Alla kategorier Hårvård

Hårvård

Blond, brunett eller rödhårig? Det spelar ingen roll vilken hårfärg man har, alla har vi en mer eller mindre speciell relation till vårt hår. Vissa vill ha ett hår de kan styla medan andra vill kunna stiga upp på morgonen och gå till jobbet utan att slösa tid på håret.

Det finns många rekommendationer på hur ofta man bör klippa håret, vissa klipper sig var tredje vecka medan andra klipper sig var tredje månad. Oavsett hur man vill ha sitt hår måste man förr eller senare vända sig till en person som vet hur man hanterar en sax. Det kan vara en kompis eller en salong, det viktiga är att man har en frisör man kan lita på och som tillgodoser ens önskemål. Många gånger väljer man att gå till en salong man hört om från någon vän eller familjemedlem, vissa gånger blir det bra, andra inte. Alla har vi olika önskemål när det kommer till vårt hår och vårt besök hos frisören. I Sverige finns det över 22 000 frisörsalonger och i snitt spenderar vi 700 kronor per besök hos frisören. Här på Reco.se kan du läsa om tidigare kunders erfarenheter hos frisörer i just ditt område. På så sätt hoppas vi kunna hjälpa dig så att du enkelt kan välja en salong som passar dig och ditt hår.

Frisörlicensen

Under 2016 kommer det lanseras en frisörlicens i Sverige. Frisörföretagarna, Handels, KTF och SFLF står bakom certifieringen. Bakgrunden till certifieringen beror på att det fram till idag har varit okej för vem som helst att kalla sig frisör och öppna en salong. Certifieringen kommer att bygga på branschens nuvarande system för yrkesprov och yrkesbevis. Licensen kommer att utfärdas i form av ett körkort med bild, namn och ett licensnummer. Det kommer även framgå vilken typ av behörighet frisören besitter.

• A - Godkänt delprov
  • B - Gesällbrev
  • C - Mästarbrev
  • D - Seriöst företagande
  • E - Yrkeslärare
Läs mer »

Frisör

I Sverige finns det idag över 22 000 frisörer, och i snitt lägger vi cirka 700 kronor per besök, så blir man nöjd är det en värdefull investering som leder till bättre självkänsla och ökat självförtroende. Alla värdesätter vi olika saker när vi är hos frisören, för att undvika missöden kan det därför vara en bra idé att göra lite research för att hitta en salong som passar dig. De flesta frågar runt bland vänner och bekanta för att ta del av deras erfarenheter medan andra testar olika frisörer för att till slut bli nöjda. Idag finns det mer effektiva sätt att hitta en frisör som matchar dina önskemål, här på Reco.se kan du ta del av tusentals tidigare kunders individuella erfarenheter samt deras samlade betyg. Här kan du bläddra bland alla frisörer för att hitta den som passar dig! Lycka till!
Visa alla frisörer

Hårförlängning

Att kunna variera mellan kort och långt hår är för många en värdefull möjlighet. Du som många andra drömmer kanske om att ha det där sagolika hårsvallet en period för att sen gå tillbaka till ditt normala lite kortare, kaxigare hår.
Visa alla företag inom hårförlängning

Topp 25 företag inom hårvård

Strandsalongen

Sickla Strand 66, Nacka
    Strandsalongen i Sickla, Nacka, har en hög yrkeskompetens efter sina 28 år i branschen med ett fokus på miljömedvetenhet och givetvis nöjda återkommande kunder. Välkomna!
    Gunilla Å
    Gunilla Å: Jag har inte Lisa som frisör jag går hos Lize men vad jag hört och sett så är Lisa en mycket duktig och uppskattad frisö...

Salong Majo

Frejgatan 12, Stockholm
    Salong Majo erbjuder helhetslösningar för hela familjen med färgning, klippning, make-up, fransförlängning, trimning av skägg och mycket mera!
    Alexandra D
    Alexandra D: Liza har stor talang! Har varit super nöjd med varje besök. Finaste ballayage någonsin.

Salong Wauge

Jakobsbergsplatsen 1 A, Västerås
    Välkommen till Salong Wague, en skönhetssalong där du hittar frisörer, sjuksköterska, massageterapeut, fransstylist och nagelterapeut. Här kan du njuta av flera behandlingar samt mängder av charmiga i...
    Maria N
    Maria N: Proffsigt bemötande. Emelie är noggrann, ger tips och råd om nya frisyrer.

Deevi Sthlm

Bondegatan 16, Stockholm
    Deevi Sthlm är en moden frisersalong på Södermalm vars frisörer har yttersta kompetens för att kunderna ska vara i trygga händer med bästa möjliga behandling!
    Malin R
    Malin R: Trevligare och duktigare frisör ska man leta länge efter. Matilda uppfyller alla önskemål, är behagelig och lyhörd. Efte...

BangerHead Studio

Humlegårdsgatan 14, Stockholm
    Bangerhead Studio i Stockholm har erfarna frisörer med hög servicekänsla och kompetens för att ge sina kunder toppresultat. Salongen erbjuder även hudvårdsbehandlingar.
    Malin N
    Malin N: Mycket trevlig, personlig och kunnig frisör.

Salong Complete

Östermälarstrands allé 144, Västerås
    Varmt välkommen till Salong Complete i Västerås. Här tar vi hand om dig och ger ditt hår den uppskattning det förtjänar!
    Annamaria K
    Annamaria K: Bra bemötande och kunnig personal.

Folk Stockholm

Birger Jarlsgatan 55, Stockholm
    Välkommen till Folk - en professionell och modern salong i centrala Stockholm. Boka tid för din nya look på hemsidan eller ring 08-208024 idag!
    Maria T
    Maria T: Proffsiga frisörer! Som kund går man därifrån nöjd.

W Lounge

Rådmansgatan 50, Stockholm
    Välkomna till W Lounge mitt i Stockholm. Salongen erbjuder lyxig salongskänsla med hög kompetens hos frisörerna och lyhördhet för kundernas önskemål. Välkomna!
    Katarina B
    Katarina B: Alltid sjukt nöjd när bästa Cissi L har färgat och klippt.

Fåfäng Sthlm

Skeppargatan 27, Stockholm
    Trendig salong på Östermalm med trevliga och välutbildade frisörer som erbjuder allt inom hårvård samt make up och hårförlängning. Fåfäng Sthlm gör Sverige lite snyggare!
    Tess
    Tess: En av stans bästa salonger! Med fantastisk ägare och frisörer, här finns kunskap om vad man än önskar göra med sitt hår!

Cardell Hair Lounge

Grev Turegatan 23, Stockholm
    Kom in till trendiga Cardell Hair Lounge på Östermalm och gör dig fin i håret. Få toppservice med de bästa hårvårdsprodukterna och ett resultat att vara nöjd med!
    Helen T
    Helen T: Alltid trevligt bemötande! Och självklart duktiga frisörer

Nown

STORGATAN 25, Stockholm
    Nown på Östermalm är en vacker salong med professionell personal och hårprodukter med fokus på hållbarhet och ekologi. Utöver ordinarie tjänster erbjuds även hårförlängning och Opalexbehandling.
    Emma V
    Emma V: mathilda som klippte mig gjorde ett fantastiskt bra jobb. trevlig tjej också för den delen.

Lindas Hårstudio

Rindögatan 28, Stockholm
    Lindas Hårstudio är en hemtrevlig och ljus salong på Östermalm som erbjuder klippning, färgning, hårförlängning med äkta hår, samt håruppsättningar med mera. Drop in eller välkommen att boka tid!
    Gustav
    Gustav: Jag har klippt mig många år hos Linda. Trots att jag själv har flyttat ut från staden så har jag valt att åka till Linda...

Klippcenter

Södra Larmgatan 8, Göteborg
    Krister U
    Krister U: Bra salong, härlig service, bra kunnig frisör Ayo. Alltid nöjd efter besöket! Ayo is the man!

4 Huvudverk

Västmannagatan 49, Stockholm
    På Salong 4 Huvudverk erbjuds både skönhetsbehandlingar och frisering av utbildad personal. Det är salongen för dig med höga krav på resultat, service och trivsel!
    Marie-Louise G
    Marie-Louise G: Jag blir alltid nöjd. Klipper och färgar bra. Mycket trevlig.

Frisörerna på Kruuse / Co

Sibyllegatan 33, Stockholm
    Angelina B
    Angelina B: Bästa frisören! helt klart fem stjärnor.

Kameleonten

Odengatan 23, Stockholm
    Salong Kamelonten på Östermalm har frisörerna som sätter vardagslyx på kartan. Professionell service, exceptionella produkter och hög kompetens!
    Marieta G
    Marieta G: Det var en hemsk upplevelse , aldrig mer dit

25 Kvadrat

Regeringsgatan 95, Stockholm
    25 kvadrat -- En mysig frisörsalong med personligt bemötande beläget mitt i stan, redo att uppfylla kundernas önskemål.
    Johan W
    Johan W: Grymt nöjd efter varje besök, 5 av familjens medlemmar är kunder

Vandi Stockholm

LÅNGHOLMSGATAN 11, Stockholm
    Annika K
    Annika K: Mycket bra! Kunnig, erfaren och lyhörd. Trevligt bemötande.

All:Tid Salong

Engelbrektsgatan 59, Göteborg
    Hos oss på All:Tid tar vi oss verkligen tid! Att göra dig nöjd och glad är vårt stora mål. Vi erbjuder en rad skönhetsbehandlingar på salongen i Göteborg och i Jönköping kan du både bli snygg i håret ...
    Lars T
    Lars T: Trevlig personal och bra på att klippa

Hos Marie

Älvsjövägen 2, Älvsjö
    Varmt välkommen till Hos Marie, du hittar oss i Älvsjö där vi tillsammans med våra partners är specialiserade på hår och hårvårdsprodukter. I en härlig och trendig hemma-miljö ser vi fram emot att få ...
    Charlotte G
    Charlotte G: Mycket bra! Fin service. Noggrant arbete.

Monas Klippotek

Ulvsundavägen 10, Bromma
    Monas Klippotek i Bromma erbjuder helhetslösningar med allt från hårvård, styling och skönhet. Professionell personal med mångårig kunskap och hög service känsla.
    Eva J
    Eva J: Blir alltid lika nöjd med klippningar. Trevligt bemötande i skön och avslappnad miljö. Rekommenderas varmt.

Eleven Store

Karlbergsvägen 37, Stockholm
    Eleven frisersalong är centralt beläget i Stockholm city, Vasastan. Professionell frisör med hög servicenivå för att kunderna ska lämna salongen med en fantastisk känsla. Välkommen att boka tid!
    Maggie M
    Maggie M: Jag älskar att klippa mig hos Fredrik. Han är alltid så noggrann, omtänksam och vänlig.

Frisör Martina Segerstedt

Torsgatan 1, Stockholm
    Lyhörd och kompetent frisör med stor passion för sitt yrke, specialiserad på löshår från Hairtalk. Inhyrd hos Clipp-er vid Norra Bantorget i Stockholm. Välkomna!
    Gunn-britt F
    Gunn-britt F: Duktig och trevlig frisör. Andra gången idag. Supernöjd! 😀

People Frisersalong

Brunnsgatan 4, Stockholm
    People - en frisersalong på Brunnsgatan 4 i Stockholm
    Amelie H
    Amelie H: Bra service och MYCKET noggranna!

Studio Sweet

Husargatan 11, Göteborg
    Studio Sweet i Göteborg erbjuder frisörtjänster, hårförlängning, ögonfransförlängning, fiskpedikyr, barbering med mera.
    Liza M
    Liza M: En mycket erfaren, professionell och trevlig frisör! Jag ser fram emot nästa gång jag ska klippa mig.