Fröken Rut

Arsenalgatan 12 c, 411 20 Göteborg — Visa karta

I över sex år har vi på Ruts städ utfört städ här i Göteborgområdet. Vårt mål är att ni som kund ska känna er trygg när ni lämnar ert hem i våra händer. Därför kommer alltid samma städpersonal när ni beställer hemstäd, gång efter gång.

Vi är en städfirma som alltid jobbar tryggt och säkert, och är försäkrade hos IF i upp till 10 miljoner kronor. Vi noggranna, pålitliga och effektiva. Vi har helt enkelt vad som krävs för att städningen ska hålla högsta kvalitet.

Vill ni prova vår hemstädning? Då får ni första städtillfället för halva priset om ni bokar upp två tillfällen. Varmt välkommen till oss!

Läs vad 49 kunder tycker om Fröken Rut

• 2019-12-09

Lori W skrev om Fröken Rut
    Ett bra upplägg, med en bra prissnivå. Dock skulle lite mer entusiasm när ev. avvikelse inträffar vara positivt. Läs mer
  • 2019-12-06

Malin H skrev om Fröken Rut
    Min mamma var tvungen att vara på plats och se till att det blev ordentligt städat, hon fick trots det påpeka efteråt saker som behövdes städas noggrannare.
    Dessutom var huset vi flyttade in i städat av Fröken Rut, där var det kletigt i köket. När personal dök upp för att städa om köket hade hon inga städmedel och visste inte vad hon skulle städa. Jag fick åka och köpa städmedel.
    Dessutom upptäckte vi sen att det fanns skåp som inte var torkade utan var riktigt dammiga. Läs mer
  • Erik D

2019-12-03

Erik D skrev om Fröken Rut
    Bra städning, punktliga och inte haft något att påpeka för städaren.

Dock skulle jag vilja se tydligare återkoppling från arbetsledaren på schema så man vet när de kommer nästa gång och vad för utrustning som behövs eller föredras från städarna, lista skulle skickas ut men kom aldrig. Läs mer
  • 2019-12-03

Catharina T skrev om Fröken Rut
    Storstädning med lister etc. Blev positivt överraskad av vad de hade hunnit med och hur fint det var! Läs mer
  • 2019-12-02

Anna-maria B skrev om Fröken Rut
    Bra bemött av ledning o städare.
    Har haft regelbunden städning 1 ggr per månad. I flera år . Tydliga o bra städscheman. Vid behov att diskutera någon åtgärd är bristande språkförståelse ett problem..Pålitliga och prisvärda. Kan rekommenderas. Läs mer
  • 2019-12-02

Lena H skrev om Fröken Rut
    Trevlig och vänliga men kvaliteten varierar beroende på vem som kommer. Ej heller alltid bekvämt att man inte vet vem som kommer till mitt hus. Läs mer
  • 2019-12-01

Olle L skrev om Fröken Rut
    Bra städning, kontinuerligt samma personal Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Olle L
    Tack för omdömet Olle, vi eftersträvar alltid att samma personal skall komma till våra återkommande kunder.

Marie B skrev om Fröken Rut
    Trevligt bemötande och fint resultat gör att jag återkommer som kund! Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Marie B
    Tack för det fina omdömet Marie.
  • Carl M

2019-11-30

Carl M skrev om Fröken Rut
    Städning var annan vecka. Min huvudstäderska Evelina är supertrevlig och städar bra. Gör även det lilla extra ibland som att bädda säng eller tömmer diskmaskinen. Uppskattas. Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Carl M
    Roligt att ni är så nöjd med er städerska. Om tid finns försöker vi alltid göra det lilla extra, kul att ni märker skillnad.

Kenneth B skrev om Fröken Rut
    Städning . Ett mycket bra bemötande. En städning som vi är mycket nöjda med. Meja är en mycket sympatisk och noggrann i sitt arbete. Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Kenneth B
    Tack för detta Kenneth och roligt att ni är så nöjd med er städerska. Detta skall givetvis framföras till henne.

Scan-shipping A skrev om Fröken Rut
    Kontorsstädning fungerar utmärkt Läs mer
    2019-12-02 Fröken Rut svarar Scan-shipping A
    Tack Scan-Shipping för det fina omdömet.

Emma A skrev om Fröken Rut
    En fröjd att komma hem när ni varit och städat hos oss! Läs mer

Anna S skrev om Fröken Rut
    Vi har haft regelbunden städning av Fröken Rut i flera år och de är duktiga, trevliga och effektiva! Läs mer

Tomas W skrev om Fröken Rut
    Städning ok men inte mer; dålig kommunikation från administrationen, dåliga på att svara etc. Läs mer
  • Ralf L

2019-11-29

Ralf L skrev om Fröken Rut
    Städning var 14:e dag sedan lång tid tillbaka. Alltid vänliga och trevliga. Nöjd med utförandet som är snabbt och effektivt. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Ralf L
    Tack Ralf för rekommendationen och roligt att ni varit med oss under så lång tid.
  • Olivia S

2019-11-28

Olivia S skrev om Fröken Rut
    Noggranna, pålitliga och alltid mkt god service! Jag är mkt nöjd (och mkt petig). /Olivia Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Olivia S
    Tack Olivia, när man betalar för en tjänst får man vara petig. Detta gör att vi alltid är på tå!
  • Richard M

2019-11-28

Richard M skrev om Fröken Rut
    Mycket noggrann städning! Enkelt att bestämma tid och lösningar med lägenhetsnyckeln. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Richard M
    Tack för det fina omdömet Richard.

Lotta H skrev om Fröken Rut
    Köpte städtjänst.
    Snabbt och bra bemötande.
    Bra och noggrant städat. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Lotta H
    Tack för omdömet Lotta, hör av er om ni vill ha mer hjälp i framtiden.

Yvonne P skrev om Fröken Rut
    Städningen är OK men inte bra. Man får intrycket att de som städar inte fått någon utbildning utan att det räcker med att man städat sitt eget hem. Man är inte heller bekant med bra hjälpmedel såsom ”mirakelsvamp”. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Yvonne P
    Hej Yvonne,
    Tråkigt att ni inte är riktigt nöjd med tjänsten. Det är bra med denna feedback så att vi får chans att ändra det som ni tycker är fel. Hör gärna av er på kontakt@frokenrut.se eller ring mig direkt på 0735-090611.

Maxarea A skrev om Fröken Rut
    Gör ett bra jobb och går att lita på! Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Maxarea A
    Tack för det fina omdömet. Roligt att ni känner er trygg med vår städning.

Mikael J skrev om Fröken Rut
    Städning, jag har inte haft så mkt kontakt med bolaget men är väldigt nöjd med hon som städar hos oss! Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Mikael J
    Tack för omdömet Mikael. Har ni några funderingar, tveka inte att maila till kontakt@frokenrut.se

Björn L skrev om Fröken Rut
    Har anlitat Fröken Rut i flera år och är mycket nöjd med servicen, flexibiliteten och resultatet. Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Björn L
    Tack för er rekommendation Björn. Roligt att ni är så nöjd!

Ferenc B skrev om Fröken Rut
    Vi har haft samma person (Meja) i många år hos oss och har förtroende för henne. Hon är flexibel med ändringar av schemat vid behov. Kontakter med företagsledningen har varit smidiga. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Ferenc B
    Tack för detta Ferenc och roligt att ni är så nöjd med er städerska. Detta skall givetvis framföras till henne.

Carl F skrev om Fröken Rut
    Smidigt och bra, var veckostäd och är nöjd. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Carl F
    Tack Carl för det fina omdömet.

Kurt L skrev om Fröken Rut
    Fröken Rut är noggrann och trevliga. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Kurt L
    Tack Kurt för det fina omdömet.

Eva B skrev om Fröken Rut
    Du vet vad du får men varken mer eller mindre. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Eva B
    Hej Eva,

Fredrich L skrev om Fröken Rut
    Toppklass rakt igenom, från bokning till utfört arbete. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Fredrich L
    Tack Fredrich för rekommendationen, alltid roligt med sådan fin feedback.

Malin C skrev om Fröken Rut
    Alltid trevligt bemötande av Peter.
    Städningen blir väl utförd
    Ibland upplever jag tyvärr att städerskorna är oförsiktiga med såväl städutrustning som inredning. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Malin C
    Tack för feedback Malin, givetvis skall vi vårda er utrustning och inredning med respekt. Tar till mig detta och framför till personal.
  • Lovisa T

2019-07-13

Lovisa T skrev om Fröken Rut
    Detta är ett riktigt uselt företag som inte ens är värt att testa.
    1. De skriver inte kontrakt med kunden för att då slipper de nämligen ansvar.
    2. Våra städare har tagit sönder prylar och sedan inte talat om det utan GÖMT dem så att vi hittat det efteråt. Det är klart saker går sönder men då säger man till. Detta har då ägaren Peter Sparre inget emot, han säger att han inte skäms alls och påstår att det inte hänt, trots bildbevis.
    3. Peter vet inte hur man hanterar kunders klagomål eller ersätter dem på ett relevant sätt. Han vill ha kvitto på allt (tycker du vi ska köpa nya prydnadssaker för att du ska dra av dem på skatten?).
    4. De lovar under första mötet att det alltid är samma städerskor och att de kommer fråga om det är så att de behöver sätta in vikarier. Det är ej sant. Ibland kan du till och med bli debiterad för två städerskor bara för att man valt att skicka dit två istället för en. Detta sker helt inkonsekvent.
    5. Trots många försök till kommunikation försöker man spela bort det faktum att man tagit sönder saker hos oss och inte tänker ersätta. Läs mer
    2019-11-29 Fröken Rut svarar Lovisa T
    Jättetråkigt att ni känner så för vårt företag, det måste blivit något missförstånd i vår kommunikation. Har ni ytterligare feedback är ni välkommen att maila till kontakt@frokenrut.se eller ringa mig på 0735-090611.
    Admir Ramadanovic gillar detta

Joel W skrev om Fröken Rut
    Snabba på att svara och väldigt tillmötesgående. Blir rent och fint. Kan rekommenderas Läs mer

Johan S skrev om Fröken Rut
    Inga problem, snabbt jobb! Flyttstädning som blev godkänd av hyresvärd Läs mer

Linda M skrev om Fröken Rut
    Bra bemötande och de tar åt sig av den feedback som ges, och korrigerar om ngt inte är till belåtenhet. Nöjd! Läs mer

Lydia S skrev om Fröken Rut
    Professionellt bemötande och duktiga städerskor. Läs mer
  • 2017-11-22

Linda M skrev om Fröken Rut
    Snabba svar och ett professionellt bemötande. Strukturerat så som jag upplever det. Vi köper en veckovis städtjänst.
    Vi har däremot varit mindre nöjda med städningen. Men efter att påtalat detta hjälpte företaget till med ett byte av personal som gav ett mycket bättre städresultat. VI är mycket nöjda än så länge Läs mer
  • 2017-11-22

Yngve J skrev om Fröken Rut
    bra utfört, var bara tydlig med vad som ska göras Läs mer
  • 2017-11-21

Erik S skrev om Fröken Rut
    Fungerar smidigt i kontakten med Fröken Rut och städningen blir bra gjord. Läs mer

Pelle skrev om Fröken Rut
    Ett trevligt företag med som lever upp till våra förväntningar. Samma trevliga personal under ca två år med 4 timmas städning varannan vecka. Städningens utförs som förväntat. Vi kan rekommendera förtaget. Betyg med ett pluss i kanten. Läs mer

Erik B skrev om Fröken Rut
    Bra bemötande av kontaktperson på företaget vid två st flyttstäd. Bra resultat (iaf inga klagomål). Läs mer

Isabelle B skrev om Fröken Rut
    Kanon företag. Proffsigt utförda tjänster Läs mer

Lina J skrev om Fröken Rut
    Jättenöjda med Fröken Rut.
    Har städ varje vecka. Alltid lika duktiga och noggranna.
    Bra bemötande och trevlig personal
    Kan varmt rekommendera! Läs mer
  • Emma A

2017-11-20

Emma A skrev om Fröken Rut
    Super bra! Flyttstädning som var helt perfekt genomförd! (Och då är vi väldigt noggranna). Rekommenderas varmt! Läs mer

Fredrik O skrev om Fröken Rut
    Använde dem för flyttstädning. Snabbt svar, trevligt bemötande och ett bra jobb. Hade jag inte flyttat till annan ort så hade jag absolut använt dem igen. Läs mer

Therese J skrev om Fröken Rut
    Väldigt bra och pålitliga! Flexibla ang tider och man kan alltid lita på att det blir rent och snyggt! Läs mer

Rose-marie C skrev om Fröken Rut
    Jag har använt mig av flera städfirmor men tycker att Fröken Rut har varit den som fungerat bäst för mig. Tjejen som kommer till mig gör ett jättebra jobb och man kommer hem till ett gnistrande rent hem. Det har också funkat bra med avbeställning och temporära ändringar. Jag tycker alltid att jag blivit professionellt bemött och att företaget är tillmötesgående mot mig som kund.
    Jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer

Fredrik S skrev om Fröken Rut
    Helt perfekt städfirma. Håller tider, tydlig information och trevligt bemötande. Läs mer

Therese Q skrev om Fröken Rut
    Har från början haft en bra kontakt med Peter och är det något vi inte varit nöjda med så har vi löst det tillsammans Läs mer
  • 2017-09-26

Tiina L skrev om Fröken Rut
    Jätte nöjda! Bra med alltid samma städerska som alltid gör lika bra jobb. Läs mer
  • Carl B

2017-09-26

Carl B skrev om Fröken Rut
    Jag har haft fröken rut som städfirma i några år nu och är supernöjd. Alltid bra utfört arbete och punktliga med tider. Läs mer
  • 2017-09-26

Maria K skrev om Fröken Rut
    Bra bemötande, vilja att hitta en bra lösning för mig som kund. Ibland upplever jag att det är dålig kommunikation/projektledning internt hos Fröken Rut. De städtjejer som vi har är fantastiskt duktiga och jag är väldigt nöjd med deras jobb. De får betyg 5 medan projektledning mm får betyg 3. Läs mer

Arsenalgatan 12 c, 411 20 Göteborg