Fröken Rut

Fröken Rut

I över sex år har vi på Ruts städ utfört städ här i Göteborgområdet. Vårt mål är att ni som kund ska känna er trygg när ni lämnar ert hem i våra händer. Därför kommer alltid samma städpersonal när ni beställer hemstäd, gång efter gång.

Vi är en städfirma som alltid jobbar tryggt och säkert, och är försäkrade hos IF i upp till 10 miljoner kronor. Vi noggranna, pålitliga och effektiva. Vi har helt enkelt vad som krävs för att städningen ska hålla högsta kvalitet.

Vill ni prova vår hemstädning? Då får ni första städtillfället för halva priset om ni bokar upp två tillfällen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 78 kunder tycker om Fröken Rut 2

2021-05-06
    Toppen! Toppen! Sa jag att jag tycker att Fröken Rut är TOPPEN?
    2021-05-06
    Vi har regelbunden städ. De är pålitliga, samma personal hela tiden. Det känns trygg.
  • Pierre R
    RUT-städning!
    Alltid trevliga, noggranna och snabba i sin städning.
    Kan rekommenderas!
    Hemstäd
    Superbra och noggranna städare.
    2021-04-29
    Flyttstädningen blev över förväntan nöjd med bemötande och en bra checklista på vad som är gjort. Rent och fint smidigt
    2021-04-23
    Jag har idag veckostäd. Är nöjd med allt utom betaldag på fakturorna. ALLA andra fakturor jag får har betaldag i slutet på månaden och då går jag normalt igenom alla fakturor och betalar. Men Fröken Rut så kort tid på sina fakturor att de ska betalas runt 20.e i månaden. Vilket innebär att jag allt som oftast missar fakturorna. Förläng betalningstiden så blir det toppbetyg om det fortsätter vara såhär kommer jag ev. att byta till ett annat städbolag.
    2021-04-21
    vi har köpt städtjänst och tycker att det fungerar bra.
    2021-04-21
    Ganska oengagerade i städandet! Det kan vara en stor tydlig fläck på tex en dörr då tar de inte den för den ”inte ingår” . Snälla trevliga tjejer! Tror jag inte på flera år fått ett samtal om jag är nöjd, vill ändra något! Har förslag mm känns som sagt oengagerat!
    Hej Lena, Tack för feedback, vill ni ändra eller har förslag på förbättringar får ni gärna ringa på 0735-090611 eller maila till kontakt@frokenrut.se Fröken Rut
    2021-03-06
    Jättenöjda med städningen och positivt att man kan boka enstaka städ utan att binda sig för abonnemang.
    2021-02-07
    Städning varannan vecka.

Superbra
    2021-01-06
    Fröken Rut är fantastiska och väldigt hjälpsamma när vi vill boka om eller få extrastäd. De är också väldig noggranna med städet.
    2020-09-06
    Städtjänst. Levde upp till förväntningarna. Blues bra bemött. Tar dock tid att få svar om man har frågor.
  • Åsa E
    2020-09-03
    Mycket smidiga och tillmötesgående - gör allt för att man som kund ska känna sig nöjd. Rekommenderas!
    Storstädning av lgh.
    Lugn och effektiv personal. Rent och noggrant utfört.
    Kan varmt rekommendera dessa 2 kvinnor från Fröken Rut som var hos mig
    2020-09-03
    Fick ett bra bemötande när jag ringde och bokade tid för flyttstädning. Var jättenöjd med städningen. Det ända var att de som kom inte kunde så bra Svenska men vi löste det, men de var duktiga på att städa och det var ju det viktiga.
  • Bengt H
    2020-08-09
    Städtjänst
    Väl bemött och tips om fakturering
    Helt ok eftersom jag inte fick påpekande om ev brist i utförandet
    2020-08-09
    Ja jag har inte fått klagomål från gruppboendet så jag det det som att dom var nöjda 😀
    2020-08-03
    Positivt bemötande och väldigt nöjd med resultatet.
    2020-07-05
    Flyttstäd. Städarna slet som djur från morgon till kväll
    2020-07-03
    Flyttstädning
    Städade väldigt noggrann och var mycket vänliga.
    Positivt överraskad
    2020-06-05
    Vi ville att ett dödsbo skulle snyggas till inför bouppteckning och bodelning.
    Resultatet blev över förväntan. Gammalt skräp hade lagts i säckar. Allt annat hade lagts prydligt på plats. Hela lägenheten städad och fin. Till och med disken var diskad.
    Allt till ett rimligt pris.
    Rekommenderas varmt.
    2020-05-09
    Helnöjd! Snabbt ,trevlig kvinna.
    2020-04-14
    Vi är mycket nöjda med städningen.
    VI har anlitat företaget för kontorsstädning en gång i veckan- det har varit lite struligt under den första tiden med tid/dag, då vår tid blev ändrad med kort/ingte varsel vid varje tillfälle under en tid- men efter senaste kontakten med företaget har vår städerska kommit på överenskommen tid och dag. Städerskan sköter jobbet nästintill omärkt, och välstädat.
    Så vad som drar ner vårt betyg är inledande kontakta med företaget kring ändringar/fastsatt tid. Men de har ändrats till det positiva, t.ex ringrundan inför påsk, med tanke på ev ändringar.
  • Pierre R
    2020-04-09
    Besöker er regelbundet oregelbundet och blir mkt nöjd varje gång!
    Både utifrån det jag får äta och dricka och den miljö som jag/vi sitter ner hos er inne eller ute!
    Mina val varierar med frukostmat, fika och lunch! Tycker om era soppluncher!
    Fröken Rut är ett café med sin egen stil och charm.
    Ni har generellt sett bra kvalité på era råvaror, men som mkt miljö- och matengagerad sedan många år tillbaka så ser jag gärna fler ekologiska och vegetariska alternativ i era sortiment!
    Soliga hälsningar!
    Pierre Rehnlund
    PS När jag läste igenom det jag skrivit såg jag att jag inte nämnt ngt om personalen! Det var ett misstag! Alltid positiv och snabb! Vid ngt tillfälle ville inte personen se mig i ögonen. Det kanske var tillfälligt, men det är viktigt för er att ”se” kunden så tydligt att kunden känner sig sedd!DS
    2020-02-12
    Städar snabbt och effektivt. Ett minus att städerskorna inte talar svenska, svårt för äldre personer att kommunicera med personalen.
    2020-02-10
    Jag använde Fröken Rut för en lägenhetsstädning som jag är väldigt nöjd med, allt från administration till utförandet av städningen. Jag kan verkligen rekommendera Fröken Rut.
    2020-02-10
    Städning av hemmet
    Tillgängligheten till ledningen var ok.
    Person som utför städningen är snabb men gör inte avkall på ett acceptabelt resultat.
    Hitintills uppfylls våra förväntningar.
    Vi har dock enbart använt tjänsten 2 gånger.
    2020-01-15
    Motsvarade våra förväntningar. Syn att dom var begränsade i det svenska språket.
    Dock inte något dramatiskt.
    Hälsn / StenOlof
    2019-12-13
    Prisvärd städtjänst. Enkelt samarbete. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda!
    2019-12-09
    Ett bra upplägg, med en bra prissnivå. Dock skulle lite mer entusiasm när ev. avvikelse inträffar vara positivt.
    2019-12-06
    Min mamma var tvungen att vara på plats och se till att det blev ordentligt städat, hon fick trots det påpeka efteråt saker som behövdes städas noggrannare.
    Dessutom var huset vi flyttade in i städat av Fröken Rut, där var det kletigt i köket. När personal dök upp för att städa om köket hade hon inga städmedel och visste inte vad hon skulle städa. Jag fick åka och köpa städmedel.
    Dessutom upptäckte vi sen att det fanns skåp som inte var torkade utan var riktigt dammiga.
  • Erik D
    2019-12-03
    Bra städning, punktliga och inte haft något att påpeka för städaren.

Dock skulle jag vilja se tydligare återkoppling från arbetsledaren på schema så man vet när de kommer nästa gång och vad för utrustning som behövs eller föredras från städarna, lista skulle skickas ut men kom aldrig.
    2019-12-03
    Storstädning med lister etc. Blev positivt överraskad av vad de hade hunnit med och hur fint det var!
    2019-12-02
    Bra bemött av ledning o städare.
    Har haft regelbunden städning 1 ggr per månad. I flera år . Tydliga o bra städscheman. Vid behov att diskutera någon åtgärd är bristande språkförståelse ett problem..Pålitliga och prisvärda. Kan rekommenderas.
    2019-12-02
    Trevlig och vänliga men kvaliteten varierar beroende på vem som kommer. Ej heller alltid bekvämt att man inte vet vem som kommer till mitt hus.
    2019-12-01
    Bra städning, kontinuerligt samma personal
    Tack för omdömet Olle, vi eftersträvar alltid att samma personal skall komma till våra återkommande kunder. Fröken Rut
    2019-11-30
    Trevligt bemötande och fint resultat gör att jag återkommer som kund!
    Tack för det fina omdömet Marie. Fröken Rut
  • Carl M
    2019-11-30
    Städning var annan vecka. Min huvudstäderska Evelina är supertrevlig och städar bra. Gör även det lilla extra ibland som att bädda säng eller tömmer diskmaskinen. Uppskattas.
    Roligt att ni är så nöjd med er städerska. Om tid finns försöker vi alltid göra det lilla extra, kul att ni märker skillnad. Fröken Rut
    2019-11-30
    Städning . Ett mycket bra bemötande. En städning som vi är mycket nöjda med. Meja är en mycket sympatisk och noggrann i sitt arbete.
    Tack för detta Kenneth och roligt att ni är så nöjd med er städerska. Detta skall givetvis framföras till henne. Fröken Rut
    Kontorsstädning fungerar utmärkt
    Tack Scan-Shipping för det fina omdömet. Fröken Rut
    2019-11-30
    En fröjd att komma hem när ni varit och städat hos oss!
    2019-11-30
    Vi har haft regelbunden städning av Fröken Rut i flera år och de är duktiga, trevliga och effektiva!
    2019-11-30
    Städning ok men inte mer; dålig kommunikation från administrationen, dåliga på att svara etc.
  • Ralf L
    2019-11-29
    Städning var 14:e dag sedan lång tid tillbaka. Alltid vänliga och trevliga. Nöjd med utförandet som är snabbt och effektivt.
    Tack Ralf för rekommendationen och roligt att ni varit med oss under så lång tid. Fröken Rut
  • Olivia S
    2019-11-28
    Noggranna, pålitliga och alltid mkt god service! Jag är mkt nöjd (och mkt petig). /Olivia
    Tack Olivia, när man betalar för en tjänst får man vara petig. Detta gör att vi alltid är på tå! Fröken Rut
  • Richard M
    2019-11-28
    Mycket noggrann städning! Enkelt att bestämma tid och lösningar med lägenhetsnyckeln.
    Tack för det fina omdömet Richard. Fröken Rut
    Köpte städtjänst.
    Snabbt och bra bemötande.
    Bra och noggrant städat.
    Tack för omdömet Lotta, hör av er om ni vill ha mer hjälp i framtiden. Fröken Rut
    2019-11-28
    Städningen är OK men inte bra. Man får intrycket att de som städar inte fått någon utbildning utan att det räcker med att man städat sitt eget hem. Man är inte heller bekant med bra hjälpmedel såsom ”mirakelsvamp”.
    Hej Yvonne, Tråkigt att ni inte är riktigt nöjd med tjänsten. Det är bra med denna feedback så att vi får chans att ändra det som ni tycker är fel. Hör gärna av er på kontakt@frokenrut.se eller ring mig direkt på 0735-090611. Fröken Rut
    2019-11-28
    Gör ett bra jobb och går att lita på!
    Tack för det fina omdömet. Roligt att ni känner er trygg med vår städning. Fröken Rut
    2019-11-28
    Städning, jag har inte haft så mkt kontakt med bolaget men är väldigt nöjd med hon som städar hos oss!
    Tack för omdömet Mikael. Har ni några funderingar, tveka inte att maila till kontakt@frokenrut.se Fröken Rut