Svensk Fastighetsförmedling Piteå

Svensk Fastighetsförmedling Piteå

Välkommen till den mest anlitade fastighetsförmedlingen i Piteå!

Med erfarenhet, kvalitet och engagemang hjälper vi våra kunder tryggt och säkert genom livets kanske största affär. Vårt team på sex mäklare, två assistenter och en fotograf förmedlar ca. 60% av alla villor och bostadsrätter i Piteå och vi strävar efter att alltid ge bästa service och anpassa oss till just dina behov inför bostadsaffären.

När du väljer att sälja med oss får du tillgång till vårt stora kontaktnät då vi har koll på nästan alla som är intresserade av att byta bostad i området! Dessutom erbjuder vi marknadsföring i många olika kanaler - både digitalt, i skyltfönster hos oss och på lokala bankkontor, i Piteå Tidningen, med SMART-annonsering mm - samt hjälper dig med fotografering och vad du ska tänka på inför visning.

Boka gärna en tid för kostnadsfri värdering. Vi kommer ut och presenterar oss, gör en värdering och ger tips och råd inför ditt bostadsbyte.

Vill du köpa kan vi hjälpa dig att ansluta till vår bevakningstjänst. Då får du ett meddelande så fort något som passar dina önskemål kommer ut på marknaden.

Vi tar dig från ett läge till ett annat!

Läs vad 682 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Piteå 2

• sålde sitt hus med hjälp av Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Sjulsmark
    2021-06-18
    Mycket bra
  • köpte sin stuga med hjälp av Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-18
    Bra bemötande!
  • köpte sitt hus med hjälp av Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Klubbgärdet
    2021-06-17
    Vi fick ett väldigt bra bemötande av Joakim. Han uppfyllde våra önskemål och det var aldrig några problem eller konstigheter. Då vi kollat på en hel del hus tidigare så har vi egentligen inte haft några förväntningar förrän vi varit på plats men allt kändes rätt och tryggt med en bra och trevlig mäklare!

Vid köp av bostad så var det inte heller några problem. Allt gick smidigt till och vi blev ordentligt informerade om allt vi behövde veta. Hade vi några frågor eller funderingar så kände vi oss hörda och prioriterade.
  • köpte sitt hus med hjälp av Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-17
    Vi är jättenöjda med bemötandet vi fick av Marie. Lyhörd, ärlig, tillgänglig och mån om att både köpare och säljare blir nöjda.
  • Martin M
    2021-06-17
    Glatt och trevligt bemötande av Linn som sydde ihop vår affär på ett par veckor.

Martin
    2021-06-17
    Bra bemötande. Kontaktbar och "jobbade" med vårat bud till säljaren även under helgen. Mäklare är också människor med familj och helgsysslor så det uppskattades.
  • Jens W
    2021-06-16
    Vi bemöttes väldigt bra av Joakim! Han arbetade sena kvällar för att hjälpa oss att få till huskontraktet på våran korta varsel. Vi kommer absolut att vända oss till honom den dagen vi säljer huset!
  • köpte sitt hus med hjälp av Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-16
    Sofie var trevlig att prata med och verkar tycka om sitt jobb och sina kunder.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-15
    Otroligt trevligt bemötande. Mäklaren levde verkligen upp till våra förväntningar av hur en mäklare skall bemöta sin kund. Noga med att informera oss via telefon vilket vi verkligen uppskattade.
  • sålde sitt hus med hjälp av Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Sjulsmark
    2021-06-14
    Ett mycket bra bemötande och en enkel och bra hantering av processen. Frida är bra och professionell.
  • köpte sitt hus med hjälp av Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-12
    Vi har blivit bemötta väldigt bra och det kändes bra att det blev Frida som hjälpte oss köpa hus. Hon är kunnig och har guidat oss i köpet!
    2021-06-10
    Jätte trevlig mäklare, riktigt professionell och kunde förklara allt på ett bra sätt så man förstår. Inga konstigheter alls.
    Tack Jennie! Så bra att du känt dig trygg och att du förstått alla bitar - det är viktigt. Jag hoppas att du kommer att trivas bra i huset :) Sofie Strömberg
  • sålde sitt hus med hjälp av Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-10
    Mycket trevlig och tillmötesgående mäklare. Under hela tiden har hon vart kommunikativ och gett mig väsentlig information gällande försäljningen. Mycket pålitlig!
    Tack Klara för ditt omdöme. Tycker att vår kommunikation har varit bra och att allt flutit på bra under processen. Roligt att du är nöjd! Lycka till med flytten :) Sofie Strömberg
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-08
    Jag har köpt en bostadsrättslägenhet.

Mäklarn hade ett trevligt och proffsigt bemötande.
    Kunde besvara mina frågor och funderingar.
    Rekommenderar!
    • Sikfors
    2021-06-08
    Hon är bäst. Proffsigast och vi kallar henne numera våran familjemäklare. Har hjälpt oss med 4 husaffärer och vi är supernöjda
  • köpte sin stuga med hjälp av Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Hällskatan
    2021-06-08
    Vi har köpt ett fritidshus. Marie har gett ett väldigt bra intryck. Lätt att ha kontakt med.Hon är påläst och ger bra information. En väldigt bra egenskap hon har är att även om hon inte svarade i telefon nån gång för att hon var upptagen så ringde hon alltid tillbaka trots att man inte hade lämnat meddelande på mobilsvar. Det är professionellt. Vi hade önskemål att flytta datumet för visningen av stugan en dag. Det fixade hon. Det var inga problem. Sammanfattningsvis ger hon ett väldigt seriöst och ambitiöst intryck. Med ett mycket bra kundbemötande.
    • Annelund
    2021-06-07
    Vi är så tacksamma för Maries insats i vårt husköp, alltid tillgänglig när det behövdes och under tider utöver våra förväntningar. Hon gjorde att det blev en så trygg och smidig affär. Vi skulle absolut rekommendera henne som mäklare!
    2021-06-07
    Vi har precis sålt vår gård i Norrfjärden och valde Frida som mäklare efter att fått flera rekommendationer från både tidigare kunder men även från kollegor på andra mäklarfirmor! Pga detta hade vi höga förväntningar på Frida men hon öveträffade dem alla. Vi är mycket nöjda med hennes arbete och personliga bemötande. Täta uppföljningar under processen bidrog till att hela affären kändes väldigt trygg och säker. Vi rekommenderar att ta kontakt med Frida om man funderar på att köpa eller sälja en bostad. Övrig kontakter på Svensk Fastighetsförmedlings Piteå-kontor blev som en extra gräddklick på tårtan.
  • sålde sitt hus med hjälp av Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-06-03
    Har sålt mitt fritidshus. Fick ett fint bemötande av Joakim och kände förtroende för honom. Kan varmt rekommender Svenskfastighetsförmedlingen.
  • sålde sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Centrala Stan
    2021-06-03
    Sålt en bostadsrätt. Väldigt trevligt bemötande och uppföljning när visningar varit. Allt bara super med Sofie Strömberg 🤩
    Tusen tack Carina för omdömet. Bra att du är nöjd med min återkoppling. Försäljningsprocessen flöt på riktigt bra tack vare gott samarbete. Önskar dig en fortsatt fin och varm sommar :) Sofie Strömberg
    2021-06-03
    Vi köpte precis ett fritidshus vid havet i Piteå med hjälp av Joakim. Han uppträder professionellt i varje steg med en respekt och känsla för både säljare och köpare.
    Kraven vi har är högt ställda, dessa blev infriade i varje steg.

Professionell, kunnig och med en snabbhet i kommunikation som är svårslagen och som verkligen uppskattas när man som person är van att ta snabba beslut.
  • köpte sitt hus med hjälp av Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-05-31
    Köpt ett hus via linn super trevlig och går igenom allt så alla fattar
    2021-05-26
    Köpt bostadsrätt. Bra bemötande.
    Lite för hårt tryck av besökande på vår inbokade visning med tanke på covid 19.

Känns bra att ha med Linn att göra. Vi kunde ställa våra frågor och hon kunde svaren och mer därtill.
  • köpte sitt hus med hjälp av Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Arnemark
    Vi har köpt fritidshus
    Mycket bra bemötande MVG i betyg alltså högsta betyg
    Allt från visning till kontrakt har känts mycket bra . Bra återkoppling hela vägen .
    Kan varmt rekommendera Lars o svensk fastighetsförmedling
  • sålde sitt hus med hjälp av Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Arnemark
    2021-05-25
    *Vi har sålt vår fritidsstuga.
    * Lars har bemött oss mycket väl från första stund, varit intresserad av vår bostad och frågat om den. Han har varit mycket noga ringa oss och berätta vad intresserade velat veta.
    * Vi hoppades att efter visningen skulle det gå fort och smidigt, och det gjorde det verkligen.
    * För oss kan man inte ha det lindrigare sälja vår fina stuga med så pålitlig mäklare och proffsig fotograf.
    Stort Tack !
    • Högsböleskiftet
    2021-05-25
    Vi har sålt en stuga, med Sofie som mäklare. Erfarenheten av Sofie är mycket positiv! Hon har varit väldigt informativ och adekvat med dom kontakter vi haft med henne. Hon har motsvarat alla förväntningar som vi haft på ett mycket föredömligt sätt! En " guldklimp" för arbetsgivare och kund!

Bo Isaksson och Marit Eden
    Tusen tack för ert fina omdöme. Jag tycker att vi haft en bra kommunikation och plan genom processen. Så roligt att ni är nöjda med mitt arbete. Önskar er en fortsatt fin sommar! Sofie Strömberg
    • Munksund
    2021-05-25
    Andra gången jag anlitar Linn som mäklare. Positiv erfarenhet; lyhörd för kundens önskemål, glad trevlig och tydlig i sin kommunikation
  • sålde sin bostad med hjälp av Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Sikfors
    2021-05-21
    Sålt, mycket bra bemötande
    Helt otroligt han får 10 av 10
    2021-05-18
    Linn är professionell i sitt arbete och hade svar på det frågor som vi som köpare för huset ville ha svar på. Kommunikationen funkade oerhört bra! Helt enkelt en toppen mäklare!
    2021-05-17
    Köpt en mindre villa.
    Tycker att Lars ger ett professionellt intryck, kunnig och trevlig. Tar reda på de saker han inte vet.
    Jag tycker (efter att ha sett många bostäder) att många mäklare många gånger har ganska dålig koll på sina bostäder och refererar till annan dokumentation. Jag önskar att de ska kunna sina objekt bättre. Sälja in dom, inte bara visa. Påpeka och analysera, bolla saker.
    Detta är allmänt.
    Dock tycker jag Lars har bättre kunskap än medelnivån!
    Möjliggjorde visning tidigt och flexibel med detta. Snabb på att kolla upp saker och återkoppla, vilket är viktigt. Kunde nås utanför arbetstid vilket också uppskattas. Han är en klippa! BRA BRA BRA.
    2021-05-14
    Mycket bra bemötande, snabb och smidig affär. Ett bra betyg helt enkelt!
    Annbritt och Torbjörn
  • sålde sin stuga med hjälp av Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Svallfors
    2021-05-14
    Mycket tydlig, kunnig och kompetent! Vi är väldigt nöjda över en smidig affär!
    Annbritt och Torbjörn
    Tack så mycket för ett gott samarbete! Så roligt att ni är nöjda med försäljningsprocessen och den snabba, smidiga affären! Sofie Strömberg
  • köpte sin stuga med hjälp av Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Svallfors
    2021-05-11
    Köpte ett Fritidshus utanför Piteå. Sofie var extremt tillgänglig, flexibel och snabb på att återkoppla och det gjorde hela dealen mellan mig och säljaren väldigt enkel. STORT tack ska hon ha för allt.
    Tack själv! Det flöt på väldigt bra. Det känns extra roligt att du är nöjd med allt i processen. Hoppas du kommer att trivas bra! Sofie Strömberg
  • sålde sitt hus med hjälp av Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    • Norra Pitholm
    2021-05-10
    Marie har både sålt och förmedlat en ny bostad till oss. Ett proffsigt bemötande och en serös mäklare som varmt kan rekommenderas.
    Ulrica o Leif
    2021-05-09
    Jag har sålt min villa och mäklaren Joakim har varit stöttande, tillmötesgående och hjälpsam. Han har gett information om varje steg i försäljningen samt bra återkoppling under resans gång. Kan varmt rekommendera Joakim!
    2021-05-07
    Joakim är glad, trevlig, tillgänglig och pragmatisk. Han var en drivande faktor till att vi köpte vår blivande bostad och vi är otroligt tacksamma för det. Joakim får utan tvekan högsta betyg och vi hoppas att vi får möjligheten att ta hjälp av honom igen.
    • Norra Pitholm
    2021-05-07
    Nu har vi både köpt och sålt fastigheter med hjälp av Marie.
    Bemötandet och upplevelsen är lika bra, både som köpare och säljare.
    Hej Leif! Alltid kul när man får äran att hjälpa till med både köp och försäljning! Kul att höra att ni är nöjda med mitt arbete och jag hoppas och tror verkligen att ni kommer att trivas toppenbra på nya stället :) Marie Sandström
    2021-05-06
    Köpt en villa.
    Kan sammanfatta det med ett ord: Fantastiskt!
    Hon är helt underbar, gör jobbet suveränt och har underlättat för oss så mycket hon har kunnat. Skulle absolut rekommendera henne!
    2021-05-04
    Mycket bra både handling o bemötande .
    Vi är supernöjda.
  • köpte sin lägenhet med hjälp av Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    2021-05-03
    Jag är mycket nöjd med allt från visning och fram till kontraktsskrivning på bostadsrätten.
    Jag upplever Sofie som kunnig och proffsig, trevlig och med ett mycket bra bemötande.
    Tack Barbro för ditt omdöme. Så roligt att du är nöjd. Jag hoppas att du kommer att trivas i din nya fina lägenhet! :) Sofie Strömberg
    2021-05-03
    Sofie gjorde ett fantastiskt jobb med försäljningen av lägenheten. Tack Sofie.
    Tack själv, allt flöt på väldigt bra och smidigt. Ha det så bra :) Sofie Strömberg
    2021-05-02
    Sålde vårat hus över vår förväntan. Trevlig och tillmötesgående,
    kan sin sak och är saklig.
  • Kim H
    • Munksund
    2021-04-29
    Jag sålde min bostadsrätt på 65kvm med hjälp av Sofie och Svensk Fastighetsförmedling. Är mycket nöjd med genomförandet från start till slut. Sofie är glad, trevlig och engagerad och jag kan starkt rekommendera henne.
    Tack så mycket för din rekommendation! Så roligt att jag levt upp till dina förväntningar genom hela processen. Allt gott! :) Sofie Strömberg
    • 165.0 m²
    2021-04-14
    Super på alla sätt och vis.
    Proffsigt och ärligt rakt igenom.

............................
    Hej Stefan! Tack för återkopplingen och roligt att höra att ni är nöjda med mitt arbete! Marie Sandström
    2021-04-14
    Lyssnande, bra info, tillgänglig och positiv
    Tusen tack Karin för ditt omdöme. Hoppas du kommer att trivas bra i lägenheten! :) Sofie Strömberg
    Jag har köpt ett hus!
    Väldigt bra mäklare. Glad , snäll och hjälpsam.
    Hej Samir! Tack för er feedback, hoppas ni kommer att trivas bra som husägare :) Marie Sandström
    2021-04-14
    Vi har sålt vår villa med hjälp av Marie! Marie har varit otroligt proffsig och hjälpsam. Inga frågor har varit för dumma utan hon har svarat på allt!
    Tacksam för en så kompenent mäklare!
    Hej Pernilla! Tusen tack för återkopplingen och för förtroendet att jag fick hjälpa er med försäljningen :) Marie Sandström
    • Fårön
    2021-04-10
    Ett proffsigt bemötande av en kunnig och engagerad mäklare.
    Hej Leif! Tack för återkopplingen och kul att ni är nöjda med mitt arbete :) Marie Sandström
    2021-04-08
    Vi har sålt en lägenhet på prästgårdsgatan.
    Sofie Har skött sig utmärkt, trevligt bemötande och snabb handläggning, både före och efter utförd försäljning.

Tusen tack för ett utmärkt jobb samt personlig service.
    Tack för det fina omdömet. Roligt att ni är nöjda med allt :) Kul att jag levde upp till en snabb process vilket jag vet ni ville. Sofie Strömberg
    • Rosvik
    2021-04-06
    Bra bemötande, kunnig och höll oss uppdaterade hela tiden.
    Vi är hel nöjda med Sofie arbete med våran försäljning i huset,fotografierna och visningar. Tänk att det bara tog 3 dagar från det vi hade visningar så var det sålt.Otroligt nöjd med allt.
    Kändes tryggt att ha Sofie som mäklare.
    Tack för er fina respons! :) Kul att ni är nöjda med försäljningen och min insats. Det gick väldigt smidigt och bra med fantastiskt bra kommunikation genom hela processen. Hoppas flytten går bra! Sofie Strömberg