Skarings

Götlundagatan 34, 124 71 Bandhagen — Visa karta

Välkommen till Skarings!

Vi ser till att dina anställda får en ren och fräsch arbetsplats - ett viktigt steg till arbetsglädje.
Vi erbjuder det mesta inom företagsstäd såsom lokalvård, golvvård, fönstertvätt, byggstädning, tvätteri m.m.
Förutom städtjänster erbjuder vi även hjälp med kontorsmaterial, förbrukningsmaterial, entrémattor, frukt och kaffe.
Boka gärna ett kostnadsfritt personligt möte med oss på Skarings så att vi kan komma ut till din arbetsplats och se vilka möjligheter som finns för att komma fram till en bra lösning.

Läs vad 50 kunder tycker om Skarings

• Eleni A skrev om Skarings
    Trevlig personal men städningen kan bli bättre. Läs mer
  • Carolin skrev om Skarings
    Kan varmt rekommendera Skarings , väldigt duktig städare och mycket bra kommunikation med arbetsledare ! Läs mer
    2018-10-24 Skarings svarar Carolin
    Jalil glädjer sig! /Mattias Å, VD
  • Lars C skrev om Skarings
    Anlitar Skarings till städning av våra kontorslokaler Läs mer
  • Henrik L skrev om Skarings
    Enkelt att samarbeta och vi är nöjda med städerskan. Läs mer
    2018-10-19 Skarings svarar Henrik L
    Tackar, tackar! /Mattias Å, VD
  • Berit A skrev om Skarings
    Vi har en städtjänst och är nöjda med den.
    Bra kontaktperson som är lyhörd för ev förändringar och synpunkter.

Med vänlig hälsning
    Berit Andersson
    XLENT AB Läs mer
    2018-10-19 Skarings svarar Berit A
    Tack för dina vänliga ord, Berit. /Mattias Å, VD
  • Tommy f skrev om Skarings
    Kund sen länge och alltid varit nöjd! Läs mer
  • Alva I skrev om Skarings
    Vi använder oss av Skarings till lokalvård till vårt kontor. Bra och enkel kommunikation och lyhörda på våra önskemål.
    Vi har även använt oss av deras fönsterputstjänst och det funkade jättebra. Läs mer
    2018-10-19 Skarings svarar Alva I
    Jätteroligt att du är nöjd! /Mattias Å, VD
  • Eva D skrev om Skarings
    Städning kontor, butik och lager.
    Trevligt bemött.
    Lever upp till förväntningarna.
    Ibland kan något inträffa som inte är så bra men blir något fel så åtgärdas det när vi uppmärksammat Skarings på problemet. Det är bra. Alltid vänligt bemötande och villiga att gå oss till mötes. Läs mer
    2018-10-19 Skarings svarar Eva D
    Tack Eva, för ditt fina omdöme! /Mattias Å, VD
  • Maria J skrev om Skarings
    Kontinuerlig städjobb samt storstädning 1 gång/år.
    Bra bemötande och duktiga städare. Storstädningen i år var vi inte helt nöjda med. Personalen var ovan och hade tyvärr ingen styrning av olika omständigheter. I stort sett är vi jättenöjda. Tyvärr slutade vår städare men den nya verkar bra. Läs mer
    2018-10-18 Skarings svarar Maria J
    Tack för dina synpunkter, Maria. Vi försöker behålla våra duktiga städare så länge som möjligt, men i längden kommer alltid någon ändå att sluta. Skönt att du är nöjd hittills med den nya./Mattias Å, VD
  • Linn M skrev om Skarings
    Städning en gång i veckan av Julio, alltid nöjda med Julio! Läs mer
    2018-10-18 Skarings svarar Linn M
    Tackar tackar, Julio blir glad!/Mattias Å, VD
  • Amanda T
    Amanda T skrev om Skarings
    Toppenbra städning, enkla och flexibla att ha att göra med. Läs mer
  • Andreas K skrev om Skarings
    Skaring städar vårt kontor en dag i veckan och hjälper även till med mattvätt i jämna mellanrum och har skött allting superbra.

Jalil gör ett bra jobb med att styra ihop allt. Läs mer
    2018-10-18 Skarings svarar Andreas K
    Väldigt roligt för oss och Jalil att du är så nöjd! /Mattias Å, VD
  • Helene N skrev om Skarings
    Jag är besviken på att mitt krav på att jag skulle kunna kommunicera med städaren, dvs han/hon skulle kunna prata Svenska INTE uppfyllts, känner mig lite lurad där. Jag har dock inget konkret att klaga på när det gäller städningen. Läs mer
    2018-10-18 Skarings svarar Helene N
    Hej Helene, och tack för konstruktiv återkoppling. Vi ser över vår rekryteringspolicy just mot bakgrund av våra kunders ökande krav på att kunna kommunicera med våra lokalvårdare. Hälsningar, Mattias Å, VD
  • Alexandra K skrev om Skarings
    Jag har alltid varit nöjd med Skarings.
    Hög servicenivå och trevligt bemötande. Läs mer
    2018-10-15 Skarings svarar Alexandra K
    Tack för fint betyg, Alexandra! /Mattias Å, VD
  • Iza G skrev om Skarings
    Städning av företagslokal.
    Personalen är mycket noggrann och trevliga. Teamledare följer upp månadsvis och ger mycket bra service och förtroende. Läs mer
    2018-10-11 Skarings svarar Iza G
    Tack för ditt fina omdöme, Iza. /Mattias Å, VD
  • Anne S skrev om Skarings
    Städning av gymnasieskola.
    Jag har blivit väl bemött och är nöjd som helhet. Läs mer
    2018-10-11 Skarings svarar Anne S
  • Amir N skrev om Skarings
    Kontorsstäd.
    Bra bemötande. Läs mer
  • Mike H skrev om Skarings
    Fungerar i stort sett bra, men kan tycka att när det ärgammalt tuggummi tex
    I trapphuset eller liknande, så borde man kunna ta bort sådant. Har tagit bort sådant vid ett flertal tillfällen. Misstänker att man bara moppar över det. Läs mer
  • Lennart L skrev om Skarings
    Ett samarbete avseende städning av butikslager mm. som efter ök hittat rutiner som fungerar till belåtenhet.
    Vi är helt överens om att allt fungerar som det ska.

Lennart Lindblad
    Malmbergs Elektriska AB
    Hammarby Läs mer
    2018-10-08 Skarings svarar Lennart L
    Trevligt med ett fungerande samarbete /Mattias Å, VD
  • Susanne H skrev om Skarings
    Städuppdrag kontor. Har det senaste halvåret varit betydligt sämre kvalietet. har tagit väldigt lång tid att få någon förändring Läs mer
    2018-10-09 Skarings svarar Susanne H
    Tack för återkoppling, Susanne. Ibland tar det tyvärr lite för lång tid att nå fram till en bra lösning. /Mattias Å, VD
  • Christina T skrev om Skarings
    Vi är mycket nöjda med Claudia som gör ett utmärkt arbete på vårt kontor. Läs mer
    2018-10-04 Skarings svarar Christina T
    Tackar tackar! /Mattias Å, VD Skarings
  • Birgitta H skrev om Skarings
    Vi anlitar Skarings för städning av kontoret. Det fungerar mycket bra. Alltid samma städare som kommer. Vikarier presenteras för oss innan de dyker upp. Vi är mycket nöjda.
    / Birgitta Läs mer
    2018-10-04 Skarings svarar Birgitta H
    Roligt att du är nöjd! /Mattias Å, VD Skarings
  • Margit M skrev om Skarings
    Skarings har städat vårt kontor under flera år och vi är nöjda med dem. Läs mer
  • Andreas S skrev om Skarings
    Trapphusstädning per avtal:
    Kontakten med företaget är god och vi är nöjda helhetsmässigt enligt våra förväntningar. Det har dock anmärkts på städningen ibland, i tvättstugan samt trapphuset. Senaste tiden har det varit mindre anmärkningar från de boende. Läs mer
  • Anneli G skrev om Skarings
    Alltid hjälpsamma
    Har kompetent personal
    Bra uppföljning Läs mer
  • Björn B skrev om Skarings
    Städning 2 dagar i vecka som fungerar ok men har varit bättre.

Har fått byta städare lite väl ofta de senaste året och överlämningarna har inte alltid varit de bästa. Läs mer
    2018-10-02 Skarings svarar Björn B
    Tack för din kommentar. Byte av städare är svårt att undvika, men däremot ska överlämningarna ske utan större besvär för kunden. Vi kommer att titta närmare på detta moment i framtiden. /Mattias Å
  • Anette S skrev om Skarings
    Kvaliteten på städningen har ju varierat genom åren. Men med den städerska vi har nu upplever vi att det fungerar bra. Skulle det vara så att vi har något att anmärka på eller att be henne städa på ett specifikt ställe så upplever vi att vi kan kommunicera det till henne. Läs mer
  • Hans C skrev om Skarings
    Behov av kontorsstädning. Granne med Skarings.
    Mycket väl bemött.
    Förväntningar på god kontorsstädnding.
    I princip nöjda med städningen, men missar har förekommit.
    Bra grannsämja och naturligt att grannföretaget utför städningsjobbet - och vår upplevelse är positiv. Läs mer
  • Jana D skrev om Skarings
    Alltid väldigt hjälpsamma och trevliga. Utför sitt arbete med engagemang. Vi får alltid snabb respons på all konversation via mail. Skarings ställer alltid upp och löser bemanningen gällande alla extrauppdrag, även på kort varsel. Väldigt nöjd! :-) Läs mer
    2018-10-01 Skarings svarar Jana D
    Tack för värmande omdöme! /Mattias Å
  • Annika L skrev om Skarings
    Bra över lag. Olika noggrant med olika städare men förståligt. Läs mer
  • Pia S skrev om Skarings
    Hög servicenivå, trevliga med god vilja att göra det så bra för kunden som möjligt. Betyg städkvalite 4/5. Läs mer
    2018-10-05 Skarings svarar Pia S
    Tack för ditt fina omdöme, Pia! Det sporrar oss.../Mattias Å, VD
  • Ann C skrev om Skarings
    Vi anlitar Skarings både för kontorsstädning och städning av företagets övernattningslägenhet. Det fungerar jättebra och vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Maria D skrev om Skarings
    Väldigt trevligt bemötande från företaget. Läs mer
  • Helena F skrev om Skarings
    Vi bytte städbolag för att vi inte var helt nöjda med det gamla. Att det skulle bli bättre hoppades man på, men det blev väldigt mycket bättre. Även ställen i lokalerna som kändes inte kunde bli rena alls, är det nu. Så vår städerska är toppen!! Läs mer
    2018-09-25 Skarings svarar Helena F
    Vad kul att du är nöjd, tack för fint betyg! /Mattias Å
  • Erika A skrev om Skarings
    Veckovis städning av vårt kontor, dagtid.
    Snabb och trevligt bemötande och hantering.
    Snabb uppstart och bra uppföljning.
    Verkligen måna om att vi ska vara nöjda.

Effektivt när de är på plats och vi får gjort det vi ber om utan krångel.

En avslappnande vetskap att det rullar och går.
    Vi är supernöjda. Läs mer
  • Kerstin J skrev om Skarings
    Lokalvård.
    Bra bemötande och snabb återkoppling. Ordinarie personal är alltid väldigt duktiga. Vikarier mindre bra. Läs mer
  • Andreas A skrev om Skarings
    Veckovis städning
    Bra bemötande - lättillgängliga Läs mer
  • Eleonore H skrev om Skarings
    Städning en gång per vecka. Alltid trevligt bemötande, men inte alltid så rent. Hade städningen varit bättre hade jag varit helnöjd. Läs mer
  • Carlos A
    Carlos A skrev om Skarings
    Skarings städar våra lokaler, Akademikliniken.Tycker att Skarings gör en ganska bra jobb.
    Man blir bemött alltid på ett bra sätt, de är så villiga att lösa problem.
    Mina förväntningar har varit att företaget städar fin och det har de gjort .
    Som sagt vi är väldig nöjda med Skarings. Läs mer
  • Åsa F skrev om Skarings
    När ”ordinarie” lokalvårdare är i tjänst har vi aldrig problem men så fort det blir en ”vikarie” är vi sällan nöjda. Skärings personal har utlöst åtskilliga larm med utryckning, ca 3/säsong, vilket innebär en kostnad för oss om ca 10-000 per halvår. Vi når inte fram. Skärings vill inte kännas vid dessa kostnader. Läs mer
    2018-09-21 Skarings svarar Åsa F
    Tack för din kommentar, Åsa. I onödan utlösta larm är ett bekymmer för alla parter. Det vore toppen om du kunde maila oss på info@skarings.se och beskriva var och när detta hänt, så ska vi skyndsammast undersöka frågan. /Mattias Å
  • Anna M
    Anna M skrev om Skarings
    Vi har köpt kontorsstädning till vårt HK och har bra dialog med vår kontaktperson samt med vår städerska. Lite gnissel vid vikarier men det har löst sig.
    Kontaktpersonerna är lyhörda och löser ev. problem snabbt. Läs mer
  • Lena E
    Lena E skrev om Skarings
    Vi har städ på alla våra kliniker i Stockholm.Funkar perfekt. Har inte haft några klagomål på evigheter från kollegor. Snabb återkoppling vid kontakt. Vår städledare Luis är bra. Läs mer
  • Ingrid S skrev om Skarings
    Städningen är inte den bästa, varierar mycket.
    ofta något, av det som enligt föreskrifterna ska göras, görs inte.
    Ibland kan någon doktor sitta kvar och arbeta sent på kvällen och de har vid några tillfällen upplevt att städerskan kommit in, tömt sopkorgarna, och sedan gått utan att utföra resten av arbetet. Läs mer
    2018-09-21 Skarings svarar Ingrid S
    Tack för din kommentar, Ingrid. Det vore toppen om du kunde maila oss på info@skarings.se och beskriva var och när detta hänt. Vi kan då tydliggöra för vår personal att de självklart ska städa även fast det sitter kundpersonal i rummet./Mattias Å
  • Josefin J skrev om Skarings
    duktiga städare som lyssnar på mina/ våra önskemål. Läs mer
  • Mia W skrev om Skarings
    Uppdrg: städning av kontorslokal
    Bra och trevlig personal
    Alltid bra kontakt med arbetsledare
    Väl utfört arbete Läs mer
  • Edwin B skrev om Skarings
    Undvik detta oseriösa företag!

Hade vi kunnat sätta 0 stjärnor så hade vi gjort det.
    Brf Flemingsberg har haft Skarings som städföretag sedan 2015, de har å det grövsta misskött sina åtaganden. Våra medlemmar skickat konstant meddelanden till oss i styrelsen om att städningen är undermålig, vi kan inte annat än att hålla med. Vi har vid flertalet tillfällen påpekat brister i städningen för Skarings, utan framgång. Vi har haft många möten med Skarings och de har i över ett års tid lovat att bättra sig och att sätta upp städscheman i trapphusen, detta har inte heller blivit av. Alla våra lokaler och utrymmen är rent ut sagt äckliga efter flera år av bristande städning.
    Vi har betalat stora pengar för rengöring av källargångar och andra utrymmen, detta är inte gjort, men debiterat för.
    Vi är en bostadsrättsförening med 300 lägenheter och 25 portar, vi blir behandlade på detta sätt, jag vågar inte ens tänka på hur en mindre förening skulle bli bemött.
    Vi skulle aldrig rekommendera någon att anlita Skarings, det finns många andra seriösa aktörer som dessutom är billigare. Läs mer
    2018-06-24 Skarings svarar Edwin B
    Hej Edwin,

Jag beklagar att din upplevelse av vår städning är så som du beskriver i ditt omdöme. Inom Skarings Fönsterputs & Städ AB bedriver vi ett systematiskt kvalitetsarbete - vi är ISO-certifierade vad gäller såväl kvalitet, miljö som arbetsmiljö. Ett exempel på kvalitetssäkrande åtgärder är de regelbundna kvalitetskontroller vi gör på plats hos våra kunder, vilka vi helst gör tillsammans med kunden. Du har dock valt att avböja våra förslag om att träffas på plats för att gå igenom kvaliteten i uppdraget, vilket har försvårat för oss att finna en konstruktiv lösning i samråd med dig. Vi hoppas dock fortfarande kunna hitta en bra väg vidare, men ibland händer det att ord står mot ord vad gäller förväntningar i förhållande till de faktiskt avtalade städtjänsterna.
  • Carina B skrev om Skarings
    Fantastisk service av fantastisk kontakt på focus (skarings)
    Rekomenderas varmt Läs mer

Götlundagatan 34, 124 71 Bandhagen