Fastighetsbyrån Södermalm

Fastighetsbyrån Södermalm

• BadgeTwelveYears
3 503

På Södermalm finns det mesta. Allt från historia till ett rikt kulturliv, massor av barer, restauranger, caféer och butiker. Här har du även nära till natur och vatten och utmärkta kommunikationer. Fastighetsbyrån har kontor på Hornsgatan 166, och vi guidar dig gärna till det bästa boendet i ett av Stockholms absolut mest populära...

3503 omdömen om Fastighetsbyrån Södermalm

Sedan starten hos Reco 2015

Andrejs L
Sålde sin lägenhet med hjälp av Felipe Osorio Åström en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

När Felipe ringde och presenterade sig var han vänlig och trevlig. Vi fick förtroende direkt. Under vårt första möte i vår lägenhet kände vi att Felipe tog ansvar och svarade professionellt på våra frågor. Felipe lyssnade på oss och påtvingade aldrig sina åsikter; han var saklig och empatisk. Medan vi var bortresta hade Felipe ordnat privata visningar och han ringde och uppdaterade oss nästan dagligen. Säljningsprocessen har gått överförväntan smidigt. Felipe berättade ingående vad som skulle sker vid varje etapp. En mycket sympatisk, kunnig person; någon vi skulle rekommendera!

Beata B
Sålde sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Sofia är otroligt professionell och fick mig att känna mig trygg genom hela försäljningsprocessen. Extra plus för stort engagemang och alltid positiv och glad. Kan varmt rekommendera Sofia som er mäklare!

Sven S
Sålde sin lägenhet med hjälp av Emma Ahlstedt en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Emma var mycket snabb och effektiv i försäljningen av vår lägenhet - kan verkligen rekommendera henne till alla!!

Åsa Ö
Hornstull

Min lägenhet såldes innan publicering på Hemnet vilket sparade både annons-pengar och framförallt tid att ordna med visning. Sofia var duktig på att hantera köpare samt att förmedla och motivera, pris-förväntan från mig som säljare.

Eleonor L
Sålde sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Pontus är en erfaren och professionell mäklare som är utmärkt i sitt bemötade både mot säljare och köpare! Jag uppskattade framförallt Pontus noggranna planering, uppdateringar genomgående under försäljningsprocessen samt rådgivning. Pontus är väldigt engagerad och gör sitt yttersta att din försäljning skall nå de högsta nivåer möjligt! I sin professionella approach visar han en tydlig kommunikation med närhet till ett leende.

Annika B
Katarina

Försäljningen av min lght tog lång tid, och vi gjorde en paus över jul. Jag blev hela tiden respektfullt bemött och Lars har haft stort tålamod med min frustration. Han har oförtrutet arbetat vidare på att få till en försäljning. Vi har också haft flera resonemang som hjälpt mig i mina beslut. Visningarna har fungerat smidigt och jag har fått bra återkoppling efter varje gång. Tillslut kom rätt köpare och då blev avtalsskrivandet smidigt och trevligt. Jag är mycket nöjd med mitt val av mäklare! Tack!

Edward S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Pia-Lotta var skarp, saklig och hjälpsam i processen då vi köpte lägenhet! 10/10.

Svar från Pia-Lotta Svensson

Tack för er fina rekommendation och stort grattis till en drömmig bostad! Hälsningar Pia-Lotta

Josefin E
Hornstull

Sofia Ekander gjorde ett toppenjobb! Det var första gången jag sålde en lägenhet och hon gjorde hela upplevelsen väldigt bra och trygg. Jag tyckte att vi hade ett bra samarbete från start och det var väldigt tacksamt att hon var så tillgänglig. Hon var genomgående proffsig och vi hade bra diskussioner kring marknaden och min lägenhet specifikt där hon kändes väldigt kunnig och påläst. Jag kommer rekommendera Sofia och fastighetsbyrån varmt till vänner och familj!

Anita K
Sålde sin lägenhet med hjälp av Pia-Lotta Svensson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Ett glatt naturligt bemötande! Med att få vägledning med tipps o trix, vilket vi fick! En bra upplevelse av att sälja vår lägenhet med Pia-Lotta man kände verkligen av hennes erfarenhet/proffsighet som mäklare! Anita Kalleryd

Svar från Pia-Lotta Svensson

Tack Anita för er rekommendation! Så glad över att ni är nöjda! Varma hälsningar Pia-Lotta

Frida Josefine Persdotter S
Hornstull

Sofia är otroligt trevlig, proffsig och engagerad. Hon är alltid tillgänglig och ger det lilla extra för att göra en nöjd. Min försäljning gick smidigt och överträffade mina förväntningar. Jag kände mig väldigt trygg med mitt val från första kontakt och anlitar henne gärna igen i framtiden.

Lukas O
Köpte sin lägenhet med hjälp av Sofia Ekander en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Hornstull

Professionellt och kvickt agerat. Kan väl rekommenderas.

Ida K
Hornstull

Sofia levde upp till alla förväntningar. Uppskattade särskilt hennes trevliga bemötande samt snabba återkoppling!

Fredrik N
Maria

Duktig mäklare som har en bra känsla för marknaden och ger goda råd för att din försäljning ska gå så bra som möjligt.

Julia L
Högalid

Proffesionell mäklare som ger det där lilla extra.

Marianne K
Mariaberget

Jag anlitade Lars Falk på Fastighetsbyrån då jag bestämt mig för att sälja min lägenhet på Söder. Jag är mycket nöjd med Lars arbete. Han är erfaren och lugn, har kontinuerligt hållit mig informerad om vad som händer och vad nästa steg är genom hela processen. Som sagt jag är mycket nöjd och kan starkt rekommendera Lars till den som går i säljtankar.

Robin M
Katarina

Pia-Lotta har varit en superstjärna i vår process. Tydlig med planering, återkoppling i världsklass och bra koll på marknaden inkl säljprocess. Vi ger Pia-Lotta våra varmaste rekommendationer

Svar från Pia-Lotta Svensson

Massor med tack för den fina rekommendationen Robin! Det var otroligt roligt att jobba med er! Nu är det dags för en ny resa! Hälsar PIa-Lotta

Rosel W
Katarina

Lars har agerat som man förväntar sig av en riktigt proffsig mäklare. Han har utfört försäljningen helt efter våra önskemål. Vi tackar honom för det. Rosel och Lennart Wibaeus

Jens C
Köpte sin lägenhet med hjälp av Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Förtroendeingivande, ärlig, pålitlig. Mycket bra!

Nils W
Katarina

Felipe måste vara sveriges bästa mäklare. Jag har köpt med Felipe en gång och detta är tredje gången jag säljer med honom och han överträffar alltid mina förväntningar. Denna gång ställde han upp och förhandsvisade min lägenhet mitt under påskledigheten och det blev kontraktskrivning samma kväll. Otroligt kompetent, lugn och ser till att både köpare och säljare blir nöjda vid varje affär. Kan starkt rekommendera Felipe till att som vill köpa eller sälja!

Maria K
Skrev om Fastighetsbyrån Södermalm

Väldigt positiv upplevelse av mäklaren och Fastighetsbyrån Södermalm. Som säljare kände jag mig trygg och mycket bra bemött under hela försäljningsprocessen.

Sebastian G
Sålde sin lägenhet med hjälp av Markus Olsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Nytorget

Markus är en ambitiös, professionell och förtroendegivande mäklare. Kände mig trygg genom hela processen och det blev ett bra slutresultat! Kan varmt rekommendera Markus.

Madeleine G
Katarina

Felipe är otroligt professionell, personlig, duktig och får en att känna sig otroligt trygg genom hela säljprocessen. Skulle varmt rekommendera Felipe som mäklare, vi kommer utan tvekan att ta hans hjälp i framtiden igen.

Evana L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Sainabou Jeng en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Fantastisk, skulle rekommendera till alla jag känner! Sympatisk och ärlig och hjälpsam!

Joakim L
Högalid

Vi anlitade Sofia för att sälja vår lägenhet på Hornsgatan och hon var till stor hjälp genom hela processen i en tuff och svår marknad. Sofia var lyhörd, kommunikativ, och coachande i planering av säljstrategi och själva säljprocessen. Vi kan starkt rekommendera Sofia för att sälja din bostad.

Simone L
Sålde sin lägenhet med hjälp av Sainabou Jeng en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Fantastisk duktig mäklare som lyckades sälja vår lägenhet i en svår marknad till ett bra pris och väldigt snabbt. Sainabou gav en bra uppskattning på slutpris och jobbade hårt för att säkra att vi sålde till bäst möjliga pris. Hon är pålitlig, hör av sig ofta och tar ansvar för hela processen. Jag kan bara rekommendera Sainabou.

Lisa H
Hornstull

Emma är en fantastisk mäklare!

Mitchell S
Köpte sin lägenhet med hjälp av Malin Miura en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Maria

Malin was wonderful. She answered all of our questions, made a special trip to show us the apartment a second time, and was open about the process and what we could expect. The signing of the documents was smooth and a celebration, and we really appreciated that.

Rodi A
Katarina

Vi är otroligt nöjda med Felipe som vår mäklare! Från start till mål var han otroligt professionell, insiktsfull och tillmötesgående. Felipe gjorde processen att sälja vårt hem smidigt och enkelt. Han var alltid tillgänglig för att svara på våra frågor och gav oss värdefull rådgivning. Tack vare Felipes engagemang lyckades vi genomföra en försäljning som överträffade våra förväntningar. Vi är så tacksamma för all hjälp och stöd vi fick och skulle utan tvekan anlita Felipe igen.

Adina A
Sofia

Pia-Lotta är otroligt proffsig och kunnig inom sitt område och väldigt tillmötesgående när man ställer frågor. Har både köpt och sålt med henne och kan varmt rekommendera henne som mäklare!

Svar från Pia-Lotta Svensson

Jag blir varm i hjärtat av återkommande kunder! Stort tack Adina för rekommendationen! Varma hälsningar Pia-Lotta

Siri K
Hornstull

Sofia har gett ett mycket bra bemötande genom hela försäljningsprocessen. Hon har tagit sig tid att gå igenom allt jag som säljare behöver veta i varje moment, något som var viktigt för mig som förstagångssäljare. Hon lyckades få till en försäljning på väldigt kort tid med gott resultat. Jag rekommenderar Sofia varmt!

Ida J
Köpte sin lägenhet med hjälp av Markus Olsson en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Nytorget

Vi har fått ett fantastiskt fint och professionellt intryck av Markus. Markus har varit väldigt hjälpsam och haft en tydlig & snabb kommunikation, vilket har gjort processen smidig och trygg för oss som förstagångsköpare!

Josef H
Hornstull

Positiv, fokuserad och engagerad! Jag kände mig trygg genom hela processen och är jätteglad att jag anlitade Sofia. Jag är övertygad om att hennes positiva energi och bemötande bidrog till slutresultatet som blev riktigt bra!

Frida Helena H
Köpte sin lägenhet med hjälp av Lars Falk en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Högalid

Jag är väldigt nöjd, allt gick väldigt smidigt och smärtfritt.

Rolf L
Katarina

Mycket engagerad och hjälpsam i processen. Kunde inte bli bättre.

Matilda A
Köpte sin lägenhet med hjälp av Pontus Sjödin en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Högalid

Pontus är otroligt kommunikativ, varm och trevlig. Han tog sig tid med en extra visning trots att vi kom in sent i processen, och gav flera praktiska råd kring ekonomi såväl som renovering. Vi kände oss trygga hela vägen. Ett proffs som vi varmt rekommenderar vidare och gärna tar hjälp av vid nästa försäljning!

Jesper V
Katarina

Fantastiskt bra, varm och professionell. Kändes kanon från start till mål.

Lars L
Katarina

Sofia har agerat proffsigt genom hela processen från visning till kontraktsskrivandet. Hon har svarat snabbt och korrekt på våra frågor men också på ett väldigt trevligt sätt. Det känns som hon har varit lika engagerad i både säljare och köpare. Vi kan varmt rekommendera Sofia fast vi var köpare den här gången.

Mahtab P
Högalid

Positiv upplevelse. Väldigt kunnig, trevlig och tillmötesgående.

Marcus E
Katarina

Sofia var otroligt tillmötesgående och målinriktad. Hon är proffsig och har ett fantastiskt bemötande i alla kontakter. Skulle rekommendera henne till alla som vill sälja sina bostäder. Synd att man inte kunde lämna mer än 5 av 5 för Sofia är helt enkelt bäst på det hon gör.

Ebba H
Mariatorget

Felipe har varit en klippa i bostadsaffären som alltid funnits tillgänglig ett samtal bort. Allt har varit över förväntan i form av tillgänglighet, flexibilitet och enkelhet. Kommer absolut välja Felipe vid nästa försäljning och kommer tipsa alla nära och kära om honom!

Helena L
Köpte sin lägenhet med hjälp av Felipe Osorio Åström en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Vi har haft nöjet att träffa Felipe flera gånger under vårt sökande efter lägenhet i Stockholm. Filipe är ALLTID glad och trevlig och har en känsla av att "läsa av" oss som personer och våra behov. Vi har under resans gång haft ett flertal mäklare med varierad servicegrad. Felipe är och kommer nog alltid vara vår absoluta favorit. Och tack vare honom hittade vi till slut vår lägenhet. Det känns som att ingenting är omöjligt för Felipe plus att han alltid finns tillgänglig, både per telefon och irl. Alltid ordning på dokumentation...

Martina L
Katarina

Vi är väldigt nöjda med Emma! Hon tog uppdraget på allvar från första stund och vår dialog sträckte sig över 1 år. Vi fick mycket bra rådgivning gällande försäljningen och hur vi skulle ställa oss kring de val som var tvungen att fattas i processen. Hela tiden närvarande och professionell!

Jonas E
Hornstull

Mäklaren van uppdraget tack vare väl förberedd underlag samt statistik som var betydligt mer transparent jämfört mot det andra mäklarna. Flexibilitet samt uppföljning blir ledorden under hela processen. Väl utfört!

Sarah M
Sofia

Superbra bemötande, väldigt trevlig, förtroendeingivande och kunnig. Jag kände mig supertrygg genom hela processen med Pia-Lotta.

Svar från Pia-Lotta Svensson

Stort tack för din fina rekommendation samt ett JÄTTE grattis till lägenheten! Hälsar Pia-Lotta

Helén M
Sofia

Det märks att Pia-Lotta är en erfaren mäklare, kunnig och ambitiös. Det känns tryggt att ha henne som mäklare.

Svar från Pia-Lotta Svensson

Tack snälla Helén för det fina rekommendationen! Så glad för er skull att det blev ni som köpte lägenheten! Hälsar Pia-Lotta

Erik W
Katarina

Proffsig, erfaren och mycket trevlig mäklare som inte tvekar för att göra det där lilla extra. Vårt bostadsköp kändes otroligt tryggt och säkert från början till slut tack vare Pia-Lotta.

Svar från Pia-Lotta Svensson

Stort grattis Erik till er drömlägenhet! Så roligt att jag fick vara med på er resa och tack för den fina rekommendationen! Nu är det spännande tider som väntar er! Allt gott hälsar Pia-Lotta

Karin W
Katarina

Vi var tre säljare o fick bra information av mäklaren samtidigt hela tiden.

Tack för rekommendationen och för ert förtroende! Hälsar Pia-Lotta

Oskar A
Köpte sin lägenhet med hjälp av Cecilia Hjelmér en del av Fastighetsbyrån Södermalm
Katarina

Tydlig för novisa bostadsköpare.

Agneta B
Hornstull

Trevligt bemött. Visste att Sofia har gjort mycket bra arbete genom tidigare försäljningar i huset. Sofia har lagt ned mycket arbete på kort tid. Otroligt nöjd.

Martin Gustaf W
Katarina

Bra och positivt bemötande. Snabb, smidig, och transparent kommunikation. Återkopplade alltid på kort notis med gedigen information om de frågor/funderingar jag hade inför köpet - inkl. sent på kvällar och helger.