Karavan Point Nordic AB

Välkommen till Karavan Point Nordic!

Vi är din städ- och flyttfirma i Stockholm med omnejd och gör din vardag enklare, till ett rimligt pris. Orkar du inte med flytten själv eller har du annat för dig än att flytta? Det förstår vi. På Karavan Point Nordic har vi som mål att leverera en helhetslösning till dig som behöver flytt eller städhjälp. Våra anställda är anslutna till kollektivavtal och har försäkring av IF skadeförsäkring vilket gör att de kan känna sig trygga och utföra ett professionellt arbete med stor noggrannhet.

Hör gärna av dig om du vill veta mer om hur vi jobbar eller ta en titt på vad våra tidigare kunder tycker om oss här nedanför.

Läs vad 111 kunder tycker om Karavan Point Nordic AB 2

2021-12-07
    Proffestionella, flexibla och försiktiga.
    Super nöjd, rekommenderas starkt.
    2021-12-01
    Vi bokade in en flyttstädning av ett stort hus med garage och källare.

Jätte bra kundservice, jag hade mycket frågor som jag tog på mejl och fick svar snabbt.

Städningen var effektiv och ordentlig, vi är jätte nöjda och köparen av huset påpekade till och med att städningen var bra gjord.

Rekommenderas absolut!
    2021-11-30
    Trevlig personal, proffsigt utfört , prisvärt!
    2021-11-11
    Företagets anställda var mycket samarbetsvillig och gjorde ett bra och professionellt jobb.
    Skulle absolut rekommenderas!
    2021-11-05
    Mycket fin upplevelse både vid bokning och personal som städade. Det fanns inget att klaga på efter flyttstädning, rent och snyggt🤗
    Jag skulle anlita dom igen om jag behöver.
    2021-11-04
    Mycket trevlig och kompetent städpersonal.
    Mycket nöjd med deras insatser.
    Mycket bra administrativ ordning med klart och tydligt anbud som uppfylldes till alla delar.
    2021-10-28
    Vi bokade både flytt & flyttstäd utav Karavan Point Nordic AB, extremt proffsigt utfärd flytt och flyttstäden var fläckfri. Proffs som är i rätt bransch rekommenderar verkligen Karavan för flytt och flyttstäd!
    2021-10-15
    Karavan Point Nordic AB har varit tillmötesgående och hållit vad de lovat. Jag anlitade dem för en flyttstädning vilket de utförde med bravur. Städningen var proffsigt gjord, finns ingenting att anmärka på. Kommer att rekommendera företaget till mina vänner. /Angelica
    2021-10-07
    Väldigt snabba och smidiga flyttkillar.
    Även helt otroligt bra service från kundtjänst. Blev tvungen att flytta datum 5 gånger och blev otroligt bra bemött varje gång trotts kort varsel.
    Extra guldstjärna till lin på kundtjänst!
    Kommer alltid rekommendera karavan till familj o vänner som ska flytta!
    2021-09-29
    Vi är super nöjda med vår flyttstäd. Men jag skulle gärna haft en nummer direkt till de som var där och städade.
    Men jätte fint utförande!
    2021-09-28
    Punktliga, snabb, prisvärd & bra flytthjälp, inga konstigheter! Flytttstädning oxå kanon, aldrig sett min lgh så ren!
    2021-09-16
    Bra trevligt bemötande och fantastik städning. Allt kliniskt rent! Hälsningar Helena
    2021-09-02
    Rekommenderar. Effektiv flytt, bra personal. Dock svårt kommunicera.
    Flyttstädningen var också väldigt bra genomförd.
    2021-08-17
    Vi är jätte nöjda med deras servis. De packade och flyttade allt. Vi rekommendetar karavan point nordic ab.
    2021-08-10
    Bästa servicen. Välbemött och proffsigt
    2021-08-09
    På några timmar var hela flytten gjord och flyttatädningen var guld värd
  • Robin Eva Mary D
    2021-07-30
    Bluff???!! Ofattbart hur företaget kan ha ett bra betyg på reco. Städarna gjorde ett uselt jobb i den flyttstädning som utfördes i huset jag köpte. Utöver att bla kladdiga fläckar och smutsiga lister lämnades efter städning orsakade de en vattenskada på gäst-toan. Rörmokare var tvungen att tillkallas och hantverkare som behövde såga upp innertaket på våningen under. Inte en chans att personalen var utbildad. Kontaktade dessutom företaget och uttryckte missnöjet med städningen, som skickade ut städaren igen. Notera att endast en städare kom för 160 (!!) kvm. Städaren hade inte fått information om vad som var bristande och kunde inte göra sig förstådd på varken svenska eller engelska. Jag var tvungen att gå runt och peka på allt som skulle städas.. och ändå gjordes det inte ordentligt. ANLITA INTE!!!
    Hej Robin,

Vill börja med att det var tråkigt att du kände en sådan missnöje. Men även solen har sina fläckar och tyvärr så blir det misstag, ingen är perfekt. Då det var inte hela huset som skulle städas om utan enbart små delar av huset så skickade vi ut en person som kom dit. Då vi även har fått bilder och även de punkter som ni var missnöjda med så har vi sedan innan pratat med städerskan och hon har fått all information. Sedan så försökte vi åtgärda det med vattenskadan så fort som möjligt men det blir lite svårt när ni var på resande fot sedan så behövdes även det torkas ordentligt innan rörmokaren kunde åtgärda det. Det är alltid tråkigt när vi får höra att ni ändå var missnöjda men vi har försökt att ordna upp detta på ett bra sätt.

2021-07-07
    Väldigt bra bemötande, bra info och uppdateringar även innan och under städning. Noggranna och skickar bilder på skador som redan fanns i lägenheten. Skulle både använda mig av Karavan igen samt rekommendera till andra!
    2021-07-07
    Stort tack för hjälpen med flyttstädningen! Hon som kom och städade var väldigt trevlig och gjorde ett fantastiskt jobb.

Jag kan verkligen rekommendera er både när det gäller utfört arbete och bemötande!
    2021-04-12
    Flytthjälp. Snabbt och effektivt utan trassel.
    Micke Wiklund
    2021-03-27
    Mycket effektiv hjälp med vår flytt. Bra avstämning och kommunikation när vi behövde senarelägga flyttdatum, och kartonger leverades snabbt när vi behövde fler än vi hade räknat med. Mycket prisvärt. Mycket nöjd.
    2021-03-25
    Enkel kommunikation, grymt resultat! Prisvärt.
    2021-01-21
    Väl utförd flytt och städ, särskilt städningen var utmärkt utfört. Rekommenderar!
    2021-01-17
    Jag beställde flyttstädning. Prisvärt jämfört med andra aktörer och städningen blev mycket noggrant utförd. Rekommenderar!
    2021-01-15
    Snabbt och utmärkt utfört både flytt och städning
    Återkoppling från kontoret under hela processen
    Helt klart den bästa flytten av mina 5 de senaste åren
    2020-12-09
    Jättenöjd. Bra service i sin helhet
    2020-12-05
    Jag är otroligt nöjd med den utomordentliga service Katavan Point utförde i samband med flytt. Kommunikationen från kontoret var snabb, tydlig och effektiv, och de upprätthöll aktiv kontakt fram till flytt. Flyttstädningen var makalös, lägenheten såg 15 år yngre ut när städaren var klar (och UGNEN! Hon fick en 20 år gammal ugn att nästan se ny ut, wow!). Och när flytten väl skulle gå var de som kom supersnabba och jätteeffektiva, de fick in hela mitt bohag i bilen på ett väldigt proffsigt tetris-vis och bar sen upp det i nya bostaden snabbt och fint. Alla inblandade var väldigt trevliga. Jag skulle absolut anlita dem igen om jag skulle behöva, och kommer rekommendera dem till alla som behöver flytthjälp framöver.
    2020-11-28
    The Service was indeed professional and way over expectations.
    The process from booking and contacting the manager to finalising the cleaning and moving was 10/10
    Was easy to reach the manager from the beginning and he took every note and request I demand and was fully and seriously taken into consideration by the staff.
    They are sharp on time and very effective and efficient
    I was really satisfied and will definitely recommend them for their amazing services
    Very friendly staff and professional.
    Cleaning wise was amazing.
    2020-11-26
    Snabba, smidiga och proffsiga. Anlitade dem för att flytta ett piano och ett antal tunga och svårhanterade möbler, och det gjorde ett utmärkt jobb. Allting kom fram utan minsta skråma och placerades noggrant där de skulle stå.
    2020-11-18
    Karavan anlitades av oss för flyttstädning. De är enkla att ha att göra med och känns seriösa. Städningen blev mycket väl utförd och det var mycket trevlig personal trots vissa språkliga brister. Kan varmt rekommendera Karavan Point Nordic.
    2020-11-10
    Vi använde Karavan för flyttstäd av vår villa efter försäljning och är mycket nöjda både med resultatet och hela dialogen inför. Också mycket prisvärda i jämförelse med andra offerter vi fick in. Rekommenderas varmt!
    2020-10-19
    Vi har haft Karavans hemstädning sedan en tid tillbaka och vi är väldigt nöjda! Städerskan är mycket noggrann och hemmet är alltid otroligt fint när hon varit där. All kontakt med kundservice har också fungerat bra, både via mail och telefon. Rekommenderas verkligen!
    2020-10-07
    Hej vi är mycket nöjda med den flytthjälpen vi fick. Det var två jättetrevliga killar som kom. De arbetade snabbt och bra. Vi rekommenderar detta till andra.
    2020-09-29
    Hade ett övergripande gott betyg på diverse hemisdor så vi anställde Karavan Point Nordic AB.
    Det var en slarvig utförd städining och språkbristbristen gjorde att vi inte hade möjlighet att kommunicera med personerna vi släppte in i vårt hem, vilket inte kändes bra.
    1/5 hade inte anställd Karavan igen.
    Hej Selam,

Tack för din recension. Men som jag har försökt att förklara för dig flertals gånger per mailkonversation, de punkter som du inte var nöjd med, ingår ej i städningen. Vilket framgår även i checklistan som du även fick när du fick bokningsbekräftelsen. Däremot så har du inte inkommit med underlag, fastän jag har bett om underlag.

Sedan så lär sig personalen svenska, men det är långsam process då det inte är något som man kan skynda på. Däröver så bör inte språket vara en större barriär då de är där för att städa och inte ha en konversation med kunden. Vi på kontoret är alltid tillgängliga via telefon så ni kan alltid nå oss och vi kan förklara för personalen.

2020-08-25
    Fantastiskt bra!! Vi bokade såväl flytthjälp som flyttstädning och kan varmt rekommendera Karavan till alla. Inte en skråma på inneväggarna trots smalt upp och ner och tunga möbler, trevliga flyttkillar, städpersonalen superproffsiga och både vi som beställt och de nya ägarna var mer än nöjda! Överväger att boka veckostäd med Karavan. Alltid snabba svar på kontoret med.
    2020-07-29
    Har anlitat Karavan Point Nordic AB för flyttstädning. Vi är mycket nöjda med resultatet och kommer säkert att anlita firman för städning igen vid behov. Rekommenderas varmt!
  • 2020-07-28
    Vi har haft Karavans veckostäd sen ett år tillbaka och är mer än nöjda!

Kundservicen är kanonbra, snabba svar via mail och telefon. Alltid trevliga, flexibla och nogranna med våra önskemål!

Själva städningen i sig är över förväntan. Vår städerska är nogrann och vi har aldrig haft något att anmärka på trots vårt stökiga småbarnshem.
    Hon anstänger sig mer än förväntat och gör det lilla extra (tex fint vikta filtar, underbart bäddad säng och ”spotless” städning)
    Det är en fröjd att komma hem efter att hon varit här.

Jag kan starkt rekommendera Karavan till alla!
  • Gustav H
    2020-07-28
    Använder Karavan som städbolag och de har varit väldigt tillmötesgående när vi behövt ändra tider pga besök eller bett om mer specifika städningar som fönster under semestern istället för vanligt städ.

Rekommenderas
  • JOHANNA K
    2020-07-21
    Bokade Karavan för flyttleverans och flyttstäd. Städinsatsen var helt ok, men dagen efter flytten ringde mina före detta grannar och undrade varför det stod kassar med mina saker i hissen. Flyttkillarna hade alltså glömt sakerna men när jag påpekade det vid telefonkontakt med flyttledaren sa han att de meddelat honom att de levererat allt. Ett litet tag senare återkom han och berättade att de sagt att de glömt lite saker i bilen. OK att man glömmer saker, men varför ljuga? När jag fick sakerna och packade upp dem såg jag att mitt smyckeskrin fanns bland det som stått i en hiss i ett dygn... en annan sak som var lite märklig är att de inte använde sig av några dukar eller annat dämpande att linda in tavlor etc. i.
    Kände efteråt att jag borde satt igång och bråkat men har nog haft tillräckligt med kontakt med firman och är mest glad att det inte slutade ännu värre.
    Hej Johanna,

Vill börja med att be om ursäkt för den dåliga upplevelsen som du har haft hos oss. Däremot så var det personalens misstag och de missade att ta med från hissen och åter igen det ber vi om ursäkt för detta. Om du var missnöjd så är du alltid välkommen att ta upp det med oss på kontoret. Men vi ska ta åt oss från detta och förbättras i framtiden.

• Pär B
    2020-07-16
    Vi använde oss av både flytt och städhjälp inför flytt
    Så supernöjda
    Världsklass
    2020-06-29
    Vi anlitade Karavan Point för både hjälp med flytt och städning. Allt har fungerat perfekt från bemötande till utförande av tjänsterna. Effektivt, trevligt och proffsigt. Vi är väldigt nöjda och kan varmt rekommendera Karavan Point.
  • Johanna E
    2020-06-06
    Jag tog hjälp av Karavan point för flytt och flyttstäd. De var snabba, trevliga, noggranna och hjälpsamma. Även de på kontoret är snabba och alerta. Då lägenheten jag skulle flytta in i inte var tillräckligt städad kunde de med kort varsel skicka en tjej som hjälpte mig med det också. Jag är väldigt nöjd.

//Johanna
    2020-06-04
    Vi tog både hjälp med flytt och flyttstädning av Karavan Point. Hela vägen från första kontakt har fungerat utmärkt!
    Personalen kändes pålitlig, var snabb och effektiv, alltihop till ett bra pris.
    Dessutom hörde de av sig kontinuerligt under både flytt och städning för att kontrollera och informera fortlöpande.
    Vi vill varmt rekommendera Karavan Point för dessa tjänster!
    Över förväntan!
    2020-06-04
    Jätte nöjd med båda flytthjälp och flyttstädning!
    2020-04-28
    Tycker allt var bra sååå nöjd!!
    2020-04-16
    Anlitade Karavan för både flytthjälp och städ.

Supernöjd med både städningen och flytthjälpen. Väldigt prisvärda och hade väldigt fina omdömen. Fick även låna flyttkartonger utan extra kostad. För oss får de högsta betyg 5/5 💫
    2020-03-30
    Mycket bra flyttstäd! Kan varmt rekommendera dom och super bra kundservice!
    2020-03-28
    Flytt och flyttstäd. Bra bemötande. Snabbt och effektivt. Vi är jätte nöjda
    2020-03-09
    Städservice. Bra bemötande. Har inget att anmärka på! Jättenöjda över resultatet!
    2020-03-09
    Flytthjälp
    Trevligt bemötande. Snabb och smidig flytt men ändå aktsamma om mina saker. Toppenkillar som utförde flytten. Kan rekommenderas.