Svensk Fastighetsförmedling Piteå

Lillbrogatan 8, 941 32 Piteå — Visa karta

Välkommen till den mest anlitade fastighetsförmedlingen i Piteå!

Med erfarenhet, kvalitet och engagemang hjälper vi våra kunder tryggt och säkert genom livets kanske största affär. Vårt team på sex mäklare och två assistenter förmedlar ca. 60% av alla villor i Piteå och vi strävar efter att alltid ge bästa service och anpassa oss till just dina behov inför bostadsaffären.

När du väljer att sälja med oss får du tillgång till vårt stora kontaktnät, vi har koll på nästan alla som är intresserade av att byta bostad i området! Dessutom erbjuder vi marknadsföring i olika kanaler - skyltfönster hos oss och på lokala bankkontor, Piteå Tidningen och både NSD och Kuriren - samt hjälper dig med fotografering och vad du ska tänka på inför visning.

Boka gärna en tid för kostnadsfri värdering. Vi kommer ut och presenterar oss, gör en värdering och ger tips och råd inför ditt bostadsbyte. Vill du köpa kan du ansluta dig till vår bevakningstjänst! Då får du ett meddelande så fort något som passar dina önskemål kommer ut på marknaden.

Vi tar dig från ett läge till ett annat!

Läs vad 355 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Piteå

• 2019-10-23

Håvard L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Duktiga och pålitliga, alt gjort som avtalet när vi köpte sommarstuga😊👍🏻 Läs mer
  • 2019-10-23

Dick E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Ordning och reda. Trevlig upplevelse. Läs mer
  • 2019-10-02

Per Arne N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Marie är mycket trovärdig i sin roll som mäklare och hos henne uppfattar man erfarenhet, kunnighet och stabilitet trots sin relativt låga ålder. Dessutom distinkt och säker när affärssituationen blir tillspetsad och komplexeiteten ökar. Läs mer
    2019-10-09 Marie Sandström svarar Per Arne N
    Hej! Tusen tack för era fina ord och jätteroligt att höra att ni är nöjda med affären. Extra roligt såklart att ha fått förtroendet att hjälpa till med både hus- och stugförsäljningen!
  • 2019-09-29

Elisabet B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt ett Älvsby hus.
    Mäklaren har bemött oss på bästa tänkbara sätt.
    Vi hade ingen erfarenhet från tidigare. Alltså var vi helt novisa. Vi överlämnade allt i mäklarens händer.
    Vi kände oss mycket trygga med mäklaren. Hon vägledde oss på bästa tänkbara sätt. Stundvis kändes "affären" överväldigande svår men Sofie (mäklaren) stod med båda fötterna på jorden och gav oss värdefulla insikter om hur vi skulle tänka.
    Vi kan ge vår mäklare Sofie Strömberg de bästa och varmaste rekommendationer. Läs mer
  • 2019-09-24

Anneli O skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpare av villa! Jag är mkt nöjd med Frida som mäklare! Engagerad, intresserad och lyhörd. Frida överträffade alla mina förväntningar. Kan varmt rekommendera henne om du funderar på att sälja via Svensk Fast! Läs mer
    2019-09-25 Frida R svarar Anneli O
    Hej Anneli! Vad roligt att höra! Tack för din fina rekommendation. Hoppas ni kommer trivas bra i huset :) /Frida
  • 2019-09-20

Jörgen G skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Har köpt fritidshus och mäklaren har varit jättebra, trevlig och kunnig.
    Har hjälpt till med alla frågor och fixat kontakter om det behövts.
    Vi är jättenöjda! Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Jörgen G
    Hej Jörgen! Tusen tack för er feedback! Roligt att ni är nöjda med affären och jag hoppas verkligen ni kommer att trivas bra i stugan :)

Elin Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Joakim Norberg är en mäklare med passion för människor. Vad mer kan man önska när man köper något med sitt hjärta? Läs mer
    2019-10-11 Joakim Norberg svarar Elin Å
    Hej Elin och tusen tack för dina fina ord, jag är så glad att ni äntligen hittade "hem"! :)

Ida N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt och köpt villa med Fridas hjälp! Snabb, seriös, trevlig och ärlig. Rekommenderar varmt hennes service! Läs mer
    2019-09-25 Frida R svarar Ida N
    Hej Ida! Vad roligt att höra! Båda affärerna har verkligen varit lyckade :) /Frida

Kristina N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt Storgatan 114.Mycket bra bemötande, våra Förväntningar blev som vi hoppades. Tack för försäljningen Läs mer
    2019-10-11 Joakim Norberg svarar Kristina N
    Hej Kristina och tack för er rekommendation, roligt att era förväntningar infriades och att ni är nöjda! :)
  • 2019-09-15

Ludvig H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag har köpt en fastighet. Suveränt bemötande och hjälpsam mäklare! 10/10 Läs mer
    2019-10-11 Joakim Norberg svarar Ludvig H
    Hej Ludvig och tack för din rekommendation och för dina snälla ord! Hoppas verkligen du ska trivas i ditt nya hem! :)
  • 2019-09-14

Ann R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Frida har haft total koll,alla våra frågor har hon detaljerat gett svar på! Bättre mäklare finns det inte! Läs mer
    2019-09-16 Frida R svarar Ann R
    Tack Ann! Vilken fin rekommendation. Hoppas ni ska trivas i lägenheten :-) /Frida
  • 2019-09-10

Mikael E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt en fastighet .mycket bra bemött av mäklaren.Väldigt nöjd me allt Läs mer
    2019-09-11 Linn N svarar Mikael E
    Tack för återkopplingen Mikael, roligt att få hjälpa er med försäljningen och att ni känner er nöjda! :)
  • 2019-09-06

Sandra A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Helt toppen mäklare !! Marie har fått oss trygga i vårat husköp. Läs mer
    2019-09-10 Marie Sandström svarar Sandra A
    Hej Sandra! Så roligt att höra att ni är nöjda med mitt arbete :) Kul att ni har hittat ert drömställe och jag hoppas verkligen att ni kommer att trivas fantastiskt bra i huset!
  • 2019-09-06

Cristoffer A skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Proffsig,smidig,ärlig affär Marie rekommenderas varmt ! Läs mer
    2019-09-10 Marie Sandström svarar Cristoffer A
    Tack så mycket Cristoffer! Kul att jag har haft möjligheten att få hjälpa er att bli pitebor igen :) Hoppas ni kommer att trivas bra i huset!
  • Anna C

2019-09-06

Anna C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Ett fint bemötande. Bra service, snabb återkoppling. Bra texter och bilder. Läs mer
    2019-09-10 Marie Sandström svarar Anna C
    Hej Anna! Tack själv för ett gott samarbete och tack så mycket för din feedback!
  • 2019-09-04

Anita C skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har sålt en villa i ett dödsbo i Piteå. Mycket nöjda med bemötande och upplägg samt återkoppling av Marie.
    Bara positivt att säga! Läs mer
    2019-09-10 Marie Sandström svarar Anita C
    Tack så mycket för er rekommendation! Har varit roligt att få hjälpa er med försäljningen trots att det ibland tyvärr är under tråkiga omständigheter. Jag tror att även de nya ägarna av huset kommer att förvalta det väl och trivas väldigt bra!
  • 2019-09-03

Anders S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt cj boströmsv piteå
    Har bara rosor att ge Frida som var vår mäklare
    Tack för ett kanonjobb Frida Läs mer
    2019-09-16 Frida R svarar Anders S
    Tack för er fina rekommendation! Det har verkligen varit en smidig försäljning. /Frida
  • 2019-09-03

Juha Mikael N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Ödmjuk och äkta men en fantastiskt förmedlings förmåga. Läs mer
    2019-09-04 Joakim Norberg svarar Juha Mikael N
    Tusen tack för din trevliga rekommendation, känns superroligt att rätt fastighet hamnade i rätt händer! :)
  • 2019-09-02

Mats L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi köpte ett fritidshus och vi kan rekommendera svensk fastighetsförmedling. Mina förväntningar infriades och jag är en nöjd kund. Läs mer
    2019-09-10 Marie Sandström svarar Mats L
    Hej Mats! Tack för din återkoppling! Roligt att höra att ni är nöjda och hoppas att ni kommer att trivas bra i huset :)
  • 2019-09-02

Carl-Erik R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt större fritidsfastighet. Inledande kontakt: snabb återkoppling, effektiv rak kommunikation. Okomlpicerad process, få kontakter, bra kommunikation. Stabil, beslutsför köpare, snabb process. Förväntad prisnivå uppnåddes.
    "rätt köpare" med finansiell styrka, entusiasm och engagemang.
    Tycker att fastigheten hamnat i rätt händer.

C-E Ridderstråle Läs mer
    2019-09-02 Joakim Norberg svarar Carl-Erik R
    Hej Carl-Erik och tack för din rekommendation. Det var superkul att ni få hjälpa till med försäljningen av ert otroligt häftiga ställe och ännu roligare att ni känner er nöjda med processen. Jag är helt övertygad om att det har hamnat i rätt händer. Ha det fint!
  • 2019-09-01

Alf M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Lievägen 12, Hortlax.
    Mycket bra bemötande.
    Mäklaren har absolut levt upp till våra förväntningar.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
    2019-09-02 Joakim Norberg svarar Alf M
    Hej Alf, stort tack för er rekommendation. Jätteroligt att få hjälpa sörlänningar "hem" till Piteå! :) Jag är helt övertygad att ni kommer trivas i ert nya, fina hus!
  • 2019-09-01

Mikael I skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Mycket bra bemötande och alltid snabb återkoppling Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Mikael I
    Hej! Tack för din feedback och roligt att höra att ni är nöjda med er mäklare :)
  • 2019-08-31

Lillian Helene P skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Utmerket jobb av megler. Alltid hjelpsom og hyggelig Läs mer
    2019-09-02 Linn N svarar Lillian Helene P
    Tusen tack för fin återkoppling Lillian. Hoppas ni kommer trivas i ert fritidshus!
  • 2019-08-30

Stina H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Bra och öppen presentation av mäklarfirman och försäljningen. Mycket bra bemötande. Smidigt och enkelt. 😀 Läs mer
    2019-09-02 Joakim Norberg svarar Stina H
    Hej Stina och tack för din rekommendation. Superkul att ni är nöjda med processen och tack för att jag fick hjälpa till med er försäljning. Hoppas ni ska må gott i lägenheten! :)
  • Lennart H

2019-08-30

Lennart H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt min fastighet på ett smidigt och proffsigt sätt genom Joakim Norberg.
    Engagerad och possitiv i hela processen.
    Överträffade mina förväntningar med information och kunskap. Läs mer
    2019-09-02 Joakim Norberg svarar Lennart H
    Hej och tack för din rekommendation, superkul att ni är nöjda och att ni är ett steg närmare att få landa i lugn och ro på ert nya ställe! :)
  • 2019-08-26

Birgitta L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har köpt ett fritidshus och är mycket nöjda med allt, från ett trevligt bemötande, visningen av huset, information via samtal, mail och sms, svar på frågor vi haft till ett proffsigt handläggande vid kontraktsskrivningen. Mycket bra! Läs mer
    2019-08-29 Marie Sandström svarar Birgitta L
    Hej Birgitta! Tack så mycket för er återkoppling och verkligen roligt att höra att ni är nöjda med mitt arbete :) Hoppas ni kommer att trivas bra i stugan!
  • 2019-08-21

Agneta M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt bostadsrätt. Smidigt, vänligt och påläst samt kunnig
    Gav mycket bra information.
    Bra uppdatering vid budgivningen Läs mer
    2019-08-29 Linn N svarar Agneta M
    Hej Agneta! Tack för den fina rekommendationen och kul att du känner dig nöjd med min insats :)
  • 2019-08-12

Anneli L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt vårt hus,trevligt bemötande, bra information Läs mer
    2019-08-29 Sofie S svarar Anneli L
    Hej Anneli och tack för ditt omdöme! Kul att ni är nöjda med min insats :)
  • 2019-08-10

Anna-Märta N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har såld min fasters sommarstuga och Marie Sandström uppfyllde och överträffade min och framförallt min fasters förväntningar. Marie har ett förtroendeingivande, tryggt och professionellt bemötande. Hon hanterar säljuppgiften så vi kunnat ta egna beslut utifrån hennes råd och avsluta affären på ett bättre än önskvärt sätt. Av oss får Marie och Svensk fastighetsförmedling en guldmedalj! Läs mer
    2019-08-29 Marie Sandström svarar Anna-Märta N
    Hej Anna-Märta m.fl! Så roligt att höra att ni är nöjda med affären. Tusen tack för er feedback!
  • 2019-08-09

Susanna H skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Bra betyg sålde vårt hus i Rosvik piteå. Läs mer
    2019-08-29 Sofie S svarar Susanna H
    Tack Susanna för ditt omdöme. Roligt att ni är nöjda med försäljningen. Hoppas ni trivs bra i Dalarna! :)
  • 2019-07-18

Ann-Sofi K skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Proffsig, trygg och kan sin sak🤗 Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Ann-Sofi K
    Hej! Tack för din feedback och roligt att höra att du är nöjd med din mäklare :)
  • 2019-07-17

Börje Rudolf W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Med ett glatt och trevligt bemötande men samtidigt proffesionellt sätt har Sofie hjälpt oss att sälja vår sommarstuga. Sofie har varit noga med återkoppling och besvarat frågor så fort hon haft möjlighet. Läs mer
    2019-08-29 Sofie S svarar Börje Rudolf W
    Tack för ert fina omdöme! Försäljningen gick bra - extra roligt att ni även är nöjda med min insats. Allt gott!
  • 2019-07-14

Ingemar W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Har sålt en bostadsrätt.Mäklaren uppträdde väldigt proffesionellt.
    Allt fungerade helt perfekt och till full belåtenhet. Läs mer
    2019-07-16 Ilone E svarar Ingemar W
    Hej Ingemar och tack för din återkoppling. Så glad jag blir för att du är nöjd med affären, då känner jag mig också belåten. Önskar dig en fortsatt bra sommar!
  • 2019-07-06

Gunilla B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt villa ! Bra professionellt, bemötande av mäklare ! Mycket duktig ! Det enda vi har anmärka på är att vi kunde ha fått mer hjälp vid varudeklarationen av Anticimex som drog ut så på tiden ! Det har sinkat oss så vid försäljningen och säkert också på försäljningssumma ! Läs mer
    2019-07-12 Sofie S svarar Gunilla B
    Tack Gunilla för er återkoppling. Jag ska ta med mig detta och hoppas att ni trots allt känner er nöjda. Jag hoppas att ni kommer att trivas bra i södra Sverige. Trevlig sommar! :)
  • Eson N

2019-07-06

Eson N skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålde huset, allt gick super smidigt
    Bra kontakt och uppföljning

Inget att klaga på, grymmt nödja Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Eson N
  • 2019-07-06

Birgitta E skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Ett väldigt bra bemötande, trevlig, förstående, bra information och återkoppling Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Birgitta E
    Hej! Tack för din återkoppling och roligt att höra att du är nöjd med din mäklare :)
  • 2019-07-03

Ulf Gösta B skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    När det blev dags för oss att sälja vårat hem bestämde vi oss för att anlita Joakim och vi är väldigt nöjda.

Hela processen från första mötet hemma hos oss till kontraktskrivning med köpare flöt på väldigt smidigt och proffsigt.

Om vi skulle komma att sälja igen kommer vi definitivt att välja Joakim och Svensk Fastighetsförmedling. Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Ulf Gösta B
    Hej! Tack för din återkoppling och roligt att höra att ni är nöjda med affären :)
  • 2019-07-03

Karin L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt bostadsrätt i Piteå. Bra bemötande av mäklaren som var korrekt, tydlig, noggrann och tillgänglig. Hade inga direkta förväntningar på mäklaren, men hade hoppats på lite kortare svarstid från övriga intresserade. Förstår dock mäklarens/säljarens perspektiv att försöka få igång budgivningen.
    Lycklig över min nya bostad och tacksam för snabb återkoppling och agerande av mäklaren vid slut på budgivning. Läs mer
    2019-07-03 Ilone E svarar Karin L
    Hej Karin! Tack för din rekommendation. Jag förstår att väntan ibland kan kännas oändlig men vi måste följa regler och lagar samt säljarens önskemål. Hoppas du ska trivas och önskar dig en trevlig sommar.
  • 2019-07-02

Jan S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt en lite större villa i Piteå.
    Huset har "legat ute" en längre tid, länge än vi hade förväntat oss. Kan kanske huset betecknas som svårsålt?
    Marie tog sig an uppdraget på ett förtjänstfullt sätt och lyckades till slut sälja det med en engagerad insats.
    Förväntningar från vår sida var förhoppningsfulla eftersom att vi tidigare haft en annan mäklare som inte lyckades med uppdraget.
    Vår uppfattning är att Marie gjort en utmärkt insats och att vi är väldigt nöjda med hennes arbete.
    Jan och Nina Sundgren Läs mer
    2019-07-05 Marie Sandström svarar Jan S
    Hej Jan och Nina!
    Kul att det i slutändan blev jag som fick hjälpa er med affären och riktigt roligt att höra att ni är nöjda med mitt arbete :)
  • 2019-07-01

Jessica R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Bra samarbete, tät kontakt med mäklaren som sålde vår lägenhet. Mycket nöjd. Läs mer
    2019-07-02 Ilone E svarar Jessica R
    Hej och tack för er rekommendation. Känns bra att ni är nöjda och jag hoppas ni ska trivas i ert nya boende
  • 2019-07-01

Ulf R skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    3a på Parkgatan 13A. Bra bemötande och bra förslag på hur försäljningen kunde göras, som väl stämde med våra önskemål. Läs mer
    2019-08-29 Frida R svarar Ulf R
    Tack Ulf! Vad roligt att ni är nöjda. /Frida
  • 2019-06-30

Sandra D skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Marie är en mycket trevlig och behaglig mäklare att ha med att göra vid köp av fastighet (vilket var vår kontakt med henne).
    Hon svarar snabbt när man har funderingar och frågor.

Bemötandet på kontoret i Piteå var mycket behaglig också med ett varmt välkomnande. Personalen i receptionen kände igen oss som på en gång. Mycket hög service och snabbt signering av kontrakt.
    Marie var väldigt noga när hon gick igenom kontraktet med oss (köpare + säljare på plats) och förklarade vad alla punkter betydde och stod för. Läs mer
    2019-07-01 Marie Sandström svarar Sandra D
    Hej Sandra! Så roligt att ni känner er nöjda med affären. Jag hoppas verkligen att ni kommer att få trivas bra i nya huset :)
  • 2019-06-30

Åsa M skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag har köpt en bostadsrätt. Jag fick ett gott bemötande och gjorde en snabb affär. Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Åsa M
    Hej! Tack för din feedback och roligt att höra att du är nöjd med bemötandet och affären :)
  • 2019-06-28

Ulla Britt S skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt en lägenhet..det har fungerat bra. Affären blev snabbt klar från det datum lägenheten kom ut till försäljning Läs mer
    2019-07-01 Ilone E svarar Ulla Britt S
    Hej Ulla-Britt! Tack för din rekommendation. Glad att ni är nöjda och önskar r en trevlig sommar!
  • 2019-06-27

Bengt Åke V skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Träffades vid några objekt och fick alltid ett trevligt och kunnigt bemötande, snabb på att återkoppla och engagerad Läs mer
    2019-09-24 Marie Sandström svarar Bengt Åke V
    Hej! Tack för er feedback och roligt att höra att ni är nöjda med affären :)
  • 2019-06-25

Catarina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt stor villa på Porsnäsvägen.
    Bemötandet var trevligt och proffsigt. Läs mer
    2019-07-12 Sofie S svarar Catarina L
    Tack Catarina, hoppas ni ska trivas bra. Trevlig sommar! :)
  • Niclas Ö

2019-06-24

Niclas Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Mycket trevligt och ärligt bemötande av Sofie . Helt enkelt bra 👍👍 Läs mer
    2019-07-12 Sofie S svarar Niclas Ö
    Tack Niclas för din rekommendation, kul att du är nöjd med min insats. Hoppas ni ska trivas bra i nya huset :)

Monica W skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt 2 rum lägenhet örtstigen 2 Läs mer
    2019-07-02 Ilone E svarar Monica W
    Hoppas du ska trivas i din nya lägenhet

Catharina L skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt bostadshus.
    Fick ett trevlig möte med mäklaren o information om hus försäljningens alla turer. Hade hela tiden en bra dialog och information från mäklaren.
    Förväntningarna var och är positiva. Läs mer
    2019-07-12 Sofie S svarar Catharina L
    Tack för den fina återkopplingen. Jätteroligt att ni är nöjd med min insats. Önskar er en trevlig sommar :)

Anette Ö skrev om Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt hus och sålt sommarstuga.
    Rätt kvinna på rätt plats, trevlig och proffsig. Läs mer
    2019-07-01 Marie Sandström svarar Anette Ö
    Hej Anette! Tack för de fina orden, hoppas ni får må gott i huset nu och slippa tänka på två ställen samtidigt :)

Lillbrogatan 8, 941 32 Piteå