Alla kategorier Hårvård

Hårvård

Blond, brunett eller rödhårig? Det spelar ingen roll vilken hårfärg man har, alla har vi en mer eller mindre speciell relation till vårt hår. Vissa vill ha ett hår de kan styla medan andra vill kunna stiga upp på morgonen och gå till jobbet utan att slösa tid på håret.

Det finns många rekommendationer på hur ofta man bör klippa håret, vissa klipper sig var tredje vecka medan andra klipper sig var tredje månad. Oavsett hur man vill ha sitt hår måste man förr eller senare vända sig till en person som vet hur man hanterar en sax. Det kan vara en kompis eller en salong, det viktiga är att man har en frisör man kan lita på och som tillgodoser ens önskemål. Många gånger väljer man att gå till en salong man hört om från någon vän eller familjemedlem, vissa gånger blir det bra, andra inte. Alla har vi olika önskemål när det kommer till vårt hår och vårt besök hos frisören. I Sverige finns det över 22 000 frisörsalonger och i snitt spenderar vi 700 kronor per besök hos frisören. Här på Reco.se kan du läsa om tidigare kunders erfarenheter hos frisörer i just ditt område. På så sätt hoppas vi kunna hjälpa dig så att du enkelt kan välja en salong som passar dig och ditt hår.

Frisörlicensen

Under 2016 kommer det lanseras en frisörlicens i Sverige. Frisörföretagarna, Handels, KTF och SFLF står bakom certifieringen. Bakgrunden till certifieringen beror på att det fram till idag har varit okej för vem som helst att kalla sig frisör och öppna en salong. Certifieringen kommer att bygga på branschens nuvarande system för yrkesprov och yrkesbevis. Licensen kommer att utfärdas i form av ett körkort med bild, namn och ett licensnummer. Det kommer även framgå vilken typ av behörighet frisören besitter.

• A - Godkänt delprov
  • B - Gesällbrev
  • C - Mästarbrev
  • D - Seriöst företagande
  • E - Yrkeslärare
Läs mer »

Frisör

I Sverige finns det idag över 22 000 frisörer, och i snitt lägger vi cirka 700 kronor per besök, så blir man nöjd är det en värdefull investering som leder till bättre självkänsla och ökat självförtroende. Alla värdesätter vi olika saker när vi är hos frisören, för att undvika missöden kan det därför vara en bra idé att göra lite research för att hitta en salong som passar dig. De flesta frågar runt bland vänner och bekanta för att ta del av deras erfarenheter medan andra testar olika frisörer för att till slut bli nöjda. Idag finns det mer effektiva sätt att hitta en frisör som matchar dina önskemål, här på Reco.se kan du ta del av tusentals tidigare kunders individuella erfarenheter samt deras samlade betyg. Här kan du bläddra bland alla frisörer för att hitta den som passar dig! Lycka till!
Visa alla frisörer

Hårförlängning

Att kunna variera mellan kort och långt hår är för många en värdefull möjlighet. Du som många andra drömmer kanske om att ha det där sagolika hårsvallet en period för att sen gå tillbaka till ditt normala lite kortare, kaxigare hår.
Visa alla företag inom hårförlängning

Topp 25 företag inom hårvård

surebabyyes

Bergsundsstrand 34, Stockholm
    Vi är ett gäng kreativa frisörer som vill se rätt frisyr på ditt huvud. Boka en kostnadsfri konsultation för att få tips och idéer eller boka en tid för klippning direkt!
    Lovisa
    Lovisa: Så coola frisyrer, blir alltid nöjd!

Studio 81

Östgötagatan 81, Stockholm
    Välkommen till oss på Studio 81! Vi är en frisörsalong med breda kunskaper och lång erfarenhet inom hår och hårvård.
    Marie T
    Marie T: Professionellt bemötande, trevlig personal som jag upplevde lyhörd för mina önskemål, snygg klippning.

Salong Majo

Frejgatan 12, Stockholm
    Salong Majo erbjuder helhetslösningar för hela familjen med färgning, klippning, make-up, fransförlängning, trimning av skägg och mycket mera!
    Therese P
    Therese P: Alltid så nöjda. Så noga och duktigt! Hälsningar en mkt nöjd kund

Hope by Lena

Hantverkargatan 34, Stockholm
    Centralt belägen på Kungsholmen finner du vår personliga och kreativa salong. Vi erbjuder ett brett utbud av hårvårdsbehandlingar och sätter dig och dina önskemål i fokus. Välkommen till Hope by Lena!
    Inger N
    Inger N: Är branschkunnig både vad gäller klippning och färgning. Noggrann. Vänlig och positiv

Klippa

Gottskärsvägen 150 c, Onsala
    Välkommen till Klippa och våra duktiga frisörer! Vi finns i Onsala, Askim och Torslanda och tar hand om ditt hår med mycket förnuft och känsla.
    Beatrice C
    Beatrice C: Åsa är bäst - alla kategorier😘

Salong Wauge

Jakobsbergsplatsen 1 A, Västerås
    Välkommen till Salong Wague, en skönhetssalong där du hittar frisörer, sjuksköterska, massageterapeut, fransstylist och nagelterapeut. Här kan du njuta av flera behandlingar samt mängder av charmiga i...
    Susanne E
    Susanne E: Hej! Gjort både lash lift o ögonfransförlängning med singelfransar hos Moa! Mkt sympatisk, lyhörd för kunden och mycket...

Grieco Ericsson Hair Couture

Riddargatan 19, Stockholm
    Hos oss får du en paus från vardagen i en avslappnad miljö, med det där lilla extra som ger en riktigt drömlik känsla. Vi ger dig högsta kvalitet och service under ditt besök. Välkommen!
    Josefin K
    Josefin K: Den absolut bästa salongen och den enda jag gått tillbaka till i snart 6 år. Proffsigt, lyxigt och Carley är underbar på...

Hos Marie

Älvsjövägen 2, Älvsjö
    Varmt välkommen till Hos Marie, du hittar oss i Älvsjö där vi tillsammans med våra partners är specialiserade på hår och hårvårdsprodukter. I en härlig och trendig hemma-miljö ser vi fram emot att få ...
    Rebecca Z
    Rebecca Z: De som jobbar är jätte snälla och har gett mig råd om hur min hår blir lent av kokosolja

Bobby´s Hårstudio

Humlegårdsgatan 11, Stockholm
    Välkommen till Bobby’s hårstudio! Vi är en av Stockholms mest eftertraktade frisörsalonger och ligger alltid i framkant. Hit är alla välkomna.
    Carlos I
    Carlos I: Bobby superhair - Riktigt bra produkt som jag använder med jämna mellanrum för att hålla hår och naglar välnärda. Reko...

Strandsalongen

Sickla Strand 66, Nacka
    Strandsalongen i Sickla, Nacka, har en hög yrkeskompetens efter sina 28 år i branschen med ett fokus på miljömedvetenhet och givetvis nöjda återkommande kunder. Välkomna!
    Annette G
    Annette G: Har alltid varit supernöjd när jag gått därifrån . Trevlig personal

Toni&Guy

Hornsgatan 5, Stockholm
    Välkommen till Toni&Guy! Här hittar du en frisörsalong som erbjuder både behandlingar och utbildningar - alltid av högsta kvalitet.
    Astrid Y
    Astrid Y: På Toni&Guy brukar jag gå och klippa mig. Jag upplever att frisörerna är väldigt tillmötesgående och alltid förstår mina...

Sandvik / Domeij

Torsgatan 51, Stockholm
    Välkommen till vår mysiga salong! Vi är två lyhörda och välutbildade frisörer som älskar att jobba med hår och skapa frisyrer som passar just dig!
    Elin K
    Elin K: Fantastisk service! Jag går hos Emma som har gjort allt från färg och klipp till min bröllopsfrisyr. Superproffsig!

Hair International

Siroccogatan 4, Nacka
    Varmt välkommen till Hair International, vi har något för alla! Damklippning, herrklippning och barnklippning. Hos oss har du möjligheten att välja mellan både klassiska och trendiga frisyrer!
    Clara T
    Clara T: Mkt bra och trevlig frisör och jag blev supersnygg ! Vilket lyft! Klippning färg och styling! Super!!

Noir Sthlm

Regeringsgatan 80, Stockholm
    Noir Stockholm – Vi stylar, formar och skapar med hår.
    Julia B
    Julia B: Har gått till Noir i Göteborg sen salongen öppnade i Kicks femman. Både färgar och klipper mitt hår där och är otroligt ...

Samy´s Barbershop

Solnavägen 98, Solna
    Välkommen till Samy's Barbershop - en barberare och skönhetssalong för män!
    Armin P
    Armin P: Alltid lika bra klippning (lika bra både hår och skägg). Grym service =)

All:Tid Salong

Barnarpsgatan 28, Jönköping
    Inger L
    Inger L: Personligt bemötande och proffisionell klippning gav ett mycket bra resultat.

Cardell Hair Lounge

Grev Turegatan 23, Stockholm
    Kom in till trendiga Cardell Hair Lounge på Östermalm och gör dig fin i håret. Få toppservice med de bästa hårvårdsprodukterna och ett resultat att vara nöjd med!
    Martin A
    Martin A: Väldigt bra, klippningen blir alltid bra och personalen är trevlig och kunnig.

Oss Hår och Skönhetssalong

Västra Hamngatan 13A, Göteborg
    Vi hjälper din skönhet på traven, inifrån och ut! Välkommen till Oss!
    Jenna E
    Jenna E: Eleven Rebecca är så duktig! Jag är så nöjd med mina slingor och klippning! Tusen tack!

Mohair

Skytteholmsvägen 47, Solna
    Välkommen till Mohair! Kom förbi oss för en proffsig frisörbehandling och en god fika. Här får du kvalitet.
    Maija K
    Maija K: Positiv upplevelse redan när man bokar tiden. Min frissa Marlene gör underverk med mitt hår. Hela besöket är lugnt, skön...

Mandy Medical

Studievägen 10, Sollentuna
    Välkommen till en skönhetssalong där du blir ompysslad från topp till tå vid ett och samma tillfälle!
    Ulla L
    Ulla L: Trevlig o kunnig personal! -/nöjd kund

Kameleonten

Odengatan 23, Stockholm
    Salong Kamelonten på Östermalm har frisörerna som sätter vardagslyx på kartan. Professionell service, exceptionella produkter och hög kompetens!
    Axelina K
    Axelina K: Jag har gått hos Angelica i många år och hon vet alltid vad jag vill ha även när jag själv inte vet. Superduktig frisör ...

Nown

STORGATAN 25, Stockholm
    Nown på Östermalm är en vacker salong med professionell personal och hårprodukter med fokus på hållbarhet och ekologi. Utöver ordinarie tjänster erbjuds även hårförlängning och Opalexbehandling.
    Beata U
    Beata U: Härligt välkomnande lokal, personligt, topp frisörer av yppersta klass. Bra produkter. Favoritställe.

BangerHead Studio

Humlegårdsgatan 14, Stockholm
    Bangerhead Studio i Stockholm har erfarna frisörer med hög servicekänsla och kompetens för att ge sina kunder toppresultat. Salongen erbjuder även hudvårdsbehandlingar.
    A
    A: Exceptionellt!! Blev klippt i går av Elin Johansson och det var kvalité rakt igenom från topp till tå. Duktig både med m...

Otium

Nordenskiöldsgatan 7A, Göteborg
    Välkommen till oss på Otium! Vi är en frisörsalong mitt i Göteborg som erbjuder det mesta inom hår och hårvård. Boka gärna tid direkt på vår hemsida.
    Hanna E
    Hanna E: Therese är verkligen bästa frisören! Rekommenderas tusen gånger om!

Studio Golden Bangs

Ekelundsgatan 9, Göteborg
    Välkommen till Studio Golden Bangs! Vi ser varje kund som en VIP-kund och utför allt från klippning och färgning till Olaplexbehandling, löshår eller fixar fransar och bryn.
    Sara Ö
    Sara Ö: Proffsigt bemötande, ärliga frisörer och guld resultat.