Alla kategorier Tandvård

Tandvård

Tandvärk, fyllning eller blekning? Det finns en mängd olika anledningar till varför du kan behöva besöka en tandläkare. Du väljer själv vilken tandläkare du ska gå till, vissa arbetar privat medan andra arbetar inom folktandvården. Kanske vill du hitta en mottagning som ligger i anslutning till ditt hem eller ditt arbete. Vi ska guida dig till hur du hittar en tandläkare som passar just dig.

Det viktigaste när man väljer tandvård är att hitta en person och en mottagning som passar just dig. Genom Reco kan du söka efter och jämföra tandvård i ditt område. Du kan också läsa vad tidigare kunder skriver om dem, på detta sätt kan du enkelt hitta en välrekommenderad mottagning som passar just dina behov.

Innan du väljer vilken mottagning du ska gå till är det viktigt ta reda på vilken typ av behandlingar de har, vilka deras priser är och om de är anslutna till försäkringskassan. Barn och ungdomar har i Sverige fri tandvård upp till 19 års ålder, det gäller hos både privata mottagningar och hos folktandvården. Under den här perioden blir du kallad till tandläkaren när det är dags för besök.

När du fyllt 20 är det dags att börja betala själv för dina tandläkarbesök, i vissa fall får du fortfarande kallelser medan det i andra fall är upp till dig att boka tid. Priset kan variera beroende på vilken behandling du behöver, ett tips är att alltid fråga först vad behandlingen kommer att kosta, det har du rätt få veta innan behandlingen påbörjas!

Tandläkare

Den 1 juli 2008 införde Riksdagen ett nytt tandvårdsstöd. Det omfattar alla från 20 år och uppåt och består av två delar, det allmänna tandvårdsbidraget och en tandvårdsersättning.
  • Om man är 20-29 år får man 300 kronor i bidrag per år - 600 kronor under två år.
  • Är man 30-74 år får man 150 kronor i bidrag per år - 300 kronor under två år.
  • Är man 75 år och äldre blir bidraget 300 kronor per år - 600 kronor under två år.
Tandvårdsersättningen skyddar dig mot höga kostnader, du får 50 procent rabatt på kostnader över 3000 kronor och 85 procent rabatt på kostnader över 15 000 beräknat på referenspris. Referenspriset finns till för att utföra grunden för beräkningen av högkostnadsskyddet men ska även fungera som jämförelsepris för dig som patient. Referenspriset sätts för varje ersättningsberättigad tandvårdsåtgärd som vårdgivaren utför.
Visa alla tandläkare

Fler kategorier

Topp 25 företag inom tandvård

Oral Care Särö

Furubergsvägen 3, Särö
    Välkommen till Oral Care Särö! Vi har lång erfarenhet av både vuxen- och barntandvård och har all specialistkompetens som behövs.

Tandläkare Helen Almström

Grev Turegatan 13A, Stockholm
    Praktiken ligger i trivsamma Sturegallerian. Du behandlas i en lugn och behaglig miljö och välkomnas av en exklusiv massagestol i väntrummet. Vi använder beprövade moderna material då vi behandlar di...

Min Tandläkare

Hisingsgatan 28, Göteborg
    Min Tandläkare erbjuder allmäntandvård, tandimplantat, estetisk tandvård, tandreglering etc. med personlig kontakt och trygg upplevelse för kunden.

Tandläkare Lena Kristofersson

Grev Turegatan 13A, Stockholm
    Välkomna till Tandläkare Lena Kristofersson!

Oral Care Roslags-Näsby

Korsvägen 24, Täby
    Välkommen till oss på Oral Care i Sollentuna! Legitimerade tandläkare, tandsköterskor och tandhygienister erbjuder dig allt från rutinmässig undersökning och akut vård till tandblekning.

Tandea - Skärholmen

Storholmsgatan 4, Skärholmen
    Välkommen till Tandea Skärholmen! Vi tandläkare här jobbar modernt i ljusa och fräscha lokaler för att ge dig en högkvalitativ tandvård. Kontakta oss.

Tandläkare Mia Cassel

Önskehemsgatan 22 2tr, Bandhagen
    Tandläkare Mia Cassel i Högdalens Centrum med team erbjuder allt från allmäntandvård, tandhygienistbehandling, implantat, tandblekning och estetisk tandvård till akuttandvård med mera!

Munhälsa.se

Herkulesgatan 1D, Göteborg

DentOn Tandvård

Gyllene Hästens Torg 9, Solna
    Välkommen till oss på DentOn Tandvård! Fantastiskt erbjudande: Blekning endast 1995 kr.

Din Tandläkare i Solna

Hotellgatan 3, 5tr, Solna
    Välkommen till Din Tandläkare i Solna AB! Hos oss får du alla sorters tandvård och alltid det bästa bemötandet. Boka tid direkt via hemsidan!

Gylin Dental AB

Ängsgatan 1B, Södertälje
    Välkommen till en engagerad och modern tandläkare. Vi bryr oss om din munhälsa och har många års yrkeserfarenhet. Tveka inte att ringa oss om du har frågor som rör tandvård!

Akalla Tandläkarpraktik

Sibeliusgången 22, Kista
    Välkomna till oss på Sibeliusgången 22 i Kista!

Oral Care Gärdet

Rindögatan 23, Stockholm
    Välkommen till din erfarna och professionella tandläkare på Gärdet i Stockholm! Allmän- och akuttandvård. Vi erbjuder även t.ex. tandblekning, bettskenor, implantat och barntandvård.

Barkarbystad Dental AB

Barkarbyvägen 74, Järfälla
    Norra Stockholms största tandläkarpraktik med 8 lyxiga behandlingsrum. Våra fem tandläkare har över 20 års erfarenhet i branschen och de erbjuder professionell tandvård. Välkommen!

Tandea - Södermalm

Högbergsgatan 93, Stockholm
    Välkommen till Tandea Södermalm! Vi är en av Stockholms mest fördelaktiga och prisvänliga tandläkare - och håller alltid högsta kvalitet.

Tandea - Skogås

Skogåsplan 9, Skogås Centrum, Skogås
    Välkommen till Tandea! Här får du högklassig tandvård med generösa priser och öppettider.

Estetisk Tandvård Peter Ingemarsson

Vasaplatsen 7, Göteborg
    Vill du göra skalfasader, bleka tänderna eller är du intresserad av implantat? Kanske är det dags för den årliga kontrollen? Välkommen till oss! Vi har lång erfarenhet av kosmetisk, estetisk tandvård ...

Tandea - Norsborg

Lokes väg 4, Norsborg
    Välkommen till Tandea Norsborg! I ljusa och trivsamma lokaler arbetar vi med modern utrustning för att ge våra kunder den bästa tandhälsan.

Fruängstandläkarna

Elsa Brändströms gata 58, Hägersten
    Välkommen till Fruängstandläkarna i Hägersten. Hos oss får du tandvård av högsta kvalitet. Vi erbjuder allt från förebyggande tandvård till avancerad tandvård. Vårt mål är att du ska ha ett fräscht oc...

Tessin Dental

Kallskärsgatan 6, Stockholm
    Välkommen in till Tessin Dental! Vi erbjuder förstaklassig service till unga som gamla. Din högkvalitativa tandläkare på Gärdet och Östermalm.

Tandkliniken Pärlan

Wieselgrensplatsen 29, Göteborg
    Tandkliniken Pärlan | Du hittar till oss på Wieselgrensplatsen 29 i Göteborg!

Tandläkare Peter Malmberg

Kungsgatan 18, Stockholm
    Välkommen till Peter Malmbergs tandläkarmottagning. Allmäntandvård med bred kompetens.

Linnétandvården

Linnégatan 5, Göteborg
    Välkommen till Linnétandvården – Du hittar oss i hjärtat av Linné

Tandea - Haninge

Midgårdsvägen 24, Handen
    Välkommen till Tandea Haninge! Med oss får du förstklassiga tandläkare till ett mycket förmånligt pris. Kontakta oss för tidsbokning.

Vasastans Tandläkargrupp

Hälsingegatan 43, Stockholm