Finfina

Finfina

Vi erbjuder städhjälp i Stockholm hos både företag och privatpersoner. Hemstädning veckovis, enstaka storstädning, flyttstädning eller kontorsstädning är ett urval av det vi kan stå till tjänst med. Vi kan även hjälpa till med homestaging, t.ex. inför visning.

Vårt mål är att vi ska överträffa dina förväntningar och vid hemstädning börjar vi alltid med att sätta ihop en checklist tillsammans med dig, så du vet exakt vad vi gör, och inte gör, när vi är hemma hos dig.

Finfina har branschens lägsta personalomsättning, ett starkt miljötänk och är auktoriserad serviceentreprenör.

Välkommen till Finfina!

Läs vad 248 kunder tycker om Finfina 2

• 2020-12-17
    Haft Finfina i flera år nu och har senaste halvåret haft hjälp av Danuta, hon är fantastisk och väldigt noggrann. Alltid väldigt härligt att komma hem efter hon varit här och städad!
  • 2020-09-24
    Finfina är som att ha en extramamma som ser om oss och vårt hem. Vårt hem har aldrig varit så väl omhändertaget, vilket gör att vi alla trivs bättre. Finfina tar hand om det vi inte klarar av och/eller hinner med.

Våren var väldigt kaotisk för oss (som för alla), men de hanterade smidigt när vi med korta varsel behövde ändra tider på grund av sjukdom.
  • 2020-09-24
    Bra bemötande och bra städning..............
  • 2020-09-24
    I have had a very good experience with FinFina with the cleaning service they provide.
    2019-10-18
    Ingen kontakt för utvärdering
    Ingen bekräftelse vid byte av tid
    Fortfarande inte ”rent” (bakom element, tavelramar, golv)
    Focus på vikta kläder inte rent
    Utvärdering av tid för städning saknas
    2019-10-09
    Otroligt bra städning, snabb och bra service. Lite synd att man inte kan boka städning 1 gång /månaden utan bara varannan vecka. Men är jättenöjd annars!
  • Johan J
    2019-10-07
    Hej,
    Beställt städning och fått utmärkt service och utförande av alla inblandade.
    Har använt Fin Finas tjänster tidigare och varit lika nöjd, så jag visste vad jag skulle få.
    Rekommenderas varmt till alla!
    Hälsningar Johan
  • 2019-03-24
    Hemstädning

Mycket duktig flicka , tyst och lugn

Det var första gången med FF , jag var nöjd med den flicka som var hos mig och hoppas få behålla henne . Det är viktigt för mig med kontinuitet . Att hennes svenska är bristfällig kan jag överse med .
  • 2019-02-23
    Jag har hemstädning via Finfina. Det är personligt, pålitligt och håller väldigt hög kvalitet.
  • 2019-02-23
    Jag bokade hemstäd och när jag kom hem såg det jättefint ut!
    2019-02-03
    Alltid i tid, mycket väl utförd städning, bra kommunikation och planering. Vi är supernöjda!
  • skrev om Företag en del av Finfina
    2019-01-31
    Bra och trevlig personal, har haft dem som städbolag i ca 1 år och det har fungerat klanderfritt. För några månader sedan bör vi tillfälligt lokal och det var inga problem att pausa städningen ett tag heller. Toppklass!
    2019-01-30
    Har hemstäd varannan vecka och det är en fröjd att komma hem när de har varit hos oss. Samma personal i stort sett hela tiden. Smidigt och flexibelt!
  • HEDVIG N
    2019-01-25
    Härlig start på helgen när man kommer hem på fre och allt är städat. Så glad och nöjd
    2019-01-24
    Hemstäd. Mycket bra och professionellt bemötande om än lite språkförbistring.
    2019-01-23
    Jag fick rekommendation av min son och hans
    familj som har anlitat Finfina i många år med hemstädning.

Är jättenöjd...….personalen kommer i tid och gör
    ett strålande jobb.
    2019-01-23
    Hemstädning 1 ggr/vecka. Mycket bra städning i sig, men jag tror inte att hela den debiterade tiden nyttjas ? Betalar för 4 tim, men städning pågår inte hela den tiden ?! Ska kontakta Finfina om detta.
    2019-01-23
    De gör ett bra arbete men framför allt är de mycket lyhörda till ev. förbättringar. De sätter på kunden i centrum, vilket gör att man känner sig väldigt respekterad. Får också uppfattningen att städarna behandlas väl, vilket är viktigt för mig.
  • 2019-01-23
    Tydlig information, bra kommunikation, bra städning. Flexibla.
  • skrev om Företag en del av Finfina
    2019-01-22
    Upphandlade kontorsstädning.
    Otroligt serviceminded i kundbemötande.
    Noggrann genomgång.
    Våra förväntningar har helt infriats.
    Alla kontakter fungerar klockrent och toppen med egen kontaktperson.
    2018-07-02
    Våran städerska är snabb, effektiv, noggrann, trevlig!
    Jättenöjda!
    2018-06-04
    Vi har städ hjälp varannan vecka. Har blivit positivt bemött och hittills har allt i stort motsvarat förväntningar. Vid ett tillfälle fick i hjälp av en person som varken kunde svenska eller engelska men som städade bra. Men det är svårt när man inte kan kommunicera med den person somkommer
    Hej, Att hitta personal i sig är en jätte stor utmaning och att hitta personer som både är duktiga på sitt jobb och har språket är en ännu större utmaning. I detta läget måste vi prioritera kvalitén och hoppas att språket kommer så småningom. Vi är väl medvetna om denna utmaningen och hoppas att det blir lättare att rekrytera framöver. Tack för att du tog dig tid att ge oss en Redo:) Jag är jätte glad över att du ändå upplevde kvalitén som god. Bästa hälsningar Jenny Privat
    2018-06-02
    Jättebra städning med det där lilla extra och med en personlig blick. Proffsigt!
    Tack snälla:) Vi ska försöka leverera det lilla extra varje gång! / Jenny Privat
  • ROBERT M
    2018-05-31
    Bra städning, trevlig personal, bra pris och snabba lösningar om ex. vis ordinarie städare varit sjuk eller liknande! Den bästa av de 5 städfirmor jag anlitat de senaste åren.
    Tack Robert:) Vi ska anstränga oss för att fortsätta i samma goda andra! Med vänlig hälsning, Jenny Höijer, Finfina Privat
    2018-01-26
    Fick trevligt och snabbt bemötande. Köpte storstädning och vi var mycket nöjda med resultatet.
    2018-01-24
    fick kontakt med Finfina efter rekomendation från vänner. Träffade städerskan som dök upp i rätt tid och trots att det var ett möte på engelska så gick det bra. Har bara haft tre tillfällen men är nöjd varje gång. Att komma hem o känna doften av såpa och badrum o kök är fläckfria är en sån lyx.
    2018-01-24
    Enkelt och professionellt bemötande. Effektiv och duktig städerska, som är glad och trevlig.
    2018-01-24
    Anlitar Finfina, sedan 1 vecka tillbaka, på rekommendation av dotter, som har varit kund sedan länge. Utmärkt kontakt med företaget. Städningen alldeles utmärkt. Kunde inte varit bättre!
  • Klara H
    2018-01-19
    Monika kommer och städar hos oss varannan vecka, vi har varit nöjda varje gång! Vi har en katt och Monika tänker alltid på att lämna innerdörrar öppna så att hon kan röra sig fritt i lägenheten. Alltid ordning och reda, all päls från katten och hundarna tas bort från soffan. Izabella på kundtjänst svarar alltid snabbt och är tillmötesgående. Vi är jättenöjda med Finfina!
  • Theresia H
    2017-04-10
    Jag är väldigt nöjd med städningen hittills. Vi har valt hemstädning varannan vecka och det blir bra städat. Trevlig tjej som städar hos oss. Jag tycker man får bra respons från finfina om jag har frågor. Som vanligt hos dessa företag så kan inte vår städerska språket men det löser sig ändå. Jag är jättenöjd.
    2017-03-14
    Bra pris och övervägande bra kvalitet. Lite svårt med kommunikationen att förklara syftet med städningen som var inför fotografering och visning. Alltså behövdes mestadels ytor putsas upp så att det såg tillräckligt bra ut. Blev dock väldigt grundlig städning som tog ganska mycket mer tid än först beräknat.
    2017-03-10
    Kontakten med företaget har varit bra de gånger jag har pratat med Agata Fredriksson.
    Jag blev mycket nöjd med städhjälpen utförd av Finfina. Ordentligt och noggrant. Kvinnan som kom till oss var trevlig och jobbade tyst och metodiskt.
    2017-03-10
    Nöjd med tjänsten, snabbt svar på email, bra kundservice.
    2017-02-01
    De är Jätteduktiga, noggranna och trevliga!
    2017-02-01
    Bra bemötande och framåt. Kontorsstäd och städ av gästrum har jag haft hjälp med varje vecka.
    Jag har varit nöjd med resultatet och tycker de är väldigt flexibla och servicemind.

Enda nackdelen är att personalen inte kan svenska och några som inte heller kan engelska,då är det svårt att kommunicera.
    2016-12-20
    Vi beställde en heldagsstädning och är mycket nöjda med den.
    Vi är mycket nöjda med det bemötande få fått från FinFina
    och kommer säkert att anlita dem nästa gång vi behöver städhjälp.
    2016-12-20
    Skönt att komma hem till ett rent hem 😀
    2016-12-20
    Trevlig tjej som städar effektivt. Har haft två städningar och än så länge bra kvalitet.
    2016-11-02
    Fönsterputsare kom vid utsatt tid och var trevlig samt snabb och noggrann!
  • Anna W
    2016-10-30
    Trevligt från början. Jättebra jobb, snabba och trevliga. Trappstädning och fönsterputs. Överträffade mina förväntningar
    2016-10-29
    Bad om offert på 14-dgr städ och inför den en storstädning inkl fönsterputs. Snabb återekoppling samt överskådlig offert. Stortädningen var jättebra särskilt fönstrena. Lite missar här och var men som de åtgärdar vid nästa städning och drar av tim-kostnad. Har alltså ännu inte fått min första 14-dagarsstädning men hoppas på det bästa.
  • Jan-erik E
    2016-10-27
    Ett proffsigt och seriöst bemötande från företaget. Trevlig och bra personal. Har dock bara haft städning två gånger.
  • 2016-10-27
    Jag är ny kund och lite svårt att bedöma. Men det verkar bra och hittills är jag nöjd)
  • BJÖRN A
    2016-10-26
    Ett bra och proffsigt bemötande. Vi har köpt städning varannan vecka och Städningen är väl genomförd och rimlig kostnad.
    2016-10-26
    Städning 6 tim varannan vecka. De har endast städat två gånger så svårt att svara.
    Jag fick naturligtvis ett trevligt bemötande av säljaren och blev tilldelade en trevlig engelsktalande städerska som arbetar hårt.
    Jag är missnöjd med att det inte kommunicerats att allt som jag trodde skulle vara städat inte är städat. Jag förstår att hon inte hinner allt och att vi kanske måste lägga till tid men jag vill inte upptäcka att det ligger spindlar på fönsterbrädan och att golvet på toaletten inte är skurat. Jag är inte nöjd med städerskans prioriteringen där - soffan behöver inte dammsugas varannan vecka, däremot behöver toalettgolven skuras.
    Jag fick intryck av att firman inte hade några problem med husdjur och att de ofta städade hos kunder med hundar och katter. Vi har två katter. En blev instängd i vårt sovrum. När städerskan gick för dagen (jag jobbade hemma) så stängde hon inte ytterdörren utan lämnade den på glänt så våra innekatter kunde ha smitit.
  • Michael J
    2016-10-26
    Personlig kontakt och professionell personal samt ett trevligt kundmottagande tillsammans med konkurrenskraftiga priser gjorde att vi valde Finfina som vår städhjälp.
    2016-10-26
    Vi är mycket nöjda med Finfina. De är väldigt proffsiga och har ett trevlig bemötande!
    2016-10-26
    Oerhört noggranna städare! Bra i kontakten inför städningen och flexibla med tider.
  • Diana L
    2016-10-25
    Jag gjorde en mailförfrågan ang städhjälp för mig som bor långt utanför stan men ändå i Stockholms län. En kollega till mig tipsade mig, har själv städhjälp från Finfina och haft samma tjej i flera år och är väldigt nöjd. Jag hörde att företaget har lägst personalomsättning och att de värnar om sina anställda vilket jag tyckte lät väldigt bra!
    Jag fick en snabb återkoppling om att de hade en anställd som bodde inte allt för långt från mig och för en viss reseersättning kunde hon börja hos oss om vi var nöjda.
    Kort därefter kommer två tjejer första gången och de städar i några timmar medan jag jobbar hemifrån. Effektiva, trevliga och väldigt duktiga. De visste vad de skulle göra och vilka produkter som de helst använde.
    Idag är första gången som Thereza från Finfina kommer ensam till oss. Vi har lagt ut en nyckel och jag hoppas hon minns var sakerna var någonstans och att allt går bra!
    Jag har beställt städning 3-4 timmar varannan vecka och det känns i alla fall hittills som det är väl värt pengarna!
    2016-10-24
    Bra städning, kan varmt rekommendera. Litet minus för att tiden blev aningen längre än kommunicerat