Gullmarsvägen 27, 111 52 Årsta — Visa karta

Vi på Städjätten har vårt fokus på våra kunder och vi strävar efter att utveckla en nära och
trygg relation med alla våra uppdragsgivare, stora som små. Vårt absoluta mål är att du som kund skall erhålla en tjänst som exakt motsvarar dina förväntningar! Vi försöker alltid utmärka oss genom väl genomtänkta upplägg, flexibilitet och vår inställning till jobbet. Grunden till detta utgörs av vår erfarna och noggranna personal som alla innehar SRY-yrkesbevis för städning. Med åren har vi lärt oss att den viktigaste marknadsföringen är nöjda kunder!

Läs vad 150 kunder tycker om Städjätten

• 2019-12-12

Stig J skrev om Städjätten
    Beställde en flyttning av möbler till tippen, de kom lite sent men när de kom så blev det fart på killarna, snabbt å smidigt🙂 Läs mer
  • 2019-12-09

ANNA T skrev om Städjätten
    Supernöjd med flytthjälpen från Städjätten. Punktliga, proffsiga, hjälpsamma och snabba flyttkillar. Rekommenderas varmt. Läs mer
  • 2019-12-06

Therese S skrev om Städjätten
    Anlitade städjätten för både flytthjälp och städning. Jätteduktiga, snabba och proffsiga! Läs mer
  • 2019-11-29

Lotta S skrev om Städjätten
    Jättebra service både bokning, flyttkillar, punktlighet och kostnad. Rekommenderas varmt🙂 Läs mer
  • 2019-11-17

ted g skrev om Städjätten
    Flyttstädning
    Jätte bra, kom tidigt och vara klara snabb med utmärkt resultat Läs mer
  • 2019-11-07

Therese J skrev om Städjätten
    Anlitade Städjätten för flytt och flyttstäd 6/11-19.
    Så grymt nöjd. Proffsiga och supertrevliga.
    /Therése J. Läs mer
  • 2019-10-06

Anders A skrev om Städjätten
    Flytt + städ
    Mycket bra bemötande och fantastisk flytthjälp! Läs mer
  • 2019-10-02

Jenny O skrev om Städjätten
    Anlitade städjätten för flytthjälp och är supernöjd! Dem kom i tid och var väldigt effektiva. Läs mer
  • 2019-10-01

matthias j skrev om Städjätten
    Anlitade dessa för flytt av möbler. Tydlig information och flyttkillarna kämpade hårt. Mkt bra pris för detta jobb. Jag är helnöjd Läs mer
  • 2019-09-20

Erica C skrev om Städjätten
    Tack för en jättefin flytt utfört idag av 4 riktigt duktiga och trevliga män. Läs mer
  • 2019-09-18

Erica C skrev om Städjätten
    Flytten gick perfekt. Kom i tid och arbetade effektivt och var mycket vänliga och noggranna med lastning och inplastning av möbler för att skydda dessa. Lyhörda för var möbler skulle placeras ut. Rekommenderar dem varmast. Läs mer
  • 2019-09-12

Dee M skrev om Städjätten
    Anlitade som flyttfirma, aldrig igen. De kom 2-3 timmar sent, smutsade ner alla mina möbler inklusive min fina soffa, och jag väntar fortfarande på ersättning en månad senare.

Jag bokade tid mellan 13-14. Killarna dyker upp kl 16, och kontoret förklarar att det var pga "tidigare kunden ljög om hur mycket de hade att flytta." Men då säger man ju till den kunden som ljög att nu får de vänta på sin egen bekostnad då de varit oärliga, och inte bestraffa nästa ärliga kund. Jag har husdjur och tog ledigt från jobbet för att flytta de tiderna, fick sitta i en tom lägenhet och vänta.

Själva flyttkillarna var snabba och trevliga men väldigt trötta, och de smustade ner SAMTLIGA mina möbler med oljiga, svarta handavtryck. Det mesta gick för att mig att tvätta bort (tog någon timme...) men med min stora fina soffa (kostar 6000kr för en ny i dagsläget) gick det ej att få bort. Nu har det gått en månad och jag väntar fortfarande på ersättning från firman.

Varje gång jag ringer så är personalen hänginga och ledsna och har en massa ursäkter. Tror de är kraftigt underbemannade, och ledningen får nu skärpa sig och anställa fler, och ge arbetarna HANDSKAR för i helvete. De kostar någon krona per par. Hur lönar det sig att spara in på det och sedan brottas med kunder och ersätta dyra soffor? Läs mer
  • Louise A

2019-09-11

Louise A skrev om Städjätten
    Använde Städjätten för såväl flytt, som flyttstäd. De bemötte mycket trevligt och gjorde enligt offererad tid, så inga oväntade överraskningar i fakturan. På det hela tagen jättenöjd och kan varmt rekommendera! Läs mer
    2019-09-12 Städjätten svarar Louise A
    Hej Louise,

Nu blir vi extra glada och stolta :)
    Tack så jättemycket för att du tog dig tiden till att skriva om din erfarenhet med oss!

Teamet på städjätten
  • 2019-08-15

Charlotta R skrev om Städjätten
    Flytt allt flöt på bra. Jag upplever att man blev bra bemött.Jag har aldrig använt flyttfima förut har alltid flyttat själv så jag
    tycke det va bekvämt och värt pengarna Läs mer
    2019-09-12 Städjätten svarar Charlotta R
    Hej Charlotta,

Så kul att vi uppnådde dina förväntningar!
    Det är ofta ett stort projekt att flytta och kan därför vara oerhört avlastande och befriande när proffsen tar hand om det.

• Fredrika G

2019-08-14

Fredrika G skrev om Städjätten
    Toppen firma! Hjälpte oss med akutflytt dagen efter och jobbade effektivt och snabbt hela dagen, bara plus! Och fantastiskt kundbemötande av killarna på kontoret :) +++++ Läs mer
    2019-09-12 Städjätten svarar Fredrika G
    Hej Fredrika,

Toppen kund!
    Ditt bemötande och flexibilitet hjälpte oss oerhört med att hantera hela tjänsten på bästa sätt!

Vi ser fram emot att hjälpa er igen!

Teamet på Städjätten
  • 2019-08-07

Joanna L skrev om Städjätten
    Suveränt och mycket proffsigt! Härlig service. Läs mer
  • Yvonne D

2019-08-02

Yvonne D skrev om Städjätten
    Flytthjälp; Kom punktligt, trevliga killar, väldigt proffsiga o vänliga, klara 1 Tim före uppskattad tid. Kundtjänstens personal är oxå supertrevliga o proffsiga Läs mer
  • Andreas A

2019-08-01

Andreas A skrev om Städjätten
    De hade sönder en lampa och fick endast 250kr i kompensation.. (pga ”värdeminskning”)
    Städningen var sådär
    Flytten gick helt ok även om vi knappt kunde kommunicera.

Andreas Läs mer
  • 2019-07-30

Hans C skrev om Städjätten
    Jag anlitade städjätten för flytt och flyttstäd. Flytten gick jättebra och städningen var nästan klanderfri. De hade missat någon fönsterbräda samt slarvat något vid fönsterputsen av ett fönster, men annars toppen. Prismässigt låg städjätten långt under konkurrenterna och kvaliten de leverererade i relation till priset var väldigt bra. Rekommenderas! Läs mer
  • 2019-07-29

Thomas H skrev om Städjätten
    Flyttkillarna kom tom lite tidigare än angett. De ringde och kollade om det var ok. Flytten fungerade mycket bra, trevliga och duktiga killar. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Thomas H
    Hej Thomas,

Tack för ditt fina omdöme!
    Personalen tackar för ett superfint bemötande.

• Miranda J

2019-07-29

Miranda J skrev om Städjätten
    Mycket bra och trevlig personal!
    Två jättestarkta killar , flytten gick väldigt smidigt och snabbt perfekt😊 Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Miranda J
    Hej Miranda,

Tack så jättemycket för att ni tagit er tiden till att skriva om oss!
    Det är alltid oerhört kul att nå kundens förväntningar!

Ni är välkommen att kontakta oss om ni behöver hjälp i framtiden!

• 2019-07-28

Saba M skrev om Städjätten
    Helt ok, städerskorna kunde inte svenska så det va svårt att kommunicera och när vi anmälde att inte va helt nöjda med städ så åtgärdas inte det. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Saba M
    Hej Saba,

Jättekonstigt att vi inte åtgärdade missarna då vi har en städgaranti som gäller i 7 dagar.

Kontakta oss så att vi kan gå vidare med detta.

Thomas B skrev om Städjätten
    Vi köpte ett paket med flytthjälp och flyttstädning för en 46 m2 1:a med sovalkov och balkong.

=== Det positiva med flytthjälpen ===

* Personalen kom i tid och var mycket trevliga och enkla att prata med (engelska).
    * Flytten gick mycket snabbt och effektivt utan att någonting skadades eller smutsades ner.
    * Priset stod sig bra i jämförelse med andra firmor.

=== Det negativa med flytthjälpen ===

* Personalen glömde kvar diverse möbler och småsaker (golvlampa, särmonterad hylla, gitarr m. fl.) på en avsats utanför vindsförrådet. Vår instruktion var att "allt ska med", men endast några flyttlådor framför de andra prylarna kom med i flyttlasset.

Vi påpekade aldrig saken för Städjätten som säkert hade gjort något för att gottgöra oss om vi hade det. Med det sagt är det märkligt att man missade prylarna som i övrigt stod på en helt kal trappavsats.

=== Det positiva med flyttstädningen ===

* Vi fick möjlighet att komplettera flyttstädningen med städning av balkongen till ett bra pris, bara några dagar innan städningen skulle ske.

=== Det negativa med flyttstädningen ===

* Städningen var slarvigt gjort, även om majoriteten av ytorna var ordentligt städade. Det var ränder på fönstren (inget katastrofalt), visa hyllplan verkade inte alls ha blivit avtorkade i köket och vissa ytor på golvet i badrummet var smutsiga.

Den person som flyttade in i lägenheten efter oss godkände inte städningen och Städjätten kom dit och kompletterade städningen efter att vi skickat bilder på det vi båda upplevde som otillräckligt.

=== På det stora hela ===

Städningen understeg våra förväntningar och behövde kompletteras (vilket vi fick hjälp med efter att ha dokumenterat- och skickat in bristerna till Städjätten).

Flytten flöt på utmärkt, men eftersom några saker glömdes kvar behövde själva arbetet därför kompletteras. Därför understeg även den våra förväntningar.

Fakturorna skickades per mail och skulle vara Städjätten "tillhanda senast tre arbetsdagar efter att du fått fakturan". Det är den snävaste betalningstiden jag har varit med om men kunde betalas med Swish vilket gjorde det lättare att betala i tid. En så snäv tidsram understiger mina faktureringsförväntningar.

Vi anlitade städjätten för att slippa allt det jobbiga och trassliga som hör till när man flyttar. Därför tar vi med oss en negativ upplevelse, trots att allt gick att lösa efter lite "jobb och trassel".

Vi kommer inte anlita städjätten igen för städhjälp. För flytthjälp är de fortfarande ett alternativ (med lite mer kontroll från vår sida, vilket inte är orimligt att begära från kunden). Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Thomas B
    Hej Thomas,

Tack så jätte mycket för en så utförlig beskriven av er erfarenhet av oss och våra tjänster.

Det är alltid bra för oss och vår verksamhet att få bra och utförlig feedback från våra kunder.

Vi vill gärna komma i kontakt med dig och gå vidare med detta.

Kontakta oss gärna!

Annalena B skrev om Städjätten
    Flytt som fungerade väldigt bra, tack Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Annalena B
    Hej Annalena,

Tack för att ni tog er tiden till att lämna ett omdöme om er erfarenhet av oss och våra tjänster!

Marit S skrev om Städjätten
    Allt var bra i kontakterna och även i samband med de tjänster som utfördes av Städjätten under våren 2019.
    Nu inför flyttstäd valde vi dock ett annat företag som hade "återanvändning" på menyn inte bara återvinning.
    De möbler m.m. som är användbara FÅR inte bara slängas! Produktprosessen är
    energikrävande! Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Marit S
    Hej Marit,

Tack för att ni tog er tid till att skriva om er erfarenhet med oss!

Det har ni helt rätt i!
    Vi ska ta vara på våra resurser och tänka på miljön.
    Det är absolut något vi bör ta med oss internt och tala om på nästa utvecklingsmöte.

Tack ännu en gång!

• 2019-07-26

Elisabet S skrev om Städjätten
    Fantastisk service, rekommenderar dem verkligen. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Elisabet S
    Hej Elisabeth,

Tack så jättemycket för dina fina ord!

Önskar dig en fortsatt trevlig dag.

• 2019-07-25

Elise L skrev om Städjätten
    Usel tjänst. Lurar in kunder med billiga priser som de sedan försöker omförhandla under pågående städ. Dök dessutom upp en timme för tidigt, ringde inte förrens de hade väntat en timme och redan hade gått från lägenheten. Tog betalt för städmaterial trots att jag hade inhandlat eget etc. använder aldrig dessa igen! Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Elise L
    Hej Elise,

I våra priser så ingår städmaterial.
    Anledningen till att vi har det inräknat i priset är just för att kunden ska slippa bekosta och stå för det själva. Vi vet hur svårt det kan vara att ordna med att ha städmaterial kvar efter att man har hunnit flytta ut ur bostaden.

• 2019-07-25

Mariah L skrev om Städjätten
    Beställde flyttstäd som var uselt utförd. Jag känner tt jag själv kunde gjort ett bättre arbete.
    Intorkad smuts kvar på golv och väggar. Ej dammat ovanpå lampor. Smutsigt bakom toalett.
    Fick ej någon kompensation för detta och då jag flyttade från stan samma dag och en rabatt för kommande beställningar hjälper ju inte mig heller i det läget. Läs mer

Stefan H skrev om Städjätten
    Anlitade städjätten för flytthjälp och ångrar det. Jag skulle inte anlita dom igen.

Två killar med bil dyker upp på flyttdagen. En person kan behjälplig svenska men den andre pratar endast spanska. Dvs engelska funkade inte heller. Det är omständigt och de jobbar inte effektivt. De ägnar mer tid att stapla grejerna i bilen än att flytta lådor/möbler, vilket jag fick göra. Det är den sorgliga sanningen att de tog ett par tunga möbler men jag som kund bar merparten av alla 80 kartonger.
    Sen försvann plötsligt båda killarna i 30min. De återfanns i bilen där ena killen klagade på huvudvärk och den andra stod och rökte. Den ende som kunde svenska försvann därmed på sjukskrivning. En ersättare kom på plats efter en stund med lite mer energi men lika bristfälliga språkkunskaper. På vägen till nya adressen gick lastbilen sönder. De fick tillslut fram den, men en ny bil ersatte inför andra vändan. En mardrömsflytt som jag dessvärre fick betala fullpris för. De drog av en timme men att de släpade benen efter sig och var ineffektiva var tydligen helt ok enl deras prislista. Nej, välj en annan flyttfirma om ni vill slippa problem. Det här gav mig ryggont och smärta i plånboken på samma gång. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Stefan H
    Hej Stefan,

Det är alltid beklagligt när någon blir sjuk under arbetstid men att dessutom bilen havererar under flytten är ju väldigt olyckligt!

Vi vill gärna diskutera detta vidare med dig!
    Kontakta oss gärna så att vi kan gå vidare med detta.

Jonas H skrev om Städjätten
    Återkopplade inte när jag bad om komplettering. Ärendet visade sig ha fallit mellan stolarna. Lyckligtvis kom dom ihåg att fakturera för en komplett städning. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Jonas H
    Hej Jonas,

Nu förstår jag inte riktigt vad för komplettering ni menar men oavsett så ska det inte vara på det viset. Det är väldigt viktigt för oss att alla processer funkar felfritt, framför allt för kunden.

Ring oss gärna så att vi kan gå vidare med detta.

Danilo M skrev om Städjätten
    Beställde flytt och det gick snabbt och smidigt. Inget gick sönder och allt behandlades bra. Bra pris och alla var trevliga Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Danilo M
    Hej Danilo,

Stort tack för din rekommendation!
    Vi strävar alltid efter att våra flyttar ska gå så bra och smidigt som er flytt.

Tveka inte på att kontakta oss om du behöver hjälp i framtiden!

Ha en fortsatt trevlig dag.

Viktor B skrev om Städjätten
    Dåligt kundbemötande.
    Saknar kunskap inom det område dom verkar,. Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Viktor B
    Hej Viktor,

Det här var inte alls kul att se.
    Vi är alltid måna om att våra kunder får ett bra bemöta och att våra tjänster sköts så problemfritt och smidigt som möjligt.

Kontakta oss gärna så vi kan gå vidare med detta!

Städjätten

Ring oss gärna så att vi kan gå vidare med dett.

Joel H skrev om Städjätten
    Snabb flytt av bohag och trevlig personal Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Joel H
    Hej Joel,

Det är alltid enkelt att vara trevlig när man får ett bra bemötande. :)

• Elin Amanda Ö

2019-07-10

Elin Amanda Ö skrev om Städjätten
    Jag fick hjälp med att flytta av Paul och Mitchel, och de var fantastiska! Roliga, starka, och flexibla med allt som hände. Det var värre än vad jag angivet till dem - hade glömt någon låda - men blev billigare än utlovat :) Jag är supernöjd! Läs mer
    2019-07-30 Städjätten svarar Elin Amanda Ö
    Hej Elin,

Tack så jätte mycket för din fina rekommendation!
    Vi finns här om ni behöver oss i framtiden.

• 2019-05-28

Anders S skrev om Städjätten
    Kom 2 h sent, tog 3 timmar längre än den utlovade tiden (en tid som var densamma som vår tidigare flytt av motsvarande karaktär tog), de missade att ta med sig saker i flytten (trots att vi hade märkt ut sakerna mycket tydligt med lappar och markeringspennor) vilket gjorde att vi fick hyra en bil själva dagen efter för att ta hand om deras misstag. Vi hörde av oss under flyttdagen med klagomål och blev lovade reduktion om vi återkom efter helgens flytt. Efter mycket diskussioner erbjöd de sig 500 kr reduktion trots att flytten totalt sett tog 5 h längre än lovat pga de dök upp två timmar sent och var 3 h långsamma än lovat samt att vi fick stå för bil för 800 kr dagen efter. Med andra ord jag skulle aldrig rekommendera städjätten för flytthjälp, oseriöst företag som är långsamma med flit för att öka flyttkostnaden eftersom de går på timme. Företaget lovar gott men inte håller vad de lovar på någon punkt tyvärr. Läs mer
  • 2019-05-15

Martin N skrev om Städjätten
    Tyvärr slarvigt utförd städning så jag fick själv städa en del för att bli godkänd på flyttbesiktningen.

Dom var sedan tillmötesgående med fakturan som skjöts upp så därför blir det ändå en 2:a i betyg istället för en 1:a. Läs mer
  • Tala M

2019-05-13

Tala M skrev om Städjätten
    Sämst på flyttstäd. Anställ inte dem. Dem utförde en omstädningen då vi inte var nöjda. Trots det så var det ändå slarvigt dem sket tex i att putsa Fönstrerna. Läs mer
    2019-05-13 Städjätten svarar Tala M
    Hej Tala,

Förlåt för att fönstren missades!

Vi kan tyvärr inte hitta en bokning i ditt namn.
    Kontakta oss så kan vi gå vidare och lösa detta på bästa sätt!

Med vänlig hälsning
  • FERYAL MAHMOUD A

2019-03-28

FERYAL MAHMOUD A skrev om Städjätten
    Hej
    ' sara.
    jag jätte ledsan att vilja de
    de kommer halvt tima sent och enligt varaktigheten av den fulla lösen per åtgärd långsamt för att öka beloppet
    Ingen respekt för kunden
    Omöjligt att välja det här företaget i nästa gång och inte råda någon till det här företaget. Läs mer
  • 2019-03-23

Mathias E skrev om Städjätten
    I det stora hela fungerade allt bra! Läs mer
  • 2019-03-21

Henrik G skrev om Städjätten
    Timbaserad flytthjälp, funkade bra. Läs mer
  • 2019-02-27

Elsa A skrev om Städjätten
    Jag beställde hjälp med att flytta och slänga skräp samt flyttstädning. Jag fick ett mycket gott bemötande vid bokningen och vid kontakt med personalen som utförde flyttarbetet. De var punktliga, vänliga, effektiva och arbetsamma samt försiktiga med sakerna. Jag hade ingen direkt kontakt med de som utförde städningen men den var noggrann och väl utförd och klar inom överenskommen tid. Läs mer
  • 2019-02-17

Charlotte G skrev om Städjätten
    - Flyttjänst från en adress till två olika adresser i Stockholm
    -Jag blev vänligt bemött. Däremot var jag lite besviken på den omfattande mejlkonversationen. Där gick inte min noggranna information riktigt smidigt fram.
    - Hela flytten gick snabbt och smidigt. Pojkarna som flyttade, bar och körde var flinka, snabba, vänliga, försiktiga och starka. Läs mer
  • 2019-02-17

Maud t skrev om Städjätten
    Rensa och städa ett rum. Blev bra bemött vid beställningen och tiden passades.arbetet gick fort och bra. Inget att anmärka på från min sida. Jag hör gärna av mig om jag behöver hjälp igen. Läs mer
  • 2019-02-12

Gunvor H skrev om Städjätten
    jag blev nöjd.

allt var bra, duktig personal , de jobbade fort.

det blev packning , uppackning .

samt utflyttning och inflyttning

jag blev mycket bra bemött.

GUNVOR Läs mer
  • 2019-02-11

Firas A skrev om Städjätten
    Beställde både flytthjälp och flyttstädning från Städjätten. All kommunikation med "kontoret" funkade väldigt bra. Det var lätt att få tag i någon att prat med om man behövde dubbelkolla något.
    Flyttkillarna kom i tid och var väldigt trevliga och sjätte allt effektivt och smidigt. Samma sak med städningen. Är väldigt nöjd med allt. Läs mer
  • Thor B

2019-02-10

Thor B skrev om Städjätten
    Inga krusiduller utan bra flyttstädat rakt igenom. Det lilla knepiga var att hitta rätt adress för att lämna ifrån sig nycklarna. Dom borde informera att man lämnar till en privat bostadsadress... Läs mer

Beata E skrev om Städjätten
    Allt igenom bra och proffsig flytthjälp samt prisvärt. Tack! Läs mer

Anette b skrev om Städjätten
    Packning och flytt med tömning av lägenhet och slutstädning. Jag upplever städjätten mycket tillmötesgående och har löst alla problem som uppstått på ett utmärkt sätt och fixat även sådant som tillkommit under resans gång. Personalen har varit mycket hjälpsamma och trevliga. Läs mer

Lennart H skrev om Städjätten
    Jättenöjd! Två trevliga, duktiga "flyttgubbar" packade och bar ut mitt möblemang till en vagn på gatan. Bättre än jag trodde. Läs mer
  • Olof N

2019-02-09

Olof N skrev om Städjätten
    Beställde packning och flytt. Flytten var utmärkt. De kom på utsatt tid och det gick fort. Mycket nice killar!

Packningen av en packmäster gick väldigt väldigt långsamt. Varsam ja, men man kan vara varsam o ändå snabb. Trevlig snubbe, snäll men långsam. Läs mer

Gullmarsvägen 27, 111 52 Årsta