Alla kategorier Tandvård

Tandvård

Tandvärk, fyllning eller blekning? Det finns en mängd olika anledningar till varför du kan behöva besöka en tandläkare. Du väljer själv vilken tandläkare du ska gå till, vissa arbetar privat medan andra arbetar inom folktandvården. Kanske vill du hitta en mottagning som ligger i anslutning till ditt hem eller ditt arbete. Vi ska guida dig till hur du hittar en tandläkare som passar just dig.

Det viktigaste när man väljer tandvård är att hitta en person och en mottagning som passar just dig. Genom Reco kan du söka efter och jämföra tandvård i ditt område. Du kan också läsa vad tidigare kunder skriver om dem, på detta sätt kan du enkelt hitta en välrekommenderad mottagning som passar just dina behov.

Innan du väljer vilken mottagning du ska gå till är det viktigt ta reda på vilken typ av behandlingar de har, vilka deras priser är och om de är anslutna till försäkringskassan. Barn och ungdomar har i Sverige fri tandvård upp till 19 års ålder, det gäller hos både privata mottagningar och hos folktandvården. Under den här perioden blir du kallad till tandläkaren när det är dags för besök.

När du fyllt 20 är det dags att börja betala själv för dina tandläkarbesök, i vissa fall får du fortfarande kallelser medan det i andra fall är upp till dig att boka tid. Priset kan variera beroende på vilken behandling du behöver, ett tips är att alltid fråga först vad behandlingen kommer att kosta, det har du rätt få veta innan behandlingen påbörjas!

Tandläkare

Den 1 juli 2008 införde Riksdagen ett nytt tandvårdsstöd. Det omfattar alla från 20 år och uppåt och består av två delar, det allmänna tandvårdsbidraget och en tandvårdsersättning.
  • Om man är 20-29 år får man 300 kronor i bidrag per år - 600 kronor under två år.
  • Är man 30-74 år får man 150 kronor i bidrag per år - 300 kronor under två år.
  • Är man 75 år och äldre blir bidraget 300 kronor per år - 600 kronor under två år.
Tandvårdsersättningen skyddar dig mot höga kostnader, du får 50 procent rabatt på kostnader över 3000 kronor och 85 procent rabatt på kostnader över 15 000 beräknat på referenspris. Referenspriset finns till för att utföra grunden för beräkningen av högkostnadsskyddet men ska även fungera som jämförelsepris för dig som patient. Referenspriset sätts för varje ersättningsberättigad tandvårdsåtgärd som vårdgivaren utför.
Visa alla tandläkare

Fler kategorier

Topp 25 företag inom tandvård

Oral Care Särö

Furubergsvägen 3, Särö
    Välkommen till Oral Care Särö! Vi har lång erfarenhet av både vuxen- och barntandvård och har all specialistkompetens som behövs.
    Elsa S
    Elsa S: Undersökningen gick bra. Fick råd av tandläkaren om att använda tandtråd. Inga hål 😊

Tandläkare Helen Almström

Grev Turegatan 13A, Stockholm
    Praktiken ligger i trivsamma Sturegallerian. Du behandlas i en lugn och behaglig miljö och välkomnas av en exklusiv massagestol i väntrummet. Vi använder beprövade moderna material då vi behandlar di...
    Madeleine R
    Madeleine R: Enkelt att få kontakt med tandläkare Helen och sköterska Rebecka via telefon och väldigt uppskattat med sms-påminnelse i...

Tandläkare Lena Kristofersson

Grev Turegatan 13A, Stockholm
    Välkomna till Tandläkare Lena Kristofersson!
    Simon O
    Simon O: Lena är en utmärkt tandläkare och otroligt trevlig.

Tandvårdsgruppen Bromma

Stora Ängby Alle 1, Bromma
    Tommy N
    Tommy N: Jättenöjd med allt nu har gjort för mig Från bemötande till allt ni har gjort Återkommer gärna framöver

Min Tandläkare

Hisingsgatan 28, Göteborg
    Min Tandläkare erbjuder allmäntandvård, tandimplantat, estetisk tandvård, tandreglering etc. med personlig kontakt och trygg upplevelse för kunden.
    Kalle E
    Kalle E: Kan verkligen rekommendera Min Tandläkare trevlig personal och alltid trevligt bemötande på den Kliniken! Kalle Engbe...

Tandea - Skärholmen

Storholmsgatan 4, Skärholmen
    Välkommen till Tandea Skärholmen! Vi tandläkare här jobbar modernt i ljusa och fräscha lokaler för att ge dig en högkvalitativ tandvård. Kontakta oss.
    Habiba A
    Habiba A: Fin bemötande och trevliga personal.

DentOn Tandvård

Gyllene Hästens Torg 9, Solna
    Välkommen till oss på DentOn Tandvård! Fantastiskt erbjudande: Blekning endast 1995 kr.
    Paul L
    Paul L: Bra service, mycket vänlig och snabb

Tandläkare Ivonne Grants

Kungsgatan 18, Stockholm
    Vi tar emot bokningar samma dag och hjälper dig både med regelbunden och akut tandvård.
    Annika H
    Annika H: När jag kom till Ivonne så försvann min tandläkar rädsla! Ivonne är alltid glad och positiv samt en mkt varm människa. H...

Munhälsa.se

Herkulesgatan 1D, Göteborg
    Vi på Munhälsa i Göteborg tar hand om ditt leende med högkvalitativ tandvård. Allt från undersökning till blekning. Välkommen till oss!
    Jannice J
    Jannice J: Trevligt bemötande inga problem med tidsbokning. Allt va bra

Gylin Dental AB

Ängsgatan 1B, Södertälje
    Välkommen till en engagerad och modern tandläkare. Vi bryr oss om din munhälsa och har många års yrkeserfarenhet. Tveka inte att ringa oss om du har frågor som rör tandvård!
    Ita J
    Ita J: Mycket trevliga och kunniga. Tillmötesgå i alla lägen.

Akalla Tandläkarpraktik

Sibeliusgången 22, Kista
    Välkomna till oss på Sibeliusgången 22 i Kista!
    Björn Anders A
    Björn Anders A: Ett mycket bra bemötande som ger ett stort förtroende och får en att känna sig trygg genom att ta sig tid att informera...

Tandläkare Mia Cassel

Önskehemsgatan 22 2tr, Bandhagen
    Tandläkare Mia Cassel i Högdalens Centrum med team erbjuder allt från allmäntandvård, tandhygienistbehandling, implantat, tandblekning och estetisk tandvård till akuttandvård med mera!
    Lucia L
    Lucia L: Mia är en mycket bra tandläkare "Kunnig , professionell , vänligt, tillmötesgående lyssnar på sin patient och lätt att ...

Tandea - Skogås

Skogåsplan 9, Skogås Centrum, Skogås
    Välkommen till Tandea! Här får du högklassig tandvård med generösa priser och öppettider.
    Laila B
    Laila B: Proffsiga på tandvård. Trevlig kundupplevelse!

Din Tandläkare i Solna

Hotellgatan 3, 5tr, Solna
    Välkommen till Din Tandläkare i Solna AB! Hos oss får du alla sorters tandvård och alltid det bästa bemötandet. Boka tid direkt via hemsidan!
    Sara L
    Sara L: Trevligt och proffesionellt bemötande. Nästan så man längtar till nästa gång man får gå till tandläkaren!

Barkarbystad Dental AB

Barkarbyvägen 74, Järfälla
    Norra Stockholms största tandläkarpraktik med 8 lyxiga behandlingsrum. Våra fem tandläkare har över 20 års erfarenhet i branschen och de erbjuder professionell tandvård. Välkommen!
    Yasin Y
    Yasin Y: Trevligt bemötande och jätte fräsch ställe och fint.

Oral Care Gärdet

Rindögatan 23, Stockholm
    Välkommen till din erfarna och professionella tandläkare på Gärdet i Stockholm! Allmän- och akuttandvård. Vi erbjuder även t.ex. tandblekning, bettskenor, implantat och barntandvård.
    Marja N
    Marja N: Utmärkt bemötande och proffesionella behandlingar , undersökning, lagning, tandblekning. Bara lovord. Kan varmt rekommen...

Oral Care Kristianstad

Döbelnsgatan 9, Kristianstad
    Vi vill att du ska känna dig trygg och lugn när du går till tandläkare eller tandhygienist. Därför har du alltid samma kontaktperson hos oss och vi är även riktigt duktiga med barn. Välkommen till Ora...
    Michigan
    Michigan: Proffs! Bra bemötande och proffesionellt

Oral Care Roslags-Näsby

Korsvägen 24, Täby
    Välkommen till oss på Oral Care i Sollentuna! Legitimerade tandläkare, tandsköterskor och tandhygienister erbjuder dig allt från rutinmässig undersökning och akut vård till tandblekning.
    Eva L
    Eva L: Jag var hos tandhygienist. Besöket var utmärkt.

Tandkliniken Pärlan

Wieselgrensplatsen 29, Göteborg
    Tandkliniken Pärlan | Du hittar till oss på Wieselgrensplatsen 29 i Göteborg!
    Zinaida H
    Zinaida H: Har gått till tandkliniken Pärlan i flera år nu och är alltid lika nöjd efter varje besök.

Tandea - Norsborg

Lokes väg 4, Norsborg
    Välkommen till Tandea Norsborg! I ljusa och trivsamma lokaler arbetar vi med modern utrustning för att ge våra kunder den bästa tandhälsan.
    Makal N
    Makal N: Var på tandundersökning som gick snabbt och bra

Tandläkare Dyana Jergis

Tumba torg 114, Tumba
    Jan K
    Jan K: Jätte snäll och trevligt jag det på så sett en läkare måste vara.

Bene Tandvård

Artillerigatan 16, Stockholm
    Bene Tandvård sätter alltid kunden i fokus, med toppmodern utrustning & stor känsla för service. Vi tar även emot bokningar samma dag.
    Thomas N
    Thomas N: Patrik Mofors är den absolut bästa tandläkaren jag någonsin haft. Opererade bort en visdomstand i underkäken och hade ha...

Karla Dental

Sibyllegatan 5, Stockholm
    Välkommen till oss på Karla Dental! Här på kliniken på Östermalmstorg erbjuder vi all form av tandvård. 20 procent rabatt på första undersökningen.
    Patrick F
    Patrick F: Alltid trevligt bemötande av alla på kliniken. Rena, fräscha lokaler. Väldigt professionella tandläkare som får en att k...

TBN Tandhälsa AB

Spånga Torgväg 6, Spånga
    TBN Tandhälsa erbjuder bland annat implantat, rotfyllningar, röntgen, allmäntandvård och förebyggande behandling, tandblekning m.m. Professionellt bemötande för att du ska känna dig trygg!
    Barbro J
    Barbro J: Tandhygienist. Ett proffsigt och korrekt arbete.

Tandläkare Jenny Tingstam

Kungsgatan 24 5tr, Stockholm
    Här är en snäll och vänlig tandläkare för dig om inte tycker tandläkarbesök är det roligaste som finns. Billigare undersökning för dig 20-29 år. Varmt välkomna till min klinik!
    Jessica W
    Jessica W: Jag och min familj har gått hos Jenny Tingstam i många år och vi är mycket nöjda. Hon ger ett mycket trevligt bemötande,...