Lyx by Rebecka

Lyx by Rebecka

Ring 08-470 55 33 salonglyx.se
4.2

Mitt i nybyggda Arenastaden finner du en härlig, proffsig oas där du kan skämma bort dig själv och ditt hår ordentligt! Vi erbjuder allt från klipp, färgning och inpackning till styling, hårförlängning och bruduppsättningar. Färgen vi använder är fri från ammoniak och vi strävar alltid efter att hålla hög standard i allt från...

81 omdömen om Lyx by Rebecka

Josephine v
Skrev om Lyx by Rebecka

Vi har följt med frisören från hans tidigare salong och är alltid lika nöjda. Han lyssnar på allt man säger och kommer med bra idéer.

O Frisör
5.0/5 i betyg av 82 omdömen 5.0 av 82 omdömen
Badge2020

Otroligt bra frisör! Jag rekommenderar varmt!!

Hanna H
Skrev om Lyx by Rebecka

Rekommenderar absolut INGEN att gå dit! Den värsta frisörupplevelsen i hela mitt liv. Känner mig lurad! Han som klippte mig har förstört mitt hår! Lyssnade inte utan bara babblade på och klippte. När jag kom hem insåg jag hur ojämt han klippt och även klippt upp för mycket så man ser ut som en svamp! Erkände själv att det inte blev bra men tar ändå betalt fullt pris! Hon som slingade - bra. Men han tog fullt betalt utan att skämmas! Så jävla fult! Kommer sprida ordet vidare!

Dana M
Skrev om Lyx by Rebecka

Valde salongen då jag tyckte de hade snygga resultat av balayage när jag sökte på instagram. Visade bild för frisyren, mörk tjej med väldigt få slingor i längderna. (Bild fr Google ej deraS insta ) Uttryckte tydligt att jag är mörk och vill uppfattas som mörk endast ett fåtal slingor bak och absolut inget som blrjar i hårfästet. Slutade med en helslingning av håret. Jag frågade flera gånger under processen om varför han skulle bleka hela håret varvid han säger att han kommer sätta toning över det. Måste ta bort all färg...

Bangerhead Studio
4.9/5 i betyg av 1014 omdömen 4.9 av 1014 omdömen

Max Ö
Skrev om Lyx by Rebecka

Trevlig personal som är enkla att prata med. Ger ett seriöst men skönt intryck. Blir alltid nöjd med resultatet efter klippningen. Man känner sig välkomnad av bemötandet vilket gör att man vill komma tillbaka.

Emma Ö
Skrev om Lyx by Rebecka

Alla va jättetrevliga, det är därför jag är återkommande kund.

Creative Headz Skånegatan
4.6/5 i betyg av 301 omdömen 4.6 av 301 omdömen

Erik L
Skrev om Lyx by Rebecka

Jag har varit hos både Katarina och Nicole och gjort en herrklippning. Jag är alltid nöjd när jag går därifrån och de är alla trevliga och lättsamma i salongen. Jag kan verkligen rekommendera Lyx by Rebecka.

jessica l
Skrev om Lyx by Rebecka

Valde salongen på grund av bra omdömen, så fel man hade, gå inte dit

Creative Headz Odengatan 75
4.6/5 i betyg av 595 omdömen 4.6 av 595 omdömen

Natalie W Natalie W
Elin F
Skrev om Lyx by Rebecka

Hade bokat för klippning och färgning av ögonfransar. Gick för snabbt och håret blev inte jämnt klippt. (Mamma fick klippa det jämnt..) Fanns inte heller tidningar att läsa vilket tyder på att det är löpande band princip. Går hellre till någon som är dubbel så dyr och gör allt någrannt o där man kan få koppla av ett tag för sig själv. Färgningen av fransarna hade hon ingen koll på heller så det fick jag påminna henne om. Färgen smetades ur runt ögonen så såg ut som en tvättbjörn på vägen hem... hon va dock trevlig...

Marzia S
Skrev om Lyx by Rebecka

Trevligt bemötande samt trevlig personal. Har endast klippt håret hos er (ej köpt produkter) och jag har varit jättenöjd.

Lazy Barber and Coffee
4.8/5 i betyg av 302 omdömen 4.8 av 302 omdömen

Anna P
Skrev om Lyx by Rebecka

Har fått hjälp med ögonbryn (form o färg) samt håret (färg o klippning). Trevligt bemötande och jag har varit mycket nöjd med resultatet.

Jennifer J
Skrev om Lyx by Rebecka

Otroligt duktiga frisörer med ett mycket fint bemötande. Servicen är alltid av hög kvalitet. De är verkligen proffs på färgning och jag har alltid gått därifrån mer än nöjd. Lokalen är ljus och fräsch vilket gör besöket till en fin upplevelse. Rekommenderar denna salong starkt.

Creative Headz Götgatan
4.7/5 i betyg av 302 omdömen 4.7 av 302 omdömen
BadgeTwoYears

Underbar! Genomförde min vision bättre än jag såg för mig🫶🏻 10/10 allt i hop!

Miranda A Miranda A
Alexandra L
Skrev om Lyx by Rebecka

Trevligt bemötande av personal, nöjd med min upplevelse! Bra att man kunde få lite tips angående hår och styling. Blir nog inte sista besöket.

Catarina S
Skrev om Lyx by Rebecka

Jättetrevlig personal, härlig och ljus lokal, lätt att få tider. Dessutom duktig personal. Jag är väldigt nöjd!

Creative Headz Odengatan 32
4.8/5 i betyg av 496 omdömen 4.8 av 496 omdömen
BadgeTwoYears

Lyhörd och duktig! Blev jättenöjd:)

Rosimeri G
Skrev om Lyx by Rebecka

Proffsigt bemötande, väluppfört arbete av min 3D brynn och jag behövde inte gå tillbaka för att fylla på, utan var/äroerhört nöjd och kan varmt rekommendera! Mvh R.G

Di M
Skrev om Lyx by Rebecka

Grymma frisörer och grymt bemötande. Jag har aldrig känt mig snyggare i håret eller fått så mycket komplimanger. De är speciellt duktiga på att färga.

Creative Headz Sankt Eriksgatan
4.6/5 i betyg av 237 omdömen 4.6 av 237 omdömen
BadgeTwoYears

Jättebra! Supertrevlig, inkännande och professionell. Jättenöjd!

Johanna D Johanna D
Jie E
Skrev om Lyx by Rebecka

Kompetent frisör och utmärkt arbete!

Louise W
Skrev om Lyx by Rebecka

Bokade med kort varsel tid för klippning samma dag. Fick ett gott bemötande när jag kom och välkomnades in. Jag berättade vad jag ville ha och hon verkade förstå. Klippningen var extremt snabb och ganska hårdhänt om jag ska vara ärlig. Ryckte en del i håret och rätt tuffa tag. Min frisyr (LOB) är inte det mest lättklippta och jag upplevde att det var mest på rutin och inte så mkt fokus på min upplevelse som kund och det resultat jag önskade. Som helhet blev jag hyfsat nöjd men kommer nog inte tillbaka.

WAU Jakobsbergsplatsen
4.8/5 i betyg av 1058 omdömen 4.8 av 1058 omdömen

Jeanette L

Riktigt nöjd!!! Kommer tillbaka i höst igen! 😊

Nina P
Skrev om Lyx by Rebecka

Jag är nöjd med bemötandet och atmosfären. Lite väl dyrt och fick inte exakt det resultat jag önskade men är relativt nöjd ändå.

Monas Klippotek
4.8/5 i betyg av 176 omdömen 4.8 av 176 omdömen

AYDA V
Skrev om Lyx by Rebecka

Kunnig och professionell personal. Jättebra bemötande och är jättenöjd med resultatet!

Fredrik M
Skrev om Lyx by Rebecka

Enkelt att boka och väldigt trevligt bemötande. Lägre prisnivå vilket också reflekterades i kvalité på utförande. Skulle inte besöka dem igen.

Creative Headz Scheelegatan
4.8/5 i betyg av 264 omdömen 4.8 av 264 omdömen

Git Ragnhild C Git Ragnhild C
Sanna Å
Skrev om Lyx by Rebecka

Bra och trevlig frisör, bra läge och fräsch lokal!

Carolina L
Skrev om Lyx by Rebecka

Trevligt, bra färgning men inte topp på klippning.

Creative Headz Regeringsgatan
4.7/5 i betyg av 315 omdömen 4.7 av 315 omdömen
BadgeTwoYears

Inlyssnande och bra bemötande, stabil med sax och trimmer och trevligt samtal.

Björn Axel Marcus G Björn Axel Marcus G
Triffa A
Skrev om Lyx by Rebecka

Otroligt duktiga och man känner sig så fin när man går därifrån.

Helena A
Skrev om Lyx by Rebecka

Alltid trevligt bemötande, stor kompetens & man kan alltid känna sig trygg med att gå från salongen & vara toknöjd 😃

Creative Headz Hornsgatan
4.8/5 i betyg av 389 omdömen 4.8 av 389 omdömen
BadgeTwoYears

Så gullig och duktig frisör! Var bra på att rådge, klippa och styla.

Jonas B
Skrev om Lyx by Rebecka

Bra bemötande och proffsig klippning.

Barbara B
Skrev om Lyx by Rebecka

Supertrevlig personal! Nöjd med hårtipsen, har verkligen varit till stor hjälp och proffsigt utfört arbete!

Holland Hair Södermalm
4.6/5 i betyg av 126 omdömen 4.6 av 126 omdömen

Yiassou B Yiassou B
Ove B
Skrev om Lyx by Rebecka

Besöket präglades av hets och stress, var klar på i princip 15 minuter.

Dennis B
Skrev om Lyx by Rebecka

Väl trevliga och vänliga, man känner sig välkommen. Genomför klippningen väl, kan dock slarvas lite så gäller att vara uppmärksam. Det hela utförs prisvärt.

WAU Notuddskajen
4.8/5 i betyg av 1051 omdömen 4.8 av 1051 omdömen

Hilda B
Skrev om Lyx by Rebecka

Väldigt nöjd med färgningen! Det var frisören som kom med förslag och resultatet blev mycket bra! Mindre nöjd med klippning.

Kristina G

Lyxig salong med bra frisörer! Supernöjd :D

Oh Yes
4.9/5 i betyg av 2022 omdömen 4.9 av 2022 omdömen

Annette W Annette W
Marie W
Skrev om Lyx by Rebecka

Bra service, bra resultat och trevliga kunniga frisörer!!!

Sabina K
Skrev om Lyx by Rebecka

Här kan du verkligen träffa professionella frisörer som kan sitt yrke! Har äntligen hittat en salong där man blir nöjd när man går ut ifrån dörren! Ingen jävla klipp och gå inte, utan riktigt bra service där frisören verkligen lägger ner sin tid och själ i arbetet! Vill att alla går och prövar salongen och ni kommer själva känna en Lyxig atmosfär och miljö som lever upp till namnet! Toppenbetyg ska ni ha och stort tack!! / Sabina

WAU Nyköping
4.9/5 i betyg av 471 omdömen 4.9 av 471 omdömen

Sandra är alltid trevlig, proffsig och lyhörd för önskemål .

Josefin J
Skrev om Lyx by Rebecka

Grym salong!!! Kan starkt rekommendera att gå ditt. Otroligt nöjd med min nya färg! Tack Rebecka :D

Ronja L
Skrev om Lyx by Rebecka

Jag har alltid haft svårt att hitta en rätt frisör, som förstår mig och försöker fixa mitt hår så gott som möjligt efter mina förslag. Jag kom i kontakt med en frisör som jobbar på lyx bu Rebecka, Nicole heter hon! Grym jävla brud som vet vad hon gör. Ville få bort mitt gula och missfärgade blonda hår och få mitt hår så askigt som möjligt, vi provade på och det blev magiskt! Aldrig varit så nöjd över ett resultat som jag är efter ett besök hos lyx by Rebecka, underbar personal och bra service! Rekommenderar starkt denna frisörsalong, grymma är de!

Creative Headz Sveavägen
4.8/5 i betyg av 274 omdömen 4.8 av 274 omdömen

Julia M
Skrev om Lyx by Rebecka

Om det fanns en nolla så skulle jag sätta det som betyg. Jag sökte en salong norr om stan och gick på recos omdömen som var rätt så bra. Men mitt besök hos Lyx by Rebecka visade något helt annat. Jag blev (knappt) omhändertagen av oprofessionell personal och usel frisör. Efter min behandling (som jag har genomgått tidigare utan problem hos annan frisör) berättade jag för frisören att jag inte var helt nöjd. Hon sa till mig Att jag skulle gå hem och "känna på färgen" och höra av mig om jag ej var nöjd. Jag lämnade salongen...

Julia M gillar detta
Svar från Lyx by Rebecka

Hej Julia! Det känns väldigt tråkigt då vi har erbjudit dig hjälp och återbesök för att nå ett bättre resultat. Vår duktiga frisör på Lyx By Rebecka förklarade klart och tydligt att hon skulle hjälpa dig så gott det går med den förändringen. Att gå från mörkt till ljust krävs ibland fler än en behandling för att nå önskat resultat och önskemål. Att känna sig "guldig" i håret är fullt normalt efter 1 månad, då ditt hår var mörkt (färgat) när du kom in. Trots ditt missnöje ville vi gärna hjälpa dig att bli mer än nöjd, vilket du sedan tackade nej till. Mvh LyxbyRebecka

Lovisa G
Skrev om Lyx by Rebecka

Bästa frisören!! Katta är grym :) Blir alltid lika nöjd där. Rekommenderar verkligen alla att gå dit, proffsiga och härliga tjejer.

Creative Headz Drottninggatan
4.6/5 i betyg av 287 omdömen 4.6 av 287 omdömen
BadgeTwoYears

Både trevligt och väl utförd klippning! Hrälig atmosfär i salongen.

Carolina P
Skrev om Lyx by Rebecka

Har varit hos Katta, och jag är mer än NÖJD!! Jag är otroligt kräsen utav val av frisör, och jag prickade rätt denna gång!!! Proffsig,snabb och så trevlig tjej.

Nikos X
Skrev om Lyx by Rebecka

Coming from Central Florida to this amazing barbershop was amazing. Beautiful ladies that even asked me if I wanted a latte before they started cutting my hair. Got my hair cleaned and massaged before they actually started and made beautiful lines and shades. Recommending anyone this if you're willing to pay a little more for better service and better cuts. Best regards Nick

Sofia X gillar detta
Nina
Skrev om Lyx by Rebecka

Jag har sen 11årsåldern varit "rädd för frisören" efter en hemsk upplevelse som barn men jag fick Katarina/Katta rekommenderad via en gemensam vän. Jag tänkte okej, jag testar. Jag har läääänge velat ha sombre men som sagt, vart rädd. Katta förklarade hur hela processen kommer se ut steg för steg så jag var beredd på allt. Jag fick exakt den hårfärgen jag ville ha och jag köpte även de rekommenderade produkterna för mitt hår! Kommer verkligen INTE byta ut dig ❤️❤️!! //Nina

Sofia X gillar detta
Sofia X
Skrev om Lyx by Rebecka

Idag var jag inne hos er för att fixa naglar och mitt hår, jag önskade mig ombre , jag är otroligt nöjd över resultatet av mitt hår👍Den unga frisörskan Katta är så trevlig och så duktig i både bemötande och yrket som frisör👍Hon hor eloge för sitt angagemang och sin gudomliga energi👍.passade även att fixa mina naglar hos henne , hon är inte bara frisör utan även nagelteknolog 👍👍. Det är nog första gången jag är så nöjd och glad över dem fina resultat👍👍jag kommer i fortsättningen komma tillbaka till henne! Har även rekomenderat henne för mina vänner👍😍

M K
Skrev om Lyx by Rebecka

Lyxig o fin salong som lever upp till sitt namn. Har varit hos Katta o färgat mitt hår, Jag blev jätte nöjd med resultatet. Kan verkligen rekomendera henne, Proffsig o snabb.

Veronica  A
Skrev om Lyx by Rebecka

Jag är otroligt skeptiskt till frisörer då jag haft många dåliga erfarenheter av just frisörer och dåligt bemötande. Men efter 1 års väntan så kände jag att jag va tvungen att ta tag i saken och besökte då Lyx som jag fått rekommendationer om. Är så glad att jag hamnade just där, är så otroligt nöjd med min färg samt klippning. Över förväntan. supergullig ägare och tjejerna som jobbade var vänliga och mysiga. Tack snälla Lyx för så fint bemötande⭐️💗

Joska J
Skrev om Lyx by Rebecka

Jag är kund hos dom, och måste säga att dom är BÄSTA, har varit hos många olika fryser med aldrig varit nöjd som hos dom, jag alltid fixar hår, klipper mig hos Katarina och kan rekommendera till alla er, hon älskar sitt jobb och har talmod som är väldig viktig för en frisör, jag är ofta jobbig kund🙈 Alla som jobbar där är super duktiga, alltid fin servis, godis, kaffe glädja tjejer....... ALLA MÅSTE GÅ DIT! 💞

Nora J
Skrev om Lyx by Rebecka

vart ska ja börja :) Varje gång jag går hit fylls jag av sååå positiv energi!! Jättesnälla tjejer och alltid nöjd med mitt resultat! 10 av 10 i betyg rakt av!

Lill S
Skrev om Lyx by Rebecka

Håret blev inte bra, bemötande godkänt.

Amy
Skrev om Lyx by Rebecka

Frisören var bra, men frisören naglar var alltför lång. Torkning mitt hår var fruktansvärt, jag fick även en repa på min hals! Använder GHD för att räta mitt hår är något jag kan göra hemma. Jag förväntar frisörer för att kunna blåsa torrt hår med volym och curl utan GHD.

Sofie W
Skrev om Lyx by Rebecka

Mkt bra service och toppklass på frisörerna. Alltid böjd när jag går därifrån.

Zari N
Skrev om Lyx by Rebecka

Trevliga och sköna tjejer som jobbar där

Kristin O
Skrev om Lyx by Rebecka

Jättenöjd med färg och klippning och så hemtrevlig salong med bästa frisören ✨