Alla kategorier Mäklare Stockholms län Stockholm Hässelby-Vällingby Vällingby Fastighetsbyrån Fastighetsbyrån Vällingby

Fastighetsbyrån Vällingby

Vällingbyplan 7, 162 13 Vällingby — Visa karta

Välkommen till Fastighetsbyråns kontor mitt i hjärtat av Vällingby! Här hittar du ett område med både lägenheter, villor, härliga grönområden och badplatser men ändå bra förbindelser in till Stockholm city. Vi mäklare som jobbar här har koll även på Hässelby och Spånga.

Vi har stort engagemang och skräddarsyr gärna våra tjänster utefter våra kunders kriterier och önskemål. Självklart kan du anlita oss vare sig du vill köpa eller sälja! Fastighetsbyrån är en av Sveriges absolut största mäklare. Oss kan du fråga om vad som helst. Välkommen!

Läs vad 872 kunder tycker om Fastighetsbyrån Vällingby

• Alfred J skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy sålde min lägenhet på en dålig marknad men ansträngde sig verkligen för att jag skulle få det pris jag ville ha.
    Han kom med tips före och efter försäljningen som var bra för mig som inte är lika insatt i bostadsaffärer.
    Han är ärlig och rak och lovade aldrig guld och gröna skogar.

Om jag får chansen i framtiden så kommer jag att anlita Jimmy igen.
    Och som jag sagt tidigare, Sveriges bästa mäklare! Läs mer
  • Sami Y skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Hej!
    Vi är mycket nöjda av Carina som en duktig och snäll mäklare.
    Tack.
    Josephine och Sami Läs mer
  • Camilla S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy är trevlig och hjälpsam och svarar snabbt på frågor via sms. Rekommenderas verkligen! /Camilla Läs mer
  • Michaela H skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Vi har köpt en villa. Stefan har stor kunskskap om området men också av den typ av villa som vi köpte. Stefan gav tips om hur man skulle kunna planera om man, som vi, vill göra vissa renoveringar. Stefan är lättillgänglig, trevlig och har ett mjukt sätt. Läs mer
    2018-10-17 Stefan B svarar Michaela H
    Hej Michaela, Tack så jättemycket för de fina orden! Kull att ni är så nöjda med köpet! Vi ses på tillträdet. Vänligen Stefan Berglund
  • Oscar T
    Oscar T skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Jag är väldigt nöjd med Yosef som min mäklare. Träffade flera olika mäklare som jag visste hade sålt i samma port där min lägenhet låg men kände direkt när jag träffade Yosef att han var rätt. Väldigt personlig men ändå extremt professionell i sitt agerande. Alltid snabb i sin återkoppling till mig och även nu efter affären är han fortfarande behjälplig när jag hör av mig. Jag rekommenderar verkligen att sälja med Yosef! Läs mer
  • Arman S
    Arman S skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod Panjaki sålde min lägenhet på Astrakangatan 110 A. Jag som säljare är super nöjd med Rambod ! Jag behövde sälja lägenheten snabbt, därför var mina föväntnigar på slutpriset ganska låga. Men Rambod gjorde det overkliga verklig! Jag skulle rekomendera Rambod Panjaki alla dagar i veckan! Läs mer
  • Urban L skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Bra bemötande och tydlig information inför försäljning. Mycket god lokalkännedom vilket bidrar till värdering med verklighetsförankring. Läs mer
    2018-10-16 Stefan B svarar Urban L
    Hej Urban, Vad roligt att höra att du uppskattar mitt arbete och min kompetens. Stort tack för fin rekommendation! Hälsning Stefan
  • Mohammad amdad ullah C skrev om Stefan Berglund en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Sefan is really helpful person, I bought property through him. Läs mer
    2018-10-16 Stefan B svarar Mohammad amdad ullah C
    Hi Amdad, Thank you very much for your kind words! Best Regards Stefan
  • Therese B
    Therese B skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy är snabb på att svara och återkoppla. Jag bytte bostad pga skilsmässa och han var den mänskligaste mäklaren jag någonsin träffat! Jag berättade om min situation och han i sin tur berättade den för säljarna... Jag slapp budgivning (köpte innan visning) och Jimmy ordnade ett pris som funkade för både mig och säljaren. Stor cred till både Jimmy och säljaren där pengar inte blev allt utan bara ren medmänsklighet och godhet. Jag kan starkt rekommendera Jimmy Solkarin! Han är en stjärna! Läs mer
  • Jack M skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    För ganska exakt 1 år sedan köpte jag en lägenhet via Jimmy och då kände jag mig som köpare otroligt nöjd, men även säljaren var mycket nöjd. Nu, 1 år senare, sålde jag samma lägenhet via Jimmy också till ett pris som är det högsta sedan 1,5 år tillbaka i föreningen (för den storleken). Dålig marknad? Nej, det finns inget sånt för Jimmy. Han jobbar otroligt hårt för att både köpre och säljare ska bli nöjda, är alltid tillgänglig via mail/sms/telefon och är mycket lugn och kunnig (vilket ledde till ett lugn hos mig som säljare med). Ett exempel är att jag var mycket upptagen dagen vi hade kommit överens om att jag skulle lämna över nycklarna till honom inför visningen - och han mötte upp mig klockan 23:30 för att hämta dem! Sånt engagemang hittar man INTE någon annanstans. Kvalité är vad man får genom att anlita Jimmy, både som säljare och köpare - det kan jag som befunnit mig på båda sidorna intyga! Tar definitivt hjälp av honom en tredje gång när möjlighet ges nästa gång! Läs mer
  • Pedram P
    Pedram P skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag köpte en lägenhet i Spånga. Väldigt nöjd med Jimmy Solkarin som mäklare. Jimmy var väldigt trevlig och professionell! Kan stark rekommendera Jimmy som mäklare.
    Kommer garanterat att anlita dig igen. / Pedram Läs mer
  • Elzbieta W skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Han hjälpte mig att sälja min bostad, mycket lovade att bli aktiv och få bra pris, men det märkte jag inte. Fast han var snäll och trevlig. Läs mer
    2018-10-12 Jimmy S svarar Elzbieta W
    Hej Elzbieta,

Det är glädjande att höra att du tycker att jag var snäll och trevlig!

Den positiva nyheten är att det var en ny toppnotering för år 2018 för din bostad. Tyvärr inte lika bra som priserna för år 2016 och det beror på att marknaden ändras år för år.

Men jag är glad för din skull och framförallt glad att vi lyckades hitta en köpare som accepterade dina önskemål!

Tack för Polska vodkan och ölkorven!

Med vänlig hälsning
    Jimmy Solkarin
  • Rose-Marie H
    Rose-Marie H skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag köpte en bostadsrätt i Vällingby. Väldigt nöjd med Jimmy Solkarin som mäklare. Affären gick snabbt och smidigt och Jimmy var väldigt social, trevlig och proffesionell! Kan varmt rekommendera Jimmy som mäklare. // Rose- Marie Läs mer
    2018-10-12 Jimmy S svarar Rose-Marie H
    Hej Rose-Marie,

Tack för rekommendationen. Tack även för en mycket smidig affär - tack för att du är en glädjespridare!

Lycka till med lägenheten!

Jimmy Solkarin
  • Åsa W skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Det jag uppskattar mest hos Jimmy är att han hela tiden var tillgänglig för frågor både via mejl och på telefon. Om han t ex var upptagen när jag sökte honom ringde han genast tillbaka. Jag kände mig trygg med honom under hela processen. Dessutom är Jimmy mycket trevlig. Läs mer
    2018-10-12 Jimmy S svarar Åsa W
    Jag blir väldigt glad över att läsa det du skriver!
    Tack för det fina omdömet.

Vi ses snart :)
  • Pernilla P skrev om Fastighetsbyrån Vällingby
    Bra och pålitlig.
    snabb affär Läs mer
  • Yihong L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Really helpful person!
    Answer calls quickly
    Good negoation skill, understand client needs Läs mer
    2018-10-12 Jimmy S svarar Yihong L
    Thanks for the kind Words.

I am really Glad that we signed the deal!

See you soon Yihong!
  • Lars H skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Sålt en Gränvilla, han gav bra intryck var rak och ärlig med vad vi kunde förvänta oss, skulle önska lite bättre återkoppling Läs mer
  • Eva D skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Sålt bostadsrätt.
    Effektiv.
    Lätt tillgänglig.
    Lägenheten blev såld, under en period där läget som säljare var kärvt. Det tog lite längre tid än vi hoppats. Men med ihärdighet och envishet från mäklarens sida gick det i lås.
    Priset som sattes tyckte vi var i lägsta laget. Det bästa av buden vi fick var från en spekulant som inte fick lånelöfte. Lite märkligt att bjuda på en lägenhet utan lånelöfte.
    Men vi fick till slut en köpare som passade för lägenheten. Där tror vi att mäklaren hjälpte till med bankkontakt. Och det var ju bra.
    Det var påfrestande med visningar och väntan. Visningarna borde ha lagts på vanliga helger och inte långhelger som det blev..
    Mäklaren var engagerad och hjälpsam. Läs mer
  • Birgitta H skrev om Fastighetsbyrån Vällingby
    Bra, korrekt, engagerad men arbetsbelastningen verkade vara för hög vilket kanske berodde på marknadsläget då man fick göra onormalt många visningar och därmed fick för hög stressfaktor. Läs mer
  • Christian A skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef är en mäklare som ger hopp till mäklaryrket! Han är väldigt serviceminded och tillgänglig när det gäller processen vid ett köp. Dessutom finns han kvar även efter köpet om man forfarande har frågor.

Köp via honom och känn dig trygg på att allt kommer gå rätt till! Läs mer
  • Sami G skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    En professionell och skicklig mäklare. Har aldrig träffat en sådan mäklare med så mycket glädje, självförtroende och energi. Rambod är ett föredöme! Han hjälpte oss hitta drömlägenheten och allt gick så smidigt och enkelt.
    Jag rekommenderar därför honom starkt! Läs mer
  • Ewa D skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Profesjonalny makler.Godny polecenia.Tack!Bästa mäklare!🙂 Läs mer
    Ewa D gillar detta
  • Jessica W skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy sålde min lägenhet i Spånga under den svåraste tiden nu när marknaden är som mest sårbar.
    Han har hela tiden varit positiv och haft glimten i ögat och sagt detta kommer ordna sig.
    Jag tycker Jimmy är en glad och väldigt social person som vet vad han pratar om.
    Kan varmt rekommendera honom till andra.
    Han har ett driv och det märks att han älskar sitt jobb då han brinner för service på att leverera till service på toppnivå:)
    Stort tack Jimmy!!! Läs mer
    2018-10-12 Jimmy S svarar Jessica W
    Så kul med ett nytt rekord för året!

Mitt främsta mål är att alltid leverera på toppnivå - kul att du kände att det blev så!

Vi ses på tillträdesdagen, Jessica.
  • Diana B skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Yosef är Otroligt påläst, kompetent, trevlig , engagerad, bra på att se möjligheter i alla situationer ,social och har en varm framtoning och engagemang.
    Yosef var superbra på alla sätt och rekommenderas verkligen! Mycket trevlig och duktig på att förklara stora som små frågor. Alltid lätt att nå per telefon och återkom snabbt i sms- och mejl konversationer även under obekväma tider. Han har mycket bra koll på områden och prisbild där detta objekt såldes.
    Yosef har hög energi och är målinriktad - dessutom otroligt charmig 😊
    Jag kan varmt rekommendera Yosef till andra som letar bostad eller ska köpa sin bostad, TUSEN TACK Yosef! Läs mer
  • Maria G skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambo was very professional, helpful and willing to answer my questions! He showed his interest even after the completion of the purchase and he made the process a lot easier for me! Läs mer
  • Anna Kristina B skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Spånga
    Vi sålde en villa. Vi hade ett bra och positivt bemötande av Maria.
    Vi var dock lite besvikna på försäljningspriset men detta berodde på en svag marknad, lite otur och inte på mäklaren.
    I helhet tycker vi att försäljningen gick smidigt och bra. Vi är mycket nöjda med Maria. Läs mer
    2018-09-24 Maria L svarar Anna Kristina B
    Tack för de trevliga orden. Priset kan göra skillnad och vi arbetar ju för att nå så långt det är möjligt. Men ibland kan en bra köpare och mindre bekymmer vara viktigare än de sista kronorna. Det var ett nöje att få arbeta med er också!
  • Torkel E skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpt en tvåa. Mycket trevligt bemötande och tänkte utanför boxen och värnade varmt om kunden. Läs mer
  • Sujit skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Rambod was great to deal with- knowledgeable, accessible all days and very responsive! He knows the apartments he deals in and had a good rapport both with us and the sellers. Läs mer
  • Isabelle P skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Spånga
    Vi fick ett proffsigt och bra bemötande av mäklaren vid vårat husköp, vi kan rekommendera henne Läs mer
  • Jonnie L skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Bra på uppföljning, rak och ärlig kommunikation.
    Fungerade prickfritt. Läs mer
  • Antonina S skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Bra jobbat! Lycka till i framtiden! Läs mer
  • Svante N skrev om Yosef J. Lahlou en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Trevlig och kunnig bemötande. Läs mer
  • Maria Runesdotter F skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Sålt ett Kedjeradhus i Vällingby
    Mycket korrekt o proffesionellt bemötande
    Förväntningarna var en snabb försäljning o det var topp
    Carina är en duktig, proffessionell, korrekt mäklare med koll på saker, allt klart o sammanfattningen är ... Jävligt bra 😃😃 Läs mer
  • Gabriella C
    Gabriella C skrev om Thomas Carlsson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Gick smidigt och snabbt, blev bemött på ett trevlig sätt. Engagerad och kunnig mäklare som vet vad han gör. Rekommenderas! Läs mer
  • Akhil S skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    We sold our 76kvm apartment in Råcksta with Jimmy's help.
    It was his knowledge of the market and the area, that we were able to sell our apartment in what we believe a good price.
    He always attended us over the phone or in person; informed in detail about the complete process of selling, gave good suggestions for our apartment's visnings, its timing and also for selling the apartment.
    Overall, it was an excellent experience with Jimmy, who helped us sell our apartment. Läs mer
  • Lina F skrev om Maria Lucini Lindermyr en del av Fastighetsbyrån Spånga
    Maria sålde vår villa i Spånga under 2018. Vi är på alla sätt nöjda med hur processen kring försäljningen gick till. Maria är väldigt proffsig i sitt bemötande både mot säljare och köpare. Hon har stor kunskap om närområdet. Jag rekommenderar varmt Maria Lucini som mäklare för försäljning av hus i Spånga . Läs mer
    2018-09-18 Maria L svarar Lina F
    Tack för de värmande orden! Det är alltid lika trevligt att få arbeta i ”mitt” Spånga och att få nöjda säljare och köpare gör jobbet värt sin vikt i guld.
  • Jacob A skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Köpte ett kedjehus i Vinsta där Carina var mäklare. Mycket nöjd med henne. Fanns alltid tillgänglig, höll oss uppdaterade och väldigt påläst! Hjälpte oss att skriva in en besiktningsklausul och hjälpte till med att anlita besiktningsman.

Rekommenderar verkligen henne Läs mer
    2018-09-18 Carina J svarar Jacob A
    Tack Jacob, vad roligt att ni är nöjda med mitt arbete och den hjälp jag kunnat erbjuda, hoppas ni trivs riktigt bra i nya huset.
  • Bo G skrev om Rambod Panjaki en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Håller på att avsluta ett köp förmedlat genom Rambod, så har lång har allt gått mycket smidigt och enkelt. Det verkligen känns som Rambod vill ens bästa på alla sätt och representerar mej som kund. Ser fram emot att slutfasen överlåtelsen blir i samma anda.

Bo Grusell Läs mer
  • Mari Ö skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jag har inte själv träffat Jimmy då jag bodde utomlands när affären gjordes, men jag uppskattade att han gjorde en extra icke schemalagd visning för mej via FaceTime. (Med mina föräldrar.) Allt blev lite extra struligt då jag inte flyttade till Sverige förrän över en månad efteråt, men det gick bra och allt verkar vara i sin ordning.
    Jag köpte en tvåa i Vällingby. Läs mer
  • Andreas L
    Andreas L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Sålt tre på Rabattvägen i Vällingby/Hässelby.
    Valde Jimmy nu vid försäljningen då han är den mäklare jag fått bäst kontakt med och som jag själv trodde mest på efter första kontakten. Det tack vare att inga ”glädje kalkyler” gavs utan mer sunds i kombination med ett positivt driv som person från Jimmys sida.
    Jimmy har också något som många mäklare saknar och det är finessen att veta när man ska ligga på och inte. Inte en massa tjat pch påtryckningar om försäljning i förtid innan vi bestämt när vi vill sälja men snabb och smidig kontakt hela tiden när vi var igång.
    Rekommenderar Jimmy med varmaste hand. Läs mer
  • Marie Elisabeth H skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Köpt tvåa, Multrågatan 13 Vällingby. Blev bemött på ett trevligt sätt. Jimmy har levt upp till förväntningarna och kontakten oss emellan har varit problemfri. Läs mer
  • adam F skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Gick smidigt och snabbt! fick hjälp med allting, super nöjd! Läs mer
  • Fredrik   skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jimmy var trevlig men det var alltför många frågor vi inte fick svar på vid köpet av vår bostad. Svävande svar och bitvis dåligt påläst. Tyvärr kände vi inte förtroendet man hoppas göra för en mäklare. Läs mer
  • Alexis V
    Alexis V skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Engagerad och kunnig mäklare som vet vad han gör. Lätt att kommunicera med och alltid tillgänglig. Rekommenderas! Läs mer
  • Nancy V skrev om Carina Janson en del av Fastighetsbyrån Hässelby
    Hej!
    Carina bara som säljare är bra, kanske.
    Jag är en köpare och hon har inte handlat korrekt, tror jag.
    Husets ägaren ville rätta sitt misstag, bara om mäklaren säger att jag borde korrigera sade säljaren. Fallet är känt för en ansvarig agent för Hässelby-byrån också.

Hon är inte ensidig med köparen, när jag hittade saker som inte fungerade, hon gick han på semester och valde det lätta svara.

Andra mäklare är billigare men jag har vänner i Swedbank, det är därför jag valde att jag tyckte att det var bäst.
    Min Mäklaren heter Viktor Ekman var också från Swedbank, en riktig och korrekt man och han berättade för mig att allt måste fungera rätt till inträdens dagen till den nya ägaren. Min diskmaskin en månad innan börjar fungera inte bra, men fungera och frågade jag till mäklaren och hon sa jag måste köpa en ny och det gjorde jag.

Köparen har känt sig väldigt nöjd med allt som lovades, alla maskiner fungerar jätte bra, och jag känner mig också nöjd för sålde min hus korrekt som lovade. Läs mer
  • Leif L
    Leif L skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Snabbt och smidigt Jimmy ! Rak kommunikation Läs mer
  • Fredrik B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Jannike har hjälpt mig med att både köpa, sälja och värdera bostäder.
    Hon är fantastisk och gör allt för att få både nöjda köpare och säljare. Läs mer
    2018-08-28 Jannike C svarar Fredrik B
    Tack Fredrik för fina orden!

Det är roligt att vara med på din resa mellan bostäder som började för flera år sedan och fram tills nu :)
    Hälsa familjen!
  • Kritin B skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Köpte min första lägenhet, i Vällingby, via Jannike Swacke Clark. När det några år senare blev dags att sälja den kontaktade jag henne direkt. Jag kände mig helt trygg när att hon skötte försäljningen åt mig. Upplever Jannike Swacke Clark som en ärlig, rak och varm samt väldigt professionell mäklare som alltid ser lösningar.
    Sammanfattningsvis: en riktigt bra mäklare som jag gärna anlitar igen. Kände mig riktigt nöjd både med försäljningsprocessen och med slutresultatet på kontot. Läs mer
    2018-08-27 Jannike C svarar Kritin B
    Tack Kristin!

Det känns väldigt roligt att du har varit så nöjd från "båda sidorna"!

Lycka till i framtiden med allt och bara höra av dig om du behöver hjälp igen med någonting!
  • Ullis L
    Ullis L skrev om Jannike Swacke Clarke en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Har fått hjälp med att sälja en lgh, jag blev väldigt bra bemött och fick förtroende för Jannike vid första mötet, Jannike har varit väldigt vänlig och tillmötesgående och hjälpt mig med en massa extra pga att jag inte bott på orten.

Jag kan verkligen rekommendera Jannike om ni går i säljtankar. Läs mer
    2018-08-23 Jannike C svarar Ullis L
    Tack så mycket för den fina rekommendationen! Självklart hjälper man till så du inte ska behöva köra flera timmar i onödan. :)
  • Gabriella C
    Gabriella C skrev om Jimmy Solkarin en del av Fastighetsbyrån Vällingby
    Stort eloge för Jimmy som verkligen engagerade sig och gjorde sitt bästa inför försäljningen. Det var bråttom och dålig tajming med försäljningen men Jimmy löste det och vi är nöjda. Det är under dessa tider man ser hur duktig en mäklare är och vi är tacksamma. Grymt jobbat Jimmy. Rekommenderar starkt! Läs mer

Vällingbyplan 7, 162 13 Vällingby