Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Stockholm Norrmalm Städjätten

Klara Östra Kyrkogata 7, 111 52 Stockholm — Visa karta

Vi på Städjätten har vårt fokus på våra kunder och vi strävar efter att utveckla en nära och
trygg relation med alla våra uppdragsgivare, stora som små. Vårt absoluta mål är att du som kund skall erhålla en tjänst som exakt motsvarar dina förväntningar! Vi försöker alltid utmärka oss genom väl genomtänkta upplägg, flexibilitet och vår inställning till jobbet. Grunden till detta utgörs av vår erfarna och noggranna personal som alla innehar SRY-yrkesbevis för städning. Med åren har vi lärt oss att den viktigaste marknadsföringen är nöjda kunder!

Läs vad 53 kunder tycker om Städjätten

• Birgitta S
    Birgitta S skrev om Städjätten
    Anlitade städjätten för flytt 7/7
    Mycket trevliga och tillmötesgående Det var duktiga snabba kan rekommendera denna flyttfirma. Läs mer
  • Tommie L
    Tommie L skrev om Städjätten
    Jag beställde flytt och städning per mail, snabba och trevliga svar
    leveransen är lite varierande
    Jag är inte expert på varken flytt eller städ, jag sa från början jag hade 1 externt förråd, en lägenhet med källare som ska till en ny (3e) adress. många lådor och möbler. redan där borde jag fått förslaget om att vara minst 3 personer, men kanske mest en åsikt. dom två som kom var mycket artiga och trevliga även om dom i princip bara kunde spanska och en skvätt engelska. Dom fick slita i 8 timmar, så det blev lite för hög belastning på dom och det drog ut på tiden. När dom inte trodde jag hörde/förstod så kan man läsa in en viss frustration över mängden av saker och tid det blev. Det förstår jag. Läxa lärd, har man så mycket saker, måste man vara flera.

Städ var ok. Samma med språk som ovan, knappt hjälplig engelska, men gick bra ändå, man får peka. För mig var det inte uppenbart balkong inte ingick. Personal var ca 30 min sena, var vid fel adress (förråd nr 1 jag flyttade ifrån).
    Efter utfört jobb kunde jag vid inspektion snabbt se 5 små missar, som dom fick komma och åtgärda dagen efter (utan påföljande kostnad). Kök, Lite slarv golv vid frys, fönster lite hastigt avtorkade, inte allvarligt, men noterbart i fullt dags ljus, Diskmaskin ett visst slarv (matrester i kanterna), Mindre slarv kylskåp handtag, Badrum, blandare handfat, slarv vid basen, tydligt smuts kvar, Badrum, kalk kvar på vred. resten utmärkt.

Låna lådor ska ingå, men inte i mitt fall då alla lådor var skadade, fick köpa egna där det saknades (jag fick lägga ut 129kr x 4 på clas ohlson), inga stora pengar men 516 kr kan man äta nått gott för ;)

Endast 3 dagar i förfallodag på faktura, knappast normal praxis och jag missade det i avtalsvillkor, men värt att notera då det nästan är omöjligt att hinna, speciellt om du har en fråga. Dom är dock inte fyrkantiga i frågan svarar Städjätten.

Fakturan visar utan RUT avdrag, lite förvirrade men i sin ordning (efter 4 olika mail med olika fakturor).

En stor miss enligt mig och som städjätten håller med om är att man räknar milersättning från Folkungagatan. Jag menar ju på det är mellan mina adresser, som högt räknat var 5km, inte 24. återigen, inga stora pengar men lite förvånande. Jag kontrollerade noga och detta framgår ingenstans i varken pdf/avtal eller i mail eller på hemsida, där står bara nämnt en framkörningsavgift tillkommer på 495 kr.
    Svaret var; "Det framgår inte att vi inte gör det heller men givetvis kan vi ändra det om du önskar det :)"
    Jag tackade nej, orkar inte krångla med nya fakturor. Juridik och avtalstvister/tolkningar är klurigt, men man ju oxå säga såhär; Att det står inte heller att personalen inte sätter eld på möblerna heller, vissa saker får man ju anta som (o)rimliga kan jag tycka.

Fick en skada på en möbel, benet på en hurts var helt avbruten och hängde kvar på en böjd skruv. ersättning frågan hänger i luften, men har inte höga förväntningar, och kanske inte borde väntat mig det;
    Citat: "För att kunna handlägga skadan på möbeln behöver vi även veta kostnad och hur gammal den är. Har du möjligtvis kvittot kvar? "

Det har jag givetvis inte.. var dyr när jag köpte den och tämligen unik, men kanske nått man får ta i en flytt. Men jag har ju anlitat proffs å 2a sidan,
    Jag förstår i efterhand och man inser detta är en svår situation. ett antagande är att dom flesta inte har kvar sådan underlag och firmors garanti blir lite av en chimär, man tänker initialt "ni täcker för möblers skador som er personal orsakar". Punkt. men, man måste ha bevis på värdet då. annars är det "sånt som händer".

Blev mycket kritik, men mycket kanske är småsaker, men sånt som jag stör mig lite på. Nånstans tänker jag det kan nog vara mycket värre. Och personalen har varit generellt bra och gjorde helt ok jobb. Flytt"gubbarna" var härliga. men alla småsaker drar ju ner hela upplevelsen. det kostade ju ändå lite över 6200 kr totalt. Det är mycket pengar för mig och man förväntar sig lite av guldkant på jobbet. Läs mer
  • Andreas
    Andreas skrev om Städjätten
    Enkel och snabb bokning av flytthjälp. Kunnig, trevlig och service-minded personal som varsamt flyttade våra ägodelar. Vi är supernöjda med allt från början till slut! Läs mer
  • Magnus P
    Magnus P skrev om Städjätten
    Flytthjälp och flyttstädning! Enkel och snabb kontakt. Mycket trevligt bemötande och proffsig personal. Mycket nöjd! Läs mer
  • Susann H
    Susann H skrev om Städjätten
    Snabba, trevliga, flexibla, hjälpsamma, effektiva och till ett förmånligt pris. Skulle varmt rekomendera denna firma! Läs mer
  • Carolina
    Carolina skrev om Städjätten
    Hej! Vi hade flytthjälp av 3 killar på en söndag i februari. De var väldigt trevliga och vänliga. Men vi fick dessvärre en del skador på våra möbler som vi är väldigt ledsna över. Det blev skador på bland annat vår byrå, vårt matbord och skrivbord. De hade dåligt med utrustning med sig. Vår flytt var ändå bara från en port till en annan, 50 m bort. Läs mer
  • Ingimar G
    Ingimar G skrev om Städjätten
    I ordered both the moving service and the cleaning one. I was really happy with both of them! The price was fair and the service was really good. From day one the company has been really professional, but at the same time very friendly and relaxed when I was communicating with them. There was no relaxing during the moving day and they did everything very quickly and were very efficient. I will definitely contact them again if I need help with moving or cleaning. Läs mer
  • Christine W
    Christine W skrev om Städjätten
    Vilken fantastisk service!
    Har använt städjätten 2 ggr plus flyttstädning.
    Så tacksam att jag hittade dem, vänliga, snabba, serviceminded till tusen, fanns inga problem alls.
    Så bra utfört arbete!
    Rekommenderas å det varmaste!
    Tusen tack!/Christine Läs mer
  • Thomas A
    Thomas A skrev om Städjätten
    Städningen hade en del brister. Läs mer
  • Mona B
    Mona B skrev om Städjätten
    Mkt nöjda! Beställde flytthjälp med kort varsel fredag den 23/2 av en supertrevlig kille! Flytthjälpen med två killar även dom trevliga och serviceminded kom på måndag den 25/2 i snöstormen o ovädret och tömde min sons studentlägenhet i Tensta för vidare transport till Solna.
    Gick otroligt smidigt o fort och vi är så nöjda!
    Ett stort tack för en superbra flytthjälp! // Jesper och Mona Läs mer
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Städjätten
    Är jättenöjd med flytthjälpen, de var snabba och starka och klagade inte ens när de fick bära upp för tre trappor. Läs mer
  • Victoria H
    Victoria H skrev om Städjätten
    Vi är inte nöjda med flytthjälpen. Anlitade 3 personer varav en av killarna var otroligt långsam samt slarvig. Tappade pirran med våra flytkartonger ned för trappan minst 3 gånger (vad vi såg). Påpekade självklart det på plats och även via mail efter utan något direkt gensvar utöver att vi behövde granska kartongerna så snart som möjligt vilket inte är rimligt då de förvarades i ett Shurgard förråd. Att packa upp 40 flyttkartonger i ett förråd för att sen packa ner igen känns inte rimligt. Vi sa att vi kunde kontrollera kartongerna först i november då vi flyttar in vilket inte var OK.
    Vid inflytten i nya bostaden använde vi oss av en annan flyttfirma med 2 personer. 2 personer som på snabbare tid och mer varsamt tog hand om flytten på ett otroligt proffesionellt sätt. En otrolig skillnad mellan flyttbolagen! Läs mer
  • Robin N
    Robin N skrev om Städjätten
    Städjätten gjorde en flyttstädning till mig där de vart inne i princip 30 minuter och torkat skåp och rensat fläkten för att sedan lämna lägenheten. I hopp om att lösa detta vill de fortfarande ha 70% av kostnaden för detta vilket gör mig riktigt besviken då det är dom och inte jag som gjort fel. Läs mer
    2017-09-18 Städjätten svarar Robin N
    Hej Robin,

Vi tackar för ditt omdöme och skulle uppskatta om du beskrev händelsen korrekt och inte med falsk information.

Vi har tidsloggar som visar att vår personal var på plats i över 3 timmar och INTE i 30 min som du påstår.

Den 4 september kl 20:07 mailade du bilder som visade missar och dagen efter kontaktade vi dig för att erbjuda dig att åtgärda städningen. Du valde att tacka nej och istället bestrida fakturan.

Vid 3 tillfällen har vi kontaktat dig via telefon i hopp om att hitta en lösning, men du väljer att bemöta vår välvilja med en otrevlig och envis inställning.

Senast idag erbjöd vi dig att betala 50% av kostnaden men återigen tackade du nej.

För att redogöra vad vi har erbjudit som kompensation under dessa 3 samtal så är det:
    - 1: gratis städning för att åtgärda.
    - 2: 30% rabatt på totalkostnaden.
    - 3: 50% rabatt på totalkostnaden.

Det är motsägelsefullt att du påstår att du vill lösa det här samtidigt som du tackar nej till varje kompensationsförslag du får.
    Tänk igenom vårt förslag en gång till och väljer du att acceptera det så kan du maila eller ringa oss.

Hälsningar
  • Adam J
    Adam J skrev om Städjätten
    Först fick vi en tid bokad klockan 15. Klockan 11 kommer ett SMS som säger att städarna anländer om 1 timme. Jag ringer upp för att se vilket det är som egentligen gäller. De gav oss då 30 minuter extra tid för att ta oss hem vilket var schysst. Efter viss försening från utsatt tid kom städarna. Kunde inte riktigt kommunicera med någon av dem, för då hade jag gärna velat att de hörde av sig när de var klara så att vi kunnat se om det var någonstans de missat.

- De hade missat ovanpå köksfläkten där det blev märken när man drog med fingret.
    - Ovanpå lampan i köket (porslinslampa med glaskupa) var det heller inte torkat, vet inte det ingår i priset däremot. Men personligen tycker jag den borde det.
    - Golvet var grusigt på vissa ställen.

Vi hade inte varit nöjda med städningen, men köparen verkar vara det. Läs mer
  • Sabina O
    Sabina O skrev om Städjätten
    Snabba och flexibla. Kunde hjälpa mig med flyttstäd redan dagen efter jag kontaktade dem. Mycket bra och noggrann städning, trevlig personal! Läs mer
  • Amanda J
    Amanda J skrev om Städjätten
    Vi flyttade från en pryltät tvåa med en hel del ömtåliga möbler. Allt kom fram helt! Flytten gick snabbt trots otur med lastbilen som gick sönder. De fixade snabbt fram en ny samt en extra person utöver de två ordinarie och vi behövde inte betala något extra. Ett plus är att man får låna flyttkartonger (så många man behöver). Vi tog även hjälp av deras flyttstäd och köparen av bostaden som städades var nöjd. Läs mer
  • Tobias R
    Tobias R skrev om Städjätten
    Hade kommit överens om ett pris men när fakturan sedan kommer så las det på olika saker som inte stod på offerten.

Dom städade dessutom otroligt dåligt och bemötandet av chefen "junior" var under all kritik.

kommer absolut inte välja dom här igen. Läs mer
    2017-07-21 Städjätten svarar Tobias R
    Du fick betala det vi kom överens om från början (finns underlag svart på vitt för de som är nyfikna).

Du ringde hotfullt flera gånger, skrek och ville att vi skulle ta bort framkörningsavgiften.
    När jag vänligt hänvisade till bokningsbekräftelsen där det tydligt står vad vi kommit överens om la du på i örat på mig. Det var en mycket obehaglig upplevelse och det kan även mina kollegor intyga som hörde hur du skrek och behandlade mig via telefon

Eftersom du hyrde i andra hand och det fanns möbler kvar så var jag väldigt tydlig med att vi INTE gör rent möbler, utan vi har en checklista vi följer. Trots detta så bokade vi en ny städning med bostadsägaren för att göra rent möblerna och det tog vi inte betalt för.
  • Heléne J
    Heléne J skrev om Städjätten
    Smidig flytt
    Bra kommunikation
    Fantastisk flyttstädning Läs mer
  • Emma Ö
    Emma Ö skrev om Städjätten
    Började med att de inte ens dök upp. De städade sedan under kvällen efter att vi ringt och undrat om de var klara (då hade de ej börjat). Missade sedan vissa ytor och en kökslucka gick sönder. Läs mer
  • Lina S
    Lina S skrev om Städjätten
    Jag bokade flytthjälp via Städjätten AB och blev super nöjd.
    Flytthjälpen, två personer var både tillmötesgående, nogranna med att plasta in vissa ömtåliga föremål på begäran och hjälpte till med precis allt. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • Lars-Göran B
    Lars-Göran B skrev om Städjätten
    Jättebra service. Super personal. Hörde av sig vid fel el frågor. Läs mer
  • Margareta R
    Margareta R skrev om Städjätten
    Ringde för att beställa flytt. Kom fram direkt. Snabbt avklarat när, var hur. Flyttbil anlände exakt på avtalad tid och snabba varliga "flyttgubbar"plockade ned och upp möbler mm. Allt gick mycket smidigt. Jag rekommenderar varmt Städjätten och priset var mycket humant. Med vänlig hälsning Margareta Läs mer
  • Mimmi V
    Mimmi V skrev om Städjätten
    Trevlig bemötande, snabba svar och effektivt jobb i rätt tid. Lägenheten blev jättefin. Endast en anmärkning och det är att då det "var stökigare än de trodde" så blev det 50% dyrare än offerten. Läs mer
  • Emmi-lotta F
    Emmi-lotta F skrev om Städjätten
    Snabb återkoppling, vänligt bemötande och välutförd flyttstädning. Läs mer
  • Malin F
    Malin F skrev om Städjätten
    Otroligt trevliga, pålitliga och snälla! Läs mer
  • Linda R
    Linda R skrev om Städjätten
    Vi är så imponerade och tacksamma över att vår flytt kunde äga rum trots det stora snökaoset i onsdags. Den första lastbilen fastnade i snön på väg till oss, men två nya fixades fram. Vi var faktiskt inflyttade framåt kvällen, och det var verkligen ingen självklarhet den 9/11! Tusen tack för vänlighet och KÄMPANDE! //Linda m familj Läs mer
  • Herman H
    Herman H skrev om Städjätten
    Först var det några smådetaljer jag inte var helt näjd med, men Städjätten fixade det väldigt snabbt och visade professionalitet.

/H. Läs mer
  • Alexandra D
    Alexandra D skrev om Städjätten
    Toppen killar, riktiga arbetsmyror som kom i tid och vs försiktiga, rekommenderas starkt!! Läs mer
  • Jussi S
    Jussi S skrev om Städjätten
    Trevlig bekantskap! Flytthjälp: Arbetsledararen pratade bra svenska. Mycket smidiga flyttkillar som dock hade begränsade svenskakunskaper. Det löste sig genom att min sambo kunde spanske och för övrigt gick det med gester och engelska att göra sig någorlunda förstådd. Mycket prisvärt med två stycken flyttkarlar och lastbil. Inga anmärkningar på flyttstädningen heller. Läs mer
  • Sophia S
    Sophia S skrev om Städjätten
    Offert och bokning gick snabbt och enkelt. Trevligt och proffisionellt bemötande. Läs mer
  • Anna B
    Anna B skrev om Städjätten
    Städat o fixat jättefint ;) jag bad dem ta med skräp och se till att det var tomt. Det blev väldigt fint och rent. De som flyttade in tyckte också att det var bra. Läs mer
  • Thomas G
    Thomas G skrev om Städjätten
    Bra städning, snabbt att boka och bra kommunikation. Läs mer
  • Deniz T
    Deniz T skrev om Städjätten
    Bra tillgänglighet, nöjd med servicen. Läs mer
  • Michaela P
    Michaela P skrev om Städjätten
    Trevliga, punktliga och noggranna Läs mer
  • Anna K
    Anna K skrev om Städjätten
    Funkade super, inga krångligheter! Läs mer
  • Astrid R
    Astrid R skrev om Städjätten
    En räddare i nöden när jag omgående skulle fixa en flyttstädning efter en mycket snabb flytt. Vänliga, tillmötesgående, fixade allt och städningen var utan minsta anmärkning från hyresvärden. Kan varmt rekommenderas! Läs mer
  • Jane M
    Jane M skrev om Städjätten
    Anlitade detta företag för en flyttstädning och blev jätte nöjd. Kan varmt rekommendera dom. Läs mer
  • Peter J
    Peter J skrev om Städjätten
    Vi är nöjda, städningen var väl utförd ! Läs mer
  • Yasmine F
    Yasmine F skrev om Städjätten
    Alltså. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Men kl 8.00 på fredag morgon var städning bokat. Fick ett samtal kl 08.15 ifrån städaren, som berättade att det uppstått en situation och att de inte kunde komma förren 15.00. Som tur var så hade vi inte tillträdet förrens på måndagen, så jag sa att det gick bra. Dem dök upp 15.40 och började städa.

Dagen efter åkte vi till lägenheten för att titta, vi möttes av en fruktansvärd stank. Det luktade ruttet och avlopp. Dessutom så var det inte städat ordentligt, det var damm kvar på många ställen, hår kvar vid golvbrunnen i duschen, kladd kvar i köksskåpen och skräp på golvet. Till råga på allt så var hörnet på bänkskivan sönderslaget, som om något väldigt tungt tappats eller slagits emot och krossat en del av hörnan. Vi hörde av oss till firman och sa att detta inte var okej. Jag upplevde servicen och bemötandet som väldigt bra då det inte var några problem att städa på nytt. Men något svar om vad som hänt med bänkskivan fick vi inte ifrån städaren.

Vid städning nr 2 så åkte vi dit för att släppa in städaren, vi frågade om den sönderslagna hörnan på bänkskivan och fick svaret att köket är gammalt och så började hon påpeka andra gamla mindre skador/märken i köket, men bänkskivan har definitivt inte varit krossad innan städningen. Hon sa att vi skulle prata med Junior. Doften förklarades med att hon inte hade stängt igen golvbrunnen ordentligt. Det stängdes efter städning nr2.

Vi hörde senare av oss till Junior och hade då även bild på skadan som blivit på bänkskivan, som syns väldigt tydligt då det verkligen var krossat (en vit laminatbänkskiva som ej går att laga eller slipa bort märken på). Doften satt kvar i badrummet när vi åkte dit på måndag morgon för att kolla till läget innan överlåtelsen, vilket var väldigt konstigt då vattenlåset varit stängt sedan i lördags. Sedan märkte jag att sladden till fläkten som även styr hela lägenhetens ventilation hade dragits ur utan att sättas i igen, så lägenheten hade inte haft någon ventilation på sedan fredag eftermiddag, inte så konstigt att doften inte försvann.

Att städningen inte var tipptopp är en sak, det åtgärdades väldigt snabbt. Men det var väldigt tråkigt att det var flera saker som gick fel. Det drar ned betyget. Men servicen och bemötandet är bra och skadan ska åtgärdas. Läs mer
    2016-01-14 JLC Badrumsrenovering svarar Yasmine F
    Hej Yasmine,

Tack för att du tar dig tid och för feedbacken du ger oss.

Vi på städjätten eftersträvar alltid högsta kvalitet på våra tjänster och finner detta väldigt olycksamt.
    En miss från vår sida med vårt bokningssystem gjorde att städarna inte kunde komma förrän på eftermiddagen.
    Vi har bokat tid med den nya ägaren i början på nästa vecka, där vi tillsammans med en snickare ska åtgärda denna olycka.

Varma Hälsningar
    Junior C.
  • M
    M skrev om Städjätten
    Dök upp på uttalad tid, ringde när de var klara, supertrevliga på både telefon och mail. Städningen var utmärkt, till och med golvbrunnen var rensad och skinande ren. Kan verkligen rekommendera deras flyttstädning (billigt dessutom!). :) Läs mer
  • Lina B
    Lina B skrev om Städjätten
    Jag skulle rekommendera JLC till alla jag känner. Dom gjorde en flyttstädning hos oss, och jag svär lägenheten har aldrig varit så fin! Helt galet imponerad, sen var dom väldigt trevliga och tillmötesgående också, både på telefon och på plats.
    TACK!
    Lina Läs mer
  • P
    P skrev om Städjätten
    Jag är jätte nöjd! Storstädning av min lägenhet på 39 kvm, mitt berg med disk diskat och inplockat i skåpen. Soffan dammsugen och ren, sängen bäddad och badrummet skinande. Dom hade till och med rensat min hårborste på hår!!! Det kallar jag verkligen bra kvalité på städning. Bara plus från mig! Läs mer
    JLC Badrumsrenovering gillar detta
  • Anders H
    Anders H skrev om Städjätten
    Kontakten innan och under var enkel och bra. Priset var bra baserat på mina jämförelser. De var lite sena till överenskommen starttid.

Dock missades några uppenbara städpunkter som t.ex. golvbrunnar, vilket jag fick påpeka. För en flyttstädning hade jag velat se att de själva kunde ta ansvar för att verifiera att allt gjorts korrekt, nu lämnade de över till mig att verifiera. Sakerna fixades dock direkt på plats vid påpekande. Läs mer
  • lina g
    lina g skrev om Städjätten
    helt OK! trevligt bemötande, dock sprack tidsplanen lite Läs mer
  • Kristoffer J
    Kristoffer J skrev om Städjätten
    Vi anlitade JLC Solutions för flyttstädning av vår lägenhet och blev mycket nöjda. Noggrant utfört arbete med gott resultat till ett helt okej pris. Dessutom pluspoäng för proffsig och tillmötesgående personal. Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Daniel B
    Daniel B skrev om Städjätten
    Ok. De dök upp i tid och gjorde det de skulle vid min flyttstädning. Däremot så var de inte klara i avtalad tid, vilket medförde problem med min nyckelinlämning efteråt. Läs mer
  • Carl
    Carl skrev om Städjätten
    Smidigt, billigt och effektivt. Beställde en flyttstädning som gick väldigt smidigt och blev väldigt rent för under en tusenlapp. Läs mer
  • Jan E
    Jan E skrev om Städjätten
    De skötte flyttstädningen mkt bra. De var dock 1 tim sena i förh till överenskommen tid. Läs mer
  • Rasmus
    Rasmus skrev om Städjätten
    Har använt JLC till allt möjligt, och är mycket nöjd.

Dom är snabba, service-inriktade och ärliga. Ifall jag inte har varit nöjd med något så har det varit fixat dagen efter. Kalas!

Ett plus är att veta vad man vill ha - då går det extra snabbt. Läs mer
  • Tomas
    Tomas skrev om Städjätten