Alla kategorier Mäklare Stockholms län Nacka Mäklarhuset Mäklarhuset Älta & Tyresö

Mäklarhuset Älta & Tyresö

Ältavägen 202, 138 30 Älta — Visa karta

Vi på Mäklarhuset kan området runt Älta och Tyresö fullt ut. Vi har lång erfarenhet och förutom bostäder även koll på skolor, kommunikationer och service. Vår breda kunskap har lett till landets nöjdaste kunder, något som vi är mycket stolta över.

Vi förmedlar lägenheter, fritidshus, villor och tomter. Dessutom erbjuder vi fri värdering och rådgivning vid alla steg i din affär. Vi vill att det ska vara tryggt och säkert att byta bostad. Välkommen till oss, vi lovar att affären blir framgångsrik och enkel!

Läs vad 506 kunder tycker om Mäklarhuset Älta & Tyresö

• 2019-05-14

Silvije A skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har sålt vår 5-rummare på Stensövägen och det gick så smidigt. Rebecca ordnade en VIP-visning och efter den fick vi ett bud som vi accepterade. Så skönt och snabbt!
    Rebecca känns proffsig på alla sätt. Hon kan sin kund. Hon gör allt för att hitta det man söker och gör allt för att sälja till ett bra pris.
    Jag kan rekommendera Rebecca till alla jag känner :) Läs mer
  • Joakim A

2019-05-13

Joakim A skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Kunnig och har ett bra bemötande, får både köpare och säljare att känna sig trygga och väl informerade. Läs mer

Marianne E skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har köpt en bostadsrätt om tre rum och kök.
    Jag blev mycket bra bemött av mäklaren och besåg bostadsrätten först ensam och vid visningen.
    Jag fick bra och tydlig information om bostadsrättsföreningens ekonomi och situation.
    Mäklaren var tillmötesgående och kunnig så det är en positiv upplevelse av att ha köpt denna bostadsrätt. Läs mer

Erik K skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi sålde vår lägenhet och är mycket nöjda med Rebeccas professionella bemötande, personliga service och snabba återkoppling. Rebecca överträffade förväntningarna och vi kan varmt rekomendera henne. Läs mer

Karin S skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Rebecca har sålt två lägenhet åt mig. Alltid tillgänglig för återkoppling, svar på frågor osv. Proffsig, tydlig och inte minst engagerad i just din lägenhetsaffär. Läs mer
  • 2019-05-09

Sandra T skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har köpt en 5:a och sålt en 3:a i Älta. Vi blev bemötta på ett professionellt sätt och vi är supernöjda med både köp och försäljning av lägenhet.
    Vi förväntade oss att allt skulle ta längre tid än vad vi trodde. Men med hjälp av Rebecca, som visste vad vi var ute efter att köpa och vad vi ville sälja för, hittade hon både säljare och köpare som passade oss utmärkt. Läs mer
  • 2019-04-03

Linda T skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Trygg, kunnig, uppmuntrande. Bra service också av mäklarassistenten på kontoret💕 Familjär och nära känsla. Omhändertagen från start till mål. Läs mer
  • 2019-04-02

Per W skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Kunnig och påläst verkade som hon har koll på fakta.
    Det gick fort och vi fick mer än vad vi väntade oss
    Vi sålde en bostadsrätt i Tyresö. Läs mer
  • Rickard H

2019-04-01

Rickard H skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpte villa. Trevlig, proffsig och seriös.
    Jörgen och Mäklarhuset ser till både säljare och köpare för att alla inblandade ska landa bra i affären tillsammans.
    Jag har tidigare sålt genom Mäklarhuset och uppfattningen är likadan nu, som då. Läs mer
  • 2019-02-20

Charlotta S skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Peter är en toppenmäklare som har sålt vårt radhus. Han utstrålar kunnighet med värme och skapar trygghet till både säljaren och köparen. Rekommenderar varmt Peter från Mäklarhuset. Läs mer
  • 2019-02-19

Linda T skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Det kändes tryggt att ha Peter som bollplank o stöd när jag köpte mitt hus. Han förkladrade processens olika steg o vägledde mig med van o stadig hand fram tills allt var klart. Såg till att det skulle bli bra både för mig som köpare samt för säljarna. Läs mer
  • 2019-02-16

Grazyna N skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Har bara bra erfarenheter med kontakt med Rebecca. Mycket proffsig Läs mer
  • 2019-02-14

Anna S skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Personlig men samtidigt professionell. Ger kontinuerlig återkoppling processen igenom. Allt man som säljare kan önska. Toppen! Läs mer
  • 2019-02-13

Christian B skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte bostad där Jörgen var mäklare och han skötte allt exemplariskt. Läs mer
  • 2019-02-12

Ulrika R skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpare av lägenhet. Mäklaren var kunnig och förtroendeingivande. Läs mer
  • 2018-12-14

Pernilla P skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Trevlig, kunnig o tillmötesgående. Läs mer

Ulrika A skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Han är varm och personlig och han tar sig tid Läs mer
  • Ola H

2018-12-13

Ola H skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Har bara bra erfarenheter. Alltid bra bemötande, tydlig, noggrann och ärlig. Läs mer

Juliën L skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Peter really helped us getting to know the tips and tricks of the Swedish house market and was very thorough in pointing out the good and the not so good parts of the house we bought. We were very happy with his help. Läs mer

Regina U skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte ett hus i Älta och Peter lyckades verkligen sälja in området. Läs mer
  • 2018-12-12

Tobias N skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpte ett radhus av Peter, blev alltid bra bemött vid all kontakt.
    Han var väldigt kunnig och bra påläst om objektet. Läs mer
  • 2018-12-11

Anne Ö skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    under 2018 har jag köpt radhus och sålt lägenhet via Peter. Jag har genom åren både köpt och sålt bostäder via Peter så detta var inte första gången.

Jag uppfattar Peter som en tydlig och noggrann mäklare och en person som är ärlig och omtänksam.

Peter, är tydlig och noggrann med att man både inhämtar och lämnar rätt information,

Jag skulle använda Peter igenom och jag kan rekommendera hans tjänster till 100%. Läs mer
  • 2018-12-11

Åsa W skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har sålt mitt radhus i Älta via Mäklarhuset och Peter Ramani. Peter har väldigt god kännedom om Älta och är en mäklare med väldigt hög känsla för service utan att tumma på etiken och blir för mycket 'säljare' vilket jag anser vara ett vinnande koncept. Peter är lätt att ha att göra med, enkel att nå för frågor och funderingar och hjälpsam på alla sätt. Läs mer

Britt O skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jättebra bemötande.
    Snabba svar på ev frågor. Läs mer

Britt O skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Alltid vänligt bemött och känt mig välkommen. Läs mer

Elof H skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    • Köpt en bostadsrätt
    • På ett glatt och proffisionellt vis
    • Kunde svara på samtliga frågor och bjöd på kaffe. Bra.

○ Bra att Lundgren inte var för på under visningarna utan att man fick kika lite själv. Uppskattas. Läs mer
  • Ola H

2018-12-07

Ola H skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi är supernöjda med Rebeccas jobb. Väldigt positiv och drivande, ställer verkligen upp om det behövs, och samtidigt lyhörd, rak och ärlig om de hinder och svårigheter som kan finnas. Läs mer
  • Nisar M

2018-11-13

Nisar M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köp av hus i Tyresö!

Vi kom i kontakt med Peter Ramani i egenskap av att han var ansvarig mäklare för ett hus vi var intresserade av i Tyresö kommun.

Jag har genom åren haft kontakt med många mäklare då jag både sålt, och köpt ny bostad för att bo i. En vanlig upplevelse har varit att mäklaren enbart har varit intresserad av att sälja till högsta pris utan att leverera särskilt mycket till köparen. Fokus har varit att inkassera provisionen och tillfredställa säljaren. Problemen som sedan uppstått med bostaden har köparen fått ta med säljaren, medan mäklaren lutar sig lugnt tillbaka och njuter av sin flådiga tillvaro. Det har inte funnits någon transparens i hela försäljningsprocessen.

Peter är den mest professionella mäklaren jag träffat. Han tar hand om såväl säljare som köpare. Av ca 70 husvisningar jag varit på tillsammans med min fru är han den enda mäklaren som bjudit in besiktningsmannen för att man skall kunna ställa frågor till honom under själva visningstiden på besiktningsprotokollet som han utfärdat. Han är behjälplig med alla typer av frågor och har alla papper i ordning på visningarna. Det visar mig som köpare att han vet vad han säljer och agerar som ett proffs.
    Detta gör att många bibehåller ett intresse för bostaden som man eventuellt är intresserad av om mäklaren kan svara på frågor och vet vilka åtgärder som eventuellt behövs.

Tyvärr, för vår del, gjorde Peters professionella sätt att agera som mäklare, tillsammans med att många gillade huset att priset stack iväg. Vi köpte dock huset och är superglada med vårt köp.

Om vi någonsin säljer vårt nya hus är det Peter som kommer att få sälja huset.

Han är helt enkelt en toppmäklare!

/N&E Läs mer
  • 2018-11-13

Erik M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Upplever Peter som ärlig och mån om att både köpare och säljare ska känna sig trygga med processen. Läs mer
  • 2018-11-12

Louise O skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag sålde mitt hus i Älta med Peter och är supernöjd från start till mål. Peter är engagerad, noggrann och lyhörd. Kan starkt rekommendera honom! Läs mer
  • 2018-11-12

Michelle C skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Hjälpsam och proffsig! Kunde inte vara nöjdare! Läs mer

Yngve C skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpt hus via Peter Ramani.
    Peter är en seriös mäklare som ger adekvat information och svar på de frågor som jag som köpare haft.

. Läs mer

Leif B skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Mycket professionell och mycket aktiv.
    Gäller försäljning av fastighet i Älta Läs mer

Anna S skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Personligt och proffsigt. Klockrent hela affären igenom. Läs mer

Lars L skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Den utan tveckan trevligaste mäklaren jag varit i kontakt med. Läs mer

Erik Å skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Peter har hjälpt oss sälja vårt hus i Älta. Han har tålmodigt och under lång tid ödmjukt bollat hur vi tänker, hur marknaden fungerar samt rakt vad vi kan förvänta oss.
    Peter är en mycket erfaren mäklare med god lokalkännedom och också mycket trevlig. Han är lätt att ha att göra med och även en god psykolog.
    Vi är mycket nöjda med vårt bemötande.
    Med vänlig hälsning, Erik & Anna-Karin Läs mer

Susanne M skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte en tomt genom Peter Ramani Mäklarhuset Älta. Väldigt professionell, trevlig, ärlig och ett genuint bemötande. Såg till båda parter och vi kunde finna en lösning som kändes bra för både säljare och köpare. Läs mer
  • Lucille Lussan W

2018-11-09

Lucille Lussan W skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har sålt vårt hus och mäklaren har varit väldigt ödmjuk, lyhörd och omtänksam m.a.o. haft ett mycket gott bemötande. Våra förväntningar har uppfyllts och vi är mycket nöjda med hela processen. Läs mer

Serdar O skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Fantastiskt duktig mäklare från början till slut. Även mäklarassistenten var över förväntan och mycket bra. Läs mer

Carl-henrik S skrev om Peter Ramani en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte en tomt i Älta genVäldigt bra mäklare, seriös, trevlig. positiv! Läs mer

Elsy H skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har sålt ett radhus och jag blev väl bemött av Rebecca. Hon har varit proffsig och tillmötesgående från första dagen jag tog kontakt med mäklaren. Priset blev mer än vad vi gick ut med, så jag är mycket nöjd.
    Ingegerd Hultquist. Läs mer

Jenny L skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi köpte vårt radhus av Jörgen och var väldigt nöjda med hans snabba återkoppling under budgivningen. Han var dessutom mycket trevlig och kunnig och skötte hela affären på ett otroligt professionellt sätt. Vi är väldigt nöjda köpare! Läs mer

Mikaela E skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Super trevlig och var till lags under hela processen. Läs mer

Mats P skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Köpte ett hus och tycker att bemötandet vid visningar och kontakten genom processen varit föredömlig! Jörgen är mycket hjälpsam, påläst och tillgänglig. Är jättenöjd! Läs mer

Mark L skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jörgen är väldigt professionell och kunnig, vilket vi upplevt under hela vår ’resa’ från många visningar till att köpa i Älta. Läs mer
  • 2018-11-07

Karolina R skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Väldigt proffsig och kunnig. Tryggt för oss som säljare. Snabb på att svara på frågor. Kan varmt rekommendera Jörgen. Läs mer

Johanna A skrev om Rebecca Nowicka en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Vi har köpt ett radhus i Älta och vi blev väldigt bra bemötta av Rebecca. Hon möter våra frågor snabbt och är väldigt hjälpsam när vi behöver det. Väldigt positiv.
    Mycket, mycket nöjda! Läs mer

Erik D skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Professionellt utfört uppdrag, mycket trevligt bemötande. Utan tvivel bästa mäklarbyrån i trakten. Läs mer

Pernilla H skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Jag har köpt en lägenhet i älta och då varit i kontakt med Jörgen. Mkt trevlig, professionell, omtänksam o ärlig / rak.
    Mkt nöjd med allt 💕 Läs mer

Fredrik F skrev om Jörgen Lundgren en del av Mäklarhuset Älta & Tyresö
    Mycket trygg och bra mäklare och lätt att ha kontakt med. Läs mer

Ältavägen 202, 138 30 Älta