Karavan Point Nordic AB

Karavan Point Nordic AB

Välkommen till Karavan Point Nordic!

Vi är din städ- och flyttfirma i Stockholm med omnejd och gör din vardag enklare, till ett rimligt pris. Orkar du inte med flytten själv eller har du annat för dig än att flytta? Det förstår vi. På Karavan Point Nordic har vi som mål att leverera en helhetslösning till dig som behöver flytt eller städhjälp. Våra anställda är anslutna till kollektivavtal och har försäkring av IF skadeförsäkring vilket gör att de kan känna sig trygga och utföra ett professionellt arbete med stor noggrannhet.

Hör gärna av dig om du vill veta mer om hur vi jobbar eller ta en titt på vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedanför.

Läs vad 92 kunder tycker om Karavan Point Nordic AB 2

2021-04-12
    Flytthjälp. Snabbt och effektivt utan trassel.
    Micke Wiklund
    2021-03-27
    Mycket effektiv hjälp med vår flytt. Bra avstämning och kommunikation när vi behövde senarelägga flyttdatum, och kartonger leverades snabbt när vi behövde fler än vi hade räknat med. Mycket prisvärt. Mycket nöjd.
    2021-03-25
    Enkel kommunikation, grymt resultat! Prisvärt.
    2021-01-21
    Väl utförd flytt och städ, särskilt städningen var utmärkt utfört. Rekommenderar!
    2021-01-17
    Jag beställde flyttstädning. Prisvärt jämfört med andra aktörer och städningen blev mycket noggrant utförd. Rekommenderar!
    2021-01-15
    Snabbt och utmärkt utfört både flytt och städning
    Återkoppling från kontoret under hela processen
    Helt klart den bästa flytten av mina 5 de senaste åren
    2020-12-09
    Jättenöjd. Bra service i sin helhet
    2020-12-05
    Jag är otroligt nöjd med den utomordentliga service Katavan Point utförde i samband med flytt. Kommunikationen från kontoret var snabb, tydlig och effektiv, och de upprätthöll aktiv kontakt fram till flytt. Flyttstädningen var makalös, lägenheten såg 15 år yngre ut när städaren var klar (och UGNEN! Hon fick en 20 år gammal ugn att nästan se ny ut, wow!). Och när flytten väl skulle gå var de som kom supersnabba och jätteeffektiva, de fick in hela mitt bohag i bilen på ett väldigt proffsigt tetris-vis och bar sen upp det i nya bostaden snabbt och fint. Alla inblandade var väldigt trevliga. Jag skulle absolut anlita dem igen om jag skulle behöva, och kommer rekommendera dem till alla som behöver flytthjälp framöver.
    2020-11-28
    The Service was indeed professional and way over expectations.
    The process from booking and contacting the manager to finalising the cleaning and moving was 10/10
    Was easy to reach the manager from the beginning and he took every note and request I demand and was fully and seriously taken into consideration by the staff.
    They are sharp on time and very effective and efficient
    I was really satisfied and will definitely recommend them for their amazing services
    Very friendly staff and professional.
    Cleaning wise was amazing.
    2020-11-26
    Snabba, smidiga och proffsiga. Anlitade dem för att flytta ett piano och ett antal tunga och svårhanterade möbler, och det gjorde ett utmärkt jobb. Allting kom fram utan minsta skråma och placerades noggrant där de skulle stå.
    2020-11-18
    Karavan anlitades av oss för flyttstädning. De är enkla att ha att göra med och känns seriösa. Städningen blev mycket väl utförd och det var mycket trevlig personal trots vissa språkliga brister. Kan varmt rekommendera Karavan Point Nordic.
    2020-11-10
    Vi använde Karavan för flyttstäd av vår villa efter försäljning och är mycket nöjda både med resultatet och hela dialogen inför. Också mycket prisvärda i jämförelse med andra offerter vi fick in. Rekommenderas varmt!
    2020-10-19
    Vi har haft Karavans hemstädning sedan en tid tillbaka och vi är väldigt nöjda! Städerskan är mycket noggrann och hemmet är alltid otroligt fint när hon varit där. All kontakt med kundservice har också fungerat bra, både via mail och telefon. Rekommenderas verkligen!
    2020-10-07
    Hej vi är mycket nöjda med den flytthjälpen vi fick. Det var två jättetrevliga killar som kom. De arbetade snabbt och bra. Vi rekommenderar detta till andra.
    2020-09-29
    Hade ett övergripande gott betyg på diverse hemisdor så vi anställde Karavan Point Nordic AB.
    Det var en slarvig utförd städining och språkbristbristen gjorde att vi inte hade möjlighet att kommunicera med personerna vi släppte in i vårt hem, vilket inte kändes bra.
    1/5 hade inte anställd Karavan igen.
    Hej Selam, Tack för din recension. Men som jag har försökt att förklara för dig flertals gånger per mailkonversation, de punkter som du inte var nöjd med, ingår ej i städningen. Vilket framgår även i checklistan som du även fick när du fick bokningsbekräftelsen. Däremot så har du inte inkommit med underlag, fastän jag har bett om underlag. Sedan så lär sig personalen svenska, men det är långsam process då det inte är något som man kan skynda på. Däröver så bör inte språket vara en större barriär då de är där för att städa och inte ha en konversation med kunden. Vi på kontoret är alltid tillgängliga via telefon så ni kan alltid nå oss och vi kan förklara för personalen. Mvh, Karavan Point Nordic AB Karavan Point Nordic AB
    2020-08-25
    Fantastiskt bra!! Vi bokade såväl flytthjälp som flyttstädning och kan varmt rekommendera Karavan till alla. Inte en skråma på inneväggarna trots smalt upp och ner och tunga möbler, trevliga flyttkillar, städpersonalen superproffsiga och både vi som beställt och de nya ägarna var mer än nöjda! Överväger att boka veckostäd med Karavan. Alltid snabba svar på kontoret med.
    2020-07-29
    Har anlitat Karavan Point Nordic AB för flyttstädning. Vi är mycket nöjda med resultatet och kommer säkert att anlita firman för städning igen vid behov. Rekommenderas varmt!
  • 2020-07-28
    Vi har haft Karavans veckostäd sen ett år tillbaka och är mer än nöjda!

Kundservicen är kanonbra, snabba svar via mail och telefon. Alltid trevliga, flexibla och nogranna med våra önskemål!

Själva städningen i sig är över förväntan. Vår städerska är nogrann och vi har aldrig haft något att anmärka på trots vårt stökiga småbarnshem.
    Hon anstänger sig mer än förväntat och gör det lilla extra (tex fint vikta filtar, underbart bäddad säng och ”spotless” städning)
    Det är en fröjd att komma hem efter att hon varit här.

Jag kan starkt rekommendera Karavan till alla!
  • Gustav H
    2020-07-28
    Använder Karavan som städbolag och de har varit väldigt tillmötesgående när vi behövt ändra tider pga besök eller bett om mer specifika städningar som fönster under semestern istället för vanligt städ.

Rekommenderas
  • JOHANNA K
    2020-07-21
    Bokade Karavan för flyttleverans och flyttstäd. Städinsatsen var helt ok, men dagen efter flytten ringde mina före detta grannar och undrade varför det stod kassar med mina saker i hissen. Flyttkillarna hade alltså glömt sakerna men när jag påpekade det vid telefonkontakt med flyttledaren sa han att de meddelat honom att de levererat allt. Ett litet tag senare återkom han och berättade att de sagt att de glömt lite saker i bilen. OK att man glömmer saker, men varför ljuga? När jag fick sakerna och packade upp dem såg jag att mitt smyckeskrin fanns bland det som stått i en hiss i ett dygn... en annan sak som var lite märklig är att de inte använde sig av några dukar eller annat dämpande att linda in tavlor etc. i.
    Kände efteråt att jag borde satt igång och bråkat men har nog haft tillräckligt med kontakt med firman och är mest glad att det inte slutade ännu värre.
    Hej Johanna, Vill börja med att be om ursäkt för den dåliga upplevelsen som du har haft hos oss. Däremot så var det personalens misstag och de missade att ta med från hissen och åter igen det ber vi om ursäkt för detta. Om du var missnöjd så är du alltid välkommen att ta upp det med oss på kontoret. Men vi ska ta åt oss från detta och förbättras i framtiden. Mvh, Karavan Point Nordic AB Karavan Point Nordic AB
  • Pär B
    2020-07-16
    Vi använde oss av både flytt och städhjälp inför flytt
    Så supernöjda
    Världsklass
    2020-06-29
    Vi anlitade Karavan Point för både hjälp med flytt och städning. Allt har fungerat perfekt från bemötande till utförande av tjänsterna. Effektivt, trevligt och proffsigt. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Karavan Point.
  • Johanna E
    2020-06-06
    Jag tog hjälp av Karavan point för flytt och flyttstäd. De var snabba, trevliga, noggranna och hjälpsamma. Även de på kontoret är snabba och alerta. Då lägenheten jag skulle flytta in i inte var tillräckligt städad kunde de med kort varsel skicka en tjej som hjälpte mig med det också. Jag är väldigt nöjd.

//Johanna
    2020-06-04
    Vi tog både hjälp med flytt och flyttstädning av Karavan Point. Hela vägen från första kontakt har fungerat utmärkt!
    Personalen kändes pålitlig, var snabb och effektiv, alltihop till ett bra pris.
    Dessutom hörde de av sig kontinuerligt under både flytt och städning för att kontrollera och informera fortlöpande.
    Vi vill varmt rekommendera Karavan Point för dessa tjänster!
    Över förväntan!
    2020-06-04
    Jätte nöjd med båda flytthjälp och flyttstädning!
    2020-04-28
    Tycker allt var bra sååå nöjd!!
    2020-04-16
    Anlitade Karavan för både flytthjälp och städ.

Supernöjd med både städningen och flytthjälpen. Väldigt prisvärda och hade väldigt fina omdömen. Fick även låna flyttkartonger utan extra kostad. För oss får de högsta betyg 5/5 💫
    2020-03-30
    Mycket bra flyttstäd! Kan varmt rekommendera dom och super bra kundservice!
    2020-03-28
    Flytt och flyttstäd. Bra bemötande. Snabbt och effektivt. Vi är jätte nöjda
    2020-03-09
    Städservice. Bra bemötande. Har inget att anmärka på! Jättenöjda över resultatet!
    2020-03-09
    Flytthjälp
    Trevligt bemötande. Snabb och smidig flytt men ändå aktsamma om mina saker. Toppenkillar som utförde flytten. Kan rekommenderas.
  • Johan D
    2020-03-06
    Dålig upplevelse av deras flytthjälp.
    De skadar möbler som självklart upptäcks efter att flyttgubbarna åkt hem. I all stress trycker de upp en blankett i ansiktet på en där man ska godkänna deras arbetstimmar när de är klara, men i samma blankett godkänner man även att flytten gått skadefritt till. Vi upptäckte flertalet skador efteråt och de tar inte på sig något som helst ansvar och hänvisar till blanketten som skrivits på.

Varnar för detta företag!!
    Hade de löst situationen med oss på ett smidigt sätt så hade jag inte skrivit detta, men konsekvensen blir nu att de förlorar betydligt mer pengar i inkomstförlust än om de hade tagit sitt ansvar från första början.
    Hej Johan, Det är tråkigt att både du och Claudia upplever att er flytt var dåligt utförd. Enligt er begäran så drog vi in If försäkring i detta som fick ta det vidare gällande ersättning för möblerna, men det var även deras bedömning där det framgår att tyvärr så kan vi inte ta ansvaret på detta då ni personligen har godkänt att allt var i sin helhet innan personalen åkte därifrån. Mvh, Lin Karavan Point Nordic AB
    Hej, ganska irrelevant om ni tog kontakt med If eller ej. Faktum är att ni förstörde möbler och det var inte värt priset. Dessutom jävligt dålig stil att be kund skriva på ett godkännande mitt i all stress. Detta är ju att utnyttja kunders stressiga situation för att friskriva er. Även sonens TV var trasig när jag väl satt upp den på väggen, inte ens det får man en ursäkt för utan ni hänvisar bara till blanketten. Synd att det ska bli på det här viset att ni ska behöva förlora mer pengar i inkomstförlust än att bara erkänna era tabbar. Johan D
    Hej Johan, Ni framkom med mer och mer möbler/möbelhang som enligt er utsago hade gått sönder i samband med flytten. Ni fick papperna efter att flytten var utförd och texten med godkännandet är i fet stil samt understryket, det är omöjligt att missa den raden. Alla andra kunder har inte haft något problem med att se den texten, hur kommer det sig att just ni har missat den? Sedan så var det If försäkrings bedömning och jag sa att vi lämnar över ärendet till dem då ni inte var nöjda med något annat. Mvh, Lin Karavan Point Nordic AB
    Hej igen, ganska enkelt att missa den sista raden på en blankett som ska skrivas på när det är mitt i stressen. Oavsett vad If säger så vill vi varna andra då If kanske agerar på samma sätt gentemot andra pga eran blankett som ska skrivas på för att flyttgubbarna kan åka hem (flyttgubbar som dessutom inte ens talar svenska!). Ni tycker alltså att flyttgubbarna ska stanna kvar några timmar till (tid som vi ska betala för) så att vi kan packa ur allt och plugga in alla apparater för att kontrollera att allt är ok? För övrigt så föreslog ni enbart att ni själva skulle laga våra möbler! Det var inte ett alternativ då ni inte arbetar med att laga möbler. Ni är fortfarande välkomna att ringa mig ifall ni vill göra det rätt för er. Tills vidare vidare så kommer vi att sprida vår upplevelse/bemötande vidare. Det mest ironiska är dessutom att på er hemsida så står det "Dessutom så är vi ansvarsförsäkrade hos IF Skadeförsäkring, du behöver med andra ord inte oroa dig!". Kunder har alla skäl till att oroa sig då ni friskriver er och If kan peka på det dokumentet. Johan D
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • CLAUDIA CATALINA V
    2020-03-06
    De skadar ens möbler och man får ingen chans att kontrollera möblerna innan flyttgubbarna trycker upp en blankett i ansiktet på en när de är klara där man ska skriva under så att de kan åka hem.

Skadorna upptäcks efteråt och de är friade från ansvar då man har skrivit på blanketten. De vägrar ersätta för något av skadorna som upptäcks efter att flyttgubbarna lämnat er.
    De är dessutom otroligt sega och surfar i mobilen när man betalar de per timme! Väldigt utstuderat att lägga den godkännande texten på blanketten där man ska godkänna timmarna för flytthjälpen mitt uppe i all flyttstress. Våra möbler och tv skadad och ingen erkännande eller ersättning alls. Hänvisade till deras 14 dagars garanti på hemsida för flyttjänsten men det tog dem bort fort som bara den. Oseriöst företag rakt igenom.
    Hej Claudia, Det är ytterst tråkigt att ni upplever det på detta vis. Dessutom så blandade vi in If försäkring i detta som fick ta det vidare gällande ersättning för möblerna, men det var även deras bedömning där det framgår att tyvärr så kan vi inte ta ansvaret på detta då ni personligen har godkänt att allt var i sin helhet innan personalen åkte därifrån. Mvh, Lin Karavan Point Nordic AB
    2020-03-02
    Jag hade flytthjälp från Karavan. Det var enkelt att boka via telefon. De kom i tid, jobbade i bra tempo och var försiktiga med mina möbler. Utmärkt!
    2020-02-04
    Vi anlitat Karavan på flyttstädning. De utfört ett riktigt fint jobb. Vi samt köparen till vårt hus var mycket nöjda.
    2019-12-16
    Flytthjälp
    Utmärkt bemött, inga konstigheter alls
    Förväntade mig att de skulle vara professionella, ge bra service och utföra flytten utan krossade varor. De passerade alla de delarna.
    Med beröm godkänn.
    2019-12-13
    Trevligt bemötande, mycket noggrann det blev så fint. Storstädning och fönsterputs. Vi är supernöjda
    2019-12-10
    Vi har hemstäd varannan vecka. Det blir rent och funkar bra.
    2019-12-06
    Bokade flyttstäd och flytthjälp och är mycket nöjd! Tusen tack! :)
    2019-12-04
    Det va superfint städat, trevligt bemötande och smidig service.
    2019-11-27
    Medarbetarna som städade var mycket duktiga och trevliga, likaså damen i kundtjänst som var snabb och proffsig i sitt bemötande när jag kontaktade dem. Allting har fungerat väldigt smidigt, från början till slut. Prisvärda också!
    2019-11-01
    Städtjänst, bra
    2019-10-10
    Beställde flytt och flyttstädning. Sköttes av vad jag förstår två olika företag, men KPN AB skötte kontakten.
    Allt sköttes per e-post, där informationen man fick kändes seriös och relevant.

Jättebra service, där alla inblandade var både flexibla och mycket proffsiga. I allt från flyttstädningen till flytt av bohag. Rutavdrag skötte dem åt oss och därför blev det smidigt och prisvärt med. Tackar så mycket för allt!
    2019-10-08
    Super nöjd med allt. Jätte trevlig personal
    2019-10-02
    Vi har använt era tjänster vid en flytt,alltså en flyttstädning.
    Vi är mycket nöjda.
  • Bengt Marcus W
    2019-09-20
    Utmärkt utfört arbete! Snyggt, välgjort och mycket prisvärt!
    2019-09-18
    Bra utfört arbete som vanligt! Noggrant och på utsatt tid.
    2019-09-17
    Flytthjälp. Bra bemötande, jäkligt snabba och effektiva flyttkillar. Flyttade på kortare tid än beräknat trots att vi hade mer saker än jag uppgav offerten. Bara positivt att säga, kommer att anlita dem igen.
    2019-09-15
    Utmärkt och smidigt jobb. De som hjälpte till med flytten var mycket trevliga!
    2019-09-08
    Flytten av mitt förhållande vis innehållsrika hem samt städning av detsamma ombesörjdes på ett förträffligt, effektivt och diskret vis. Resultatet uppfyllde mina höga förväntningar. För övrigt var kommunikationen avseende den administrativa delen av uppdraget både trevligt och proffsigt.