Alla kategorier Badrum Stockholms län Stockholm Norrmalm Vasastan Garant Bygg & Bad AB

Garant Bygg & Bad AB

Bjuletorg 13, 122 41 Enskede — Visa karta

Garant startade redan på 50-talet och har genom åren som gått vuxit till det heltäckande byggföretag vi är idag. Med 50 anställda har vi bred kompetens i bolaget och vi utför gärna helentreprenad inklusive bl.a. elektriker, kakelsättare och byggledare.

Vi utför alltså det mesta inom bygg, men vi är riktiga specialister på kök, badrum och olika större renoverings- och ombyggnadsprojekt. Restauranger och kontor har vi renoverat många vilket gett oss specialistkunskaper även på det området.

Befinner du dig i Stockholms innerstad? Vi tycker det är utmanande och roligt att arbeta där andra kan få huvudvärk! Trånga gator och mycket trafik ser vi inte alls som problem.

Kontakta oss när du vill ha en snabbare, mer flexibel och ansvarstagande byggfirma!

Läs vad 115 kunder tycker om Garant Bygg & Bad AB

• 2019-07-04

Mats B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Snabbt, effektivt och bra dialog Läs mer
  • 2019-06-12

Philips R skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant bygg och bad har funnits lång tid .
    Har jobbat ihop till och från .
    Och det är ett toppen gäng .

Mvh Philips rör AB . Läs mer
  • 2019-05-14

Therese L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    För att veta vilket företag vi skulle välja så granskade vi dem noga på webben. Garant till skillnad från många andra byggföretag visade sig ha ett flertal på riktigt anställda inte mindre än 28 st!! med alla nödvändiga kompetenser ”in house” som målare, röris, elektriker etc. Vi tog offerter från några företag och även där låg Garant lägst så valet blev lätt.
    De började med att skärma av byggområdet med plast och bar sedan den tunga tvättmaskinen uppför den mycket smala och branta trappan upp till duschrummet på tredje våningen för att vi skulle kunna tvätta under tiden arbetet pågick. Så hänsynsfulla och engagerade. I ett så omfattande arbete som de skulle utföra måste man räkna med att något blir lite galet men vi har knappt hunnit nämna det så är det straxt korrigerat. De har varit ytterst hjälpsamma och tillmötesgående och bl.a. flikat in med råd och smarta idéer när vi själva varit osäkra.
    Garant har nu förvandlat vår unkna källare till en gnistrande pärla. I stället för de slitna, sneda och krångliga utrymmena har vi nu ett stort lyxigt rum för tvagning, klädvård och klädförvaring med vattenburen uppvärmning i golvet till ett mycket rimligt pris. Blir det några fler renoveringar så är det till detta företag vi kommer vända oss till. Läs mer
  • Annica S

2019-05-12

Annica S skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Anlitade Garant Bygg för att bygga om ett duschrum och vi blev mycket nöjda. Läs mer
  • 2019-05-08

Daniel A skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant hjälpte oss med renovering och ombyggnad av två badrum. De jobbade snabbt och effektivt och vi är väldigt nöjda med resultatet. Träffsäker offert på båda badrummen, klart prisvärda!
    Lite strul på slutet på grund av mänskliga faktorn då en olyckshändelse gjorde att det drog ut på tiden me badrum 2. Läs mer
  • 2019-05-06

Ebba B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi har gjort en fullständig badrumsrenovering. Vi är väldigt nöjda med renoveringen som enligt oss har gjorts på ett mycket bra sätt. Personalens har haft ett trevlig bemötande, de hållit alla tider, utfört arbetet och ansträngt sig så att vi ska slippa olägenheter så långt som möjligt. De har väl levt upp till de förväntningar vi hade när vi inledde renoveringen. De kan rekommenderas för liknande arbeten. Läs mer
  • 2019-05-03

Tom M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Totalrenovering av lägenhet. Bra bemötande. De löste allt enligt våra önskemål. Läs mer
  • 2019-04-18

Lars A skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Proffsbyggare, kan inte bli bättre. Läs mer
  • 2019-03-19

Anna K skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant Bygg var pålitlig, och levererade det som vi hade kommit överens om. Det var lite strul med rörmokaren vilket försenade färdigställandet, men helhetsintrycket är väldigt bra och vi har rekommenderat företaget till våra grannar. Läs mer
  • 2019-03-10

Tina L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Totalrenovering av villa i Sollentuna som Garant Bygg & Bad AB utfört utmärkt. Totalrenoveringen har innefattar utbyggnad om 18kvm i tre plan, ny fasad på hela huset, nytt rak, alla våtutrymmen, nytt kök samt nya ytskick.

Bra genomgång innan byggstart samt bra uppföljning under bygget gång.
    Snabba och skickliga hantverkare.

Rekommenderar starkt Garant Bygg & Bad AB. Läs mer
  • 2019-03-07

Charlotte H skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Ändring av planlösning med nya väggar och öppningar. Nydragen el i dessa delar. Rivning av väggar m.m. för att bygga badrum i hjärtat av huset. Resultatet utmärkt! Rekommenderas varmt! Läs mer
  • My D

2019-01-21

My D skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Väldigt nöjda med vårt nya badrum. prisvärt och lyhört. Blev klara en vecka innan utlovat och njuter för fullt Läs mer
  • 2019-01-18

Sven W skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Helt ok. Det blev ett fint badrum. Läs mer
  • Erik T

2018-12-08

Erik T skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Nytt badrum kombinerat med tvättstuga. Professionellt bemötande, noggrant. Gillade särskilt att mindre anmärkningar vid slutbesiktning åtgärdades direkt och utan någon diskussion! Läs mer
  • 2017-12-31

Marie E skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant Bygg och Bad AB renoverade mitt kök och badrum. Tack vare deras kompetenta personal fick jag både ett exeptionellt stilrent och användbart badrum och ett dito kök. Jag har tummen mitt i handen och lämnade över allt ansvar till projektledaren att förverkliga min dröm. Han och hantverkarna visade sig vara både pålitliga och professionella och levererade ett resultat var långt bättre än det jag kunde drömma om. Kort: jag är supernöjd! Läs mer
  • 2017-12-29

Pär B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant renoverade hela vår källare till ett toppenresultat. Drog ut lite på tiden men vi ändrade oss en hel del under resans gång. Duktig och lyhörd personal. Vi tog in flera offerter och Garant känndes tryggt och seriöst. Inte de billigaste men vi är nöjda att vi valde dom. Läs mer
  • Andrea H

2017-12-18

Andrea H skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag tog in olika offerter men beslutade mig till sist för Garant. Både tack varje ett bra pris men också för det professionella intryck de gav mig. Garant totalrenoverade mitt badrum och allt gick enligt tidsplan och budget. Dom kom med egna förslag och var alltid lätta att få tag på vilket jag uppskattade väldigt mycket. Kan absolut rekommendera :) Läs mer
  • 2017-10-20

Johannes E skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi renoverade badrummet via Garant. Tidsplan och budget hölls! Resultatet blev supersnyggt! Trevligt, noggrant och proffesionellt bemötande.

En enorm fördel med Garant var att vi kunde förbeställa all inredning via dem och få det levererat, och till och med utbytt om det inte passade! Ofta billigare än om vi hade köpt själva! Helt fantastiskt! 🎉

Skulle definitivt anlita Garant igen. Stort tack till Fredrik, Milan, Valdemar och alla andra inblandade! Läs mer
  • Maria M

2017-06-09

Maria M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant helrenoverade vårt badrum. God kommunikation med arbetsledning och noggrant utförd renovering. Tidsplanen och offerten höll. Det enda som vi inte var nöjda med till viss del är projektledningen. Svårt att få kontakt och sen med återkoppling. På det stora hela är vi mycket nöjda och kan rekommendera Garant till andra som vill renovera sina badrum. Läs mer
    2017-06-12 Garant Bygg & Bad AB svarar Maria M
    Hej Maria, tack för ditt omdöme!
    Va roligt att höra att ni är nöjda med ert badrum och att ni rekommenderar oss!
    Vi är även tacksamma för den feedback du nämner rörande projektledningen. Vi jobbar varje dag med att förbättra och effektivisera kontakten mellan projektledning och beställare.

Hoppas ni får många fina minnen i ert nya badrum!

Valdemar - Garant Bygg & Bad
  • Jonas T

2017-06-07

Jonas T skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi renoverade vårt kök, hall, tvättstuga samt ytskikten i stora delar av huset, med hjälp av Garant. Med kort varsel lyckades de få allt på plats trots julhelger, så att vi kunde flytta in på utsatt datum. Kunnigt och trevligt bemötande från snickare, målare och elektriker. Läs mer
    2017-06-07 Garant Bygg & Bad AB svarar Jonas T
    Hej Jonas!
    Tack så mycket för de fina orden! Hoppas vi hörs nästa gång som ni går i renoveringstankar!

Valdemar
  • 2017-01-26

Björn H skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi har totalrenoverat två badrum genom Garant och vi är mycket nöjda med deras arbete! Båda badrummen har blivit klara i tid, inga extra kostnader har tillkommit utöver offerten och sist men inte minst - arbetet har utförts med mycket hög kvalitet! Dessutom har de som har arbetat hos oss i huset genomgående varit väldigt trevliga, lyhörda för våra önskemål och alltid avslutat dagarna med att städa undan efter sig, vilket har varit mycket uppskattat av vår familj. Så för dig som funderar på att renovera ditt badrum kan jag verkligen rekommendera Garant! Läs mer
  • 2016-11-19

Ulf D skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi är nöjda med resultatet av totalrenovering av vårt badrum. Läs mer
  • 2016-11-18

Stefan B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Struligt med stort S! Glada med okunniga! Läs mer

Omar A skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Fungerar riktigt smidigt, innan och efter! Läs mer

Tage S skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra, med en hel del problem. Slarv i slutet av entreprenaden. Läs mer

Nathalie G skrev om Garant Bygg & Bad AB
    De skulle byta ett rör hos oss som inte ens var trasigt men lutade åt fel håll - resultatet av deras jobb var att röret började läcka och vårt parkettgolv blev förstört. Rekommenderas INTE Läs mer
    2016-11-18 Garant Bygg & Bad AB svarar Nathalie G
    Hej Nathalie! Tack för din bedömning.
    Det är sant att vi varit hemma hos er angående ert läckande rör. Dock bytte vi enbart avloppssatsen som sitter under diskhon (21/3-16), inget arbete utfördes på röret under köksstommarna (Det röret som din sambo har skickat bild på till oss den 6/9-16).
    Efter detta mail har ni varit i kontakt med en av våra hantverkare som kontaktat er för att avhjälpa felet men en tid för inspektion lyckades inte avtalas.
    Slutligen tycker jag det är synd att ni inte kontaktade oss innan ni valt att göra denna bedömning på nätet.
    Jag ser inga brister i den kontakt vi har haft oss emellan.
    Återkom gärna till mig med era åsikter direkt nästa gång så blir det lättare att kommunicera.
    valdemar.winberg@garantbygg.se

Valdemar
  • 2016-11-06

Inger F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra, mycket duktiga och trevliga hantverkare. Vi helrenoverad vår lägenhet, tog upp ett dörrhål i betongvägg och flyttade köket. Jobbet skulle ta 6-7 veckor men tog 11. Projektledaren lite svår att få kontakt med och återkoppling från. Tips: Var noga med avtalet så att allt täcks in så slipper ni kanske oväntade extrakostnader. Ett stort jobb som vi överlag är mycket nöjda med. Läs mer
  • 2016-10-03

Bo Ö skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Företaget var ok, men främst Tofik som arbetade i min våning var jättebra. Han var samvetsgrann och yrkeskunnig. Såna som han ska ni vara rädd om!

Ber även om ursäkt för sent svar.
    Bo Östlund, Odengatan 26, Stockholm Läs mer
  • 2016-09-11

Jesper K skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Mycket bra bemötande i början, lite sämre ju längre processen gick. Falerade främst på kommunikationsfronten - ett tag fick man inte tag på kontaktpersonerna. Så det var lite dålig projektledning bitvis. Bra hantverkare, lite klantiga i vissa moment dock. Byggarbetsplatsen i detta fall är ju ett hem där det bor folk och då kanske man kan tänka till huruvida man går in med leriga skor tex.

Betyget blir ändå en svag 4:a. Det var mycket som var bra med Garant även att dom har lite att jobba på. Läs mer
  • 2016-08-30

Anders I skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Köpte både eljobb, måleri och tapetsering.
    Mycket nöjd med bemötande, flexibilitet och kvalitet på utförda arbeten. Läs mer
  • 2016-08-30

Daniel B skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Mycket gott bemötande och hög service från första kontakt tills dess att projektet var avslutat. Med personlig kontakt under hela processen som snabbt svarade på de frågor vi hade inför, under och efter arbetets utförande.

Vi genomförde köksrenovering och är mycket nöjda med resultatet där Garant tog ansvar för alla moment från rivning till montering och målning samt installation av vitvaror. Vi slipade även golv som vi blev nöjda med.
    Under arbetets gång var kommunikationen med arbetsledaren mycket bra och de avvikelser som uppstod hanterades på ett bra sätt och i samverkan med mig som kund.

Kommer absolut kolla med Garant Bygg nästa gång vi ska göra något hemma. Läs mer
  • 2016-08-28

jan b skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Proffs som vet vad de håller på med. Skickad dem ett ordentligt underlag och fick bra förslag på möjliga förbättringar. Problemfritt genomförande av köksflytt till annat rum samt renovering av två badrum. Klarade av en del avancerat snickeriarbete som behövdes för att anpassa köket i det nya rummet. Tidsplanen höll och arbetet utfördes till avtalat pris. Fick kanske 7-8 offerter på jobbet. Glad att jag i slutänden valde Garant. Småproblem som uppstått nu under garanti tiden fixades utan tjafs. Läs mer

Elias F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Seriös och kompetent byggföretag. Läs mer

Marie F skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Oproffsiga, oseriösa och onödigt dyra. Min köksrenovering blev försenad flera veckor för något som borde tagit max en-två att bli klara med. Dessutom massa fusk som jag upptäckt i efterhand, slarvigt fastskruvade handtag och luckor som lossnat och en planka vid diskmaskinen som lossnar varje gång maskinen startar. Rekommenderas INTE!!!!!!! Läs mer

Johan M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Mycket snabbt och tjänstvilligt bemötande från Garant. Läs mer
  • 2016-08-25

Anna-karin S skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Det fungerade ganska bra. Det jag saknade var tydlig tidplan, när folk var på plats och inte samt vilka som var där. Slarviga underleverantörer orsakade problem.
    Upplevde arbetsledare och chef som mycket kompetenta. Läs mer
  • 2016-08-25

Elin L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Garant bygg & bad är en otroligt bra firma att anlita, vi flyttade vårt kök och är otroligt nöjda. De höll sig inom tidsramen, bra pris samt trevlig personal! Rekommenderar starkt! Läs mer
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Elin L
    Hej Elin! Det värmer att höra hur nöjda ni är med ert kök!
    Tack så mycket för den fina recensionen!

Märta M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Fick ett bra intryck från början, men som alltid med hantverkare (generellt) så uppstår det ju alltid några småsaker på vägen. Jag upplever ändå att de var schyssta och svarade på alla mina frågor. På slutet uppstod det oenighet om kompensationen för den lilla vattenskadan i köket, men det löste sig också så småningom. Jag fick min vilja igenom, men medan de funderade så fick de ju inte heller betalt. Blev bra ändå i slutändan och jag är mycket nöjd med badrummet. Läs mer

Britta M skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi fick hjälp med att renovera vårt badrum. Fick direkt bra kontakt med vår projektledare och övriga anställda. Samtliga var proffsiga, positiva, punktliga och hjälpsamma och gjorde ett bra jobb. Vi rekommenderar gärna företaget och kommer att anlita dem på nytt. Läs mer
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Britta M
    Hej Britta!
    Det är verkligen kul att höra om hur nöjda ni är med badrummet! Hoppas att vi hörs när nästa projekt blir aktuellt!

Tack för ditt förtroende!
  • Martin Z

2016-08-24

Martin Z skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi kontrakterade Garant för en badrumsrenovering. Första intrycket var väldigt positivt med proffsigt och trevligt bemötande. Men själva renoveringen drog ut på tiden och chefen som ledde arbetet lyste med sin frånvaro, var omöjlig att nå per telefon och lämnade ingen fortlöpande information. Tack vare duktiga och trevliga hantverkare, som själva tog på sig att koordinera arbetet när chefen inte gjorde det, blev badrummet klart ett par veckor efter utsatt tid. Vi är mycket nöjda med resultatet, men önskar att Garant kunde bli bättre på att informera sina kunder när det blir förseningar eller problem uppstår. Det är trist när man måste ringa och tjata för att någonting ska bli gjort. Läs mer

Lars P skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag lät Garant, att under våren 2016 på löpande räkning, bygga ett större exklusivt badrum på mitt lantställe på en ö i skärgården samt att göra ett antal anpassningar i min våning i Stockholm City. Det var ansvarsfulla och de utförde de olika hantverk som genomfördes med skicklighet. Vi är mycket nöjda Läs mer

Charlotte L skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Jag är nöjd med den hjälp jag fick. Bra utfört och effektivt Läs mer

Andreas E skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Oerhört nöjd med det projekt som pågick nästan under ett års tid. Alla som var delaktiga levererade lver förväntan och hjälpte till med idéer att förfina våra tankar. Läs mer
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Andreas E
    Hej Andreas!
    Tackar så mycket för de fina orden!

Välkommen åter med planer för eventuella kommande projekt!

Göran D skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Bra personlig service. Lite slarvigt hopsatta offerter. Läs mer
  • Mehdi G

2016-08-24

Mehdi G skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Kompetenta personal som utför jobbet profetionellt med utmärkt resultat. De reste vårt fina hus och gjorde ett enastående jobb. Tack alla som var inblandade och byggde vårt hus. Läs mer

Erik P skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Proffsiga. Drog ut på tiden men slutresultatet blev toppen! Läs mer
    2016-08-25 Garant Bygg & Bad AB svarar Erik P
    Hej Erik!
    Tack för din rekommendation!
    Givetvis skall ett projekt hålla tidsplanen och vi jobbar dagligen på att bli ännu bättre på detta.

Hoppas att du vänder dig till oss vid nästa renoveringstillfälle.

Göran G skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Hej Garant Bygg..
    Jag vill tacka för ett bra jobb med min källare. Ulla och jag har nyttjat vår nya relaxavdelning nästan varje dag och vi är fortfarande lika nöjda! Läs mer
    2017-06-09 Garant Bygg & Bad AB svarar Göran G
    Hej Göran!
    Va roligt att ni fortfarande är nöjda med er källare!
    Hoppas ni överväger att kontakta oss inför eventuella nya projekt!

Andreas K skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Snabbt, smidigt och ett fantastiskt resultat! Garant bygg och bad har gjort jobb åt många i min släkt under säkert 10 år och nu var det min tur att renovera. Trevlig projektledare som kom ut och lämnade offert på mitt kök och inte kort tid därefter var arbetet igång. Jag är supernöjd med mitt resultat och rekommenderar Garant bygg och bad om du ska renovera ditt hem! Läs mer

Christer K skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Efter många besök från en rad av hantverksfirmor kom vi till beslut och valde Garant för vår ombyggnation av badrum och spa-avdelning hösten 2015. Administrativa delen sköttes proffsigt från första kontakt till slutbesiktning. En viktig detalj för min del är att veta vilka personer som finns i mitt hem när jag är på jobbet, och eftersom Garant har all personal under samma tak, rörmokare, elektriker, snickare osv. så kändes det tryggt.
    Trevliga killar som ger ett proffsigt intryck och ett väldigt fint resultat.

Tack Garant! Läs mer
  • 2015-07-10

Lars E skrev om Garant Bygg & Bad AB
    Vi träffade Garant som gav offert för att totalrenovera vårt badrum, då priset var bra bestämde vi oss för att välja Garant för att utföra jobbet. Men tyvärr så har det visat sig näst intill omöjligt att få kontakt med företaget för att slutföra de sista detaljerna. Vi har ringt och mailat massor av gånger och när man väl får tag på dem lovar de att svara nästkommande dag men detta händer aldrig. Efter mer än 2 månaders försök har vi gett upp och får börja om upphandlingen från början. Jag vill därför råda andra att undvika Garant. Läs mer

Bjuletorg 13, 122 41 Enskede