Alla kategorier Mäklare Skåne Kristianstad Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Södertorg, 291 31 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kristianstad och Åhus. Vi har kontor både på Cardellsgatan i sparbankens lokaler samt på Köpmannagatan i Åhus. Vi garanterar att du får en trygg affär med oss som mäklare. Vi hyser ett stort engagemang för bostäder och vill gärna hjälpa dig hitta rätt på marknaden.

Vad är du ute efter? En lägenhet, en villa eller kanske ett fritidshus? Vi känner till alla boendemöjligheter här i området och kan branschen till punkt och pricka. Välkommen in till oss så hjälper vi dig vidare i affären och ser till att affären blir lyckad.

Läs vad 742 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

• 2019-01-07

Martin T skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Professionellt bemötande och trevlig. Läs mer
  • 2018-12-27

Mark S skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hjälpte till vid köp av villa. Lätt att få tag på. Jobbar för båda sidorna. Producerar fram svar snabbt om man har några frågor. Noggrann. Läs mer
    2018-12-28 Björn P svarar Mark S
    Tack så hjärtligt för Ditt fina omdöme Mark! Jag blev så glad! Jag önskar Er Ett riktigt gott Nytt År och hoppas NI skall trivas bra i Ert nya boende.
  • 2018-12-21

Eva-Lis M skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket trevlig mäklare som kämpade förtvivlat med att sälja vår lägenhet o till slut fick vi den såld. Bra jobbat Anders. Kan verkligen rekommendera honom. Läs mer

Pierre O skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi sålde ett hus i Tollarp med Carina Back som mäklare och det har hon skött exemplariskt och varit bra på att återkoppla vid frågor! Mycket nöjd. Läs mer
  • 2018-12-19

Pia Christina Liselott H skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Anders har hjälpt oss att sälja vår villa. Anders är mycket trevlig och vänlig och har ett bra bemötande. Han är väldigt lätt att prata med.
    Vi är mycket nöjda med honom. Läs mer

Lina G skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har köpt ett objekt i Hammarslund.

Professionellt och trevligt bemötande. Tillgänglig och snabb återkoppling/respons. Carina upplevdes arbeta för båda parterna (både oss som köpare och för säljarna).

Kan varmt rekommendera Carina Läs mer

Vlado S skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Ärlig,öppen.
    Allt gick smidigt Läs mer
  • 2018-12-17

Jörgen A skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    - Har sålt min villa
    - Bra bemötande och intryck från första stund
    - Förväntade mig en engagerad mäklare, Erik levde upp till
    förväntningarna
    - Sammanfattningsvis är jag nöjd med Erik Läs mer
  • 2018-12-14

Bengt P skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt villa
    Bra bemött. Fick direkt stort förtroende för mäklaren
    Bra omhändertagande Läs mer
  • 2018-12-13

Britta J skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevligt och väldigt bra bemötande! Läs mer
  • 2018-12-11

Håkan F skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt villa
    Mycket bra bemött
    Förväntningarna införlivades
    Sammanfattningsvis mycket bra Läs mer
  • 2018-12-06

Maja Hildegard M skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi fick hjälp med allt som vi undrade över på ett proffsigt och
    kundvänligt sätt.
    Vi är mycket nöjda med vår mäklare och rekommenderar
    henne gärna till andra kunder. Läs mer
  • Cecilia J

2018-12-06

Cecilia J skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt ett hus först och sålt ett sedan. Helena har skött sina uppdrag på ett proffsigt och trevligt sätt. Hon levde upp till de förväntningar jag hade. Läs mer
  • 2018-12-05

Gunhild Britt-Marie L skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt mitt hus.blev mycket väl bemött av honom, kände mig trygg med honom. Hade inga förväntningar eftersom jag aldrig varit i kontakt med mäklare innan. Det kan man nog säga att han gjorde. Läs mer

Kim H skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Magnus har skött vår husaffär mycket bra, från start till slut. Proffsigt och korrekt men ändå inkännande och väl avvägt uppförande. Rekommenderas! Läs mer

Hedvig F skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Fanstastiskt duktig mäklare, lyhörd och noggrann. Hade man några frågor fick man utförliga och bra svar. Jag hade inte kunnat vara mer nöjd med Erik. Sålde min lägenhet i Kristianstad via Fastighetsbyrån Erik Rosdahl. Läs mer

Johan R skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    God information och lättillgänglig. Kändes tryggt! Läs mer
  • Tobias J

2018-12-03

Tobias J skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket bra bemötande från Helena! Hon är duktig på att lyssna in och ta åt sig av våra åsikter och tankar. Hon är väldigt snabb på att svara på både mail, telefon och sms.
    Försäljningen av vårt hus gick mycket snabbt och smidigt, mycket tack vare Helena! Läs mer
  • 2018-12-03

Jonas Åke N skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Det har fungerat bra. Vi hade lite strul med huset men det hjälpte Anders till med allt har flötit på bra. 👍 Läs mer
  • 2018-12-02

André B skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Kunde inte varit bättre, allt var kanonbra Läs mer
  • 2018-12-02

Fatime M skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag tycker att han är fantastiskt bra mäklare! Alltid tillgänglig och kunnig inom sin sak.. Väldigt nöjda med honom på alla sätt! Rekommderar honom till alla jag känner å vet ska sälja.. Läs mer
  • 2018-11-23

Maria B skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har köpt ett fritidshus!

Helena motsvarade alla våra förväntningar!
    Vi kände trygghet rakt genom hela processen!
    Helenas roll som mäklare passar henne utmärkt, hennes vänlighet, lugn, tydlighet och kunskap gav oss fullt förtroende!
    Med Vänliga Hälsningar
    Maria & Richard Berggren Läs mer

Anita J skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt bostad väl bemött. Kan rekommendera Läs mer

Martin L skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Försäljning av hus på Granevägen 23 Knislinge.
    Vi blev väldigt bra bemötta av Carina. Hon är proffsig i sitt uppträdande och bidrog till en försäljning som vi är nöjda med.

Hälsningar Martin Läs mer

Aram A skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt lägenhet.
    Bemötandet var jätte bra med respekt och ärlighet. Läs mer
  • 2018-11-18

Micela D skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt en lägenhet av större modell i centrala Kristianstad där Carina varit vår mäklare.

Carina är härlig att ha och göra med och det märks att hon arbetat länge och kan sin marknad. Hennes fokus ligger på kunden och är alltid tillgänglig för stöd och råd.

Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Sten Håkan Magnus B

2018-11-17

Sten Håkan Magnus B skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt ett ändra hus som var nästan färdigrenoverat, garagedel o förråd kvarstår.
    Trevligt bemötande från dag 1.
    Mötte Anders på Sparbanken i samband med när vi skrev på lånen för vår nybyggda villa. Efter 10 minuters samtal bestämdes ett möte med Anders och mäklaruppdraget var igång.
    Det gamla huset var inte lättsålt, men Anders är envis och hade många idéer.
    Kommer att rekommendera fastighrysbyrån och Anders till bekanta som skall sälja eller köpa bostad. Läs mer
  • Susann O

2018-11-16

Susann O skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vårt sedan länge gemensamma 11/2 plans hus som vi har fått väldigt gott omdöme för och positivt bemötande från Helene att det är ett jätte fint och lättsålt hus, vilket vi bara kan hålla med på. Helene är väldigt trevlig, hjälpsam, gott bemötande och förstående för oss som säljer, att det trots allt är en jobbig process att sälja sitt hus. Läs mer
  • 2018-11-15

Nils H skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vår villa som vi flyttade in i 1973.
    Mäklaren hade bra uppfattning om vad priset skulle bli när köpet var klart. Tiden mellan annonsen på Hemnet till villan var såld var ganska kort. Hon lyckades med både snabb och bra affär.
    Hela tiden fick vi information om läget av mäklaren.
    Ett väldigt bra resultat. Läs mer
  • 2018-11-13

Lars D skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Duktig på att snabbt komma till avslut. Läs mer
  • 2018-11-11

Majken N skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Inlyssnande och med ett gott bemötande fullföljde hans sitt uppdrag med full förnöjelse. Läs mer
    2018-12-28 Björn P svarar Majken N
    Tack för Dit fina omdöme Majken! Jag blev riktigt glad!
  • 2018-11-10

Kerstin S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag fick initialt en mycket positiv uppfattning av Carina. En kunnig och lyhörd mäklare med raka budskap som på ett professionellt sätt löste frågorna som uppstod. Läs mer
  • 2018-11-10

Agneta E skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Effektiv och aktiv, snabb i handling och återkoppling. Läs mer
  • 2018-11-03

Fanny L skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Prästallen 22. Bra och flexibel mäklare. Mycket nöjd! Läs mer
  • Lotta B

2018-10-31

Lotta B skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt fritidshus/mindre fastighet i Furuboda. Blev bra bemötta av Helena som hade god kännedom om huset och bemötte oss på ett trevligt sätt. Gjorde det också möjligt för oss att komma på en andra visning en fredag eftermiddag (då vi bor i Växjö) innan vi bestämde oss för om känslan var rätt och vi ville lägga bud på fastigheten. Läs mer
  • 2018-10-20

Bo S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Professionellt och ändå personligt bemötande Läs mer
  • 2018-10-17

Ann-Margret B skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt vårt Fritidshus vid Yngsjö Havsbad.
    Vi blev mkt bra bemött av Erik Rosdahl.

Våra förväntningar har varit i stort sett uppfyllda, men det har varit en del som kunde varit bättre.

Vi hade hoppats på att det skulle vara ett bättre utfall med visningar, bud och slutbud. Vi saknade skyltar att huset varit till försäljning, de kom upp först i mitten av augusti efter påtryckning från oss.

Men nu är försäljningen i hamn även om vi inte är helt nöjda med slutbudet. Läs mer
  • 2018-10-12

Eva J skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt fastighet.
    Trevligt och avslappnat bemötande av Anders.
    Punktlig och trovärdig i svar på våra frågor. Läs mer
  • Patrik S

2018-10-04

Patrik S skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har anlitat fastighetsbyrån flertalet gånger och är alltid lika nöjd.
    Har använt oss utav Carina back och hon är proffesionellt ut i fingertopparna.

Bra återkoppling och bra bemötande.
    Realistiska förväntningar på slutpriset och ett skäligt utgångspris. Precis som det ska vara!

Tvekar inte att anlita dem igen! Läs mer
  • 2018-10-02

Nils H skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Bra information hela tiden. Snabb affär Läs mer
  • 2018-10-01

Rolf Anders G skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt mindre hyresfastighet.

På bästa sätt.

Förväntningar är fullt ut tillgodosedda.

Jag och min fru är mycket nöjda Läs mer
  • 2018-09-29

Ingrid J skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte en bostad i Åhus. Jesper är väldigt lugn och ärlig. Bra bemötande. Nu är vi på väg att sälja vårt hus i Nymö. Jesper är noggran och hjälpsam. Känner fullt förtroende för honom. Ser oss inga frågor vi ställer till honom känns dumma. Helt nöjda. Läs mer
    Jesper E gillar detta

Patrik O skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Förstklassig service från 1:a visning tills det att jag fick nycklarna till mitt nya hus i handen 👍👍 Läs mer
    2018-09-28 Jesper E svarar Patrik O
    Tack Patrik! Fina ord, det var väldigt trevligt att ha med dig att göra! All lycka i framtiden!
    Jesper E gillar detta
  • 2018-09-27

Cecilia F skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en vila. Fick ett förtroendegivande och proffesionellt bemötande. Bra återkoppling under hela processen. Läs mer
  • 2018-09-27

Catarina Ann-Charlott B skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte villa med hjälp av Magnus för 8 år sedan och efter att vi nu skulle sälja så valde vi honom som mäklare! Mycket bra, lyssnade på våra önskemål och återkopplade hela tiden om det var något!
    Vi kommer absolut ha Magnus fler gånger om vi ska sälja! Läs mer
  • Helena B

2018-09-25

Helena B skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi sålde Svabiska vägen 7, Vä för UNDER taxeringspriset! Vi fick 1.600.000 kr för detta och med en annan mäklare hade vi fått ca 2 miljoner kronor.Vi ville ha en LÅÅNgsam process, då jag var sönderstressad av att ha jobbat 150% en längre tid. Vi ville ha förklarat säljprocessen noggrant ett steg i taget och vi ville ha BUDGIVNING, då vi vet att bostäderna dit vi ska flytta, är DYRARE än här. Vi fick INGET AV DETTA. Magnus Simonsson satte ett lågt pris på huset, berättade inte varför och han tvingade oss att ha visning under en kort utlandsresa. Han ringde oss flera gånger under denna resa, så resan blev alldeles förstörd. Vi söker ersättning för detta. Då har 4 varit o sett på huset. Vi beställer både energibesiktning och "Dolda Fel"-besiktning genom Anticimex och får ett pris för detta. Intresserade kunden avstår Dolda Fel-besiktningen och vi ringer o avbokar denna. Då blir priset på energibesiktningen DUBBELT SÅ DYR. Detta vet Magnus om, men vi får själva ringa Anticimex och hota med både Villaägarna o Konsumentverket, innan de ändrar priset. Kund nr 2 vill ha huset, men kräver en Dolda Fel-besiktning. Då säger Magnus till oss, att OM det visar några fel i denna besiktning, så mister vi kund nr 2 och tvingas visa denna besiktning för kund nr 1 och kanske mister båda!!! Detta är en lögn så det smäller. ALLA köpare har en undersökningsplikt!!!Vi tvingas att skriva på köpekontraktet, när vi precis kommit hem och INGEN BUDGIVNING!!!! Magnus påstår att köparna "nog inte har så mycket pengar", så vi ska vara tacksamma!!!! Det är en mäklares SKYLDIGHET att få se ett lånelöfte, av en kund. Några dagar efter underskrifterna, så kommer nytt taxeringsvärde, hem till oss. VI har sålt egendomen för UNDER TAXERINGSVÄRDET!! Det är också en mäklares SKYLDIGHET att hålla reda på taxeringsvärdet, speciellt när man bara är verksam under en skattemyndighet. Taxeringsvärdet ändras var 3e år och detta är OBLIGATORISKT för mäklarna att känna till!!!! Nu har vi sålt vår egendom för ca 300-500. 000 kr för lite!!!!! Vi har ställt minst 12 frågor till Magnus Simonsson om varför det blev så här, i ett mail till honom. Vi har aldrig fått någon förklaring. Vi vill INTE SE HONOM vid slutförhandlingen och slutlikviden på banken och vi vill ha en ursäkt samt en förklaring. Vi tänker anmäla honom, både till Konsumentverket och till Fastighetsmäklarinspektionen. Vi vill ha ersättning för den förstörda resan och för den låga köpeskillingen för vårt hus. VI har ett större hus och en större tomt än grannens hus, som såldes för drygt 2 miljoner. Vårt hus har ett bättre läge och allt fungerar i huset. Vi är DJUPT BESVIKNA på MAGNUS SIMONSSON!!!!! ALLA har budgivning numera!!!!!!!!!!!!!!!!

Anders o Helena Blomstrand Läs mer
  • 2018-09-25

Göran Lennart D skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt tomt.

Ok, inget stort engagemang.

Kanske lite mera aktivitet och engagemang. Läs mer
  • 2018-09-24

Ida F skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Erik var mäklare när jag köpte min lägenhet. Han var väldigt trevlig och gav mycket information och svarade på alla mina frågor. Han gjorde det tydligt och enkelt för mig att genomföra mitt första bostadsköp. Helt klart toppbetyg! Läs mer
  • 2018-09-22

Ingela A skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt en lägenhet i Kristianstad. Läs mer
  • 2018-09-21

Anders S skrev om Dan Sandelin en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt gård. blev proffsig och rättvist bemött. Läs mer

Södertorg, 291 31 Kristianstad