Karavan Point Nordic AB

Fraktflygargatan 2, 128 30 Skarpnäck — Visa karta

Välkommen till Karavan Point Nordic!

Vi är din städ- och flyttfirma i Stockholm med omnejd och gör din vardag enklare, till ett rimligt pris. Orkar du inte med flytten själv eller har du annat för dig än att flytta? Det förstår vi. På Karavan Point Nordic har vi som mål att leverera en helhetslösning till dig som behöver flytt eller städhjälp. Våra anställda är anslutna till kollektivavtal och har försäkring av IF skadeförsäkring vilket gör att de kan känna sig trygga och utföra ett professionellt arbete med stor noggrannhet.

Hör gärna av dig om du vill veta mer om hur vi jobbar eller ta en titt på vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedanför.
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 71 kunder tycker om Karavan Point Nordic AB

• 2020-06-29

Eva K skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi anlitade Karavan Point för både hjälp med flytt och städning. Allt har fungerat perfekt från bemötande till utförande av tjänsterna. Effektivt, trevligt och proffsigt. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Karavan Point. Läs mer
  • Johanna E

2020-06-06

Johanna E skrev om Karavan Point Nordic AB
    Jag tog hjälp av Karavan point för flytt och flyttstäd. De var snabba, trevliga, noggranna och hjälpsamma. Även de på kontoret är snabba och alerta. Då lägenheten jag skulle flytta in i inte var tillräckligt städad kunde de med kort varsel skicka en tjej som hjälpte mig med det också. Jag är väldigt nöjd.

//Johanna Läs mer
  • 2020-06-04

Åsa E skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi tog både hjälp med flytt och flyttstädning av Karavan Point. Hela vägen från första kontakt har fungerat utmärkt!
    Personalen kändes pålitlig, var snabb och effektiv, alltihop till ett bra pris.
    Dessutom hörde de av sig kontinuerligt under både flytt och städning för att kontrollera och informera fortlöpande.
    Vi vill varmt rekommendera Karavan Point för dessa tjänster!
    Över förväntan! Läs mer
  • 2020-06-04

Dimitrios K skrev om Karavan Point Nordic AB
    Jätte nöjd med båda flytthjälp och flyttstädning! Läs mer
  • 2020-04-28

Ellen Gun Marie G skrev om Karavan Point Nordic AB
    Tycker allt var bra sååå nöjd!! Läs mer
  • 2020-04-16

ROBIN N skrev om Karavan Point Nordic AB
    Anlitade Karavan för både flytthjälp och städ.

Supernöjd med både städningen och flytthjälpen. Väldigt prisvärda och hade väldigt fina omdömen. Fick även låna flyttkartonger utan extra kostad. För oss får de högsta betyg 5/5 💫 Läs mer
  • 2020-03-30

CECILIA A skrev om Karavan Point Nordic AB
    Mycket bra flyttstäd! Kan varmt rekommendera dom och super bra kundservice! Läs mer
  • 2020-03-28

Maria R skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flytt och flyttstäd. Bra bemötande. Snabbt och effektivt. Vi är jätte nöjda Läs mer
  • 2020-03-09

Bibigul S skrev om Karavan Point Nordic AB
    Städservice. Bra bemötande. Har inget att anmärka på! Jättenöjda över resultatet! Läs mer
  • 2020-03-09

Ann-katrin J skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flytthjälp
    Trevligt bemötande. Snabb och smidig flytt men ändå aktsamma om mina saker. Toppenkillar som utförde flytten. Kan rekommenderas. Läs mer
  • Johan D

2020-03-06

Johan D skrev om Karavan Point Nordic AB
    Dålig upplevelse av deras flytthjälp.
    De skadar möbler som självklart upptäcks efter att flyttgubbarna åkt hem. I all stress trycker de upp en blankett i ansiktet på en där man ska godkänna deras arbetstimmar när de är klara, men i samma blankett godkänner man även att flytten gått skadefritt till. Vi upptäckte flertalet skador efteråt och de tar inte på sig något som helst ansvar och hänvisar till blanketten som skrivits på.

Varnar för detta företag!!
    Hade de löst situationen med oss på ett smidigt sätt så hade jag inte skrivit detta, men konsekvensen blir nu att de förlorar betydligt mer pengar i inkomstförlust än om de hade tagit sitt ansvar från första början. Läs mer
    2020-03-06 Karavan Point Nordic AB svarar Johan D
    Hej Johan,

Det är tråkigt att både du och Claudia upplever att er flytt var dåligt utförd. Enligt er begäran så drog vi in If försäkring i detta som fick ta det vidare gällande ersättning för möblerna, men det var även deras bedömning där det framgår att tyvärr så kan vi inte ta ansvaret på detta då ni personligen har godkänt att allt var i sin helhet innan personalen åkte därifrån.

2020-03-06 Johan D svarar Karavan Point Nordic AB
    Hej, ganska irrelevant om ni tog kontakt med If eller ej.
    Faktum är att ni förstörde möbler och det var inte värt priset. Dessutom jävligt dålig stil att be kund skriva på ett godkännande mitt i all stress. Detta är ju att utnyttja kunders stressiga situation för att friskriva er.
    Även sonens TV var trasig när jag väl satt upp den på väggen, inte ens det får man en ursäkt för utan ni hänvisar bara till blanketten.

Synd att det ska bli på det här viset att ni ska behöva förlora mer pengar i inkomstförlust än att bara erkänna era tabbar.
    2020-03-06 Karavan Point Nordic AB svarar Johan D
    Hej Johan,

Ni framkom med mer och mer möbler/möbelhang som enligt er utsago hade gått sönder i samband med flytten.
    Ni fick papperna efter att flytten var utförd och texten med godkännandet är i fet stil samt understryket, det är omöjligt att missa den raden. Alla andra kunder har inte haft något problem med att se den texten, hur kommer det sig att just ni har missat den? Sedan så var det If försäkrings bedömning och jag sa att vi lämnar över ärendet till dem då ni inte var nöjda med något annat.

2020-03-06 Johan D svarar Karavan Point Nordic AB
    Hej igen, ganska enkelt att missa den sista raden på en blankett som ska skrivas på när det är mitt i stressen. Oavsett vad If säger så vill vi varna andra då If kanske agerar på samma sätt gentemot andra pga eran blankett som ska skrivas på för att flyttgubbarna kan åka hem (flyttgubbar som dessutom inte ens talar svenska!).

Ni tycker alltså att flyttgubbarna ska stanna kvar några timmar till (tid som vi ska betala för) så att vi kan packa ur allt och plugga in alla apparater för att kontrollera att allt är ok?

För övrigt så föreslog ni enbart att ni själva skulle laga våra möbler! Det var inte ett alternativ då ni inte arbetar med att laga möbler.

Ni är fortfarande välkomna att ringa mig ifall ni vill göra det rätt för er. Tills vidare vidare så kommer vi att sprida vår upplevelse/bemötande vidare.

Det mest ironiska är dessutom att på er hemsida så står det "Dessutom så är vi ansvarsförsäkrade hos IF Skadeförsäkring, du behöver med andra ord inte oroa dig!".
    Kunder har alla skäl till att oroa sig då ni friskriver er och If kan peka på det dokumentet.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • CLAUDIA CATALINA V

2020-03-06

CLAUDIA CATALINA V skrev om Karavan Point Nordic AB
    De skadar ens möbler och man får ingen chans att kontrollera möblerna innan flyttgubbarna trycker upp en blankett i ansiktet på en när de är klara där man ska skriva under så att de kan åka hem.

Skadorna upptäcks efteråt och de är friade från ansvar då man har skrivit på blanketten. De vägrar ersätta för något av skadorna som upptäcks efter att flyttgubbarna lämnat er.
    De är dessutom otroligt sega och surfar i mobilen när man betalar de per timme! Väldigt utstuderat att lägga den godkännande texten på blanketten där man ska godkänna timmarna för flytthjälpen mitt uppe i all flyttstress. Våra möbler och tv skadad och ingen erkännande eller ersättning alls. Hänvisade till deras 14 dagars garanti på hemsida för flyttjänsten men det tog dem bort fort som bara den. Oseriöst företag rakt igenom. Läs mer
    2020-03-06 Karavan Point Nordic AB svarar CLAUDIA CATALINA V
    Hej Claudia,

Det är ytterst tråkigt att ni upplever det på detta vis. Dessutom så blandade vi in If försäkring i detta som fick ta det vidare gällande ersättning för möblerna, men det var även deras bedömning där det framgår att tyvärr så kan vi inte ta ansvaret på detta då ni personligen har godkänt att allt var i sin helhet innan personalen åkte därifrån.

• 2020-03-02

Sarah K skrev om Karavan Point Nordic AB
    Jag hade flytthjälp från Karavan. Det var enkelt att boka via telefon. De kom i tid, jobbade i bra tempo och var försiktiga med mina möbler. Utmärkt! Läs mer
  • 2020-02-04

Xiaoyu Y skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi anlitat Karavan på flyttstädning. De utfört ett riktigt fint jobb. Vi samt köparen till vårt hus var mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-12-16

Niclas D skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flytthjälp
    Utmärkt bemött, inga konstigheter alls
    Förväntade mig att de skulle vara professionella, ge bra service och utföra flytten utan krossade varor. De passerade alla de delarna.
    Med beröm godkänn. Läs mer
  • 2019-12-13

Kerstin L skrev om Karavan Point Nordic AB
    Trevligt bemötande, mycket noggrann det blev så fint. Storstädning och fönsterputs. Vi är supernöjda Läs mer
  • 2019-12-10

Karl-johan P skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi har hemstäd varannan vecka. Det blir rent och funkar bra. Läs mer
  • 2019-12-06

Miriam S skrev om Karavan Point Nordic AB
    Bokade flyttstäd och flytthjälp och är mycket nöjd! Tusen tack! :) Läs mer
  • 2019-12-04

Malin A skrev om Karavan Point Nordic AB
    Det va superfint städat, trevligt bemötande och smidig service. Läs mer
  • 2019-11-27

Sebastian P skrev om Karavan Point Nordic AB
    Medarbetarna som städade var mycket duktiga och trevliga, likaså damen i kundtjänst som var snabb och proffsig i sitt bemötande när jag kontaktade dem. Allting har fungerat väldigt smidigt, från början till slut. Prisvärda också! Läs mer
  • 2019-11-01

Tove R skrev om Karavan Point Nordic AB
    Städtjänst, bra Läs mer
  • 2019-10-10

Marcia O skrev om Karavan Point Nordic AB
    Beställde flytt och flyttstädning. Sköttes av vad jag förstår två olika företag, men KPN AB skötte kontakten.
    Allt sköttes per e-post, där informationen man fick kändes seriös och relevant.

Jättebra service, där alla inblandade var både flexibla och mycket proffsiga. I allt från flyttstädningen till flytt av bohag. Rutavdrag skötte dem åt oss och därför blev det smidigt och prisvärt med. Tackar så mycket för allt! Läs mer
  • 2019-10-08

Dastan S skrev om Karavan Point Nordic AB
    Super nöjd med allt. Jätte trevlig personal Läs mer
  • 2019-10-02

Marie H skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi har använt era tjänster vid en flytt,alltså en flyttstädning.
    Vi är mycket nöjda. Läs mer
  • Bengt Marcus W

2019-09-20

Bengt Marcus W skrev om Karavan Point Nordic AB
    Utmärkt utfört arbete! Snyggt, välgjort och mycket prisvärt! Läs mer
  • 2019-09-18

Nils U skrev om Karavan Point Nordic AB
    Bra utfört arbete som vanligt! Noggrant och på utsatt tid. Läs mer
  • 2019-09-17

Ida L skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flytthjälp. Bra bemötande, jäkligt snabba och effektiva flyttkillar. Flyttade på kortare tid än beräknat trots att vi hade mer saker än jag uppgav offerten. Bara positivt att säga, kommer att anlita dem igen. Läs mer
  • 2019-09-15

Peter B skrev om Karavan Point Nordic AB
    Utmärkt och smidigt jobb. De som hjälpte till med flytten var mycket trevliga! Läs mer
  • 2019-09-08

Märta S skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flytten av mitt förhållande vis innehållsrika hem samt städning av detsamma ombesörjdes på ett förträffligt, effektivt och diskret vis. Resultatet uppfyllde mina höga förväntningar. För övrigt var kommunikationen avseende den administrativa delen av uppdraget både trevligt och proffsigt. Läs mer
  • 2019-09-08

Elisabeth A skrev om Karavan Point Nordic AB
    Städningen som nu fungerar fint.
    Viktigt att den som hjälper oss kan svenska eller engelska och är punktlig
    Viktigt att få samma person varje gång
    Viktigt att företaget har ordning o reda
    Viktigt att fakturan kommer i tid
    Jag blir alltid bra bemött av företaget och av den som ska hjälpa mitt.
    Jag är mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-09-06

Jimmy G skrev om Karavan Point Nordic AB
    Från beställning till utförd tjänst gick allt smidigt och lätt. Vi beställde Storstädning och allt blev skinande rent.ä och fräscht. Rekommenderas! Läs mer
  • Sonja A

2019-07-21

Sonja A skrev om Karavan Point Nordic AB
    Beställde flytthjälp och flyttstädning. Både flyttkillarna och städtjejen var uppenbarligen rutinerade och kompetenta och gjorde ett mycket bra jobb. På minussidan kan nämnas språksvårigheter, men det uppvägdes av ett mycket väl utfört jobb och att det inte fanns några sådana problem öht med personalen på kontoret, som är dem man har anledning att prata mest med. Läs mer
  • 2019-06-07

Lena O skrev om Karavan Point Nordic AB
    Anlitade Nordic Karavan Point för både flytt och städ. Kan verkligen rekommendera dom! Flyttkillarna var jättebra och städningen perfekt! Läs mer
  • Isabella C

2019-06-07

Isabella C skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flyttstäd
    Superbra bemött, planerat.
    Tjänsten utfördes jättebra, i tid och i god samråd.

Jag är supernöjd! Läs mer
  • 2019-05-24

Ilse S skrev om Karavan Point Nordic AB
    Jag är mycket nöjd med personen som städade åt mig. Hon var riktigt proffsig och med mjuk attityd. Däremot tycker jag att kontoret inte var lika proffsiga. Offerten kom på villovägar i cyberrymden och jag trodde att man inte ville ha uppdraget. Därefter ombads jag att precisera mina önskemål via mejl och så blev jag ändå uppringd i samma ärende. Kreditupplysningen var för omfattande i förhållande till kostnaden. Jag köper mycket på faktura men har inte blivit så ingående granskad förut. Läs mer
  • 2019-05-02

Agnes W skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flyttstäd, ni var enkla att ha och göra med, och trots att jag råkat boka fel månad först var det inte några problem att rätta till det kort inpå.
    Lite svårt att få tidsplaneringen bara dagen innan men vi hade flexibla tider så det gick bra ändå. Läs mer
  • 2019-05-02

Göran H skrev om Karavan Point Nordic AB
    Den bästa flyttstädningen vi haft. Bra kontakt med arbetsledning. Fantastiskt bra utförd städning med bra info om när den var klar för att kunna bedömas av oss. Bra fakturering med klara och tydliga besked om kostnad och RUT-avdrag.

Bäst helt enkelt!

Kan varmt rekommenderas Läs mer
  • 2019-04-30

Nils Magnus Ulfsson E skrev om Karavan Point Nordic AB
    Jag har nu anlitat Karavan två gånger för storstädning hemma. Mycket nöjd med resultatett bägge gångerna. Service och bemötande från personalen på kontoret har varit kanon. Kommer att fortsätta att anlita Karavan för framtida städningar. Mycket prisvärt. Läs mer
  • Mika C

2019-04-28

Mika C skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi kan varmt rekommendera Karavan. De utförde vår flyttstädning av radhus ytterst proffesionellt. De var lätta att boka med, dök upp i tid och huset var skinande rent efteråt, allt till en mycket rimlig peng. Jag fick tag på företaget via rekommendation och kommer själv absolut rekommendera dem vidare i min tur. Läs mer
  • 2019-04-11

Christian E skrev om Karavan Point Nordic AB
    Trevlig, effektiv personal som överträffade förväntningar. Kostnadseffektivt!

Lätta att ha att göra med.

Inga skador på möblerna, serviceinriktade! Läs mer
  • Annika A

2019-03-14

Annika A skrev om Karavan Point Nordic AB
    Bokade städning inför visning av min lägenhet. Snabbt och väldigt trevligt bemötande både via telefon och mail med offert. Jag blev jättenöjd med städningen, verkligen prisvärt! Läs mer
  • 2019-03-13

Jeanette G skrev om Karavan Point Nordic AB
    Anlitade flyttstäd som jag var mycket nöjd med. Ugnsplåtarna var som nya, likaså kyl och frys. Jag är så nöjd att jag kommer att även kommer anlita hemstädning framöver.

Bemötandet har varit trevligt och professionellt från alla, administration, arbetsledare, personal. Läs mer
  • Oscar A

2019-03-08

Oscar A skrev om Karavan Point Nordic AB
    Riktigt duktiga städare. Smidiga att ha att göra med, och tydlig kommunikation. Bra service och bra pris. Kan inte göra annat än att rekommendera. Lin är den bästa! Läs mer
  • 2019-03-06

Sara H skrev om Karavan Point Nordic AB
    Snabbt, effektivt, lätt att kommunicera med flyttledaren och bra pris. Mkt över förväntan! Läs mer
  • Ingalill H

2019-02-27

Ingalill H skrev om Karavan Point Nordic AB
    Blivit mycket väl bemött av alla. Från de som städar, flyttar och de som arbetar på kontoret. Har köpt både flytthjälp och flyttstädning. Läs mer
  • 2019-02-13

Elisabeth O skrev om Karavan Point Nordic AB
    Bra bemötande. Ordning och reda! Läs mer
  • 2019-01-31

Johan B skrev om Karavan Point Nordic AB
    Flyttstäd perfekt utförd.
    Bra kommunikation från offert till färdig produkt.
    Kan verkligen rekommendera! Läs mer
  • 2019-01-31

Ingrid H skrev om Karavan Point Nordic AB
    Köpte städning av Dolores service för flyttstädning och så som jag kan avgöra städningen, var det fint och ordentligt gjort ! Läs mer
  • Ludvig T

2018-12-20

Ludvig T skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi bokade flytt och städ via dolores service/karavan point. Dom var snabba och professionella. Rekommenderas! Läs mer
  • 2018-12-18

Sophie R skrev om Karavan Point Nordic AB
    Vi hade en super bra flyttning.
    Effektivt på alla sätt. Kommunikation var bra från start till slut och vi fick två hård arbetande killar som flyttade non stop i 3 timmar!
    Kan klart rekommenderas.
    Vi kommer att hyra dom igen om vi får tillfälle : ) Läs mer