Fröken Rut

I över sex år har vi på Ruts städ utfört städ här i Göteborgområdet. Vårt mål är att ni som kund ska känna er trygg när ni lämnar ert hem i våra händer. Därför kommer alltid samma städpersonal när ni beställer hemstäd, gång efter gång.

Vi är en städfirma som alltid jobbar tryggt och säkert, och är försäkrade hos IF i upp till 10 miljoner kronor. Vi noggranna, pålitliga och effektiva. Vi har helt enkelt vad som krävs för att städningen ska hålla högsta kvalitet.

Vill ni prova vår hemstädning? Då får ni första städtillfället för halva priset om ni bokar upp två tillfällen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 99 kunder tycker om Fröken Rut 2

2021-10-13
    Städ hemma. Mycket trevligt bemötande när jag hade synpunkter efter första gången och duktig personal.
    Vi kan alltid bli bättre, därför är det bra att ni kontaktar oss direkt om det är något vi kan bättra, tack för det fina betyget Sophie. Fröken Rut
    2021-10-11
    Duktiga och snabba städare. Trevliga och sambarbetsvilliga.
    Tack Anna för det fina omdömet! Fröken Rut
    2021-10-11
    Bra service, snabbt och proffsigt
    Tack för förtroendet! Fröken Rut
    2021-10-08
    I use Fröken Rut both for private and business services.
    When it comes to the private service I could never complain, the cleaning was always accurate and the prices were good.
    When it comes to the business service I can see a little less care and attention to details but the general level is quite good.
    The communication is always fast and clear even in English.
    I recommended Fröken Rut to many friends.
    Thanks Paola that you recommends us to your friend! Fröken Rut
    2021-10-07
    Har anlitat er två gånger. Första gången utan anmärkningar. Mycket bra städat. Prisvärt. Andra gången var det mindre bra. Själva städningen var ok men personaken hade nästan inget material med sig. Kom med spårvagnen (ingen firmabil), kanske därför. Fick låna ut städgrejor till dem. Kändes inte proffsigt. De kunde inte hitta till lägenheten. Det var lite rörigt.
    Tack för feedback Jorge. Det kanske har blivit något missförstånd men vi använder oss alltid av kundens städmaterial om det inte gäller flyttstäd. Fröken Rut
    2021-09-13
    Första gången jag anlitat städ, men är på alla sätt mycket nöjd med både resultat och trevlig personal.
    Härligt att vi levde upp till era förväntningar när det gäller hemstäd! Fröken Rut
    2021-09-11
    Det. Bästa var att ni lämnade en blankett i huset till de nya ägarna om det var ngt de var missnöjda med kunde kontakta er direkt efteråt. Toppen service.
    När ni lämnar bort flyttstädningen till oss skall man känna sig trygg, därför lämnar vi alltid en checklista där dom nya ägarna kan se vad vi gjort och kan kontakta oss om dom har synpunkter.
    Tack Ann-charlotte!
    2021-09-10
    Poditivt sätt. Hade förväntningar på att få ett välstädat hem vilket levdes upp till och överträffades.

Är nöjd med trevligt bemötande och mycket nöjd med städning. Köpte städning av min etta under två timmars tid.
    Härligt att vi överträffade era förväntningar, vi försöker alltid att göra det lilla extra. Fröken Rut
    2021-09-09
    För mig fungerar det alldeles utmärkt
    Tack för det fina betyget Lars! Fröken Rut
    2021-09-06
    Trevligt bemötande, flexibla och mycket väl utfört arbete. Får mina varma rekommendationer!
    Tack för dom fina orden Caroline! Fröken Rut
    2021-09-05
    + Gjorde jobbet väl och höll sig till kostnaden i offerten.

- Skulle hämta nyckeln till lägenheten en dag tidigare, vilket innebar att jag stannade hemma från jobbet och väntade. Dock de dök aldrig upp och hörde inte av sig. Kom istället dagen efter och hämtade nyckeln som om inget hade hänt, var alltså tvungen att vara hemma dagen därpå också för att lämna nyckeln. PostNord-vibbar.
    Bra att ni blev nöjd med resultatet! Ber om ursäkt för nyckelhämtning, givetvis skall vi meddela om vi inte kan komma bestämd tid. Bra feedback! Fröken Rut
    2021-07-16
    Effektivt, på tid, kliniskt rent. Rekommenderas starkt!!
    Tack Fredrich för det fina omdömet! Fröken Rut
    2021-07-14
    Ringde chefen för att klaga. Han skulle ringa tillbaka men hörde aldrig av sig.
    Beklagar att vi missade att ringa tillbaka till er, ring gärna på 0735-090611 så får vi försöka ordna upp det ni inte var nöjda med. Fröken Rut
  • Erik D
    2021-06-24
    Jag tycker städarna hos Fröken Rut är trevliga, noggranna, hyfsat snabba och lyssnar på instruktioner ifall det skulle vara något.

Mycket nöjd
    Härlig att ni blev nöjd och trevligt bemött! Vi vill att ert hem skall skina, då kan det ta lite extra tid :) Fröken Rut
    2021-06-23
    Bra städning, lätt att ändra tider. Pålitlig personal (Meja).
    Meja har arbetat hos oss länge och är uppskattad av alla sina kunder, skall meddela henne dom fina orden. Fröken Rut
    2021-06-22
    Bra städerskor. Dom är också trevliga. Allt toppen
    Tack Arne, alltid kul med beröm! Fröken Rut
    2021-06-08
    Det var en underbar känsla att komma hem. Så fint och rent. Renbäddat och fönsterputs. Inga problem med något. Jätte glad och nöjd och kommer definitivt att ringa om att de får komma hem till mig igen. Tack
    Så det skall kännas när vi varit hos er! Tack för förtroendet och välkommen att kontakta oss om ni önskar hjälp någon mer gång. Fröken Rut
    2021-06-07
    Flyttstäd. kanonbra service rakt igenom. Blev jättenöjd med städningen.
    Härligt att höra! Fröken Rut
    2021-05-11
    Bra städning. Trevlig personal.
    Tack, trevlig personal = nöjda kunder. Fröken Rut
    2021-05-09
    Det började bra men har tyvärr blivit sämre med tiden.
    Tråkigt att ni känner så, hör gärna av er med feedback så att vi kan bli bättre. Fröken Rut
    2021-05-08
    Fröken Rut städar hos mamma. Hon är jättenöjd med städet, personalen är vänliga, trevliga och noggranna. Det är också lätt att få tag på ansvarig chef om man har frågor eller vill ändra på något. Kan varmt rekommendera Fröken Rut.
    Tack för förtroendet att få hjälpa er mamma och dom fina rekommendationerna Fröken Rut
    2021-05-06
    Toppen! Toppen! Sa jag att jag tycker att Fröken Rut är TOPPEN?
    TOPPENKUL! Fröken Rut
    2021-05-06
    Vi har regelbunden städ. De är pålitliga, samma personal hela tiden. Det känns trygg.
    Att samma personal kommer är tryggt för er men även för vår personal. Personalen lär känna ert hem och hur just ni vill ha er städning. Fröken Rut
  • Pierre R
    RUT-städning!
    Alltid trevliga, noggranna och snabba i sin städning.
    Kan rekommenderas!
    Vilka ord! Det värmer verkligen, tack. Fröken Rut
    Hemstäd
    Superbra och noggranna städare.
    Tack Stefan för det fina betyget! Fröken Rut
    2021-04-29
    Flyttstädningen blev över förväntan nöjd med bemötande och en bra checklista på vad som är gjort. Rent och fint smidigt
    Härligt att vi levde upp till era förväntningar! Fröken Rut
    2021-04-23
    Jag har idag veckostäd. Är nöjd med allt utom betaldag på fakturorna. ALLA andra fakturor jag får har betaldag i slutet på månaden och då går jag normalt igenom alla fakturor och betalar. Men Fröken Rut så kort tid på sina fakturor att de ska betalas runt 20.e i månaden. Vilket innebär att jag allt som oftast missar fakturorna. Förläng betalningstiden så blir det toppbetyg om det fortsätter vara såhär kommer jag ev. att byta till ett annat städbolag.
    Maila oss Martin så förlänger vi era fakturor men roligt att höra att ni är nöjd med städresultatet. Fröken Rut
    2021-04-21
    vi har köpt städtjänst och tycker att det fungerar bra.
    2021-04-21
    Ganska oengagerade i städandet! Det kan vara en stor tydlig fläck på tex en dörr då tar de inte den för den ”inte ingår” . Snälla trevliga tjejer! Tror jag inte på flera år fått ett samtal om jag är nöjd, vill ändra något! Har förslag mm känns som sagt oengagerat!
    Hej Lena,
    Tack för feedback, vill ni ändra eller har förslag på förbättringar får ni gärna ringa på 0735-090611 eller maila till kontakt@frokenrut.se
    2021-03-06
    Jättenöjda med städningen och positivt att man kan boka enstaka städ utan att binda sig för abonnemang.
    2021-02-07
    Städning varannan vecka.

Superbra
    2021-01-06
    Fröken Rut är fantastiska och väldigt hjälpsamma när vi vill boka om eller få extrastäd. De är också väldig noggranna med städet.
    2020-09-06
    Städtjänst. Levde upp till förväntningarna. Blues bra bemött. Tar dock tid att få svar om man har frågor.
  • Åsa E
    2020-09-03
    Mycket smidiga och tillmötesgående - gör allt för att man som kund ska känna sig nöjd. Rekommenderas!
    Storstädning av lgh.
    Lugn och effektiv personal. Rent och noggrant utfört.
    Kan varmt rekommendera dessa 2 kvinnor från Fröken Rut som var hos mig
    2020-09-03
    Fick ett bra bemötande när jag ringde och bokade tid för flyttstädning. Var jättenöjd med städningen. Det ända var att de som kom inte kunde så bra Svenska men vi löste det, men de var duktiga på att städa och det var ju det viktiga.
  • Bengt H
    2020-08-09
    Städtjänst
    Väl bemött och tips om fakturering
    Helt ok eftersom jag inte fick påpekande om ev brist i utförandet
    2020-08-09
    Ja jag har inte fått klagomål från gruppboendet så jag det det som att dom var nöjda 😀
    Härligt att äldreboendet var nöjda med vår slutstädning! Fröken Rut
    2020-08-03
    Positivt bemötande och väldigt nöjd med resultatet.
    Positivt bemötande till våra kunder är lika viktigt för oss som ett skinande rent hem! Fröken Rut
    2020-07-05
    Flyttstäd. Städarna slet som djur från morgon till kväll
    Flyttstäd kan vara hårt men det är mödan värt när man får ett sådant fint omdöme! Fröken Rut
    2020-07-03
    Flyttstädning
    Städade väldigt noggrann och var mycket vänliga.
    Positivt överraskad
    Roligt att vi kunde överraska er! Fröken Rut
    2020-06-05
    Vi ville att ett dödsbo skulle snyggas till inför bouppteckning och bodelning.
    Resultatet blev över förväntan. Gammalt skräp hade lagts i säckar. Allt annat hade lagts prydligt på plats. Hela lägenheten städad och fin. Till och med disken var diskad.
    Allt till ett rimligt pris.
    Rekommenderas varmt.
    Vad härligt att vi kunde hjälpa er i en svår stund. Tack för betyget! Fröken Rut
    2020-05-09
    Helnöjd! Snabbt ,trevlig kvinna.
    Alltid roligt med nöjda kunder, tack! Fröken Rut
    2020-04-14
    Vi är mycket nöjda med städningen.
    VI har anlitat företaget för kontorsstädning en gång i veckan- det har varit lite struligt under den första tiden med tid/dag, då vår tid blev ändrad med kort/ingte varsel vid varje tillfälle under en tid- men efter senaste kontakten med företaget har vår städerska kommit på överenskommen tid och dag. Städerskan sköter jobbet nästintill omärkt, och välstädat.
    Så vad som drar ner vårt betyg är inledande kontakta med företaget kring ändringar/fastsatt tid. Men de har ändrats till det positiva, t.ex ringrundan inför påsk, med tanke på ev ändringar.
    Härligt att ni känner att kontakten med oss har blivit bättre. Tack för betyget för vår städning på ert kontor. Fröken Rut
  • Pierre R
    2020-04-09
    Besöker er regelbundet oregelbundet och blir mkt nöjd varje gång!
    Både utifrån det jag får äta och dricka och den miljö som jag/vi sitter ner hos er inne eller ute!
    Mina val varierar med frukostmat, fika och lunch! Tycker om era soppluncher!
    Fröken Rut är ett café med sin egen stil och charm.
    Ni har generellt sett bra kvalité på era råvaror, men som mkt miljö- och matengagerad sedan många år tillbaka så ser jag gärna fler ekologiska och vegetariska alternativ i era sortiment!
    Soliga hälsningar!
    Pierre Rehnlund
    PS När jag läste igenom det jag skrivit såg jag att jag inte nämnt ngt om personalen! Det var ett misstag! Alltid positiv och snabb! Vid ngt tillfälle ville inte personen se mig i ögonen. Det kanske var tillfälligt, men det är viktigt för er att ”se” kunden så tydligt att kunden känner sig sedd!DS
    Denna fina rekommendation har nog kommit fel. Det verkar verkligen som ett cafe man borde besöka efter dom fina orden. Fröken Rut
    2020-02-12
    Städar snabbt och effektivt. Ett minus att städerskorna inte talar svenska, svårt för äldre personer att kommunicera med personalen.
    En del av vår personal bemästrar det svenska språket men vår ambition är att alla skall lära sig. Påpeka gärna vid nästa bokning så skall vi se till att er städerska pratar svenska. Fröken Rut
    2020-02-10
    Jag använde Fröken Rut för en lägenhetsstädning som jag är väldigt nöjd med, allt från administration till utförandet av städningen. Jag kan verkligen rekommendera Fröken Rut.
    Tack för den fina recensionen. Fröken Rut
    2020-02-10
    Städning av hemmet
    Tillgängligheten till ledningen var ok.
    Person som utför städningen är snabb men gör inte avkall på ett acceptabelt resultat.
    Hitintills uppfylls våra förväntningar.
    Vi har dock enbart använt tjänsten 2 gånger.
    Roligt att ni tycker vi är effektiva och att resultatet inte påverkas, tack för betyget! Fröken Rut
    2020-01-15
    Motsvarade våra förväntningar. Syn att dom var begränsade i det svenska språket.
    Dock inte något dramatiskt.
    Hälsn / StenOlof
    Härligt att vi motsvarade era förväntningar! Personalen är nya i det svenska språket men blir bättre för varje dag. Fröken Rut
    2019-12-13
    Prisvärd städtjänst. Enkelt samarbete. Sammanfattningsvis är vi mycket nöjda!
    Tack Anna för det fina omdömet! Fröken Rut