Vi köpte en dyr säng som skulle vara vändbar med en mjukare komfort och en fastare. Då vi tyckte att den mjuka sidan var för mjuk så vände v till den fasta sidan. Då blev det annan färg på tyget,, en mörkare nyans ser nästan smutsig ut. Så nu har vi en säng som har en ljus färg på undre madrassen och en mörk på övre mellanmadrassen. Vi reklamerade detta till serviceavddelngen i Enköping. Dom menar att det är trådriktningen som det beror på. Dåligt att ha ett sånt tyg på en vändbar säng. Dom erbjöd sig att byta ut madrassen , men eftersom dom inte kunde placera den fastare sidan på madrassen så att färgen inte skulle skifta så var ju det ingen idé. Tycker att ni ska informera om det när ni säljer sängarna. Fick en ersättning på ynka 2000kr vilket inte alls är tillräckligt kompensation med tanke på inköpspriset. Vi är i övrigt nöjda med servicen i butiken och leveransen. Sängen Vingehamn är skön och vi sover bra i den.
KungSängen
Omdömen totalt
Snittbetyg
3005 omdömen om KungSängen
Bra bemötande av kunnig personal i butiken. Inget att klaga på. När det gäller kvaliteten på själva sängen är det en helt annan sak. Jag köpte en ställbar säng av märket Stenslund som jag nu haft i drygt 3 år. Med beaktande av det relativt höga priset, har konstruktionen en klart undermålig kvalitet. Vid ett flertal tillfällen har skruvarna som håller ihop den fällbara delen lossnat och ramlat ur. Då måste man vända upp och ner på sängen och skruva ihop allt igen. Dessutom började sängen för ett halvår sedan knarra kraftigt när man fällde upp den. Det visade sig bero på att smörjningen försvunnit vi motoranslutningen. Kommer sannolikt hända igen. Med andra ord vill jag varna alla från att köpa denna säng! Det finns säkert betydligt bättre sängar för samma pris.
Fick bra service när vi reklamerade vårt madrasskydd som var använt och hade krympt Tack för hjälpen Dani Lise-Lott och Sven
Köpte en ställbar säng 2019. Den höll tills 2024 då en massa skruvar lossnade från underredet och den ställbara funktionen kunde inte användas på 2 månader, då servicetekniker åtgärdade problemet och satte i nya skruvar. Sängen har hela tiden låtit väldigt mycket med knakande och brakande när man skall höja och sänka sängen. Nu 2025 har skruvar återigen lossnat på exakt samma ställe och jag väntar ånyo på servicetekniker. Detta är under all kritik och väldigt dålig kvalitet på en ställbar säng, som verkligen inte är billig. Kungsängen borde byta ut underredet på sängen, men det gör de inte. Ingen service alls.
Hej , efter vi besökt flera andra butiker som säljer sängar , landade vi hos er på Kungsängen i Lund . Faktiskt aldrig varit där förut och blev glatt överraskad över Erik som vi träffade . Anledningen till vår stora glädje var att han inte var sådär påflugen som bara säljare kan vara, vilket vi hade upplevt hos alla era konkurrenter tidigare . Utan han kom med en nyfikenhet på våra behov, en kunnighet som gav oss nya perspektiv mot dem andra butikerna vi besökt . Han rekommenderade inte det dyraste utan lät oss göra valet genom en transperans även gentemot konkurrenternas för och nackdelar precis som Kungsängens. Stannade kvar långt efter öppningstid utan att ens veta om där var ett aktuellt köp. Vid vårt andra besök fick vi träffa chefen själv, och där förstod vi var kundvänligheten,kunnigheten och välviljan att se till kundens behov kom ifrån. Då jag själv gjort en stor ryggoperation så blev jag lyrisk när jag la mig i era sängar gentemot konkurrenternas och när jag sen fick veta att ni handhar hela kedjan från bygga,lager,butik och transport så börja valet klarna. När Erik sen kämpade för att jag skulle få tag i en säng direkt då jag satt i en recliner hemma för tillfället, allt för att slippa leveranstider, blev det ju ett extra plus. När jag hörde att garantin var dubbelt så lång som konkurrenternas på motorn så var valet lätt ! Detta grundade sig såklart på helhetsbilden som började med vårt första möte med Erik . Så vi kan varmt rekommendera Kungsängen ! Med vänlig hälsning, Fredrika och Thomas ( 2 som sover godare än nånsin i Kungsängens höj och sänkbara flaggskepp )
Vill verkligen varna alla för Kungsängen. Hanteringen av leverans är oerhört usel, man är helt maktlös. Välj ett annat företag.
Fantastiskt bemötande av Sara i valet av bäddmadrasser! Vi fick proffsig hjälp att hitta rätt madrasse. Vi gick därifrån supernöjda och har beställt varsin madrass som vi får längta efter…då de görs efter beställning.
Skitsäng som kostade 53 000:- trots halva priset. Fick ingen information om vad man ska tänka på. Tar dessutom 1000:- att få den hemkörd ca 2 km... De gamla IKEAsängarna vi haft förut sover vi fortfarande i för att inte få ont i ryggen. överkorsad geting i omdöme.
Stora brister i kvalitet! Har haft en säng från Kungsängen tidigare och var DÅ oerhört nöjd. Kan dessvärre inte säga detsamma längre. Köpte en av de dyrare modellerna av kontenitalsängarna därifrån för knappt 3 år sedan. Vi har nu fått problem med flera små sömmar som släppt på både bäddmadrassen OCH själva ”mellanmadrassen” så att det blir flertalet HÅL! Vilket känns långt ifrån ok för en säng i den prisklassen och från ett företag som skryter om sin kvalitet på sängarna. Vi är så oerhört besvikna då vi valde att investera i en säng och butiken talade om hur bra kvalitet och hur slitstarka deras sängar var. En säng är väl ändå till för att användas, eller?! Företaget snackar om reklamationsrätt på 3 år, och det handlar ju om felaktigheter på produkten. I det här fallet är det en produkt som gått sönder pga bristande kvalitet som absolut inte håller måttet och det man blev lovad! Vi har tidigare haft en Carpe Diem säng och hade då strul med en bäddmadrass efter några år, den bytte de ut utan minsta bekymmer och det var självklart att de åtgärdade produkter som inte höll måttet. De var oerhört serviceminded! Ångrar bitter nu att vi inte höll oss till dem även vid det nya sängköpet… Vi får dessutom oerhört ont i ryggen av sängen trots att vi fick hjälp med utprovning av deras säljare som lovade guld och gröna skogar. Höjer ett varningens finger om du tänker köpa ny säng: vänd dig till ett annat företag som värnar om sitt varumärke, sina kunder och står för det som de utlovat! Jag trodde att kunder och varumärket var något man var rädd om men icke.
Ok, tips till er som funderar på att inhandla en säng från Kungsängen. Jag har en 65 kilos kropp i gott skick, ändå fick jag superont i ryggen av att sova i deras säng (en bästsäljare) pga av att det blivet ett "hål" i madrassen där min rygg var. Efter tre år! De skriver till mig att det kan bero på tex kroppstyp, sovställning, vikt etc. Så ha inte "fel" på din kropp. De säger också att deras sängar är vändbara, så blir det obekvämt åt ena hållet så är det bara att vända på sängen. De föreslår också att man kan lägga en plywoodskiva mellan madrasserna för bättre komfort. De har varit och "inspekterat" men hittade inte hålet. Så de erbjuder mig att köpa en ny säng...av dem. Tror inte det. Dessutom är det andra sängen från dem som jag tvingats reklamera... = Skitsängar.
Vi har läst info om ”black weeks”, som intresserar. Vi har också läst den omfattande infon om hemleverans, vilken gör oss tveksamma till alltihop, eftersom villkoren inte är anpassade till äldre, vilket vi är. Om man är nästan 80 år så när man inte ned en gammal svanen säng, nedför trappa och dessutom skall plasta in delarna. Det behöver gamla hjälp med. Vi betalar gärna för tjänsten, men det alternativet fanns inte.
Mycket bra kvalitet, sover som en kung i Kungsängens sängar! Säljare som står för sitt ord och löser problem på bästa sätt. Toppen & Tack till butiken i Enköping!
Skulle beställa ny bäddmadrass 200x105, men fick se på kvittot jag hade med från köpet av sängen o gamla bäddmadrassen att de var 210, mycket förvånad ,beställdes då detta mått. För säkerhets skull mätte jag säng o bäddmadrass före jag skulle hämta nya bäddmadrassen ,som uppmättes till 200, berättar detta i butiken, men fick besked att jag beställt 210, o det gick inte att ändra på, o felet var mitt eftersom jag beställde 210. Hade inte tidigare kontrollerat vad det stod på kvittot o heller inte tidigare mätt sängen o sett om allt stämde, visste inte att detta skulle behövas, utan trodde att det som står på kvittot stämmer med verkligheten. Har alltså nu en ny 210 bäddmadrass till min säng som är 200 !!! Är 167 lång o har inte beställt någon 210 säng. Varför det står 210 på kvittot, det vet inte jag. Birgitta Hempel
Levererades 2 veckor senare än utlovat. Ingen informerade om att vi behövde plast för de gamla sängarna som skulle hämtas. Det läste vi av en slump och fick köra och hämta. När jag klagade på allt detta bad de mig skicka in kvittot vilket jag gjorde och sedan hörde de inte av sig igen. Oseriöst företag!
Sämst kvalité, det blir stora gropar i sängen. Ligger ej till grund för reklamation utan gropar ska man räkna med och vänta alla madrasser varje vecka.. köp inte säng här!
Jag köpte en Annedal säng för ca 1 år o 9 månader sedan. Är supernöjd med sängen och ÄLSKAR min säng vill alltid ha den med mig så fort jag skall sova någonstans.! Fick en otroligt bra swrvice när jag köpte den! Speciellt av en mörkhårig tjej som var otroligt kunnig, trovördig och duktig. Jag Tror hon hade en slags ansvar för butiken!
Bra grejer till bra pris men urdålig service, iallafall i sisjön:-(
Jag passade på handla (120 säng med gavel) när det var rea i September när alölöt var 50% även leverans och montering. TAck till Maria som hjälpte mig och var ärlig om vad jag behöve roch inte behöver. Jag vill tacka också leveransteamet ( varav en var kvinna) de gjorde ett jätte bra jobb. ringde innan , leverans datumet stämde, gillade att de kom 8.30 tidigt på morgonen och att allt som att gick på kansek 15 min sen var de klara. Jag är överhuvudtaget jätte med köpet och leveransen.
Köpte en säng hos KungSängen Halmstad och fick superbra service! Fick svar på alla frågor vi hade och säljaren Dani hjälpte oss hitta en säng som passar oss. Vi var även där med ett småbarn och var något nervösa över hur det skulle gå att prova sängar och hålla koll på ett nyfiket barn samtidigt. Nervositeten släppte snabbt då Dani underhöll barnet (samtidigt som han förklarade/svarade på allt vi undrade. Multitasking!) och vi fick möjlighet att prova sängar. Sammanfattningsvis var vårt besök över förväntan! Underbar service och ett supertrevligt bemötande!
Trevligt mottagande i butiken. Seriös säljare som guidade oss, på ett fint sätt, fram till rätt säng. Det kändes tryggt att göra en så stor investering hos Kungsängen. Mkt förstående och tillmötesgående även vid ett missöde vid leverans, då en lampa gick sönder. En mycket bra helhetskänsla! Tack för det
Just beställt en Marielund ramsäng för leverans. Nu hoppas vi den kommer att bli lika bra som guidning och bemötandet var i butiken. Tack Linnea.
Stort tack till Kungsängen i Halmstad och framför allt till Linnea som med sin breda kunskap och sitt fina bemötande och omhändertagande av mig som kund. Linnea har hjälpt mig hitta det bästa alternativet för mig utifrån mina förutsättningar. Hade äran att träffa ytterligare en kunnig personal Dani. Dessa två är otroligt duktiga på sängar! Kunnig personal med bred kompetens som förklarar både för- och nackdelar med de olika alternativ som finns. Tror även att Linnea har sålt en säng till min vän som var med inom en snar framtid :) Toppenservice, tack:)
Jättebra hjälp och ett supertrevligt bemötande. En applåd för Dani.
Lisa, tack för all hjälp. Vilket bra värdskap och service. Kuddarna du rekommenderade, talalay är så bra. Sängen levererades idag och vi är mer än nöjda.
HÅLL ER BORTA - TOG SÖNDER VÅRAT HEM!!! 2 killar från Enköping som levererade sängen hem förstörde vår dörrpost genom att pressa in de breda paketen utan att vinkla. Dem rapporterade aldrig detta och när jag skickade mejl om detta så sa dem som gjorde hemleveransen att dem inte minns detta och förstår inte hur det kan bli så. Skrev i flertalet mejl med chefen i Enköping och han säger att hans personal alltid rapporterar och ljuger aldrig så jag har hittat på allt, trots bevis & bilder på dörrposten skickade med mejlen! Han säger bara att vi ska kontaktat vårat egna försäkringsbolag och har ingen stake att kommentera eller lösa deras åverkan. HANDLA ALDRIG HÄRIFRÅN OM NI VILL HA ETT HELT HEM UTAN PROBLEM! HÅLL ER BORTA FRÅN DETTA OSERIÖSA FÖRETAG!!!
Trevligt bemötande varje gång både i butik och telefon men håller inte vad dom lovar. Köpte duntäcke för 4300kr där man sa att det inte skulle läcka din eller fjädrar. Täcket dammar rejält Och vid reklamation säger man att dunet läcker inte utan det är fibrerna från tyget och beviljade därmed inte reklamationen. Men tyget är ju del av täcket!? Vi är jätte missnöjda och kommer aldrig att handla på Kungsängen igen.
Jag handlade två sängar av utmärkt kvalitet på KungSängen Sickla. Alla i personalen var kunniga och tillmötesgående. Butiken har ett mycket stort urval av sängar och bäddmdrasser för alla smaker. Jag rekommenderar alla som ska köpa ny säng att besöka denna butik!
Extremt dålig service. Okunnig och otrevlig personal. Aldrig blivit så dålig bemött i en butik förut.
Fick bra och trevlig hjälp i butiken, säljaren var närvarande och förklarade fördelar och nackdelar, inlyssnande utan att pracka på merförsäljning eller påträngande säljsnack. Det gjorde oss trygga med att handla. Vi hittade en bra säng för oss och blev väldigt nöjda.
säljaren på butiken i Enköping gav fel information gällande bortförsel av bäddsoffa och debiterade för tjänsten som inte fanns. Underlät dessutom att debitera för montering " det bjuder vi på". Det ledde till en långdragen och besvärlig situation både för mig som kund och för leveransavdelningen. Det framkom att säljaren kan ha en pågående konflikt med leveransavdelningen. Nu sover jag iallafall gott i Lyckås motorsäng.
Är riktigt besviken på köp av svindyr säng från KungSängen. Vid tillfället då vi beställde blev vi behandlade som andra klassens kunder, blev ombedda att vänta länge på att andra kunder skulle gå före, fylla i papper själva osv för att personalen inte hade tid. Sedan behövde vi köpa ett dyrt madrasskydd för att en viss bytesrätt skulle vara giltig. Vi bestämde leverans ca 6 veckor efter beställning. Nu dagen innan ringer de och säger att en del av sängen är försenad ytterligare två veckor. Var ska vi sova nu har ni tänkt? Har pratat med butikschefen och är kanske ännu mer missnöjd nu. Undvik det här stället.
Vi fick jättebra hjälp av en trevlig och engagerad Kajsa. Supernöjd med service och köp. Kommer gå tillbaka vid framtida behov.
Stort tack till den kille som hjälpte mig med min restnoterade bäddmadrass i lördags 31 augusti. Han vet vad riktig kundservice är och hur man behandlar en besviken kund. Om jag, mot all förmodan, någonsin handlar hos Kungsängen sängar igen så är det till Sicklaaffären jag kommer att gå. Om igen tack!
Beställde min säng i juni med leverans 15 augusti. Dagen innan leverans får jag ett samtal att bäddmadrassen är restnoterad i 2 veckor. Då de vägrar leverera på andra dagar än torsdagar får jag själv hämta i Sicklaaffären. Tyckte detta var dåligt o mailar Västerås affären där jag köpte sängen men får inget svar, mailar då huvudkontoret men inget svar därifrån heller. Skickar meddelande till er fb-sida där jag får svar att ni ska kolla upp o återkomma, det har ni ännu inte gjort. Fattar inte att det ska vara så svårt att ordna en leverans på annan tid när det är ni som gjort fel. Hämtade madrassen själv, då jag tröttnat att sova på soffan. Killen som hjälpte mig berättar att de har haft en likadan bäddmadrassen i affären i ett par veckor. Varför kunde inte den levereras till mig? Dessutom har ena sängen en fläck. Men hur reklamerar man det när det inte går att få återkoppling från er? Pinsamt och undermålig kundservice!
Jag fick förstklassig hjälp av Seppe i båda Malmö och i Lund. Han visade sig jobba i båda buitkerna. Otroligt professionell och kunnig. Han välkomnade mig mycket trevligt och hjälpte mig att välja ut en säng som passade mig perfekt. Jag gick även till Sova och Atlantis men Seppes expertis var utöver det vanliga. Rekommenderar honom varmt!
Vill börja med att poängtera att omdömet gäller en erfarenhet online, jag har alltså INTE besökt varuhuset i Västerås, så jag har ingen erfarenhet av säljarna där. Anledningen till att jag väljer Västerås är att det verkar som att min leverans går från deras lager. Jag beställde en ny säng i Juni efter att ha frågat om det gick att senarelägga leveransen till augusti då jag skulle flytta. Detta skulle inte vara ett problem utan jag skulle bara behöva skicka ett mail med ordernummer och önskemål efter lagd order. Sagt och gjort. Fick inget svar öht på det mailet och efter någon vecka kontaktade jag Kungsängen via Facebook för statusuppdatering. Man kollade upp statusen och meddelade att mitt önskemål hade registerats. Lite segt att inte få det svaret utan att behöva leta upp det på egen hand, men visst, det händer. Ingen större grej. Sommaren går och jag får ett mail från Kungsängen om att min order kommer att hämtas från lagret av Schenker den 1 augusti och levereras inom 1-3 arbetsdagar efter det. Perfekt. Under dag två tänkte jag försöka höra mig för med Schenker om hur leveransen går till, men där kan man inte hjälpa mig utan sändningsnummer. Försöker under hela måndagen kontakta Kungsängen men kommer inte fram på telefon och får inget svar på Facebook. Testar igen på tisdag morgon och lyckas komma fram. Personen på kundtjänst ber om att få återkomma efter kontakt med leveransavdelningen. Medans jag väntar dyker plötsligt en paketnotis upp i appen Mina Paket, där det står att en leverans från Kungsängen har registerats idag. Den är alltså inte ens skickad än. Får några minuter senare ett SMS från kundtjänst med mitt sändningsnummer. Ifrågasätter att sängen inte har skickats än, eftersom den skulle ha skickats redan veckan innan. Fick som svar att det enda dom kunde se var att den var bokad idag eftersom bottnarna inte var klara förra veckan. Detta hade man däremot inte bemödat sig att tala om veckan innan, vilket hade varit önskvärt eftersom jag nu står helt utan säng, något som hade kunnat undvikas om jag vetat om att sängleveransen skulle dröja en vecka till. Kommunikation! Att sängen sen inte är klar när den varit beställd i två månader och att den bara av en tillfällighet skickades iväg precis efter att man varit i kontakt med kundtjänst får i alla fall min foliehatt att åka ner längre över öronen. Att man dessutom inte kan svara på hur hemleveransen går till utan ber kunden ringa till fraktbolaget för att dubbelkolla. Nåja. Den här sängen ska vara väldigt skön för att det inte skulle ha känts mer värt att bara rulla till Ikea och hämta en på plats. Väl mött.
Köpte en ställbar dubbelsäng, blev mycket väl bemött av trevlig och kunnig personal. Vi känner oss nöjda med köpet nattsömnen kommer att bli kanon framöver och rekommenderar butiken varmt!
Vi fick en fantastisk service, ett proffsigt bemötande & mycket goda råd av Ida Granlund i Göteborg City butiken! Så nöjda!
Väldigt trevliga och duktiga i butiken. Ingen rolig hemleverans då det var mycket klagande på att vi beställt för stor säng för lägenhet. Kommer aldrig beställa på hemleverans igen :)
Köpte en säng i samband med en rea sensommaren 2018. Skriver ett omdöme först nu, men har gått runt och tänkt på det länge. Första gången jag skriver ett omdöme på nätet men jag vill så gärna dela med mig. Vill tacka för ett jättebra bemötande. Köpte två Sunnebo, ramsäng, 80 cm. Minst två gånger i veckan tänker jag, eller min partner, på vilket fantastiskt köp vi gjort. Ni har fått två kunder för livet. Tack! Vi lockades förresten också av att sängarna tillverkas i Sverige.
Bra service, bra leverans, inga konstigheter.
vi köpte tvåmotordrivna ställbara sängar
Köpte en säng. Vi är väldigt nöjda med sängen och den hjälp vi fick med att välja en säng som passar oss.
Engelberg bra kvalitet snygg säng bekväm leverans.
Vi köpte en säng. Service var mycket bra. Sängen passar min fru men min är förr hård så det är bra att jag har möjligheten att byta madrassen. Leverans av sängen var också mycket bra.
Vi köpte en säng som vid leveransen visade sig vara slarvigt o fult producerad. Dessutom var det stor färgskillnad mellan sängar (botten) och vändexmadrassen. Vi reklamerade detta och fick efter ett par veckor en ny säng där tillverkningen av sängdelarna var ok. Däremot var färgskillnaderna nu ännu tydligare än på den första leveransen. Vi kontaktade Kungsängen som kom, representerade av kvalitetsansvarig plus ytterligare en person. De hann knappt innanför dörren innan de påstod att det inte var någon färgskillnad mellan botten och vändexmadrassen. Detta trots att vi, och besökare som vi haft, direkt reagerade på den stora färgskillnaden. Det ledde till en diskussion där vi stod emot varandra och där Kungsängens representanter lämnade en missnöjd kund. När vi närmare undersökte varför det var så stor färgskillnad upptäckte vi att om vi vände på en säng i botten ändrade sig färgen, så färgskillnaden i stort sett försvann. Detta borde tillverkaren/leverantören av sängen kunnat förklara för oss i stället för att hävda att det inte var någon färgskillnad. Färg- skillnaden består dock eftersom det inte spelar någon roll hur vi vänder på vändexmadrassen. 1. Vi är inte alls nöjda med det bemötande vi fick. Om Kungsängens representanter erkänt att det var stor färgskillnad (vilket är helt osannorlikt att de inte såg) och själva försökt ta reda på varför, hade det inte behövt bli någon infekterad diskussion. Vi meddelade dem senare att vi upptäckt anledningen till färgskillnaden. 2. Vi köpte sängen här i Enköping där vi bor och företaget verkar och tillverkar sängarna för att det skulle vara praktiskt och tryggt. Tyvärr visade det sig inte vara någon fördel. 3. Vi borde naturligtvis ha tagit reda på vilken policy Kungsängen har när kunden inte är nöjd. De flesta andra säljare av sängar har "öppet köp" eller motsvarande, vilket Kungsängen alltså inte har. Vi tvingas alltså att acceptera en produkt som vi inte är nöjda med. 4. Vi kommer naturligtvis inte att rekommendera någon annan att köpa sin säng hos Kungsängen eftersom vi inte upplever att deras ambition är att kunden ska vara helt nöjd. 5. Om våra synpunkter på vårt köp skulle nå fram till ledningen för Kungsängen skulle vi vilja rekommendera er att se till att leveranskontrollen fungerar bättre. Kunden ska inte behöva vara den som upptäcker felen eller anledningarna till felen. Dessutom måste man påtala för sin personal att de inte ska fara med osanning för att försvara en misslyckad färgmatchning. Det gjorde oss ännu mer irriterade.
Köpte mig en bra säng till ett bra pris. Professionellt bemötande
Smidigt, enkelt, kunnig trevlig personal.
Köpte en Continental säng med och lite annat. Blev bra bemöt, väldigt lugna och inte för på drivande.
Köpte en säng! Fick dock vänta en extra vecka. Bra butiks och leveranspersonal. Hoppas att sängen håller som den ska!
Produkten (sängarna) fungerar jättebra men leveransen fungerade dåligt eftersom säljaren inte hade informerat transportfirman om vad vi kommit överens om vid köpet. Detta ledde till extra besvär för både oss och för de som levererade sängarna.
Köpte en säng och fick all hjälp jag behövde 👍
Köp av sängen MB Tärnö 90 A. Nougat. Bemötandet objektivt informativt. Jag hade tittat och jämfört ett tag och fastnat för KungSängen. Bemötandet var trevligt och informativt och ej tvingande, valet var mitt. Jag sover nu gott i min Tärnö, vilket var välbehövlig efter en omvälvande livsförändring.
Sängbotten. Ok bemötande, ej särskilt engagerad, fick vänta länge på personal.
Köpte säng. Snabb service i butiken, däremot svårt, nästan omöjligt att nå butiken per tel.
Har köpt en säng 160 och en kontinental 180. Mkt trevlig och tillmötesgående personal. Fick byta en madrass jag inte var nöjd med efter ett halvår. Rekommenderar gärna Kungsängen till andra.
Vi är Supernöjda med köpet av vår nya säng.
en säng som lovades dyr och helt att den skulle komma den 2018 08 06 men kom inte förrän den 2018 08 24. och blev lovade att få något tillgodo för försening. men inget har hänt......en gång kungsängen och aldrig mer
Vi köpte säng 160 cm LIndenäs CB, med bäddmadrass Choice latex BM och gavel Moholm Nougat. Vi blev mycket vänligt bemötta av Alexander som med stort tålamod och kunskap visade oss flera olika sängmodeller, gavlar samt bäddmadrasser innan vi hittade rätt säng för oss. Alexander är mycket serviceminded och supertrevlig och vi är jättenöjda med vår nya säng.
Jag köpte säng och fick mycket bra hjälp att välja en som passar mig, fick leverans på en dag som passar mig. Dock kunde de ej montera benen på huvudgaveln pga nåt fabrikationsfel Sover nu gott om nätterna
Mycket trevligt personal. Vi fick hjälp och välja sängar på rätt sätt.
Toppenbra säljare i butiken som tog sig tid och förklarade och hjälpte till. Köpte sen en kontinentalsäng, Lindenäs, och sover hur gott som helst. Jag är jättenöjd.
Bra bemötande och service, leverans enl. ök.
Köpte en säng samt bäddmadrass, dra på lakan, påslakan och örngott. Blev yttterst väl bemött, service ut i fingerspetsarna. Jag ville ha en säng som var att ligga på mjukaste av mjukaste bomull. Riktigt så mjuk var den tyvärr inte, så lite problem med ryggen, men än så länge överlever jag.
Bra service, bra information och en smidig leverans enligt tidsplan av en fantastisk säng. Högsta betyg till KungSängen Kungsgatan. Överträffande alla förväntningar.
Köpte en säng plus tillbehör. Mycket god service, proffsiga och trevliga.
Bemötandet i butik var mycket bra med kunnig personal, bra råd och tips. Inför leverans fanns inte riktigt den flexibilitet som utlovats vid köpet, trots flertal kontakter per telefon. Detta orsakade onödigt lång frånvaro från våra arbeten. Dock var killarna som monterade sängarna mkt trevliga och effektiva.
Köpte ny säng; blev kunnigt och professionellt bemött avseende utrustning, lämplig fasthet/fjädring osv. Hade besökt flera butiker som sålde sängar, men Kungsängen ingav definitivt störst förtroende. Även de som levererade sängen agerade proffsigt och hjälpsamt.
Jag köpte en ramsäng. Fick rådet i butiken att välja en med fast botten vilket nog var helt rätt för sängen är underbart skön. Jag behövde även hjälp med att skaffa sängben till två sängar vilket man klarade av. Visserligen passade de inte riktigt men med lite hjälp av en möbelsnickare så blev de helt perfekta. Det var lite strul med leveransen av min nya säng men den goda servicen med sängbenen väger upp med råge. Köpte även bl a en kudde som jag är mycket nöjd med. Toppbetyg!
Blev ifrågasatt ”mellan raderna” varför vi inte köpte alla tillval som fanns att välja på till sängen. Sa från början att vi endast ville ha sängen, inget annat. Ändå fick vi stanna kvar ca 30 min o gå igenom alla extra val o än en gång säga nej till allt ”extra”. Med en hungrig bebis ville vi bara enkelt köpa den säng vi valde men kände en oförståelse för det.
kunnig-trevlig personal, enkel leverans, snabb montering utmärkt service skön säng ! sover mycket bra!
Jag köpte en säng blev bra bemött. Allt blev bra
Motorsåg, kompetent personal, mkt trevliga killar som levererade sängarna och på utsatt tid. Nöjda.
Väldigt trevligt bemötande och bra service. Vi fick bra valuta för pengarna men, Kungsängen skulle må bra om att sanera sina rabatter och erbjudanden. Det är ett rabblande av procentsatser så intrycket blir att det inte finns ett ordinarie pris. Det draget känns oseriöst. Annars inget fel på produkter och service
Köpte en dubbelsäng 210x200 Den är suverän! Bra bemötande och kunnig personal. Kommer garanterat köpa fler sängartiklar och dylikt hos dem.
Jag har på bästa sätt blivit bemött av säljaren , han var noga med att göra en kundanalys och se dennes behov. Säljaren bestämde tid för leverans av säng + madrass som kom på avtalad tid. Killarna som kom med varorna bar upp dem till min lgh. Enda minus var att dom vägrade att lägga i sängen i den stålram som jag hade förberett . Jag är till 100% nöjd med säng och madrass och kan varmt rekommendera era produkter.
Skriver normalt aldrig några omdömen men Kungsängen Borås gav service långt utöver det man kan begära. Mycket Nöjd.
+ Snabb och bra service. Bra leverans. - osäker på om sängen står på rätt håll, ingen bra förklaring.
Köpte 2 sängar. Trevligt bemötande, smidig och snabb leverans. Vi behövde byta en bäddmadrass, det ordnade de jättesnabbt. Överträffade mina förväntningar både kring produkter och bemötande.
Jag köpte en säng, underbart skön! Bra service i butiken också. Jag betalade 30.000:- för sängen och fick betala 1000:- för att de tog med den gamla madrassen!!! Tråkigt.
2 motorsängar Vi sover jättebra. Trevlig personal
Bra service, tydligt, påläst. Utan att på något vis vara påträngande. Och sängen är den bästa vi haft.
Bra ochvtrevligt bemötande, kunnig
Köpte en säng och blev perfekt bemött i butiken på Kungsgatan Stockholm. Särskilt glädjande och ett stort plus i kanten var att hemtransporten fungerade perfekt - killarna kom vid utsatt tid och dessutom var de trevliga. Mycket ovanligt när man har beställt från andra leverantörer.
Fick bra och proffsig hjälp i butiken. Hade förberett mig innan besöken genom att titta på hemsidan och hade därmed ett antal frågor kring mitt val av säng. Är mycket nöjd efter 2 månaders användande av sängen!
Platser 40
KungSängen Länna
4.5 av 293 omdömenKungSängen Helsingborg
4.6 av 210 omdömenKungSängen Barkarby
4.4 av 206 omdömenKungSängen Kungsgatan
4.4 av 194 omdömenKungSängen Lund
4.5 av 169 omdömenKungSängen Uppsala
4.5 av 164 omdömenKungSängen Örebro
4.4 av 151 omdömenKungSängen Svågertorp
4.6 av 144 omdömenKungSängen Sundsvall
4.6 av 132 omdömenKungSängen Gävle
4.3 av 124 omdömenKungSängen Kungens Kurva
4.3 av 123 omdömenKungSängen Sisjön
4.4 av 112 omdömenKungSängen Falun
4.3 av 106 omdömenKungSängen Jönköping
4.5 av 85 omdömenKungSängen Göteborg City
4.5 av 82 omdömenKungSängen Västerås
4.4 av 76 omdömenKungSängen Växjö
4.4 av 70 omdömenKungSängen Burlöv Center
4.5 av 68 omdömenKungSängen Sundbyberg
4.2 av 60 omdömenKungSängen Hisings backa
4.2 av 58 omdömenKungSängen Södermalm
4.4 av 54 omdömenKungSängen Borås
4.5 av 53 omdömenKungSängen Kungsbacka
4.6 av 45 omdömenKungSängen Kalmar
4.5 av 39 omdömenKungSängen Halmstad
4.8 av 39 omdömenKungSängen Häggvik
4.4 av 30 omdömenKungSängen Linköping
4.6 av 27 omdömenKungSängen Eskilstuna
4.2 av 24 omdömenKungSängen Arninge
4.0 av 23 omdömenKungSängen Enköping
4.0 av 19 omdömen
Om dessa omdömen
För oss på Reco är riktig transparens viktigt. För att hjälpa dig att utvärdera KungSängen har vi sammanställt vad vi vet om deras omdömen
Trovärdighet Låg
Trovärdighet baseras på hur stor andel av företagets kunder som tillfrågas att lämna ett omdöme och hur stor möjlighet Reco har att bekräfta kundrelationen.
Företaget har inte bekräftat sin företagssida eller samlat in några omdömen. Reco kan inte heller koppla omdömena till företagets faktiska kunder.
- Mycket Bra
- Bra
- Ok
- Låg