Alla kategorier Hårvård

Hårvård

Blond, brunett eller rödhårig? Det spelar ingen roll vilken hårfärg man har, alla har vi en mer eller mindre speciell relation till vårt hår. Vissa vill ha ett hår de kan styla medan andra vill kunna stiga upp på morgonen och gå till jobbet utan att slösa tid på håret.

Det finns många rekommendationer på hur ofta man bör klippa håret, vissa klipper sig var tredje vecka medan andra klipper sig var tredje månad. Oavsett hur man vill ha sitt hår måste man förr eller senare vända sig till en person som vet hur man hanterar en sax. Det kan vara en kompis eller en salong, det viktiga är att man har en frisör man kan lita på och som tillgodoser ens önskemål. Många gånger väljer man att gå till en salong man hört om från någon vän eller familjemedlem, vissa gånger blir det bra, andra inte. Alla har vi olika önskemål när det kommer till vårt hår och vårt besök hos frisören. I Sverige finns det över 22 000 frisörsalonger och i snitt spenderar vi 700 kronor per besök hos frisören. Här på Reco.se kan du läsa om tidigare kunders erfarenheter hos frisörer i just ditt område. På så sätt hoppas vi kunna hjälpa dig så att du enkelt kan välja en salong som passar dig och ditt hår.

Frisörlicensen

Under 2016 kommer det lanseras en frisörlicens i Sverige. Frisörföretagarna, Handels, KTF och SFLF står bakom certifieringen. Bakgrunden till certifieringen beror på att det fram till idag har varit okej för vem som helst att kalla sig frisör och öppna en salong. Certifieringen kommer att bygga på branschens nuvarande system för yrkesprov och yrkesbevis. Licensen kommer att utfärdas i form av ett körkort med bild, namn och ett licensnummer. Det kommer även framgå vilken typ av behörighet frisören besitter.

• A - Godkänt delprov
  • B - Gesällbrev
  • C - Mästarbrev
  • D - Seriöst företagande
  • E - Yrkeslärare
Läs mer »

Frisör

I Sverige finns det idag över 22 000 frisörer, och i snitt lägger vi cirka 700 kronor per besök, så blir man nöjd är det en värdefull investering som leder till bättre självkänsla och ökat självförtroende. Alla värdesätter vi olika saker när vi är hos frisören, för att undvika missöden kan det därför vara en bra idé att göra lite research för att hitta en salong som passar dig. De flesta frågar runt bland vänner och bekanta för att ta del av deras erfarenheter medan andra testar olika frisörer för att till slut bli nöjda. Idag finns det mer effektiva sätt att hitta en frisör som matchar dina önskemål, här på Reco.se kan du ta del av tusentals tidigare kunders individuella erfarenheter samt deras samlade betyg. Här kan du bläddra bland alla frisörer för att hitta den som passar dig! Lycka till!
Visa alla frisörer

Hårförlängning

Att kunna variera mellan kort och långt hår är för många en värdefull möjlighet. Du som många andra drömmer kanske om att ha det där sagolika hårsvallet en period för att sen gå tillbaka till ditt normala lite kortare, kaxigare hår.
Visa alla företag inom hårförlängning

Topp 25 företag inom hårvård

surebabyyes

Bergsundsstrand 34, Stockholm
    Vi är ett gäng kreativa frisörer som vill se rätt frisyr på ditt huvud. Boka en kostnadsfri konsultation för att få tips och idéer eller boka en tid för klippning direkt!
    Rasmus J
    Rasmus J: Väldigt bra bemött! Trevlig och noggrann i sitt utförande!

Ekman Hair

Nybrogatan 51, Stockholm
    Lovisa S
    Lovisa S: Jag var på frisörbesök hos Haisan som klippte och färgade mitt hår. Det blev fantastiskt! Är så nöjd! Han förstod exakt ...

WAU Jakobsbergsplatsen

Jakobsbergsplatsen 1, Västerås
    Kom in till oss, slappna av och släpp taget om vardagen för en stund. Vi på Wau tar hand om ditt yttre samtidigt som vi bryr oss om ditt inre.
    Petra W
    Petra W: Färgning och insättning av hairtalk. Blir alltid välbemött, himla trevlig personal. Louise är alltid så glad och vänli...

Studio 81

Fatburs Brunnsgata 29, Stockholm
    Natanael S
    Natanael S: Köpte en vanlig herrklippning och fick ett bra bemötande trots att jag var sista kund. Stor omsorg och noggrannhet lades...

ScissorHands

Norra Agnegatan 41, Stockholm
    Vill du gå till en frisör som faktiskt lyssnar på vad du tycker. Kom till oss på Scissorhands!
    EDINA D
    EDINA D: Trevlig, kunnig, har sinne för mode och personliga stillar

Hope by Lena

Hantverkargatan 34, Stockholm
    Annika W
    Annika W: Jag har gått till Lena och klippt och färgat mig hår regelbundet de senaste 10 åren. Hon har alltid bemött mig med engag...

Cardell Hair Lounge

Grev Turegatan 23, Stockholm
    Kom in till trendiga Cardell Hair Lounge på Östermalm och gör dig fin i håret. Få toppservice med de bästa hårvårdsprodukterna och ett resultat att vara nöjd med!
    Catharina A
    Catharina A: Jag fick ett mycket engagerat och professionellt bemötande där frisören förmedlade förslag på frisyr och färgsättning p...

Toni&Guy

Hornsgatan 5, Stockholm
    Välkommen till Toni&Guy! Här hittar du en frisörsalong som erbjuder både behandlingar och utbildningar - alltid av högsta kvalitet.
    Linda Maria Katarina K
    Linda Maria Katarina K: Jag har klippt mig hos dem vid ett flertal tillfällen. Jag har blivit väl omhändertagen och nöjd med resultatet.

Strandsalongen

Sickla Strand 66, Nacka
    Strandsalongen i Sickla, Nacka, har en hög yrkeskompetens efter sina 28 år i branschen med ett fokus på miljömedvetenhet och givetvis nöjda återkommande kunder. Välkomna!
    Yvonne B
    Yvonne B: Jag blir alltid bra bemött på strandsalongen. Det är alltid glad och trevlig personal även de frisörer som jag inte h...

Salong MAJO

Frejgatan 12, Stockholm
    Maria W
    Maria W: Har klippt mig hos Marika tre gånger och alltid blivit nöjd.

WAU Notuddskajen

Notuddskajen 1, Västerås
    Vi på WAU vill fixa ditt yttre och bry oss om ditt inre. Kom till oss, slappna av och släpp taget om vardagen en stund.
    Sanna B
    Sanna B: Klipp och färg. Mycket missnöjd med färgen som gjordes om 2 ggr och tillslut av ny frisör

L&L Frisör

Sankt Eriksgatan 11, Stockholm
    Välkommen till oss på L&L Frisör när du vill känna dig lite extra fin, både till vardag och till fest.
    Marja A
    Marja A: Hårklippning Lena Grönberg är den bästa och trevligaste hårfrisörskan ever.

Sandvik / Domeij

Torsgatan 51, Stockholm
    Välkommen till vår mysiga salong! Vi är två lyhörda och välutbildade frisörer som älskar att jobba med hår och skapa frisyrer som passar just dig!
    EMIL B
    EMIL B: Grymt trevlig hårsalong, med duktig personal som ger service i toppklass och personligt bemötande. Något utöver "den van...

Sonder

Ringvägen 116, Stockholm
    Kreativitet och idérikedom tillsammans med skickliga frisörer - Välkommen till Sonder.
    Hans S
    Hans S: Ny salong men bekant frisör sedan tidigare. Väl bemött och nöjd med resultatet. Bokade ny tid.

Nown

STORGATAN 25, Stockholm
    Nown på Östermalm är en vacker salong med professionell personal och hårprodukter med fokus på hållbarhet och ekologi. Utöver ordinarie tjänster erbjuds även hårförlängning och Opalexbehandling.
    Beata U
    Beata U: Härligt välkomnande lokal, personligt, topp frisörer av yppersta klass. Bra produkter. Favoritställe.

Mohair

Skytteholmsvägen 47, Solna
    Välkommen till Mohair! Kom förbi oss för en proffsig frisörbehandling och en god fika. Här får du kvalitet.
    Carina H
    Carina H: Jättebra. Trevlig personal. Trevligt med gitt kaffe. Trevligt med bubbel mm

MOMENT Signalfabriken

Sundbybergs Torg 3, Sundbyberg
    Camilla B
    Camilla B: Kommer in i välkomnande lokal, varmt mottagen av personal och min frisör. Lämnar MOMENT vacker som en dag, leende på lä...

Kameleonten

Odengatan 23, Stockholm
    Salong Kamelonten på Östermalm har frisörerna som sätter vardagslyx på kartan. Professionell service, exceptionella produkter och hög kompetens!
    Tina L
    Tina L: Fantastiskt bemötande av ägaren som var varm och fick mig att känna mig fin. Jag har klippt mig och färgat håret där ...

Grieco Ericsson Hair Couture

Riddargatan 19, Stockholm
    Hos oss får du en paus från vardagen i en avslappnad miljö, med det där lilla extra som ger en riktigt drömlik känsla. Vi ger dig högsta kvalitet och service under ditt besök. Välkommen!
    Amanda E
    Amanda E: Proffsigt och trevligt med väldigt fint slutresultat! Nöjd med både färg och klipp!

Studio Levels

Kungsholmsgatan 17, Stockholm
    Träning och skönhet går hand i hand. Låt oss därför presentera Studio Levels. En perfekt kombination av dessa två.
    Malin S
    Malin S: Kund sedan öppningen av Studio Levels som jag dessutom kan starkt rekommendera. En frisör som alltid håller sig uppdat...

Deevi Sthlm

Bondegatan 16, Stockholm
    Deevi Sthlm är en moden frisersalong på Södermalm vars frisörer har yttersta kompetens för att kunderna ska vara i trygga händer med bästa möjliga behandling!
    CAROLINE P
    CAROLINE P: Proffsig och personlig! Klipper, färgar och gör mig glad😍

Studio Golden Bangs

Ekelundsgatan 9, Göteborg
    Välkommen till Studio Golden Bangs! Vi ser varje kund som en VIP-kund och utför allt från klippning och färgning till Olaplexbehandling, löshår eller fixar fransar och bryn.
    JULIA G
    JULIA G: Går hos Annah och äntligen hittat en Grym frisör. Otroligt noggrann och gör allt för att få kunden nöjd. Mysig salong me...

BangerHead Studio

Humlegårdsgatan 14, Stockholm
    Bangerhead Studio i Stockholm har erfarna frisörer med hög servicekänsla och kompetens för att ge sina kunder toppresultat. Salongen erbjuder även hudvårdsbehandlingar.
    EMIL F
    EMIL F: Helnöjd, Jennifer är supertrevligt och det är en fröjd att bli klippt hos henne. Rekommenderas starkt.

Ladies & Gentlemen Hair Studio

Hotellgatan 15, Solna
    Vill du har hjälp med din frisyr från ett gäng som har koll på de senaste trenderna. Besök oss på Ladies & Gentlemen för en härlig upplevelse.
    Martin B
    Martin B: Jag bokade klipptid åt min 11-årige son för att klippa hans hår kort. Hans hår hade blivit ganska medel-långt men inte j...

Salong L Q

Carl Milles Väg 5, Lidingö
    Välkommen in till oss på Salong LQ för en avslappnande upplevelse i en trygg miljö!
    Maria R
    Maria R: Blir alltid lika fin i håret när Leila klipper och färgar! Alltid trevligt bemötande och lätt att boka tid. Bästa frisör...