Alla kategorier Mäklare Skåne Kristianstad Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Södertorg, 291 31 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kristianstad och Åhus. Vi har kontor både på Cardellsgatan i sparbankens lokaler samt på Köpmannagatan i Åhus. Vi garanterar att du får en trygg affär med oss som mäklare. Vi hyser ett stort engagemang för bostäder och vill gärna hjälpa dig hitta rätt på marknaden.

Vad är du ute efter? En lägenhet, en villa eller kanske ett fritidshus? Vi känner till alla boendemöjligheter här i området och kan branschen till punkt och pricka. Välkommen in till oss så hjälper vi dig vidare i affären och ser till att affären blir lyckad.

Läs vad 720 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

• Anita J skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt bostad väl bemött. Kan rekommendera Läs mer
  • Martin L skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Försäljning av hus på Granevägen 23 Knislinge.
    Vi blev väldigt bra bemötta av Carina. Hon är proffsig i sitt uppträdande och bidrog till en försäljning som vi är nöjda med.

Hälsningar Martin Läs mer
  • Aram A skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt lägenhet.
    Bemötandet var jätte bra med respekt och ärlighet. Läs mer
  • Micela D skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt en lägenhet av större modell i centrala Kristianstad där Carina varit vår mäklare.

Carina är härlig att ha och göra med och det märks att hon arbetat länge och kan sin marknad. Hennes fokus ligger på kunden och är alltid tillgänglig för stöd och råd.

Vi rekommenderar henne varmt. Läs mer
  • Sten Håkan Magnus B
    Sten Håkan Magnus B skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt ett ändra hus som var nästan färdigrenoverat, garagedel o förråd kvarstår.
    Trevligt bemötande från dag 1.
    Mötte Anders på Sparbanken i samband med när vi skrev på lånen för vår nybyggda villa. Efter 10 minuters samtal bestämdes ett möte med Anders och mäklaruppdraget var igång.
    Det gamla huset var inte lättsålt, men Anders är envis och hade många idéer.
    Kommer att rekommendera fastighrysbyrån och Anders till bekanta som skall sälja eller köpa bostad. Läs mer
  • Susann O
    Susann O skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vårt sedan länge gemensamma 11/2 plans hus som vi har fått väldigt gott omdöme för och positivt bemötande från Helene att det är ett jätte fint och lättsålt hus, vilket vi bara kan hålla med på. Helene är väldigt trevlig, hjälpsam, gott bemötande och förstående för oss som säljer, att det trots allt är en jobbig process att sälja sitt hus. Läs mer
  • Nils H skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vår villa som vi flyttade in i 1973.
    Mäklaren hade bra uppfattning om vad priset skulle bli när köpet var klart. Tiden mellan annonsen på Hemnet till villan var såld var ganska kort. Hon lyckades med både snabb och bra affär.
    Hela tiden fick vi information om läget av mäklaren.
    Ett väldigt bra resultat. Läs mer
  • Lars D skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Duktig på att snabbt komma till avslut. Läs mer
  • Majken N skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Inlyssnande och med ett gott bemötande fullföljde hans sitt uppdrag med full förnöjelse. Läs mer
  • Kerstin S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag fick initialt en mycket positiv uppfattning av Carina. En kunnig och lyhörd mäklare med raka budskap som på ett professionellt sätt löste frågorna som uppstod. Läs mer
  • Agneta E skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Effektiv och aktiv, snabb i handling och återkoppling. Läs mer
  • Fanny L skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Prästallen 22. Bra och flexibel mäklare. Mycket nöjd! Läs mer
  • Lotta B
    Lotta B skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt fritidshus/mindre fastighet i Furuboda. Blev bra bemötta av Helena som hade god kännedom om huset och bemötte oss på ett trevligt sätt. Gjorde det också möjligt för oss att komma på en andra visning en fredag eftermiddag (då vi bor i Växjö) innan vi bestämde oss för om känslan var rätt och vi ville lägga bud på fastigheten. Läs mer
  • Bo S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Professionellt och ändå personligt bemötande Läs mer
    Carina B gillar detta
  • Ann-Margret B skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt vårt Fritidshus vid Yngsjö Havsbad.
    Vi blev mkt bra bemött av Erik Rosdahl.

Våra förväntningar har varit i stort sett uppfyllda, men det har varit en del som kunde varit bättre.

Vi hade hoppats på att det skulle vara ett bättre utfall med visningar, bud och slutbud. Vi saknade skyltar att huset varit till försäljning, de kom upp först i mitten av augusti efter påtryckning från oss.

Men nu är försäljningen i hamn även om vi inte är helt nöjda med slutbudet. Läs mer
  • Eva J skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt fastighet.
    Trevligt och avslappnat bemötande av Anders.
    Punktlig och trovärdig i svar på våra frågor. Läs mer
  • Patrik S
    Patrik S skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har anlitat fastighetsbyrån flertalet gånger och är alltid lika nöjd.
    Har använt oss utav Carina back och hon är proffesionellt ut i fingertopparna.

Bra återkoppling och bra bemötande.
    Realistiska förväntningar på slutpriset och ett skäligt utgångspris. Precis som det ska vara!

Tvekar inte att anlita dem igen! Läs mer
  • Nils H skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Bra information hela tiden. Snabb affär Läs mer
  • Rolf Anders G skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt mindre hyresfastighet.

På bästa sätt.

Förväntningar är fullt ut tillgodosedda.

Jag och min fru är mycket nöjda Läs mer
  • Ingrid J skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte en bostad i Åhus. Jesper är väldigt lugn och ärlig. Bra bemötande. Nu är vi på väg att sälja vårt hus i Nymö. Jesper är noggran och hjälpsam. Känner fullt förtroende för honom. Ser oss inga frågor vi ställer till honom känns dumma. Helt nöjda. Läs mer
  • Patrik O skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Förstklassig service från 1:a visning tills det att jag fick nycklarna till mitt nya hus i handen 👍👍 Läs mer
    2018-09-28 Jesper E svarar Patrik O
    Tack Patrik! Fina ord, det var väldigt trevligt att ha med dig att göra! All lycka i framtiden!
    Jesper E gillar detta
  • Cecilia F skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en vila. Fick ett förtroendegivande och proffesionellt bemötande. Bra återkoppling under hela processen. Läs mer
  • Catarina Ann-Charlott B skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte villa med hjälp av Magnus för 8 år sedan och efter att vi nu skulle sälja så valde vi honom som mäklare! Mycket bra, lyssnade på våra önskemål och återkopplade hela tiden om det var något!
    Vi kommer absolut ha Magnus fler gånger om vi ska sälja! Läs mer
  • Helena B
    Helena B skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi sålde Svabiska vägen 7, Vä för UNDER taxeringspriset! Vi fick 1.600.000 kr för detta och med en annan mäklare hade vi fått ca 2 miljoner kronor.Vi ville ha en LÅÅNgsam process, då jag var sönderstressad av att ha jobbat 150% en längre tid. Vi ville ha förklarat säljprocessen noggrant ett steg i taget och vi ville ha BUDGIVNING, då vi vet att bostäderna dit vi ska flytta, är DYRARE än här. Vi fick INGET AV DETTA. Magnus Simonsson satte ett lågt pris på huset, berättade inte varför och han tvingade oss att ha visning under en kort utlandsresa. Han ringde oss flera gånger under denna resa, så resan blev alldeles förstörd. Vi söker ersättning för detta. Då har 4 varit o sett på huset. Vi beställer både energibesiktning och "Dolda Fel"-besiktning genom Anticimex och får ett pris för detta. Intresserade kunden avstår Dolda Fel-besiktningen och vi ringer o avbokar denna. Då blir priset på energibesiktningen DUBBELT SÅ DYR. Detta vet Magnus om, men vi får själva ringa Anticimex och hota med både Villaägarna o Konsumentverket, innan de ändrar priset. Kund nr 2 vill ha huset, men kräver en Dolda Fel-besiktning. Då säger Magnus till oss, att OM det visar några fel i denna besiktning, så mister vi kund nr 2 och tvingas visa denna besiktning för kund nr 1 och kanske mister båda!!! Detta är en lögn så det smäller. ALLA köpare har en undersökningsplikt!!!Vi tvingas att skriva på köpekontraktet, när vi precis kommit hem och INGEN BUDGIVNING!!!! Magnus påstår att köparna "nog inte har så mycket pengar", så vi ska vara tacksamma!!!! Det är en mäklares SKYLDIGHET att få se ett lånelöfte, av en kund. Några dagar efter underskrifterna, så kommer nytt taxeringsvärde, hem till oss. VI har sålt egendomen för UNDER TAXERINGSVÄRDET!! Det är också en mäklares SKYLDIGHET att hålla reda på taxeringsvärdet, speciellt när man bara är verksam under en skattemyndighet. Taxeringsvärdet ändras var 3e år och detta är OBLIGATORISKT för mäklarna att känna till!!!! Nu har vi sålt vår egendom för ca 300-500. 000 kr för lite!!!!! Vi har ställt minst 12 frågor till Magnus Simonsson om varför det blev så här, i ett mail till honom. Vi har aldrig fått någon förklaring. Vi vill INTE SE HONOM vid slutförhandlingen och slutlikviden på banken och vi vill ha en ursäkt samt en förklaring. Vi tänker anmäla honom, både till Konsumentverket och till Fastighetsmäklarinspektionen. Vi vill ha ersättning för den förstörda resan och för den låga köpeskillingen för vårt hus. VI har ett större hus och en större tomt än grannens hus, som såldes för drygt 2 miljoner. Vårt hus har ett bättre läge och allt fungerar i huset. Vi är DJUPT BESVIKNA på MAGNUS SIMONSSON!!!!! ALLA har budgivning numera!!!!!!!!!!!!!!!!

Anders o Helena Blomstrand Läs mer
  • Göran Lennart D skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt tomt.

Ok, inget stort engagemang.

Kanske lite mera aktivitet och engagemang. Läs mer
  • Ida F skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Erik var mäklare när jag köpte min lägenhet. Han var väldigt trevlig och gav mycket information och svarade på alla mina frågor. Han gjorde det tydligt och enkelt för mig att genomföra mitt första bostadsköp. Helt klart toppbetyg! Läs mer
  • Ingela A skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt en lägenhet i Kristianstad. Läs mer
  • Anders S skrev om Dan Sandelin en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt gård. blev proffsig och rättvist bemött. Läs mer
  • Lina P skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hon var virrig, ofokuserad, visste inte vem jag var när jag ringde, hon var dålig på att höra av sig. Hon var sen till möten. Kändes mer intresserad av säljarnas behov än av mina som köpare. Snäsig i tonen. Läs mer
  • Stefan S skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevligt bemötande. Smidig uppgörelse och tog tag I en detalj med säljaren som vi nte var nöjda med direct. Läs mer
  • Kamilla J skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt en sommarstuga. Märklaren var mycket tillmötesgående, proffetionell och vi genomförde en snabb affär där alla parter var mycket nöjda. Märklaren är tilllgänglig, kunnig och personlig i sin relation till mig som kund vilket jag uppskadde mycket eftersom det var ett stort beslut men som ändå kändes sjölvklart när vi hittade det objektet som vill länge sökt efter🌟 Läs mer
  • john a
    john a skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevlig, noggrann och kunnig - och ett par krångliga frågor angående rättigheter som han inte hade svar på direkt tog han reda på omgående. Rekommenderas! Läs mer
    2018-09-28 Jesper E svarar john a
    Tack! Nu börjar det hela närma sig! Hör av er nästa gång ni är nere så bjuds det på kaffe och musik!
  • Icabell M
    Icabell M skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en lgh. Upplevde god service och kunskap om området och föreningen hade inga speciella förväntningar då det var ett ”dödsbo”.
    Blev väldigt nöjd och kommer att använda Magnus inom en snar framtid igen. Läs mer
  • Jonna F
    Jonna F skrev om Magnus Simonsson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi fick utmärkt hjälp av Magnus Simonsson när vi hittade en villa i vä, som låg på kommande försäljning.
    Magnus var väldigt lyhörd och såg till allas behov, våra och säljarnas.
    Allting har blivit bättre än vi förväntade oss, engagemanget som vår mäklare Magnus gav till både oss som köpare och säljarna är vi uppriktigt tacksamma för, han har hjälpt oss med vår dröm vilket vi alltid kommer minnas !
    Rekommenderar Magnus som mäklare. Läs mer
  • Irene S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vår villa på Kulltorp i Kristianstad.

På ett professionellt och trevligt sätt.

Vi är nöjda med att just Carina Back sålde vårt hus. Läs mer
  • Allan C skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte lägenhet Näsbychaussén 19a, blev mycket bra bemött och fick visad en bra bostad och på en tid som passade mig det kaller jag service Läs mer
  • Misan W
    Misan W skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag köpte tillbaka ett Torp som tillhört familjen.
    Blev mycket bra omhändertagen och hjälpt genom hela köpet.
    Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
    2018-09-18 Björn P svarar Misan W
    Tack så hjärtligt för Dina fina ord och jag hoppas av hela mitt hjärta att Ni får en underbar framtid i Axeltorp
  • Morgan P skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi köpte vårt första hus och Anders var vår mäklare.
    Han var väldigt påläst, hjälpsam och visade stort tålamod med våra frågor.
    Om jag sökte Anders via telefon och han inte var tillgänglig så var han snabb på att ringa tillbaka.
    Vid budgivningen höll Anders oss uppdaterade och fick oss att känna oss trygga genom att lugnt besvara frågor och funderingar.
    Helhetsbetyget blir det högsta.
    Vi kan varmt rekommendera Anders som mäklare. Läs mer
  • Bruno W skrev om Anders Everbring en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Han glömde tala om att det bara var en fas till spisen. Normalt brukar det vara 3 faser. Och en gammal lägenhetsbeskrivning. Läs mer
  • Lilian H skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt vår första bostadsrätt med Helena som mäklare. Allt har gått bra, trevlig som mäklare och skötte sitt jobb galant! Läs mer
  • Richard B skrev om Helena Berg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt hus
    Blev bemött på ett mycket proffsigt
    Mycket trevligt
    Ordning o reda Läs mer
  • Christina B skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    HÅSLÖV 5:17, BYHOLMSVÄGEN 128 I VIBY

Följande arbete har utförts.
    a) Möte där mäklaren kom ut till Byholmsvägen 128 och tittade samt gjorde en värdering av fastigheten.
    b) Carina bokade möte med Anticimex / Energi deklaration. Där jag var med, ej mäklaren
    c) Carina bokade möte med Anticimex / Energi Dolda fel försäkring. Där jag var med, ej mäklaren.

d) Någon fotografering blev det inte
    e) Inget utlägg på Hemnet
    f) Ingen visning av fastigheten, då den ena personen som utförde arbetet från Anticimex. Även la bud på huset, som vi tillslut accepterade, efter 2 olika prisförslag på fastigheten.

Carina nämnde för oss innan vi påbörjade denna besiktning att besiktnings-mannen var intresserad av huset.

Är priset nedan relevant ?
    (Fastigheten såldes för 2.500.000kronor))?

Har via bekanta som nyttjat Fastighetsbyrån fått reda på att det finns olika priser tydligen, beroende på var i processen affären blir klar. Då denna affär inte krävde så mycket arbete, så har jag hört att goda vänner till mig, har betalt helt andra priser för samma typ av arbete.

För detta ovan så blev det en avgift på över 82.500kr, är detta rätt ?

Med vänlig hälsning & trevlig helg,

Bobby Bengtsson Läs mer
  • Anders H skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi sökte bostad i Vä och fick på det viset kontakt med Carina Back som var en mycket bra och kunnig mäklare som hjälpte oss och såg till att vi fick svar på våra frågor Läs mer
  • Elisabeth Å skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt nyproducerad bostadsrätt. Mycket bra bemötande, påläst och återkopplar snabbt på frågor. Läs mer
  • Anders P skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpte ett hus1 23456789101112131415 Läs mer
  • Lina L skrev om Björn Persson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt ett hus. Varit till salu länge, gick snabbt med försäljningen när Björn fick uppdraget. Trevlig och enkel att prata med. Läs mer
  • Matilda T skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Erik får självklart toppbetyg!
    /Matilda & Fisnik Läs mer
  • Agneta S skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Riktigt bra service. Jesper hanterade vårt köp med bravur! Läs mer
  • Carmen S
    Carmen S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Carina Back är en mkt drivande mäklare, rättvis och har koll på allt. Gör man en affär med Carina Back, då kan man inte anlita ngn annan. Man är super nöjd ( oavsett om det är försäljning eller köp)
    Jag ger Carina Back 10 av 10👍🏼
    Mvh Carmen Softberg Läs mer
  • Inga P skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag är mycket nöjd med Carina Back som mäklare som är rak och ärlig i sina omdöme. Bemötandet var respektfullt och hon levde verkligen upp till mina förväntningar. Anlitar henne gärna om jag behöver. Högsta betyg får hon från mig. MVH Inga Persson. Läs mer

Södertorg, 291 31 Kristianstad