.

Genom försäljningen visar hon på högt yrkeskunnande, känsla för marknaden, hög kontroll o är kommunikativ i hela processen. Kan varmt rekommendera Fastighetsbyrån o Matilda Kärrman som representativ mäklare. Läs mer
  • 2020-04-03

Tydlig och bra återkoppling
    Sålt lägenhet Läs mer
  • 2020-03-23

Johnny N skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde BR Kristianstad. Burim var snabb, säljprocessen gick snabbt. Hörde av sig kontinuerligt och var alltid tillgänglig.
    Bara gott att säga. Läs mer
    2020-04-03 Burim Rama svarar Johnny N
    Tack så mycket Johnny! Mycket trevlig process och kul att lära känna er.
  • Kenneth K

2020-03-18

Kenneth K skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Tyvärr helt oengagerad. Lovar tex våtrumsintyg - och efter flera veckors återkommande förfrågningar från min sida så "tror han att det kanske inte finns...."
    Jobbar väldigt ostrukturerat och oengagerat. Läs mer
    2020-03-18 Björn P svarar Kenneth K
    Jag har aldrig någonsin fått ett liknande omdöme på Reco och det från en person som jag aldrig träffat, utan jag har endast haft en mejl kontakt med Dig. Du har bett om ett våtrumsintyg och jag har också bett säljaren mejla över det till Dig.
    2020-03-18 Kenneth K svarar Björn P
    Nej - vi har inte träffats - då du inte skickar över det material du lovar - och sedan återkopplar du inte.... Så att åka och titta på fastigheten när DU inte lägger papperna på bordet - känns som bortkastad tid.
    Jag har LÅNG mailväxling mellan oss - men det intressanta är att du via MAIL inte svarar på flera dagar - men när det kommer offentlig kritik - så tar det mindre än en timme??

"Från: Kenneth Karlsson <kennethlkarlsson@hotmail.com>
    Skickat: den 15 mars 2020 17:13
    Till: Björn Persson <bjorn.persson@fastighetsbyran.se>
    Ämne: Sv: Intyg

Du skulle be honom ta fram våtrumsintyget...
    Har du bett honom göra det?
    Vad är det annars för dokumentation han pratar om?
    Tycker du inte att du borde återkopplat om han sagt att han inte kan ta fram dokumentation?
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-03-18

Catharina Z skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevlig, positiv, trygg, kunnig och effektib. Högsta betyg. Läs mer
  • 2020-03-15

Anna-maritta H skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Han är kompetent o duktig. Trevlig. Tillmötesgående. Med andra ord han gjorde ett bra jobb. Läs mer
    2020-03-15 Björn P svarar Anna-maritta H
    Tack Anna-Maritta för ett fint omdömme
  • Arta R

2020-03-13

Arta R skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    En utmärkt och duktig mäklare som levde upp till dem förväntningar vi hade. Stort tack för en utmärkt service Burim Rama. Läs mer
    2020-04-03 Burim Rama svarar Arta R
    Tack för det fina omdömet. Kul att vara med i försäljningen av er lägenhet. Lycka till framåt!
  • 2020-03-10

Jessica S skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevlig o en härlig personlighet, hjälpsam o svarade på frågor man hade.
    Köpt ett mysigt litet hus i Degeberga, som vi verkligen kommer trivas i. Läs mer
  • 2020-03-04

Kaj R skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde en bostadsrätt i Kristianstad. Nöjda med personlig service och enkel kommunikation med Lars. Lars var till stöd under hela processen. Läs mer
    2020-03-04 Lars P svarar Kaj R
    Tack Kaj
    Ett rent nöje få jobba med er.
    Önskar er all lycka framgent.
    Lasse
  • 2020-03-04

Emma G skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Lars hjälpte oss med försäljningen av vår trea i centrala Kristianstad. Innan, under och efter processen fanns han alltid tillgänglig för frågor och rådgivning. Vi var mycket nöjda med vår försäljning! Läs mer
    2020-03-04 Lars P svarar Emma G
    Emma
    Ett nöje att få vara delaktig i era flyttbestyr. Jag önskar er all lycka med er nya bostad.
    Lasse
  • 2020-03-03

Bengt Agne P skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt restaurang fastighet
    Samt hjälp med inkrom.
    Vi har haft täta och bra kontakter på ett ledigt men samtidigt konkret sätt.
    Allt till belåtenhet änn så länge.
    Överlåtelse dag är bestämd och det bör gå som planerat tack för hjälpen !!!! Läs mer
  • 2020-03-01

Hugo F skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde min etta.
    Bra, lugnt bemötande. Flexibel och anpassningsbar. Överdriver inte och har en vänlig personlighet! Läs mer
    2020-04-03 Burim Rama svarar Hugo F
    Tack så mycket för omdömet! Lycka till nu.
  • 2020-03-01

Marcus S skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte en lägenhet , 63kvm.

Blev bra bemött , fick den informationen som behövdes utan massa onödiga tillägg.

Överlag så gick allting lätt och smidigt. Läs mer
    2020-03-01 Lars P svarar Marcus S
    Tack
    Lycka till med din lägenhet
  • 2020-02-28

Zenita H skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt en bostadsrätt i Kristianstad.Trevligt bemötande. Läs mer
    2020-04-03 Burim Rama svarar Zenita H
    Trevligt att vara med i försäljningen. Lycka till i din nya lägenhet!
  • 2020-02-25

Sebastian P skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket bra upplevelse, opartisk och professionellt bemötande.
    Hjälp med de frågor och funderingar jag hade inför mitt första hus köp. Läs mer
  • 2020-02-23

Krister C skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har sålt fastighet med mycket god hjälp av mäklaren han överträffade förväntningarna jag hade fick ett stort förtroende för honom redan från början. Läs mer
    2020-02-26 Burim Rama svarar Krister C
    Tackar för dem fina orden Krister. Mycket trevligt att få vara med i processen.
  • 2020-02-22

Lena A skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Marklägenhet
    Bemötande-utmärkt
    Smidighet och enkelhet på allt, från första kontakt till försäljning Läs mer
    2020-02-26 Burim Rama svarar Lena A
    Tack så mycket! Hoppas att ni ska trivas bra i ert nya.
  • LIAM E

2020-02-14

LIAM E skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    När det var dags att sälja min lägenhet tog jag kontakt med Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus. Jag fick träffa mäklaren Burim Rama som, med sin professionella hållning fick uppdraget att sköta försäljningen. Det gick knappt en vecka innan min lägenhet blev såld! Min erfarenhet är att denna mäklaren (Burim Rama) är väldigt kunnig och införstådd i sin yrkesroll. Exceptionellt bemötande och service! Läs mer
    LIAM E gillar detta
  • 2020-02-13

Filippa J skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde min lägenhet, gick mycket smidigt med Matildas hjälp. Trevlig o påläst Läs mer
  • 2020-02-12

Roland K skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt en villa. Ett bra och proffsigt sätt. Läs mer
    2020-02-12 Björn P svarar Roland K
    Hej Roland. Tack så hjärtligt för det fina omdömet. Med vänliga hälsningar Björn
  • 2020-02-09

Niklas A skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi köpte hus i Ovesholm, och jag kan säga att om alla mäklare hade jobbat som Erik så hade förmodligen bostadsmarknaden sett lite bättre ut i största allmänhet 😊 Läs mer
  • 2020-02-08

Erik Verner H skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Magnus motsvarade våra förväntningar vid försäljning av huset.
    Trevligt och proffsigt bemötande. En husförsäljning i turbofart Läs mer
  • 2020-02-05

Caroline N skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har köpt en villa.
    Mäklaren är kunnig och tydlig och gör att jag som kund känns trygg med mitt val. Läs mer
  • 2020-02-05

Malena L skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt hus. Tog reda på fakta och var lätt att nå. Professionell och tydlig. Läs mer
  • 2020-02-04

Per W skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hej.
    Carina sålde vårat hus i öllsjö.
    Carina var ganska bestämd över utgångspriset och det är vi glada över i efterhand efter vissa tvivel ifrån oss, Carina är rak och ärlig över allt som rörde försäljningen, det verkar vara en bra sida hos henne.
    Återkopplade alltid, och var i princip alltid positiv och sa alltid att snart lossnar det.
    Blev till slut en bra avslutning på försäljningen, med andra ord så fick vi det vi ville ha för huset.

Mvh Per/jenny Läs mer
  • 2020-02-01

Siv Ann-britt G skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevligt bemötande hela vägen .Från dag ett till att affären var klar. Magnus sålde mitt hus eftersom ja flyttar till lägenhet och det pris ja fått är ja nöjd med. Läs mer
  • 2020-01-29

Johannes F skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt lägenhet med hjälp av Burim. Bra bemötande och hjälpsam med frågor.

Väldigt duktig och kompetent mäklare. Läs mer
    2020-02-17 Burim Rama svarar Johannes F
    Tack så mycket för dem fina orden!
    LIAM E gillar detta
  • Arben E

2020-01-24

Arben E skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte hus 2018 är sent ute med rekommendationen, Carina är en mycket ärlig, duktig samt säger precis som det är! med andra ord döljer ingenting! Jag rekommenderar Carina alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2020-01-21

Saad Hamid Jasim S skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Bästa mäklare i hela Sverige tycker jag Läs mer
    2020-01-27 Burim Rama svarar Saad Hamid Jasim S
    Tack så mycket Saad! Mycket roligt att höra.
  • 2020-01-20

Robin S skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Erik är en fantastik mäklare som var, hjälpsam, tydlig och enkel. Läs mer
  • 2019-12-28

Emilia H skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte ett hus på landet. Han var väldigt trevlig att prata med och hade alltid svar på ens frågor. Han var väldigt hjälpsam med allt man undrade och svarade snabbt. Läs mer
  • 2019-12-27

Magnus A skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Väldigt duktig o trevlig, bra på sitt jobb Läs mer
  • 2019-12-19

Nihad V skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde ett äldre hus på landet, och köpte ett annat med och av Jesper. En mycket kunnig, engagerad och ödmjuk mäklare, som tar sig tid att reda ut frågor och funderingar. Vi skulle inte tveka över att anlita Jesper igen. Läs mer
  • 2019-12-08

Thale-marie H skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket trevlig, håller tider och arbetar både fort och väl för att uppnå nästa möjliga mål för mig som säljare. Använt mäklaren vid tidigare tillfälle och är mycket väl bemött och nöjd. Läs mer
  • 2019-12-08

Axel D skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har skaffad en bostadsrätt.
    Mycket trevligt bemöttande, väldigt hjälpsam och snabbt att svara på frågor.
    Första bostadsköp så viste inte vad att förvänta. Men tyckte mäklaren var perfekt, och hjälpte mig med mina frågor och funderingar.
    En bra upplevelse, affären gick snabbt och smidigt. Läs mer
    2019-12-09 Burim Rama svarar Axel D
    Tack för trevlig kontakt Axel. Stort lycka till med lägenheten nu och kom förbi på en kaffe någon dag.
  • 2019-12-07

Isam A skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har köpt ett hus. Mäklaren var ärlig, grundlig. Allt överträffade mina förväntningar. Är nöjd Läs mer
  • 2019-12-07

Susanna L skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Bra mäklare som hade ett trevligt bemötande och höll kontakten och uppdaterade om det behövdes med information genom hela processen. Läs mer
  • 2019-12-02

Sylejman M skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    köpte hus
    hon var duktig
    trevlig tjej
    jag är nöjd me mitt köp Läs mer
  • 2019-12-01

Emma E skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi köpte vårt sommarhus genom Fastighetsbyråns mäklare Jesper Elg och fick ett väldigt fint och tillgängligt bemötande under hela processen från visning, genom budgivning och fram till tillträdet. Jesper var därför ett givet val när vi strax efteråt behövde hjälp med att sälja en annan fastighet/tomt.
    /Emma och Fredrik Ekdahl Läs mer
  • 2019-11-24

Mats L skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi köpte hus av Kim. Det gick så smidigt och vi fick ett proffsigt intryck. Så han fick sälja vår bostadsrätt. Vi hade egentligen bestämt oss för en annan mäklare. Men vi gillade Kim, så han fick uppdraget. Han är inte billigast. Men väldigt duktig. Både köpet och säljandet gick extremt smidigt. Han är lyhörd för våra önskemål och inte påträngande som andra mäklare. Inte billigast, men rekomonderas starkt ändå. Läs mer
  • 2019-11-22

Mohammed H skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Han är jätteduktig och erfaren. Jag tror på hans förslag och åsikter Läs mer
    2019-11-22 Burim Rama svarar Mohammed H
    Tack så mycket Mohammed. Hoppas att du ska trivas bra i lägenheten.
    Lycka till!
  • Berndt Rudolf A

2019-11-21

Berndt Rudolf A skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevligt bemötande.
    Hjälpsam, eftersom vi fick se objektet föra de allmänna visningarna vid vår genomresa.
    Kunnig. Läs mer
    2019-11-22 Burim Rama svarar Berndt Rudolf A
    Tack för dem snälla orden Berndt!
    Vi syns i området :)

Emma S skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Har en positiv upplevelse av hela processen! Läs mer

Eva E skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag och min man har köpt ett parhus och jag har sålt mitt hus som jag har haft i 22 år.
    Vi har blivit bemött på ett professionellt sätt, Carina har mycket kunskap.
    Jag har inte sålt något hus tidigare och hade givetvis frågor och funderingar kring detta, men jag kände att jag fick svar på mina frågor. Hon tar sig alltid tid vilket känns bra.
    Försäljningen gick smidigt och jag är mycket nöjd. Läs mer

Sejla m skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt radhus. Allt gick smidigt till. Trevlig mäklare Läs mer
  • Helene G

2019-11-14

Helene G skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har sålt ett hus i Näsby. Bemötandet har varit bra tycker jag. Jag hade förväntat mig en bättre affär än vad det blev. Dock är det inte mäklarens fel. Mäklaren var positiv och ärlig om vad vi kunde få för huset. Över lag blev det bra ändå. Läs mer

Södertorg, 291 31 Kristianstad