Fröken Rut

Arsenalgatan 12 c, 411 20 Göteborg — Visa karta

I över sex år har vi på Ruts städ utfört städ här i Göteborgområdet. Vårt mål är att ni som kund ska känna er trygg när ni lämnar ert hem i våra händer. Därför kommer alltid samma städpersonal när ni beställer hemstäd, gång efter gång.

Vi är en städfirma som alltid jobbar tryggt och säkert, och är försäkrade hos IF i upp till 10 miljoner kronor. Vi noggranna, pålitliga och effektiva. Vi har helt enkelt vad som krävs för att städningen ska hålla högsta kvalitet.

Vill ni prova vår hemstädning? Då får ni första städtillfället för halva priset om ni bokar upp två tillfällen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 67 kunder tycker om Fröken Rut

• 2020-09-06

Marlen L skrev om Fröken Rut
    Städtjänst. Levde upp till förväntningarna. Blues bra bemött. Tar dock tid att få svar om man har frågor. Läs mer
  • Åsa E

2020-09-03

Åsa E skrev om Fröken Rut
    Mycket smidiga och tillmötesgående - gör allt för att man som kund ska känna sig nöjd. Rekommenderas! Läs mer
  • 2020-09-03

Marie L skrev om Fröken Rut
    Storstädning av lgh.
    Lugn och effektiv personal. Rent och noggrant utfört.
    Kan varmt rekommendera dessa 2 kvinnor från Fröken Rut som var hos mig Läs mer
  • 2020-09-03

Lena V skrev om Fröken Rut
    Fick ett bra bemötande när jag ringde och bokade tid för flyttstädning. Var jättenöjd med städningen. Det ända var att de som kom inte kunde så bra Svenska men vi löste det, men de var duktiga på att städa och det var ju det viktiga. Läs mer
  • Bengt H

2020-08-09

Bengt H skrev om Fröken Rut
    Städtjänst
    Väl bemött och tips om fakturering
    Helt ok eftersom jag inte fick påpekande om ev brist i utförandet Läs mer
  • 2020-08-09

Sören J skrev om Fröken Rut
    Ja jag har inte fått klagomål från gruppboendet så jag det det som att dom var nöjda 😀 Läs mer
  • 2020-08-03

Annelie O skrev om Fröken Rut
    Positivt bemötande och väldigt nöjd med resultatet. Läs mer
  • 2020-07-05

Johan A skrev om Fröken Rut
    Flyttstäd. Städarna slet som djur från morgon till kväll Läs mer
  • 2020-07-03

Brita M skrev om Fröken Rut
    Flyttstädning
    Städade väldigt noggrann och var mycket vänliga.
    Positivt överraskad Läs mer
  • 2020-06-05

Lars Ö skrev om Fröken Rut
    Vi ville att ett dödsbo skulle snyggas till inför bouppteckning och bodelning.
    Resultatet blev över förväntan. Gammalt skräp hade lagts i säckar. Allt annat hade lagts prydligt på plats. Hela lägenheten städad och fin. Till och med disken var diskad.
    Allt till ett rimligt pris.
    Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2020-05-09

Annika H skrev om Fröken Rut
    Helnöjd! Snabbt ,trevlig kvinna. Läs mer
  • 2020-04-14

Möller D skrev om Fröken Rut
    Vi är mycket nöjda med städningen.
    VI har anlitat företaget för kontorsstädning en gång i veckan- det har varit lite struligt under den första tiden med tid/dag, då vår tid blev ändrad med kort/ingte varsel vid varje tillfälle under en tid- men efter senaste kontakten med företaget har vår städerska kommit på överenskommen tid och dag. Städerskan sköter jobbet nästintill omärkt, och välstädat.
    Så vad som drar ner vårt betyg är inledande kontakta med företaget kring ändringar/fastsatt tid. Men de har ändrats till det positiva, t.ex ringrundan inför påsk, med tanke på ev ändringar. Läs mer
  • Pierre R

2020-04-09

Pierre R skrev om Fröken Rut
    Besöker er regelbundet oregelbundet och blir mkt nöjd varje gång!
    Både utifrån det jag får äta och dricka och den miljö som jag/vi sitter ner hos er inne eller ute!
    Mina val varierar med frukostmat, fika och lunch! Tycker om era soppluncher!
    Fröken Rut är ett café med sin egen stil och charm.
    Ni har generellt sett bra kvalité på era råvaror, men som mkt miljö- och matengagerad sedan många år tillbaka så ser jag gärna fler ekologiska och vegetariska alternativ i era sortiment!
    Soliga hälsningar!
    Pierre Rehnlund
    PS När jag läste igenom det jag skrivit såg jag att jag inte nämnt ngt om personalen! Det var ett misstag! Alltid positiv och snabb! Vid ngt tillfälle ville inte personen se mig i ögonen. Det kanske var tillfälligt, men det är viktigt för er att ”se” kunden så tydligt att kunden känner sig sedd!DS Läs mer
  • 2020-02-12

Ulla S skrev om Fröken Rut
    Städar snabbt och effektivt. Ett minus att städerskorna inte talar svenska, svårt för äldre personer att kommunicera med personalen. Läs mer
  • 2020-02-10

Feltcap A skrev om Fröken Rut
    Jag använde Fröken Rut för en lägenhetsstädning som jag är väldigt nöjd med, allt från administration till utförandet av städningen. Jag kan verkligen rekommendera Fröken Rut. Läs mer
  • 2020-02-10

Berit F skrev om Fröken Rut
    Städning av hemmet
    Tillgängligheten till ledningen var ok.
    Person som utför städningen är snabb men gör inte avkall på ett acceptabelt resultat.
    Hitintills uppfylls våra förväntningar.
    Vi har dock enbart använt tjänsten 2 gånger. Läs mer
  • 2020-01-15

Sten-olof L skrev om Fröken Rut
    Motsvarade våra förväntningar. Syn att dom var begränsade i det svenska språket.
    Dock inte något dramatiskt.
    Hälsn / StenOlof Läs mer
  • 2019-12-13

Anna S skrev om Fröken Rut
    Prisvärd städtjänst. Enkelt samarbete. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda! Läs mer
  • 2019-12-09

Lori W skrev om Fröken Rut
    Ett bra upplägg, med en bra prissnivå. Dock skulle lite mer entusiasm när ev. avvikelse inträffar vara positivt. Läs mer
  • 2019-12-06

Malin H skrev om Fröken Rut
    Min mamma var tvungen att vara på plats och se till att det blev ordentligt städat, hon fick trots det påpeka efteråt saker som behövdes städas noggrannare.
    Dessutom var huset vi flyttade in i städat av Fröken Rut, där var det kletigt i köket. När personal dök upp för att städa om köket hade hon inga städmedel och visste inte vad hon skulle städa. Jag fick åka och köpa städmedel.
    Dessutom upptäckte vi sen att det fanns skåp som inte var torkade utan var riktigt dammiga. Läs mer
  • Erik D

2019-12-03

Erik D skrev om Fröken Rut
    Bra städning, punktliga och inte haft något att påpeka för städaren.

Dock skulle jag vilja se tydligare återkoppling från arbetsledaren på schema så man vet när de kommer nästa gång och vad för utrustning som behövs eller föredras från städarna, lista skulle skickas ut men kom aldrig. Läs mer
  • 2019-12-03

Catharina T skrev om Fröken Rut
    Storstädning med lister etc. Blev positivt överraskad av vad de hade hunnit med och hur fint det var! Läs mer
  • 2019-12-02

Anna-maria B skrev om Fröken Rut
    Bra bemött av ledning o städare.
    Har haft regelbunden städning 1 ggr per månad. I flera år . Tydliga o bra städscheman. Vid behov att diskutera någon åtgärd är bristande språkförståelse ett problem..Pålitliga och prisvärda. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-12-02

Lena H skrev om Fröken Rut
    Trevlig och vänliga men kvaliteten varierar beroende på vem som kommer. Ej heller alltid bekvämt att man inte vet vem som kommer till mitt hus. Läs mer
  • 2019-12-01

Olle L skrev om Fröken Rut
    Bra städning, kontinuerligt samma personal Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Olle L
    Tack för omdömet Olle, vi eftersträvar alltid att samma personal skall komma till våra återkommande kunder.

Marie B skrev om Fröken Rut
    Trevligt bemötande och fint resultat gör att jag återkommer som kund! Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Marie B
    Tack för det fina omdömet Marie.
  • Carl M

2019-11-30

Carl M skrev om Fröken Rut
    Städning var annan vecka. Min huvudstäderska Evelina är supertrevlig och städar bra. Gör även det lilla extra ibland som att bädda säng eller tömmer diskmaskinen. Uppskattas. Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Carl M
    Roligt att ni är så nöjd med er städerska. Om tid finns försöker vi alltid göra det lilla extra, kul att ni märker skillnad.

Kenneth B skrev om Fröken Rut
    Städning . Ett mycket bra bemötande. En städning som vi är mycket nöjda med. Meja är en mycket sympatisk och noggrann i sitt arbete. Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Kenneth B
    Tack för detta Kenneth och roligt att ni är så nöjd med er städerska. Detta skall givetvis framföras till henne.

Scan-shipping A skrev om Fröken Rut
    Kontorsstädning fungerar utmärkt Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Scan-shipping A
    Tack Scan-Shipping för det fina omdömet.

Emma A skrev om Fröken Rut
    En fröjd att komma hem när ni varit och städat hos oss! Läs mer

Anna S skrev om Fröken Rut
    Vi har haft regelbunden städning av Fröken Rut i flera år och de är duktiga, trevliga och effektiva! Läs mer

Tomas W skrev om Fröken Rut
    Städning ok men inte mer; dålig kommunikation från administrationen, dåliga på att svara etc. Läs mer
  • Ralf L

2019-11-29

Ralf L skrev om Fröken Rut
    Städning var 14:e dag sedan lång tid tillbaka. Alltid vänliga och trevliga. Nöjd med utförandet som är snabbt och effektivt. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Ralf L
    Tack Ralf för rekommendationen och roligt att ni varit med oss under så lång tid.
  • Olivia S

2019-11-28

Olivia S skrev om Fröken Rut
    Noggranna, pålitliga och alltid mkt god service! Jag är mkt nöjd (och mkt petig). /Olivia Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Olivia S
    Tack Olivia, när man betalar för en tjänst får man vara petig. Detta gör att vi alltid är på tå!
  • Richard M

2019-11-28

Richard M skrev om Fröken Rut
    Mycket noggrann städning! Enkelt att bestämma tid och lösningar med lägenhetsnyckeln. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Richard M
    Tack för det fina omdömet Richard.

Lotta H skrev om Fröken Rut
    Köpte städtjänst.
    Snabbt och bra bemötande.
    Bra och noggrant städat. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Lotta H
    Tack för omdömet Lotta, hör av er om ni vill ha mer hjälp i framtiden.

Yvonne P skrev om Fröken Rut
    Städningen är OK men inte bra. Man får intrycket att de som städar inte fått någon utbildning utan att det räcker med att man städat sitt eget hem. Man är inte heller bekant med bra hjälpmedel såsom ”mirakelsvamp”. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Yvonne P
    Hej Yvonne,
    Tråkigt att ni inte är riktigt nöjd med tjänsten. Det är bra med denna feedback så att vi får chans att ändra det som ni tycker är fel. Hör gärna av er på kontakt@frokenrut.se eller ring mig direkt på 0735-090611.

Maxarea A skrev om Fröken Rut
    Gör ett bra jobb och går att lita på! Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Maxarea A
    Tack för det fina omdömet. Roligt att ni känner er trygg med vår städning.

Mikael J skrev om Fröken Rut
    Städning, jag har inte haft så mkt kontakt med bolaget men är väldigt nöjd med hon som städar hos oss! Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Mikael J
    Tack för omdömet Mikael. Har ni några funderingar, tveka inte att maila till kontakt@frokenrut.se

Björn L skrev om Fröken Rut
    Har anlitat Fröken Rut i flera år och är mycket nöjd med servicen, flexibiliteten och resultatet. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Björn L
    Tack för er rekommendation Björn. Roligt att ni är så nöjd!

Ferenc B skrev om Fröken Rut
    Vi har haft samma person (Meja) i många år hos oss och har förtroende för henne. Hon är flexibel med ändringar av schemat vid behov. Kontakter med företagsledningen har varit smidiga. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Ferenc B
    Tack för detta Ferenc och roligt att ni är så nöjd med er städerska. Detta skall givetvis framföras till henne.

Carl F skrev om Fröken Rut
    Smidigt och bra, var veckostäd och är nöjd. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Carl F
    Tack Carl för det fina omdömet.

Kurt L skrev om Fröken Rut
    Fröken Rut är noggrann och trevliga. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Kurt L
    Tack Kurt för det fina omdömet.

Eva B skrev om Fröken Rut
    Du vet vad du får men varken mer eller mindre. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Eva B
    Hej Eva,

Fredrich L skrev om Fröken Rut
    Toppklass rakt igenom, från bokning till utfört arbete. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Fredrich L
    Tack Fredrich för rekommendationen, alltid roligt med sådan fin feedback.

Malin C skrev om Fröken Rut
    Alltid trevligt bemötande av Peter.
    Städningen blir väl utförd
    Ibland upplever jag tyvärr att städerskorna är oförsiktiga med såväl städutrustning som inredning. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Malin C
    Tack för feedback Malin, givetvis skall vi vårda er utrustning och inredning med respekt. Tar till mig detta och framför till personal.
  • Lovisa T

2019-07-13

Lovisa T skrev om Fröken Rut
    Detta är ett riktigt uselt företag som inte ens är värt att testa.
    1. De skriver inte kontrakt med kunden för att då slipper de nämligen ansvar.
    2. Våra städare har tagit sönder prylar och sedan inte talat om det utan GÖMT dem så att vi hittat det efteråt. Det är klart saker går sönder men då säger man till. Detta har då ägaren Peter Sparre inget emot, han säger att han inte skäms alls och påstår att det inte hänt, trots bildbevis.
    3. Peter vet inte hur man hanterar kunders klagomål eller ersätter dem på ett relevant sätt. Han vill ha kvitto på allt (tycker du vi ska köpa nya prydnadssaker för att du ska dra av dem på skatten?).
    4. De lovar under första mötet att det alltid är samma städerskor och att de kommer fråga om det är så att de behöver sätta in vikarier. Det är ej sant. Ibland kan du till och med bli debiterad för två städerskor bara för att man valt att skicka dit två istället för en. Detta sker helt inkonsekvent.
    5. Trots många försök till kommunikation försöker man spela bort det faktum att man tagit sönder saker hos oss och inte tänker ersätta. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Lovisa T
    Jättetråkigt att ni känner så för vårt företag, det måste blivit något missförstånd i vår kommunikation. Har ni ytterligare feedback är ni välkommen att maila till kontakt@frokenrut.se eller ringa mig på 0735-090611.
    Admir Ramadanovic gillar detta

Joel W skrev om Fröken Rut
    Snabba på att svara och väldigt tillmötesgående. Blir rent och fint. Kan rekommenderas Läs mer

Johan S skrev om Fröken Rut
    Inga problem, snabbt jobb! Flyttstädning som blev godkänd av hyresvärd Läs mer

Linda M skrev om Fröken Rut
    Bra bemötande och de tar åt sig av den feedback som ges, och korrigerar om ngt inte är till belåtenhet. Nöjd! Läs mer

Arsenalgatan 12 c, 411 20 Göteborg