Städjätten

Vi på Städjätten har vårt fokus på våra kunder och vi strävar efter att utveckla en nära och
trygg relation med alla våra uppdragsgivare, stora som små. Vårt absoluta mål är att du som kund skall erhålla en tjänst som exakt motsvarar dina förväntningar! Vi försöker alltid utmärka oss genom väl genomtänkta upplägg, flexibilitet och vår inställning till jobbet. Grunden till detta utgörs av vår erfarna och noggranna personal. Med åren har vi lärt oss att den viktigaste marknadsföringen är nöjda kunder!

Läs vad 381 kunder tycker om Städjätten 2

• 2022-09-22 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött vid telefon Samtal,
    Bra uträkning på antal flyttbilar 2 st och 4 personer.
    Kom i utsatt tid, som var väldigt viktig, vi hade hiss tid.
    Trevliga killar, var försiktiga med möblerna och kartongerna.
    2022-09-21 Insamlad av företaget
    Det var jobbigt att personalen inte pratade svenska men de var duktiga utfördes i dina uppgifter
  • 2022-09-21 Insamlad av företaget
    Supernöjd med städningen! .....
    2022-09-12 Spontant omdöme
    Snälla anlita inte detta företag. De kom inte på utsatt tid. De lurar människor,tar extra betalt och hotar med att polisanmäla sina kunder. Bespara er tid och energi och boka ett riktigt företag. Jag blir ledsen av att dessa får förstöra för så många människor. Kolla på omdömena innan ni bokar och se på de bra rekommendationerna att ”det är insamlat av företaget” ej spontana omdömen. Jag får en klump i magen av hur vi blev lurade av detta otrevliga företag
  • 2022-09-07 Insamlad av företaget
    Duktiga på sitt jobb, samt snabba och effektiva allt blev kanon bra 👍
    Hej Cesar,

Stort tack för ditt fina omdöme! :) Det glädjer oss att du är nöjd!

• 2022-09-05 Insamlad av företaget
    Jag har använt städjätten både för flytt och flyttstäd flera gånger. De är trevliga och gör ett väldigt bra jobb. De kommer vara mitt förstahandsval även nästa gång jag ska flytta. +++++
    Hej Marcus,

Tack för din feedback. Det betyder mycket för oss att du tagit dig tid att berätta för oss vad du tyckte om våra tjänster. Våra kunders åsikter är oerhört viktiga för oss och det är så roligt och inspirerande att få läsa din härliga kommentar.

Önskar dig en fortsatt trevlig dag och om du någonsin behöver hjälp igen så tveka inte på att höra av dig!

• 2022-09-05 Insamlad av företaget
    Bra service, tog sig an uppdraget med kortvarsel
    Hej Simon,

Tack för dina fina ord. Vi på Städjätten är stolta över den höga kvaliteten vi erbjuder och är glada att du är nöjd och fått en proffsigt bemötande. :)

2022-08-31 Insamlad av företaget
    Mycket trevlig personal, gjorde en väldigt fin städning som motsvarade mina förväntningar
    Hej Siv,

Tack för ditt omdöme, Vad bra att vi motsvarade dina förväntningar, vi strävar alltid efter 100% kundnöjdhet!:)

2022-08-30 Insamlad av företaget
    Blev bra bemött och tjänsten utfördes bra.
    Hej Stig,

Stort tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd! :)

• 2022-08-30 Insamlad av företaget
    Adekvat kundtjänst, professionella städare
    Hej Alexander,

Vad rolig att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme! :)

• 2022-08-10 Insamlad av företaget
    Mycket bra utfört arbete, kan inte vara annat än nöjd.
    Hej Tomas,

Stort tack för ditt fina omdöme! :)

• 2022-08-10 Insamlad av företaget
    Trevligt och smidigt! Johanna hade ett trevligt och professionellt bemötandet. Vi är nöjda.
    Hej Adiba,

Tack för dina fina ord. Vi på Städjätten är stolta över den höga kvaliteten vi erbjuder och är glada att du är nöjd och fått ett proffsigt bemötande. Alltid trevligt att möta fina kunder som dig! :)

• Ann H
    skrev om Städjätten
    2022-08-09 Insamlad av företaget
    Jag kom i en pressad situation då en annan städfirma jag anlitat för flyttstädning inte dök upp. Städjätten var väldigt tillmötesgående och bokade snabbt in mig dagen därpå. Städarna kom i tid och resultatet var perfekt!
    Hej Ann,

Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme!

Stadjätten
  • 2022-08-09 Insamlad av företaget
    Bra bemött och snabb hjälp

Hade inga funderingar innan. Mycket nöjd med flyttstädningen. De som kom och tittade på lgh sa det det inte såg ut som någon bott där trots att mamma bott där över 40 år. Kan rekommendera et😊
    Hej Anette,

Vad bra att alla är nöjda :) Stort tack för ditt fina omdöme!

• 2022-08-03 Spontant omdöme
    VARNING: Anlita ALDRIG Städjätten! Sämre städfirma får man leta efter!
    Flera av deras personal talar bara enstaka ord svenska, så det går inte att förklara för dem vad de ska göra.
    Deras säljare återkommer inte när man ringt och frågat om någon tjänst, utan man måste själv höra av sig och tjata.
    Det tillkommer hela tiden saker som inte ingår i t.ex. flyttstädningen och som kostar extra.
    Flera av deras personal gör ett dåligt jobb, städar t.ex. inte ut i hörnen, bakom element osv.
    De är usla på att skicka ut specifikation på vad som ska betalas, men skickar gärna påminnelse trots att ingen faktura eller specifikation skickats innan.
    De påstår att de försökt att nå mig, men inget spår syns på sms, e-post eller telefon.
  • 2022-07-27 Insamlad av företaget
    Jag fick svar på förfrågan väldigt snabbt, faktiskt att jag blev uppringd bara sekunden efter att jag skickat den.
    Allt i hantering, administration och utförandet av själva tjänsten var proffsig.
    Jag hade beställt bärhjälp 2 timmar och de fick allt gjort inom utsatt tid. De såg inte trötta ut ens :)
    Hej Christina,

Med varma hälsningar,
  • 2022-07-25 Spontant omdöme
    Måste varna för städjätten!
    Bokade visningsstäd inför en husvisning och de skickade helt oerfaren personal som lämnade huset i sämre skick än innan och dessutom orsakade två fuktskador i parketten. De hittar på att skadorna fanns där sedan innan och erbjuder ej heller varken en ny städning eller pengarna tillbaka. Dessutom stämde inte offerten då de skickade för lite personal, att personalen var helt oerfaren ledde till att de städade i 11 timmar och det vart ändå inte städat. Dessutom frågade de om de kunde få betalt vid sidan av för överskridande timmar, vilket jag givetvis sa nej till.
    Sämsta städfirman jag anlitat!
  • 2022-07-20 Spontant omdöme
    Anställde dem för flytthjälp samt flyttstäd! SUPER grymma och hur trevliga som helst! Kan bara rekommendera dem vidare, kommer att boka igen vid städhjälp
    Hej Christina,

Tack för ditt omdöme. Vi blir glada över att höra att du är nöjd med vår flytthjälp och vår service.

• 2022-07-14 Insamlad av företaget
    Fint bemötande. Problemlösning orienterade . Mycket nöjd .
    Hej Sanella,

Tack för din fina feedback, det glädjer oss att att du är nöjd! :)

• 2022-07-14 Insamlad av företaget
    Vi köpte en städtjänst genom flyttgubbarna och den nya hyresgästen uttryckte sig så här:
    Det var utmärkt städat överallt och det luktade fräscht i lägenheten när jag kom in.
    Så då blev vi nöjda, för det viktigaste är att den nya hyresgästen var helt nöjd.

Mvh Ritva och Renée Tigren
    Hej Ritva och Renée,

Tack för era värmande ord. Det gör oss glada att den nya hyresgästen är nöjd och fått en fin utförd städning!:)

Önskar dig er fin dag,
  • 2022-07-13 Spontant omdöme
    Katastrofal flyttfirma, förstörde totalt mina sammetssoffor till skrot och dessutom ignorerar dem ersättningskravet och slutat svara på Mail…
  • 2022-07-11 Insamlad av företaget
    Avsåg en transport av prylar till välgörande ändamål. Punktlig enl. avtalad tid. Smidigt. Helt OK.
    Hej Birgitta,

Det glädjer oss att allt gick bra! Tack för ditt fina omdöme :)

• 2022-07-02 Insamlad av företaget
    Trevlig och effektiv flyttpersonal!
    Hej Panagiota,

Tack för ditt fina omdöme, vi strävar alltid efter 100% kundnöjdhet :)

2022-07-02 Insamlad av företaget
    Jag har inget att klaga på . Kunde knappast gjort det bättre själv.
    Hej Vivi,

Tack för dina fina ord. Vi på Städjätten är stolta över den höga kvaliteten vi erbjuder och är glada att du är nöjd :)

2022-07-01 Spontant omdöme
    Riktigt uselt företag. Vi bokade flytthjälp och de kom med en liten hyrbil från en bensinmack.
    De hade inte ens plats för halva bohaget i denna. Vi gjorde ett lägenhetsbyte och då måste allt få plats direkt, det visste de om. Det gick långsamt och vi påtalade detta flera gånger, vi ringde till kontoret och de var inte hjälpsamma. En liknande flytt vi gjorde för något år sedan landade på drygt 4000kr med ett annat flygbolag. Nu fick vi summan 11000kr. Det hade blivit ännu dyrare om vi inte själva sprungit med saker.

De var unga och oerfarna och kontoret gav olika bud om avdrag eller inte.

Vi hade tillslut 4 flyttgubbar och två lastbilar. De andra som vi bytte lägenhet med hade lika mycket som oss, men en riktig flyttbil och tre seriösa flyttgubbar (MEX). De var klara 13:30 och då fick de ändå vänta på våra långsamma flyttgubbar. Vi som hade fler var inte klara förrän 17:00.

De som utförde flytten ville inte ens vara på jobbet var vår känsla.. så trist! :(
  • 2022-07-01 Spontant omdöme
    Om någon är i behov av en städfirma så vill jag här lägga fram mina personligaste ANTI-rekommendationer om företaget Städjätten.
    Helt otroligt hur ett så oseriöst företag inte konkat ännu. Saknar ord för all skit och stress de orsakat under den vecka vi försökt få dem att genomföra en städning vi avtalat om i måndags (och att alls ringa tillbaka). Till slut fick vi dem att iaf lämna tillbaka lägenhetsnycklarna, men det satt långt inne!
    Välj helt enkelt bara nåt helt annat bolag och sprid gärna den här infon så att fler slipper ha att göra med dem.
    Jag är helt säker på att de positiva omdömena här är köpta.
    Bara skumrask.
  • 2022-06-15 Insamlad av företaget
    Jag fick en bra kontakt från start med Hugo Leijon. Väldigt bra bemötande, svarade på alla mina frågor. Jag beställde packning av saker och sen bortforsling av möbler, kartonger och sopsäckar som skulle till Återvinningen. Allting funkade perfekt. Personalen var så trevliga och hjälpsamma.
    Allt gick så smidigt till så jag blev väldigt nöjd. Kan varmt rekommendera Städjätten.
    Dem motsvarade mina förväntningar.
    Mvh Martina Koutny, Sundbyberg.
    Hej Martina,

• 2022-06-14 Insamlad av företaget
    Jätteefektiva. Det tog bara 4 timmar att flytta alla mina prylar för ett bra pris.
    Hej Albert.

Tack för ditt omdöme. Vi blir glada över att höra att du är nöjd med vår tjänst :)

Vänliga och professionellt bemötande
    Företaget levde upp till alla förväntningar
    Flytten och flyttstädning
    Hej Maijanum,

Vad glada vi blir att höra att du fick ett trevligt och professionellt bemötande.

Önskar dig en fin dag!

• 2022-06-14 Insamlad av företaget
    Jättebra och trevliga duktiga flytt
    Hej Marina,

Stort tack för ditt fina omdöme :)!

• 2022-06-14 Insamlad av företaget
    Bra Bemötande. Kom i tid och utförde jobbet effektivt.
    Hej Stefan,

Vad roligt att höra att vi levererar upp till förväntan. Tack för ditt fina omdöme :)

• 2022-06-14 Insamlad av företaget
    Snabba och oerhört proffsiga. Lätta att ha att göra med.
    Hej Maria,

Stort tack för ditt fina omdöme, vi uppskattar dina fina ord oerhört mycket! :)

• 2022-06-09 Spontant omdöme
    ANVÄND ALDRIG DESSA, de är riktiga lurendrejare.
    Ringer när dem är på plats och säger att det tillkommer massa merkostnader som aldrig nämnts innan
  • 2022-06-08 Spontant omdöme
    Mer oseriöst företag får man leta efter. Bokade utflytt, flyttstädning och inflytt.
    Strul från början till slut. Städarna ville in när flytten pågick och kunde därför inte städa. Jag åkte på en ombokningsavgift på 500:- dagen efter kl 12 skulle städarna anlända dem dyker upp kl 13:30 efter att jag väntat i över 1,5 timme. Enligt bekräftelsemess. När jag fått boka om tid för 500 kr. Efter 30 minuter får jag ett samtal om att dem ska debitera mig 1000 lr extra för att det är onormalt smutsigt. Jag frågar vad som är fel. Dels har jag en separat kyl och frys, vilket inte ingår. Bara kyl och frys som sitter ihop. Sen ingår inte fönsterputsning för att jag har 3 glas på några fönster och då tar man inga fönster. Något som jag missat i bokningen när hon som bokar ber mig skriva på offerten samtidigt som jagvhar henne i luren. Då hon endast informerar om kostnad samt tid.
    Jag vägrar betala 1000 lr extra. Då menar dem på att dem inte kan ge någon flytt garanti. Vilket gör att jag inte har någon möjlighet till feedback på dålig städning. Dem gör inte rent frysen , inte fönsterna. Städningen är slarvig och man har missat att torka lister. Jag åker till lghten för att följa upp det som städarna påstår. Jag filmar allt när jag pratar med dem. Jag ifrågasätter vad som är onormalt smutsigt. Städaren drar fingrarna på flera hyllplan i skåp och hänvisar till att det är dammigt. Öppnar mitt skafferi och gör samma sak samt pekar på smulor som ligger på hyllplan.
    ingen kan prata svenska. Nån kan väldigt dålig engelska, knappt göra sig förstådd. Bemötandet från företaget är under all kritik .
    Anlita aldrig någonsin det här företaget. Jag har avbokat min kommande inflyttning.
  • 2022-06-02 Spontant omdöme
    VARNING FÖR BEDRAGARE!!!!! Otroligt oseriöst bolag, dåligt bemötande, levererar inte det som utlovats, kommer flera timmar försent. Tar inget ansvar och skyller allt på kunderna. Vad ni än gör så anlita INTE detta bolag, det kommer kosta er dyrt och det är ingen garanti att ni kommer att få era saker flyttade.
  • 2022-05-31 Spontant omdöme
    Använd aldrig detta bolag. Dom lurar dig på pengar. Dom ger en offert men när allt väl är klart så blir priset mer än dubbelt så dyrt som offerten visade. För att som helt plötsligt hade valt att skicka 4 man när det står i offerten att dom skulle skicka 2. Utan att samtala med oss om detta. Dom kom över 1 timme försent men debiterade ändå för den timmen och kunde inte ta bort den timmen från fakturan, då måste man först skicka in en ansökan om reklamation osv. Superjobbigt.
    När man väl ska låna flyttkartonger som dom visar så tydligt på deras hemsida att man kan så är det ingen på plats och lånar ut, trots att man ringde 1 h innan man var där. När man väl ringer och säger att man är på plats och ska hämta kartonger säger dom bara ”det ska vara någon där” trots att jag står precis utanför och ser att ingen är där.
    Deras kundtjänst är otrevliga, inte alla, men dom flesta. Speciellt den som påstås vara ”ansvarig”.
    Detta bolag är absolut inga och lita på, lär er av vårat misstag och välj för eran egen skull något annat bolag.
  • 2022-05-27 Spontant omdöme
    Hade gett dessa ett högt betyg då det var snabbt, smidigt, och trevligt.

MEN:

* De gör kreditupplysningar. Kreditupplysningar är skadliga och ska inte göras för enskilda tjänster.
    * Ganska dyrt men okej.
    * Verkar som att ett företag potentiellt försöker skapa ett monopol.

Inget att klaga på i det faktiska utförandet - de kunde hjälpa till med flytt snabbt, verifierade och skickade offert samma dag, stor bil med gott om plats, trevliga/roliga personer som hjälper till, flöt på bra.
    2022-05-26 Spontant omdöme
    Urusel städning och urusel kundtjänst. ANVÄND EJ!

Betalade för flyttstädning, den nya ägaren var missnöjd och jag reklamerade städningen.

Reklamationen var ok enligt städjätten, dock ville de ha bilder på det som inte hade städats.

Eftersom jag inte bodde i lägenheten längre (vilket städjätten är medvetna om då jag köpt flyttstädning) var det upp till den nya ägaren att skicka bilder.

Detta tog ett tag och när bilderna väl skickades hävdade städjätten att reklamationen var för sen, trots att de redan godtagit den men samtidigt efterfrågat bilder.

Jag försökte få svar från "Custom success agent" Lucas hur dom tänkte men han undveck att svara på frågan, det spelade ingen roll hur många gånger jag frågade.

Det kändes inte som Lucas någonsin själv skrev sina svar utan snarare "copy pastade" in redan skrivna svar.

"Det vi kan erbjuda dig är en 15% rabatt på nästkommande tjänst. " och så vidare.
    2022-05-23 Insamlad av företaget
    The company was very easy to schedule and work with. They cleaned my apartment while I was at work and did a great job, especially in the kitchen. My only complaint is that the price is a little expensive.
    Hi Amy,

Thank you for your review! :)

Best regards,
  • 2022-05-20 Insamlad av företaget
    Mycket trevliga killar som kom och hjälpte till vid flytten 🤗👊
    Hej Robin,

Tack själv för ditt superfina bemötande och för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss. :)

• 2022-05-20 Insamlad av företaget
    Jag är otroligt nöjd med den hemstädning jag har en gång i månaden. Så proffsiga, och pyssliga! Dessutom bra kontakt via mail och telefon. Rekommenderar varmt!
    Hej Marianne,

• 2022-05-18 Spontant omdöme
    Stort tack för erat underbara jobb, ni löste allt i sista minuten när jag behövde hjälpen! Vilken underbar personal, riktiga stjärnor
    Hej Daniel,

Stort tack för ditt fina omdöme, vi hjälper alla oavsett sista minuten bokning därav vår flexibilitet :)

• 2022-05-10 Spontant omdöme
    Oherrgud vad trevliga flyttgubbar det var gick snabbt och smidigt🙏🏽Var det några frågor så löste kundservicen !
    Kommer lätt tipsa vidare er till mina vänner och familj !!
    Hej Daniel,

Stort tack för ditt fina omdöme, vi strävar alltid 100% kundnöjdhet! :)

Varma hälsningar,
    2022-05-10 Insamlad av företaget
    Fantastiskt engagemang, hårt arbete, att de orkade med alla trappor och slutligen genomgående toppservice.
    Med vänlig hälsning
    Lars Björklund
    Hej Lars,

Med varma hälsningar,
  • 2022-05-08 Insamlad av företaget
    Supernöjd med flyttstädningen!
    Hej Katarina,

Stort tack för ditt omdöme, det glädjer oss att du är nöjd med flyttstädningen :)

Varma hälsningar,
    Katarina
  • 2022-05-07 Spontant omdöme
    VARNING! Jag hade bokat flyttstäd och flyttfirma. Allt skulle ingå och tid var bestämt. Det första som händer är att flyttningen blir flyttad, vi får tokstressa men är schyssta och säger ok. Det kommer två killar som är väldigt unga. Ena killen bär ingenting flytten skulle ta fyra timmar det tog 6. Vi fick dessutom stå på gatan och ”passa” deras lastbil för dem var livrädda för att få böter. När dem är klara 18.10 ska dem ändå ha betalt för 6,5 timme något jag försöker bestrida då vi hjälpt till så mycket med allting under dagen. När det ringer i min telefon så kommer vi överens om ett avdrag på 250 kronor. Fem minuter senare ringer ni och vill att vi swishar 50 till, jag undrar om det är ett skämt? Berättar om hela dagen och får inte ens en ursäkt. Otroligt dålig service när jag försöker lösa problemet. Städningen som sedan ska utföras dagen efter, då ingår inte garderober ? När gör det inte det i ett flyttstäd? Och ni lägger till 29 kronor i admin och 100 kronor för materialet. Ingenting som jag blivit informerad om innan. Nej tack! Aldrig aldrig mer!
  • 2022-05-05 Insamlad av företaget
    Utmärkt genomfört arbete av väldigt trevlig personal!
    Hej Patrik,

Stort tack för ditt fina omdöme! :)

2022-05-05 Insamlad av företaget
    Jag blev väldigt bra bemött när jag ringde och bokade flyttstädning.
    Och jag är mycket nöjd med utförandet.
    Hej Eva,

Stort tack för ditt fina omdöme :)

2022-05-05 Spontant omdöme
    VARNING!!! Anlita inte detta företag!
    Jag anlitade dem för både flytt & flyttstäd och de håller inte tider som utlovat och deras städning vet jag inte ens hur jag ska beskriva.

Jag skulle swisha betalning innan jag ens fått se resultatet och två timmar innan de var klara annars skulle de inte färdigställa. När jag kommer hem har de ej våttorkar golv, putsat fönster eller städat toaletten ordentligt. Jag hittade stora spindelnät i tak och alla lister var dammiga.

Jag klagade och de skulle komma och åtgärda felen men då skyller det på att lägenheten var stökigare än förra gången så de inte kunde städa toalett eller putsa fönster!! Jag fick anlita en annan städfirma som städade utan anmärkning.

Jag har anmält dem till ARN och VUNNIT men de skickade senast idag ett mail där de bekräftar att de inte kommer att följa ARN rekommendation och de verkar ha satt detta i system om man kollar svarta listan.

Såhär svarade de:

"Hej Anna!

Vi på Städjätten samtycker inte med deras beslut och vi kommer att tyvärr inte swisha tillbaka pengarna. Detta beror på att vi anser att vi har gjort vårt bästa och även bokade in en omstädning som du ändå inte blev nöjd med.
    Du får ta det vidare hur su anser passar.

Ha det bra."

RIKTIGA SKOJARE, ANLITA INTE!
  • 2022-04-29 Spontant omdöme
    VARNING! Precis som många andra varit inne på: välj hellre ett bolag som går att lita på. I initiala samtal med Städjätten fick jag ett erbjudande på 3550 kronor inklusive 500 kronor för våttorkning av väggar. Jag förklarade även att huset renoverades, väggar var målade. De kom in, slamrade sönder delar av renoveringen med sin utrustning, missade våttorkningen av väggar totalt, struntade i att städa toalett m.m. och lämnade kvar städutrustning på plats. Sedan begär dem ändå 3550 kronor + 500 kronor för våttorkning som alltså (1) inte har genomförts och (2) ingick i priset på 3550 kronor. Ej att rekommendera.