Eneka Bygg AB

Eneka Bygg AB

Ring 076-555 94 59 www.enekabygg.se

Alla har vi olika intressen, och vi på Eneka gillar att skissa, bygga och måla. Vi har också gott om idéer, men det är för dina idéer vi finns till. Medan du ägnar dig åt vardag som fest, eller bara kopplar av, förverkligar vi dina förväntningar - var vardag är för oss en fest. Genom ett tätt samarbete med dig som kund och...

47 omdömen om Eneka Bygg AB

Elin S
Skrev om Eneka Bygg AB

Fick snabbt svar om offert på mina önskemål! extremt väl utförande i upplägg, mejlet gav ett proffsigt och kunnigt intryck direkt. Svarade på mina frågor och gav förslag på vad det kommer kosta mig även om dom inte hade möjlighet till det pga av avståndet (bor långt bort i en annan stad). det kallar jag service, att dom ändå tog sig tiden! Tack!!

I.K.A Byggkonsult AB
4.8/5 i betyg av 70 omdömen 4.8 av 70 omdömen

Andrius P Andrius P
Niklas G
Skrev om Eneka Bygg AB

Mycket bra jobb i form av att kakla in stor vägg i kök samt en del mindre småarbeten!

Erika P
Skrev om Eneka Bygg AB

Proffsiga, snabba och väldigt lättsamma att ha att göra med.

Annedal entreprenad AB
4.7/5 i betyg av 123 omdömen 4.7 av 123 omdömen

therese b therese b
Christer H
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka var professionella i sitt bemötande och svarade relativt snabbt på alla frågor (detta trots att det var runt midsommar vi hade diskussioner). De byggde om vår terrass med komposit material. Mycket proffsigt arbete och duktiga på hålla tider. Gick igenom innan hur de tänkt sig bygget. Kom även med bra förslag och justeringar till våra ursprungliga tankar.

Margareta A
Skrev om Eneka Bygg AB

Mkt bra bemötande men en del missar i altanbyggandet. Generellt är vi nöjda o önskar dom lycka till! Med vänlig hälsning, Per o Margareta Ahl

Damian Bygg i Stockholm AB
4.9/5 i betyg av 119 omdömen 4.9 av 119 omdömen

Josefine B Josefine B
Peter L
Skrev om Eneka Bygg AB

Mycket bra bemötande genomgående! Vi fick hjälp med borttagande av ett befintligt träräcke och montering av nytt glasräcke. Vi fick en tydlig offert och hade en bra dialog med snabba svar genom hela projektet. Nu sitter ett mycket bra monterat räcke på plats. Vi har gjort många projekt med flertal hantverkare genom året. Kan bara beskriva detta som att det kändes smidigt och tryggt denna gång!

Mats N
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka Bygg AB anlitades av oss i samband med relativt stora renoveringar inomhus samt en mindre tillbyggnad. Ända från första dagen upplevde både jag och min fru att vi hade väldigt god och trevlig kontakt med ansvariga på Eneka. Aldrig några frågetecken kring offerter och fakturor - om frågetecken uppstått så har det alltid funnits tid att sätta sig ned och gå igenom dessa. Väldigt god ordning och reda på den administrativa delen alltså, vilket även präglade själva genomförandet: Noggrant, professionellt och vänligt. Dessutom...

Badrumsrenoverarna
4.4/5 i betyg av 74 omdömen 4.4 av 74 omdömen
Badge2019

Emelie Elsa Birgitta O Emelie Elsa Birgitta O
Carolina K
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi anlitade Eneka för putsning/spackling/grundmålning av väggar samt för att bygga nya innertak i (gips) i två rum. De började snabbt och arbetade mycket effektivt. Allt gick mycket smidigt, speciellt kontakten med Kirill var mycket smidig. Väggarna blev mycket fina (utgångsläget var dåligt). Vi var dock först inte helt nöjda med finishen i taket, men när vi påpekade det åtgärdade dom det utan besvär. Vi är mycket nöjda och skulle anlita Eneka igen.

Erika N
Skrev om Eneka Bygg AB

Vid offertförfrågan var Eneka en av de snabbare firmorna att återkoppla och den med mest prisvärda och tydligaste offerten. Vi beställde bredspackling/målning invändigt, slipning och betsning av ett golv, inläggning av laminatgolv i två rum, tapetsering av fondvägg, ombyggnad av valv i dörröppning till rektangulärt, bygge av trappräcke samt några extra kontaktuttag. De har varit punktliga, trevliga, noggranna och slutfört arbetet så gott som inom tidsramen. Dessutom enligt offert. Kirill som har firman har alltid...

M5 BYGG AB
4.7/5 i betyg av 168 omdömen 4.7 av 168 omdömen

Moa G
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka renoverade vår lägenhet i somras och vi är mycket nöjda. Byggledaren Kirill är lyhörd, omtänksam, trevlig och noggrann. Och hans team jobbar snabbt. De få synpunkter kring små skönhetsmissar vi hade under arbetets gång åtgärdades direkt och utan knorrande. Rekommenderar verkligen Kirill och grabbarna – skulle utan tvekan anlita dem igen.

Jonny B
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi anlitade Eneka Bygg AB för ommålning av våran villa efter rekomendationer från vänner. Kan bara säga proffsiga, bra pris och seriösa. Kommer absolut anlita dom igen för framtida projekt. Mvh Jonny & Maria

Tollberg Bygg & Inredning
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Bostadsrättsföreringen M Bostadsrättsföreringen M
Richard Skalleberg B

Väldigt bra firma som vi använder både privat och till företaget. Kan varmt rekommenderas!

Jimmi O
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka byggde min altanstomme som var ett stort projekt runt hela husen med väldigt kuperad mark. Dom gjorde det på ett föredömligt sätt och resultatet blev bättre än jag hade förväntat mig. Proffsiga hantverkare och bra bemötande från första samtalet tills det var klart!

Bygglovshjälpen.se
4.8/5 i betyg av 62 omdömen 4.8 av 62 omdömen
BadgeThreeYears

Kristina L Kristina L
Michael
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi anlitade Eneka Bygg AB för att få hjälp med att bygga in ett gäng Billy-bokhyllor i vårt vardagsrum för att få en platsbyggd känsla på hyllorna. Jobbet utfördes otroligt snabbt och proffsigt och gjorde hela skillnaden i rummet när hyllan stod färdig. Vi är mer än nöjda och kan varmt rekommendera Eneka Bygg.

Thomas L
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi anlitade Eneka Bygg AB för att måla om fasad på bostadshus samt garage, och blev över förväntan nöjda med Valentin och Pavels arbete! Inget spill, rent och snyggt runtomkring hela tiden. Dom höll sina arbetstider och meddelade om dom inte kunde komma dagen efter (pga. regn), så vi behövde aldrig fundera! Vi kommer definitivt anlita Eneka till andra arbeten.

LPT Construction AB
4.3/5 i betyg av 32 omdömen 4.3 av 32 omdömen
Badge2020

Anna H
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka bygg har målat om vår fasad. Vi är super nöjda. Väldigt seriösa och pålitliga. Valentin och Pavel som våra målare hette var så punktliga och gjort ett super arbete. Finns inget att klaga på. Vi vill tacka för er. 😊

Dalibor J
Skrev om Eneka Bygg AB

Jag anlitade Enka Bygg AB för att bygga om min lägenhet från 2rok till 3rok. Väldigt imponerad av hur företaget skött hela projektet från det första telefonsamtalet till färdigt projekt. Jag bor i nybygge och jag måste säga att killarnas arbetet är nästan vassare än JM som byggt bostaden. Killarna har ett öga för detaljer utöver det vanliga. Perfekt utfört arbete trots tidspress. Rekommenderas starkt! Det enda jag kan tänka på är att det är synd att jag inte kan sätta betyget 6/5. 👌

Sjöströms Entreprenad AB
4.9/5 i betyg av 61 omdömen 4.9 av 61 omdömen

Veronica O Veronica O
Fabian
Skrev om Eneka Bygg AB

Har under vår och sommar fått hjälp av Eneka med - Total fasadrenovering (nedtagning av gammal fasad, tilläggsisolering och uppsättning av ny träfasad) - Utbyggnad inkl inredningssnickerier, golvläggning, vattenburen golvvärme - Ett antal mindre tilläggsarbeten som renovering av takfot, stenläggning utomhus etc Alla moment utförda med stor yrkesskicklighet av trevliga, skickliga och punktliga hantverkare. Slutresultatet fantastiskt och lockar beröm från alla som passerar förbi. Det har förstås uppstått problem på...

Malin
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi byggde om vår garderob till ett barnrum och fick hjälp från Eneka att flytta en vägg, tapetsering av några väggar montera in ett fönster och lite annat småjobb. Vi är mycket nöjda med Enekas arbetsinsats, noggrannheten och tiden det tog. Resultatet blev bättre än förväntat. Vi fick ett mycket bra bemötande från start av Eneka och arbetsledaren kom ut och tittade 2 ggr för att kunna följa våra tankar kring ombyggnationen. Vi vill varmt rekommendera eneka för andra som skall fixa stort eller smått hemma.

Jonas N gillar detta
Värmdö Kakel & Design AB
4.0/5 i betyg av 100 omdömen 4.0 av 100 omdömen

Evelina T Evelina T
Josef G
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi anlitade Eneka Bygg till att bredspackla och måla vår 4:a, lägga golv i hall och sovrum samt bygga en vägg och återställa en dörröppning. Vi är jättenöjda med resultatet som var över våra förväntningar. Eneka bygg har lämnat en upplevelse av proffessionalitet, trygghet och bra bemötande före, under och efter renoveringen. Vi kommer anlita dem igen och rekommenderar varmt andra att göra det.

Svar från Eneka Bygg AB

Tack för vänligt valda ord, Josef! Trots att nöjet tycks ömsesidigt, är det helt på vår sida Välkomna åter, vänligen! /Enekagänget

Johanna F
Skrev om Eneka Bygg AB

Toppen fint utfört jobb. Kirin är grym på snickerier och övrig renovering

Svar från Eneka Bygg AB

Tack, Johanna! En sak är att vara nöjd, en annan är att dela med sig av det. Vi blir oerhört glada för båda delar! Tack för grymt samarbete! /Enekagänget

Badrumsverket AB
4.7/5 i betyg av 81 omdömen 4.7 av 81 omdömen

Charlotte N Charlotte N
Per-olof E
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka gav ett bra intryck från början till slut. Snabb repons i början. Bra diskussion kring omfattning och utförande, liksom offert. Start, utförande och avslut av jobb helt enligt plan. Kvalitet i utförande (i detta fall spackling, målning, tapetsering) var uttalat viktigt, liksom möjlighet att komplettera vid behov med ev. justeringar. Det var en bra diskussion löpande av utförande, och tillgänglighet av arbetsledare lysande. Vissa moment blev omgjorda efter önskemål och ömsesidig överenskommelse. Det Mycket bra bemötande av all personal. Eneka-teamet är välkomna tillbaka.

Svar från Eneka Bygg AB

Tackar, tackar, Per-Olof! Kommunikation är en konst, men håller man dialogen och viljan varm så är mycket vunnet. Det gläder oss stort att du tycks nöjd med resultatet, och vill tillskriva din omsorg en betydande del av det. Vi kommer så gärna tillbaka! /Enekagänget

Roberto A
Skrev om Eneka Bygg AB

Proffsigt bolag som gjorde en bra design på vad som skulle byggas samt estimat som de håller sig till. Slutresultatet blev riktigt bra och jag kan verkligen rekommendera Eneka Bygg!

Svar från Eneka Bygg AB

Tack, Roberto - roligt att ni blev nöjda! Vi måste tillstå att bygget blev både häftigt och snyggt. Tack vare ert kritiska öga får vi nog säga att brytningsfria glas blev pricken över i:et. Hoppas på återhörande..: ) /Enekagänget

Jf Måleriteam
4.9/5 i betyg av 246 omdömen 4.9 av 246 omdömen

Mikael E
Skrev om Eneka Bygg AB

Jag kan varmt rekommendera Eneka Bygg AB! Det här är ett byggföretag som inte bara har ett genuint engagemang för ditt byggprojekt, utan också leverarar med total pålitlighet på ett förtroendefullt sätt. Jag har aldrig känt mig tryggare än med Eneka Bygg. Proffsigt med Toppklass!

Svar från Eneka Bygg AB

Det är med rosade kinder vi skriver: TACK, MIKAEL! Nöjet var helt på vår sida, och vi hoppas nu att sommaren skall visa er sin bästa sida, så att ni får möjlighet att njuta ordentligt på de nya altanerna. /Enekagänget

Anna N
Skrev om Eneka Bygg AB

Jag anlitade Eneka bygg AB när jag renoverade om min lägenhet från en etta till en tvåa. Allt gick mycket smidigt och jag är nöjd med såväl utförandet som kommunikationen under hela projektet. Plus också att arbetet utfördes till ett rimligt pris. Kan absolut rekommendera dem! //Anna

Svar från Eneka Bygg AB

Tack Anna, För snälla ord! Med en byggherre av så klara idéer och tydliga instruktioner blir det svårt att misslyckas. Resultatet blev sött, häftigt och charmigt - allt på samma bräde. Vänligen! /Enekagänget

PJ Parkettgolv AB
4.8/5 i betyg av 479 omdömen 4.8 av 479 omdömen

Seriöst företag. Mycket nöjd.

Joakim E
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi lyfte ett innertak, i vårt vardagsrum, målade om samt tapetserade om i ett rum. De var väldigt bra att ha att göra med pga : 1. offertfasen som var väldigt tydlig och transparent 2. genomförandet som kändes välplanerat och med bra dialog kring beslut kring placering av LED etc 3. tillgänglighet genom hela projektet per telefon och på plats 4. omsorg kring städning och försöka minimera att damm etc spred sig i hela huset, eftersom det var en begränsad del som genomgick renovering 5. generellt ansvarstagande - dessvärre...

Svar från Eneka Bygg AB

Tack, Joakim! Det gläder oss att du tycks nöjd med vår insats, och tackar stort för att du har generositeten att dela med dig av din upplevelse. Tack också för att vi gavs chansen att göra om, göra rätt..: ) /Enekagänget

Kenny
Skrev om Eneka Bygg AB

Mycket proffsigt arbete med att byta ut en felhängd dörr. Imponerad över hur snabbt det gick och hur noggrant arbetet utfördes. Extra stort plus att hantverkarna var så försiktiga med vårt nya golv och la ut täckpapp över hela området! Kommer definitivt anlitas igen när nästa projekt startar.

Svar från Eneka Bygg AB

Tackor och bockar, Kenny! Ett snabbt jobb som gav mersmak - tveka inte att kontakta oss igen när helst andan faller på. Fint att våra killar visade den hänsyn som du beskriver. Så skall det vara. Varmaste hälsningar från Enekagänget!

Albin Mur & Puts AB
4.8/5 i betyg av 72 omdömen 4.8 av 72 omdömen

Noggranna och duktig. Trevlig chef som bjuder på fika 😎

Tobbias L Tobbias L
Tomas F
Skrev om Eneka Bygg AB

Jag fick kontakt med Ola på Eneka bygg genom en kollega som sa att de var bra. Jag hade en rötskada vid ett fönster som visade sig bero på fusk av tidigare entreprenör. Panel plockades ner, skadat trä byttes och panelen sattes tillbaka där en del fick bytas. Sedan målades panelen. Detta tog ca 2,5 dagar. Efter första kontakten kom de efter några veckor och färdigställde jobbet i snabb takt. Bra pris blev det också. Resultatet blev bra och jag fick förtroende för dem.

Svar från Eneka Bygg AB

Tackar, tackar för ditt betyg, Tomas! Från att vara en kontakts kontakt som behövde få ett fönster åtgärdat, blev vi snart människor inför varandra, där vi hyggligt snabbt och tillsammans förstod att fönstret inte ensamt stod skyldig till skadan. Hoppas vi nu att med, bl.a. vår insats, huset håller sig friskt för lång tid framöver. Det är i så fall helt din egna skarpsynta förtjänst. På dylika arbeten lämnar vi 10 års garanti, men vi hoppas på återseende före dess - och tillåter oss att hoppas det blir för vidare projekt, snarare än påbackning..: ) Tack igen, Tomas! /Eneka

Camilla E
Skrev om Eneka Bygg AB

Mycket bra byggfirma, noggranna och snabba samt prisvärda. Vi är supernöjda med allt jobb👍😄

Svar från Eneka Bygg AB

Roligt att ni blev nöjda, Camilla! Era tydliga önskemål, välvilliga grannar, och uppkomna inomhusarbeten passade oss som handsken. Under sådana förutsättningar vore det pinsamt att misslyckas... Hälsa! /Eneka

Jonas Thür Specialsnickerier
4.9/5 i betyg av 45 omdömen 4.9 av 45 omdömen

Niklas G
Skrev om Eneka Bygg AB

Kontaktade Eneka Bygg efter vad jag sett hur fint dom gjorde hos ett par nära vänner! Hos oss satte dom foder utomhus och hjälpe till att färdigställa ett garage invändigt! Resultatet vart kanon och snickerierna hittar jag inget son helst fel på! Kan helt klart rekommendera Eneka Bygg och jag kommer själv använda mig utav dom igen! Trevliga, kunniga och lyhörda!!

Svar från Eneka Bygg AB

Tack för rara ord, Niklas! Avseende nöjet att få agera hundrackare åt ett proffs som dig, låg det helt på vår sida..: ) Återkommer om räcket, vänligen! /Eneka

Jonny L
Skrev om Eneka Bygg AB

En av de mest positiva överraskningarna jag vart med om avseende byggjobb/renoveringar. Visste inget om Eneka innan jag anlitade dom för bygge av altan inklusive installation/bygga in Spa-bad. Proffsigt och enligt överenskommelse hela vägen från offert, avtalsskrivning, avvikelserapportering tills besiktning. Mina starkaste rekomendationer för dessa fantastiskt duktiga och serviceminded hantverkare. Ställer mer än gärna upp som referens via telefon eller om ni vill komma ut och titta på resultatet direkt på plats.

Svar från Eneka Bygg AB

Jonny! Från att initialt - och helt naturligt - vara ett oskrivet och lite trevande blad, fick vårt samarbete en rejäl skjuts så snart vi klubbat avtalet. Därefter kunde båda parter helt ägna sig åt vad vi gör bäst - lösning och utförande. Det löste sig riktigt bra! I kombination beställare, utförare och geologiska förutsättningar blev resultatet en altan man inte hittar någon annan stans, och som dessutom är grymt snygg! Vi tar åt oss en del av äran, men vill också tacka för allt du gjort för oss - under projektet och efteråt. På återhörande... /Eneka

Målabromma Entreprenad
4.7/5 i betyg av 175 omdömen 4.7 av 175 omdömen

Carina M
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi valde Eneka Bygg AB när vi behövde hjälp med att måla om villa fasaden. Från det första mötet när vi tog in offerter från olika företag så fick vi ett stort förtroende för företaget. De hjälpte oss att identifiera möjligheter och behov som vi inte hade tänkt på och det påverkade oss positivt i valet av entreprenör! Vi fick hjälp att byta ut de gamla hängrännorna som hade gjort sitt och fick brädorna i fasaden som behövde bytas ut uppmärkta. Vi hade en löpande dialog och hantverkarna var mycket yrkeskunniga. Vi rekommenderar...

Svar från Eneka Bygg AB

C & S! Va' kul att ni är så nöjda! Då är vi också det. Vi uppskattade också den löpande dialog vi hade under projektet, och att ni snyggt skötte den del av materialförsörjning ni själva valt att hålla i. Bra jobbat! Hoppas vi får samarbeta i fler projekt framöver! /Eneka

Malin P
Skrev om Eneka Bygg AB

Fick snabbt och lätt kontakt med företaget som höll på med annat arbete på gatan där jag bor.Taket på ett uthus behövde läggas om och ett ruttet parti i en husknut behövde sågas ur och ersättas med nytt virke. Jag fick snabbt hjälp och arbetet utfördes effektivt. Bra resultat.

Svar från Eneka Bygg AB

Fem Reco-pluppar - tack, malin! Vi uppskattar dig lika mycket, skall du veta! Känn dig alltid välkommen till oss! /Eneka

DM TAK
4.6/5 i betyg av 196 omdömen 4.6 av 196 omdömen
BadgeFourYears

Är helnöjd med det jobb dom utförde med takomläggningen i vår bostadsrättsförening

Mehmet G
Skrev om Eneka Bygg AB

Jag är nöjd med eneka bygg arbeta jag rekommenderar dom andra som har bygg dom har proffs jobb och rimlig be kostnad mvh mehmet

Svar från Eneka Bygg AB

Hej, Mehmet - tack för dina ord! Vi tycker också att din altan blev bra. Snart är det dags att ta tag i det andra. Hörs inom kort! /Eneka

Marie N
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi är väldigt nöjda med Eneka Bygg AB. Hantverkarna var punktliga, duktiga och trevliga. Och prisuppgift, bokning och fakturering sköttes snabbt och smidigt.

Svar från Eneka Bygg AB

Tackar för vänliga ord, Marie! Delar dem med grabbarna (japp - än är vi bara grabbar), och hoppas på fortsatta samarbeten. Å det vänligaste! /Eneka

Palma Bygg
4.8/5 i betyg av 436 omdömen 4.8 av 436 omdömen

Sten I
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka uppfyller alla krav vi har på en juste byggentreprenör. Bra jobb, trevligt bemötande och kvalitet i utförandet + håller tider. 😀 Sten & Marie

Svar från Eneka Bygg AB

Hej Sten & Marie, och tack! Ja, er fina lägenhet blev verkligen fin. Tur att ni inte var hemma när vi härjade... ...för annars hade vi nog inte hunnit inom den tid vi nu faktiskt gjorde jobbet på. Låt oss därför dela på äran att projektet blev färdigställt i (för)tid! :-) Vänligen! /Eneka

Karl Mårten K
Skrev om Eneka Bygg AB

Hjälp med att måla huset. Ett trevligt bemötande och rimligt pris. Mycket bra arbete av duktiga hantverkare. Jag kan med största nöje rekommendera Eneka Bygg AB för måleriarbete.

Svar från Eneka Bygg AB

Tack för generositeten att rekommendera oss, Karl Mårten! Vi vill givetvis att vår personal skall vara fackmannamässig, men värdesätter om de även har ett trevlig bemötande. Extra roligt om det också uppskattas av dig som kund. Tack igen! /Eneka

Entreprenadhuset
4.8/5 i betyg av 156 omdömen 4.8 av 156 omdömen

Anna Karin Ulrica A Anna Karin Ulrica A
Kristian E
Skrev om Eneka Bygg AB

Enenka bygg målade om vårt hus. Fint arbete som var klart tid.

Svar från Eneka Bygg AB

Tack, Christian - raka puckar i vanlig ordning! Efter att du tycktes ha valt oss efter att ha synat flera - och oss - ordentligt i sömmarna inför ditt projekt, var det en fjäder i hatten för oss att bara få resa ställningen intill din fasad. Det gläder oss att du blev nöjd, och hoppas du har fler projekt i framtiden. Då är vi redo, vänligen! /Eneka

Victor Ö
Skrev om Eneka Bygg AB

Jag kan enkelt rekommendera Eneka Bygg. Vi fick målning av fasad och lagning av puts utförd. De har ett proffsigt, vänligt och och korrekt bemötande samt lyhördhet vid problemlösningar, Vi kommer att anlita Eneka Bygg igen för arbete med renovering inomhus.

Svar från Eneka Bygg AB

Tack för din femma, Victor! Att vi målar fasader till klanderfritt resultat tar vi för givet, och en bedrift vi nog inte är ensamma om. Att få höra att vår personal dessutom är trevlig och lyhörd gläder oss stort i våra ambitioner. Det är så vill sticka ut - schysta jobb på ett schyst sätt, som du vill! Tack för generösa ord, och hoppas på fortsatt samarbete! /Eneka

Briljant Tak & Bygg Stockholm AB
4.7/5 i betyg av 119 omdömen 4.7 av 119 omdömen

Richard S
Skrev om Eneka Bygg AB

Bästa byggföretaget! Bra kommunikation och en vilja att alltid göra kunden nöjd!

Svar från Eneka Bygg AB

Richard! Två korta och glädjande meningar från dig säger allt, utom det att vi är ännu gladare att ha er som kund! Vi fortsätter gärna den inslagna linjen - korta puckar, och kompispass på bladet - för varje eventuellt uppdykande projekt på residens S. Hälsa di tu! /Eneka

Jonas S
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi valde att gå vidare med Eneka Bygg AB pga det seriösa intrycket de gav ihop med konkurrenskraftigt pris på offerten. Renoveringen bestod utav tillbyggnad av övervåning, takrenovering inkl tilläggsisolering, ny fasad inkl tilläggsisolering, tapetsering, målning med linoljefärg, tillverkning av fönster, golvvärme installation, avväxlingar av bärande väggar och mycket annat. Vi har haft den övergripande känslan av att de verkligen vill göra ett bra och seriöst jobb där kunden blir nöjd. Mer eller mindre allt har löst sig...

Svar från Eneka Bygg AB

Ch. & J. med Co! Ni och vi har verkligen gjort en resa tillsammans, där inte minst vi på Eneka har lärt oss massor. Massor. Ni har ett vackert hus, som ni har praktiska och estetiskt välunderbyggda planer för, och vi är jätteglada att ha varit med på ett bra stycke på dess väg mot fulländande. Utmaningarna har varit många - både för er och oss - och har nog krävt ett och annat djupt andetag, men vi är så glada att ha fått vara med. Om vi finge hade, vi gjort om resan igen. I alla fall om vi fick ta med vårt bagage...

Vikströms Bygg & Kakel AB
4.8/5 i betyg av 76 omdömen 4.8 av 76 omdömen

Sten I
Skrev om Eneka Bygg AB

Eneka Bygg AB tapetserade om hela vår lägenhet om 95m2 på Sjövikshöjden/Liljeholmskajen november 2016. . Vi är mycket nöjda med Enekas arbete. Allt har fungerat perfekt inklusive tidsplaner. Mycket trevlig och kompetent personal. De bästa rekommendationer från, Marie & Sten

Dinusha S
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi anlitade Eneka Bygg AB för att inreda vår vind och skapa en trappa. Innan vi träffade Eneka Bygg hade vi anlitat två företag som vi var missnöjda med så vi var väldigt försiktiga. Eneka Bygg startade som vi kom överens och redan första dag hade de hunnit göra så mycket som de andra företagen som vi tidigare anlitat hade tagit flera dagar för, så det var väldigt oväntat. Vi tänkte att dom kanske var effektiva i början och sen skulle det trappas ner men dom kom varje morgon och jobbade hela dagar. Vi var involverade...

Svar från Eneka Bygg AB

Tack för dina ord, S. Bra och konkreta idéer, tillsammans med en god dialog, är en god grund för ett lyckat resultat. Vi hann knappt tacka för att vi fick uppdraget, så det gör vi nu - TACK! Vi står beredda om ni har mer på lut, välkommen! /Eneka

VillaTakspecialisten
4.7/5 i betyg av 258 omdömen 4.7 av 258 omdömen

Joakim H
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi kikade runt en del innan vi bestämde oss för att låta detta företag måla och tapetsera hela vår lägenhet på 120kvm. De målade och lackade även trappan. Allt från början till slut har varit mycket bra. Utomordentligt bemötande, trevliga och proffsiga. Vi ändrade lite saker mitt i och det var inga problem, de var flexibla och fixade det. De föreslog även förbättringar och de hade ideér på hur vi skulle kunna göra saker, men lämnade det till oss att välja. De var mycket pålitliga och ordentliga. Kort och gott, vi kunde inte...

Svar från Eneka Bygg AB

Hej Caroline & Joakim! Vi tackar för uppskattande ord, och vill också passa på att säga att det var kul att jobba med er! Att ni hade modet att låta oss testa lite idéer (som ni med omarbetning anammade) gjorde arbetet än roligare. Självklart installerar vi gärna ert framtida kök. Tills dess: Må så väl! /Eneka

Farzad
Skrev om Eneka Bygg AB

Hej alla, jag valde Eneka Bygg AB för målning av mitt hus. Jag tog offerter av flera företag, fick bäst intryck av dessa. Nu i efterhand är jag väldigt nöjd med arbetet och kan konstatera att jag gjorde ett bra val. Arbetet gjordes noggrant och deras anställda var väldigt trevliga. Om jag i framtiden behöver målare kommer jag att utan tvekan ringa Eneka Bygg AB.

Svar från Eneka Bygg AB

Tack för dina ord, Farzad! Ett himla snyggt hus blev ännu snyggare - det måste vi hålla med om. Hoppas du också blev nöjd med de senare jobben. Hoppas på återhörande! /Eneka

Precision VVS & Byggteknik AB
4.8/5 i betyg av 41 omdömen 4.8 av 41 omdömen

Ксения В
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi är väldigt nöjda med Kirills professionella jobb. Kirill satte upp 2 stora vägglampor och gjort all el arbete. Mycket trevlig person också! Tack!

Svar från Eneka Bygg AB

Tack! Vad roligt att Kirill fick full pott av er! Det är framfört till honom. Risken att han blir odrägligt mallig får vi ta..: )

Naufal A
Skrev om Eneka Bygg AB

Vi anlitade Eneka Bygg för renovering av vår tvättstuga. Det innebär snickerijobb, plattsättning, måleri, el och vvs. När allt var klart i tid och blev till och med lite billigare än sagt från början, bestämde vi oss att anlita dem vid ytterligare två arbeten: att lägga nytt parkettgolv och trapprenovering. Offerten och slutnotan landade i princip på öret. Kom i tid och höll mig informerad löpande om ombyggnationen. Även denna gången har de levererat hög kvalité till bra pris. Jag gillar deras arbetsledare Kirill (Byggbranchens...

Svar från Eneka Bygg AB

Tack för vänliga ord, Nuafal A! Ja, vår Kirill är nog lite av byggsvängens "Steve Jobs", I vart fall en fin jämförelse! Hoppas att kunna se fram emot vidare samarbeten! /Eneka

JCS Company AB
4.9/5 i betyg av 90 omdömen 4.9 av 90 omdömen