Alla kategorier Byggföretag Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Garant Bygg & Bad AB
Rekommenderat företag 2016 - Garant Bygg & Bad AB

Garant Bygg & Bad AB

Bjuletorg 13, 122 41 Enskede — Visa karta

Många företag, såväl som privatpersoner har insett fördelarna med att vi har alla hantverkare anställda i samma företag. Till oss vänder du dig med alla i branschen förekommande uppdrag.Till oss kan du vända dig oavsett vilka idéer & önskemål du har kring hur du vill att ditt bygg- eller ombyggnadsprojekt ska bli.

Läs vad 94 kunder tycker om Garant Bygg & Bad AB

• Ulf D
    Ulf D skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi är nöjda med resultatet av totalrenovering av vårt badrum.
  • Stefan B
    Stefan B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Struligt med stort S! Glada med okunniga!
  • Omar  A
    Omar A skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Fungerar riktigt smidigt, innan och efter!
  • Tage S
    Tage S skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra, med en hel del problem. Slarv i slutet av entreprenaden.
  • Nathalie G
    Nathalie G skrev om Garant Bygg & Bad AB
    De skulle byta ett rör hos oss som inte ens var trasigt men lutade åt fel håll - resultatet av deras jobb var att röret började läcka och vårt parkettgolv blev förstört. Rekommenderas INTE
    2016-11-18 Garant Bygg & Bad AB svarar Nathalie G
    Hej Nathalie! Tack för din bedömning.
    Det är sant att vi varit hemma hos er angående ert läckande rör. Dock bytte vi enbart avloppssatsen som sitter under diskhon (21/3-16), inget arbete utfördes på röret under köksstommarna (Det röret som din sambo har skickat bild på till oss den 6/9-16).
    Efter detta mail har ni varit i kontakt med en av våra hantverkare som kontaktat er för att avhjälpa felet men en tid för inspektion lyckades inte avtalas.
    Slutligen tycker jag det är synd att ni inte kontaktade oss innan ni valt att göra denna bedömning på nätet.
    Jag ser inga brister i den kontakt vi har haft oss emellan.
    Återkom gärna till mig med era åsikter direkt nästa gång så blir det lättare att kommunicera.
    valdemar.winberg@garantbygg.se

Vänliga hälsningar,
    Valdemar
  • Inger F
    Inger F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra, mycket duktiga och trevliga hantverkare. Vi helrenoverad vår lägenhet, tog upp ett dörrhål i betongvägg och flyttade köket. Jobbet skulle ta 6-7 veckor men tog 11. Projektledaren lite svår att få kontakt med och återkoppling från. Tips: Var noga med avtalet så att allt täcks in så slipper ni kanske oväntade extrakostnader. Ett stort jobb som vi överlag är mycket nöjda med.
  • Bo Ö
    Bo Ö skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Företaget var ok, men främst Tofik som arbetade i min våning var jättebra. Han var samvetsgrann och yrkeskunnig. Såna som han ska ni vara rädd om!

Ber även om ursäkt för sent svar.
    Bo Östlund, Odengatan 26, Stockholm
  • Jesper K
    Jesper K skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Mycket bra bemötande i början, lite sämre ju längre processen gick. Falerade främst på kommunikationsfronten - ett tag fick man inte tag på kontaktpersonerna. Så det var lite dålig projektledning bitvis. Bra hantverkare, lite klantiga i vissa moment dock. Byggarbetsplatsen i detta fall är ju ett hem där det bor folk och då kanske man kan tänka till huruvida man går in med leriga skor tex.

Betyget blir ändå en svag 4:a. Det var mycket som var bra med Garant även att dom har lite att jobba på.
  • Anders I
    Anders I skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Köpte både eljobb, måleri och tapetsering.
    Mycket nöjd med bemötande, flexibilitet och kvalitet på utförda arbeten.
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Mycket gott bemötande och hög service från första kontakt tills dess att projektet var avslutat. Med personlig kontakt under hela processen som snabbt svarade på de frågor vi hade inför, under och efter arbetets utförande.

Vi genomförde köksrenovering och är mycket nöjda med resultatet där Garant tog ansvar för alla moment från rivning till montering och målning samt installation av vitvaror. Vi slipade även golv som vi blev nöjda med.
    Under arbetets gång var kommunikationen med arbetsledaren mycket bra och de avvikelser som uppstod hanterades på ett bra sätt och i samverkan med mig som kund.

Kommer absolut kolla med Garant Bygg nästa gång vi ska göra något hemma.
  • jan b
    jan b skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Proffs som vet vad de håller på med. Skickad dem ett ordentligt underlag och fick bra förslag på möjliga förbättringar. Problemfritt genomförande av köksflytt till annat rum samt renovering av två badrum. Klarade av en del avancerat snickeriarbete som behövdes för att anpassa köket i det nya rummet. Tidsplanen höll och arbetet utfördes till avtalat pris. Fick kanske 7-8 offerter på jobbet. Glad att jag i slutänden valde Garant. Småproblem som uppstått nu under garanti tiden fixades utan tjafs.
  • Elias F
    Elias F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Seriös och kompetent byggföretag.
  • Marie F
    Marie F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Oproffsiga, oseriösa och onödigt dyra. Min köksrenovering blev försenad flera veckor för något som borde tagit max en-två att bli klara med. Dessutom massa fusk som jag upptäckt i efterhand, slarvigt fastskruvade handtag och luckor som lossnat och en planka vid diskmaskinen som lossnar varje gång maskinen startar. Rekommenderas INTE!!!!!!!
  • Johan M
    Johan M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Mycket snabbt och tjänstvilligt bemötande från Garant.
  • Anna-karin S
    Anna-karin S skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Det fungerade ganska bra. Det jag saknade var tydlig tidplan, när folk var på plats och inte samt vilka som var där. Slarviga underleverantörer orsakade problem.
    Upplevde arbetsledare och chef som mycket kompetenta.
  • Elin L
    Elin L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant bygg & bad är en otroligt bra firma att anlita, vi flyttade vårt kök och är otroligt nöjda. De höll sig inom tidsramen, bra pris samt trevlig personal! Rekommenderar starkt!
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Elin L
    Hej Elin! Det värmer att höra hur nöjda ni är med ert kök!
    Tack så mycket för den fina recensionen!
  • Märta M
    Märta M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Fick ett bra intryck från början, men som alltid med hantverkare (generellt) så uppstår det ju alltid några småsaker på vägen. Jag upplever ändå att de var schyssta och svarade på alla mina frågor. På slutet uppstod det oenighet om kompensationen för den lilla vattenskadan i köket, men det löste sig också så småningom. Jag fick min vilja igenom, men medan de funderade så fick de ju inte heller betalt. Blev bra ändå i slutändan och jag är mycket nöjd med badrummet.
  • Britta M
    Britta M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi fick hjälp med att renovera vårt badrum. Fick direkt bra kontakt med vår projektledare och övriga anställda. Samtliga var proffsiga, positiva, punktliga och hjälpsamma och gjorde ett bra jobb. Vi rekommenderar gärna företaget och kommer att anlita dem på nytt.
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Britta M
    Hej Britta!
    Det är verkligen kul att höra om hur nöjda ni är med badrummet! Hoppas att vi hörs när nästa projekt blir aktuellt!

Tack för ditt förtroende!
  • Martin Z
    Martin Z skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi kontrakterade Garant för en badrumsrenovering. Första intrycket var väldigt positivt med proffsigt och trevligt bemötande. Men själva renoveringen drog ut på tiden och chefen som ledde arbetet lyste med sin frånvaro, var omöjlig att nå per telefon och lämnade ingen fortlöpande information. Tack vare duktiga och trevliga hantverkare, som själva tog på sig att koordinera arbetet när chefen inte gjorde det, blev badrummet klart ett par veckor efter utsatt tid. Vi är mycket nöjda med resultatet, men önskar att Garant kunde bli bättre på att informera sina kunder när det blir förseningar eller problem uppstår. Det är trist när man måste ringa och tjata för att någonting ska bli gjort.
  • Lars P
    Lars P skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag lät Garant, att under våren 2016 på löpande räkning, bygga ett större exklusivt badrum på mitt lantställe på en ö i skärgården samt att göra ett antal anpassningar i min våning i Stockholm City. Det var ansvarsfulla och de utförde de olika hantverk som genomfördes med skicklighet. Vi är mycket nöjda
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag är nöjd med den hjälp jag fick. Bra utfört och effektivt
  • Andreas E
    Andreas E skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Oerhört nöjd med det projekt som pågick nästan under ett års tid. Alla som var delaktiga levererade lver förväntan och hjälpte till med idéer att förfina våra tankar.
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Andreas E
    Hej Andreas!
    Tackar så mycket för de fina orden!

Välkommen åter med planer för eventuella kommande projekt!
  • Göran D
    Göran D skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra personlig service. Lite slarvigt hopsatta offerter.
  • Mehdi G
    Mehdi G skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Kompetenta personal som utför jobbet profetionellt med utmärkt resultat. De reste vårt fina hus och gjorde ett enastående jobb. Tack alla som var inblandade och byggde vårt hus.
  • Erik P
    Erik P skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Proffsiga. Drog ut på tiden men slutresultatet blev toppen!
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Erik P
    Hej Erik!
    Tack för din rekommendation!
    Givetvis skall ett projekt hålla tidsplanen och vi jobbar dagligen på att bli ännu bättre på detta.

Hoppas att du vänder dig till oss vid nästa renoveringstillfälle.
  • Göran G
    Göran G skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Hej Garant Bygg..
    Jag vill tacka för ett bra jobb med min källare. Ulla och jag har nyttjat vår nya relaxavdelning nästan varje dag och vi är fortfarande lika nöjda!
  • Andreas K
    Andreas K skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Snabbt, smidigt och ett fantastiskt resultat! Garant bygg och bad har gjort jobb åt många i min släkt under säkert 10 år och nu var det min tur att renovera. Trevlig projektledare som kom ut och lämnade offert på mitt kök och inte kort tid därefter var arbetet igång. Jag är supernöjd med mitt resultat och rekommenderar Garant bygg och bad om du ska renovera ditt hem!
  • Christer K
    Christer K skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Efter många besök från en rad av hantverksfirmor kom vi till beslut och valde Garant för vår ombyggnation av badrum och spa-avdelning hösten 2015. Administrativa delen sköttes proffsigt från första kontakt till slutbesiktning. En viktig detalj för min del är att veta vilka personer som finns i mitt hem när jag är på jobbet, och eftersom Garant har all personal under samma tak, rörmokare, elektriker, snickare osv. så kändes det tryggt.
    Trevliga killar som ger ett proffsigt intryck och ett väldigt fint resultat.

Tack Garant!
  • Lars E
    Lars E skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi träffade Garant som gav offert för att totalrenovera vårt badrum, då priset var bra bestämde vi oss för att välja Garant för att utföra jobbet. Men tyvärr så har det visat sig näst intill omöjligt att få kontakt med företaget för att slutföra de sista detaljerna. Vi har ringt och mailat massor av gånger och när man väl får tag på dem lovar de att svara nästkommande dag men detta händer aldrig. Efter mer än 2 månaders försök har vi gett upp och får börja om upphandlingen från början. Jag vill därför råda andra att undvika Garant.
  • Marco L
    Marco L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra bemötande, bra återkoppling, får oftast svar på frågor inom kort.
    Ingen svarar vid telefonsamtal är något som drar ner betyget något.
  • Martin M
    Martin M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag har köpt byggtjänster av Garant Bygg & Bad och är mycket nöjd. Det finns lite att slipa på men samarbetet har gått väldigt bra. Trevligt bemötande.
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi anlitade Garant Bygg & Bad för renovering av badrum.
    Fick bra hjälp från projektstadiet till klart.
    Helt perfekt med alla hantverkare inom samma företag.
    Och en ansvarig som håller ordning på allt.
    Det blir absolut Garant nästa gång !!!
  • Patric H
    Patric H skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Fick ett professionellt bemötande med goda råd och en bra lösning.
  • Johan E
    Johan E skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag har anlitat Garant bygg under ett antal år och alltid vartit nöjd. De har ett stort kunnande inom många områden vilket gör att de kan ta hand om hela renoveringen vilket spar både tid och pengar.
  • Jan M
    Jan M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Visserligen tog badrumsbygget lite längre tid än planerat, men vad gör det när resultatet blev toppen.
    Dessutom hade vi en bra dialog under hela processen där vi kunde vara flexibla i både utförande och material.
  • Carl Å
    Carl Å skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Inte billigast men gediget och bra hantverk. Trevliga och tillmötesgående. Stor fördel att de är så stort företag och har både el vatten bygg fin hantverk mm under samma tak. Vi har gjort tre stora byggnationer med garant och är nöjda. Kan rekommendera dem. Betyget blir fyra plus.
  • Anette B
    Anette B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant bygg & bad är superseroösa, snabba & har bra service,,
    Dessutom är verkligen alla jag träffat på företaget otroligt vänliga & snälla!
    Underbart att ni dessutom stödjer barncanxerfonden??
    Med vänlig hälsning, nenne björklund
  • Eva F
    Eva F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant Bygg & Bad har nu vid ett flertal gånger hjälpt mig - nu senast sattes vår butiksskylt upp på Vikingagatan 9 av trevliga Andy + en elektriker. Arbetet utfördes till belåtenhet och till ett konkurrenskraftigt pris.
  • Sanna
    Sanna skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag fick hjälp av Garant att renovera om mitt badrum. Från första stund tyckte jag det kändes tryggt att anlita dem. Jag visste ingenting om att renovera badrum och var jättenervös inför detta. Det är ju ett ganska stort och kostsamt arbete som verkligen, verkligen måste bli rätt. Men Per som är den jag hade mest kontakt med i början gav ett jättebra och pålitligt intryck. Jag fick alla intyg och referenser som jag behövde + offert. Så vi körde igång med renoveringen, eller snarare de gjorde det :-) Allting gick jättebra, deras hantverkare gjorde ett kanonjobb och resultatet blev inte bara snyggt utan korrekt genomfört. En annan sak som jag verkligen uppskattade var när de tänkte lite "åt mig". Jag kan ingenting om renoveringar och badrum, deras elektriker ringde t ex upp och frågade "ska du inte ha en lampa i taket? Det kommer bli mycket bättre då.". Det hade ju inte jag tänkt på men han fixade det åt mig! Sådant är riktigt bra tycker jag.
    När det blev en lite konstig doft någon månad efter genomfört arbete blev jag såklart sjukt stressad men de lugnade mig, vi kollade tillsammans, kröp runt på golvet och sniffade :-) och kunde konstatera att det bara var någon gummiventil vid toaletten som satt lite snett. Det var därifrån den konstiga doften kom. Så då fixade de det utan något som helst krångel.

Sen anlitade jag dem för att måla om samma lägenhet och fick hjälp av deras supertrevliga målare Janne som fixade detta galant.

Visst! Man kan säkert hitta någon som är billigare. MEN! När du renoverar ditt badrum vill du att det ska bli rätt och att du kan lita på att de tar ansvar för alla händelser. Och det tycker jag verkligen man kan med detta företag. Dessutom tog jag in flera offerter och det fanns även de som var betydligt dyrare.

Det enda som jag skulle vilja tipsa om är att vara lite mer noga med kommunikation och uppföljning, det är ju lätt hänt i ett projekt att vissa saker som inte är nedskrivet kan falla mellan stolarna. Det var en liten sådan sak som hände men det var ingen fara och Per löste det fint åt mig.

Lycka till med ditt renoveringsprojekt!!
  • Christer P
    Christer P skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Ombyggnad av badrum. Väldigt trevlig och artig personal. Rörarbetet blev komplicerat då avstängning av vattnet i fastigheten blev svårare än planerat. Kaklingen mycket bra! Elarbetet var bra men man glömde vissa saker som fick åtgärdas senare. Dålig kommunikation??!! Silikonet runt speglarna fick göras om pga färg. Man stod dock för det offererade priset.
  • Bengt P
    Bengt P skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag har bara goda erfarenheter av Garants jobb. Skickliga och pålitliga hantverkare. Kommer att anlita dom igen. Hälsningar Bengt
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant har hjälpt oss med en avväxling av en bärande vägg samt renovering av sutterängvåning i vårt gamla fyrtiotalshus. Vi upplever Garant som pålitliga, snabba och trevliga. Dessutom har budget hållits vilket alltid är trevligt. Så vi rekommenderar Garant varmt.
  • Christoffer F
    Christoffer F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Gjorde en större renovation med Hantverkett som huvudentreprenör och Garant som underentreprenör (utförde säkert 90% av jobbet). Innan renoveringen sa arkitekten att det finns tre ben på en renovering: Pris, Tid och kvalitet, och minst en måste gå. Mer eller mindre levererades det på tid, kvalitén är i det stora hela okej men priset steg till stratosfären och nu skall de stämma mig. Jag vill att andra kan lära sig av min historia och har skapat följande hemsida där jag kommer beskriva händelseförloppet i detalj. http://davidmotgoliath.wordpress.com/

I korthet: Jag gjorde en hel del arbete och tog fram en arbetsbeskrivning på 40 sidor som beskrev det mesta i detalj. Jag tog sedan in en offert från flera byggfirmor där jag bad om löpanderäknings entreprenad med ABS 09 som bas och en budget/offert. I kontraktet står det veckovisa budgetuppföljningar. Det kommunicerades att budgeten var tajt och och jag tog bort en del arbeten för att minska offertpriset. Renoveringen skall ta 5 månader och det förs protokoll från ett 20 tal byggmöten och allt är på budget. Jag märker en månad innan avslut att det verkar dra över och JAG kräver en avstämning då får jag ÄTA (Ändrings och Tilläggs Arbeten) (visste inte vad ÄTA var innan) presenterade på flera hundra tusen. Först 25 dagar innan byggslut (120 dagar efter byggstart)får jag en vettig budgetsammanställning och prognos – ca 30% över offertpris. Slutgiltiga priset hamnade +35% över budgeten plus ÄTOR på nästan 20% av totala offerten.
    Nu skall de stämma mig när jag ”bara” betalt alla ÄTOR samt hela entreprenadssumman +15%. Enligt ABS09 om man lämnar ett ”ungefärligt pris” så får det bara överstiga med 15% men nu hävdar de att en offert/budget inte är samma sak som ”ungefärligt pris” samt att veckovis budgetuppföljning inte är möjligt – trots det står i kontraktet. Detaljerad beskrivning med all fakta kommer finns på hemsidan inom kort.
    2014-03-31 Per S svarar Christoffer F
    Hej Christoffer Fallenius.
    Garant var anlitade utav vår uppdrags givare Hantverkett AB att utföra arbeten per löpande räkning i Eran villa i Djursholm.
    Vårat avtal med Hantverkett är glas klart, och Garant har inget avtal med Christoffer Fallenius. Den tvist Ni hamnat i nu gäller tolkning utav Ert avtal med Hantverkett och inte utförandet. Entrepenaden är väl utförd i bra kvalite, besiktad och godkänd. Vi finner det lite märkligt att Du väljer att gå ut via detta forum för att smuts kasta oss när Ni hamnat i tvist med Hantverkett! Tänker inte starta ett mail krig här nu utan det får räcka med denna kommentar från vårt håll. Hoppas att det löser sig mellan Er!
  • Mahsa V
    Mahsa V skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag har använt mig av Garant Bygg & Bad vid flera tillfällen, både vid badrumsrenoveringar samt annat bygg och målningsarbete. De har levererat varje gång, till god kvalité och enligt tidsplan. Mycket trevlig och kunnig personal som man fullt ut kan lita på.
  • Anna R
    Anna R skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra urfört arbete i badrummet. Skönt med all personal i samma företag som samarbetar med varandra.
  • Konstanze P
    Konstanze P skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi har fått bra hjälp med våra funderingar och frågor och även mycket praktisk hjålp som vi har uppskattat mycket.
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra bemötande. Använt dem förut med goda erfarenheter. Kom när de skulle, höll utsatt tid och relativt rent och snyggt omkring sig.
  • Henrik W
    Henrik W skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag har anlitat Garant bygg & bad ett antal gånger och har alltid varit nöjd.
    Bla byte av alla fönster,yttertak och renovering av badrum från 1968.
    Eftersom vi bor i ett gammalt hus där inga mått är standard så är det viktigt med kompetenta hantverkare som är flexibla och löser problemen.
    Jag kommer definitivt att anlita Garant framöver.
  • Ingar L
    Ingar L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant Bygg&Bad har utfört ombyggnaden av vårt badrum. Arbetet är mycket snyggt och bra utfört. Vi kan verkligen rekommendera företaget, men ej ge full poäng eftersom en detalj ännu inte är klar efter snart 3 mån. och lägenhetsnycklarna ej återlämnade. Har inte fått besked om när det blir helt klart.
  • Sebastian B
    Sebastian B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Seriöst företag som vill kundens bästa. Är otroligt nöjd på arbetet de har gjort i min lilla lägenhet på Kungsholmen. Har bland annat rivit en stor del av en vägg för att öppna upp mellan kök och vardagsrum samt byggt en loftdel i den inre hallen vilket blev perfekt. Jag kan starkt rekommendera Garant Bygg för dem som söker duktiga hantverkare!

Bjuletorg 13, 122 41 Enskede