Gullmarsvägen 27, 111 52 Årsta — Visa karta

Vi på Städjätten har vårt fokus på våra kunder och vi strävar efter att utveckla en nära och
trygg relation med alla våra uppdragsgivare, stora som små. Vårt absoluta mål är att du som kund skall erhålla en tjänst som exakt motsvarar dina förväntningar! Vi försöker alltid utmärka oss genom väl genomtänkta upplägg, flexibilitet och vår inställning till jobbet. Grunden till detta utgörs av vår erfarna och noggranna personal som alla innehar SRY-yrkesbevis för städning. Med åren har vi lärt oss att den viktigaste marknadsföringen är nöjda kunder!

Läs vad 173 kunder tycker om Städjätten

Mikaela A skrev om Städjätten
    Otroligt trevliga och duktiga. Vi är jättenöjda! Läs mer
  • Claes Victor S

2020-05-21

Företaget har bett om en granskning av omdömet
    Claes Victor S skrev om Städjätten
    VARNING!
    Det började med att chaufförerna var 30min sena. Sen tog flytten 4,5timmar istället för 2-3timmar som dom hade uppskattat och lämnat prisförslag på.
    Sedan visar det sig att en låda saknas, givetvis den som jag bett dom ta det extra noga med då den innehöll dyra vinglas. Det är fortfarande ¨spårlöst¨ försvunnen.
    Kundservice säger att dom inte kan göra något utan att det tyvärr kan hända sådant och frågade om jag var stressad och missat en låda i mitt nya hem. Jag hänvisas till en ansvarig vid namn J**n som endast kan nås på mail. Självklart inget svar.
    Jag får tillslut ett nummer och efter att jag ringt och sökt honom dag efter dag och fått svaren att han är på lunch, är ledig, är permitterad eller är upptagen så svarar han äntligen när jag ringer från ett annat nummer. Svaret är att det tyvärr inte är så mycket att göra utan att det är ord mot ord som gäller och han litar på sina anställda.
    Lögner och märkliga ursäkter i mängder. Bra jobbat städjätten. Läs mer
  • 2020-05-11

Eva-lena H skrev om Städjätten
    Jag fick hjälp med både flytt och städning och det var en otroligt bra service. Väldigt bra bemötande och snabb hjälp Läs mer
  • 2020-05-07

Fanny R skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för både flytthjälp och flyttstäd. superproffsiga, effektiva och noggranna under hela processen från början till slut. Kan varm rekommendera! Läs mer
  • 2020-05-06

Linda W skrev om Städjätten
    Det var enkelt att få kontakt med städjätten för offert för flytt, och företaget svarade snabbt på följdfrågor. Själva flytten gick smidigt, flyttkillarna var proffsiga och trevliga och gav service över förväntan. Läs mer
  • 2020-05-05

Malin W skrev om Städjätten
    Dom kom i exakt tid och var snabba, effektiva och trevliga. Kunde inte varit nöjdare. Läs mer
  • 2020-04-29

Sebastian B skrev om Städjätten
    Supertrevlig och ordentlig personal som gjorde ett mycket bra jobb. Läs mer
  • 2020-04-16

Carl Fredrik Gustav E skrev om Städjätten
    Beställde byggstäd.
    De städade och lämnade sedan (olåst) utan att kontakta mig.
    Städningen var dåligt utförd, damm och sågspån överallt.
    Kontaktade dem direkt men de ansåg sig vara klara. Jag var påstridig så de kom till slut tillbaka, och då höll de med om att det var dåligt städat. Så de fortsatte att städa till de var klara igen. Då var det för mörkt för mig att se resultatet.
    Dagen efter var det väggar som helt eller delvis inte var torkade, trots att de alltså enligt egen utsago städat allting grundligt 2 gånger.
    Kontaktade dem igen och de skulle återkomma. Vilket de inte gjorde.
    Fick städa allting själv, så deras arbete var för mig inte värt någonting.
    Efter ett par veckor hade de inte återkommit så jag mailade dem. Fick svar att de kan komma och fortsätta byggstäda mot full betalning.
    De vill alltså inte ta ansvar för sitt slarv. Kommer aldrig anlita dem igen. Läs mer
    2020-04-16 Städjätten svarar Carl Fredrik Gustav E
    Hej Fredrik!

Du anlitade oss för byggstädning med priset löpande per timme. Vår personal var hos dig och städade under den tiden du godkände. När du ringde och berättade att du inte var nöjd så skickade vi tillbaka personalen direkt. Vi trodde först att du ville köpa in fler timmar städning, men det visade sig att du inte ville betala för den tiden trots att det var löpande timpris som var avtalat. Vi godkände att inte ta betalt för extra tiden eftersom vi ville att du skulle vara nöjd.

Nu hör du av dig igen och vill ha ännu mer gratis städning vilket vi tyvärr inte kan göra. Vi kommer gärna ut och städar, men då måste vi ta betalt för det.

Hälsningar
  • 2020-03-29

Anders L skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för flytt och flyttstäd, mars 2020.

Bra utfört arbete och trevligt bemötande.
    Kan rekommenderas!

/Anders, Tyresö Läs mer
  • 2020-03-29

Amir E skrev om Städjätten
    Grabbarna som hjälpte till med flytten var exemplariska. 5 av 5. Läs mer
  • Linnea S

2020-03-28

Linnea S skrev om Städjätten
    Vi är otroligt nöjd med vår upplevelse. Grabbarna var supertrevliga, effektiva, tydligt erfarna och med en härlig attityd. Rekommenderas varmt! Vi hör av oss när vi flyttar nästa gång igen. Tack! Läs mer
  • 2020-03-27

Sofie B skrev om Städjätten
    Jag säger bara wow wow wow. Helt fantastiska flyttkillar, mycket effektiva och trevliga. Kommer använda Städjätten för alla framtida flyttar. Rekommenderas mycket varmt. Helt grymma!! Läs mer
  • 2020-03-26

Marin G skrev om Städjätten
    Beställde både flytt och städ till en lägenhet.

Killarna som kom var 2 st, och de var punktliga. De var jätte trevliga och var noga både med möblerna och sina kroppar( hade hjälpmedel). Läs mer
  • 2020-03-20

REGINA N skrev om Städjätten
    Så bra! Vi bokade 2 man+bil för flytthjälp men behövde utöka till 3man på grund av krånglig hiss. Trots att detta skedde mindre än 24 timmar innan flytten så var det inga problem att ordna, och även om hissen faktiskt fungerade så kändes det bra att ha 3 man! Rekommenderar varmt. Flytthjälp är det bästa beslutet man kan ta i flytttider! Läs mer
  • 2020-02-09

ULRICA B skrev om Städjätten
    Vi hade flytt och städ av två lägenheter till gemensamt nytt hus. Allt gick över förväntan. Flyttkillarna va superbra och trevliga. I och med samma firma från båda lägenheterna till huset så hjälptes killarna åt och allt blev klart snabbt. Städarna va också fantastiska och blev klara snabbt. Stort tack till Städjätten som gjorde vår flytt enkel och smidig!! Läs mer
  • 2020-02-05

Marie F skrev om Städjätten
    Först var jag ganska missnöjd, en ”liten” flyttbil anlände. Men ett samtal senare skickades en bil till och problemet var löst. Flyttkillarna var väldigt bra... inga skador på ngt och de fick kämpa... 3 tr och en pytteliten hiss... stora och tunga möbler fick bäras upp.
    Så stor stjärna till de som utförde själva flytten, en mindre stjärna till plannern. Läs mer
    2020-02-06 Städjätten svarar Marie F
    Hej Marie,

Först måste jag bara be om ursäkt för missförståndet med flyttbilen.
    Tack för ditt tålamod och förståelse. Det är alltid mycket enklare för oss att vara flexibla och lösa problem och missförstånd som uppstår när vi får ett sånt härligt bemötande!
    Det är väldigt viktigt för oss att du som kund får en smärtfri och smidig flytt när du anlitar flyttproffs.

Tack för att du tog dig tiden till att skriv om oss!

Ha en fortsatt trevlig dag!
  • 2020-02-02

Carl E skrev om Städjätten
    Jätte trevliga och efektiva.
    Jag är super nöjd Läs mer
    2020-02-04 Städjätten svarar Carl E
    Hej Carl,

Det är enkelt att vara trevlig och effektiv när man bemöts av någon lika trevlig som du själv!

Tack för din fina rekommendation och tack för förtroendet!

• 2020-01-24

Sara J skrev om Städjätten
    Vi köpte flytt och flyttstädning.
    Helt otroligt nöjd med allt, snabba svar på frågor och flytt gubbarna var otroligt skickliga och dessutom väldigt trevliga. Över alla förväntningar.
    Tack så mycket Läs mer
    2020-01-29 Städjätten svarar Sara J
    Hej Sara,

Tack själv för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag och om du någonsin behöver hjälp igen så tveka inte på att höra av dig!

Mvh från oss alla på Städjätten!
  • 2019-12-16

Gunilla A skrev om Städjätten
    Fick snabbt hjälp med både packning och flytt. Bra organiserat, ringde för att stämma av och lätta att komma i kontakt med när jag behövde fråga något. Punktliga och väldigt trevliga personer som kom och utförde uppdraget. Mycket nöjd! Läs mer
  • 2019-12-13

IRENE J skrev om Städjätten
    Så besviken på företaget, det lät bra tills det var dags...Två timmar senare än utlovad tid dök flyttkillarna upp (dock skötte dom killarna sig bra väl på plats) , förseningen innebar en massa extra stress för oss som väntat på dom. Veckan efter hade vi beställt flyttstäd (återkommer med recension av städningen) av en tom lägenhet, normalt använd av en skötsam äldre person. Vi fick, precis som flera omdömen jag läser nu, ett meddelande om att delar i lägenheten var smutsigare än väntat och att därför krävde dom tusen kronor extra för att genomföra städningen! Det verkar vara ett vanligt tillväga gångs sett för företaget, hur ska man ställa sig till det när man inte är på plats, det är ont om tid osv? Under pågående städning får vi även ett meddelande med anmodan om betalning, via swish!! Det som verkade så bra från början blev en urtrist och tråkigt upplevelse. Läs mer
  • 2019-12-12

Stig J skrev om Städjätten
    Beställde en flyttning av möbler till tippen, de kom lite sent men när de kom så blev det fart på killarna, snabbt å smidigt🙂 Läs mer
  • stig j

2019-12-12

stig j skrev om Städjätten
    Flyttning av möblerna gick snabbt och bra trots att de var försenade.
    Flyttstädningen var patetisk,mitt i städningen var det plötsligt för smutsigt och de måste ha 1000:- till,liknar utpressning de vet att man är stressad och bara vill ha allt klart. Bedrövligt 😡😡 Läs mer
  • 2019-12-09

ANNA T skrev om Städjätten
    Supernöjd med flytthjälpen från Städjätten. Punktliga, proffsiga, hjälpsamma och snabba flyttkillar. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-12-06

Therese S skrev om Städjätten
    Anlitade städjätten för både flytthjälp och städning. Jätteduktiga, snabba och proffsiga! Läs mer
  • 2019-11-29

Lotta S skrev om Städjätten
    Jättebra service både bokning, flyttkillar, punktlighet och kostnad. Rekommenderas varmt🙂 Läs mer
  • 2019-11-17

ted g skrev om Städjätten
    Flyttstädning
    Jätte bra, kom tidigt och vara klara snabb med utmärkt resultat Läs mer
  • 2019-11-07

Therese J skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för flytt och flyttstäd 6/11-19.
    Så grymt nöjd. Proffsiga och supertrevliga.
    /Therése J. Läs mer
  • 2019-10-06

Anders A skrev om Städjätten
    Flytt + städ
    Mycket bra bemötande och fantastisk flytthjälp! Läs mer
  • 2019-10-02

Jenny O skrev om Städjätten
    Anlitade städjätten för flytthjälp och är supernöjd! Dem kom i tid och var väldigt effektiva. Läs mer
  • 2019-10-01

matthias j skrev om Städjätten
    Anlitade dessa för flytt av möbler. Tydlig information och flyttkillarna kämpade hårt. Mkt bra pris för detta jobb. Jag är helnöjd Läs mer
  • 2019-09-20

Erica C skrev om Städjätten
    Tack för en jättefin flytt utfört idag av 4 riktigt duktiga och trevliga män. Läs mer
  • 2019-09-18

Erica C skrev om Städjätten
    Flytten gick perfekt. Kom i tid och arbetade effektivt och var mycket vänliga och noggranna med lastning och inplastning av möbler för att skydda dessa. Lyhörda för var möbler skulle placeras ut. Rekommenderar dem varmast. Läs mer
  • 2019-09-12

Dee M skrev om Städjätten
    Anlitade som flyttfirma, aldrig igen. De kom 2-3 timmar sent, smutsade ner alla mina möbler inklusive min fina soffa, och jag väntar fortfarande på ersättning en månad senare.

Jag bokade tid mellan 13-14. Killarna dyker upp kl 16, och kontoret förklarar att det var pga "tidigare kunden ljög om hur mycket de hade att flytta." Men då säger man ju till den kunden som ljög att nu får de vänta på sin egen bekostnad då de varit oärliga, och inte bestraffa nästa ärliga kund. Jag har husdjur och tog ledigt från jobbet för att flytta de tiderna, fick sitta i en tom lägenhet och vänta.

Själva flyttkillarna var snabba och trevliga men väldigt trötta, och de smustade ner SAMTLIGA mina möbler med oljiga, svarta handavtryck. Det mesta gick för att mig att tvätta bort (tog någon timme...) men med min stora fina soffa (kostar 6000kr för en ny i dagsläget) gick det ej att få bort. Nu har det gått en månad och jag väntar fortfarande på ersättning från firman.

Varje gång jag ringer så är personalen hänginga och ledsna och har en massa ursäkter. Tror de är kraftigt underbemannade, och ledningen får nu skärpa sig och anställa fler, och ge arbetarna HANDSKAR snälla. De kostar någon krona per par. Hur lönar det sig att spara in på det och sedan brottas med kunder och ersätta dyra soffor? Läs mer
  • Louise A

2019-09-11

Louise A skrev om Städjätten
    Använde Städjätten för såväl flytt, som flyttstäd. De bemötte mycket trevligt och gjorde enligt offererad tid, så inga oväntade överraskningar i fakturan. På det hela tagen jättenöjd och kan varmt rekommendera! Läs mer
    2019-09-12 Städjätten svarar Louise A
    Hej Louise,

Nu blir vi extra glada och stolta :)
    Tack så jättemycket för att du tog dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss!

Teamet på städjätten
  • 2019-08-15

Charlotta R skrev om Städjätten
    Flytt allt flöt på bra. Jag upplever att man blev bra bemött.Jag har aldrig använt flyttfima förut har alltid flyttat själv så jag
    tycke det va bekvämt och värt pengarna Läs mer
    2019-09-12 Städjätten svarar Charlotta R
    Hej Charlotta,

Så kul att vi uppnådde dina förväntningar!
    Det är ofta ett stort projekt att flytta och kan därför vara oerhört avlastande och befriande när proffsen tar hand om det.

• Fredrika G

2019-08-14

Fredrika G skrev om Städjätten
    Toppen firma! Hjälpte oss med akutflytt dagen efter och jobbade effektivt och snabbt hela dagen, bara plus! Och fantastiskt kundbemötande av killarna på kontoret :) +++++ Läs mer
    2019-09-12 Städjätten svarar Fredrika G
    Hej Fredrika,

Toppen kund!
    Ditt bemötande och flexibilitet hjälpte oss oerhört med att hantera hela tjänsten på bästa sätt!

Vi ser fram emot att hjälpa er igen!

Teamet på Städjätten
  • 2019-08-07

Joanna L skrev om Städjätten
    Suveränt och mycket proffsigt! Härlig service. Läs mer
  • Yvonne D

2019-08-02

Yvonne D skrev om Städjätten
    Flytthjälp; Kom punktligt, trevliga killar, väldigt proffsiga o vänliga, klara 1 Tim före uppskattad tid. Kundtjänstens personal är oxå supertrevliga o proffsiga Läs mer
  • Andreas A

2019-08-01

Andreas A skrev om Städjätten
    De hade sönder en lampa och fick endast 250kr i kompensation.. (pga ”värdeminskning”)
    Städningen var sådär
    Flytten gick helt ok även om vi knappt kunde kommunicera.

Andreas Läs mer
  • 2019-07-30

Hans C skrev om Städjätten
    Jag anlitade städjätten för flytt och flyttstäd. Flytten gick jättebra och städningen var nästan klanderfri. De hade missat någon fönsterbräda samt slarvat något vid fönsterputsen av ett fönster, men annars toppen. Prismässigt låg städjätten långt under konkurrenterna och kvaliten de leverererade i relation till priset var väldigt bra. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-29

Thomas H skrev om Städjätten
    Flyttkillarna kom tom lite tidigare än angett. De ringde och kollade om det var ok. Flytten fungerade mycket bra, trevliga och duktiga killar. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Thomas H
    Hej Thomas,

Tack för ditt fina omdöme!
    Personalen tackar för ett superfint bemötande.

• Miranda J

2019-07-29

Miranda J skrev om Städjätten
    Mycket bra och trevlig personal!
    Två jättestarkta killar , flytten gick väldigt smidigt och snabbt perfekt😊 Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Miranda J
    Hej Miranda,

Tack så jättemycket för att ni tagit er tiden till att skriva om oss!
    Det är alltid oerhört kul att nå kundens förväntningar!

Ni är välkommen att kontakta oss om ni behöver hjälp i framtiden!

• 2019-07-28

Saba M skrev om Städjätten
    Helt ok, städerskorna kunde inte svenska så det va svårt att kommunicera och när vi anmälde att inte va helt nöjda med städ så åtgärdas inte det. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Saba M
    Hej Saba,

Jättekonstigt att vi inte åtgärdade missarna då vi har en städgaranti som gäller i 7 dagar.

Kontakta oss så att vi kan gå vidare med detta.

Thomas B skrev om Städjätten
    Vi köpte ett paket med flytthjälp och flyttstädning för en 46 m2 1:a med sovalkov och balkong.

=== Det positiva med flytthjälpen ===

* Personalen kom i tid och var mycket trevliga och enkla att prata med (engelska).
    * Flytten gick mycket snabbt och effektivt utan att någonting skadades eller smutsades ner.
    * Priset stod sig bra i jämförelse med andra firmor.

=== Det negativa med flytthjälpen ===

* Personalen glömde kvar diverse möbler och småsaker (golvlampa, särmonterad hylla, gitarr m. fl.) på en avsats utanför vindsförrådet. Vår instruktion var att "allt ska med", men endast några flyttlådor framför de andra prylarna kom med i flyttlasset.

Vi påpekade aldrig saken för Städjätten som säkert hade gjort något för att gottgöra oss om vi hade det. Med det sagt är det märkligt att man missade prylarna som i övrigt stod på en helt kal trappavsats.

=== Det positiva med flyttstädningen ===

* Vi fick möjlighet att komplettera flyttstädningen med städning av balkongen till ett bra pris, bara några dagar innan städningen skulle ske.

=== Det negativa med flyttstädningen ===

* Städningen var slarvigt gjort, även om majoriteten av ytorna var ordentligt städade. Det var ränder på fönstren (inget katastrofalt), visa hyllplan verkade inte alls ha blivit avtorkade i köket och vissa ytor på golvet i badrummet var smutsiga.

Den person som flyttade in i lägenheten efter oss godkände inte städningen och Städjätten kom dit och kompletterade städningen efter att vi skickat bilder på det vi båda upplevde som otillräckligt.

=== På det stora hela ===

Städningen understeg våra förväntningar och behövde kompletteras (vilket vi fick hjälp med efter att ha dokumenterat- och skickat in bristerna till Städjätten).

Flytten flöt på utmärkt, men eftersom några saker glömdes kvar behövde själva arbetet därför kompletteras. Därför understeg även den våra förväntningar.

Fakturorna skickades per mail och skulle vara Städjätten "tillhanda senast tre arbetsdagar efter att du fått fakturan". Det är den snävaste betalningstiden jag har varit med om men kunde betalas med Swish vilket gjorde det lättare att betala i tid. En så snäv tidsram understiger mina faktureringsförväntningar.

Vi anlitade städjätten för att slippa allt det jobbiga och trassliga som hör till när man flyttar. Därför tar vi med oss en negativ upplevelse, trots att allt gick att lösa efter lite "jobb och trassel".

Vi kommer inte anlita städjätten igen för städhjälp. För flytthjälp är de fortfarande ett alternativ (med lite mer kontroll från vår sida, vilket inte är orimligt att begära från kunden). Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Thomas B
    Hej Thomas,

Tack så jätte mycket för en så utförlig beskriven av er erfarenhet av oss och våra tjänster.

Det är alltid bra för oss och vår verksamhet att få bra och utförlig feedback från våra kunder.

Vi vill gärna komma i kontakt med dig och gå vidare med detta.

Kontakta oss gärna!

Annalena B skrev om Städjätten
    Flytt som fungerade väldigt bra, tack Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Annalena B
    Hej Annalena,

Tack för att ni tog er tiden till att lämna ett omdöme om er erfarenhet av oss och våra tjänster!

Marit S skrev om Städjätten
    Allt var bra i kontakterna och även i samband med de tjänster som utfördes av Städjätten under våren 2019.
    Nu inför flyttstäd valde vi dock ett annat företag som hade "återanvändning" på menyn inte bara återvinning.
    De möbler m.m. som är användbara FÅR inte bara slängas! Produktprosessen är
    energikrävande! Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Marit S
    Hej Marit,

Tack för att ni tog er tid till att skriva om er erfarenhet med oss!

Det har ni helt rätt i!
    Vi ska ta vara på våra resurser och tänka på miljön.
    Det är absolut något vi bör ta med oss internt och tala om på nästa utvecklingsmöte.

Tack ännu en gång!

• 2019-07-26

Elisabet S skrev om Städjätten
    Fantastisk service, rekommenderar dem verkligen. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Elisabet S
    Hej Elisabeth,

Tack så jättemycket för dina fina ord!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

• 2019-07-25

Elise L skrev om Städjätten
    Usel tjänst. Lurar in kunder med billiga priser som de sedan försöker omförhandla under pågående städ. Dök dessutom upp en timme för tidigt, ringde inte förrens de hade väntat en timme och redan hade gått från lägenheten. Tog betalt för städmaterial trots att jag hade inhandlat eget etc. använder aldrig dessa igen! Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Elise L
    Hej Elise,

I våra priser så ingår städmaterial.
    Anledningen till att vi har det inräknat i priset är just för att kunden ska slippa bekosta och stå för det själva. Vi vet hur svårt det kan vara att ordna med att ha städmaterial kvar efter att man har hunnit flytta ut ur bostaden.

Gullmarsvägen 27, 111 52 Årsta