Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Växjö!

Växjö är en spännande stad som växer på många plan. Om du planerar att flytta hit är det oss på Svensk Fastighetsförmedling du ska kontakta. Vi har koll på vilka områden som passar dig bäst till hur vi bäst marknadsför din bostad. Dessutom vet vi var alla köpare och säljare finns.

När du anlitar oss får du ett team engagerade mäklare som ser till att du får ut det mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss för fri värdering så hjälper vi dig vidare på bostadsmarknaden.

Läs vad 282 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Växjö

• 2019-11-18

Taner G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Han är utmärkt person...................................................................................................... Läs mer
  • Slavko D

2019-11-14

Slavko D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus är en mycket trevlig och proffsig mäklare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-11-09

Britt Elsie Monica G skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Väldigt gott bemötande och som ledde till en snabb försäljning. Läs mer
  • 2019-11-08

Jonas M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en fyra på öster på 88kvm Läs mer
  • 2019-11-07

Henrik E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en hyresfastighet. Snabba svar och över hela dygnet. Saknade inget. Läs mer
  • 2019-11-06

Fredrik S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt en bostadsrätt. Jenny var trevlig, lätt att arbeta med och svarar snabbt på frågor.

Upplever dock att hon försökte göra en bättre affär för köparen än för oss som säljare vilket vi upplevde lite märkligt. Vi blev rekommenderade att sälja på lägre nivåer än vad slutpriset till slut blev. Kanske var Jenny extra försiktig då marknaden är lite svajig just nu men som säljare vill man givetvis få så mycket som möjligt för fastigheten man säljer. Läs mer
  • 2019-11-04

Christina B skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa. Rasmus upplevdes lugn, engagerad och mycket lättillgänglig. Sålde vårt hus så snabbt under läge+ att vi inte har hunnit hitta annat boende!😅 Men det ska nog lösa sig. Läs mer
  • 2019-11-02

Pontus J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffsigt bemötande och duktig på att hålla kontakt med oss som köpare. Läs mer
  • Helena L

2019-11-02

Helena L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en sommarstuga!
    Mycket positivt!
    Bra bemötande, tydlig, lyssnar och hjälper!
    Perfekt försäljning! Läs mer
  • Edvin George O

2019-10-31

Edvin George O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte ett hus som Erik sålde. Tycker han skötte och ordnade allt mycket bra och proffsigt. De gick snabbt och smidigt. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2019-10-31

Gun-Britt Margareta J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra, han sålde vårat hus, OCH det känns jättebra.
    SÅ vi kan på det varmaste rekommendera Rasmus Wikell. Läs mer
  • 2019-10-30

Staffan F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan ska hjälpa oss att sälja våran fastighet. Det gör han på ett proffsigt sätt. Ordning och reda. Bra mäklare med andra ord. Läs mer
  • 2019-10-27

Kasper Ø skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt Fritidshus.
    Vänlig og hjälpsam, trovärdig
    Levade upp till förväntningar.
    Kan absolut rekommendera Läs mer
  • 2019-10-24

Lise-Lotte F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt lantbruksfastighet är mycket besviken på mäklarens sätt att ej kontakta ev köpare. Vi fick själva ta kontakt med köparen och kolla upp hans frågor. Dåligt. Trots ett högt arvode och minimalt avdrag.
    Hade verkligen hoppats på bättre respons och större avdrag då vi la ner det stora arbetet att få huset sålt. Läs mer
  • 2019-10-24

Magnus O skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt ett hus.
    Stabil och tillmötesgående.
    är nöjd:) Läs mer
  • 2019-10-23

Nina L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fritidshus

Mäklaren har upplevts som pålitlig och ärlig. Han har verkat mån om att svara uppriktigt på frågor. Han har varit en bra länk mellan säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-10-22

Joel L skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    En mycket kompetent och trevligt mäklaren. Kan varmt rekommendera Jenny Läs mer
  • 2019-10-21

Annette G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte ett hus. Vi blev väl bemöta. Bra och saklig, vi fick svar på våra frågor. Så vi kan varmt rekommendera Erik Persson. Läs mer
  • 2019-10-20

Ingrid Lilian Viola J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har med stor hjälp av mäklare Rasmus Wikell sålt en stor villa på 210m2 i Lessebo.
    Vi vill tacka för ett väldigt trevligt bemötande och professionellt agerande under resans gång från första kontakten till kontraktets underskrivande för bostadens nya ägare. Läs mer
  • Ruth M

2019-10-17

Ruth M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    jJeg har solgt fritidshus. Mægleren var professionelt, velstruktureret, pålidelig og venlig. Han overgik mine forventninger. Det er en kompliceret process at sølge noget idag, og mækleren var en meget stor støtte. Jeg ville gerne fremhæve hans stor kommunikativ kompetence. Läs mer
  • 2019-10-15

Lars C skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra................................. Läs mer
  • 2019-10-15

Mathilda L skrev om Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rebecca gav ett professionellt intryck från första visningen till att kontraktet skrevs på när vi köpte vårt nya hus. Hon var snabb på att svara och hjälpa till, och vi kände oss trygga och väl omhändertagna. Väldigt trevlig och lättsam! Läs mer
  • 2019-10-09

Hannah F skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Smidigt, enkelt, energifull, engagemang, informativ och uppfyller förväntningarna vi satte innan försäljningen :) Läs mer
  • 2019-10-08

Gabriela S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt ett hus och jag upplevde Erik Persson som en trevlig och kunnig mäklare. jag skulle rekommendera honom vidare till mina vänner. Läs mer

Eva D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Såkt en villa.
    Johan Florå får 10++++ på allt. Läs mer

Andreas Ö skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpte bostad i Växjö och ute på Vikaholm, nöjd med lägenheten och tyckte det gick skapligt smidigt, helt ok bemötande och jag är som sagt skapligt nöjd. Läs mer

Diane P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde ett rådhus och affären gick till relativt smidigt. Lite strull med kommunikation, t.ex. obesvarade epost. Läs mer

Henrik L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte hus. Det gick bra. Känns pålitlig, bra jobb i att försöka få mer för huset utan att irritera oss som köpare. Läs mer

Patric H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en villa i Växjö kommun.
    Mäklaren var trevlig och svarade på de flesta frågor, däremot fick vi känslan av honom att han inte var jätteengagerad i oss som klienter.
    Vi fick den hjälp vi behövde iallafall och nu är huset vårt.
    Vi hade inga direkta förväntningar eftersom vi är förstagångsköpare, utan vi ville att husköpet skulle genomföras på ett smidigt sätt. De få mötena vi hade gick väldigt snabbt, ibland så snabbt att man inte hann tänka på de frågor man hade förrän efter mötena, och frågorna man skickade på mailen och fick svar på var väldigt korta svar och visade bristande engagemang. Vi fick bättre svar på våra frågor från banktjänstekvinnan än från mäklaren, trots att de flesta frågor inte handlade om direkta bostadslån.
    Huvudsaken är att mäklaren gjorde det han skulle göra. Läs mer

Ove O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en enplansvilla och upplevde mäklaren som mycket bra. Trevlig och allt var till belåtenhet. Läs mer

Erik M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en bosttadsrättslägenhet. Jag sålde också en sådan. Blev mycket bra bemött av mäklaren som verkligen ansträngde sig för att få min lägenhet såld. Hade stora förväntningar vilka uppfylldes med råge.

Ett synnerligen bra mäklarjobb. Läs mer

Lena G skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig. Kan vara svår att få tag på. Läs mer

Pawel W skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig, lugn och förtroendeingivande Läs mer

Anette K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik var hjälpsam och korrekt. Hela affären gick mycket smidigt. Vi sålde min mormors hus i Rottne. Läs mer

Ted M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt en bostadsrätt och även värderat ett nybygge.
    Alltid varit nöjd med henne då vi även tidigare gjort några affärer. Läs mer

Taulant L skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig mäklare som alltid tar an dig som kund först. Håller dig uppdaterat med information och ger alltid svar på frågor.

Köpt en lägenhet i Norregårdsvägen som hon sålde. Läs mer

Lars N skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en trea i Bovieran Växjö.Hon var hjälpsam ,trevlig och saklig.Mina förväntningar var stora men hon svarade upp absolut.Jag velade lite med lägenhetsbeslut men hon hjälpte mig det var inga problem. Läs mer

Bartosz R skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag köpte en lägenhet.
    Visningen lockade många. Läs mer

Altagracia M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    He gave me a good service, and he was pending when I recived the house that everything was ok. Läs mer

Jennie N skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte en nyproducerad lägenhet i en snabb och smidig affär. Nöjd med service och hjälp. Läs mer

Tord I skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en 2:a och varit mycket nöjda med Jennys insats som mäklare. Det märks att hon har lång erfarenhet. Läs mer

Göran A skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har köpt en bostadsrätt Jenny har varit mycket enkel att samarbeta med Hon har försökt att tillmötesgå oss på bästa sätt, svarat på våra frågor och funderingar så fort hon kunnat Vi är mycket nöjda med genomförandet av affären Läs mer

Eva Ö skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra svar på alla frågor
    O snabb affär
    Kanon Läs mer

Fredrik A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej, jag har köpt en liten gård. Mäklaren Rasmus Wickell har varit trevlig genom hela processen.

Det som jag har upplevt som negativt är att han har tagit alldeles för lång tid på sig att svara på mina mejl. Särskilt efter jag skrev på köpekontraktet och betalade handpenningen inklusive hans arvode.

Han har missat att informera om ett obligatoriskt vatten- och avloppsprojekt som löper fram till 2022 med en kostnad på 5.000,00 kronor per år. Detta nämndes första gången för mig när kontraktet skulle skrivas på.

Sedan har han och säljaren missat att i beskrivningen och kontraktet ta upp undantag från byggnads- och fastighetstillbehören som om inget annat sägs ingår i köpet av fastigheten. Detta har lett till att Rasmus vädjar till mig att släppa ifrån mig dessa saker till säljaren Detta är en för mig mycket otrevlig situation. Läs mer

Charlott H skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik har skött det med stor proffsighet o stor kunskap ! Är mycket nöjd med min försäljning ! Läs mer

Henrik J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Hej köpte en Vila genom Svensk fastighetsförmedling. Mäklaren Rasmus Wickell gjorde ett väldigt gott intryck var väldigt påläst och var väldigt ambitiös gav snabba svar kanon helt enkelt Läs mer

Karin A skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Seriös och kompetent! Jenny är bäst! Dock är ”firmans” arvode alldeles för högt. Läs mer

Martina P skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt hus i moheda. Tycker han var väldigt tillmötesgående från början med flexibla tider osv. Sedan var det värre att få tag på honom och inte lika tillmötesgående i frågor osv Läs mer
  • 2019-10-03

Ingrid Sol-Britt Margareta H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag och min familj köpte min mormors villa i Ingelstad. Vi hade inga direkt förväntningar då detta var första gången vi gick igenom ett husköp och vi visste inte riktigt hur husköp går tillväga.
    Mäklaren var helt okej och hjälpte oss med husköpet, han gjorde sin del av sitt jobb.
    Han var inte så jättebra på att svara på alla frågor vi hade via mejl. Samt så gick möterna vi hade med honom väldigt fort så man försökte ju bara hänga med så gott det gick. Men vi är väldigt nöjda med vårat husköp och vi trivs väldigt bra i vårat nya hem 😊 Läs mer

Shane L skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bostadsrätt 3 rum 89kvm på Öoterleden.
    Blev bemött på ett trevligt och proffsigt sätt.
    Förväntningar: organiserad, trevligt, tydlig. Hon levde upp till dem. Läs mer

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö