Slipa golv i Stockholms län

Känner du att golven hemma borde fräschas upp eller vill du ha en ny stil? Ett nyslipat trägolv är vackert och mår bättre än ett som inte tas om hand. Ett gammalt lackat trägolv får nytt liv av en ordentlig slipning och oljning!

Det går förstås att hyra maskiner och slipa själv, men det är ett tungt jobb som kräver lite skicklighet för att det ska bli riktigt bra. Här på Reco.se har vi listat hantverkare som är proffs på att slipa golv, de med bäst rekommendationer och omdömen från tidigare kunder landar självklart överst för att göra det lätt för dig.

Hyr du in någon för att slipa ditt golv slipper du själv hyra slipmaskin och polermaskin och gå fram och tillbaka i rummet konstant i en hel helg. Blir det fel i gör-det-själv processen kan det dessutom bli dyrare i längden än om du anlitar en hantverkare. Tänker du trots varningen om mycket jobb och stora maskiner att "det här fixar jag!" så ska vi på Reco.se guida dig lite inför golvslipningen.

Börja med att hyra en golvslip över helgen eller de dagar du tänkt jobba på. Kom ihåg att hyra hörselskydd, skyddsglasögon och munskydd på samma gång, om du inte har det hemma!

När du tömt rummet på lösa föremål är det dags att kontrollera så att inga spikar eller andra ojämnheter sticker upp från golvet - ett slippapper kan kosta upp emot 100kr/st (!) så du vill inte att de ska gå sönder i onödan. Använd grovt slippapper för att ta bort allt som är gammalt och slitet, de fina sandpappret används sedan för att få bort slipmärken och släta ut det sista.

Läs mer »
Orter i Stockholms län