Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

Södertorg, 291 31 Kristianstad — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyrån i Kristianstad och Åhus. Vi har kontor både på Cardellsgatan i sparbankens lokaler samt på Köpmannagatan i Åhus. Vi garanterar att du får en trygg affär med oss som mäklare. Vi hyser ett stort engagemang för bostäder och vill gärna hjälpa dig hitta rätt på marknaden.

Vad är du ute efter? En lägenhet, en villa eller kanske ett fritidshus? Vi känner till alla boendemöjligheter här i området och kan branschen till punkt och pricka. Välkommen in till oss så hjälper vi dig vidare i affären och ser till att affären blir lyckad.

Läs vad 1022 kunder tycker om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus

• 2020-08-07

Juan B skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Matilda var mycket professionellt och noggrann, vilket gjorde att vi kände oss mycket trygga med vårt köp. Vi varmt rekommenderar henne som mäklare. Läs mer
  • 2020-08-01

Fredrik E skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt Villa utanför Kristianstad.
    Väldigt bra bemötande. Läs mer
  • 2020-07-30

Teddi Casper W skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevligt och proffsig mäklaren. Rekommenderas. Läs mer
  • 2020-07-29

Dardan S skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Topp topp finns inget mer att säga Läs mer
  • 2020-07-28

Mia M skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt bostadsrätt. Väldigt trevligt bemötande & alltid tillgänglig samt förklarar pedagogiskt så att man som första gångs säljare förstår Läs mer
  • 2020-07-26

Thomas S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Professionell, korta svarstider och innovation for att hitta en losning med saljaren. Läs mer
  • 2020-07-26

Emma Å skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Träffade endast henne vid kontraktskrivning.
    Det gick bra. Fick inget större intryck. Läs mer
  • 2020-07-18

Ömer P skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag sålde en lägenhet via Burim.
    Jag blev möt på en väldigt bra vis. Jag hade stora förväntningar och det blev exakt på det viset också. Allting var bra från start till slut. Mycket bra mäklare. Läs mer
  • 2020-07-17

Melisa M skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt en bostadsrätt.
    Mäklaren var profesionell, kunnig och har ett väldigt bra bemötande. Återkopplar snabbt och känns trygg i sin roll.
    Levde upp till alla våra förväntningat.

I framtiden kommer vi gärna ha honom som mäklare. Läs mer
  • 2020-07-16

Anders O skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Burim Rama har hjälpt oss att sälja vårt hus.
    Burim har bemött oss vänligt och är en trevlig, ödmjuk mäklare.
    Förväntningarna var han han skulle värdera och sälja vårt hus i överenskommelse mellan oss och bekymmersfritt. Detta tycker vi att Burim levde upp till.
    Försäljningen har gått bra utifrån våra förväntningar. Samarbetet och kontakten med Burim har varit bra. Läs mer
  • 2020-07-13

Jennie J skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hjälpte mig genom köpet av min första lägenhet, en 2:a på 55 kvm inne i kristianstad centrum. Trevlig mäklare som alltid prioriterar kunden, oavsett tid på dygnet. Läs mer
  • 2020-07-09

Markus J skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt ett hus genom Erik Rosdahl. Erik är väldigt tillmötesgående och väldigt kunnig som som mäklare. Jag kan varmt rekommendera Erik.

Markus Läs mer
  • 2020-07-08

Christian Sven-erik B skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Burim var mäklare när vi köpte vår lilla gård i vår. Burim är väldigt professionell men samtidigt lättsam att ha att göra med. Mycket förtroendeingivande. Läs mer
    2020-07-09 Burim Rama svarar Christian Sven-erik B
    Tack så mycket för dem fina orden. Hoppas att ni ska trivas i huset. Stort lycka till!
  • 2020-06-30

Anders S skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Glad, trevlig och bra på att lyssna Läs mer
  • 2020-06-29

Keyan H skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt min första bostadsrätt av Lars och jag kan inget annat än att glädjas åt hur smidigt och enkelt affären gått! Raka kort hela vägen och mycket proffesionellt bemötande! Läs mer
    2020-06-29 Lars P svarar Keyan H
    Tack Keyan
    Ett rent nöja att få hjälpa till
    All lycka till dig
  • 2020-06-27

Bengt I skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har svarat en gång. Vi är mycket nöjda med henne. Läs mer
  • 2020-06-22

Kurt H skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt enplanshus. Bra bemötande. Snabbt avslut. Hyfsat pris. Läs mer
  • 2020-06-21

Birgitta E skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålt en villa. Carina skötte det mycket snabbt; smidigt och professionellt. Läs mer
  • 2020-06-15

Martin D skrev om Erik Rosdahl en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Erik har sålt vår hästgård utanför åhus,Det gick snabbt och smidigt vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-06-13

Jonas V skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde ett hus och Burim är verkligen en mäklaren som vi rekommenderar. Han uppfyllde alla våra förväntningar. Han är ödmjuk och lyhörd och skötte allt mycket proffsigt. //Jonas & Fia Läs mer
    2020-06-16 Burim Rama svarar Jonas V
    Tack för att jag fick förtroendet och tack för dem fina orden. Lätt med så trevliga kunder :)
  • 2020-06-09

Christian Sven-erik B skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi träffade Lars första gången på en av flera visningar vi har varit på. Baserat på det bemötande vi fick där sa vi att om det blev aktuellt att någon gång sälja så skulle vi absolut anlita Lars och så blev det.

Lars hjälpte oss i försäljningen av vår villa på ett väldigt fint sätt. Genom ett tydligt och vänligt bemötande lotsade han oss genom processen. Läs mer
    2020-06-09 Lars P svarar Christian Sven-erik B
    Hej
    Tack för förtroendet. Jag hoppas att er lilla gård kommer att skänka er glädje.
    Det är ett rent nöje få samarbeta med er.
  • 2020-05-28

Mia L skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Carina levde upp till våra förväntningar. Väldigt poistiva till säljcoachen som gjorde att vi hade bra inblick genom hela processen. Läs mer
  • 2020-05-24

Anielle V skrev om Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Det kändes konstigt att Björn gick i pension bara fem dagar innan vi skulle skriva på om huset. Därefter har vi haft STORA problem med säljaren. Bland annat hade de inte städat något överhuvudtaget i alla förrådsutrymmen, garaget och verkstaden. De fick köra två släp plus beställa en container för att tömma och ändå blev det inte klart. Vi har alltså haft stora problem som hamnade i knät på den mäklare som tog över för Björns räkning. Det är fortfarande inte löst men förhoppningsvis får vi ekonomisk kompensation av säljaren eftersom vi också måste beställa en container och få bort allt trädgårdsavfall och byggavfall som finns. Dessutom finns saker på båda vindarna kvar. På grund av extratiden som säljarna behövde så fick vi verkligen slita för att få allt vårt på plats. När vi sedan skulle koka mat första gången så upptäckte vi att spisen bara går på halvfart och det vet vi inte om säljarna vill kompensera oss för.... så tråkigt när vi i övrigt tycker om huset, läget men nu får vi ju en massa oro över att det ska finnas andra dolda fel som vi inte kände till.... får hålla tummarna för att inget mer händer.
    Så Björn borde ha avslutat vår affär och inte överlämnat den bara i händerna på de som var kvar. De har skött sig alldeles utmärkt men det är tråkigt att säljarna inte gjorde rätt för sig.... Läs mer
  • 2020-05-24

Evelina L skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    jag köpte en lägenhet en bostadsrätt och är jätte nöjd, bra visning och allt under resans gång fram till köpet och tills dess att den var min Läs mer
    2020-06-16 Burim Rama svarar Evelina L
    Tack för dem fina orden. Stort lycka till i lägenheten!
  • 2020-05-18

Sandra H skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Har köpt ett hus.
    Mycket trevlig mäklare, och en mäklare som kunnat svara på allt å varit behjälplig.
    Visste inte vad jag skulle förvänta mig då jag aldrig köpt hus innan så visste inte alls hur det skulle gå till. Mycket smidigt gick det! Tacksam för det! Kontaktar gärna samma mäklare om det skulle bli aktuellt med köp/sälj igen. Läs mer
  • 2020-05-17

Siv O skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jesper var mycket behjälplig vid vårt tomtköp Läs mer
  • 2020-05-17

Pernilla M skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde vårt hus. Carina är super bra, trevlig saklig och ärlig. Hon säger som det är.
    Kunde inte vara mer nöjda än vi är just nu. Läs mer
  • Tove M

2020-05-15

Tove M skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi sålde ett hus med Matilda på Fastighetsbyrån som mäklare. Matilda är noggrann, transparent, lyhörd och närvarande. Vi förväntade oss inte att vi skulle få så mycket service och kontakt som vi fick. Hela vår säljupplevelse kan sammanfattas som mycket kompetent genomförd av Matilda. Läs mer
  • 2020-05-14

Göran G skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket kunnig och väldigt professionell och engagerad i processen. Läs mer
  • 2020-05-14

Thomas W skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Mycket nöjd med samarbetet vid försäljningen av huset. Läs mer
    2020-06-16 Burim Rama svarar Thomas W
    Kul att höra Thomas. Tack för förtroendet och stort lycka till framöver!
  • 2020-05-11

Annika E skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt ett 1 1/2 plans hus. Väldigt trevligt bemötande av Carina. Gav bra tips.
    Bara positivt intryck av Carina. Läs mer
  • 2020-05-10

Birgitta E skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt en villa på Hedentorp. Försäljningen gick över förväntan och allt har gått snabbt, smidigt och utan några problem. Det har kännts tryggt och vi har fått en del försäljningstips.
    Med andra ord, helnöjda!
    Häls. Birgitta Läs mer
  • 2020-05-06

Magnus N skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Enkel och tydlig dialog inför under och efter försäljningen av mitt radhus. Snabb process med ett resultat långt över förväntan. Läs mer
    2020-05-07 Lars P svarar Magnus N
    Tack Magnus
    Det var en ren glädje att få jobba med dig. Lycka till framgent
  • 2020-04-28

Johan M skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi tycker att Carina skött sig alldeles utmärkt i samband med själva köpet. Dock tycker vi att mäklaren har en skyldighet att följa upp bättre hur slutresultatet blev vid en nyproduktion som i vårt fall. Mycket fel i utförandet och missnöje hos alla köpare till bostadsrätterna i det nya området. Bör undersöka för vem man jobbar. Alldeles för dålig byggare Läs mer
  • 2020-04-28

Tommy P skrev om Dan Sandelin en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Seriös på ett avspänt och trevligt sätt, allt hanterat proffsigt. Läs mer
  • Daniel J

2020-04-26

Daniel J skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Sålde min lägenhet och Matilda följde upp, informerade och svarade alltid oavsett tid på dygnet på frågor. Professionell och driftig. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-04-22

Philip M skrev om Matilda Kärrman en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hjälpsam, trevlig och allmänt bra med information till oss som säljare! Läs mer
  • 2020-04-21

Helene Alexandra L skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Burim hjälpte oss med vår husförsäljning, vi är mycket nöjda med den hjälp vi fick. Lätt att få tag i när vi hade frågor, rörande husförsäljningen, och väldigt trevlig och lätt att prata med. Läs mer
    2020-05-06 Burim Rama svarar Helene Alexandra L
    Kul att ni är nöjda. Det var trevligt att samarbeta med er kring försäljningen. Stort lycka till!
  • 2020-04-18

Per H skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har köpt en bostadsrätt. Carina är oerhört kunnig med en förmåga att förklara så att man förstår. Hon bryr sig och med inlevelseförmåga för våra behov. Hon får det bästa av alla bra betyg. Läs mer
  • 2020-04-17

Kristina W skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Burim hjälpte oss med försäljningen av vårt hus på bästa sätt. Vi fick trevligt bemötande och snabb respons. Han är lyhörd, lugn, trygg och lätt att samarbeta med. Läs mer
    2020-05-06 Burim Rama svarar Kristina W
    Tack för det fina omdömet. Super kul att allt gick fint. Lycka till framåt nu!
  • 2020-04-15

Mats W skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Burim hanterade försäljningen av vår villa på ett jättebra sätt. Mycket bra bemötande och snabb respons genom hela processen. Vi genomförde en försäljning på mycket kort tid och genom att Burim var så serviceinriktad och fick alla bitar att falla på plats kunde vi genomföra affären. Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2020-05-06 Burim Rama svarar Mats W
    Kul att höra! Tack för att jag fick vara med i processen och jag önskar er stort lycka till i nästa boende. Vi syns snart igen!
  • 2020-04-14

Susanne F skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Hej
    Carina har sålt vårt hus och allt har fungerat bra, har haft Carina tidigare vid både köp och försäljning och vi valde själva att vi ville ha Carina även denna gång
    Susanne & Micke Stockzell Läs mer
  • 2020-04-14

Patrik V skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Trevligt och professionellt bemötande och snabba svar vid frågor. Läs mer
  • 2020-04-13

Carsten J skrev om Jesper Elg en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Det var första gången jag köpte hus,så jag visste inte hur allt funkar. Jag fick bra information, tips och råd av Jesper och det gjorde allt mycket lättare. Tack Läs mer
  • 2020-04-12

Ola G skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Fick ett professionellt bemötande vid köp av Bostadsrätt Läs mer
    2020-04-14 Burim Rama svarar Ola G
    Tack för det. Stort lycka till i lägenheten!
  • 2020-04-12

Anton S skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Köpt ett nyproducerat parhus i Viby. Carina var väldigt tillmötesgående och löste allt utan problem! Är nöjd med henne och kan rekommendera. Läs mer
  • 2020-04-11

Hans Alf T skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt vårt föräldrahem i Maglehem Juleboda.Bra bemötande,saklig och intresserad av huset.Bra beskrivning av fastigheten.
    Löpande information om hur försäljningen går. Läs mer
    2020-04-11 Lars P svarar Hans Alf T
    Tack Alf
    Det blev lyckosamt i dessa tider.
    En fantastisk fastighet som krävde stor respekt så även för er, med tanke på hur länge den funnits i familjen.
    Köparen är utan tvekan den rätte.
  • 2020-04-11

Yvonne P skrev om Lars Petersson en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Vi har sålt ett hus från mitten av 1800-talet som varit i släkten i nästan hundra år. Bland flera mäklare valde vi Lars för den entusiasm och ödmjukhet han visade inför uppdraget.
    Lars var lyhörd, respekterade våra önskemål och höll oss kontinuerligt underrättade om händelseförloppet.
    Stort tack för all hjälp. Läs mer
    2020-04-14 Lars P svarar Yvonne P
    Tack
    Ni har varit underbara hela resan. Hela fastigheten tillsammans med er, andas genuinitet. Köparna kommer att få förvalta i mina ögon ett rent kulturföremål i en vacker bygd. Tack för detta.
    Burim Rama gillar detta
  • 2020-04-10

Bertil O skrev om Carina Back en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Jag har köpt bostadsrätt.
    Gott bemötande av Carina. Vi har träffats tidigare.
    Carina gick igenom handlingarna, sida för sida, vilka vi sedan signerade. Jag hade velat ha mer praktiskt information om inflyttningen, tex om nätverk och elleverantör.
    Detta kunde ha getts i samband med mingeltillfället då vi träffade våra blivande grannar.
    Vem kontaktas vid respektive problem efter inflyttningen?
    Många praktiska detaljer som vi fått ta reda på själva, vilka nog var samma för de flesta nyinflyttade. Läs mer
  • Olle A

2020-04-08

Olle A skrev om Burim Rama en del av Fastighetsbyrån Kristianstad & Åhus
    Burim har hjälpt mig att sälja min gård.
    Redan vid första telefonkontakten så kändes det tryggt och säkert. Funderade aldrig att vända mig till annan mäklare efter första träffen. Sen har allt gått på räls.
    Burim är trevlig, lättpratad, glad och positiv.
    Hans kunnande och kunskap i yrket hög och han har varit väldigt lätt att få tag i med frågor längs vägen.
    Burim är en mäklare jag kommer rekommendera vänner om dom vill sälja. Läs mer
    2020-04-12 Burim Rama svarar Olle A
    Tusen tack för det fina omdömet!
    Det var en ära att få vara med i försäljningen av er gård. Vi syns och hörs!

Södertorg, 291 31 Kristianstad