Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Växjö!

Växjö är en spännande stad som växer på många plan. Om du planerar att flytta hit är det oss på Svensk Fastighetsförmedling du ska kontakta. Vi har koll på vilka områden som passar dig bäst till hur vi bäst marknadsför din bostad. Dessutom vet vi var alla köpare och säljare finns.

När du anlitar oss får du ett team engagerade mäklare som ser till att du får ut det mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss för fri värdering så hjälper vi dig vidare på bostadsmarknaden.

Läs vad 504 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Växjö

• 2020-09-23

Fredrik K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik har med stort tålamod och glöd hjälpt oss sälja vårat hus! Läs mer
  • Mikael K

2020-09-23

Mikael K skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    En mäklare som tar sig tid och värnar om just mina önskemål. Tålamod för även om man hittar något som borde vara lockande så är känslan att man inte vill bo där ganska svår att få ner i punkter. Han visade på alla egenskaper som jag behövde i jakt på ny lya! Tacksam för insatsen! Läs mer
  • 2020-09-23

Malin F skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tillgänglig med snabba svar och tillmötesgående.
    Trevligt bemötande! Läs mer
  • 2020-09-22

Anna B skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus var tillgänglig och tillmötesgående för oss som köpare av ett hus.
    Hanterade visningarna mycket bra och hade alltid respekt för den rådande pandemin vi lever i just nu. Läs mer
  • 2020-09-20

Almir S skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en lägenhet på Östra Lugnet i Växjö. Lägenheten var inte ännu annonserad, den var "Snart till salu", när jag kontaktade Alberto Johansson Alvarez, mäklaren på Svenska fastighetsförmedling och bad honom om en privat visning. Han organiserade den och vi blev väldigt väl bemötta. Han var mycket kunnig och besvarade alla våra frågor och gav oss råd. Alberto gav oss även en extra tid när vi ville gå igenom lägenheten en gång till. För oss som köper för första gången helheten betyder allt. Vi träffade många andra mäklare på olika visningar under detta år som gjorde oss bara osäkra och förvirrade. Alberto, däremot, med sitt bemötande och ett professionell förhållningssätt, med sin kunnande och goda råd gjorde att vi bestämde oss ganska snabb, redan nästa dag, att köpa lägenheten. Han var lugn, alltid tillgänglig och mycket professionell. Det var ett nöje att göra affär med honom. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Almir S
    Tusen tack Almir! För mig är det viktigt att hela processen känns tryggt och säkert för såväl mina säljare samt köpare. Jag är otroligt glad av att få ha varit delaktig i denna process för dig, din fru och er son. Nu hoppas jag att ni ska trivas i många år och ha många roliga stunder i ert nya boende!

Vi ses på tillträdet och ha det så bra tills dess!
  • 2020-09-20

Miriam O skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra servis och rätt bedömning. Snabbt jobbat och helt okomplicerat. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Miriam O
    Tack Miriam och Jacek! Lycka till i ert nya fina och vackra boende! Allt gott!
  • 2020-09-20

Bliner B skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra mäklare som hjälpt mig köpa min första bostad. Även min första mäklare som jag kommer komma ihåg. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Bliner B
    Tack Bliner!
    Otroligt roligt att få vara delaktig i din första affär. Jag hoppas att vi ska göra många fler framöver! Hör gärna av dig om du har några frågor gällande det vi talade om på kontraktsskrivningen. Allt gott!
  • 2020-09-19

Bodil R skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt en 4-rumslägenhet.
    Mäklarens bemötande var lugnt, trevligt och professionellt.
    Jag fick svar på alla frågor. Om mäklaren inte kunde svara, tog han reda på hur det förhöll sig och gav mig svar så snart som möjligt.
    Jag upplevde att mäklaren tog vara på mina intressen såväl som säljarens.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Bodil R
    TUSEN Tack Bodil! Så glad att jag kunde vara den som äntligen hittade ett fint boende åt dig! Nu hoppas jag att du ska trivas här i många år framöver! Önskar dig all lycka till! Allt gott!
  • 2020-09-17

Raymonda K skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt ett hus ute i Alvesta! Vi är nöjda med allt! Läs mer
  • 2020-09-16

Ulf B skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi fick som köpare mycket stort förtroende för Evelina. Mycket bra bemötande och kunde svara på våra frågor och tog reda på det som vi ville veta om huset. Hon kom även med bra tips och råd till oss efter att allt var klart med köpet. Högsta betyg. Läs mer

Viktor H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra och trevligt bemötande. Allt fungerade kanon. Läs mer

Sara A skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra service , alltid nåbar . Mycket nöjda med försäljningen av våran bostadsrätt . Läs mer

Andreas S skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan har hjälpt mig att både sälja min gamla bostad och med köp av ny bostad. Johan är kunnig, förtroendeingivande och kommer väl förbered. Jag kan varmt rekommendera Johan till både säljare och köpare! Läs mer
  • 2020-09-15

Rebecka O skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Alberto sökte upp oss och gav ett mycket seriöst och säkert intryck. Vi valde därför att gå vidare med honom för att sälja vår bostadsrätt.
    Han fick jobbet gjort på ett sätt som underlättade mycket för oss. Och det blev ett bra slutpris förstås! Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Rebecka O
    Hej Rebecka och Björn!
    Tusen tack för förtroendet! Var väldigt roligt att få arbeta med er och att min "off market" strategi lönade sig. Nu önskar jag er all lycka till med ert nya boende framöver. Allt gott!
  • 2020-09-11

Andreas A skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag köpte radhus. Bemötandet av mäklaren var bra och jag fick svar på de frågor jag hade under lägenhetsvisningen. Hela processen från visning till kontrakt gick enkelt och smidigt. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Andreas A
    Tusen tack Andreas,
    Så roligt att kunna hjälpa till med allt från bankkontakt till att vi satt och skrev papper tillsammans. Stort lycka till i ditt nya fina boende! Allt gott!
  • 2020-09-10

Thomas O skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt och proffsigt bemötande från dag 1 Rasmus kan marknaden och skötte allt enligt plan och infriade alla förväntningar vi fick en mycket behaglig upplevelse. Läs mer
  • 2020-09-10

Jan T skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej
    Vi har fått utmärkt hjälp med att sälja 10 st exklusiva bostadsrätter i Växjö, försäljningen har Erik P. skött exemplariskt.
    Han har lyckats med att sälja alla 10, på mycket kort tid allt innan byggstart på Gräddhyllan i Växjö.
    Vi kan varmt rekommendera Erik Persson till blivande säljare och köpare.
    Vänliga Hälsningar
    Jan Tillman Läs mer
  • 2020-09-09

Kasper K skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Alberto hjälpte oss att sälja lägenheten genom sin "off market" statergi och stora kundregister, behövdes ingen marknadsföring.

Processen gick snabbt och smidigt precis vad man förväntar sig.

Rekommenderas starkt! Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Kasper K
    Tusen tack Kasper! Så roligt att ni blev nöjda! Önskar er all lycka till med allt i framtiden! Jag hoppas att ni hittar drömboendet. Jag ska göra vad jag kan för att hjälpa er hitta det. Allt gott!
  • 2020-09-08

Anna W skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt mitt hus smidigt och snabbt. Lätt att få tag i och få svar på frågor osv.
    Rekommenderas. Läs mer
    Erik P gillar detta
  • 2020-09-08

Frida J skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Alberto hjälpte oss att hitta de objekt vi letat efter länge. Det var en snabb och smidig affär som vi var mycket nöjda med. Vi skulle starkt rekommendera Alberto, mycket bra och pålitlig! Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Frida J
    Tack Frida! Så roligt att jag kunde hjälpa er hitta något ni länge letat efter! Verkligen så jag vill arbeta. Återigen, tack så mycket! Lycka till i ert nya boende. Allt gott!
  • 2020-09-03

Johan M skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt 2 st lägenheter, bra och trevligt bemötande.
    Bra dialog och man känner att Alberto jobbar för en bra försäljning.

Väldigt nöjd och kommer ta hjälp fler ggr Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Johan M
    Tusen tack Johan, inte bara en gång utan två gånger! Så glad att jag fick förtroendet att jobba med dig och din fru. Ni är så välkomna att höra av er för mer affärer. Önskar er all lycka till med allt. Allt gott!
  • 2020-09-03

Sålt fritidshus
    Bra mäklare
    Bra upplevelse Läs mer
  • 2020-08-31

Angelika T skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt 2:a på Pär Lagerkvist väg i Växjö. Mitt sammanfattande omdöme om mäklaren är att han var tillgänglig, trevlig, kunnig, pedagogisk och korrekt. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Angelika T
    Tack Angelika! En jättefin rekommendation som jag tar med mig! Hoppas att ni ska trivas bra i ert nya boende! Allt gott!
  • Ulla Kerstin Ingegärd N

2020-08-31

Ulla Kerstin Ingegärd N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt min villa i Hovmantorp
    Kontaktade sv fastighetsförmedling.
    Rasmus Wickell presenterade företaget och sin roll i försäljningen på ett förtroendegivande sätt.
    Kontakterna med Rasmus har varit proffsiga och trygga. Han har hållet mig uppdaterad under resans gång på ett för mig, tryggt sätt
    Mina förväntningar på försäljningen blev bättre än vad jag trodde. Rekommenderar gärna Rasmus till andra husförsäljare i framtiden👍👍👍 Läs mer
  • 2020-08-31

Staffan L skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Tydlig info från mäklaren, trevligt bemötande. Uppvisade stor klarsyn gällande fastighetsmarknaden och rådande prisläge. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Staffan L
    Tusen tack för denna rekommendation Staffan!
  • 2020-08-31

Henrik T skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Alberto har varit väldigt tillmötesgående på alla plan. Lyhörd och proffsig. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Henrik T
    Tusen tack Henrik! Var väldigt roligt att få arbeta med dig! Du måste signera en kopia på din bok åt mig! Växjös "deckar-expert" Henke T!
    Stort lycka till med gården nu! Allt gott!
  • 2020-08-30

Lisa A skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en bostadsrätt. Mäklaren var snabb, informativ, tydlig och hjälpsam- allt vi behövde ha i vårt bostadsköp. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Lisa A
    Hej och tack Lisa! Det var roligt att få jobba med er. Jag hoppas att ni ska trivas i flera år i ert nya boende. Önskar er all lycka till! Allt gott!
  • 2020-08-29

Axel W skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt min lägenhet på 3 RoK 75kvm i en väldigt snabb jag smidig affär.
    Mäklarens bemötande håller verkligen hög klass och han får en att känna sig trygg i sin försäljning.
    Mina förväntningar var att få det priset jag ville ha och att allt skulle gå snabbt och smidigt till.

Och allt detta levde Mäklaren upp till och gjorde att jag kunde slappna av och känna mig trygg inför min nya lägenhet som jag har köpt.

Alberto visar på väldigt bra känsla för att kunna sälja fastigheter och att alltid kunden blir nöjd i slutet. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Axel W
    Tack Axel! En trygg affär och bäst betalt är alltid mitt mål! Så härligt att vi kunde göra en smidig och snabb affär!

Önskar dig och familjen stort lycka till i ert nya fina boende! På återseende! Allt gott!
  • 2020-08-29

Thomas T skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt bemötande, tydlig genomgång. Läs mer
  • 2020-08-26

Rickard C skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Alberto var en av få mäklare som antog vårt utgångspris och därav fick han vårt förtroende att sälja vår bostadsrätt, en 2:a på Teleborg i Växjö. Mycket proffsig och trevlig mäklare som var tillgänglig 24/7 det gillade jag. Vi fick till och med lite över förväntat pris! //Rickard Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Rickard C
    Tack för förtroendet Rickard! Jag tvekade inte en sekund på att vi kunde nå det "höga" målet vi siktade mot. Tack för att ni valde just mig så att jag fick chansen att visa hur stark "off market" strategin kan vara och vi samtidigt kan hitta färdiga och kvalificerade köpare som i sin tur också blir jättenöjda utan konkurrens! Allt gott och hoppas ni hittar det perfekta huset snart!
  • 2020-08-22

Lena D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Snabb, kunnig och professionell. Läs mer
  • 2020-08-20

Amra M skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har både köpt hus och sålt lägenhet med Rasmus och vi har blivit väl bemötta och har haft fint sammarbete, god kommunikation, Allt har varit bra :) Läs mer
  • 2020-08-19

Lucas F skrev om Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    The broker was very responsive and kind. She was of great help.

Thank you! Läs mer
  • 2020-08-18

Malin H skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Blev kontaktad av Alberto efter att vi gått på en del husvisningar. Han ringde och erbjöd sig att komma och värdera vår bostadsrätt. Vi hade sedan tidigare tankar på att förbereda lägenheten för en försäljning men inte riktigt kommit till skott. Alberto var väldigt driven och förtroendeingivande. Vi bestämde oss för att testa läge+ då vi inte hade någon brådska att sälja. Alberto visade stort engagemang och ordnade direkt flera visningar med intressenter han kommit i kontakt med.

Efter stort engagemang och flera visningar lyckades han hitta en köpare och vi behövde inte gå ut på öppna marknaden. Vi fick också det priset vi ville ha.

Vi upplever att Alberto hela tiden har varit lätt att komma i kontakt med om vi önskat och han har även flera gånger under resans gång hört av sig till oss för att uppdatera oss om läget och höra hur våra tankar går. Vi har bara positiva upplevelser av vår mäklarkontakt! Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Malin H
    Tusen tack Malin! Det var verkligen riktigt roligt att arbeta med er. Blir jätteglad av denna recensionen. Exakt så här jag arbetar och kommer fortsätta med framåt. Nu önskar jag er all lycka till med att ert nya boende blir precis som ni vill ha det! På återseende. Allt gott!
  • 2020-08-17

Helene S skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffessionell, kunnig, serviceinriktad och artig. Våra uttalade och outtalade förväntningar infriades med råge. Vårt försäljningsobjekt var ett exklusivt hus i ett av Växjös mer exklusiva områden. Läs mer
  • 2020-08-16

Magnus M skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Visning och affären sköttes på ett utmärkt sätt Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Magnus M
    Tack Magnus! Glad att ni blev nöjda och jag hoppas vi kan göra fler affärer längre fram i tiden. Allt gott!

Niclas O skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus via Rasmus. Bra information och bra bemötande och snabb respons på frågor. Läs mer

Per L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Serviceminded, kompetent och proffsig Läs mer
  • 2020-08-12

Anne-marie G skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en 1:a i icon i Växjö, blev mycket proffsigt bemötta.
    Hade inga förväntningar på den bostad vi köpte, det var ett objekt som han hade med sig. det hade inte kommit ut på marknaden.
    Mäklaren var professionel och mycket trevlig. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Anne-marie G
    Tack Anne-Marie,
    Jag jobbar väldigt aktivt med mina säljare och köpare. På så sätt kan jag hjälpa mina kunder till en trygg affär! Återigen, tack så hemskt mycket!
  • 2020-08-11

Stefan L skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt bemötande, kunnig och påläst! Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Stefan L
    Tack Stefan! Hoppas att ni ska trivas flera år i denna fina lägenhet. Allt gott!
  • 2020-08-10

Ulla C skrev om Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi sålde vår villa på landet. Eftersom jag, Ulla, är sjuk i cancer så ville vi att det skulle gå så snabbt som möjligt.
    Rebecca och Erik Persson besökte oss ett par dagar senare efter att vi tagit kontakt och gav oss utförlig information hur det skulle gå till. Några dagar senare kom fotografen och tog fantastiska foto och knappt en vecka efter det fanns det ute på hemsidan. Ca 14 dagar efter fick vi bud på huset och ett motbud från oss accepterades. Det hann inte komma på Hemnet och vi slapp visningsdagar, då jag ganska ofta är sängliggande.
    Så nu med facit I hand så finns det absolut inget att klaga på, utan Rebecca gick oss till mötes till 100 %. Hon skötte alla papper, snabb försäljning och var otroligt vänlig. Rekommenderar Rebecca på det bestämdaste. Läs mer
  • 2020-08-09

Lennart G skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en 1 r o k i Icon i Växjö.
    Mäklarens bemötande var trevligt lugn och saklig.
    Tog reda på oklarheter.
    Förväntningarna var inte så höga från första början, för vi åkte ner till Växjö för att kolla på en annan lägenhet. Men sen så visade Alberto den här lägenheten. Och vi åkte dit och kollade på helheten runt bostaden. Vi vart riktigt intresserade. Sedan när vi bestämt oss, skötte Alberto allt enl. önskemål. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Lennart G
    Tusen tack Lennart! Ibland blir det så. Jag lyssnar mycket på mina säljare och känns inte just ett objekt rätt så kan jag garantera att jag har fler förslag i skjortärmen! Roligt jag kunde hjälpa er hitta ett bra boende för de kommande åren framöver! Allt gott!
  • 2020-08-03

Hans C skrev om Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    jag har köpt ett litet hus. Jag tycker att Rebecca är trevlig tillmötesgående fast jag hade lite svårt att bestämma mig i början. men allt blev bra till slut. Kommer absolut rekommendera Rebecca om någon frågar mig om råd. Läs mer
  • 2020-07-31

Fredrika M skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har sålt en etta, på Österleden i Växjö. Jag bor själv i Malmö men försäljningen gick att ordna smidigt på distans genom att Alberto skickade handlingarna till ett systerkontor i Malmö så vi kunde skriva på där. Så vi behövde bara komma upp till Växjö på tillträdesdagen. Jag tycker att Alberto har varit tillgänglig och tillmötesgående och sett till att försäljningen gått smidigt. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Fredrika M
    Tack för ert omdöme Fredrika! Det är så vi på svenskfast vill jobba. Kunna hjälpa våra kunder på bästa och tryggaste sättet! Hoppas ni hittade drömhuset sen. Allt gott!
  • 2020-07-31

Batool A skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hon har varit en bra och hjälpfull person för oss. Läs mer
  • 2020-07-29

Amanda C skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Super härligt bemötande! Köpet gick hur smidigt och snabbt som helst. Alberto gjorde hela processen rolig och enkel.
    Kunde inte blir bättre! Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Amanda C
    Tack till er Amanda! Ser fram emot fler roliga möten framöver! Stort lycka till i ert nya fina boende!
  • Agneta Å

2020-07-29

Agneta Å skrev om Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt min bostadsrätt som Johannes
    Hjälp mig med det har gått väldigt smidigt och snabbt rekommenderar absolut honom till andra som ska sälja Läs mer
  • 2020-07-29

Emil O skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Blev bra bemött och tycker att mäklaren levde upp till förväntningarna. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Emil O
    Tack för samarbetet Emil! Stort lycka till i din nya bostad!
  • 2020-07-27

Elisabeth L skrev om Alberto Johansson Alvarez en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte en bostadsrätt. Fick ett väldigt bra intryck av mäklaren. Engagerad och kunnig. En bra affär som gick fort, förhoppningsvis både till min och säljarens belåtenhet. Läs mer
    2020-09-20 Alberto J svarar Elisabeth L
    Tack Elisabeth! Blev så glad att jag kunde vara med och hitta en passande bostad för just dig! Nu hoppas jag att du ska trivas här i flera år framöver!

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö