Finfina

Brantingsgatan 54, 115 35 Stockholm — Visa karta

Vi erbjuder städhjälp i Stockholm hos både företag och privatpersoner. Hemstädning veckovis, enstaka storstädning, flyttstädning eller kontorsstädning är ett urval av det vi kan stå till tjänst med. Vi kan även hjälpa till med homestaging, t.ex. inför visning.

Vårt mål är att vi ska överträffa dina förväntningar och vid hemstädning börjar vi alltid med att sätta ihop en checklist tillsammans med dig, så du vet exakt vad vi gör, och inte gör, när vi är hemma hos dig.

Finfina har branschens lägsta personalomsättning, ett starkt miljötänk och är auktoriserad serviceentreprenör.

Välkommen till Finfina!

Läs vad 232 kunder tycker om Finfina

Carolina B skrev om Finfina
    Hemstädning 1 ggr/vecka. Mycket bra städning i sig, men jag tror inte att hela den debiterade tiden nyttjas ? Betalar för 4 tim, men städning pågår inte hela den tiden ?! Ska kontakta Finfina om detta. Läs mer

Anna S skrev om Finfina
    De gör ett bra arbete men framför allt är de mycket lyhörda till ev. förbättringar. De sätter på kunden i centrum, vilket gör att man känner sig väldigt respekterad. Får också uppfattningen att städarna behandlas väl, vilket är viktigt för mig. Läs mer

Virginia Å skrev om Finfina
    Tydlig information, bra kommunikation, bra städning. Flexibla. Läs mer
  • 2019-01-22

Marie H skrev om Finfina
    Upphandlade kontorsstädning.
    Otroligt serviceminded i kundbemötande.
    Noggrann genomgång.
    Våra förväntningar har helt infriats.
    Alla kontakter fungerar klockrent och toppen med egen kontaktperson. Läs mer
  • 2018-07-02

Catrin S skrev om Finfina
    Våran städerska är snabb, effektiv, noggrann, trevlig!
    Jättenöjda! Läs mer
  • 2018-06-04

Carin N skrev om Finfina
    Vi har städ hjälp varannan vecka. Har blivit positivt bemött och hittills har allt i stort motsvarat förväntningar. Vid ett tillfälle fick i hjälp av en person som varken kunde svenska eller engelska men som städade bra. Men det är svårt när man inte kan kommunicera med den person somkommer Läs mer
    2018-06-04 Jenny H svarar Carin N
    Hej,

Att hitta personal i sig är en jätte stor utmaning och att hitta personer som både är duktiga på sitt jobb och har språket är en ännu större utmaning. I detta läget måste vi prioritera kvalitén och hoppas att språket kommer så småningom. Vi är väl medvetna om denna utmaningen och hoppas att det blir lättare att rekrytera framöver. Tack för att du tog dig tid att ge oss en Redo:)

Jag är jätte glad över att du ändå upplevde kvalitén som god.

Bästa hälsningar Jenny
  • 2018-06-02

Katarina L skrev om Finfina
    Jättebra städning med det där lilla extra och med en personlig blick. Proffsigt! Läs mer
    2018-06-04 Jenny H svarar Katarina L
    Tack snälla:) Vi ska försöka leverera det lilla extra varje gång!
    / Jenny
  • Robert M

2018-05-31

Robert M skrev om Finfina
    Bra städning, trevlig personal, bra pris och snabba lösningar om ex. vis ordinarie städare varit sjuk eller liknande! Den bästa av de 5 städfirmor jag anlitat de senaste åren. Läs mer
    2018-06-01 Jenny H svarar Robert M
    Tack Robert:)
    Vi ska anstränga oss för att fortsätta i samma goda andra!

Med vänlig hälsning, Jenny Höijer, Finfina
  • 2018-01-26

Sten G skrev om Finfina
    Fick trevligt och snabbt bemötande. Köpte storstädning och vi var mycket nöjda med resultatet. Läs mer

Mia H skrev om Finfina
    fick kontakt med Finfina efter rekomendation från vänner. Träffade städerskan som dök upp i rätt tid och trots att det var ett möte på engelska så gick det bra. Har bara haft tre tillfällen men är nöjd varje gång. Att komma hem o känna doften av såpa och badrum o kök är fläckfria är en sån lyx. Läs mer

Johanna N skrev om Finfina
    Enkelt och professionellt bemötande. Effektiv och duktig städerska, som är glad och trevlig. Läs mer

Ulf E skrev om Finfina
    Anlitar Finfina, sedan 1 vecka tillbaka, på rekommendation av dotter, som har varit kund sedan länge. Utmärkt kontakt med företaget. Städningen alldeles utmärkt. Kunde inte varit bättre! Läs mer
  • Klara H

2018-01-19

Klara H skrev om Finfina
    Monika kommer och städar hos oss varannan vecka, vi har varit nöjda varje gång! Vi har en katt och Monika tänker alltid på att lämna innerdörrar öppna så att hon kan röra sig fritt i lägenheten. Alltid ordning och reda, all päls från katten och hundarna tas bort från soffan. Izabella på kundtjänst svarar alltid snabbt och är tillmötesgående. Vi är jättenöjda med Finfina! Läs mer
  • Theresia H

2017-04-10

Theresia H skrev om Finfina
    Jag är väldigt nöjd med städningen hittills. Vi har valt hemstädning varannan vecka och det blir bra städat. Trevlig tjej som städar hos oss. Jag tycker man får bra respons från finfina om jag har frågor. Som vanligt hos dessa företag så kan inte vår städerska språket men det löser sig ändå. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2017-03-14

Kevin W skrev om Finfina
    Bra pris och övervägande bra kvalitet. Lite svårt med kommunikationen att förklara syftet med städningen som var inför fotografering och visning. Alltså behövdes mestadels ytor putsas upp så att det såg tillräckligt bra ut. Blev dock väldigt grundlig städning som tog ganska mycket mer tid än först beräknat. Läs mer
  • 2017-03-10

Birgitta S skrev om Finfina
    Kontakten med företaget har varit bra de gånger jag har pratat med Agata Fredriksson.
    Jag blev mycket nöjd med städhjälpen utförd av Finfina. Ordentligt och noggrant. Kvinnan som kom till oss var trevlig och jobbade tyst och metodiskt. Läs mer
  • 2017-03-10

Anna R skrev om Finfina
    Nöjd med tjänsten, snabbt svar på email, bra kundservice. Läs mer
  • 2017-02-01

Elinor S skrev om Finfina
    De är Jätteduktiga, noggranna och trevliga! Läs mer
  • 2017-02-01

Lena J skrev om Finfina
    Bra bemötande och framåt. Kontorsstäd och städ av gästrum har jag haft hjälp med varje vecka.
    Jag har varit nöjd med resultatet och tycker de är väldigt flexibla och servicemind.

Enda nackdelen är att personalen inte kan svenska och några som inte heller kan engelska,då är det svårt att kommunicera. Läs mer

Ulla Ö skrev om Finfina
    Vi beställde en heldagsstädning och är mycket nöjda med den.
    Vi är mycket nöjda med det bemötande få fått från FinFina
    och kommer säkert att anlita dem nästa gång vi behöver städhjälp. Läs mer

Louise R skrev om Finfina
    Skönt att komma hem till ett rent hem 😀 Läs mer

Helene S skrev om Finfina
    Trevlig tjej som städar effektivt. Har haft två städningar och än så länge bra kvalitet. Läs mer
  • 2016-11-02

Johanna R skrev om Finfina
    Fönsterputsare kom vid utsatt tid och var trevlig samt snabb och noggrann! Läs mer
  • Anna W

2016-10-30

Anna W skrev om Finfina
    Trevligt från början. Jättebra jobb, snabba och trevliga. Trappstädning och fönsterputs. Överträffade mina förväntningar Läs mer
  • 2016-10-29

Caroline K skrev om Finfina
    Bad om offert på 14-dgr städ och inför den en storstädning inkl fönsterputs. Snabb återekoppling samt överskådlig offert. Stortädningen var jättebra särskilt fönstrena. Lite missar här och var men som de åtgärdar vid nästa städning och drar av tim-kostnad. Har alltså ännu inte fått min första 14-dagarsstädning men hoppas på det bästa. Läs mer
  • Jan-erik E

2016-10-27

Jan-erik E skrev om Finfina
    Ett proffsigt och seriöst bemötande från företaget. Trevlig och bra personal. Har dock bara haft städning två gånger. Läs mer
  • 2016-10-27

Selvaag Pluss Service Ab S skrev om Finfina
    Jag är ny kund och lite svårt att bedöma. Men det verkar bra och hittills är jag nöjd) Läs mer

Björn A skrev om Finfina
    Ett bra och proffsigt bemötande. Vi har köpt städning varannan vecka och Städningen är väl genomförd och rimlig kostnad. Läs mer

Linda S skrev om Finfina
    Städning 6 tim varannan vecka. De har endast städat två gånger så svårt att svara.
    Jag fick naturligtvis ett trevligt bemötande av säljaren och blev tilldelade en trevlig engelsktalande städerska som arbetar hårt.
    Jag är missnöjd med att det inte kommunicerats att allt som jag trodde skulle vara städat inte är städat. Jag förstår att hon inte hinner allt och att vi kanske måste lägga till tid men jag vill inte upptäcka att det ligger spindlar på fönsterbrädan och att golvet på toaletten inte är skurat. Jag är inte nöjd med städerskans prioriteringen där - soffan behöver inte dammsugas varannan vecka, däremot behöver toalettgolven skuras.
    Jag fick intryck av att firman inte hade några problem med husdjur och att de ofta städade hos kunder med hundar och katter. Vi har två katter. En blev instängd i vårt sovrum. När städerskan gick för dagen (jag jobbade hemma) så stängde hon inte ytterdörren utan lämnade den på glänt så våra innekatter kunde ha smitit. Läs mer
  • Michael J

2016-10-26

Michael J skrev om Finfina
    Personlig kontakt och professionell personal samt ett trevligt kundmottagande tillsammans med konkurrenskraftiga priser gjorde att vi valde Finfina som vår städhjälp. Läs mer

Jessica U skrev om Finfina
    Vi är mycket nöjda med Finfina. De är väldigt proffsiga och har ett trevlig bemötande! Läs mer

Therese H skrev om Finfina
    Oerhört noggranna städare! Bra i kontakten inför städningen och flexibla med tider. Läs mer
  • Diana L

2016-10-25

Diana L skrev om Finfina
    Jag gjorde en mailförfrågan ang städhjälp för mig som bor långt utanför stan men ändå i Stockholms län. En kollega till mig tipsade mig, har själv städhjälp från Finfina och haft samma tjej i flera år och är väldigt nöjd. Jag hörde att företaget har lägst personalomsättning och att de värnar om sina anställda vilket jag tyckte lät väldigt bra!
    Jag fick en snabb återkoppling om att de hade en anställd som bodde inte allt för långt från mig och för en viss reseersättning kunde hon börja hos oss om vi var nöjda.
    Kort därefter kommer två tjejer första gången och de städar i några timmar medan jag jobbar hemifrån. Effektiva, trevliga och väldigt duktiga. De visste vad de skulle göra och vilka produkter som de helst använde.
    Idag är första gången som Thereza från Finfina kommer ensam till oss. Vi har lagt ut en nyckel och jag hoppas hon minns var sakerna var någonstans och att allt går bra!
    Jag har beställt städning 3-4 timmar varannan vecka och det känns i alla fall hittills som det är väl värt pengarna! Läs mer

Mathilda H skrev om Finfina
    Bra städning, kan varmt rekommendera. Litet minus för att tiden blev aningen längre än kommunicerat Läs mer

Tomas M skrev om Finfina
    Trevligt bemötande vid första besöket och arbetet utfördes på den dag som vi kommit överens om.
    1:a gången en storstädning som vi var jättenöjda med och nu varannan vecka,normal städning som är lika bra.
    Städningen blev bättre än vi förväntat oss.
    Betyg blir en 5:a så vi hoppas det håller i sig. Läs mer
  • Ylva N

2016-10-24

Ylva N skrev om Finfina
    Utmärkt!
    Kom i tid.
    Arbetade systematiskt och såg vad som behövde göras även högt sittande lampor Läs mer

Lena E skrev om Finfina
    Vi är mycket nöjda!
    Anna är duktig och mycket trevlig.
    Städningen är helt enligt våra förväntningar.
    Perfekt!
    Mvh Lena o Peter Ehn Läs mer
  • Cecilia F

2016-10-24

Cecilia F skrev om Finfina
    Allt har varit toppen.supernöjd med städningen! Läs mer
  • 2016-10-04

Jennie R skrev om Finfina
    Snabba svar och flexibla med tider för hemstäd. Läs mer
  • Ylva D

2016-10-01

Ylva D skrev om Finfina
    Företaget har levererat städhjälp.mycket bra bemötande och mycket nöjd med städningen.vi är mycket nöjda.vi hade kollat innan att det skulle finnas kollektivavtal och bra villkor för de anställda. Läs mer
  • 2016-10-01

Eila F skrev om Finfina
    Bemötandet var det ingen fel på.
    Däremot är det önskvärt att, jag som kund, skall kunna kommunicera med utförarna. Jag vill alltid ha en rak dialog med mina medmänniskor. Vill helst inte gå via en mellanhand.
    Resultatet var riktigt bra.
    Personalen tycks trivas. Läs mer
  • 2016-09-27

Ulla H skrev om Finfina
    Bemötandet mycket gott. Veckostädning. Städning hitintills bara vid två
    tillfällen därför kan jag inte svara riktigt ännu. Läs mer
  • 2016-09-12

Birgitta K skrev om Finfina
    Hej
    Jag har endast anlitat Finfina en gång för städning av väggar och golv. Jag har inte något att anmärka städningen sköttes utmärkt. Läs mer
  • Thomas B

2016-08-31

Thomas B skrev om Finfina
    Ett mycket trevligt bemötande, snabb kommunikation och en alldeles superb städning...:-)! Har absolut inget att klaga på! Läs mer
  • 2016-04-29

Eva-lotta B skrev om Finfina
    Kan verkligen rekommendera Finfina! Seriösa, serviceminded och finfint städresultat. Jag hade glömt att låsa upp en del fönster när de skulle putsas, då kom de bara förbi en annan dag och gjorde klart. Super! Läs mer
  • 2016-04-28

Sofie H skrev om Finfina
    Mycket väl bemött av finfina.
    Vi har fått hjälp med visningsstäd och städningen var bra. Några undantag från golven som var tvättade med för mycket såpa och blev kladdiga när de torkade, men annars jättebra service!
    Kommer anlita dem igen! Läs mer
  • 2016-04-10

Anna F skrev om Finfina
    Duktig och trevlig kille som hjälpte oss att få våra fönster skinande rena Läs mer
  • 2016-04-10

Anna B skrev om Finfina
    utmärkt städresultat, trevligt bemötande, bra kommunikation med arbetsledare.
    Rekommenderas! Läs mer
  • 2016-02-07

Ingela A skrev om Finfina
    Vi har hemstäd varannan vecka och har alltid fått bra och trevligt bemötande från Finfina. Vi har haft ett fåtal frågor och får alltid snabbt och bra svar. Vi har tidigare provat andra städfirmor men inte varit nöjda, Finfina är vi mycket nöjda med. Läs mer
  • 2016-01-28

Hanna B skrev om Finfina
    Bra service och bra städning! Läs mer

Brantingsgatan 54, 115 35 Stockholm