Svensk Fastighetsförmedling Piteå

Lillbrogatan 8, 941 32 Piteå — Visa karta

Välkommen till den mest anlitade fastighetsförmedlingen i Piteå!

Med erfarenhet, kvalitet och engagemang hjälper vi våra kunder tryggt och säkert genom livets kanske största affär. Vårt team på sex mäklare och två assistenter förmedlar ca. 60% av alla villor i Piteå och vi strävar efter att alltid ge bästa service och anpassa oss till just dina behov inför bostadsaffären.

När du väljer att sälja med oss får du tillgång till vårt stora kontaktnät, vi har koll på nästan alla som är intresserade av att byta bostad i området! Dessutom erbjuder vi marknadsföring i olika kanaler - skyltfönster hos oss och på lokala bankkontor, Piteå Tidningen och både NSD och Kuriren - samt hjälper dig med fotografering och vad du ska tänka på inför visning.

Boka gärna en tid för kostnadsfri värdering. Vi kommer ut och presenterar oss, gör en värdering och ger tips och råd inför ditt bostadsbyte. Vill du köpa kan du ansluta dig till vår bevakningstjänst! Då får du ett meddelande så fort något som passar dina önskemål kommer ut på marknaden.

Vi tar dig från ett läge till ett annat!

Läs vad 561 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Piteå

• 2020-11-29

Caroline F skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Både köpt en ny bostad samt håller på att sälja vår nuvarande bostad med hjälp av Sofie. Vi är väldigt nöjda då allt har känts smidigt och enkelt. Hon har lyssnat på oss och våra önskemål.
    Trevlig och kunnig. Läs mer
  • 2020-11-23

Linn L skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Proffsig och kunnig. Såg till att affären gick snabbt och smidigt. Läs mer
  • 2020-11-23

Hanna F skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi köpte vårt första hus via Linn och är mer än nöjda med hennes bemötande från både säljarens perspektiv men även ett mer pedagogiskt perspektiv för oss som förstagångsköpare. Rekommenderar verkligen Linn som mäklare! Läs mer
  • 2020-11-21

Johannes L skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Mycket fint bemötande och professionell hjälp genom hela processen vid husköpet. Läs mer
  • 2020-11-21

Petra H skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Har sålt en villa. Supertrevlig, proffsig och vi fick ett bra pris! Läs mer

Mona M skrev om Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag har sålt min bostadsrätt. Fridas bemötande var utmärkt. Hon var en engagerad mäklare som var lätt att komma i kontakt med, såväl innan som under själva försäljningen. Läs mer

Gustav S skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sofie var väldigt kompetent, lättförståelig och såg till att vi alltid fick bra svar om vi hade frågor. Läs mer

Gunilla N skrev om Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag har köpt en bostadsrätt.
    Trevligt och proffsigt bemötande.
    Jag upplever att Frida är kunnig och jag skulle varmt rekommendera Frida som mäklare till framtida köpare och/eller säljare.

Hälsningar /Lena Läs mer

Erik N skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Storfors vägen 21 i Piteå

Allt har fungerat jättebra och upp till mina förväntningar.
    Har varit väldigt professionellt bemötande och hjälp med alla frågor man har haft Läs mer
  • Leif J

2020-11-16

Leif J skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag har sålt mitt hus i Norrbotten.
    Jag har blivit bemött på ett mycket bra sätt.
    Marie Sandström har gjort ett Kanonjobb med min försäljning. Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Leif J
    Hej Leif! Tack för förtroendet och kul att höra att du är nöjd med affären! :)
    Leif J gillar detta
  • 2020-11-14

Anna-maria S skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Mycket nöjda med Sofie! Vi sålde hus när vi redan hade investerat i ett nytt boende. Sofie var proffsig och samtidigt personlig vilket vi tycker om hos en mäklare. Uppdaterade oss dagligen i slutskedet vilket vi uppskattade enormt. Hon fick oss att känna oss trygga genom hela processen. Skulle vi sälja igen skulle vi definitivt välja Sofie som vår mäklare. Läs mer
  • 2020-11-12

Anita G skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt en villa i Piteå. Sofie var väldans flexibel och lät oss komma på privat visning. Hon fick arbeta extra med mig eftersom jag är återvändande svensk och inte haft svensk mobil. Sofie har hela tiden varit väldans professionell och positiv. Snabb på att svara på frågor och säkerställa att kunden uppfattat allt. Nu har vi skrivit på kontraktet och går vidare mot överlämning av fastigheten den 1 februari 2021. Läs mer
  • 2020-11-11

Malin S skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt en lägenhet.
    Fått ett mycket positivt bemötande av min fastighetsmäklare.
    Hade inga förväntningar, köpte vårt nuvarande boende privat.
    Bra bemötande, bra svar på frågor. Läs mer
  • 2020-11-08

Peter W skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Har sålt en bostadsrätt
    Mycket trevligt och professionell

Just trevlig och profssionell

Posetiv Läs mer
  • 2020-10-30

Gabriel B skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    väldigt kompetent som fastighetsmäklare Läs mer
  • 2020-10-28

Josef L skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har köpt både våran villa och nu ett fritidshus av Marie, fantastisk människa! Kunnig och väldigt jordnära. Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Josef L
    Hej Josef! Tusen tack för er återkoppling och alltid kul när man får vara med i köpprocessen flera gånger dessutom :) Hoppas ni kommer att trivas bra i stugan!
  • 2020-10-28

Malin J skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi Köpte en sommarstuga. Andra gången vi har haft Marie som mäklare nu, och vi är alltid lika nöjda! Skulle rekommendera varenda en att ha Marie som mäklare och svensk fastighetsförmedling! Mycket nöjda kunder! Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Malin J
    Hej Malin! Så roligt att jag har fått hjälpa er att hitta en sommarstuga denna gång :) Hoppas ni kommer att trivas bra på stället!
  • 2020-10-27

Carola C skrev om Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Mycket trevligt bemötande vid köp av fastighet. Läs mer
  • 2020-10-26

Saima Britt-inger L skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt villa på landet.
    Utmärkt. Trevlig, kunnig o mycket sympatisk.
    Mäklaren levde upp till våra förväntningar till 100%. Mycket bra att ha kontakt med. Läs mer
    2020-11-11 Linn N svarar Saima Britt-inger L
    Tusen tack för fin rekommendation och för förtroendet att sälja ert fina hus! Vad roligt att höra att jag levt upp till era förväntningar. Vi ses på tillträdet! :)

Ingela F skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag har köpt en bostad och Linn var exemplarisk. Fick svar och hjälp med alla funderingar jag hade . Läs mer
    2020-11-11 Linn N svarar Ingela F
    Tack för fin rekommendation Ingela! Vad roligt att höra att ni är nöjda :)

Maria C skrev om Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har köpt hus av Joakim och är riktigt nöja. Vi bor på annan ort och sökte hus i Piteå. När vi var påväg till Piteå erbjöd sig Joakim att vi kunde titta på ett hus och ordnade visning med kort varsel. Inget verkar vara ett problem för honom utan han ser till att man får information och är uppriktig i den info han lämnar. Läs mer

Gunn Ö skrev om Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Proffsig o kunnig. Ett ödmjukt o respektfullt bemötande från dag ett. Läs mer
  • 2020-10-22

Nora H skrev om Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag har köpt ett hus/gård från början av 1900-talet med renoveringsbehov. Lars var väldigt lätttillgänglig och har svarat snabbt, sakkunnig och trevligt på frågor och funderingar, vilket har gjort processen väldigt smidig. Han har överträffat mina förväntningar jag hade på mäklarens roll, och det har gjort att jag känner mig mycket trygg i processen. Läs mer
  • Linda I

2020-10-20

Linda I skrev om Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi köpte en otroligt mysig äldre charmig villa med lantligt läge och spännande potential. Frida har bemött oss väldigt professionellt och tålmodigt. Hon har varit tillgänglig för frågor med ett tillmötesgående och trevligt sätt. Hon har inte stressat på förhandlingar eller kontraktskrivning. Det blev ett mycket bra och förtroendeingivande möte med säljarna. Jag skulle anlita Frida om jag sålde hus Läs mer
    2020-11-11 Frida R svarar Linda I
    Hej Linda! Tack så hemskt mycket för det fina omdömet :) Kul att du är nöjd med min arbetsinsats. Hoppas ni sen kommer trivas i ert nya hus!
  • 2020-10-19

Linn L skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Har sålt en villa.
    Tycker Marie har agerat professionellt genom hela processen och verkligen gjort allt hon kunnat och till slut fått mitt hus sålt. Jag är jättenöjd och jag kommer anlita henne igen om jag någongång behöver det i framtiden. Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Linn L
    Hej Linn! Tusen tack för din återkoppling och roligt att höra att du är nöjd med affären! :)
  • 2020-10-18

Anna K skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt vårt första hus med hjälp av Marie och vi kan inte vara mer nöjda! Ett mycket trevligt och varmt bemötande har vi fått genom hela processen och vi har verkligen uppskattat Maries professionalism och vänlighet. Hon hjälpte oss att uppfylla vår dröm och vi är mycket tacksamma! Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Anna K
    Hej Anna! Så roligt att jag fick hjälpa er att hitta ert drömhus! Jag hoppas verkligen att ni kommer att trivas! :)
  • Li S

2020-10-17

Li S skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålde precis mitt hus 🏡 med Marie som mäklare. Marie är kunnig, trovärdig och varm! Det blev en supersmidig affär som överträffade alla förväntningar- oerhört tacksam 🙏🏼 Och rekommenderar Marie varmt! 💕 Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Li S
    Hej Li! Tusen tack för förtroendet och kul att du är nöjd med mitt arbete! :) Hoppas du kommer att trivas bra i nya huset!
  • 2020-10-17

Robert E skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpte ett hus och Marie skötte allt med bravur! Super nöjd med hennes bemötande och proffsiga sätt att göra affären möjlig för oss Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Robert E
    Hej Robert! Tusen tack för er feedback och så roligt att ni är nöjda med köpet. Jag tror och hoppas att ni kommer att trivas hur bra som helst på nya stället!
  • Minna L

2020-10-16

Minna L skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har anlitat Sofie Strömberg på Svensk Fastighetsförmedling i Piteå vid två försäljningar och vi rekommenderar henne varmt.
    Sofie är professionell och ger ett fint personligt bemötande och överträffade mina förväntningar genom sin tydliga kommunikation, kunskap och lyhördhet. Läs mer
    2020-10-20 Sofie S svarar Minna L
    Hej Minna! Tack så mycket för det fina omdömet :) Kul att du är nöjd med min arbetsinsats. Hoppas flytten går bra!
  • 2020-10-12

Sebastian T skrev om Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Sålt våran villa genom Lars.
    Mycket trevligt bemött och duktig, informerade väl och såg till så att alla parter var införstådd.
    Förväntningarna var ju att få huset sålt, och det fick vi. Och nöjda över slutpris osv. Var det något så var det bara fråga och alltid snabba svar. Läs mer
  • 2020-10-09

Rolf B skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har sålt en villa. Bemötandet från Marie och hennes kollegor har varit både trevligt personligt och professionellt.
    Hela försäljningsproceduren har genomförts på ett föredömligt snabbt, positivt och effektivt sätt. Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Rolf B
    Hej Rolf! Så roligt att ni är nöjda med vårt arbete och att affären blev en snabb och smidig process :) Hoppas ni kommer att trivas bra i stugan!
  • 2020-10-09

Marcus B skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Otroligt nöjd med Marie. Mycket proffsig! Vi rekommenderar henne varmt Läs mer
    2020-11-20 Marie Sandström svarar Marcus B
    Hej Marcus! Tusen tack för återkopplingen och kul att höra att ni är nöjda med affären! :)
  • 2020-10-08

Sofie L skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt en bostad.
    Förväntade oss ett ödmjukt bemötande med proffsigt och engagerat intresse.
    Detta stämmer med Marie Alldeles utmärkt.

Otroligt engagemang och jag önskar att alla som köper och säljer hus får uppleva detta. Läs mer
    2020-10-09 Marie Sandström svarar Sofie L
    Hej Sofie! Tusen tack för dina fina ord, det värmer att höra att ni är nöjda med mitt arbete. Hoppas ni ska trivas bra i nya huset!

Christina J skrev om Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Köpt CJ Boströmsväg 23, Piteå.
    Jag blev bemött på bästa tänkbara sätt, som jag hade förväntat mig.
    Alltid trevlig. Snabb återkoppling när vi haft frågor. Ställer upp.
    Kunnig på sitt område.
    Jag kan varmt rekommendera henne till andra. Läs mer

Samuel W skrev om Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Vi har köpt en villa med hjälp av Frida.
    Kändes som hon gjorde sitt yttersta för att alla parter skulle bli nöjda. Tumme upp! Läs mer

Jakob S skrev om Frida Risberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Professionell och kunnig, bra ledsagning av oss "förstagångssäljare". Läs mer

Ove K skrev om Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Korrekt ,sakligt och trevligt bemötande!
    Noggrann som ger trygghet. Läs mer
    2020-10-05 Lars Å svarar Ove K
    Hej Ove och ett stort tack till er. Hoppas flytten upp går bra och att ni kommer trivas i huset och i Piteå. Ha det fint!

Anders N skrev om Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Det var bråttom bråttom bråttom med mäklaren,det känner vi att det ej var bra! Läs mer
    2020-10-05 Lars Å svarar Anders N
    Hej och tråkigt att ni upplevde det så, får verkligen ta åt mig av det! Hoppas ni kommer trivas i ert nya hus.

Fredrik N skrev om Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    En fantastisk mäklare som gjorde oss trygga i försäljningen av vårt fritidshus.
    Ett förstahandsval av mäklare och företag om man vill ha 5+ service. Läs mer
    2020-10-22 Joakim Norberg svarar Fredrik N
    Stort tack Fredrik för din fina reco! :)
  • 2020-10-02

Kent J skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Allt har skötts perfekt, mycket nöjd med allt. Läs mer
    2020-11-11 Linn N svarar Kent J
    Tack för din rekommendation Kent och för förtroendet att få sälja lägenheten! Roligt att höra att du är nöjd :)
  • 2020-10-02

Jörgen H skrev om Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Brett kontaktnät. Snabb. Energisk. Läs mer
    2020-10-22 Joakim Norberg svarar Jörgen H
    Tack för din Reco Jörgen och kul att få hjälpa er att både sälja och köpa fastighet! :)
  • Åke N

2020-09-30

Åke N skrev om Sofie Strömberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag sålde min lägenhet med hjälp av Sofie. Hon gjorde sitt jobb på ett lugnt och professionellt sätt. Nöjd! Rekommenderas!

Hälsningar Åke Läs mer
    2020-10-02 Sofie S svarar Åke N
    Hej Åke, tack så mycket för det fina omdömet. Hoppas flytten går bra och att du kommer att trivas i din nya lägenhet :)
  • 2020-09-28

Maria H skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jordbruksenhet obebyggd. Kunnig, tillmötesgående, positiv och trevlig. Läs mer
    2020-11-11 Linn N svarar Maria H
    Tack för fin rekommendation! Hoppas ni trivs bra i erat mysiga fritidshus :)
  • 2020-09-26

Johan S skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Bra bemötande. Kunnig och strukturerad. Läs mer
    2020-10-07 Marie Sandström svarar Johan S
    Hej Johan! Tack så mycket för din rekommendation, hoppas ni kommer att trivas bra stugan :)
  • 2020-09-26

Birgitta M skrev om Marie Sandström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Villa men som ska användas som fritidshus. Mycket bra bemötande. Alla förväntningar uppfyllda, fått all information som efterfrågats, snabb återkoppling, mycket trevligt bemötande, förtroendeingivande. Kan varmt rekommendera henne som mäklare. Läs mer
    2020-10-07 Marie Sandström svarar Birgitta M
    Hej Birgitta! Tusen tack för din fina rekommendation och det känns bra att höra att ni känner er trygga med köpet av ert fina ställe!
  • 2020-09-25

Folke Ö skrev om Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Jag är mycket nöjd och belåten.Bra jobbat. Läs mer
    2020-10-02 Joakim Norberg svarar Folke Ö
    Tack så mycket för din reco! :)
  • 2020-09-24

Birgit Lilian M skrev om Linn Nyman en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Hon har hjälpt mig med sälja stugan. Mycket kunnig, även om de har varit en del tjorv, men de har berott på andra. Läs mer
    2020-11-11 Linn N svarar Birgit Lilian M
    Tack för din rekommendation! Det blev en lyckad affär, tillslut! :)
  • 2020-09-24

Justina H skrev om Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Har köpt ett enplanshus. I kontakten med Lars blev vi alltid bemött på ett professionellt sätt med ett glatt humör. Lars var snabb på att återkoppla vilket är ovärderligt. Han var även tillgänglig och lösningsfokuserad samt gjorde oss trygga. Lars gjorde med andra ord ett riktigt bra arbete! Toppbetyg från oss! Läs mer
    2020-10-05 Lars Å svarar Justina H
    Hej Justina, kul att ni är nöjd och stort tack för er fina rekommendation. Hoppas ni kommer trivas!
  • 2020-09-23

Svante B skrev om Joakim Norberg en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Bra kille
    Vet vad han pratar om
    Kunnig,trevlig Läs mer
    2020-09-25 Joakim Norberg svarar Svante B
    Tack Svante för din Reco, kul att vi fått lite fart! :)
  • 2020-09-22

Maria Ö skrev om Lars Åström en del av Svensk Fastighetsförmedling Piteå
    Supernöjd med allt kring köp av ny bostad! Läs mer
    2020-10-05 Lars Å svarar Maria Ö
    Hej Maria och tack för er fina rekommendation. Hoppas ni kommer trivas!

Tjänsteföretag lever på sitt goda rykte