Sofiabolaget

Städhjälpen Sofiabolaget i Stockholm, drivs av Loredana som startade företaget i juni 2011. Sofia har tio års vårderfarenhet från hemtjänsten och har sedan starten av företaget fått många uppdrag för att göra vecko- och flyttstädningar. Vi arbetar även med kontorsstäd, trappstäd samt diverse lokalvård.

Städhjälpen Sofiabolaget hjälper dig gärna med städning och hemhjälp av olika slag. För Sofia är det den enskilda kundens önskemål som styr hennes arbete och det är av yttersta vikt att kunden är nöjd. Städhjälpen Sofiabolaget åtgärdar därför givetvis alla eventuella fel som har gjort en kund missnöjd.

Läs vad 15 kunder tycker om Sofiabolaget 2

2021-10-20
    Jag få städning varje vecka och haft det många år.
    Förutom att det räddade min förhållande med frun, man också få den ”hotell känsla” en gång om vecka....en uppskattade Vardagslyx!
    Kundtjänsten är personligt och riktigt bra.
    Jag är en väldigt nöjd kund, helt enkelt
    2021-09-27
    Bra service, trevlig personal och bra resultat - rekomenderas!
    Stor tack för att du tog din tid och skrev omdöme om oss! Sofiabolaget
    2021-09-27
    Bra personal, rent och fint och alltid tillmötesgående!
    Vi är glada att ha dig som kund! Sofiabolaget
    2021-09-25
    Använt dem under ngr år.. Mkt nöjd. Städar över våra förväntningar, punktliga och trevliga städerskor. Hade samma person under ngt år men nu har vi haft lite olika vilket drar ner betyget något. Men alla gör fint:).
    Tusen Tack Clara!
    Loredana/Sofiabolaget
    2021-09-25
    Jag har gått igenom en del bolag under åren och de flesta har alltid ett gott bemötande och ger mig som kund höga förväntningar men har inte lyckats att leverera på samma sätt som Sofiabolaget.
    Bemötandet är profisonellt från företaget men ändå väldigt tillmötesgående och familjärt.
    Vår städerska gör ett fantastiskt jobb och hela vår familj känner oss väl omhändertagna när hon kommer. Hon gör alltid oss super nöjda och har öga för både helhet och de små detaljerna som vi uppskattar. Vi rekommenderar varmt att köpa deras tjänster.
    Tusen tack Maria!
    Loredana/Sofiabolaget
    2021-08-17
    Jättefin städning! Resultatet blir lika fint varje gång. Rekommenderar verkligen sofiabolaget. Bra priser och kvalite!
    Tusen tack! Sofiabolaget
  • 2018-04-23
    + Dom kunde komma med ganska kort varsel när alla andra städfirmor var upptagna.
    + Städerskan gjorde ett bra jobb på dom ytor som hon faktiskt städat.

Där slutar det positiva.

- Vi visade städerskan vad vi ville att hon skulle städa när hon kom. Hon svara "jaja" på allting. Städade i fem timmar. När vi kom hem så märkte vi att hon inte alls städat det som hon sa "jaja" till. Mycket var dammigt och fortfarande flottiga detaljer i köket.

- Jag ringer upp och förklarar att vi inte är riktigt nöjda, kan vi få lite avdrag på fakturan som kompensation? Det blev inte som vi kom överens om med städerskan. Då får jag höra att jag ljuger och att vi kan gå till rätten för att bestrida fakturan.

Dom bara tjafsar på i luren och tillslut lägger jag på. Vi fick städa själva i fyra timmar till efteråt för att få det rent.

-Väldigt otrevligt bemötande. Rekommenderas ej!
  • ida
    skrev om Sofiabolaget
    2013-08-30
    Riktiga skojjare! Boka er flyttstäd med ett annat företag är min rekommendation. Städarna hade inte med sig stege trots att vi påpekat att vi hade 4 m i takhöjd.
    En av städarna spräckte vår fönsterruta vid flyttstädning, en spricka på flera dm rakt över hela fönstret. Loredana var vid första kontakten trevlig ( innan städfakturan var betald) och lovade att åtgärda det snarast. Sedan hör vi inget på flera veckor. Vid ny kontakt från vår sida svarar hon aggressivt att fönstret redan var sprucket innan städning och att hon inte tänker stå för reparationen. Fönstret var helt anmärkningsfritt innan städning men är nu trasigt. Tråkigt med oseriösa företag, men antar att man får vad man betalar för.
  • 2013-05-28
    Mailar dem för att be dem komma och titta på ett städjobb. Det tar ca 30 minuter innan ett samtal kommer och efter två timmar har jag en person på plats som tittar på jobbet. Jag hade mailat på Offert.se till fyra andra, fick ingen respons av det övriga. Ställer alltid upp, för ett mycket bra jobb och man kan alltid lita på, när jag lämna hemmet att det är i tryggt förvar. Jag rekommenderar alltid Sophiabolaget till mina vänner och bekanta!
  • 2013-05-24
    Min uppfattningen av Sofiabolaget är att det är väldigt serviceminded. allting fungerar väldigt smidigt och de är alltid i tid och utför arbetet snyggt. Vi har bytt tider några gånger och det har alltid fungerat enkelt och smidigt!
  • 2013-05-22
    Jag är glad att jag valde Sofias städ till min flyttstädning, tydliga offerter, trevligt bemötande och städningen var utmärkt.
    2013-04-23
    Städningen klart godkänt. De är pålitliga, de har haft egen nyckel. Senast putsade de fönster helt på eget initiativ.
  • 2013-03-01
    För att säkra vår kvalité lämnar städaren en ikryssad checklista på vad som är städat efter varje städning.Varje månad har vi på Sofiabolaget en kundundersökning. Vi lämnar en gång i månaden ett formulär för våra kunder att fylla i deras tankar och åsikter kring städningen. Detta då nöjd kundgaranti är något vi starkt strävar efter.
  • 2013-03-01
    Snabb kontakt vid offert, städning och fakturering. Mycket bra genomfört uppdrag!
    2013-02-21
    Bra. Inget att klaga på