Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

Vällingbyplan 7, 162 13 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyråns kontor mitt i hjärtat av Vällingby! Här hittar du ett område med både lägenheter, villor, härliga grönområden och badplatser men ändå bra förbindelser in till Stockholm city. Vi mäklare som jobbar här har koll även på Hässelby och Spånga.

Vi har stort engagemang och skräddarsyr gärna våra tjänster utefter våra kunders kriterier och önskemål. Självklart kan du anlita oss vare sig du vill köpa eller sälja! Fastighetsbyrån är en av Sveriges absolut största mäklare. Oss kan du fråga om vad som helst. Välkommen!

Läs vad 1233 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vällingby Spånga

• 2019-11-11

Yaoxuan X skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    We got good deal and Stefan is a Very Nice mäklare! Läs mer
  • 2019-11-10

Jonas S skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpte ett radhus av Carina.
    Proffesionellt, ärligt och snabba och bra återkopplingar på alla frågor och funderingar.

Om jag någon gång skall sälja så känns hon som det självklara valet. Läs mer
  • 2019-11-06

Catarina skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi fick ett mycket bra bemötande av Yosef. Han var påläst om lägenheten och gick noga igenom de olika stegen i köpprocessen. När det gäller kommunikation var Yosef otroligt bra på att återkoppla när vi hade funderingar. Läs mer
  • 2019-11-05

Dan Li N skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jimmy 非常亲切而且非常专业,有很多年的从业经验和专业的判断能力,尤其是对我所在的区域非常了解,可以帮助我作出及时的判断与决定,非常感谢他投入时间与精力! Läs mer
  • Björn N

2019-11-05

Björn N skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi köpte ett kedjehus i Hässelby. Bra bemötande. Det vi upplevde som en betydande nackdel mot erfarenhet av tidigare mäklare var sämre förmåga att lyssna in och anpassa sig. Vi fick inte alltid svar på våra frågor. En fördel var att hon kändes kompetent överlag. Läs mer

Bintou T skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Väldigt engagerad och arbetsam. Känns som att han verkligen vill att jag som kund ska bli nöjd. Läs mer
  • Malcolm O

2019-11-04

Malcolm O skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Personlig förståelse för behov av bostad Läs mer
    2019-11-04 Rambod P svarar Malcolm O
    Hej Malcom, Tack för de fina orden.

MVH//Rambod

Linda E skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Rambod var proffsig och hjälpsam. Rekommenderas. Läs mer
    2019-11-04 Rambod P svarar Linda E
    Hej Linda,

Tack så jätte mycket. Hoppas att flytten har gått bra.

MVH
  • 2019-11-04

Mulugeta Debessu A skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jag är nöjd med den servicen jag har fått. Läs mer
    2019-11-04 Rambod P svarar Mulugeta Debessu A
    Tack så jätte mycket och stort grattis till den nya lägenheten Mulu.
  • 2019-11-01

JARAWEE W skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Han är jättesnäll , lätt att samarbeta med. Snabb på svara när man har frågor
    trevlig och duktig person Läs mer

Robert Ö skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Sålt vår bostad i Hässelby och fick snabb och proffsig hjälp av Thomas Carlsson och kan varmt rekommendera honom, Läs mer

Annette E skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jimmys bemötande har varit jättebra och en eloge för att han inte varit påstridig, utan bara serviceminded. Jag kan varmt rekommendera Jimmy. Läs mer
  • 2019-10-29

Jenny W skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jannike fick i uppdrag att sälja min lägenhet. Utöver en ärlig, trygg och väldigt proffsig process har Jannike gett så otroligt mycket mer support. Bland annat full projektledning av målning, styling, besiktning m,m. Något jag själv hade svårt att hantera då jag bor på annan ort.
    Lägenheten såldes snabbt och till ett pris jag är mycket nöjd med. Sammantaget har det varit en väldigt enkel och dessutom trevlig process för mig att sälja min lägenhet genom Jannike och jag har känt mig 100% trygg med hennes kompetens! Läs mer
    2019-10-29 Jannike C svarar Jenny W
    Jag är verkligen glad att du är så nöjd med allt! har varit riktigt trevlig att samarbeta med dig. Självklart gör man det lilla extra när du haft så svårt att vara här i Stockholm för att hjälpa dig. Och det gav verkligen ett lyft för lägenheten tycker jag. Är du i närheten är det bara komma in på en kaffe.

Behöver du hjälp med köpa, sälja el värdering även om det inte är i Stockholm så kan jag alltid ändå hjälpa dig att komma i kontakt med den bästa mäklaren i området. :) Så bara höra av dig till mig!

EKATERINA A skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi letade efter en lägenhet i råcksta och hade en viss kravlista. Vi träffade Jimmy av en slump när vi kom på en av hans visningar. Den lägenheten passade inte oss men Jimmy var väldigt vänlig och lyhörd utan att kännas som pushig. Vi fick direkt en känsla och intryck av honom som en mycket professionell och kunnig mäklare. Han hjälpte oss sen att hitta exakt en sådan lägenhet som vi letat efter. Han hade dessutom väldigt bra förståelse för vår speciella situation och hjälpte oss att hitta väldigt bra lösning på den. Vi kan definitivt rekommendera Jimmy som har varit helt fantastisk. Bästa mäklaren helt enkelt! Stort tack Jimmy! Läs mer
  • 2019-10-28

Eva L skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Carina har hjälpt mig med försäljningen av radhuset på ett utmärkt sätt. Jag har fått ett mycket bra bemötande i hela processen.
    Eva Läs mer
  • ROBERTO P

2019-10-28

ROBERTO P skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Sålde mitt hus i Hässelby med hjälp av Romeo. Grymt kunnig, troligt trevlig och väldigt lugn och hjälpsam. Man kände verkligen att man kunde ringa/sms när som och man skulle få hjälp direkt.
    Jag kan bara ge mina varmaste rekommendationer och jag vet vem jag kommer jobba med nästa gång det blir dags att sälja! Läs mer
  • 2019-10-24

Rezwana C skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi sålde våran lägenhet i Nälsta genom Jimmy och vi är jätte nöjda med hans insats . Jimmy inger verkligen ett förtroende ,proffsig och extremt kunnig inom sitt yrke . Jag var så stressad inför försäljningen och ville ge upp flertal gånger men Jimmy underlättade processen med finess . Alltid tillgänglig , ärlig och trevlig . Vi kommer garanterat vända oss till Jimmy i framtiden och rekommenderar honom varmt till alla . I djungeln av mäklare branschen så sticker Jimmy verkligen ut med sin kunskap om bostadsmarknaden och sitt bemötande .Varma rekommendationer för fantastiska Jimmy ! Läs mer
  • 2019-10-24

Ejoda S skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jag köpte en ny lägenhet i spånga såld min egen . Jannike har varit jätte prefesionelt och hjälpsam . Jag fick jätte bra bemötande och är jätte nöjd med henne . Läs mer
    2019-10-29 Jannike C svarar Ejoda S
    Jag är jätte glad att du är så nöjd med min hjälp både när du köpte och sålde via mig. Jag tror ni kommer trivas jätte bra på nya stället!
  • 2019-10-22

Patrik N skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Har sålt min villa som ligger i Vinsta. Valde mäklaren Romeo Amsihe då han ingav ett proffsigt intryck och väldigt korrekt bemötande. Förväntningarna satte jag o mäklaren Romeo tillsammans! Vilket visade sig var ett bra beslut då huset såldes för mer än vad vi båda hade trott.sammanfattningsvis, Väldigt proffesionell mäklare Romeo och kan varmt rekommendera honom som mäklare. Läs mer
  • 2019-10-21

Ifraj H skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jimmy was very attentive, always available for questions. Overall an amazing selling experience. Highly recommend him. Läs mer
  • Jonny J

2019-10-18

Jonny J skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köp: Östersundsgatan 6

Bemötande: mycket bra och proffesionell

Förväntningar: kunna verkställa och få saker att hända vid begäran. Minst sagt uppfyllt.

Överlag: Bra upplevelse och kan rekommendera Yosef varmt. Vänder mig gärna till honom igen i framtiden om en ny affär skulle bli aktuell. Läs mer
  • Joel H

2019-10-15

Joel H skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef hjälpte med försäljningen av vår lägenhet utan att pressa oss under de år som vi var "på gång".
    När vi väl hittat ett nytt boende och bestämt oss för att sälja hittade han på en gång en köpare som betalade det vi ville ha och kunde flytta in när vi skulle flytta ut. Läs mer
  • 2019-10-15

Carolina S skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi har sålt ett radhus. Mäklaren värderade det högt men sedan var det svårt att sälja och vi fick gå ner i pris. Känner mig lite besviken.. Hade fått orealistiska förväntningar.
    Alltid vänlig och trevlig. Läs mer

Helena G skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Köpt bostad via Emil som förstagångs-köpare. En reko kille som är engagerad, noggrann och snabb på att svara när man har frågor etc! 10/10 Läs mer
  • 2019-10-14

George C skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jannike is the best broker ever!!!

She is great at communication, always on time to answer and super helpful! Läs mer
    2019-10-22 Jannike C svarar George C
    Thank you so much for such a nice recommendation ! Im glad to help.

Charbel I skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Rambod sålde min lägenhet på Hundlokegränd, jag hade höga förväntningar på min försäljning och Rambod bemötte mina villkor så gott han kunde.
    Han fanns där under hela säljprocessen och förklarade hur allt går.
    Mycket nöjd med Rambod som mäklare och med försäljningen.
    Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-10-12

Ismail Ö skrev om Emil Wahlberg en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Allt har gått väldigt snabbt, han är kvick, professionellt bemötande, svarar alltid vid samtal eller sms. Jag rekommenderar Emil starkt om du vill ha en smidig bra affär även för sälj samt köp! Läs mer
  • 2019-10-12

Sofi A skrev om Christian Göransson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Christian är väldigt lätt att jobba med och man känner en trygghet genom hela processen.
    Han sålde vårt hus innan visning för mer än vi vågat hoppas på! Läs mer
    2019-10-14 Christian G svarar Sofi A
    Hej Sofi, och tack för rekommendationen!
    Det är extra roligt att göra återkommande kunder nöjda. Nu får vi hoppas att ni trivs så bra i ert nya, helt fantastiska hus så det tar mer än 9 år till det är dags nästa gång.
    Vi hörs och ses!
  • 2019-10-11

LARS J skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Mycket bra kontakt med Jimmy, kan sitt område verkligen bra. Läs mer
  • Robin H

2019-10-10

Robin H skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Allt gick smidigt och bra. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • Gun E

2019-10-10

Gun E skrev om Romeo Amsieh en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Köpt radhus Spånga av seriös mäklare, snabb uppföljning på frågor, proffsigt seriöst bemötande, servicemainded kille, dessutom glad och trevlig
    Rekommenderas varmt .
    Med vänlig hälsning,
    Gun Eriksson Läs mer
  • 2019-10-08

Vasanth Kumar B skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jimmy helped me in buying an apartment recently. My expectations from a broker was that he is transparent, responsive and responsible. Jimmy Solkarin matched all the points. Jimmy treated us well and welcomed us warmly and he made process of buying house very smooth. In short I trust Jimmy... Läs mer
  • 2019-10-08

Helen G skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har sålt en villa i Hässelby villastad. Vi är mycket nöjda med Carina som mäklare. Vi fick väldigt professionell och bra hjälp i hela processen. Carina är väldigt kompetent, har mycket erfarenhet och kunskap och dessutom kan hon området. Vi har stort förtroende för henne därför kändes det tryggt att just hon hjälpte oss med försäljningen av vårt hus. Läs mer
  • 2019-10-06

Andreas G skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Thomas sålde vårat radhus till rekordpris på rekordtid!
    Vi är supernöjda med hela affären med Thomas, kunde inte gått bättre.
    5 tummar upp av 5 möjliga 👍👍👍👍👍 Läs mer
  • 2019-10-05

SIGRID E skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Vi har både köpt och sålt vår lägenhet av Jimmy och tycker han är professionell och mån om kunden i alla lägen. Punktlig, svarar snabbt, har koll på i princip allt och ger väldigt goda råd. Vi kunde inte haft en bättre mäklare. Läs mer
  • Christoffer P

2019-10-04

Christoffer P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Köpt en etta i Vällingby till min dotter. Jimmy var proffesionell, korrekt, hjälpsam och gav god service och support under hela köpprocessen.
    Mycket nöjd Läs mer
  • 2019-10-01

Robert T skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Smidig försäljning av bostad till pris över förväntan med tanke på att bomarknaden svalnat av. Rekommenderas starkt! Läs mer
  • 2019-09-30

Kjell K skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    En erfaren proffsig mäklare som har mycket erfarenhet av denna typ av radhus. Hon kunde direkt se vad som var åtgärdat och inte sedan huset byggdes 1973. Några små kommunikationsmissar som drar ner betyget lite. Hade det funnits 4,5 hade vi valt det. Läs mer
  • 2019-09-28

Anna F skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Maria hjälpte oss att sälja vårt hus! Hon är kunnig, flexibel och en väldigt driven mäklare. Hon levde upp till alla våra höga förväntningar. Kan varmt rekommendera henne. Läs mer
    2019-09-30 Maria L svarar Anna F
    Hej Anna,
    Det var en härlig process från ax till limpa och det är alltid lika roligt att få möta - och kanske överträffa - förväntningarna. Ni gjorde verkligen allt för att underlätta visningarna. ett bra samarbete där även era tålmodiga barn ska ha stort tack. Nu önskar jag er all lycka i det som ligger framför er !
    Med vänlig hälsning Maria Lucini Lindermyr
  • 2019-09-27

Leonilda H skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jag har köpt en bostadsrätt i Spånga och Jannike har varit väldigt tillmötesgående och lyhörd och ställt upp på ett bra sätt.
    En mycket positiv upplevelse att ha Jannike som mäklare. Läs mer
    2019-09-30 Jannike C svarar Leonilda H
    Tack Leonilda. Hoppas du kommer trivas i din nya lägenhet. Om du kommer renovera den så hör av dig efteråt så hjälper jag dig att värdera upp lägenheten för bättre villkor hos banken.
  • 2019-09-26

Mikhail A skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jättetrevlig och kunnig mäklare Jannike. Rekommenderar starkt! Läs mer
    2019-09-30 Jannike C svarar Mikhail A
    Tack för fina rekommendationen. Hör av dig om du behöver hjälp i framtiden.

Bushra A skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Astrakangatan 100
    It was all good with Rambod until i had received the keys on 20 Sep. Below are points which have devasted my experience with him :

1.False promise : I was told by Rambod on the bidding day that price of the partment inclusive f TV, bed and sofa is 188000 kr, to which i agreed and signed the contract.
    2. On getting the keys when i entered the house, the TV was missing. On enquiring about it, the seller told that Rambod had only agreed for bed and sofa and not TV, hence he has taken the TV along with him. Now, as per Rambod's instructions, i was not supposed to speak to the seller before signing the contract to ensure the bed, tv and sofa are included in the apartment, hence i trusted Rambod and did not verify from the seller.
    3. Writing to Rambod about this false promise makes him reply with contract lines(which were written in swedish and i m illeterate in swedish) that i was suppose to contact the seller about the furniture - which i did not know!
    4. The house was dirty when I got the keys and Rambod directed me to reach to the seller to get the cleaning company details, to which seller wrote that the cleaning was organised by Rambod.
    5. The electric fixtures like plug connectors were broken and not working. Rambod directed me to reach to electric suppliers to get them fixed on my own.
    6. The avgift mentioned in the contract is incorrect and i was not told about it until the first bill came to me which Rambod apologised that he missed to tell me. Läs mer
  • 2019-09-23

Kristina Iris Charlotta B skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Innan sommaren var jag tyvärr tvungen att leta ny bostad pga en separation. Av en slump utökade jag min sökning på Hemnets app och fick upp bilder på ett radhus på Lingonrisgränd. Vilket drömhus tänkte jag! Vackra, inbjudande bilder med det lilla extra. Kan ärligt säga att det var bilderna som gjorde att jag gick på visningen. Jimmy Solkarin upplevde jag som pigg och glad - han har alltid återkopplar snabbt och trevligt. Jag är supernöjd med mitt nya boende och hela processen kändes väldigt smidigt med Jimmy som mäklare. Tack! Läs mer

LOWE T skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Carina sålde vårat Radhus. Väldigt kunnig vad gäller prisläge och levererade enligt förväntan.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
    2019-09-23 Carina J svarar LOWE T
    Tack Lowe. Vad roligt att du är nöjd med mitt arbete och lycka till med nya bostaden.

Markus S skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef hjälpte mig att sälja lägenhet. Jag upplevde ett mycket bra bemötande och proffsigt agerande. Han uppfyllde alla mina förväntningar på försäljningen. Så som snabb affär och accepterat pris uppnåddes. Läs mer

Perjin S skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Hej,
    Jag sålde en lägenhet i Vällingby. Yosef var mäklaren. Jag tycker att han är duktig och lyhörd. Han lyssnade på mina önskemål. Han hade massa visningar så fort någon ville titta på lägenheten han sa inte nej. Jag är nöjd i helheten och önskar honom lycka till. Läs mer
  • 2019-09-21

Jessica Charca T skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Vi har sålt vår lgh i Vällingby. Yosef är en erfaren säljare som förstår kunden behov.Vi hade en bra kommunikation och samarbete. Mäklaren berättade för oss för - och nackdelar vid försäljning. Läs mer
  • 2019-09-21

Niklas B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Bra snabb och enkelt. Tillmötesgående på alla sätt 5 stjärnor Läs mer
  • 2019-09-20

SWAGOTO C skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    Jimmy arbetar snabbt och effektivt och har stor lokalkännedom. Snabb och duktig på att bemöta frågor och det märks snabbt att han är en rutinerad mäklare. Läs mer
  • JOSEPH REDDY Y

2019-09-20

JOSEPH REDDY Y skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby Spånga
    fårst och framst måste jag tacka Rambod fär ett välidigt smedigt äffar, Romboad var altid anträffbar under sälja process och svarade på all fråga som jag hade under processen. Vill värkligen tacka honom för alt stöd och är glad att jag gick vidare med Rambod som min mäklare Läs mer

Vällingbyplan 7, 162 13 Vällingby