Finfina

Brantingsgatan 54, 115 35 Stockholm — Visa karta

Vi erbjuder städhjälp i Stockholm hos både företag och privatpersoner. Hemstädning veckovis, enstaka storstädning, flyttstädning eller kontorsstädning är ett urval av det vi kan stå till tjänst med. Vi kan även hjälpa till med homestaging, t.ex. inför visning.

Vårt mål är att vi ska överträffa dina förväntningar och vid hemstädning börjar vi alltid med att sätta ihop en checklist tillsammans med dig, så du vet exakt vad vi gör, och inte gör, när vi är hemma hos dig.

Finfina har branschens lägsta personalomsättning, ett starkt miljötänk och är auktoriserad serviceentreprenör.

Välkommen till Finfina!

Läs vad 241 kunder tycker om Finfina

• 2019-03-24

Anne-Catherine W skrev om Finfina
    Hemstädning

Mycket duktig flicka , tyst och lugn

Det var första gången med FF , jag var nöjd med den flicka som var hos mig och hoppas få behålla henne . Det är viktigt för mig med kontinuitet . Att hennes svenska är bristfällig kan jag överse med . Läs mer
  • Robert S

2019-02-23

Robert S skrev om Finfina
    Jag har hemstädning via Finfina. Det är personligt, pålitligt och håller väldigt hög kvalitet. Läs mer
  • 2019-02-23

Linnea K skrev om Finfina
    Jag bokade hemstäd och när jag kom hem såg det jättefint ut! Läs mer
  • 2019-02-03

Isabelle L skrev om Privat en del av Finfina
    Alltid i tid, mycket väl utförd städning, bra kommunikation och planering. Vi är supernöjda! Läs mer
  • 2019-01-31

Johan A skrev om Företag en del av Finfina
    Bra och trevlig personal, har haft dem som städbolag i ca 1 år och det har fungerat klanderfritt. För några månader sedan bör vi tillfälligt lokal och det var inga problem att pausa städningen ett tag heller. Toppklass! Läs mer
  • 2019-01-30

Johnny A skrev om Privat en del av Finfina
    Har hemstäd varannan vecka och det är en fröjd att komma hem när de har varit hos oss. Samma personal i stort sett hela tiden. Smidigt och flexibelt! Läs mer
  • 2019-01-25

Hedvig N skrev om Privat en del av Finfina
    Härlig start på helgen när man kommer hem på fre och allt är städat. Så glad och nöjd Läs mer
  • 2019-01-24

Robert B skrev om Privat en del av Finfina
    Hemstäd. Mycket bra och professionellt bemötande om än lite språkförbistring. Läs mer

Kicki L skrev om Privat en del av Finfina
    Jag fick rekommendation av min son och hans
    familj som har anlitat Finfina i många år med hemstädning.

Är jättenöjd...….personalen kommer i tid och gör
    ett strålande jobb. Läs mer

Carolina B skrev om Privat en del av Finfina
    Hemstädning 1 ggr/vecka. Mycket bra städning i sig, men jag tror inte att hela den debiterade tiden nyttjas ? Betalar för 4 tim, men städning pågår inte hela den tiden ?! Ska kontakta Finfina om detta. Läs mer

Anna S skrev om Privat en del av Finfina
    De gör ett bra arbete men framför allt är de mycket lyhörda till ev. förbättringar. De sätter på kunden i centrum, vilket gör att man känner sig väldigt respekterad. Får också uppfattningen att städarna behandlas väl, vilket är viktigt för mig. Läs mer

Virginia Å skrev om Privat en del av Finfina
    Tydlig information, bra kommunikation, bra städning. Flexibla. Läs mer
  • 2019-01-22

Marie H skrev om Företag en del av Finfina
    Upphandlade kontorsstädning.
    Otroligt serviceminded i kundbemötande.
    Noggrann genomgång.
    Våra förväntningar har helt infriats.
    Alla kontakter fungerar klockrent och toppen med egen kontaktperson. Läs mer
  • 2018-07-02

Catrin S skrev om Privat en del av Finfina
    Våran städerska är snabb, effektiv, noggrann, trevlig!
    Jättenöjda! Läs mer
  • 2018-06-04

Carin N skrev om Privat en del av Finfina
    Vi har städ hjälp varannan vecka. Har blivit positivt bemött och hittills har allt i stort motsvarat förväntningar. Vid ett tillfälle fick i hjälp av en person som varken kunde svenska eller engelska men som städade bra. Men det är svårt när man inte kan kommunicera med den person somkommer Läs mer
    2018-06-04 Jenny H svarar Carin N
    Hej,

Att hitta personal i sig är en jätte stor utmaning och att hitta personer som både är duktiga på sitt jobb och har språket är en ännu större utmaning. I detta läget måste vi prioritera kvalitén och hoppas att språket kommer så småningom. Vi är väl medvetna om denna utmaningen och hoppas att det blir lättare att rekrytera framöver. Tack för att du tog dig tid att ge oss en Redo:)

Jag är jätte glad över att du ändå upplevde kvalitén som god.

Bästa hälsningar Jenny
  • 2018-06-02

Katarina L skrev om Privat en del av Finfina
    Jättebra städning med det där lilla extra och med en personlig blick. Proffsigt! Läs mer
    2018-06-04 Jenny H svarar Katarina L
    Tack snälla:) Vi ska försöka leverera det lilla extra varje gång!
    / Jenny
  • Robert M

2018-05-31

Robert M skrev om Privat en del av Finfina
    Bra städning, trevlig personal, bra pris och snabba lösningar om ex. vis ordinarie städare varit sjuk eller liknande! Den bästa av de 5 städfirmor jag anlitat de senaste åren. Läs mer
    2018-06-01 Jenny H svarar Robert M
    Tack Robert:)
    Vi ska anstränga oss för att fortsätta i samma goda andra!

Med vänlig hälsning, Jenny Höijer, Finfina
  • 2018-01-26

Sten G skrev om Privat en del av Finfina
    Fick trevligt och snabbt bemötande. Köpte storstädning och vi var mycket nöjda med resultatet. Läs mer

Mia H skrev om Privat en del av Finfina
    fick kontakt med Finfina efter rekomendation från vänner. Träffade städerskan som dök upp i rätt tid och trots att det var ett möte på engelska så gick det bra. Har bara haft tre tillfällen men är nöjd varje gång. Att komma hem o känna doften av såpa och badrum o kök är fläckfria är en sån lyx. Läs mer

Johanna N skrev om Privat en del av Finfina
    Enkelt och professionellt bemötande. Effektiv och duktig städerska, som är glad och trevlig. Läs mer

Ulf E skrev om Privat en del av Finfina
    Anlitar Finfina, sedan 1 vecka tillbaka, på rekommendation av dotter, som har varit kund sedan länge. Utmärkt kontakt med företaget. Städningen alldeles utmärkt. Kunde inte varit bättre! Läs mer
  • KLARA H

2018-01-19

KLARA H skrev om Privat en del av Finfina
    Monika kommer och städar hos oss varannan vecka, vi har varit nöjda varje gång! Vi har en katt och Monika tänker alltid på att lämna innerdörrar öppna så att hon kan röra sig fritt i lägenheten. Alltid ordning och reda, all päls från katten och hundarna tas bort från soffan. Izabella på kundtjänst svarar alltid snabbt och är tillmötesgående. Vi är jättenöjda med Finfina! Läs mer
  • Theresia H

2017-04-10

Theresia H skrev om Privat en del av Finfina
    Jag är väldigt nöjd med städningen hittills. Vi har valt hemstädning varannan vecka och det blir bra städat. Trevlig tjej som städar hos oss. Jag tycker man får bra respons från finfina om jag har frågor. Som vanligt hos dessa företag så kan inte vår städerska språket men det löser sig ändå. Jag är jättenöjd. Läs mer
  • 2017-03-14

Kevin W skrev om Privat en del av Finfina
    Bra pris och övervägande bra kvalitet. Lite svårt med kommunikationen att förklara syftet med städningen som var inför fotografering och visning. Alltså behövdes mestadels ytor putsas upp så att det såg tillräckligt bra ut. Blev dock väldigt grundlig städning som tog ganska mycket mer tid än först beräknat. Läs mer
  • 2017-03-10

Birgitta S skrev om Privat en del av Finfina
    Kontakten med företaget har varit bra de gånger jag har pratat med Agata Fredriksson.
    Jag blev mycket nöjd med städhjälpen utförd av Finfina. Ordentligt och noggrant. Kvinnan som kom till oss var trevlig och jobbade tyst och metodiskt. Läs mer
  • 2017-03-10

Anna R skrev om Privat en del av Finfina
    Nöjd med tjänsten, snabbt svar på email, bra kundservice. Läs mer
  • 2017-02-01

Elinor S skrev om Privat en del av Finfina
    De är Jätteduktiga, noggranna och trevliga! Läs mer
  • 2017-02-01

Lena J skrev om Privat en del av Finfina
    Bra bemötande och framåt. Kontorsstäd och städ av gästrum har jag haft hjälp med varje vecka.
    Jag har varit nöjd med resultatet och tycker de är väldigt flexibla och servicemind.

Enda nackdelen är att personalen inte kan svenska och några som inte heller kan engelska,då är det svårt att kommunicera. Läs mer

Ulla Ö skrev om Privat en del av Finfina
    Vi beställde en heldagsstädning och är mycket nöjda med den.
    Vi är mycket nöjda med det bemötande få fått från FinFina
    och kommer säkert att anlita dem nästa gång vi behöver städhjälp. Läs mer

Louise R skrev om Privat en del av Finfina
    Skönt att komma hem till ett rent hem 😀 Läs mer

Helene S skrev om Privat en del av Finfina
    Trevlig tjej som städar effektivt. Har haft två städningar och än så länge bra kvalitet. Läs mer
  • 2016-11-02

Johanna R skrev om Privat en del av Finfina
    Fönsterputsare kom vid utsatt tid och var trevlig samt snabb och noggrann! Läs mer
  • Anna W

2016-10-30

Anna W skrev om Privat en del av Finfina
    Trevligt från början. Jättebra jobb, snabba och trevliga. Trappstädning och fönsterputs. Överträffade mina förväntningar Läs mer
  • 2016-10-29

Caroline K skrev om Privat en del av Finfina
    Bad om offert på 14-dgr städ och inför den en storstädning inkl fönsterputs. Snabb återekoppling samt överskådlig offert. Stortädningen var jättebra särskilt fönstrena. Lite missar här och var men som de åtgärdar vid nästa städning och drar av tim-kostnad. Har alltså ännu inte fått min första 14-dagarsstädning men hoppas på det bästa. Läs mer
  • Jan-erik E

2016-10-27

Jan-erik E skrev om Privat en del av Finfina
    Ett proffsigt och seriöst bemötande från företaget. Trevlig och bra personal. Har dock bara haft städning två gånger. Läs mer
  • 2016-10-27

Selvaag Pluss Service Ab S skrev om Privat en del av Finfina
    Jag är ny kund och lite svårt att bedöma. Men det verkar bra och hittills är jag nöjd) Läs mer

Björn A skrev om Privat en del av Finfina
    Ett bra och proffsigt bemötande. Vi har köpt städning varannan vecka och Städningen är väl genomförd och rimlig kostnad. Läs mer

Linda S skrev om Privat en del av Finfina
    Städning 6 tim varannan vecka. De har endast städat två gånger så svårt att svara.
    Jag fick naturligtvis ett trevligt bemötande av säljaren och blev tilldelade en trevlig engelsktalande städerska som arbetar hårt.
    Jag är missnöjd med att det inte kommunicerats att allt som jag trodde skulle vara städat inte är städat. Jag förstår att hon inte hinner allt och att vi kanske måste lägga till tid men jag vill inte upptäcka att det ligger spindlar på fönsterbrädan och att golvet på toaletten inte är skurat. Jag är inte nöjd med städerskans prioriteringen där - soffan behöver inte dammsugas varannan vecka, däremot behöver toalettgolven skuras.
    Jag fick intryck av att firman inte hade några problem med husdjur och att de ofta städade hos kunder med hundar och katter. Vi har två katter. En blev instängd i vårt sovrum. När städerskan gick för dagen (jag jobbade hemma) så stängde hon inte ytterdörren utan lämnade den på glänt så våra innekatter kunde ha smitit. Läs mer
  • Michael J

2016-10-26

Michael J skrev om Privat en del av Finfina
    Personlig kontakt och professionell personal samt ett trevligt kundmottagande tillsammans med konkurrenskraftiga priser gjorde att vi valde Finfina som vår städhjälp. Läs mer

Jessica U skrev om Privat en del av Finfina
    Vi är mycket nöjda med Finfina. De är väldigt proffsiga och har ett trevlig bemötande! Läs mer

Therese H skrev om Privat en del av Finfina
    Oerhört noggranna städare! Bra i kontakten inför städningen och flexibla med tider. Läs mer
  • Diana L

2016-10-25

Diana L skrev om Privat en del av Finfina
    Jag gjorde en mailförfrågan ang städhjälp för mig som bor långt utanför stan men ändå i Stockholms län. En kollega till mig tipsade mig, har själv städhjälp från Finfina och haft samma tjej i flera år och är väldigt nöjd. Jag hörde att företaget har lägst personalomsättning och att de värnar om sina anställda vilket jag tyckte lät väldigt bra!
    Jag fick en snabb återkoppling om att de hade en anställd som bodde inte allt för långt från mig och för en viss reseersättning kunde hon börja hos oss om vi var nöjda.
    Kort därefter kommer två tjejer första gången och de städar i några timmar medan jag jobbar hemifrån. Effektiva, trevliga och väldigt duktiga. De visste vad de skulle göra och vilka produkter som de helst använde.
    Idag är första gången som Thereza från Finfina kommer ensam till oss. Vi har lagt ut en nyckel och jag hoppas hon minns var sakerna var någonstans och att allt går bra!
    Jag har beställt städning 3-4 timmar varannan vecka och det känns i alla fall hittills som det är väl värt pengarna! Läs mer

Mathilda H skrev om Privat en del av Finfina
    Bra städning, kan varmt rekommendera. Litet minus för att tiden blev aningen längre än kommunicerat Läs mer

Tomas M skrev om Privat en del av Finfina
    Trevligt bemötande vid första besöket och arbetet utfördes på den dag som vi kommit överens om.
    1:a gången en storstädning som vi var jättenöjda med och nu varannan vecka,normal städning som är lika bra.
    Städningen blev bättre än vi förväntat oss.
    Betyg blir en 5:a så vi hoppas det håller i sig. Läs mer
  • Ylva N

2016-10-24

Ylva N skrev om Privat en del av Finfina
    Utmärkt!
    Kom i tid.
    Arbetade systematiskt och såg vad som behövde göras även högt sittande lampor Läs mer

Lena E skrev om Privat en del av Finfina
    Vi är mycket nöjda!
    Anna är duktig och mycket trevlig.
    Städningen är helt enligt våra förväntningar.
    Perfekt!
    Mvh Lena o Peter Ehn Läs mer
  • Cecilia F

2016-10-24

Cecilia F skrev om Privat en del av Finfina
    Allt har varit toppen.supernöjd med städningen! Läs mer
  • 2016-10-04

Jennie R skrev om Privat en del av Finfina
    Snabba svar och flexibla med tider för hemstäd. Läs mer
  • Ylva D

2016-10-01

Ylva D skrev om Privat en del av Finfina
    Företaget har levererat städhjälp.mycket bra bemötande och mycket nöjd med städningen.vi är mycket nöjda.vi hade kollat innan att det skulle finnas kollektivavtal och bra villkor för de anställda. Läs mer
  • 2016-10-01

Eila F skrev om Privat en del av Finfina
    Bemötandet var det ingen fel på.
    Däremot är det önskvärt att, jag som kund, skall kunna kommunicera med utförarna. Jag vill alltid ha en rak dialog med mina medmänniskor. Vill helst inte gå via en mellanhand.
    Resultatet var riktigt bra.
    Personalen tycks trivas. Läs mer

Brantingsgatan 54, 115 35 Stockholm