Rekommenderat företag 2016 - Litabygg.se
Rekommenderat företag 2015 - Litabygg.se

Litabygg.se

RENSTIERNAS GATA 23, 116 31 Stockholm — Visa karta

Vi på LH&B nätverket/Litabygg.se kan närmare beskrivas som ett internt nätverk som består av flera byggföretag som samarbetar med varandra när vi erbjuder våra tjänster till våra kunder i Stockholm. Några av våra byggföretag som ingår i nätverket är registrerade bara i Baltikum samt även i andra EU länder, andra är registrerade i Sverige, men alla kan då anses som underentreprenörer åt LH&B nätverket.
På det sättet kan vi erbjuda flexibilitet när det gäller anpassning till ekonomiska förutsättningar för våra kunders projekt. Alla företag som ingår i vårt interna nätverk i Sverige representeras utåt av ett enda företag, det vill säga av den ekonomiska föreningen som heter "LH&B nätverket i Sverige ek.för." med org.nr. 769622-5833.
När vi grundades, och för mer administrativ info om oss, kolla oss gärna på Allabolag.se
För att veta hur bra vi är, fråga gärna våra tidigare kunder! Dem kan ni fråga allt som ni själva vill veta om oss. Efter första platsbesöket kan vi lämna ut vår referenslista med personliga uppgifter till våra tidigare kunder. Denna lista innehåller minst 40 referensgivare och fylls på kontinuerligt!
Öppet just nu
Mån: 12:00-19:00
Tis-Fre: 08:00-19:00
Lör: 09:00-15:00
Sön: 09:00-12:00

Läs vad 39 kunder tycker om Litabygg.se

• Eleni A
    Eleni A skrev om Litabygg.se
    Ett välutfört arbete! Mycket nöjd med vårt samarbete gällande en lgh renovering; punktliga, kompetent och ett fint omhändertaganden och engagemang. Jag ger tummen upp!
  • Anette W
    Anette W skrev om Litabygg.se
    Vi ville stensätta och höja vår framsida från gatan upp till entren med mur, samt sätta upp plank på båda sidorna. Det kändes bra från början, med möte och diskussion om vad vi ville och ideér från Litabygg, trevligt och tillmötesgående. Arbetet utfördes av trevliga killar. Arbetet drog ut på tiden pga personliga skäl hos arbetsledaren, samt några delar var vi inte nöjda med. Vi skulle ha kontaktat chefen tidigare än vi gjorde, men när det väl var gjort gick det fort och utan problem att få det tillrätta.
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Litabygg.se
    Litabygg har gjort en stenläggning för trädgårdsmöbler och grillplats vid vår kolonistuga. Arbetet var mycket bra gjort, mycket proffsigt och vi kan verkligen rekommendera Litabygg. De som utförde arbetet var tillmötesgående och vänliga. Vi är mycket nöjda!
  • Peter K
    Peter K skrev om Litabygg.se
    Vi är mycket nöjda med Våran trapp som litabylagg har byggt. Ett gediget hantverk och resultatet överträffade vår förväntan med råge.

Det hela sköttes mycket proffsigt med både arbetsledare och utförare på plats för måttning och offert. Även bra närvaro och avstämning under själva bygget ifrån arbets ledning. Vi var även mycket imponerade av den höga arbetsmoral och punktlighet som snickarna hade.

Jag skulle därför vilja rekommendera dessa duktiga hantverkare för flera uppdrag.

//Peter
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Litabygg.se
    Omdränering av ca 50% av fastigheten gjordes på ett utmärkt sätt och man höll både tidsram och uppgjort kostnad.
  • Johnny L
    Johnny L skrev om Litabygg.se
    Grymma snubbar funkat bra smidigt och enkelt att anlita kör på grabbar ;)
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Litabygg.se
    Litabygg hjälpte oss med renovering av vår mur. Det gjorde ett utmärkt jobb och var färdiga inom angiven tidsram. Jag kan rekommendera Litabygg.
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Litabygg.se
    Mycket nöjd, snabbt jobb med smidig planering och bra slutresultat. Rekommenderar absolut!
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Litabygg.se
    Effektivt och professionellt bemötande vid bygge av altan/uteplats. Snabbt genomfört arbete med mycket gott resultat. Kan absolut rekommenderas.
  • Andres F
    Andres F skrev om Litabygg.se
    Min upplevelse med Lita bygg var bra och trevlig. Dom gjorde det vi kom överens om samt kom när dom skulle osv. Dessutom blev själva jobbet väl utfört till min belåtenhet.

MVH / Anders
  • Be N
    Be N skrev om Litabygg.se
    Väldigt snyggt blev det på vår infart efter att Artur och hans grabbar lagt sten istället för den hemska asfalten vi hade innan. Mycket tydlig och bra offert från Max,där vi valde att själva ordna med material och bortforsling av schaktmassor etc till självkostnadspris. Vi är mycket nöjda!
    Bengt och Lene
  • Annika o
    Annika o skrev om Litabygg.se
    Jag är nöjd med hela affären - från avtalsskrivning till genomförande och slutresultat.
  • Tina o
    Tina o skrev om Litabygg.se
    Tidseffektivt. Håller vad de lovat. Bra finish!
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Litabygg.se
    Har fått hjälp i 2 olika omgångar utav LitaBygg. Först med att riva renovera, spackla, måla, lägga nytt golv i vårt kök/vardagsrum, montera kök. Andra omgången plats-byggdes en sittdel till matplats, det byggdes en walk-in garderob, samt montera upp all typ utav inredning på väggar.

Litabygg är verkligen professionella, man får en tydlig arbetsbeskrivning i punktform med alla moment som skall göras, samt en deadline som ALLTID håller, dom är även väldigt flexibla. Vi hade möte och stämde av allt på plats, 2 dagar senare så satte dom igång och var klar 2 dagar innan deadline för att vi skulle åka iväg och ville se till så det var klart innan vi åkte.

Om man har minsta lilla anmärkning så VILL dom höra detta så dom kan åtgärda detta direkt för att se till så vi blev nöjda.

Är verkligen extremt nöjd med jobbet som Lita utfört hos oss och kommer alltid ringa till dom när vi sätter igång med nästa projekt!

TACK
  • Peter N
    Peter N skrev om Litabygg.se
    Jag har använt dem till flera projekt, varje gång med utmärkt resultat: Stengång, gjutning och skifferbeklädnad av mur, stensatt uteplats, kakel/klinker i tvättstuga.
    De ger ett seriöst bemötande, är måna om resultatet och smidiga att samarbeta med, jag kan verkligen rekommendera dem.
  • Ellinor L
    Ellinor L skrev om Litabygg.se
    Allt flöt på jättebra. Kontraktskrivning, hjälp med materialbeställningar samt kontakter och arbetet i sig. Väldigt noga och bra utfört arbete. Vi kommer att rekommendera dem vidare till vänner och bekanta.
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Litabygg.se
    Mycket bra resultat och trevliga hantverkare.
  • Ragnar R
    Ragnar R skrev om Litabygg.se
    Mycket kunniga och ärliga hantverkare. Jag är nöjd.
  • Jessica R
    Jessica R skrev om Litabygg.se
    Snälla och duktiga killar från Litha bygg. Vi anlitar dem kontinuerligt - både hemma och på landet. Alltid med fint resultat!
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Litabygg.se
    Duktiga hantverkare, höll vad de lovade
  • Elise v
    Elise v skrev om Litabygg.se
    Jag har bara bra saker att säga och kan verkligen rekommendera dem. Jag är jättenöjd med min terrass och mitt staket, de är professionella, trevliga och snabba. Saulius var den som spenderade mest tid här, otroligt hantverk och noggrannhet. Mina grannar var såpass imponerade av deras jobb så även de anlitade dem för två stycken större projekt på deras tomt.
  • Agnetha B
    Agnetha B skrev om Litabygg.se
    Har använt mig av Litabygg tre gånger hittills och alltid blivit nöjd. Hjälpsamma, lyhörda och kunniga hantverkare.
  • Gustav M
    Gustav M skrev om Litabygg.se
    Jag är mycket nöjd med vår nylagda garageuppfart samt öven vår nya stenlagda gångväg runt garaget. Det var mycket lätt att komma överens och Arthurs gäng gjorde ett riktigt bra jobb. De genomförde jobbet snabbt, grundligt & prisvärt.
    Jag rekommenderar varmt Litabygg.
  • Bilal L
    Bilal L skrev om Litabygg.se
    Lita genomförde en stensättning av min uppfart och framsida helt enligt mina förväntningar. De gjorde ett grundligt och bra arbete och var klara före utsatt tid. Under hela arbetet hade vi väldigt bra kommunikation både med projektledare som arbetsteam.
    Jag kommer varmt rekommendera Lita till andra.
  • Björn W
    Björn W skrev om Litabygg.se
    Vi anlitade LH&B Nätverket / Litabygg.se för att ytrenovera och måla om i vår lägenhet. Allting fungerade bra från offert till genomfört arbete. De är noga med tydlig kommunikation och ser till att vi som kund kan känna oss trygga med att vi får ett bra resultat.
    Rekommenderas varmt!
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om Litabygg.se
    Vi var så nöjda!
    De är riktigt duktiga, alltid i tid och gjorde ett fantastiskt jobb!
    Vi har tagit hjälp av de mer än en gång!
  • Jens L
    Jens L skrev om Litabygg.se
    Duktiga och pålitliga, har använt dem flera gånger! Väldigt prisvärt.
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Litabygg.se
    Noggranna, snabba och prisvärda.
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Litabygg.se
    jag använde Litabygg för att totalrenovera mitt badrum 2012. de gjorde ett fantastiskt bra jobb, de var väldigt tillmötesgående, tidseffektiva och jag blev super nöjd.
  • Robert B
    Robert B skrev om Litabygg.se
    Mycket bra service och resultat. Kan verkligen rekommenderas
  • sinisa s
    sinisa s skrev om Litabygg.se
    vi anlitade LH&B Nätverket / Litabygg.se som fick uppdrag att bygga träaltan från början. Med tanke på tidigare erfarenhet vi hade bygge under lupp och vi kan beskriva det hela så här:
    Sällsynt bekymmersfri byggnation att t o m visa svenska byggföretag kan lära sig av LH&B Nätverket / Litabygg.se
    Arbetet har utförts noggrant och professionellt, till priser som är varken för låga eller för dyra, och alltid inom utsatta tidsramar. Särskilt imponerande var all kraft och entusiasm som lades ner på små detaljer och avslutningar vid poolkanten. Något som de flesta byggfirmor skulle enkelt skita i.
    Vi var ute efter professionellt utfört arbete .. inte billigt prislapp och det fick vi.
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Litabygg.se
    Jag är mycket nöjd med Lita Bygg. De kom som avtalat och gjorde ett bra jobb. När det senare uppstod ett fel åtgärdades det utan krångel på Lita Byggs bekostnad. Mycket bra!
  • Sara W
    Sara W skrev om Litabygg.se
    Lita bygg arbetade snabbt och effektivt och var trevliga att ha att göra med. Dock något lätt slarvigt ibland, men klart nöjda ändå. Prisvärda.
    2016-07-30 Max R svarar Sara W
    Hej Sara,
    Nu har det gått ett helt år sedan sist och jag kan garantera att vi har lyckats att utrota alla spår av slarv på företaget. De som hade slarvat och inte bättrat sig, fick gå. Vår nya (interna) policy lyder bl.a. att: "Ingen kund hos oss får lämnas missnöjd, oavsett orsaken till missnöje". Men det är naturligtvis viktigt att säga till om man är missnöjd, annars kan vi inte alltid gissa:)
    Sara, du kan känna dig trygg att vända dig till oss i fortsättningen. Det kan jag nu lova med all bestämdhet.
    Mvh, Max R./Litabygg.se
  • Peter B
    Peter B skrev om Litabygg.se
    Lita bygg gör bra jobb och levererar på avtalade tider!
  • Birger K
    Birger K skrev om Litabygg.se
    Lita bygg gjorde vår träaltan och vi är mycket nöjda. Kom när de skulle och arbetade snabbt och effektivt. Snyggt blev det också.
  • Urban S
    Urban S skrev om Litabygg.se
    Vi är mycket nöjda med Lita Bygg.
  • Ninos D
    Ninos D skrev om Litabygg.se
    De genomförde ett omfattande arbete med att göra om i hela trädgården. Arbetet inkluderade nya stödmurar, marksten, trappor, breddning av garageuppfart mm. Det var många okända faktorer men de levererade faktiskt snabbare än utlovat i offerten. Dessutom på halva tiden jämfört med andra offerter jag fick in.

Själva arbetet var noggrant utfört. De kapade tom. marksten i centimeter bitar för kontursättning. Mycket nöjd!
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Litabygg.se
    Hej
    Lita Bygg har urfört både läggning av marksten och gjutit grunden till utespa.
    Båda arbetena har utförts mkt bra, på tid och till ett bra pris.
    Vi är mkt nöjda!
    Mvh Stefan
  • Jessica R
    Jessica R skrev om Litabygg.se
    Lita Bygg och David Brigadas grupp har räddat vår sommar! De har bytt fasad och fönster på vårt nya sommarhus - nya reglar, ny fasad, bytt fönster och altandörrar (nya storlekar på fönster och dörrar). Inne fixade de fönstersmygarna, fönsterfoder och slipade golv. Snickarna bodde i huset under arbetet så att de slapp resa varje dag. De höll väldigt fint omkring sig i exempelvis kök och badrum och var extremt trevliga och lyhörda för detaljer. Vi hoppas få fortsätta med samma gäng med altan, stödmur och brygga i augusti. Hade vi haft kvar den sävlige, dyra snickaren som hann påbörja arbetet på huset, hade vi blivit ruinerade och varken fått fira midsommar eller haft kräftskiva i augusti. Offerten vi fick från den första snickaren var uppe i det dubbla trots att bara en fjärdedel av jobbet var gjort. Lita Bygg håller sig till offerten och den utlovade tiden. Tusen tack! /Jessica

RENSTIERNAS GATA 23, 116 31 Stockholm