Alla kategorier Mäklare Stockholms län Nacka Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Nacka

Fastighetsbyrån Nacka

Forumvägen 12, 131 53 Nacka — Visa karta

Vi vet att den erfarenhet och kunskap vi har kring bostadsmarknaden i Nacka kommun kan vara ett bra stöd i din stundande bostadsaffär. Vi har full koll på Saltsjöbaden, Sicklaön, Boo och Älta och här har vi hjälpt många hitta sitt nya hem genom åren.

Eftersom vi jobbar nära med Swedbank och Juristbyrån får du enkel och snabb tillgång till alla tjänster du kan behöva i samband med din fastighetsaffär. På kontoret i Forum Nacka arbetar mäklare med mycket personligt engagemang och vi anpassar oss i möjligaste mån efter dina förväntningar och önskemål.

Ta kontakt med oss när du har frågor kring boende och bostad i Nacka!

Läs vad 628 kunder tycker om Fastighetsbyrån Nacka

• Fredrik L

2019-02-22

Fredrik L skrev om Moa Kronståhl Pil en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Moa hjälpte mig att sälja min bostadsrätt.

Proffsig i sitt bemötande, samt ständigt återkoppling så man hela tiden vet var bollen låg.

Vi pratade om vilken nivå vi skulle lägga utgång-förväntat slutpris. Vi hamnade på vad vi hade hoppats på, alltså väldigt ärlig prissättning.

Proffsigt och snabbt arbetat utan att tumma på detaljerna. Tvekar inte en sekund på vem som får första samtalet vid framtida försäljning. Läs mer
  • 2019-02-20

Anders Ingemar S skrev om Fastighetsbyrån Nacka
    Engagerad i försäljningen av min bostad Trevlig med intresse för för en bra affär. Lätt att prata med, klara besked och kunnig.
    Väldigt mån om kunden. Läs mer
  • Mikael M

2019-02-19

Mikael M skrev om Fastighetsbyrån Nacka
    Förväntningarna var att denna nya energiska mäklare med stöd av en stor etablerad organisation skulle hjälpa oss att hitta en ny bostad och samtidigt sälja vår lägenhet för högsta möjliga marknadspris. Resultatet var den sämsta affär jag gjort i livet:

1- Inga försök gjordes att hitta ett lämpligt hus till oss, trotts att jag 2 gånger lyft upp intresse på konkreta objekt som finns "på gång" så har jag inte fått återkoppling eller möjlighet att se dessa fastigheter
    2- Denna "lista" på ett hundratal kunder med särskilt intresse att köpa min bostad som mäklaren lovade att ringa till var och en och säkerställa att dom fick chansen till privatvisning hörde jag inget om
    3- När lägenheten lades ut på "på gång" så hade enligt mäklaren intresse visats ifrån spekulanter som ville säkerställa att dom fick se lägenheten innan den såldes. Dessa personer hördes inget av
    4- Mäklaren insisterade att vi skulle sälja lägen i december trotts att all statistik tyder på att denna månad är sämst. Det fanns alltid många argument som lät bra men var tvärt emot sådant som en mäklare borde ha god kunskap om.
    5- Mäklaren pratade initialt om väldigt högt försäljningspris men när jag själv ordnade en köpare så insisterade mäklaren att jag skulle ta emot ett lågt bud för att säkerställa försäljningen så snart som möjligt.
    6- Ett prospekt och bilderna som togs skulle skickas över, vilket inte har gjorts.
    7- Mäklararvodet sades muntligen skulle dras ifrån handpenningen vilket jag ifrågasatte eftersom mäklaren har skyldigheter därefter och yrkade på att arvodet borde delas upp för att spegla arbetsinsatsen. Detta höll mäklaren med om och ansåg vara rimligt krav som han skulle gå igenom med sin chef. därefter drogs pengarna ifrån handpenningen och trotts mitt påpekande med krav om att mina pengar gavs tillbaka till mig så fick jag inget svar.
    8- Vid försäljningen så lovades att handpenningen skulle översändas inom 5 arbetsdagar, efter mer än en månad och 2 påpekanden samt ett personligt besök på kontoret så fick jag mina pengar och en ursäkt men förtroendet efter det var lågt.

Mäklaren är en ung och engagerad person som ändå engagerade både oss säljare och köparen. Jag hade hoppats att en etablerad och stark organisation kunde supporta honom och säkerställa att han gör ett bra jobb men från vår uppfattning så har han inte fått det stödet han behövt. Vi känner att vi kunnat göra ett bättre arbete själva utan mäklare och pengarna vi har betalat för tjänsten är minst sagt orimlig.

/Mikael Miglis Läs mer
  • 2019-02-19

Åsa H skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Vi har sålt en bostadsrätt.
    Therese bemötte oss på ett professionellt sätt! Tydlig, vänlig och effektiv!
    Hade inga förväntningar, då vår mäklare slutade och Therese tog över hennes arbete.
    Min upplevelse var mycket bra och hon lyckades få vår lägenhet såld i den ovissa marknad som råder. Läs mer
  • 2019-02-17

Veronica von W skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Trevlig, lätt att nå, hjälpsam och erfaren. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-02-15

Anita I skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Vid försäljningen av lägenheten som våra föräldrar bott och levt i under de drygt 30 sista åren av sina liv har Daniel Eriksson varit mycket proffesionell. Han har på ett positivt och kunnigt sätt drivit hela processen framåt så att försäljningen slutligen kunde genomföras trots en sviktande marknad. Läs mer
  • Tarja H

2019-02-15

Tarja H skrev om Filip Stenbeck en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Filip var serviceminded och trevlig och var påläst om bostaden. Läs mer
  • 2019-02-15

Daniel W skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Genomförde en snabb och smidig försäljning Läs mer
  • 2019-02-14

Jenny Terese W skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Thérèse sålde nyligen mitt radhus.Jag vill varmt rekommendera Thérèse Lennefalk som mäklare. Thérèse är väldigt trevlig och lättsam att ha att göra med. Jag upplever Thérèse som proffsig, kunnig, påläst och förtroendeingivande. Jag skulle gärna använda Thérèse igen! Läs mer
  • Marie V

2019-02-14

Marie V skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Therese har hjälpt mig att sälja min bostad i Nacka strand på ett alldeles utomordentligt vis. Hon är kunnig, trevlig, hjälpsam, glad, ställde upp hela tiden . Bättre mäklare går inte att hitta, jag är så nöjd. Läs mer
  • 2019-02-14

Lena Christina J skrev om Emma Strindin en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Bemötandet va mycket bra fick svar på mina frågor och funderingar.
    Fick hjälp med att få en kontakt på banken Jag kan varmt rekommendera Emma. Läs mer
  • 2019-02-13

Stig I skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Daniel har hjälpt oss att sälja vår lägenhet. Trots en mycket trög marknad har Daniel oförtröttligt varit aktiv och hållit oss informerade om läget nästan dagligen. Han har definitivt levt upp till de förväntningar vi hade på en professionell mäklare samtidigt som vi känt att han lyssnat och tagit hänsyn till våra synpunkter och gett oss goda råd som säljare. Läs mer
  • Jennifer K

2019-02-12

Jennifer K skrev om Emma Strindin en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Väldigt trevlig och proffsig mäklare som jag varmt kan rekommendera! Det har varit ett nöje att samarbeta med henne genom hela affären Läs mer
    2019-02-13 Emma S svarar Jennifer K
    Ett stort tack för er fina rekommendation! Tack och detsamma, så kul att få följa er försäljningsresa. Tack för att ni gav mig de bästa förutsättningarna till försäljningen. Hoppas ni ska stormtrivas i Lindesberg!
  • Martin E

2019-01-31

Martin E skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Jag köpte en lägenhet i Nacka och allt fungerade jätte smidigt med Therese! Trevligt och proffsigt bemötande. Läs mer
  • Jamil H

2019-01-30

Jamil H skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Hon hjälpte oss med att sälja våran lägenhet i en trög marknad.
    Hon var lätttillgänglig.
    Alla parter blev glada och nöjda. Läs mer
  • 2019-01-22

Hans N skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Therese, är ärlig och noggrann och ger en realistisk bild av marknadsläget och vilka förväntningar som är rimliga att ha på försäljningen.
    Hon är serviceinriktad och vi kan tänka oss att använda henne igen. Läs mer
  • 2019-01-18

Petter E skrev om Moa Kronståhl Pil en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Mycket duktig mäklare som
    tar bra hand om både köpar
    och säljare Läs mer
  • 2019-01-16

Felix S skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Köpte bostadrätt genom Thérèse. Upplevde att vi fick ett mycket professionellt och kunnigt bemötande.
    Hon var alltid snabb med att svara alternativt återkoppla på frågor både via mail och i telefon. Sammanfattningsvis fick vi ett mycket bra intryck av henne. Läs mer
  • Marie V

2019-01-10

Marie V skrev om Fastighetsbyrån Nacka
    Toppen från början till kontraktsskrivning. Jag är så nöjd med allt Läs mer
  • 2018-12-24

Simon W skrev om Linnéa Ralmé en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Mycket närvarande under hela processen Läs mer
  • 2018-12-21

Josephine B skrev om Emma Strindin en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Emma va en klippa från första mötet tills affären va klar. Alltid rådgivande och hjälpsam och med allas bästa i tankarna hela tiden. Vi kan starkt rekommendera Emma! Läs mer
    2019-02-12 Emma S svarar Josephine B
    Tusen tack för fina ord, glädjer mig verkligen!! Glad att jag fick förtroendet att få lära känna er och hjälpa till vid försäljningen. Hoppas allt går bra inför flytten. Vi ses snart på tillträdet! :)
  • 2018-12-21

Anna W skrev om Linnéa Ralmé en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Min man och jag valde Linnéa som vår mäklare när vi nyligen sålde vårt parhus. Magkänslan var helt rätt från start och Linnéa har från dag ett varit otroligt närvarande och proffsig i sitt bemötande.
    Kan inget annat än varmt rekommendera henne om du önskar en mäklare med det lilla extra. Läs mer
  • Mikael B

2018-12-17

Mikael B skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Jag har sålt en liten tvåa på Ljuskärrsberget i Saltsjöbaden. Blev rekommenderad Thérèse och hon har överträffat mina redan högt ställda förväntningar. Bra bemötande, tydlig kommunikation och goda råd. Stort stöd i styling. Lyckades sälja lägenheten till värderingspris innan fotografering!

Varmaste rekommendation!!! Läs mer
  • 2018-12-15

Robert C skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Enplansvilla
    Bra effektiv o ärlig.
    Therese uppfyllde de förväntningar vi hade på mäklaren Läs mer
  • 2018-12-11

Rickard L skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Väldig smidig försäljning av min bostad. Kändes som Daniel hade koll på marknaden och hade bra svar på mina frågor.
    Levde väl upp till mina förväntningar. Läs mer
    2018-12-12 Daniel E svarar Rickard L
    Hej Rickard

Vad roligt att du är nöjd med försäljningen. Kul att du upplevde mig som kunnig om marknaden och att jag kom med bra svar.

Syns på tillträdesdagen
  • Hanne Kirsten S

2018-12-09

Hanne Kirsten S skrev om Fastighetsbyrån Nacka
    Vi har sålt en villa,trevligt bemötande hjälpsam och aktiv, Carl-Magnus levde upp till våra förväntningar vad gälder priset som vi får för villan.
    Mäklare som vill sitt bästa för båda säljare och köpare. Läs mer
  • 2018-12-08

Jessica D skrev om Linnéa Ralmé en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Sålt lägenhet redan innan visning, fick ett bra pris . Läs mer
  • 2018-12-08

Ellen-Elena R skrev om Niklas Norlin en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Köpt en villa på skurusundsvägen 99.
    Mäklaren var väldigt kunnig och trevlig.
    mäklaren var flexibel och hjälpte oss i kluriga situationer.
    En mycket bra mäklare Läs mer
  • 2018-12-05

Göran W skrev om Lars Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Jag har sålt en villa.
    Lars har varit lyhörd och engagerad.

Lars har väl uppfyllt våra förväntningar.

Mycket nöjda och vi har redan rekommenderat Lars till andra.

Vänligen
    / Göran Westberg Läs mer
  • 2018-11-28

Emelie E skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Kan verkligen rekommendera Thérèse!
    Hon hjälpte oss sälja vår lägenhet och var under hela processen lyhörd, driven och engagerad. Läs mer
  • Fabian N

2018-11-26

Fabian N skrev om Moa Kronståhl Pil en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Moa är mycket kunnig och driven mäklare med ett lugn som inger förtroende och trygghet. Snabb återkoppling och trevligt bemötande. Absolut en mäklare jag kan rekommendera! Läs mer
  • 2018-11-21

Anders O skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Mäklare i världsklass. Även om marknaden kändes som en finanskris så krigade Daniel på med visningar och hittade rätt köpare. Solklart Nackas bästa mäklare. Läs mer
    2018-12-06 Daniel E svarar Anders O
    Hej Anders

Tack så mycket för den fina rekommendationen. Vad roligt att du uppskattade mitt hårda arbete med att hitta rätt köpare.
    Hoppas att ni trivs bra nu i Karlstad.
  • 2018-11-20

Adam S skrev om Filip Stenbeck en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Supertrevlig, bra bemötande, engagerad! Läs mer
  • 2018-11-19

Niklas Z skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Therese är väldigt trevlig och tillmötesgående med stort engagemang och hög kunskap om Nacka. Hon skötte processen snyggt och höll mig kontinuerligt uppdaterad under tiden. Mina varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2018-11-19

Jari Ö skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Jag har sålt en bostadsrätt.
    Daniel är rak, tydlig och trevlig i samband med en försäljning. Läs mer
    2018-11-30 Daniel E svarar Jari Ö
    Hej Jari

Vad roligt att du är nöjd med försäljningen. Tack för att du tog dig tid att skriva den här fina rekommendationen
  • 2018-11-18

Kjell H skrev om Fastighetsbyrån Nacka
    Bra, men lite konstigt i budgivningen då den som bjöd mot drog sig tillbaka efter att han trissat upp priset... Läs mer
  • Jacob S

2018-11-11

Jacob S skrev om Filip Stenbeck en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Sålde en bostad i alphyddan, nacka. Mycket nöjd med bemötandet och hur försäljningen gick till! Läs mer
  • 2018-11-10

Christer B skrev om Moa Kronståhl Pil en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Jag köpte en bostad med hjälp av Fastighetsbyrån i Nacka och det bemötande jag fick av Moa var alltigenom
    korrekt, vänligt och professionellt. Läs mer
  • Josephine N

2018-11-08

Josephine N skrev om Moa Kronståhl Pil en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Snabb i återkoppling, driven och positiv! Mycket nöjd med Moa och kommer rekommendera henne vidare! Läs mer
  • 2018-11-08

Hanna J skrev om Niklas Norlin en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Vi har sålt villa i Skuru. Vi förväntade oss mer i pris . Amorteringskraven är det sämsta bankerna infört. Ta bort . Mäklaren var bra . Och ville även försöka sälja på semestern det var bra. Läs mer
  • 2018-11-08

Umar S skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Han är kompetent mäklare och är lätt att kommunicera med. Jättebra och professionellt bemötande.

Han är rak och tydlig, serviceinriktad och väldigt engagerad. Läs mer
    2018-11-30 Daniel E svarar Umar S
    Hej Umar

Tack så mycket för den fina rekommendationen. Var roligt att du har uppskattat mitt professionella bemötande och service
  • 2018-11-07

Bengt Urban Å skrev om Lars Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Glad och trevlig person som är lätt att samarbeta med. Läs mer
  • 2018-11-06

Anna E skrev om Lars Arvidsson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Mycket nöjd med Lars när han sålde vårt hus.
    Lyhörd, kunnig och professionell!
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-11-05

Volga A skrev om Moa Kronståhl Pil en del av Fastighetsbyrån Nacka
    ............................... Läs mer
  • 2018-11-05

Therese D skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Bra erfarenhet av Daniel. tycker att han gjorde det som behövdes när bostadspriserna gått ner. Bra bemötande. Läs mer
    2018-11-22 Daniel E svarar Therese D
    Hej Therese

Tack så mycket för rekommendationen . Kul att nu uppskattade mitt arbete

Hoppas att ni trivs bra i ert nya boende
  • 2018-11-04

Giacomo S skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Vi sålde en 3:a på 81 kvm. Thérèse var målmedveten från första början och förklarade sin taktik. Vi kände oss skeptiska men litade på henne. Nu med facit i hand är vi mycket nöjda. Hennes taktik fungerade och vi fick en lyckad och smidig försäljning i en tid då bostadsmarknaden svajar. Thérèse är tydlig, lätt att nå, strukturerad, engagerad och pigg. Vi kan varmt rekommendera henne! Läs mer
  • Peter K

2018-11-01

Peter K skrev om Daniel Eriksson en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Köpte en bostadsrätt och fick ett väldigt trevligt och professionellt bemötande av mäklare Daniel Eriksson. Daniel fanns tillgänglig för frågor och information under visningen men var inte för påträngande, uppskattat. Daniel var lugn, intresserad och kunnig, och lyhörd för våra önskemål. Läs mer
    2018-11-22 Daniel E svarar Peter K
    Hej Peter

Vad roligt att du upplevde mig som trevlig, professionell, kunnig och lyhörd. Tack så mycket för att du tog dig tid och skriva den här fina rekommendationen. Hoppas ni trivs bra i ert nya boende.
  • 2018-10-30

Daniele A skrev om Thérèse Lennefalk en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Very professional! We appreciated how she presented with patience and no pressing at all. Läs mer
  • Kristoffer O

2018-10-30

Kristoffer O skrev om Filip Stenbeck en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Filip hjälpte mig att sälja min lägenhet i Orminge.

Jag upplever att Filip bemötte mig oerhört professionellt & inte alls så "säljig" som vissa mäklaren kan vara.

Jag är en person som gärna vill ha koll på vad som händer och jag upplever att Filip förstod det direkt och höll mig ständigt uppdaterad genom hela processen. Oavsett om det var negativt eller positivt.

Filip kontaktade mig och berättade att han hade en potentiell köpare från en tidigare affär, ett par dagar senare visad han lägenheten till den personen och det slutade med att lägenheten såldes till ett mycket bra pris.

Filip såg även till att hans kollegor på annan ort fanns behjälpliga när det var dags att hitta nästa lägenhet att flytta in i.

Jag skulle alla dagar i veckan rekommendera Filip till mina närstående och jag kommer definitivt att höra av mig till honom när det är dags att sälja nästa gång.

Betyg: A++++++

Med vänliga hälsningar
    Kristoffer Olsson. Läs mer
    2018-11-05 Filip S svarar Kristoffer O
    Oerhört tacksam för dem fina orden Kristoffer!! Det var ett nöje att samarbeta med dig & hoppas att du trivs bra i ditt nya boende.
  • Jessica P

2018-10-17

Jessica P skrev om Emma Strindin en del av Fastighetsbyrån Nacka
    Emma gjorde försäljningen av min lägenhet både snabbt och smidigt, utan budgivning! Läs mer
    2018-10-30 Emma S svarar Jessica P
    Tack Jessica för ett lyckat samarbete tillsammans och en fin rekommendation. Vi ses på tillträdet! :)

Forumvägen 12, 131 53 Nacka