Alla kategorier Städhjälp Stockholms län Stockholm Norrmalm Städjätten

Folkungagatan 44, 111 52 Stockholm — Visa karta

Vi på Städjätten har vårt fokus på våra kunder och vi strävar efter att utveckla en nära och
trygg relation med alla våra uppdragsgivare, stora som små. Vårt absoluta mål är att du som kund skall erhålla en tjänst som exakt motsvarar dina förväntningar! Vi försöker alltid utmärka oss genom väl genomtänkta upplägg, flexibilitet och vår inställning till jobbet. Grunden till detta utgörs av vår erfarna och noggranna personal som alla innehar SRY-yrkesbevis för städning. Med åren har vi lärt oss att den viktigaste marknadsföringen är nöjda kunder!

Läs vad 87 kunder tycker om Städjätten

• Louise Modig H skrev om Städjätten
    Ett bra bemötande och ett bra jobb. Polish lokal 100 kvm Läs mer
  • Jack P
    Jack P skrev om Städjätten
    Bra pris och tillgänglighet. Städningen var ok/bra där den gjordes, men delar av "checklistan" ignorerades helt. Läs mer
  • Maria R skrev om Städjätten
    Vi fick hjälp att flytta ganska stora och klumpiga möbler till 2 adresser.
    Killarna var trevliga, punktliga och gjorde ett jätte bra jobb! Läs mer
  • Jeanette A skrev om Städjätten
    Flytthjälpen gick smidigt o bra, har inget att klaga på. Läs mer
  • Jokine N skrev om Städjätten
    Beskrev vad som kommer göras o hur o om något problem uppstår hur det löses. Innan arbetet. o gjorde ett jättebra jobb. Läs mer
  • Ida N
    Ida N skrev om Städjätten
    Köpte flytthjälp - vilket var superbra! Personalen var trevliga, effektiva och det var enkelt att boka. Rekommenderas! Läs mer
  • Ulla R skrev om Städjätten
    Köpte både flytthjälp och dito städning. Blev trevligt bemött på telefon. Men städpersonalen blev inte upplysta om att städningen var begränsad då de nya ägarna skulle renovera, riva ut kök mm. Pga det mycket onödig städning. Städpers för övrigt också trevliga o tillmötesgående Läs mer
  • Anna E
    Anna E skrev om Städjätten
    Slarvigt städat. 43m2 tog mindre än en timma enligt grannen . Flyttbilen var beställd till 16: 00 ,enligt dem 18:00 de kom vid 19:00 och höll på att flytta i 5h. Onödigt dyrt för slarvig städning trots prisavdrag och onödigt att betala för försenad personal som tydligen fastnat i en hiss. De borde ha kollat maxvikt innan, anser jag. Engagerad men överarbetad teamleader. Flyttgubbarna var engelsk/ spansktalande, väldigt effektiva ,snälla och artiga men också väldigt stressade.. Städpersonalen gav jag endast nyckeln till så träffade aldrig dem. Läs mer
  • Karin N skrev om Städjätten
    Flytthjälp! Det funkade superbra. Gick snabbt och smidigt, de lyfte och lämnade varsamt. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Karin N
    Hej Karin!

Tack så mycket för den fina rekommendationen!

• Ida J skrev om Städjätten
    Snabb och bra service till bra pris. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Ida J
    Tack Ida för din rekommendation!

• Christopher S
    Christopher S skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för att flytta från en 1:a på 2:a våningen på Södermalm med en liten hiss till en 2:a på Kungsholmen på 3:e våningen även denna med en liten hiss.

Två trevliga och hjälpsamma personer kom och flyttade allt och det var klart på 2 timmar.

Kontakten var bra från börja till slut, dvs enkelt att boka flytten och de klargjorde hur debiteringen var och framkörning för flyttbil m.m. till att få låna flyttkartonger och allt.

Jag och min sambo är nöjda med Städjätten och kan rekommendera dem. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Christopher S
    Hej Christopher!

Tack för den fina rekommendationen, vi uppskattade även kontakten med dig!

• Karin W skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för flyttstäd nu i oktober. De var punktliga, tydliga, snabba med att svara på kommunikation/förfrågan, prisvärda och jag var väldigt nöjd med resultatet i lägenheten. Gjorde min flytt enklare, tack! Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Karin W
    Hej Karin,

Vad glad jag blir när jag läser detta!
    Tack så mycket för rekommendationen!

Med Vänliga Hälsningar
  • Jonathan K skrev om Städjätten
    Jag anlitade Städjätten för att flyttstäda min lägenhet och jag tycker dom gjorde ett bra jobb. Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Jonathan K
    Tack Jonathan för att du tog dig tiden att rekommendera oss!
  • Jan O skrev om Städjätten
    Städjätten hjälpte oss med flytt . Kom på tid , var effektiva och höll vad som var avtalat .
    Personalen var trevlig ! Läs mer
    2018-11-13 Städjätten svarar Jan O
    Hej Jan!

Åh vad roligt att höra, tack så mycket för din rekommendation!

• Alice K skrev om Städjätten
    Flyttstädning. Jättetrevliga killar. Snabbt och smidigt! Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Alice K
    Hej Alice,

Precis innan man ska packa ihop och avsluta dagen så ser man att du tagit dig tiden till att skriva om oss.
    Tack för ett bra avslut på dagen och tack för din fina rekommendation!

• Simon B skrev om Städjätten
    Snabb respons och bra resultat Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Simon B
    Hej Simon,

Vi på städjätten tacka oerhört för att du tar dig tid och skriver om oss!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag!
  • Valentina L skrev om Städjätten
    Flyttstädning som utfördes väldigt slarvigt. Va fortfarande damm på golvet, smuts kvar på vissa väggar och lister, intorkade matrester fanns kvar på golvet under diskbänken och elementen var ej rengjorda bakom utan bara framför där dom är synliga. Pga att jag flyttade in samma dag med möbler blev det för komplicerat att utnyttja städjättens nöjd-kund garanti. Dessutom lämna personalen nycklarna i lägenheten så att deras kollega inte kom in i porten.
    En flyttstädning ska utföras noggrant med tanke på att en ny person ska flytta in, inte vill den ha smuts kvar från tidigare hyresgäst. Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Valentina L
    Hej Valentina!

Oh nej!
    Inte alls kul att flyttstädningen inte uppfyllt förväntningarna!

Vi kan tyvärr inte hitta ett ärende hos oss med den beskrivningen som du skriver om här.
    Vänligen kontakta oss så att vi kan gå vidare med detta.

• Karin S skrev om Städjätten
    Flyttstädning
    Blev mycket trevligt bemött i telefon
    Bra städat Läs mer
    2018-10-16 Städjätten svarar Karin S
    Hej Karin,

Tack för din rekommendation!

Du var minst lika trevlig själv!
    Tack för att vi fick chansen att hjälpa er med flyttstädningen.

Du är så välkommen åter om du behöver oss igen!

Med vänlig hälsning
  • Nova Y
    Nova Y skrev om Städjätten
    Professional moving team. Efficient and considerate, very easy to communicate with. It was a good experience with Städjätten. One suggestion is to have outfit with clear sign for your stuff and company sign on the truck will be more easy to connect with the team at the meetup moment. I would recommend Städjätten to the ones want to move their home easy and efficiently. Läs mer
  • Margaretha B skrev om Städjätten
    Artiga, snabba o noggranna.
    Bra flytthjälp. Läs mer
  • Sofia J skrev om Städjätten
    Bokade flytthjälp. Snabba att få tag i och fick den tiden jag önskade trots att det var kort varsel. Dock var dom 40 minuter sena vilket drar ner betyget, fick ingen ursäkt eller förklaring till det.
    Ett till minus är att killarna som kom inte kunde svenska.
    Annars gick hels flytten väldigt smidigt och helt klart prisvärt Läs mer
  • Åsa A skrev om Städjätten
    Städjätten motsvarade våra förväntningar! Läs mer
  • Sandy skrev om Städjätten
    Supernöjd!
    Enkel och smidig kontakt, trevlig personal och mycket bra utförlig städning, rekommenderas starkt! Läs mer
  • Lamis Y
    Lamis Y skrev om Städjätten
    Kan varmt rekommendera Städjätten både som flytt och städfirma.
    Duktig och snabb personal och fantastisk service! Läs mer
  • Johan-petter B
    Johan-petter B skrev om Städjätten
    ****Varning!!!!!****

SLUTSATS: De försöker få ut extra pengar från dig. De kommer inte utföra tjänsten korrekt. Jag ångrar att jag inte kollade på de andra recensionerna, då ser man tydligt att de har vart oseriösa med andra också. Jag är 1563 kr fattigare. Jag har fått fler problem efter jag har anlitat dem.

FÖLJANDE KOMMER SKE

1. De kommer smsa er när de är på plats för att de vill LÄGGA TILL EXTRA KOSTNADER på 1200 kr för att de är ”extra stökigt i kök och badrum”.

(Självklart är de fett i köket och kaklet är inte rent i badrum, det är därför ma tar hjälp av flyttstädning. Har anlitat städhjälp 5 gånger innan och har aldrig innan fått ett smsa om att det är extra stökigt.)

2. De kommer sedan säga de inte kommer lägga ner lika mycket tid på badrum och kök.

(Vaaaaaaaa?!?!?)

3. När man sedan kommer tillbaka så är följa de fel.

———————————————-
    1. fönstret mellan sovrum och kök, ej putsat
    2. Väggen under fönstret i sovrummet, supersmutsigt!
    3. Dörrlisten i badrummet
    4. Duschglaset är inte tvättat
    5. Badrumsskåpets ovansida, även inuti är smutsigt, tandkrämsstänk på spegeln
    6. Smuts på väggen i köket under hyllan
    7. Äckligt i brickutrymmet bredvid ugnen
    8. Listen och väggen bredvid ugnen...
    9. Smutsigt vid väggen i sovrummet
    10. Massa grus under dörrmattan!
    11-12 golvlisten i köket vid ugnen!
    13. Väggen brevid dörren till balkongen, smutsig!
    14. Listen på toadörren samt fläckar på golvet utanför.
    15. Toalettdörrens insida.
    ———————————————

4. När man frågor om reklamation så kommer de ta 7 dagar för dem att återkomma för att de ska ”prata med sina chefer”.

5. De kommer INTE ge dig reklamation men de vill att man ska betala FULLPRIS på en tjänst som inte är slutförd.

6. De kommer vilja trötta ut dig så man till slut inte orkar vara motstridig längre och bara betalar fakturan för att slippa problem. Läs mer
  • Kajsa S skrev om Städjätten
    VARNING!!!! Detta företag är ej ett seriös företag för att:

1. Dem följer inte sin egna checklista vid flyttstädning, det var dammigt i sovrum, speglar var ej avtorkade osv.
    2. Vi reklamerade såklart tjänsten och skulle få en snabb återkoppling lovade dem, det gick över 1 vecka innan vi fick svar, efter att vi hade hört av oss oräkneliga gången via telefon.
    3. Dem skyller ifrån sig att chefen inte svarat dem därav sent svar och ber om att få återkomma dagen efter. Men när vi sa att vi behövde svar omgående var chefen plötsligt på plats inom 15 minuter.
    4. Den bryter mot konsumenttjänstlagen, då vi kommit fram till ett pris och dem samma dag ville lägga på 1200kr vilket är mer än 15% av det priset vi kommit fram till.
    https://www.hallakonsument.se/klaga-angra-eller-anmala/vad-lagen-sager/konsumenttjanstlagen/ (Om företaget har lämnat en ungefärlig prisuppgift, så får det slutliga priset inte överskrida det ungefärliga priset med mer än 15 procent.)

Detta har resulterat i att vi fått betala för en lägenhet som vi ej bor kvar i, dem nyinflyttade som skulle flyttat in efter flyttstäder har stått bostadslösa i en vecka.
    Anställ ej detta företaget om ni vill ha en flyttstädning som blir klar i tid. Läs mer
  • Cecilia D
    Cecilia D skrev om Städjätten
    Proffsiga, snabba och jag anlitar dom gärna igen. Läs mer
    2018-09-20 Städjätten svarar Cecilia D
    Tack så mycket för dina snälla ord, Cecilia

Vi arbetar hårt för att möta våra kunders förväntningar, och vi är glada över att vi lyckades hos dig!

Det skulle vara ett rent nöje att hjälpa er igen i framtiden!

Bästa hälsningar
  • Ana E skrev om Städjätten
    Professionella! Det blev så fint efter städningen att jag kände inte igen min lägenhet 😊 Läs mer
    2018-09-20 Städjätten svarar Ana E
    Hej Ana,

Tack för din rekommendation!

Va kul att ni vart så nöjd med städningen. Det har varit ett nöje att hjälpa er med er städning!
    Vi ser fram emot att hjälpa er igen i framtiden!

• Saga L
    Saga L skrev om Städjätten
    Är väldigt nöjd med den hjälpen jag fick. En timme innan flyttbilen var bokad, var jag tvungen att omboka pga en oförutsedd händelse med min inflyttning. Ringde upp städjätten och de var väldigt hjälpsamma och trots att de egentligen hade fullbokat fredag-söndag lyckades de få tid för mig. Proffsigt! Läs mer
    2018-08-22 Städjätten svarar Saga L
    Hej Saga,

Tack för att du tagit dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss.
    Det är alltid lite enklare för oss på Städjätten att vara flexibla och anpassa dagarna när vi har dem bästa och mest tålmodiga kunderna i världen!

Det har varit ett nöje att hjälpa er med flytten.
    Tveka inte på att kontakta oss ifall ni behöver mer hjälp i framtiden!

• Sebastian P
    Sebastian P skrev om Städjätten
    Fin och flexibel service, mycket trevlig personal. Jag är jättenöjd och kan varmt rekommendera tjänsten. Läs mer
    2018-08-21 Städjätten svarar Sebastian P
    Hej Sebastian!

Tack så jätte mycket för din rekommendation och ett stort tack för ditt bemötande.
    Det är kunder som du som gör det enkelt för flyttpersonalen att hålla motivationen på topp under hårt arbete!

Återkom gärna om du behöver hjälp i framtiden, Vi finns här för dig alla dagar i veckan!

• Nicole A
    Nicole A skrev om Städjätten
    Suveränt bemötande från A till Ö!
    Kan inte komma på något annat företag som vet hur man tar hand om sina kunder och tar innebörden av service på största allvar! Tack för ett snabbt utfört arbete. Läs mer
    2018-08-17 Städjätten svarar Nicole A
    Hej Nicole,

WOW! Tack för din härliga rekommendation! Vi uppskattar att du tog dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss.
    Det har precis gjort vår dag här på Städjätten!

Vi önskar dig en fortsatt trevlig dag och en trevlig helg!

Med vänlig hälsning
  • Ewa K
    Ewa K skrev om Städjätten
    Enkel, smidig flytt Kom exakt på avtalad tid Supertrevlig personal
    Vi är MYCKET NÖJDA och kommer rekommendera er till alla våra vänner
    10 guldstjärnor av tio möjliga Läs mer
    2018-08-10 Städjätten svarar Ewa K
    Hej Ewa,

Tack så mycket för din rekommendation!

Vi arbetar väldigt hårt med att erbjuda bästa möjliga flytthjälp. Så, vi är super glada när vi ser att det återspeglats med er flytt. Vi visade ditt inlägg till flyttpersonalen och dem vart jätteglada över det.
    Tack ännu en gång!

Mvh Städjätten
  • Anders T
    Anders T skrev om Städjätten
    Duktiga, hjälpsamma och trevliga. Ansträngde sig. Rekommenderas. Läs mer
    2018-08-08 Städjätten svarar Anders T
    Hej Anders,

Tack för att du tog dig tiden till att rekommendera oss!
    Och tack själv för ett trevligt bemötande!

Önskar er en fortsatt trevlig dag!
    Mvh Teamet på städjätten
  • İsmail M
    İsmail M skrev om Städjätten
    Very helpful and professional team. Thank you Läs mer
  • Birgitta S skrev om Städjätten
    Anlitade städjätten för flytt 7/7
    Mycket trevliga och tillmötesgående Det var duktiga snabba kan rekommendera denna flyttfirma. Läs mer
  • Tommie L skrev om Städjätten
    Jag beställde flytt och städning per mail, snabba och trevliga svar
    leveransen är lite varierande
    Jag är inte expert på varken flytt eller städ, jag sa från början jag hade 1 externt förråd, en lägenhet med källare som ska till en ny (3e) adress. många lådor och möbler. redan där borde jag fått förslaget om att vara minst 3 personer, men kanske mest en åsikt. dom två som kom var mycket artiga och trevliga även om dom i princip bara kunde spanska och en skvätt engelska. Dom fick slita i 8 timmar, så det blev lite för hög belastning på dom och det drog ut på tiden. När dom inte trodde jag hörde/förstod så kan man läsa in en viss frustration över mängden av saker och tid det blev. Det förstår jag. Läxa lärd, har man så mycket saker, måste man vara flera.

Städ var ok. Samma med språk som ovan, knappt hjälplig engelska, men gick bra ändå, man får peka. För mig var det inte uppenbart balkong inte ingick. Personal var ca 30 min sena, var vid fel adress (förråd nr 1 jag flyttade ifrån).
    Efter utfört jobb kunde jag vid inspektion snabbt se 5 små missar, som dom fick komma och åtgärda dagen efter (utan påföljande kostnad). Kök, Lite slarv golv vid frys, fönster lite hastigt avtorkade, inte allvarligt, men noterbart i fullt dags ljus, Diskmaskin ett visst slarv (matrester i kanterna), Mindre slarv kylskåp handtag, Badrum, blandare handfat, slarv vid basen, tydligt smuts kvar, Badrum, kalk kvar på vred. resten utmärkt.

Låna lådor ska ingå, men inte i mitt fall då alla lådor var skadade, fick köpa egna där det saknades (jag fick lägga ut 129kr x 4 på clas ohlson), inga stora pengar men 516 kr kan man äta nått gott för ;)

Endast 3 dagar i förfallodag på faktura, knappast normal praxis och jag missade det i avtalsvillkor, men värt att notera då det nästan är omöjligt att hinna, speciellt om du har en fråga. Dom är dock inte fyrkantiga i frågan svarar Städjätten.

Fakturan visar utan RUT avdrag, lite förvirrade men i sin ordning (efter 4 olika mail med olika fakturor).

En stor miss enligt mig och som städjätten håller med om är att man räknar milersättning från Folkungagatan. Jag menar ju på det är mellan mina adresser, som högt räknat var 5km, inte 24. återigen, inga stora pengar men lite förvånande. Jag kontrollerade noga och detta framgår ingenstans i varken pdf/avtal eller i mail eller på hemsida, där står bara nämnt en framkörningsavgift tillkommer på 495 kr.
    Svaret var; "Det framgår inte att vi inte gör det heller men givetvis kan vi ändra det om du önskar det :)"
    Jag tackade nej, orkar inte krångla med nya fakturor. Juridik och avtalstvister/tolkningar är klurigt, men man ju oxå säga såhär; Att det står inte heller att personalen inte sätter eld på möblerna heller, vissa saker får man ju anta som (o)rimliga kan jag tycka.

Fick en skada på en möbel, benet på en hurts var helt avbruten och hängde kvar på en böjd skruv. ersättning frågan hänger i luften, men har inte höga förväntningar, och kanske inte borde väntat mig det;
    Citat: "För att kunna handlägga skadan på möbeln behöver vi även veta kostnad och hur gammal den är. Har du möjligtvis kvittot kvar? "

Det har jag givetvis inte.. var dyr när jag köpte den och tämligen unik, men kanske nått man får ta i en flytt. Men jag har ju anlitat proffs å 2a sidan,
    Jag förstår i efterhand och man inser detta är en svår situation. ett antagande är att dom flesta inte har kvar sådan underlag och firmors garanti blir lite av en chimär, man tänker initialt "ni täcker för möblers skador som er personal orsakar". Punkt. men, man måste ha bevis på värdet då. annars är det "sånt som händer".

Blev mycket kritik, men mycket kanske är småsaker, men sånt som jag stör mig lite på. Nånstans tänker jag det kan nog vara mycket värre. Och personalen har varit generellt bra och gjorde helt ok jobb. Flytt"gubbarna" var härliga. men alla småsaker drar ju ner hela upplevelsen. det kostade ju ändå lite över 6200 kr totalt. Det är mycket pengar för mig och man förväntar sig lite av guldkant på jobbet. Läs mer
  • Andreas skrev om Städjätten
    Enkel och snabb bokning av flytthjälp. Kunnig, trevlig och service-minded personal som varsamt flyttade våra ägodelar. Vi är supernöjda med allt från början till slut! Läs mer
  • Magnus P skrev om Städjätten
    Flytthjälp och flyttstädning! Enkel och snabb kontakt. Mycket trevligt bemötande och proffsig personal. Mycket nöjd! Läs mer
  • Susann H
    Susann H skrev om Städjätten
    Snabba, trevliga, flexibla, hjälpsamma, effektiva och till ett förmånligt pris. Skulle varmt rekomendera denna firma! Läs mer
  • Carolina skrev om Städjätten
    Hej! Vi hade flytthjälp av 3 killar på en söndag i februari. De var väldigt trevliga och vänliga. Men vi fick dessvärre en del skador på våra möbler som vi är väldigt ledsna över. Det blev skador på bland annat vår byrå, vårt matbord och skrivbord. De hade dåligt med utrustning med sig. Vår flytt var ändå bara från en port till en annan, 50 m bort. Läs mer
  • Ingimar G
    Ingimar G skrev om Städjätten
    I ordered both the moving service and the cleaning one. I was really happy with both of them! The price was fair and the service was really good. From day one the company has been really professional, but at the same time very friendly and relaxed when I was communicating with them. There was no relaxing during the moving day and they did everything very quickly and were very efficient. I will definitely contact them again if I need help with moving or cleaning. Läs mer
  • Christine W
    Christine W skrev om Städjätten
    Vilken fantastisk service!
    Har använt städjätten 2 ggr plus flyttstädning.
    Så tacksam att jag hittade dem, vänliga, snabba, serviceminded till tusen, fanns inga problem alls.
    Så bra utfört arbete!
    Rekommenderas å det varmaste!
    Tusen tack!/Christine Läs mer
  • Thomas A skrev om Städjätten
    Städningen hade en del brister. Läs mer
    Kajsa S gillar detta
  • Mona B skrev om Städjätten
    Mkt nöjda! Beställde flytthjälp med kort varsel fredag den 23/2 av en supertrevlig kille! Flytthjälpen med två killar även dom trevliga och serviceminded kom på måndag den 25/2 i snöstormen o ovädret och tömde min sons studentlägenhet i Tensta för vidare transport till Solna.
    Gick otroligt smidigt o fort och vi är så nöjda!
    Ett stort tack för en superbra flytthjälp! // Jesper och Mona Läs mer
  • Sandra W
    Sandra W skrev om Städjätten
    Är jättenöjd med flytthjälpen, de var snabba och starka och klagade inte ens när de fick bära upp för tre trappor. Läs mer
  • Victoria H
    Victoria H skrev om Städjätten
    Vi är inte nöjda med flytthjälpen. Anlitade 3 personer varav en av killarna var otroligt långsam samt slarvig. Tappade pirran med våra flytkartonger ned för trappan minst 3 gånger (vad vi såg). Påpekade självklart det på plats och även via mail efter utan något direkt gensvar utöver att vi behövde granska kartongerna så snart som möjligt vilket inte är rimligt då de förvarades i ett Shurgard förråd. Att packa upp 40 flyttkartonger i ett förråd för att sen packa ner igen känns inte rimligt. Vi sa att vi kunde kontrollera kartongerna först i november då vi flyttar in vilket inte var OK.
    Vid inflytten i nya bostaden använde vi oss av en annan flyttfirma med 2 personer. 2 personer som på snabbare tid och mer varsamt tog hand om flytten på ett otroligt proffesionellt sätt. En otrolig skillnad mellan flyttbolagen! Läs mer
    Kajsa S gillar detta
  • Robin N skrev om Städjätten
    Städjätten gjorde en flyttstädning till mig där de vart inne i princip 30 minuter och torkat skåp och rensat fläkten för att sedan lämna lägenheten. I hopp om att lösa detta vill de fortfarande ha 70% av kostnaden för detta vilket gör mig riktigt besviken då det är dom och inte jag som gjort fel. Läs mer
    2017-09-18 Städjätten svarar Robin N
    Hej Robin,

Vi tackar för ditt omdöme och skulle uppskatta om du beskrev händelsen korrekt och inte med falsk information.

Vi har tidsloggar som visar att vår personal var på plats i över 3 timmar och INTE i 30 min som du påstår.

Den 4 september kl 20:07 mailade du bilder som visade missar och dagen efter kontaktade vi dig för att erbjuda dig att åtgärda städningen. Du valde att tacka nej och istället bestrida fakturan.

Vid 3 tillfällen har vi kontaktat dig via telefon i hopp om att hitta en lösning, men du väljer att bemöta vår välvilja med en otrevlig och envis inställning.

Senast idag erbjöd vi dig att betala 50% av kostnaden men återigen tackade du nej.

För att redogöra vad vi har erbjudit som kompensation under dessa 3 samtal så är det:
    - 1: gratis städning för att åtgärda.
    - 2: 30% rabatt på totalkostnaden.
    - 3: 50% rabatt på totalkostnaden.

Det är motsägelsefullt att du påstår att du vill lösa det här samtidigt som du tackar nej till varje kompensationsförslag du får.
    Tänk igenom vårt förslag en gång till och väljer du att acceptera det så kan du maila eller ringa oss.

Hälsningar
  • Adam J
    Adam J skrev om Städjätten
    Först fick vi en tid bokad klockan 15. Klockan 11 kommer ett SMS som säger att städarna anländer om 1 timme. Jag ringer upp för att se vilket det är som egentligen gäller. De gav oss då 30 minuter extra tid för att ta oss hem vilket var schysst. Efter viss försening från utsatt tid kom städarna. Kunde inte riktigt kommunicera med någon av dem, för då hade jag gärna velat att de hörde av sig när de var klara så att vi kunnat se om det var någonstans de missat.

- De hade missat ovanpå köksfläkten där det blev märken när man drog med fingret.
    - Ovanpå lampan i köket (porslinslampa med glaskupa) var det heller inte torkat, vet inte det ingår i priset däremot. Men personligen tycker jag den borde det.
    - Golvet var grusigt på vissa ställen.

Vi hade inte varit nöjda med städningen, men köparen verkar vara det. Läs mer
  • Sabina O skrev om Städjätten
    Snabba och flexibla. Kunde hjälpa mig med flyttstäd redan dagen efter jag kontaktade dem. Mycket bra och noggrann städning, trevlig personal! Läs mer
  • Amanda J skrev om Städjätten
    Vi flyttade från en pryltät tvåa med en hel del ömtåliga möbler. Allt kom fram helt! Flytten gick snabbt trots otur med lastbilen som gick sönder. De fixade snabbt fram en ny samt en extra person utöver de två ordinarie och vi behövde inte betala något extra. Ett plus är att man får låna flyttkartonger (så många man behöver). Vi tog även hjälp av deras flyttstäd och köparen av bostaden som städades var nöjd. Läs mer

Folkungagatan 44, 111 52 Stockholm