Städjätten

Folkungagatan 44, 111 52 Stockholm — Visa karta

Vi på Städjätten har vårt fokus på våra kunder och vi strävar efter att utveckla en nära och
trygg relation med alla våra uppdragsgivare, stora som små. Vårt absoluta mål är att du som kund skall erhålla en tjänst som exakt motsvarar dina förväntningar! Vi försöker alltid utmärka oss genom väl genomtänkta upplägg, flexibilitet och vår inställning till jobbet. Grunden till detta utgörs av vår erfarna och noggranna personal som alla innehar SRY-yrkesbevis för städning. Med åren har vi lärt oss att den viktigaste marknadsföringen är nöjda kunder!

Läs vad 116 kunder tycker om Städjätten

• 2019-05-28

ANDERS S skrev om Städjätten
    Kom 2 h sent, tog 3 timmar längre än den utlovade tiden (en tid som var densamma som vår tidigare flytt av motsvarande karaktär tog), de missade att ta med sig saker i flytten (trots att vi hade märkt ut sakerna mycket tydligt med lappar och markeringspennor) vilket gjorde att vi fick hyra en bil själva dagen efter för att ta hand om deras misstag. Vi hörde av oss under flyttdagen med klagomål och blev lovade reduktion om vi återkom efter helgens flytt. Efter mycket diskussioner erbjöd de sig 500 kr reduktion trots att flytten totalt sett tog 5 h längre än lovat pga de dök upp två timmar sent och var 3 h långsamma än lovat samt att vi fick stå för bil för 800 kr dagen efter. Med andra ord jag skulle aldrig rekommendera städjätten för flytthjälp, oseriöst företag som är långsamma med flit för att öka flyttkostnaden eftersom de går på timme. Företaget lovar gott men inte håller vad de lovar på någon punkt tyvärr. Läs mer
  • 2019-05-15

Martin N skrev om Städjätten
    Tyvärr slarvigt utförd städning så jag fick själv städa en del för att bli godkänd på flyttbesiktningen.

Dom var sedan tillmötesgående med fakturan som skjöts upp så därför blir det ändå en 2:a i betyg istället för en 1:a. Läs mer
  • TALA M

2019-05-13

TALA M skrev om Städjätten
    Sämst på flyttstäd. Anställ inte dem. Dem utförde en omstädningen då vi inte var nöjda. Trots det så var det ändå slarvigt dem sket tex i att putsa Fönstrerna. Läs mer
    2019-05-13 Städjätten svarar TALA M
    Hej Tala,

Förlåt för att fönstren missades!

Vi kan tyvärr inte hitta en bokning i ditt namn.
    Kontakta oss så kan vi gå vidare och lösa detta på bästa sätt!

Med vänlig hälsning
    Städjätten
  • FERYAL MAHMOUD A

2019-03-28

FERYAL MAHMOUD A skrev om Städjätten
    Hej
    ' sara.
    jag jätte ledsan att vilja de
    de kommer halvt tima sent och enligt varaktigheten av den fulla lösen per åtgärd långsamt för att öka beloppet
    Ingen respekt för kunden
    Omöjligt att välja det här företaget i nästa gång och inte råda någon till det här företaget. Läs mer
  • 2019-03-23

Mathias E skrev om Städjätten
    I det stora hela fungerade allt bra! Läs mer
  • 2019-03-21

Henrik G skrev om Städjätten
    Timbaserad flytthjälp, funkade bra. Läs mer
  • 2019-02-27

Elsa A skrev om Städjätten
    Jag beställde hjälp med att flytta och slänga skräp samt flyttstädning. Jag fick ett mycket gott bemötande vid bokningen och vid kontakt med personalen som utförde flyttarbetet. De var punktliga, vänliga, effektiva och arbetsamma samt försiktiga med sakerna. Jag hade ingen direkt kontakt med de som utförde städningen men den var noggrann och väl utförd och klar inom överenskommen tid. Läs mer
  • 2019-02-17

Charlotte G skrev om Städjätten
    - Flyttjänst från en adress till två olika adresser i Stockholm
    -Jag blev vänligt bemött. Däremot var jag lite besviken på den omfattande mejlkonversationen. Där gick inte min noggranna information riktigt smidigt fram.
    - Hela flytten gick snabbt och smidigt. Pojkarna som flyttade, bar och körde var flinka, snabba, vänliga, försiktiga och starka. Läs mer
  • 2019-02-17

Maud t skrev om Städjätten
    Rensa och städa ett rum. Blev bra bemött vid beställningen och tiden passades.arbetet gick fort och bra. Inget att anmärka på från min sida. Jag hör gärna av mig om jag behöver hjälp igen. Läs mer
  • 2019-02-12

Gunvor H skrev om Städjätten
    jag blev nöjd.

allt var bra, duktig personal , de jobbade fort.

det blev packning , uppackning .

samt utflyttning och inflyttning

jag blev mycket bra bemött.

GUNVOR Läs mer
  • 2019-02-11

Firas A skrev om Städjätten
    Beställde både flytthjälp och flyttstädning från Städjätten. All kommunikation med "kontoret" funkade väldigt bra. Det var lätt att få tag i någon att prat med om man behövde dubbelkolla något.
    Flyttkillarna kom i tid och var väldigt trevliga och sjätte allt effektivt och smidigt. Samma sak med städningen. Är väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • Thor B

2019-02-10

Thor B skrev om Städjätten
    Inga krusiduller utan bra flyttstädat rakt igenom. Det lilla knepiga var att hitta rätt adress för att lämna ifrån sig nycklarna. Dom borde informera att man lämnar till en privat bostadsadress... Läs mer

Beata E skrev om Städjätten
    Allt igenom bra och proffsig flytthjälp samt prisvärt. Tack! Läs mer

Anette b skrev om Städjätten
    Packning och flytt med tömning av lägenhet och slutstädning. Jag upplever städjätten mycket tillmötesgående och har löst alla problem som uppstått på ett utmärkt sätt och fixat även sådant som tillkommit under resans gång. Personalen har varit mycket hjälpsamma och trevliga. Läs mer

Lennart H skrev om Städjätten
    Jättenöjd! Två trevliga, duktiga "flyttgubbar" packade och bar ut mitt möblemang till en vagn på gatan. Bättre än jag trodde. Läs mer
  • Olof N

2019-02-09

Olof N skrev om Städjätten
    Beställde packning och flytt. Flytten var utmärkt. De kom på utsatt tid och det gick fort. Mycket nice killar!

Packningen av en packmäster gick väldigt väldigt långsamt. Varsam ja, men man kan vara varsam o ändå snabb. Trevlig snubbe, snäll men långsam. Läs mer
  • 2019-02-09

Martin L skrev om Städjätten
    Köpte flyttstäd. Fick ett bra resultat men ingen kommunikation över när dom var färdig, vilket var önskvärt. Läs mer
  • 2019-02-09

Lotte w skrev om Städjätten
    Köpte flyttstäd och städjätten försökte lura mig på mer pengar då de hävdade att min lägenhet var mer än normalsmutsig. Den var alltså helt tömd och det fanns knappt dammtussar. Jag sa nej när de ville ha mer pengar och åkte sedan till lägenheten för att prata med städarna som var helt ovetandes om att städjätten hade ”beräknat att det skulle ta mer tid”. Städningen blev bra utan tillägget av pengar, vilket känns som ett klassiskt exempel på att städjätten ville ha mer pengar - utan att städarna skulle bli ersatta för detta. Läs mer
    2019-02-13 Städjätten svarar Lotte w
    Hej Lotte,

Det här låter inte alls bra!
    Ring gärna tillbaka till oss så att vi kan gå till botten med detta.

Teamet på städjätten

Krister S skrev om Städjätten
    Kom lite sent till avtalad tid men gottgjorde det med en extra person vilket blev bra och utlovad tid hölls. Trevliga personer som var försiktiga med möblerna allt bra....👍 Läs mer

Emma G skrev om Städjätten
    Mkt trevliga och bra killar som flyttade åt mig.
    Lite sen information om vilken tid på dagen flytten skulle starta. Läs mer
  • Karolina K

Karolina K skrev om Städjätten
    Flytt och städ på samma dag, allt i tid och utan krångel. Mycket trevliga och kompetenta människor. Det hade varit bra att veta att engelska var vårt kommunikations-språk. Både för att kunna märka sköra eller tunga saker och att allmänt göra sig förstådd. Tips är att iaf flytt-personerna har en ordlista på svensk/engelsk/spanska med flyttord. Tex skört, glas, aktas, teknik, tv osv Läs mer
  • Camilla M

Camilla M skrev om Städjätten
    Jag fick hjälp med flytt av möbler två gånger! Båda gånger möttes jag av otroligt trevliga, artiga och respektfulla personer. De var så hjälpsamma att de till och med hjälpte mig montera om en stor säng även då de redan var klara med jobbet och de inte var här för detta! De var även snabba och effektiva. Så nöjd att jag bjöd dem
    på kaffe! Läs mer
    2019-02-08 Städjätten svarar Camilla M
    Hej Camilla,

Tack för ditt underbara och trevliga bemötande!
    Senast igår berättade en av personalen om den härliga och trevliga Camilla som verkligen fick honom att känna sig uppskattad och att han gjorde ett bra jobb.

Det var ett nöje för oss att hjälpa dig!

Tack och trevlig helg!

• Eva H

Eva H skrev om Städjätten
    Jag anlitade städjätten för att dem skulle städa min lägenhet ang flyttning , dem var mycket noggranna med städningen allt blev skinande rent, kommer att anlita städjätten igen 👍👍 Läs mer
    2019-02-08 Städjätten svarar Eva H
    Hej Eva,

Tack för att ni tog er tiden till att skriva om er erfarenhet av oss på Städjätten!
    Vi kan inte göra annat än att bli oerhört glada och stolta över att vi har nått era förväntningar.

Du är mer än välkommen tillbaka till oss i framtiden.

Önskar dig en trevlig helg!

Henrik A skrev om Städjätten
    Snabbt och effektivt, men på bekostnad av resultatet. Slarviga med lådor och prylar under flytt, vilket resulterade i skador. Slarvigt flyttstädat. Läs mer
    2019-02-08 Städjätten svarar Henrik A
    Hej Henrik,

Ring oss gärna på 0200 222 226.
    Så att vi kan igenom detta.

Herbert c skrev om Städjätten
    Duktig och trevlig personal. Bra bemötande och flexibla i hur länge de kunde vara kvar och hjälpa 👍 Läs mer
    2019-02-08 Städjätten svarar Herbert c
    Hej Herbert,

Vi är oerhört glada och stolta över att du uppskatta vår service!
    Hoppas att ni trivs i ert nya bonde.

Trevlig helg!

Mikael K skrev om Städjätten
    Beställde flyttstäd och blev toppennöjd med resultatet. Tydligt, seriöst och proffsigt bemötande. Läs mer
    2019-02-08 Städjätten svarar Mikael K
    Hej Joel!

Vi tackar så mycket för din fina rekommendation!
    Väldigt kul att få läsa detta strax innan helg!

• Nina L

2019-01-29

Verifierad kundrelation
    Nina L skrev om Städjätten
    Hej!

Bokade städjätten för flyttstädning men de ville ha 500 kr i cash innan städningen, både mailade och smsade och återkom med tid först 3 dagar innan städtillfället. Kändes osäkert så jag blev nervös och läste sen igenom recensionerna och avbokade direkt. De lägger tydligen på extra betalningar och städar dåligt. Avbokar man 7 dagar innan städtillfället måste man betala hälften vilket jag nu åkte på, inte alls roligt, rimliga är att man blir skyldig att betala om man bokar av 24 timmar innan städtillfället. Kändes allmänt oseriösa. Rekommenderas ej. Bättre att betala mer via t ex Hemfrid och få tryggt, proffesionellt bemötande. Läs mer
    2019-02-08 Städjätten svarar Nina L
    Hej Nina,

Tråkigt att vår reservationsavgift gav dig en osäker känsla. Hela syftet med den är att inge en trygghet för både oss och våra kunder gällande bokningen.

• 2019-01-15

Emily M skrev om Städjätten
    Bokade flytthjälp med kort varsel. Otroligt snabb återkoppling. Allt genomfördes enligt plan. Flyttkillarna var duktiga och effektiva problemlösare. Prisvärd och problemfri service! Läs mer
    2019-01-15 Städjätten svarar Emily M
    Hej Emily,

Tack så mycket för din fina rekommendation!
    Vi gör alltid vårt bästa för att nå målet med en snabb, smidig och problemfri flytt. Härligt att vi uppnått det med din flytt!

Tack från oss alla på Städjätten!
    Emily M gillar detta
  • 2019-01-13

Corinne S skrev om Städjätten
    Är tyvärr inte alls nöjd. Jättetrevligt bemötande men tyvärr dåligt utfört. Efter flytthjälpen var det flera repor i golvet och efter städhjälpen såg det ut som man ville dammsuga igen och torka av handfatet en gång till. Läs mer
    2019-01-14 Städjätten svarar Corinne S
    Hej Corinne,

Det var inte alls kul att det blev på det viset.
    Kontakta oss gärna så att vi kan gå vidare med detta!
  • 2018-11-13

Louise Modig H skrev om Städjätten
    Ett bra bemötande och ett bra jobb. Polish lokal 100 kvm Läs mer
  • Jack P

2018-11-12

Jack P skrev om Städjätten
    Bra pris och tillgänglighet. Städningen var ok/bra där den gjordes, men delar av "checklistan" ignorerades helt. Läs mer
  • 2018-11-11

Maria R skrev om Städjätten
    Vi fick hjälp att flytta ganska stora och klumpiga möbler till 2 adresser.
    Killarna var trevliga, punktliga och gjorde ett jätte bra jobb! Läs mer
  • 2018-11-11

Jeanette A skrev om Städjätten
    Flytthjälpen gick smidigt o bra, har inget att klaga på. Läs mer
  • 2018-11-10

Jokine N skrev om Städjätten
    Beskrev vad som kommer göras o hur o om något problem uppstår hur det löses. Innan arbetet. o gjorde ett jättebra jobb. Läs mer
  • Ida N

2018-11-10

Ida N skrev om Städjätten
    Köpte flytthjälp - vilket var superbra! Personalen var trevliga, effektiva och det var enkelt att boka. Rekommenderas! Läs mer

Ulla R skrev om Städjätten
    Köpte både flytthjälp och dito städning. Blev trevligt bemött på telefon. Men städpersonalen blev inte upplysta om att städningen var begränsad då de nya ägarna skulle renovera, riva ut kök mm. Pga det mycket onödig städning. Städpers för övrigt också trevliga o tillmötesgående Läs mer
  • Anna E

2018-11-09

Anna E skrev om Städjätten
    Slarvigt städat. 43m2 tog mindre än en timma enligt grannen . Flyttbilen var beställd till 16: 00 ,enligt dem 18:00 de kom vid 19:00 och höll på att flytta i 5h. Onödigt dyrt för slarvig städning trots prisavdrag och onödigt att betala för försenad personal som tydligen fastnat i en hiss. De borde ha kollat maxvikt innan, anser jag. Engagerad men överarbetad teamleader. Flyttgubbarna var engelsk/ spansktalande, väldigt effektiva ,snälla och artiga men också väldigt stressade.. Städpersonalen gav jag endast nyckeln till så träffade aldrig dem. Läs mer

Karin N skrev om Städjätten
    Flytthjälp! Det funkade superbra. Gick snabbt och smidigt, de lyfte och lämnade varsamt. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Karin N
    Hej Karin!

Tack så mycket för den fina rekommendationen!

Ida J skrev om Städjätten
    Snabb och bra service till bra pris. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Ida J
    Tack Ida för din rekommendation!

Med vänliga hälsningar
  • Christopher S

2018-11-05

Christopher S skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för att flytta från en 1:a på 2:a våningen på Södermalm med en liten hiss till en 2:a på Kungsholmen på 3:e våningen även denna med en liten hiss.

Två trevliga och hjälpsamma personer kom och flyttade allt och det var klart på 2 timmar.

Kontakten var bra från börja till slut, dvs enkelt att boka flytten och de klargjorde hur debiteringen var och framkörning för flyttbil m.m. till att få låna flyttkartonger och allt.

Jag och min sambo är nöjda med Städjätten och kan rekommendera dem. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Christopher S
    Hej Christopher!

Tack för den fina rekommendationen, vi uppskattade även kontakten med dig!

• 2018-10-23

Karin W skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för flyttstäd nu i oktober. De var punktliga, tydliga, snabba med att svara på kommunikation/förfrågan, prisvärda och jag var väldigt nöjd med resultatet i lägenheten. Gjorde min flytt enklare, tack! Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Karin W
    Hej Karin,

Vad glad jag blir när jag läser detta!
    Tack så mycket för rekommendationen!

Med Vänliga Hälsningar
  • 2018-10-21

Jonathan K skrev om Städjätten
    Jag anlitade Städjätten för att flyttstäda min lägenhet och jag tycker dom gjorde ett bra jobb. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Jonathan K
    Tack Jonathan för att du tog dig tiden att rekommendera oss!
  • 2018-10-19

Jan O skrev om Städjätten
    Städjätten hjälpte oss med flytt . Kom på tid , var effektiva och höll vad som var avtalat .
    Personalen var trevlig ! Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Jan O
    Hej Jan!

Åh vad roligt att höra, tack så mycket för din rekommendation!

Alice K skrev om Städjätten
    Flyttstädning. Jättetrevliga killar. Snabbt och smidigt! Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Alice K
    Hej Alice,

Precis innan man ska packa ihop och avsluta dagen så ser man att du tagit dig tiden till att skriva om oss.
    Tack för ett bra avslut på dagen och tack för din fina rekommendation!

Simon B skrev om Städjätten
    Snabb respons och bra resultat Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Simon B
    Hej Simon,

Vi på städjätten tacka oerhört för att du tar dig tid och skriver om oss!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!

Valentina L skrev om Städjätten
    Flyttstädning som utfördes väldigt slarvigt. Va fortfarande damm på golvet, smuts kvar på vissa väggar och lister, intorkade matrester fanns kvar på golvet under diskbänken och elementen var ej rengjorda bakom utan bara framför där dom är synliga. Pga att jag flyttade in samma dag med möbler blev det för komplicerat att utnyttja städjättens nöjd-kund garanti. Dessutom lämna personalen nycklarna i lägenheten så att deras kollega inte kom in i porten.
    En flyttstädning ska utföras noggrant med tanke på att en ny person ska flytta in, inte vill den ha smuts kvar från tidigare hyresgäst. Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Valentina L
    Hej Valentina!

Oh nej!
    Inte alls kul att flyttstädningen inte uppfyllt förväntningarna!

Vi kan tyvärr inte hitta ett ärende hos oss med den beskrivningen som du skriver om här.
    Vänligen kontakta oss så att vi kan gå vidare med detta.

Med vänliga hälsningar

Karin S skrev om Städjätten
    Flyttstädning
    Blev mycket trevligt bemött i telefon
    Bra städat Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Karin S
    Hej Karin,

Tack för din rekommendation!

Du var minst lika trevlig själv!
    Tack för att vi fick chansen att hjälpa er med flyttstädningen.

Du är så välkommen åter om du behöver oss igen!

Med vänlig hälsning
  • Nova Y

2018-10-01

Nova Y skrev om Städjätten
    Professional moving team. Efficient and considerate, very easy to communicate with. It was a good experience with Städjätten. One suggestion is to have outfit with clear sign for your stuff and company sign on the truck will be more easy to connect with the team at the meetup moment. I would recommend Städjätten to the ones want to move their home easy and efficiently. Läs mer
  • 2018-09-25

Margaretha B skrev om Städjätten
    Artiga, snabba o noggranna.
    Bra flytthjälp. Läs mer
  • 2018-09-23

Sofia J skrev om Städjätten
    Bokade flytthjälp. Snabba att få tag i och fick den tiden jag önskade trots att det var kort varsel. Dock var dom 40 minuter sena vilket drar ner betyget, fick ingen ursäkt eller förklaring till det.
    Ett till minus är att killarna som kom inte kunde svenska.
    Annars gick hels flytten väldigt smidigt och helt klart prisvärt Läs mer

Folkungagatan 44, 111 52 Stockholm