Läs vad 192 kunder tycker om Städjätten 2

• 2021-01-14
    Grym flytthjälp - fantastiskt trevliga och glada killar som för andra gången hjälpte mig med en snabb och effektiv flytt genom städjätten. Guldstjärna till dom bägge som gjorde flyttdagen så lättsam och fylld med glada leenden! ⭐️
  • 2021-01-11
    De gjorde ett fantastiskt jobb!! Anlitade de för storstädning av butikslokal och det var ett tufft jobb som de fixade med bravur. Proffsigt! Kom i tid och jobbade på utan snack. Kommer anlita flera gånger!! Tack
  • 2021-01-07
    Jag köpte en visningsstädning. Företaget var måna om att innan tjänsten utfördes följa upp o vi var i kontakt. Något omständigt, om mer information hade givits från början hade det kunnat spara en del tid och kommunikation men de var vänliga och hjälpvilliga när vi väl var i kontakt. Personen som utförde städningen var väldigt trevlig och vän. Hon utförde en del viktiga moment väldigt utförligt. En del andra moment hade missats, ex städ bakom toalettstol osv. Förbättringspotential men är överlag nöjd med firman o leveransen.
  • 2021-01-07
    Jag fick hjälp med min flytt. Helt otroligt bra bemötande av alla. Killarna var fantastiska. De fick slita hårt men hade hela tiden ett leende på läpparna. Bättre hjälp hade jag inte kunnat få. Tack så mycket för den utmärkta hjälpen.
  • 2020-12-27
    Riktigt dåligt. Beställde flyttstäd för att slippa tänka på detta och städ var uruselt. De kom tillbaka igen för att åtgärda och har nu fått klagomål från min hyresvärd om att städningen fortfarande inte är bra gjord. Har lagt massa tid, energi och pengar på detta. Anlita inte dem!!!!!
    Hej Janina, Tack för din feedback. Vad tråkigt att höra om din dåliga upplevelse, självklart tar vi detta vidare inom Städjätten. Du får gärna kontakta oss via hej@stadjatten.se så hjälper vi dig på bästa möjliga sätt. Mvh, Stadjätten

• 2020-12-10
    Jag köpte flyttstäd och var väldigt nöjd. Skinande rent. Jag hade mycket kontakt med Ida som var så serviceminded och trevlig!
    Hej Johanna, Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme! Mvh, Stadjätten

• 2020-12-05
    Bästa flyttstädet någonsin. Bra kommunikation, städning och pris!
    Hej Julia, Tack för dina fina ord. Vi på Städjätten är stolta över den höga kvalitet vi erbjuder och är glada att du är nöjd och fått ett proffsigt bemötande. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :) Mvh, Städjätten

• 2020-11-28
    Bokade flytthjälp lite i sista minut och fick hjälp direkt ändå. Bra pris, supertrevliga, duktiga flyttkillar och så otroligt snabba! Rekommenderar verkligen städjätten
    Hej Stephanie, Tack för ditt omdöme. Vi blir glada att höra att du är nöjd med vår flytt-tjänst och vår service. Önskar dig en fin dag, Städjätten

• 2020-11-28
    Köpte flyttstädning.
    Lätta att ha att göra med, trevliga.
    Tydlig info.
    Bra utfört arbete, väldigt rent och väldoftande överallt på små och stora ytor och små skrymslen.
    Hej Susanna, Tack för ditt omdöme. Vi blir glada att höra att du är nöjd med städning och vår service. Önskar dig en fin dag, Städjätten

• 2020-11-26
    Stort tack för att ni kunde ställa upp på så kort varsel och ordnade transport av mitt dessutom supertunga gods! Proffsig och smidigt genom hela processen. Tack!
    Hej Helena, Vad glada vi blir att höra att du fick ett trevligt och professionellt bemötande. Önskar dig en fin dag! Mvh, Städjätten

• 2020-11-17
    Jag tar mig sällan tiden att skriva offentliga omdömen, vilket jag beklagar för alla de företag som sköter sig. Nu tar jag mig an detta för att Städjätten uppträtt illa i samband med faktureringen av en flytt de genomförde för mig i måndags.
    Vi fick en offert där det tydligt framgår att priset var 695 kr/timmen+869 kr i startavgift. Det är först i det finstilta man ser att de otydligt skriver att de har en minimidebitering på 2 timmar och en transportkostnad på 5 kr/km som tillkommer. Än värre är att de fakturerade för 3,5 timmar. De påstår att de tar betalt för varje påbörjad kvart, vilket inte framkom av offerten. Men de lade ändå på mer tid... till och med kvarten som började efter att vi Swishat betalningen. Pinsamt.
    Detta gjorde att jag kontaktade företaget och bad om underlag för betalningen. Efter att vi fått del av fakturan och fortsatt dialog med företaget inte landade väl gick jag ut och läste om företaget.
    Trist att se hur många som haft problem med deras fräcka metoder att få betalt. Det är inte pengarna det handlar om här utan principen att de uppenbarligen systematiskt lägger på extra tid och/eller avgifter.
    Jag har nu bestämt mig för att 1) anmäla företaget till ARN (vilket jag såg att 5 andra också gjort nyligen), 2) ta kontakt med Skatteverket om deras RUT-beräkning. Jag återkommer med fortsättningen i detta...
    Hej Fredrik, Vi beklagar din upplevelse, det är ytterst tråkigt att du känner så. Vi har gjort vårt bästa i att försöka hjälpa dig och möta dig hela vägen, vi värnar om våra kunder och gör allt för att de ska bli nöjda. Dock har vi endast tagit betalt för exakt den tiden vi har utfört tjänsten åt dig. I branschen är det praxis att man avrundar till närmaste kvart, halvtimme eller heltimme men vi avrundar endast upp till närmaste kvart. Detta finner du information om i avtalsvillkoren som följde med avtalet vi har med dig. Att anklaga oss för att vi har gjort fel med skattereduktionen är förkastligt. Förslaget att vi ska betala 720 kr tillbaka annars ringer du till skatteverket och tipsar om oss är inte heller OK. Vi tar starkt avstånd från sånt betende och ger inte vika för sådant. Vi föreslog en återbetalning på en halvtimme för att visa vår goda samarbetsvilja, men du tackade nej även till det. Städjätten beklagar situationen. Men som sagt, vi värnar om våra kunder och hittar alltid gemensamma lösningar men så var inte fallet med dig. Vi önskar dig en trevlig dag, Städjätten

• 2020-11-12
    Trevligt bemötande och lägenheten blev ren och fräsch.
    Hej Kajsa G, Vad trevligt att höra om din upplevelse, vi blir jätteglada av att få höra sådana fina kommentarer. Önskar dig en trevlig dag, Städjätten

• 2020-11-02
    Företaget känns oseriöst och sköter inte sina åtaganden. Jag hare bokat både bygg/flyttstädning och flytthjälp. För det första får men en tidsbokning med ett intervall på två timmar. Vid städningen kom en person vid 18.30 vilket var 1 1/12 timme för sent. De andra två personerna kom 2 timmar senare än överenskommet. Städningen var färdig först sent på kvällen vilket var jobbigt för både beställare, städare och omöjligt att se hur resultatet blivit i mörkret.

Flytthjälpen kom också två timmar för sent - mycket frusterande. Jag hade fått ett tidsintevall mellan 13-15 men i telefonsamtal med dem blec jag lovad att de skulle komma vid 13.00. Vid senare kontakt förnekade de att någon pratat med mig om en tid.
    Vid båda tillfällena som blev kraftigt försenade fick jag själv ringa och efterlysa hjälpen och fick då till svar "att det tyvärr var försenat"
  • 2020-10-23
    Jag köpte flytthjälp bestående av två starka killar, tillsammans med flyttbil. Fick proffsig och trygg hjälp innan flytten, genom telefonsamtal med svensk personal. Killarna som hjälpte till i flytten var från El Salvador, varav den ena pratade och förstod bra engelska. Vilken ynnest att få hjälp av så glada och hjälpsamma personer! Det märktes att de trivdes med jobbet, de skrattade, pratade och utförde jobbet med bravur. De hade packat både lastbil och förråd förr.
    Jag hade aldrig fått in så mycket saker, på den lilla ytan!
    skrev om Städjätten
    Hej Mia T, Tack för ditt fina omdöme. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar. Med vänlig hälsning, Städjätten

• 2020-10-15
    Riktigt oseriöst företag ringer och säger att vårt hem är extra smutsigt och att de ska debitera 1500 kr extra eller jobba sina 5h och göra så gott de går. Säger även att dom ska skicka bilderna men får inget svar. Tur var att jag tog bilder innan då lägenheten är lite dammig och såklart skitiga golv. Självklart anlitar man em firma för att städa. Riktigt dåligt. Besviken. Anmälan till konsumentverket kommer göras. Detta oseriösa företag bör kollas upp.
    Hej Irma! Vi beklagar din upplevelse, vi anstränger oss hårt för att göra varje kundupplevelse unik och tar till oss din feedback. Dock avbröt vi samarbetet med dig eftersom dina önskemål inte ingick i tjänsten. Arbetet du önskade var alldeles för omfattande och kräver således fler arbetstimmar vilket man som företag skall debitera för. Självklart kan missförstånd ske, därför har vi valt att inte debitera dig för den tiden vi faktiskt var där och städade. Istället tog vi beslutet för att bjuda på den genomförda tjänsten, tråkigt att du ändå inte är nöjd med vår kompensation. Med vänliga hälsningar, Städjätten

• 2020-09-10
    Vi är väldigt nöjda med de tjänster vi köpte genom städjätten, både flytt- och städhjälp. All personal som vi haft kontakt med var proffsiga, lyhörda och alla hade ett gott bemötande.
    Hej Sara W, Nu blir vi extra glada och stolta :) Tack så jättemycket för att du tog dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss! Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Vänligen Städjätten

• 2020-08-11
    Riktigt besviken på detta företag! Oseriöst och du kan räkna med en massa tilläggskostnader. Anlitade de för flyttstädning och jag har då aldrig varit med om att någon annan städfirma har hört av sig och velat ha 500kr extra för att micro, ugn och fläkt var smutsigt!!! Vad förväntar man sig att denna typ av köksutrustning är om någon betalar för denna typ av tjänst? Som sagt, jag har betalat för några flyttstädningar och ALDRIG varit med om liknande! Och betalar man inte dessa extrapengar de vill ha så gäller inte garantin, alltså att de ska lämna ett rent hem när de är klara. Jag trodde att det var precis det man köpte, men tydligen är det bara ett halvt hem som ingår i det överenskomna priset, om det ska vara helt rent så får man betala mer. Uselt!
    Hej Matilda, Tack för att du lämnade din feedback. Vi anstränger oss oerhört hårt här för att göra alla kundupplevelser behagliga och vi beklagar verkligen att vi inte har kunnat uppfylla dina förväntningar den här gången. Vi vill gärna lösa detta så snabbt som möjligt och hitta en lösning som fungerar för dig. Skicka ett meddelande direkt till oss via hej@stadjatten.se så vill vi gärna prata mer! Med vänlig hälsningar, Städjätten

• 2020-08-04
    Flytthjälp.
    Mycket trevlig personal som var noggranna, försiktiga med möblerna och hjälpsamma.
    Bra pris.
    Kan verkligen rekommendera Städjätten .
    Hej Pyttan H, Tack för din feedback. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar. Med vänlig hälsning, Städjätten

• 2020-07-31
    Efter att velat fram och tillbaka mellan olika flyttfirmor valde jag tillslut Städjätten och är verkligen nöjd. Båda killarna kom i tid och var nogranna, speciellt då det var ganska rörigt i min gamla lägenhet. Kommer troligtvis anlita dem vid nästa flytt!

Däremot är det bra att kunna engelska då ingen kunde svenska. :)
    skrev om Städjätten
    Hej Ida W, Nu blir vi extra glada och stolta :) Tack så jättemycket för att du tog dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss! Önskar dig en fortsatt trevlig dag! Vänligen Städjätten

• 2020-07-07
    Kom i tid, gjorde ett bra jobb.
    Tur att jag pratar engelska, då ingen av de tre pratade svenska.
    skrev om Städjätten
    Hej Siv L, Tack för ditt fina omdöme. Vi tror på olikheter och det gör det möjligt för varje anställd att bidra med sina unika erfarenheter till arbetsplatsen. Ta alltid kontakt med oss om det är så att kommunikationen brister :) Mvh, Städjätten

• 2020-07-07
    Flytthjälp. Väldigt bra, snabbt och problemfritt.
    Hej Christopher A, Tack för dina värmande ord. Det gör oss glada att du är nöjd med tjänsten :) Önskar dig en fin dag, Städjätten

• 2020-06-06
    Vi använde oss av städjätten
    när vi flyttade nyligen och de hjälpte oss med både flyttstädning och flytt! Vi kunde inte bara mer nöjda och kan verkligen rekommendera. Allt gick proffsigt till hela vägen, både innan och under flytten och de som var på plats och flyttade och städade gjorde ett kanon jobb och var tom på plats innan utsatt tid. Kort sagt en riktigt bra och prisvärd upplevelse!

/Mattias, Maja och Elsa
    Hej Mattias, Maja & Elsa! Tack själv för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss. Önskar er en fortsatt trevlig dag och om du någonsin behöver hjälp igen så tveka inte på att höra av dig! Med varma hälsningar, Städjätten

• 2020-05-31
    Snabba och professionella killar. Allt packades väldigt säkert och ställdes upp väldigt fint i lägenheten. Kommer använda igen.
    Hej Emma, Vad glada vi blir att höra att du fick ett trevligt och professionellt bemötande. Önskar dig en fin dag! Mvh, Städjätten

• 2020-05-31
    Använde Städjätten för flytthjälp. Otroligt duktiga killar! Proffsiga, effektiva och supertrevliga rakt igenom. Rekommenderar starkt!
    Hej Jessica O, Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme! Mvh, Stadjatten

• 2020-05-24
    Bra bemötande.
    Gjorde sitt arbete bra.
    Passade tiden.

Mycket nöjd.
  • 2020-05-23
    Bra ordning och information. Trevligt bemötade av alla
  • 2020-05-22
    Otroligt trevliga och duktiga. Vi är jättenöjda!
    Hej Mikaela A, Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme! Mvh, Stadjatten

• 2020-05-11
    Jag fick hjälp med både flytt och städning och det var en otroligt bra service. Väldigt bra bemötande och snabb hjälp
    Hej Eva-Lena H, Tack för dina fina ord. Vi på Städjätten är stolta över den höga kvalitet vi erbjuder och är glada att du är nöjd och fått ett proffsigt bemötande. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :) Mvh, Städjätten

• 2020-05-07
    Anlitade Städjätten för både flytthjälp och flyttstäd. superproffsiga, effektiva och noggranna under hela processen från början till slut. Kan varm rekommendera!
    Hej Fanny, Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme! Mvh, Stadjätten

• 2020-05-06
    Det var enkelt att få kontakt med städjätten för offert för flytt, och företaget svarade snabbt på följdfrågor. Själva flytten gick smidigt, flyttkillarna var proffsiga och trevliga och gav service över förväntan.
    Hej Linda, Tack för din fina feedback, det glädjer oss att att du är nöjd! Trevlig fortsatt dag!

• 2020-05-05
    Dom kom i exakt tid och var snabba, effektiva och trevliga. Kunde inte varit nöjdare.
    Hej Malin, Vad glada vi blir att höra att du fick ett trevligt och professionellt bemötande. Önskar dig en fin dag! Mvh, Städjätten

• 2020-04-29
    Supertrevlig och ordentlig personal som gjorde ett mycket bra jobb.
  • 2020-04-16
    Beställde byggstäd.
    De städade och lämnade sedan (olåst) utan att kontakta mig.
    Städningen var dåligt utförd, damm och sågspån överallt.
    Kontaktade dem direkt men de ansåg sig vara klara. Jag var påstridig så de kom till slut tillbaka, och då höll de med om att det var dåligt städat. Så de fortsatte att städa till de var klara igen. Då var det för mörkt för mig att se resultatet.
    Dagen efter var det väggar som helt eller delvis inte var torkade, trots att de alltså enligt egen utsago städat allting grundligt 2 gånger.
    Kontaktade dem igen och de skulle återkomma. Vilket de inte gjorde.
    Fick städa allting själv, så deras arbete var för mig inte värt någonting.
    Efter ett par veckor hade de inte återkommit så jag mailade dem. Fick svar att de kan komma och fortsätta byggstäda mot full betalning.
    De vill alltså inte ta ansvar för sitt slarv. Kommer aldrig anlita dem igen.
    Hej Fredrik! Du anlitade oss för byggstädning med priset löpande per timme. Vår personal var hos dig och städade under den tiden du godkände. När du ringde och berättade att du inte var nöjd så skickade vi tillbaka personalen direkt. Vi trodde först att du ville köpa in fler timmar städning, men det visade sig att du inte ville betala för den tiden trots att det var löpande timpris som var avtalat. Vi godkände att inte ta betalt för extra tiden eftersom vi ville att du skulle vara nöjd.  Nu hör du av dig igen och vill ha ännu mer gratis städning vilket vi tyvärr inte kan göra. Vi kommer gärna ut och städar, men då måste vi ta betalt för det. Hälsningar Städjätten

• 2020-03-29
    Anlitade Städjätten för flytt och flyttstäd, mars 2020.

Bra utfört arbete och trevligt bemötande.
    Kan rekommenderas!

/Anders, Tyresö
  • 2020-03-29
    Grabbarna som hjälpte till med flytten var exemplariska. 5 av 5.
  • 2020-03-28
    Vi är otroligt nöjd med vår upplevelse. Grabbarna var supertrevliga, effektiva, tydligt erfarna och med en härlig attityd. Rekommenderas varmt! Vi hör av oss när vi flyttar nästa gång igen. Tack!
  • 2020-03-27
    Jag säger bara wow wow wow. Helt fantastiska flyttkillar, mycket effektiva och trevliga. Kommer använda Städjätten för alla framtida flyttar. Rekommenderas mycket varmt. Helt grymma!!
  • 2020-03-26
    Beställde både flytt och städ till en lägenhet.

Killarna som kom var 2 st, och de var punktliga. De var jätte trevliga och var noga både med möblerna och sina kroppar( hade hjälpmedel).
  • 2020-03-20
    Så bra! Vi bokade 2 man+bil för flytthjälp men behövde utöka till 3man på grund av krånglig hiss. Trots att detta skedde mindre än 24 timmar innan flytten så var det inga problem att ordna, och även om hissen faktiskt fungerade så kändes det bra att ha 3 man! Rekommenderar varmt. Flytthjälp är det bästa beslutet man kan ta i flytttider!
  • 2020-02-09
    Vi hade flytt och städ av två lägenheter till gemensamt nytt hus. Allt gick över förväntan. Flyttkillarna va superbra och trevliga. I och med samma firma från båda lägenheterna till huset så hjälptes killarna åt och allt blev klart snabbt. Städarna va också fantastiska och blev klara snabbt. Stort tack till Städjätten som gjorde vår flytt enkel och smidig!!
  • 2020-02-05
    Först var jag ganska missnöjd, en ”liten” flyttbil anlände. Men ett samtal senare skickades en bil till och problemet var löst. Flyttkillarna var väldigt bra... inga skador på ngt och de fick kämpa... 3 tr och en pytteliten hiss... stora och tunga möbler fick bäras upp.
    Så stor stjärna till de som utförde själva flytten, en mindre stjärna till plannern.
    Hej Marie, Först måste jag bara be om ursäkt för missförståndet med flyttbilen. Tack för ditt tålamod och förståelse. Det är alltid mycket enklare för oss att vara flexibla och lösa problem och missförstånd som uppstår när vi får ett sånt härligt bemötande! Det är väldigt viktigt för oss att du som kund får en smärtfri och smidig flytt när du anlitar flyttproffs. Tack för att du tog dig tiden till att skriv om oss! Ha en fortsatt trevlig dag!

• 2020-02-02
    Jätte trevliga och efektiva.
    Jag är super nöjd
    Hej Carl, Det är enkelt att vara trevlig och effektiv när man bemöts av någon lika trevlig som du själv! Tack för din fina rekommendation och tack för förtroendet! Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

• 2020-01-24
    Vi köpte flytt och flyttstädning.
    Helt otroligt nöjd med allt, snabba svar på frågor och flytt gubbarna var otroligt skickliga och dessutom väldigt trevliga. Över alla förväntningar.
    Tack så mycket
    Hej Sara, Tack själv för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss! Önskar dig en fortsatt trevlig dag och om du någonsin behöver hjälp igen så tveka inte på att höra av dig! Mvh från oss alla på Städjätten!

• 2019-12-16
    Fick snabbt hjälp med både packning och flytt. Bra organiserat, ringde för att stämma av och lätta att komma i kontakt med när jag behövde fråga något. Punktliga och väldigt trevliga personer som kom och utförde uppdraget. Mycket nöjd!
    Hej Gunilla A, Tack för din feedback. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar. Med vänlig hälsning, Städjätten

• 2019-12-12
    Beställde en flyttning av möbler till tippen, de kom lite sent men när de kom så blev det fart på killarna, snabbt å smidigt🙂
  • 2019-12-12
    Flyttning av möblerna gick snabbt och bra trots att de var försenade.
    Flyttstädningen var patetisk,mitt i städningen var det plötsligt för smutsigt och de måste ha 1000:- till,liknar utpressning de vet att man är stressad och bara vill ha allt klart. Bedrövligt 😡😡
  • 2019-12-09
    Supernöjd med flytthjälpen från Städjätten. Punktliga, proffsiga, hjälpsamma och snabba flyttkillar. Rekommenderas varmt.
  • 2019-12-06
    Anlitade städjätten för både flytthjälp och städning. Jätteduktiga, snabba och proffsiga!
  • 2019-11-29
    Jättebra service både bokning, flyttkillar, punktlighet och kostnad. Rekommenderas varmt🙂
    Hej Lotta S, Tack för ditt fina omdöme. Vi blir jätteglada av att höra att du är nöjd med vår tjänst. Önskar dig en fin dag, Stadjätten

• 2019-11-17
    Flyttstädning
    Jätte bra, kom tidigt och vara klara snabb med utmärkt resultat
    skrev om Städjätten
    Hej Ted G, Tack för ditt fina omdöme. Vi blir glada av att höra att du är nöjd med vår flytt. Önskar dig en fin dag, Städjätten