Rekommenderat företag 2015 - Salong Tid

Salong Tid

Linnégatan 61, 114 58 Stockholm — Visa karta

Salong Tid ligger centralt i Stockholm, mitt i vackra Östermalm i en fräsch, modern lokal. Vi anser att insida och utsida hänger ihop och erbjuder därför behandlingar som berör både kropp och själ. Hos oss jobbar några av Stockholms bästa frisörer och vi har även en hudterapeut. Vi vill ge våra kunder inspiration, välbefinnande och hög kvalitet med ett resultat som överträffar förväntningarna. Förutom hår så har vi även behandlingar som hudvård, massage, LPG och fransförlängning. Vi värdesätter kompetent personal som kan tillgodose kundens önskemål och ser därför till att kunskapen hela tiden uppdateras med utbildning och i kreativitet. Välkomna att skämma bort er själva!
Mån-Ons: 09:00-20:00
Tor: 09:00-19:00
Fre: 09:00-18:00
Lör: 09:00-16:00
Sön: Stängt

Läs vad 127 kunder tycker om Salong Tid

• Ida T
    Ida T skrev om Salong Tid
    Salong Tid ger alltid ett väldigt professionellt intryck. Man blir också bemött med värme och känner sig alltid ompysslad när man går därifrån. Jag har både permanentat och klippt frisyr där, och blivit mycket nöjd med båda delar. Jag har också blivit rådd till fortsatt hantering av respektive frisyr med mycket tillfredsställande resultat. Jag är glad att jag valt att gå till Salong Tid för att ta hand om mitt hår.
  • Anna M
    Anna M skrev om Salong Tid
    Det är alltid en härlig upplevelse att ha ett frisörbesök på SalongTid. Bra service och så otroligt duktiga och lyhörda frisörer.
  • Karin M
    Karin M skrev om Salong Tid
    Finns ingen bättre frisör i Stockholm än Beatrice på Salong Tid!
  • Karin N
    Karin N skrev om Salong Tid
    Frisören klippte snett, färgade inte hela håret som överenskommet. Är tyvärr inte så nöjd.
  • Joakim M
    Joakim M skrev om Salong Tid
    Trevligt, bar bemötande. Jag är nöjd. Vill dock kunna avboka på Internet också.
  • Emelie N
    Emelie N skrev om Salong Tid
    Toppen! Fint ställe, mysig atmosfär och världens bästa frisör Beatrice! Lyx i vardagen!
  • Rebecca N
    Rebecca N skrev om Salong Tid
    Fantastisk salong! Super fin miljö och mycket kunniga frisörer. Alltid en upplevelse att få komma dit och är alltid nöjd när man går därifrån. Värt varenda krona! Ida är min favorit!
  • Hedvig N
    Hedvig N skrev om Salong Tid
    Jag klippte mig och gjorde slingor. Bra och trevligt bemötande, väldigt nöjd med resultatet av slingorna och klippningen. Dock drog det över väldigt mycket på tiden och det blev stressigt i slutet då jag skulle iväg. Tog 1 1/2 timme längre än det skulle.
  • Karin M
    Karin M skrev om Salong Tid
    Trevlig salong! Kunnig och tillmötesgående frisör.
  • Anna M
    Anna M skrev om Salong Tid
    Duktiga frisörer och trevlig stämning. Lite dyra priser..
  • Matilda M
    Matilda M skrev om Salong Tid
    En mycket bra salong med proffesionella och trevliga frisörer. Härlig atmosfär och lätt att få hjälp med att hitta en tid, annars är onlinebokningen väldigt smidig.
  • Annelie L
    Annelie L skrev om Salong Tid
    Super trevligt och proffsigt. jag har min favorit frisör Beatrice hos Tid.
  • Eva L
    Eva L skrev om Salong Tid
    Alltid fantastiskt! Fina och fräscha lokaler, hembakta kakor och kaffe och trevlig och duktig persoal!
  • Anna L
    Anna L skrev om Salong Tid
    Duktig och kunnig personal. Har alltid blivit bra bemött av alla. Det hör är ingen liten och trång salong fast att den är i stan. Enkelt att boka på nätet oxå. Rekommenderas!
  • Magdalena L
    Magdalena L skrev om Salong Tid
    Har aldrig gått missnöjd från Salong Tid! Duktig personal som pysslar om en i lugn och skön miljö. Uppdaterade med senaste nytt i både styling och produkter. /Nöjd stamkund
  • Petra L
    Petra L skrev om Salong Tid
    Mycket trevlig bemötande och stor härlig salong som ändå ger ett lugn. Massage i stolarna (när man tvättar håret) är en extra bonus. Svårt att få tid när jag kan dock så jag har börjat gå till en annan frisör.
  • Sten L
    Sten L skrev om Salong Tid
    Har i snart 30 år haft glädjen att bli mycket väl omhändertagen av Jeanette. Miljön på Salong Tid är lugn och avkopplande. Jag gillar det!
  • Maj-lis L
    Maj-lis L skrev om Salong Tid
    Jag är 73 år. Har varit hos flera frisörer men aldrig varit så nöjd med mitt hår som nu. Bra klippning som kan varieras efter mina önskemål tillsammans med frisörens idéer .Föning som är perfekt.
    Har även fått råd med behandling av håret mellan klipptiderna.
  • Charlotte L
    Charlotte L skrev om Salong Tid
    Fantastiskt fin salong på alla sätt och vis med en skön och proffsig atmosfär! Går hos Beatrice som är bäst såklart enligt mig ;) Kan rekommenderas till alla som har höga krav på sin frisörsalong!
  • Marie L
    Marie L skrev om Salong Tid
    Mycket duktiga frisörer och trevlig miljö!
  • Emma L
    Emma L skrev om Salong Tid
    Toppen salong. Therese som jag klipper mig hos är grym! Rekommenderas!
  • Mats L
    Mats L skrev om Salong Tid
    Jeanette på Tid är den enda som klippt mitt hår sedan flera år tillbaka Jag bli alltid bemött med vänlighet och på en utmärkt hög servicenivå. Jag tycker att det är ett rent nöje att gå och klippa sig. Vid varje tillfälle har jag känt mig helt nöjd med resultatet - inte bara direkt efter klippningen utan också under tiden efteråt, när håret växer ut igen.
  • Karin K
    Karin K skrev om Salong Tid
    Klippning. Utmärkt bemötande.

Avkopplande och vacker miljö där man erbjuds kaffe, trevlig pratstund och professionalitet. Slutresultatet perfekt.
    Otroligt duktig frisör.
  • Lena K
    Lena K skrev om Salong Tid
    Mycket bra bemötande av kunnig personal

Jag har klippt och färgat håret
  • Elina L
    Elina L skrev om Salong Tid
    Fin salong, älskar massage tvätt stolen.
  • Birgitta L
    Birgitta L skrev om Salong Tid
    Bra bemötande och produkter
    Högt pris
  • Anna
    Anna skrev om Salong Tid
    Jag har tyvärr samma erfarenhet som Erika i nedanstående kommentar. Jag gav en tydlig förklaring till frisören att jag ville ha samma färg eller så snarlik färg som möjligt som min utväxt (honungsblond) i hela håret (som innan katastrofen här var blont), istället kom jag förkrossad och gråtandes hem med ett mörkt råttfärgat/grått/lila/brunt hår - det kostade helt enkelt ca 2000kr att få håret förstört. Med risk att få håret ännu mer förstört så vågade jag inte klaga till frisören på Salong Tid, utan gick till en annan salong och visade upp katastrofen och fick det korrigerat.
  • Patrick K
    Patrick K skrev om Salong Tid
    Beatrice är nog stans trevligaste och bästa frisör. Alltid nyheter inom hårvård så man lämnar oftast med något vax eller torrschampo mm. Och så blir man såklart snygg i håret. Rekommenderas varmt!
  • Hedda L
    Hedda L skrev om Salong Tid
    Kunniga, insprierande och lyhörda frisörer som gör att jag alltid känner mig nöjd och snygg när jag går därifrån.
  • Olga K
    Olga K skrev om Salong Tid
    Tid är en bra salong med duktiga och trevliga frisörer och kvalitéprodukter.
  • Eva K
    Eva K skrev om Salong Tid
    Salong med lugn och harmonisk atmosfär, skön känsla, bra människor som jobbar där och som gör det lilla extra för dig som kund. Kan varmt rekommendera Tid!
  • Melina
    Melina skrev om Salong Tid
    Jag färgade, slingade och klippte mig hos Jeanette. Jag visade bilder på det jag var ute efter och fick nästan exakt det jag var ute efter, otroligt fin bottenfärg och härliga slingor. Klippningen var riktigt bra och noggrann. När färgen i topparna inte blev exakt det vi var ute efter så valde hon att lägga på en ny nyansering, trots att min frisörtid var slut. Andra frisörer brukar i vanliga fall stressa igenom när tiden är slut, det uppskattas att hon tog tiden att göra det perfekt. Profesionella och bra råd! Min sambo hälsade att det var den finaste färgen och frisyren jag haft sen vi blev tillsammans för 4,5 år sen. Stort tack Jeanette!
    Anton J, Jeanette A gillar detta
  • Anna-lena J
    Anna-lena J skrev om Salong Tid
    Jag har alltid fått ett jättebra bemötande, trevligt och servicevänligt. Jag har gått hos samma frisör i många år och känt mig trygg. En trevlig avkopplande stund. Skön miljö, lugnt och avstressande.
  • Erika K
    Erika K skrev om Salong Tid
    Varning! Undvik! Osv. Jag har aldrig i mitt liv varit så missnöjd med ett frisörbesök, grät hela vägen hem! Skulle göra blonda slingor men ta ner dem något steg från min dåvarande solblekta nyans. Alltså jag såg ut som en råtta när jag kom hem och nu är det inte bara jag som överdriver flera vänner höll med. Färgen blev dessutom extremt ojämn eftersom frisören inte kontrollerade hur färgen tog under behandlingens gång. Och det kalaset betalade jag 2700 kr för... När jag sedan ringde upp frisören Pernilla direkt efter besöket var hon inte alls tillmötesgående, snarast otrevlig, och erbjöd mig en tid först en vecka senare. Fick ingen ekonomisk kompensation för att hon tyckte att hon erbjudit mig möjlighet att åtgärda håret. Aldrig mer Salong Tid, jag rekommenderar inte någon att gå dit!
    2015-06-22 Jeanette A svarar Erika K
    Hej Erika!
    Tråkigt att höra,att du inte blev nöjd och att ni inte kunde lösa detta på
    bästa sett.Tyvärr är sånt som kan ske,men givetvis inte kul.Beklagar detta.
    Med vänlig hälsning Jeanette
  • Sara K
    Sara K skrev om Salong Tid
    Personalen är väldigt olika, så det gäller att komma till rätt person!
    Lokalerna är det som lockar mig till att komma tillbaka. Modernt, fräscht, massage i tvättstolarna och jag gillar deras produkter.

Än så länge kan jag rekomendera salongen, men jag längtar efter den dagen då jag känner mig extra nöjd med frisyren och jag ska ge det några forsök till!
  • Lars K
    Lars K skrev om Salong Tid
    Kan inte bli bättre, lätt att boka tid och min frisör Beatrice är bäst!
  • Wirginia L
    Wirginia L skrev om Salong Tid
    HÄR JOBBAR DE BÄSTA FRISÖRERNA I STOCKHOLM !!!

REKOMMENDERAR VARMT .
  • Anna L
    Anna L skrev om Salong Tid
    Var hos Jeanette.
    Hon förstod precis hur jag ville ha mitt hår.
    Aldrig varit så nöjd med färg och klipp.
    Fick tips och råd!
    Fick även världens godaste kaffe och hembakat.
    2015-05-26 Jeanette A svarar Anna L
    Tack snälla Anna,roligt att höra./Jeanette
  • Emma L
    Emma L skrev om Salong Tid
    Trevliga och man känner sig verkligen omhändertagen.Man blir "sedd"!
  • Victoria J
    Victoria J skrev om Salong Tid
    Jag är väldigt väldigt nöjd med Salong Tid och den service de ger mig som kund. Det är alltid en skön stämning och min frisör ger mig mycket tid både före behandlingen för att tillsammans med mig diskutera hur jag vill ha mitt hår och även efter för att se om jag är nöjd. Den enda gång jag känt att slutresultatet inte riktigt blivit som jag väntat mig har jag direkt fått en ny tid och en gratis behandling för att jag ska känna mig nöjd.
    Jag går aldrig till en annan frisör!
  • Rose-marie J
    Rose-marie J skrev om Salong Tid
    Trevlig personal. Fina lokaler. Superskön hårbottenmassage och kroppsmassage under tiden håret tvättas. En bra salong helt enkelt med lite guldkant.
  • Stephanie J
    Stephanie J skrev om Salong Tid
    Klipper och färgar håret hos Beatrice.
    Hon är professionell, duktig och mån om att man ska bli nöjd. Dessutom är hon en superhärlig person. Kommer aldrig byta frisör!
  • Linda J
    Linda J skrev om Salong Tid
    Jag besöker regelbundet Salong Tid för att klippa mig hos Beatrice. Salongen inbjuder till en välbehövd stunds avkoppling och med talanger som Bea vid saxen kan man inte bli annat än helnöjd. Rekommenderas varmt!
  • Ulrika H
    Ulrika H skrev om Salong Tid
    Alltid trevligt bemötande o fin service!
  • Carina J
    Carina J skrev om Salong Tid
    Har under flera år haft Jeanette som frisör. Jag har allt fått ett utmärkt bemötande och proffsig hårbehandling.
    2015-03-28 Jeanette A svarar Carina J
    Tack snälla Carina,kul att höra.mvh Jeanette
  • Anne H
    Anne H skrev om Salong Tid
    Trevlig salong kanske lite dyrt. Lätt att boka på deras hemsida.
  • Carin H
    Carin H skrev om Salong Tid
    Trevligt bemötande. Frisören var trevlig och duktig. Klippte och tonade.
  • Rinki H
    Rinki H skrev om Salong Tid
    Jag kommer ihåg första gången jag klev in på Salong Tid och jag blev så överraskad. Jag hade följt med min frisör Ida från en tidigare salong och jag kunde knappt tro mina ögon. Det kändes så lyxigt. Det kändes som att jag klev in en en sådan där salong som bara finns på TV.

Det är så otroligt mysigt och sparsamt inrett. Man känner sig lugn från stunden man kliver in. Bemötandet är jättefint och det finns soffor att vänta i, om frisören du ska till inte ännu är färdig. Under tiden man väntar (om man ens behöver det) så får man nybryggt kaffe (eller något annat att dricka) som smakar supergott och någon chokladbit. Annars har jag fått detta under tiden jag har suttit med färg i håret.

Hårtvättarna är i ett avskilt rum och stolarna har massageinställningar. Kan det bli mysigare? Där om något slappnar jag av till tusen. Jag har köpt ett par Redken-produkter på salongen och är supernöjd med dem allihop.

Älskar Salong Tid! Det rekommenderas starkt. De är grymt bra på att klippa och färga hår, jag har aldrig gått därifrån missnöjd och Ida--som jag klipper mig hos--skulle jag lätt ge fria tyglar till att bestämma allt kring mitt hår. Och det kanske bästa är att hon verkligen lyssnar på mina idéer, inget är för tokigt eller konstigt och sedan ger hon mig sitt professionella tycke kring mina idéer och kanske kommer med förslag på adaptioner av mina idéer.
  • Lotta H
    Lotta H skrev om Salong Tid
    Jag upplevde servicen som snabb och smidig.
  • Helena H
    Helena H skrev om Salong Tid
    Beatrice är stilsäker skicklig och förbannat trevlig. Kände mig trygg och avslappnad och blev nöjd med resultatet.

Linnégatan 61, 114 58 Stockholm