Rent Hem

Elsa Borgs gata 22, 129 53 Hägersten — Visa karta

Anlita oss på Rent Hem och få mer tid för annat i din vardag!

Vi är en städfirma som erbjuder allt från regelbunden städning till engångsstädning, fönsterputsning och flyttstädning och ger dig en flexibel lösning som passar bäst just för dig.

Vi vill hålla hög nivå på trygghet och säkerhet när vi jobbar. Därför har vi ansvarsförsäkring på upp till 10 miljoner, säker hantering av nycklar, sekretessavtal och självklart massor av goda referenser.

Räkna fram ditt pris enkelt online eller ring oss för att boka direkt. Varmt välkommen!
Öppet just nu
Lör-Sön: Stängt

Läs vad 203 kunder tycker om Rent Hem

• 2020-05-27

Använder mig av Rent Hem privat men också till mina kunder (Som köper och säljer hus av mig)
    Vi är super nöjda!
    Noggrann, punktlig personal.
    Snabb återkoppling och brukar kunna lösa sista minuten flyttstäd när det krävs. Läs mer
  • 2020-05-19

Jakob J skrev om Rent Hem
    Allt fungerade bra. Det blev rent och fint. Läs mer
  • Therese L

2020-05-18

Therese L skrev om Rent Hem
    Bra och snabb återkoppling och bekräftelse. Fönsterputsaren var i perfekt tid och var jättetrevlig och noggrann, superbra resultat!! Läs mer
  • 2020-05-17

Monica L skrev om Rent Hem
    Allt fungerade enligt bokningen, noggrann vid fönsterputsningen och det blev riktigt bra. Läs mer
  • 2020-05-16

Erik M skrev om Rent Hem
    Super nöjd återkommande kund!!!!!!!!!!!!!!!! Läs mer
  • 2020-05-14

Linda M skrev om Rent Hem
    Badrums och köksstäd.
    Trevlig personal som utförde sitt arbete väl. Läs mer
  • 2020-05-11

Linn F skrev om Rent Hem
    Jag köpte flyttstädning och jag är jättenöjd. Kommunikationen har fungerat jättebra och de dök upp punktligt på utsatt tid helt enligt överenskommelse. Hon som kom hade med sig fullt med utrustning och resultatet blev helt enligt förväntan. Läs mer
  • 2020-05-09

Britt L skrev om Rent Hem
    Fönsterputs
    Snabb och bra service Läs mer
  • 2020-05-09

Stina K skrev om Rent Hem
    Vi köpte fönsterputs. Det blev jättefint,! Läs mer
  • 2020-04-29

Birgitta M skrev om Rent Hem
    Väldigt proffsigt och trevligt.
    Bara positivt. Läs mer
  • 2020-04-24

Monica W skrev om Rent Hem
    Fönsterputs bra jobb trevlig personal Läs mer
  • 2020-04-24

Rolf J skrev om Rent Hem
    Köpte tjänsten tvättning av fönster. Bra utfört. Läs mer
  • 2020-04-23

Daniel A skrev om Rent Hem
    Proffsigt utfört och trevlig personal. Läs mer
  • 2020-04-23

Helena W skrev om Rent Hem
    Har städning varannan vecka, vi har en överenskommelse om vad som behöver städas så att det jag tycker är viktigast blir gjort. Det fungerar mycket bra och blir alltid extra fint. Dessutom lätta att få tag på och bra kommunikation. Läs mer
  • 2020-04-21

Monika J skrev om Rent Hem
    Mycket bra utfört! Jag fick hjälpa till att öppna fönsterna pga att det var tidigare igenmålat! Läs mer
  • Malmqvist L

2020-04-17

Malmqvist L skrev om Rent Hem
    Jag har aldrig haft så fina fönster och allt fungerade perfekt. Olena är därtill väldigt trevlig och vänlig, en mycket bra representant för Rent Hem. Läs mer
  • 2020-04-17

Anders Z skrev om Rent Hem
    Olena utför jobbet snabbt och effektivt, och resultatet är strålande. Definitivt värt pengarna! Läs mer
  • Torsten C

2020-04-16

Torsten C skrev om Rent Hem
    Jag hade inga förväntningar. Så allt blev positivt. Nu gäller det att anpassa så det passar mig. Och det ser jag fram emot. Det får ta den tid det tar. Läs mer
  • 2020-04-16

Bodil H skrev om Rent Hem
    Ni utförde fönsterputsen i vårt privata hem lika omsorgsfullt som vi förväntade oss. Utmärkt! Läs mer
  • 2020-04-07

Olof M skrev om Rent Hem
    Mycket bra. Trevlig och bra utfört arbete Läs mer
  • 2020-04-04

Per E skrev om Rent Hem
    Vi är mycket Nöjda med flyttstädningen😊 fönster gnistrade, priset var också överkomligt😊 Läs mer
  • 2020-04-02

Camilla L skrev om Rent Hem
    Punktlig, trevlig och noggrann. Riktigt nöjd! Läs mer
  • 2020-04-01

Christina B skrev om Rent Hem
    Fönstertvätt på 10nde våningen!
    OJJJ vilken underbar utsikt man har och vilket nöje att man får hjälp av en super duktig och proffsig fönstertvättare att se allt så klart !
    Allt, från bokning till utförande, har löpt så smidigt så man häpnas.
    Klart en full pott av mig !
    / C Läs mer
  • 2020-03-24

Olivia E skrev om Rent Hem
    Städ av 21 kvadrat med kök och toalett.
    Det gick fort och städarna var vänliga. Lägenheten blev som ny igen. Jättenöjd! Läs mer
  • 2020-03-20

Magdalena Z skrev om Rent Hem
    Flyttstädning blev alldeles perfekt! Hade ledig tid direkt med kort varsel och hade inte kunnat bli mer nöjd med resultatet Läs mer
  • 2020-03-19

Ahtila E skrev om Rent Hem
    Fönsterputs inglasad balkong .Nöjd👍 Läs mer
  • 2020-03-13

Åsa B skrev om Rent Hem
    Trevlig och professionell hjälp! Läs mer
  • 2020-03-03

Gustaf D skrev om Rent Hem
    Fönster putsning, vilken fantastiskt bra service och bemötande. Läs mer
  • Carina U

2020-02-23

Carina U skrev om Rent Hem
    Storstädning av villa. Mycket bra kontakt innan uppdraget. Mycket tillmötesgående och serviceinriktade.
    Teamet gjorde ett otroligt bra jobb med den tid som de hade till förfogande.
    Mycket nöjd med resultatet och servicen. Rekommenderas varmt! Läs mer

Harriet M skrev om Rent Hem
    Flyttstädning. Fräscht och inbjudande för nästa hyresgäst! Läs mer
  • 2020-02-10

Jenny W skrev om Rent Hem
    Köpte Storstädning med tillvalen Rengöring ugn och Textiltvätt av soffa. Överlag är jag nöjd, även om det slarvades med golven. Köket otroligt bra städat! Soffan inte helt ren. Läs mer
  • 2020-02-08

Mathias H skrev om Rent Hem
    Vi beställde en Visningsstäd. Allt från beställning, uppföljning och utförande får högsta betyg. Läs mer
  • 2020-02-08

LUDVIG W skrev om Rent Hem
    Hade bokat en visningsstädning ink fönsterputs och ångtvätt av badrum som sammanlagt gick 7000 kr ex rut-avdrag.
    Vad kan man förvänta sig av en sådan städning? alt å lite till tänkte jag, men så var det uppenbarligen inte...
    Efter kontakt med dem så hänvisar det till deras bokningsvilkor: https://renthem.se/bokningsvillkor/
    Där går det att läsa under fliken visningsstäd:
    "Den dagen är det mycket viktigt att ditt hem är så presentabelt som möjligt, och just därför bör du överväga att ta hjälp med en ordentlig visningsstädning" vidare läser man "men det är svårt att komma ihåg varje liten vrå"
    Bra tänkte jag, allt ingår. men de glömde och slarvade för mycket vilket resulterade i att jag var tvungen att ta ledigt från jobbet för att städa färdigt dagen efter. Jag vart erbjuden att de skulle komma och ett par dagar senare för att åtgärda felen men i mitt fall så hade ju tåget redan gått då visningen redan hade varit. Jag kan därför inte rekommendera denna firma. Läs mer
    2020-02-08 Rent Hem svarar LUDVIG W
    Hej Ludvig,

Tack för din feedback, tyvärr håller vi inte riktigt med ditt uttalande, du skickade 3 dagar efter städningen en lista med bilder på 4 små ställen med en liten damm hinna som vi missat. Vi beklagade självklart missarna och erbjöd oss att komma tillbaka nästkommande vardag och putsa till dessa ytor men du hade redan gjort det svarade du. Du skrev själv efteråt att du bokat fel städpaket och att du borde beställt en mer omfattande städning och det kan vi hålla med er om då boendet inte var normalt underhållet. Vi känner därför att vi gjort vårt yttersta genom att agera snabbt och försöka korrigera felen du visat, beklagar att vi inte kunde uppfylla det och göra er nöjda.
    2020-02-08 LUDVIG W svarar Rent Hem
    Det jag skrev var att jag uppenbarligen inte hade valt rätt paket och rätt städfirma.
    Att anse att lägenheten inte var underhållsstädad är inkorrekt, då den fotograferades för annonsering på hemnet den 28/1, alltså 8 dagar innan ni var där. Jag skickade 12 st bilder på diverse missar som jag ansåg inte var korrekt utförda, inte bara en liten dammhinna.
    Noterade också idag att städerskorna glömt kvar en fiberduk bakom soffan.
    Detta bemötande med inkorrekta uppgifter styrker bara min känsla om detta företag.
    Avslutningsvis så inser jag mitt misstag i att tro att 7000 kr skulle räcka för att städa rent 57.6 m2 inför en visning.
    Läs mer genom att expandera tråden +
  • 2020-02-05

Anders B skrev om Rent Hem
    Vi hade en Visning städning, vi blev väl bemött.
    Vi tyckte att Olana och Patricia gjorde ett utomordentligt fint jobb, vi är mycket nöjda. Läs mer
  • 2020-02-03

Sara L skrev om Rent Hem
    bra Städning och mycket bra professionell bemötande. Kändes seriöst! Läs mer

Marianne L skrev om Rent Hem
    Anlitade dem för flyttstädning av min lägenhet. Jag blev vänligt bemött och väldigt nöjd med deras städning. Över förväntan och ingenting att klaga på. Läs mer

Christer L skrev om Rent Hem
    Hej! Jag beställde storstädning av badrummet. Jag är mycket nöjd Läs mer

Susanne R skrev om Rent Hem
    Pålitliga informativa säkra.
    Mycket duktiga kommer alltid hem till ett rent hem. Läs mer
  • 2020-01-19

Vi köpte städningen av lägenheter, jättesmidigt. Kom i god tid, ringde upp o checkade av. Ringde upp 20-30 innan de va klara o meddelande att då o då blir det klart. Klart nöjda med resultatet
    Hade inga förväntningar men blev riktigt nöjda. Läs mer
  • 2020-01-16

Tobian David H skrev om Rent Hem
    Beställde brådskande flyttstädning från detta företag då de fått goda omdömen. De dök upp på avtalad tid och var trevliga, men hastade uppenbarligen igenom själva jobbet och missade spindelväv i hörnen (trots att jag betalade tillägg för stege), smuts på hallgolvet, samt socker på de högre hyllorna. Erbjöd sig att komma ut och åtgärda men då det var tillträde dagen efter fick jag göra slutstädningen själv. Rekommenderas INTE. Läs mer
  • 2020-01-06

Topi W skrev om Rent Hem
    Storstädningen skötted av Olena och hennes kompis effektivt och punktligt. Läs mer
  • 2019-12-15

Henrik M skrev om Rent Hem
    Beställde flyttstädning, fick bekräftelse snabbt och smidigt med priset tydligt. De kunde ta emot nycklar på plats som de låste dörren och släppte ner i brevlådan. De höll tiden exemplariskt och resultatet var jättefint! Badrummets väggar var som nya och fönstren var helt fläckfria! Läs mer
  • 2019-12-13

Nathalie S skrev om Rent Hem
    Jag köpte storstädningen. Det kom två trevliga gulliga personer. En man och en kvinna. Badrummet var tiptop fint men köket var fortfarande lite som missades. Golvet var inte helt rent och taklamporna var inte torkade som det stod att det skulle ingå. Inte heller alla lister. Läs mer
  • 2019-11-19

Niklas L skrev om Rent Hem
    Noggrann fönsterputs med bra tidspassning. Trevlig utförare. Läs mer
  • Britt Marie W

2019-11-19

Britt Marie W skrev om Rent Hem
    Något gick fel med betygssättningen. Mina fönster är rena och fina. Ingenting att anmärka på
    Tack för hjälpen. Läs mer
  • 2019-11-19

Isabelle L skrev om Rent Hem
    Bra service och toppen resultat! Läs mer
  • 2019-11-08

Joanna M skrev om Rent Hem
    Bokning med kort varsel. Allt gick smidigt och arbetet var väl utfört. Läs mer
  • 2019-10-24

Anna B skrev om Rent Hem
    Allt var mkt bra. Mkt trevlig kille som tvättade fönstren. Strålande resultat. Rekommenderar gärna firman. Läs mer
  • 2019-10-19

Caroline G skrev om Rent Hem
    Kom dagen efter och utförde storstädning. Allt var perfekt, har bokat upp städning varje vecka nu. Läs mer

Elsa Borgs gata 22, 129 53 Hägersten