Svensk Fastighetsförmedling Växjö

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö — Visa karta

Välkommen till Svensk Fastighetsförmedling Växjö!

Växjö är en spännande stad som växer på många plan. Om du planerar att flytta hit är det oss på Svensk Fastighetsförmedling du ska kontakta. Vi har koll på vilka områden som passar dig bäst till hur vi bäst marknadsför din bostad. Dessutom vet vi var alla köpare och säljare finns.

När du anlitar oss får du ett team engagerade mäklare som ser till att du får ut det mesta av din bostadsaffär. Kontakta oss för fri värdering så hjälper vi dig vidare på bostadsmarknaden.

Läs vad 297 kunder tycker om Svensk Fastighetsförmedling Växjö

• 2019-12-12

Julian Mark W skrev om Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    From the beginning Rebecca was very helpful, she helped with the translations, answerered emails promptly and concisely....she is very professional and understanding, a big credit to tour agency Läs mer
  • 2019-12-11

Anna G skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevligt, bra bemötande, svara snabbt på frågor både via telefon och mail. Läs mer
  • 2019-12-08

Karin Maria H skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt bostadsrätt . Mäklaren införlivade de förväntningar som jag tycker att en mäklare ska ha. Är nöjd med fastighetsaffären. Läs mer
  • 2019-12-07

Anita W skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket kompetent och effektiv
    Påläst, skicklig och ett mycket trevligt bemötande Läs mer
  • 2019-12-06

Alban G skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en villa radhus väldigt trevlig väldigt bra på att svara på frågor och väldigt trevlig skulle rekommendera henne till alla som är intresserade av att köpa något hus Läs mer
  • 2019-12-06

Karl Johan Oscar S skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en bostadsrätt.
    Evelina uppfyllde och överträffade alla förväntningar man kan ha på en mäklare. Hjälpsam, professionell, arbetsvillig och trevlig.
    Affären gick snabbt och ställde höga krav på henne att vara flexibel och lösningsorienterad. Det gjorde hon föredömligt!

Rekommenderas varmt alla dagar i veckan! Läs mer
  • 2019-12-03

Micael W skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan är insatt, välinformerad och engagerad.
    Svarar alltid på Mail, sms och telefon.
    Ser olika möjligheter och gör olika analyser av situationen. Läs mer
  • 2019-11-26

Ellen T skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag vill bara säga så mycket till Johan som människa och mäklare.
    Oavsett hur enkelt eller svårt ett hemköp och / eller försäljning kan vara, med Johan har du den bästa mäklaren du kan tänka på när det gäller service, professionalism, lösningar på oväntade situationer och mänsklighet. Med honom är du med alla vanliga eller ovanliga situationer i bästa händer.
    Jag hoppas att jag kan träffa Johan i min ytterligare sökning efter det perfekta huset igen.
    Tack för allt Johan.
    Med varma hälsningar från Tyskland

In case you cannot speak or understand Swedish:

I just want to say as much to Johan as a person and a estate agent:

No matter how simple or difficult a home purchase and / or sale can be, with Johan you have the best estate agent you can think of when it comes to service, professionalism, solutions to unexpected situations and humanity. With him, you are in best hands in all ordinary or unusual situations.
    I hope I can meet Johan in my further search for the perfect house again.
    Thanks for everything Johan.
    With warm greetings from Germany Läs mer
  • 2019-11-26

Milad A skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en villa
    Rasmus är den duktigaste o trevligaste mäklaren som jag har träffat Läs mer
  • 2019-11-24

Indheria H skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har sålt en villa med källare.
    Johan har och är fortsatt superbra i allt bemötande och all kontakt vi haft med honom.
    Vet inte riktigt om jag hade några förväntningar för allt gick så fort med försäljning och allt där till. Johan var väldigt bra i sitt bemötande.
    Allt har som sagt gått väldigt fort från början till slut och vi är supernöjda med allt. Läs mer
  • 2019-11-24

Kenneth Rolf L skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en villa på 96 m2 i Alvesta.

På ett uppriktigt och ärligt sätt.

En snabb affär och det blev det. Läs mer
  • 2019-11-22

Kada J skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt villa.
    Med bemötandet av mäklaren är jag jätte nöjd och skulle gärna rekommendera andra också.
    Evelina Simonsson var väldigt trevligt och förklarade så tydligt om allting. Läs mer
  • 2019-11-21

Gunlis S skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Martina anlitades för att sälja en bostadsrätt i Vikaholm.
    Hon gav ett kunnigt och lugnt intryck under hela processen. Mycket bra med den fortlöpande informationen.
    Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-11-20

Svea Inger Mariana K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt min villa som jag bott 50 år i. Mäklaren har bemött mig bra och varit noga med att jag ska förstå fast det mesta sker via nätet. Huset blev sålt relativt snabbt trots att det inte varit många intresserade. Priset blev lägre än i annonsen, men det priset som sattes från början var högre än vad jag tänkt så det blev bra ändå. Läs mer
  • 2019-11-19

Eric H skrev om Martina Börjesson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket professionell och tillförlitlig. Inget negativt att säga alls. Läs mer
  • 2019-11-18

Taner G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Han är utmärkt person...................................................................................................... Läs mer
  • Slavko D

2019-11-14

Slavko D skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rasmus är en mycket trevlig och proffsig mäklare. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-11-09

Britt Elsie Monica G skrev om Evelina Simonsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Väldigt gott bemötande och som ledde till en snabb försäljning. Läs mer
  • 2019-11-08

Jonas M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en fyra på öster på 88kvm Läs mer
  • 2019-11-07

Henrik E skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en hyresfastighet. Snabba svar och över hela dygnet. Saknade inget. Läs mer
  • 2019-11-06

Fredrik S skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt en bostadsrätt. Jenny var trevlig, lätt att arbeta med och svarar snabbt på frågor.

Upplever dock att hon försökte göra en bättre affär för köparen än för oss som säljare vilket vi upplevde lite märkligt. Vi blev rekommenderade att sälja på lägre nivåer än vad slutpriset till slut blev. Kanske var Jenny extra försiktig då marknaden är lite svajig just nu men som säljare vill man givetvis få så mycket som möjligt för fastigheten man säljer. Läs mer
  • 2019-11-04

Christina B skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt villa. Rasmus upplevdes lugn, engagerad och mycket lättillgänglig. Sålde vårt hus så snabbt under läge+ att vi inte har hunnit hitta annat boende!😅 Men det ska nog lösa sig. Läs mer
  • 2019-11-02

Pontus J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Proffsigt bemötande och duktig på att hålla kontakt med oss som köpare. Läs mer
  • Helena L

2019-11-02

Helena L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt en sommarstuga!
    Mycket positivt!
    Bra bemötande, tydlig, lyssnar och hjälper!
    Perfekt försäljning! Läs mer
  • Edvin George O

2019-10-31

Edvin George O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte ett hus som Erik sålde. Tycker han skötte och ordnade allt mycket bra och proffsigt. De gick snabbt och smidigt. Rekommenderar starkt. Läs mer
  • 2019-10-31

Gun-Britt Margareta J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Mycket bra, han sålde vårat hus, OCH det känns jättebra.
    SÅ vi kan på det varmaste rekommendera Rasmus Wikell. Läs mer
  • 2019-10-30

Staffan F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Johan ska hjälpa oss att sälja våran fastighet. Det gör han på ett proffsigt sätt. Ordning och reda. Bra mäklare med andra ord. Läs mer
  • 2019-10-27

Kasper Ø skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt Fritidshus.
    Vänlig og hjälpsam, trovärdig
    Levade upp till förväntningar.
    Kan absolut rekommendera Läs mer
  • 2019-10-24

Lise-Lotte F skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålt lantbruksfastighet är mycket besviken på mäklarens sätt att ej kontakta ev köpare. Vi fick själva ta kontakt med köparen och kolla upp hans frågor. Dåligt. Trots ett högt arvode och minimalt avdrag.
    Hade verkligen hoppats på bättre respons och större avdrag då vi la ner det stora arbetet att få huset sålt. Läs mer
  • 2019-10-24

Magnus O skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt ett hus.
    Stabil och tillmötesgående.
    är nöjd:) Läs mer
  • 2019-10-23

Nina L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Fritidshus

Mäklaren har upplevts som pålitlig och ärlig. Han har verkat mån om att svara uppriktigt på frågor. Han har varit en bra länk mellan säljare och köpare. Läs mer
  • 2019-10-22

Joel L skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    En mycket kompetent och trevligt mäklaren. Kan varmt rekommendera Jenny Läs mer
  • 2019-10-21

Annette G skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte ett hus. Vi blev väl bemöta. Bra och saklig, vi fick svar på våra frågor. Så vi kan varmt rekommendera Erik Persson. Läs mer
  • 2019-10-20

Ingrid Lilian Viola J skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi har med stor hjälp av mäklare Rasmus Wikell sålt en stor villa på 210m2 i Lessebo.
    Vi vill tacka för ett väldigt trevligt bemötande och professionellt agerande under resans gång från första kontakten till kontraktets underskrivande för bostadens nya ägare. Läs mer
  • Ruth M

2019-10-17

Ruth M skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    jJeg har solgt fritidshus. Mægleren var professionelt, velstruktureret, pålidelig og venlig. Han overgik mine forventninger. Det er en kompliceret process at sølge noget idag, og mækleren var en meget stor støtte. Jeg ville gerne fremhæve hans stor kommunikativ kompetence. Läs mer
  • 2019-10-15

Lars C skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Bra................................. Läs mer
  • 2019-10-15

Mathilda L skrev om Rebecca Birgersson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Rebecca gav ett professionellt intryck från första visningen till att kontraktet skrevs på när vi köpte vårt nya hus. Hon var snabb på att svara och hjälpa till, och vi kände oss trygga och väl omhändertagna. Väldigt trevlig och lättsam! Läs mer
  • 2019-10-09

Hannah F skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Smidigt, enkelt, energifull, engagemang, informativ och uppfyller förväntningarna vi satte innan försäljningen :) Läs mer
  • 2019-10-08

Gabriela S skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpt ett hus och jag upplevde Erik Persson som en trevlig och kunnig mäklare. jag skulle rekommendera honom vidare till mina vänner. Läs mer

Eva D skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Såkt en villa.
    Johan Florå får 10++++ på allt. Läs mer

Andreas Ö skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Jag har köpte bostad i Växjö och ute på Vikaholm, nöjd med lägenheten och tyckte det gick skapligt smidigt, helt ok bemötande och jag är som sagt skapligt nöjd. Läs mer

Diane P skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Sålde ett rådhus och affären gick till relativt smidigt. Lite strull med kommunikation, t.ex. obesvarade epost. Läs mer

Henrik L skrev om Johan Florå en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpte hus. Det gick bra. Känns pålitlig, bra jobb i att försöka få mer för huset utan att irritera oss som köpare. Läs mer

Patric H skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Vi köpte en villa i Växjö kommun.
    Mäklaren var trevlig och svarade på de flesta frågor, däremot fick vi känslan av honom att han inte var jätteengagerad i oss som klienter.
    Vi fick den hjälp vi behövde iallafall och nu är huset vårt.
    Vi hade inga direkta förväntningar eftersom vi är förstagångsköpare, utan vi ville att husköpet skulle genomföras på ett smidigt sätt. De få mötena vi hade gick väldigt snabbt, ibland så snabbt att man inte hann tänka på de frågor man hade förrän efter mötena, och frågorna man skickade på mailen och fick svar på var väldigt korta svar och visade bristande engagemang. Vi fick bättre svar på våra frågor från banktjänstekvinnan än från mäklaren, trots att de flesta frågor inte handlade om direkta bostadslån.
    Huvudsaken är att mäklaren gjorde det han skulle göra. Läs mer

Ove O skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Köpt en enplansvilla och upplevde mäklaren som mycket bra. Trevlig och allt var till belåtenhet. Läs mer

Erik M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har köpt en bosttadsrättslägenhet. Jag sålde också en sådan. Blev mycket bra bemött av mäklaren som verkligen ansträngde sig för att få min lägenhet såld. Hade stora förväntningar vilka uppfylldes med råge.

Ett synnerligen bra mäklarjobb. Läs mer

Lena G skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig. Kan vara svår att få tag på. Läs mer

Pawel W skrev om Rasmus Wickell en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Trevlig, lugn och förtroendeingivande Läs mer

Anette K skrev om Erik Persson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Erik var hjälpsam och korrekt. Hela affären gick mycket smidigt. Vi sålde min mormors hus i Rottne. Läs mer

Ted M skrev om Jenny Kjellsson en del av Svensk Fastighetsförmedling Växjö
    Har sålt en bostadsrätt och även värderat ett nybygge.
    Alltid varit nöjd med henne då vi även tidigare gjort några affärer. Läs mer

Kungsgatan 1, 352 80 Växjö