Alla kategorier Hårvård

Hårvård

Blond, brunett eller rödhårig? Det spelar ingen roll vilken hårfärg man har, alla har vi en mer eller mindre speciell relation till vårt hår. Vissa vill ha ett hår de kan styla medan andra vill kunna stiga upp på morgonen och gå till jobbet utan att slösa tid på håret.

Det finns många rekommendationer på hur ofta man bör klippa håret, vissa klipper sig var tredje vecka medan andra klipper sig var tredje månad. Oavsett hur man vill ha sitt hår måste man förr eller senare vända sig till en person som vet hur man hanterar en sax. Det kan vara en kompis eller en salong, det viktiga är att man har en frisör man kan lita på och som tillgodoser ens önskemål. Många gånger väljer man att gå till en salong man hört om från någon vän eller familjemedlem, vissa gånger blir det bra, andra inte. Alla har vi olika önskemål när det kommer till vårt hår och vårt besök hos frisören. I Sverige finns det över 22 000 frisörsalonger och i snitt spenderar vi 700 kronor per besök hos frisören. Här på Reco.se kan du läsa om tidigare kunders erfarenheter hos frisörer i just ditt område. På så sätt hoppas vi kunna hjälpa dig så att du enkelt kan välja en salong som passar dig och ditt hår.

Frisörlicensen

Under 2016 kommer det lanseras en frisörlicens i Sverige. Frisörföretagarna, Handels, KTF och SFLF står bakom certifieringen. Bakgrunden till certifieringen beror på att det fram till idag har varit okej för vem som helst att kalla sig frisör och öppna en salong. Certifieringen kommer att bygga på branschens nuvarande system för yrkesprov och yrkesbevis. Licensen kommer att utfärdas i form av ett körkort med bild, namn och ett licensnummer. Det kommer även framgå vilken typ av behörighet frisören besitter.

• A - Godkänt delprov
  • B - Gesällbrev
  • C - Mästarbrev
  • D - Seriöst företagande
  • E - Yrkeslärare
Läs mer »

Frisör

I Sverige finns det idag över 22 000 frisörer, och i snitt lägger vi cirka 700 kronor per besök, så blir man nöjd är det en värdefull investering som leder till bättre självkänsla och ökat självförtroende. Alla värdesätter vi olika saker när vi är hos frisören, för att undvika missöden kan det därför vara en bra idé att göra lite research för att hitta en salong som passar dig. De flesta frågar runt bland vänner och bekanta för att ta del av deras erfarenheter medan andra testar olika frisörer för att till slut bli nöjda. Idag finns det mer effektiva sätt att hitta en frisör som matchar dina önskemål, här på Reco.se kan du ta del av tusentals tidigare kunders individuella erfarenheter samt deras samlade betyg. Här kan du bläddra bland alla frisörer för att hitta den som passar dig! Lycka till!
Visa alla frisörer

Hårförlängning

Att kunna variera mellan kort och långt hår är för många en värdefull möjlighet. Du som många andra drömmer kanske om att ha det där sagolika hårsvallet en period för att sen gå tillbaka till ditt normala lite kortare, kaxigare hår.
Visa alla företag inom hårförlängning

Topp 25 företag inom hårvård

surebabyyes

Bergsundsstrand 34, Stockholm
    Vi är ett gäng kreativa frisörer som vill se rätt frisyr på ditt huvud. Boka en kostnadsfri konsultation för att få tips och idéer eller boka en tid för klippning direkt!
    Marika D
    Marika D: Första riktiga frisören jag vågat gå till sen jag som tonåring blev klippt i örat och fick höra att tjejer inte ska ha "...

Studio 81

Fatburs Brunnsgata 29, Stockholm
    Välkommen till oss på Studio 81! Vi är en frisörsalong med breda kunskaper och lång erfarenhet inom hår och hårvård.
    Natanael S
    Natanael S: Köpte en vanlig herrklippning och fick ett bra bemötande trots att jag var sista kund. Stor omsorg och noggrannhet lades...

Klippa

Gottskärsvägen 150 c, Onsala
    Fredrik S
    Fredrik S: Alltid trevlig, glad och professionell personal som gör sitt allra bästa för kunderna!

Ekman Hair

Nybrogatan 51, Stockholm
    Välkommen till Ekman Hair! Vi erbjuder en unik salongsmiljö med det där lilla extra. Till våra frisörer är alla välkomna.
    Adam B
    Adam B: En frisör med stor förmåga och en vilja att anpassa resultatet till den han klipper.

Toni&Guy

Hornsgatan 5, Stockholm
    Välkommen till Toni&Guy! Här hittar du en frisörsalong som erbjuder både behandlingar och utbildningar - alltid av högsta kvalitet.
    Malin T
    Malin T: Trevligt bemötande, man känner dig välkommen och klippning blir alltid bra. Tack!

Noir Sthlm

Regeringsgatan 80, Stockholm
    Miki L
    Miki L: Jag har bott i New York, London, Tel Aviv och Köpenhamn. Noir har två av de bästa frisörer jag någonsin träffat, Maggie ...

Cardell Hair Lounge

Grev Turegatan 23, Stockholm
    Kom in till trendiga Cardell Hair Lounge på Östermalm och gör dig fin i håret. Få toppservice med de bästa hårvårdsprodukterna och ett resultat att vara nöjd med!
    Catharina A
    Catharina A: Jag fick ett mycket engagerat och professionellt bemötande där frisören förmedlade förslag på frisyr och färgsättning p...

ScissorHands

Norra Agnegatan 41, Stockholm
    Vill du gå till en frisör som faktiskt lyssnar på vad du tycker. Kom till oss på Scissorhands!
    Anna K
    Anna K: Väldigt härlig och duktig! Har varit supernöjd båda gångerna, rimliga priser och kommer garanterat fortsätta gå hos he...

Strandsalongen

Sickla Strand 66, Nacka
    Strandsalongen i Sickla, Nacka, har en hög yrkeskompetens efter sina 28 år i branschen med ett fokus på miljömedvetenhet och givetvis nöjda återkommande kunder. Välkomna!
    Yvonne B
    Yvonne B: Jag blir alltid bra bemött på strandsalongen. Det är alltid glad och trevlig personal även de frisörer som jag inte h...

Hos Marie

Älvsjövägen 2, Älvsjö
    Varmt välkommen till Hos Marie, du hittar oss i Älvsjö där vi tillsammans med våra partners är specialiserade på hår och hårvårdsprodukter. I en härlig och trendig hemma-miljö ser vi fram emot att få ...
    Tove B
    Tove B: Jag har klippt mig flera gånger hos ”Hos Marie” och jag är mycket nöjd med både bemötandet och klippningen. Jag har allt...

WAU

Jakobsbergsplatsen 1 A, Västerås
    Välkommen till Salong Wague, en skönhetssalong där du hittar frisörer, sjuksköterska, massageterapeut, fransstylist och nagelterapeut. Här kan du njuta av flera behandlingar samt mängder av charmiga i...
    Jenny B
    Jenny B: Mycket bra. Trevlig och lättsam. Blekte, färgade och klippte. Lite minus på att det gör ont när hon har gummihandskar ...

Bobby´s Hårstudio

Humlegårdsgatan 11, Stockholm
    Välkommen till Bobby’s hårstudio! Vi är en av Stockholms mest eftertraktade frisörsalonger och ligger alltid i framkant. Hit är alla välkomna.
    Izabella L
    Izabella L: Galet bra på det han gör. Vet exakt hur man ska klippa och fixa med hår. blir alltid lika nöjd varje gång 😊

Salong MAJO

Frejgatan 12, Stockholm
    Salong Majo erbjuder helhetslösningar för hela familjen med färgning, klippning, make-up, fransförlängning, trimning av skägg och mycket mera!
    Maritha H
    Maritha H: Jag klipper mig hos Marika och det blir alltid jättebra. Hon är lyhörd och proffsig.

Sandvik / Domeij

Torsgatan 51, Stockholm
    Välkommen till vår mysiga salong! Vi är två lyhörda och välutbildade frisörer som älskar att jobba med hår och skapa frisyrer som passar just dig!
    Anna U
    Anna U: Mycket bra bemötande. Alltid otroligt nöjd med klippningen!!!!

MOMENT Signalfabriken

Sundbybergs Torg 3, Sundbyberg
    Hos oss på Moment Signalfabriken får du en hudvårdssalong, frisörsalong och butik i ett. Vår dröm är att ge dig en oförglömlig stund hos oss. Välkommen!
    Camilla B
    Camilla B: Kommer in i välkomnande lokal, varmt mottagen av personal och min frisör. Lämnar MOMENT vacker som en dag, leende på lä...

Mohair

Skytteholmsvägen 47, Solna
    Välkommen till Mohair! Kom förbi oss för en proffsig frisörbehandling och en god fika. Här får du kvalitet.
    Carina H
    Carina H: Jättebra. Trevlig personal. Trevligt med gitt kaffe. Trevligt med bubbel mm

Kameleonten

Odengatan 23, Stockholm
    Salong Kamelonten på Östermalm har frisörerna som sätter vardagslyx på kartan. Professionell service, exceptionella produkter och hög kompetens!
    Evelyn D
    Evelyn D: Aldrig träffat en bättre frisör än Jannice, rekommenderas starkt!

Studio Golden Bangs

Ekelundsgatan 9, Göteborg
    Välkommen till Studio Golden Bangs! Vi ser varje kund som en VIP-kund och utför allt från klippning och färgning till Olaplexbehandling, löshår eller fixar fransar och bryn.
    Bille R
    Bille R: Jag hade bokat tid för klipp och kreativ färg. Jag blev, som alltid, väldigt trevligt bemött och kände verkligen att j...

Nown

STORGATAN 25, Stockholm
    Nown på Östermalm är en vacker salong med professionell personal och hårprodukter med fokus på hållbarhet och ekologi. Utöver ordinarie tjänster erbjuds även hårförlängning och Opalexbehandling.
    Beata U
    Beata U: Härligt välkomnande lokal, personligt, topp frisörer av yppersta klass. Bra produkter. Favoritställe.

Deevi Sthlm

Bondegatan 16, Stockholm
    Deevi Sthlm är en moden frisersalong på Södermalm vars frisörer har yttersta kompetens för att kunderna ska vara i trygga händer med bästa möjliga behandling!
    Helena L
    Helena L: Bästa frisören jag haft! Lyhörd och extremt kunnig! Har inte varit missnöjd efter ett enda av alla mina besök!

MOMENT Äppelviken

Västerled 4, Bromma
    Välkommen till Moment Äppelviken! Vi driver en frisörsalong, skönhetssalong och butik i ett. Vårt mål är att du ska få en alldeles speciell stund hos oss.
    Lisbeth R
    Lisbeth R: Hej min frisör Anni som arbetar i Sundbyberg blev sjuk och jag fick snabbt en tid i äppelviken. Mycket positivt ! För mi...

Salong Charu

Brantingsgatan 35, Stockholm
    Salong Charu ligger på Gärdet, Östermalm och består av två frisörer med många års erfarenhet. Olaplexbehandling, håruppsättning, klippning och färgning är ett urval av våra tjänster. Välkommen!
    Johanna T
    Johanna T: Jag är väldigt rädd om mitt hår och har många gånger blivit dålig bemött av olika salonger. Men denna är helt fantastisk...

Oss Hår och Skönhetssalong

Västra Hamngatan 13A, Göteborg
    Vi hjälper din skönhet på traven, inifrån och ut! Välkommen till Oss!
    Jonas E
    Jonas E: kan starkt rekommendera Oss salong, de är väldigt duktiga och man känner sig alltid välkommen👍

Studio Levels

Kungsholmsgatan 17, Stockholm
    Träning och skönhet går hand i hand. Låt oss därför presentera Studio Levels. En perfekt kombination av dessa två.
    Engla S
    Engla S: Klipper och slingar mig hos bästa Nina. Blir alltid supernöjd! Nina är jätteduktig.

Hair International

Siroccogatan 4, Nacka
    Clara T
    Clara T: Mkt bra och trevlig frisör och jag blev supersnygg ! Vilket lyft! Klippning färg och styling! Super!!