VIFIX Service

Välkommen till oss på VIFIX Service!

Vi erbjuder städ- och flyttstjänster inom hela Stockholms län. Vårt allra främsta mål är att genom högkvalitativa tjänster skaffa långa och trygga kundrelationer. Självklart har vi alltid miljön i åtanke och arbetar effektivt och hållbart.

Vad behöver du hjälp med? Vi erbjuder en mängd olika sorters flytt och städtjänster. Kolla in vår hemsida för mer information om varje kategori. Det är få saker du inte kan hitta hos oss.

Vår personal är välutbildad inom flytt, packning och städ och har massor av goda referenser att visa upp. Med oss kan du alltid ha en öppen dialog - vi uppskattar önskemål och synpunkter.

Kontakta oss så berättar vi mer!

Läs vad 47 kunder tycker om VIFIX Service 2

2022-01-05
    Fönsterputsning i hela mitt hus. Jätteduktig och rar tjej som kom och mina fönster blev väldigt fina.

Synd bara att det är svårt att göra sig förstådd, varken på svenska eller engelska.
    2022-01-03
    Snabba svar
    Bra att man lätt kan ändra bokad dag o tid
    Ofta duktiga städare
    2021-11-20
    Trevlig kontakt vid beställning och utförande! Beställde storstädning. Gjorde ett utmärkt städjobb i vår lägenhet. Noggranna, varsamma och effektiva. Rekommenderas varmt.
    Hej Bengt!
    Tusen tack frö din rekommendation och det fina betyg du gav oss!
    Vi är väldigt glada att du är nöjd med oss!
    2021-11-18
    Håller vad dom lovar. Jag är nöjd med fönsterputsningen.
    Hej Ylva!
    Tack så mycket för din recension! Vi är glada att dina förväntningar är uppfyllda.
    Du är varmt välkommet att testa andra våra tjänster.
    Nu kan man boka en provstädning för 125 kr/timme efter RUT utan förbindelse.
    2021-11-15
    Jag sökte städfirmor över datornmej.

Förväntningarna är uppfyllda till belåtenhet

Trevlig person som städar hos mrj. Hon gör ett gott intryck och hon ut för ett gott arbetsresultat .

HELNÖJD
    Hej Bibi!
    Tusen tack för din recension och de fina ord! De värmer!
    2021-11-06
    Jag blev mycket vänligt bemött av trevliga personal när jag kontaktade dem och bokade städning hemma och till mitt företag och dem har gjort mycke fint och fresh städning så jag är väldigt taksam
    Tack VIFIX
    Hej Anton!
    Tusen tack för de fina ord. Väldigt trevligt att veta att du är nöjd med oss!
    2021-11-04
    Vänligt bemött. Städningen bra som jag förväntat mig. Kommer att fortsätta boka städ genom dem.
    Hej Christina!
    Tusen tack frö din recension. Det är viktigt för oss att veta hur våra kunder upplever våra tjänster.
    Du är varmt välkommen att boka igen antigen enstaka städtillfälle eller återkommande städning.
    2021-11-04
    De städade bra och det blev rent och snyggt
    Hej Natalie!
    Tack för din omdöme! Det är trevligt att veta att du är nöjd med oss!
    2021-11-04
    svårt med kommunikation då hon inte kunde engelska och man måste kommunicera via telefon,
    Ingen uppföljning alls efteråt där det frågades om man ville fortsätta trots att detta var en provstädning. Märkligt. Har bytt till en annan firma nu. Där var ansvarig med första gången. Följde upp efteråt.
    Hej Ann-Britt!
    Tack så mycket för din recension. Vad tråkigt att vi inte hunnit att kontakta dig efter provstädningen. Nu vet vi att vi behöver bli snabbare med återkoppling till våra kunder.
    Tyvärr är det så att inte alla våra medarbetare kan språk dock kan de alltid sina arbetsuppgifter och vi på kontoret finns alltid tillhjälp om kommunikationssvårigheter uppstår.
    2021-11-03
    Alltid i tid och trevliga. Gör ett bra jobb!
    Hej Niklas!
    Tusen tack för din recension. Trevligt att veta att du är nöjd med oss!
    2021-11-03
    - Städerskan kunde inte svenska eller engelska vilket gjorde det svårt att kommunicera
    - städerskan hade inte med sig något städmaterial eller verktyg (hade ju i så fall önskat information om det innan så jag kunde förberett det, hade inte så mycket hemma), var ju också svårt att förstå vad hon frågade om
    - jag bokade putsning av inglasad balkong men eftersom städerskan inte hade med sig verktyg nådde hon inte och det blev inte putsat, förväntar mig att om man erbjuder den tjänsten ska man ju också kunna genomföra.
    - allt som stod ingår i visningsstädning gjordes inte, tex torka ur kylskåp
    - ugnen var skitigare efter eftersom rengöringsmedel runnit längst fönstret

Positivt med tid tätt inpå
    Hej Kajsa!
    Tack frö din recension och att du tagit upp allting du blve missnöjd med.
    Vi har kvalitetsgaranti som gäller upp till 7 dagar och ger oss möjlighet att åtgärda de miss vi råkar att göra ibland.
    Det är väldigt konstigt dock att personalen saknade material och redskap då vi brukar har allting med oss när det gäller beställning av flyt-, stor-, visningsstäd samt vid fönsterputsning.
    Vi kommer utreda händelsen.
    2021-10-03
    Duktig och rar medarbetare, Alexandra (?). Var väldigt nöjd med henne.
    Hej Bim!
    Tusen tack för din omdöme!
    Alexandra har tyvärr sluttat hos oss men vi har tillräckligt många medarbetare som är också väldigt duktiga.
    2021-10-02
    Bra städning till rätt pris. Många tillgängliga tider, flexibelt
    Hej Emil!
    Tusen tack för din omdöme!
    Vi är glada att du är nöjd med våra tjänster. Det är en del av vårt mål att vara tillgängliga och flexibla för våra kunder.
  • Josephine W
    2021-10-02
    Varit kund i flera år. Duktiga städare och pålitliga
    Hej Josephine!
    Tack för din tid som du lagt på att ge oss recensionen. Vi är glada att du är nöjd med våra tjänster.
    2021-10-02
    Fantastisk trevlig bemötelse via Mail :) lite svårt att få städarens förståelse pga språk svårigheter men allt löst sig Städning blev bra 👍🏻
    Hej Dennis!
    Tack så mycket för din recension. Tyvärr är det så att inte alla våra medarbetare kan svenska men vi alltid löser det genom att ge alla tydliga instruktioner och information för att genomföra så bra städning som möjligt. Vi på kontoret är alltid tillgängliga om kommunikationssvårigheter uppstår.
    2021-10-02
    Håller tider och kvalitet när det gäller hemstädning
    Hej Ragnar!
    Tackar för din omdöme! Vi är väldigt glada för att du är nöjd med oss!
    2021-10-01
    Supertrevlig personal, snabbt utfört och väldigt bra resultat!
    Hej Fanny!
    Tusen tack för din omdöme! Trevligt att höra att ni är nöjda med oss!
  • BO K
    2021-10-01
    Det är en djungel att hitta en bra firma för hemstädning som gör jobbet bra. Jag har genom åren nyttjat VIFIX och varit nöjd. Bra priser och ordentlig personal. Har inget negativt att säga om VIFIX. Rekommenderas!
    Hej Bo!
    Tusen tack för din rekommendation! Vi är glada att du är nöjd med våra tjänster!
    2021-10-01
    Vi har blivit lovat gamla priset ändå debiteras ett högre pris?
    vI tillhör riskgrupp och kräver vaccinerad personal och har fått byta!
    Vi har köpt städning i många år och har alltså inte hittat nån bättre lösning.
    Hej Hans!
    Vill tacka dig för din recension.
    Detta kan bero på att du har gjort ett antal bokningar med rabattert erbjudande. När erbjudande löper ut behöver man förlänga bokningar till ordinarie priset eller med aktuella erbjudande. Vi alltid informerar våra kunder om det vid bokningstillfälle.
    Du är välkommen att kontakta oss om du fortfarande har frågor eller funderingar.
    2021-09-30
    Trevliga städare, lite ojämn städning men blev bättre när vi påpekade felet!
    Hej Leonor!
    Tack så mycket för din recension!
    Alla är olika och har olika förväntningar och behov som gäller städning men vi är alltid redo att hitta individuella lösningar till varje kund.
    Vi gör allt möjligt för att våra kunder känner sig nöjda till 100%.
    2021-09-30
    Alltid trevlig och pålitlig personal, punktlig och hörsam för önskemål. Jag har anlitat Vifix i flera år och har bara goda erfarenheter av både företaget och personalen. Jag har anlitat firman för hemstädning och fönsterputs och ett par gånger för flyttstädning. Jag ger firman 10 poäng av 10 möjliga!
    Hej Anne!
    Tusen tack för de fina ord! Väldigt trevligt att läsa att du är så nöjd med vårt företag!
    2021-09-30
    Jag gillar att de är snabba med respons om tider och är punktliga till sina bokningar. Är nu en återkommande kund och rekommenderar dem👍🏼
    Hej Anna!
    Tackar för din rekommendation. Vi är glada att du är nöjd med våra tjänster!
    2021-09-30
    Räkna med att det är lätt städning det handlar om och att torkning av väggar och tak inte ingår. Dvs räkna med upp till dubbla kostnaden. Dokumentera på nåt sätt allt som sägs.
    Hej Michael!
    Tack för din recension!
    Det beror på vilken typ av städning du har beställt: vanlig hemstädning, storstädning eller kanske flyttstädning. Om vi pratar flyttstädning då ingår det avtorkning av synliga damm och fläckar på taket och väggar. Beställer man vanlig hemstädning eller storstädning behöver man beställa den tjänsten separat dock aldrig mot dubbelt pris utan vi tar det som tilläggsarbete och räknar per timme.
    Alla våra kunder omfattas av kvalitetsgaranti i 7 dagar och är alltid välkomma till oss om de känner sig inte nöjda med städningen till 100%.
    All information om olika moment som ingår i olika typ av städningar finns på vår hemsida.
    Du är välkommen att kontakta oss så kan vi försöka lösa det du är missnöjd med.
    Ha en fortsatt trevlig dag!
    Viktoria från VIFIX
    2021-09-30
    Trevliga och bra bemötande , oftast jättebra städning.

Vh Susanne
    Hej Susanne!
    Tackar för att du tog din tid för att skriva en recension det är viktigt för oss att veta hu våra kunder upplever våra tjänster.
    2021-09-30
    Har köpt städtjänst av VIFIX sedan 2019 och har alltid varit nöjd med både bemötande och resultat
    Hej! tack så mycket för din fina omdöme. Vi är glada för att vi har levt upp till dina förväntningar. VIFIX Service
    2021-09-30
    Jag är mycket nöjd med företaget, har anlitat dem för städning och fönsterputs i många år.
    Hej! Kerstin tack för din fina kommentar.
    Tack att vi kan hjälpa dig med städningen.
    2021-09-30
    Alltid duktiga och trevliga städare som gör ett utmärkt jobb. Någon gång har jag bett om extra arbete såsom att rengöra ugnen och då ringde städaren till sin chef och det lades till en halvtimme till uppdraget. Väldigt smidigt!
    Tack för din omdöme och att vi fick hjälpa till. :) VIFIX Service
    2021-09-30
    Mycket bra och snabb kontakt med deras planerare. Lätt att boka om och av städningar.

Själva städningen finns det inget att anmärka på, allting blir mycket rent och noggrant. Vi är väldigt nöjda med vår nuvarande städerska.

De har bytt personal några gånger och de flesta har varit mycket bra, som den duktiga vi har nu.

Vi rekommenderar vifix som en seriös firma, med vänliga och framförallt bra städare.
    Hej Kevin!
    Tusen tack för de fina ord!
    Vi är väldigt glada att vi motsvarar kundernas förväntningar!
    Ha en fortsatt trevlig dag!
    2021-09-30
    Fantastisk kvalitet på städningen. Vi har nyttjat ett annat städbolag under många år och kvaliten på städning i Vifix är mkt bättre. Vifix har varit mkt flexibla vad gäller att flytta på städtillfällen. Vi är fantaskiskt nöjda med Vifix och framför allt med Nina!
    Hej Christer!
    Tackar för de fina ord de värmer!
    Ha en fin dag!
    2021-09-30
    Jag har blivit bra bemött. Jag har städning två timmar i månaden och dom städar bra. Det enda problemet är att om man får någon som städar, som man kommer bra överens med och som förstår vad man säger, så slutar dom nästan alltid. Det är inte roligt att det kommer olika människor och städar, speciellt i dom dåliga tider som vi har nu.
    Hej Sonja tack för din recension!
    Vi förstår att det känns lite svårt att byta personalen hela tiden och försöker göra allt vi kan för att våra kunder får fast personal dock kan det vara lite svårt med de kunder som gör enstaka bokningar.
    Jag har kollat närmare på dina bokningar och ser att du gör de på egen hand via vårt bokningssystem och bokningar hamnar på olika dagar och veckor.
    Du kan gärna kontakta oss så vi kan göra ett schema för dig på en längre period. Då kan vi komma överens om du vill ha städning jämna/ojämna veckor och en fast veckodag. I så fall blir det mycket enklare för oss att ordna en fart personal till dig.
    Ring oss så hjälper vi gärna dig!
  • 2021-09-06
    Vi har haft städabonnemang hos Vifix i flera år och är jättenöjda med dem. Viktoria som är hos oss är grymt duktig, jätteglad o varm som person. Ett nöje o få ha henne här varannan vecka
    Hej Katarina!
    Nu har vi aktiverat vårt konto här på Reco och har möjlighet att svara på recensioner vilket vi kunde inte göra tidigare.
    I samband med det vill jag passa på och tacka er för de fina ord! Det glädjer oss enormt att vi har levt upp till dina förväntningar.
  • 2021-06-17
    Fick våra fönster putsade av Vifix och vi är väldigt nöjda. Proffsig och trevlig personal som är väldigt tillmötesgående. Inom kort kommer Vifix även att sköta våran hemstädning.
    Jag rekommenderar Vifix som får högsta betyg av oss.
    Hej Henrik!
    Tusen tack för din recension!
    Vi är väldigt glada att vi har levt upp till dina förväntningar.
    Hälsninga,
    Viktoria
  • KEVIN C
    2021-06-01
    Har anlitat Vifix service både för hemstädning och flyttstädning.

Hemstädning: Vifix har alltid varit flexibla utefter våra önskemål och levererat fint slutresultat på hemstädningen.
    Flyttstädning: Exceptionellt och superproffsig städning. Verkligen glimrande rent och lämnar inte jobbet förrän allt är klart.

Nu när vi har flyttat kommer vi fortsätta med hemstädning med Vifix.
    Hej Kevin!
    Vilken fantastiskt fin recension! Tusen tack för det!
  • 2021-04-07
    Jag anlitade företaget i samband med flyttstädning och har bara positivt att säga. All service har varit förstklassig och slutresultatet/städningen överträffade mina förväntningar.
    Jag vill även rikta ett stort tack till företaget som kunde vara behjälpliga då köparen hävdade att bostaden överlåtits med skador där jag med god hjälp av företaget kunde påvisa att skadorna inte fanns där när jag flyttade ut. Den servicen var verkligen det lilla extra som gör att valet av städhjälp i framtiden känns solklart för mig.
    Hje Micael!
    Tusen tack för din recension! Vi har inte haft möjligheten att svara till våra kunder då kontot här på Reco har inte varit aktiverat därför gör vi det nu lite i efter hand.
    Tackar för de fina ord de värmer i hjärtat!
  • 2019-06-16
    När vi klagade på att städningen är under all kritik sa hon "är ni missnöjda så byt bolag". Då är man inte särskilt mån om kunderna. . Vi bytte!
    Hej Katarina!
    Vi ber om ursäkt för ett sådant bemötande och ser till att sånt händer aldrig i framtiden.
    Kontakta oss gärna om du vill få någon form av kompensation.
  • Robin G
    2018-01-26
    Vi anlitade Vifix för veckostädning sommaren 2017. Vi blev offererade ett bra pris och fick en bra kontakt med Viktoriya så vi valde Vifix. Vi började med en storstädning som vi blev supernöjda med och därefter gick vi över till veckostädning. Vi var till en början nöjda med städningen men efter 2-3 ggr så tyckte vi att städningen speciellt i badrummet blev dåligt utförd.Efter en bra dialog med Viktoriya bytte hon ut städerskan och sedan dess är vi återigen super nöjda med Vifix.
    Vi ger Vifix våra bästa rekommendationer då Viktoriya verkligen sätter kunden i fokus och verkligen lyssnar och anpassar sig efter kundens önskemål.
    Mvh /Robin och Jennie boendes i Järfälla
    Hej Robin och Jennie!
    Tackar för alla de år som ni är med oss! Tackar för de fina ord, de är viktiga för oss och värmer i hjärtat.
    2018-01-11
    Vi har använt Vifix länge och är mycket nöjda. De är väldigt flexibla och lätta att kommunicera med. Städningen är mycket bra och vi kan verkligen rekommendera att anlita dem.
    Hej Elin!
    Tusen tack för din recension! Väldigt trevligt att höra att du är nöjd med våra tjänster.
  • Rufa T
    2017-12-12
    Bra pris super Staff och mycket rent jobb:) Mycket nöjd och rekomenderar till alla som behöver städning.
    Hej Rufa!
    Tackar för din recension.
    Härligt att höra! Precis så skall det vara!
  • 2017-12-12
    Vi valde VIFIX att utföra veckostädnings hos oss. Det går lätt att kommunicera med personal och ledning på VIFIX. Alla är mycket kundfokuserade och vill göra oss nöjda. Vår lokalvårdare utför arbetet felfritt och uppträder mycket professionellt.
    Hje Marcus!
    Trevligt att höra! Vi är väldigt glada att vi har levt upp till dina förväntningar :)
  • 2017-12-04
    Vi har anlitat Vifix för regelbunden städning i snart ett år och är supernöjda. Både den administrativa personalen och städarna är trevliga och tillmötesgående och städningen utförs förträffligt.
    Vifix rekommenderas varmt!
    Hej Madeleine!
    Tusen tack för att du tog din tid för att ge oss feedback.
    Väldigt trevligt att höra att du är nöjd med våra tjänster.
  • 2017-12-03
    Starkt rekommenderad!
    Nogrann och lyssna på kund!
    Tusen tack för din recension! Väldigt trevligt att läsa! VIFIX Service
  • Sema B
    2017-11-30
    Nöjd med städningen
    Har bokat in flera besök
    Lätt att kommunicera
    Hej Sema!
    Tackar för att du tog dig tid för att skriva en recension och även för de fina ord.
    2017-11-30
    Mycket bra!!
    Vi uppskattar den personliga service och bra städning vi får varje vecka.
    Hej Erik!
    Tackar för din recension. Är väldigt glada att vi har levt upp till dina förväntningar.
  • Sabina
    2017-11-21
    VIFIX är det bästa företaget jag har haft inom städ! Kommer i tid, alltid i tid och mitt hem ser ut som ny!
    Tack så mycket för all er hjälp
    Hej Sabina!
    Tusen tack frö de fina ord.
  • 2017-09-29
    Jag rekommenderar Vifix Service! Fick kvalificerat hjälp med köksrenovering samt städning. Jättetrevligt personal som kan sitt jobb. Kom alltid i tid. Jobbar snabb och med högt kvalitet.
    Tack för hjälpen!
    Hej! Martin tack för din kommentar vi är här för att hjälpa till. :) VIFIX Service
  • 2017-09-18
    Jag är jättenöjd. Yrkeskunniga och utför arbeten snyggt och snabbt.
    Suveräntkompetens och kundkontakt från början till slut. Jättetrevliga  hantverkare som verkligen sätter kundens önskan i fokus och gör allt för att man ska vara nöjd med deras arbete och utförande.
    Stor tack Svetlana för de fina ord! VIFIX Service
    2017-08-30
    Vi är jättenöjda med städning!
    Tack för hjälpen!
    Tack för din omdöme, Vi är glada att få hjälpa till. VIFIX Service