Litabygg.se

RENSTIERNAS GATA 23, 116 31 Stockholm — Visa karta

Vi på LH&B nätverket/Litabygg.se kan närmare beskrivas som ett internt nätverk som består av flera byggföretag som samarbetar med varandra när vi erbjuder våra tjänster till våra kunder i Stockholm. Några av våra byggföretag som ingår i nätverket är registrerade bara i Baltikum samt även i andra EU länder, andra är registrerade i Sverige, men alla kan då anses som underentreprenörer åt LH&B nätverket.
På det sättet kan vi erbjuda flexibilitet när det gäller anpassning till ekonomiska förutsättningar för våra kunders projekt. Alla företag som ingår i vårt interna nätverk i Sverige representeras utåt av ett enda företag, det vill säga av den ekonomiska föreningen som heter "LH&B nätverket i Sverige ek.för." med org.nr. 769622-5833.
När vi grundades, och för mer administrativ info om oss, kolla oss gärna på Allabolag.se
För att veta hur bra vi är, fråga gärna våra tidigare kunder! Dem kan ni fråga allt som ni själva vill veta om oss. Efter första platsbesöket kan vi lämna ut vår referenslista med personliga uppgifter till våra tidigare kunder. Denna lista innehåller minst 40 referensgivare och fylls på kontinuerligt!
Mån: 12:00-19:00
Tis-Fre: 08:00-19:00
Lör: 09:00-15:00
Sön: 09:00-12:00

Läs vad 51 kunder tycker om Litabygg.se

• Åsa K
    Åsa K skrev om Litabygg.se
    Väldigt proffsigt och bra bemötande! Väldigt trevliga och duktiga och noggranna hantverkare som arbetade väldigt bra och passade tider. Vill anlita dessa hantverkare flera gånger kan rekommenderas! Läs mer
  • Robert W
    Robert W skrev om Litabygg.se
    Vi anlitade Litabygg i samband med vår köksrenovering, Trevligt och roligt bemötande och efter första offert bokades ett byggmöte/startmöte in på Litabyggs initiativ, seriöst!

Själva genomförandet sköttes klanderfritt, lätta att ha dialog med och de står för vad de lovar, inga konstigheter. Flexibla i planeringen också! Inga ockerpriser.

Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Lisa R
    Lisa R skrev om Litabygg.se
    Jag är mycket nöjd med det arbete som Litabygg utförde! De var punktliga och kommunikativa hela vägen. Om jag behöver renovera något mer i min lägenhet kommer jag höra av mig till dem igen! Läs mer
  • Andreas B
    Andreas B skrev om Litabygg.se
    Vi är mycket nöjda med Litabygg. Dom gjorde ett bra jobb i vårat badrum. Rekommenderas starkt. Läs mer
  • Ingmar R
    Ingmar R skrev om Litabygg.se
    Anlitade litabygg för att ordna med finplanering på hustomten. De levererade enligt plan och mycket proffsigt utfört Läs mer
  • Annie W
    Annie W skrev om Litabygg.se
    Viss renovering av kök. Väldigt lyhörda för mina önskningar. Snabbt och bra jobbat. Snyggt resultat. Höll beräknad tid trots vissa oförutsedda problem som uppkom längst vägen. Bra bemötande! Läs mer
  • Tomas B
    Tomas B skrev om Litabygg.se
    Snyggt och noggrant altantanjobb. Tack Max och Dainis. Läs mer
  • Jacob P
    Jacob P skrev om Litabygg.se
    Bra offert, bra jobb och bra information rakt igenom! Rekommenderas! Läs mer
  • Malkiel B
    Malkiel B skrev om Litabygg.se
    Jag är så nöjd med renoveringen av min lägenhet! Max, Alex och teamet är proffsiga, snabba och kommunikationen var enkel och effektiv. Jag planerar även att renovera mitt badrum i framtiden och kommer säkert att anlita dom igen. Stort Tack! Läs mer
  • Axel N
    Axel N skrev om Litabygg.se
    Kan tyvärr inte rekommendera firman. Gjorde ett dåligt jobb och höll inte tidschemat. Läs mer
  • Ingmar R
    Ingmar R skrev om Litabygg.se
  • Ola W
    Ola W skrev om Litabygg.se
    Litabygg håller vad de lovar, är mycket professionella och har kreativa lösningar på uppkomna hinder. Deras noggrannhet i detaljerna och sättet att hålla arbetsplatsen snygg imponerar. Läs mer
  • Eleni A
    Eleni A skrev om Litabygg.se
    Ett välutfört arbete! Mycket nöjd med vårt samarbete gällande en lgh renovering; punktliga, kompetent och ett fint omhändertaganden och engagemang. Jag ger tummen upp! Läs mer
  • Anette W
    Anette W skrev om Litabygg.se
    Vi ville stensätta och höja vår framsida från gatan upp till entren med mur, samt sätta upp plank på båda sidorna. Det kändes bra från början, med möte och diskussion om vad vi ville och ideér från Litabygg, trevligt och tillmötesgående. Arbetet utfördes av trevliga killar. Arbetet drog ut på tiden pga personliga skäl hos arbetsledaren, samt några delar var vi inte nöjda med. Vi skulle ha kontaktat chefen tidigare än vi gjorde, men när det väl var gjort gick det fort och utan problem att få det tillrätta. Läs mer
  • Tommy G
    Tommy G skrev om Litabygg.se
    Litabygg har gjort en stenläggning för trädgårdsmöbler och grillplats vid vår kolonistuga. Arbetet var mycket bra gjort, mycket proffsigt och vi kan verkligen rekommendera Litabygg. De som utförde arbetet var tillmötesgående och vänliga. Vi är mycket nöjda! Läs mer
  • Peter K
    Peter K skrev om Litabygg.se
    Vi är mycket nöjda med Våran trapp som litabylagg har byggt. Ett gediget hantverk och resultatet överträffade vår förväntan med råge.

Det hela sköttes mycket proffsigt med både arbetsledare och utförare på plats för måttning och offert. Även bra närvaro och avstämning under själva bygget ifrån arbets ledning. Vi var även mycket imponerade av den höga arbetsmoral och punktlighet som snickarna hade.

Jag skulle därför vilja rekommendera dessa duktiga hantverkare för flera uppdrag.

//Peter Läs mer
  • Ulf S
    Ulf S skrev om Litabygg.se
    Omdränering av ca 50% av fastigheten gjordes på ett utmärkt sätt och man höll både tidsram och uppgjort kostnad. Läs mer
  • Johnny L
    Johnny L skrev om Litabygg.se
    Grymma snubbar funkat bra smidigt och enkelt att anlita kör på grabbar ;) Läs mer
  • Mattias K
    Mattias K skrev om Litabygg.se
    Litabygg hjälpte oss med renovering av vår mur. Det gjorde ett utmärkt jobb och var färdiga inom angiven tidsram. Jag kan rekommendera Litabygg. Läs mer
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Litabygg.se
    Mycket nöjd, snabbt jobb med smidig planering och bra slutresultat. Rekommenderar absolut! Läs mer
  • Daniel O
    Daniel O skrev om Litabygg.se
    Effektivt och professionellt bemötande vid bygge av altan/uteplats. Snabbt genomfört arbete med mycket gott resultat. Kan absolut rekommenderas. Läs mer
  • Andres F
    Andres F skrev om Litabygg.se
    Min upplevelse med Lita bygg var bra och trevlig. Dom gjorde det vi kom överens om samt kom när dom skulle osv. Dessutom blev själva jobbet väl utfört till min belåtenhet.

MVH / Anders Läs mer
  • Be N
    Be N skrev om Litabygg.se
    Väldigt snyggt blev det på vår infart efter att Artur och hans grabbar lagt sten istället för den hemska asfalten vi hade innan. Mycket tydlig och bra offert från Max,där vi valde att själva ordna med material och bortforsling av schaktmassor etc till självkostnadspris. Vi är mycket nöjda!
    Bengt och Lene Läs mer
  • Annika o
    Annika o skrev om Litabygg.se
    Jag är nöjd med hela affären - från avtalsskrivning till genomförande och slutresultat. Läs mer
  • Tina o
    Tina o skrev om Litabygg.se
    Tidseffektivt. Håller vad de lovat. Bra finish! Läs mer
  • Daniel P
    Daniel P skrev om Litabygg.se
    Har fått hjälp i 2 olika omgångar utav LitaBygg. Först med att riva renovera, spackla, måla, lägga nytt golv i vårt kök/vardagsrum, montera kök. Andra omgången plats-byggdes en sittdel till matplats, det byggdes en walk-in garderob, samt montera upp all typ utav inredning på väggar.

Litabygg är verkligen professionella, man får en tydlig arbetsbeskrivning i punktform med alla moment som skall göras, samt en deadline som ALLTID håller, dom är även väldigt flexibla. Vi hade möte och stämde av allt på plats, 2 dagar senare så satte dom igång och var klar 2 dagar innan deadline för att vi skulle åka iväg och ville se till så det var klart innan vi åkte.

Om man har minsta lilla anmärkning så VILL dom höra detta så dom kan åtgärda detta direkt för att se till så vi blev nöjda.

Är verkligen extremt nöjd med jobbet som Lita utfört hos oss och kommer alltid ringa till dom när vi sätter igång med nästa projekt!

TACK Läs mer
  • Peter N
    Peter N skrev om Litabygg.se
    Jag har använt dem till flera projekt, varje gång med utmärkt resultat: Stengång, gjutning och skifferbeklädnad av mur, stensatt uteplats, kakel/klinker i tvättstuga.
    De ger ett seriöst bemötande, är måna om resultatet och smidiga att samarbeta med, jag kan verkligen rekommendera dem. Läs mer
  • Ellinor L
    Ellinor L skrev om Litabygg.se
    Allt flöt på jättebra. Kontraktskrivning, hjälp med materialbeställningar samt kontakter och arbetet i sig. Väldigt noga och bra utfört arbete. Vi kommer att rekommendera dem vidare till vänner och bekanta. Läs mer
  • Magnus K
    Magnus K skrev om Litabygg.se
    Mycket bra resultat och trevliga hantverkare. Läs mer
  • Ragnar R
    Ragnar R skrev om Litabygg.se
    Mycket kunniga och ärliga hantverkare. Jag är nöjd. Läs mer
  • Jessica R
    Jessica R skrev om Litabygg.se
    Snälla och duktiga killar från Litha bygg. Vi anlitar dem kontinuerligt - både hemma och på landet. Alltid med fint resultat! Läs mer
  • Daniel L
    Daniel L skrev om Litabygg.se
    Duktiga hantverkare, höll vad de lovade Läs mer
  • Elise v
    Elise v skrev om Litabygg.se
    Jag har bara bra saker att säga och kan verkligen rekommendera dem. Jag är jättenöjd med min terrass och mitt staket, de är professionella, trevliga och snabba. Saulius var den som spenderade mest tid här, otroligt hantverk och noggrannhet. Mina grannar var såpass imponerade av deras jobb så även de anlitade dem för två stycken större projekt på deras tomt. Läs mer
  • Agnetha B
    Agnetha B skrev om Litabygg.se
    Har använt mig av Litabygg tre gånger hittills och alltid blivit nöjd. Hjälpsamma, lyhörda och kunniga hantverkare. Läs mer
  • Gustav M
    Gustav M skrev om Litabygg.se
    Jag är mycket nöjd med vår nylagda garageuppfart samt öven vår nya stenlagda gångväg runt garaget. Det var mycket lätt att komma överens och Arthurs gäng gjorde ett riktigt bra jobb. De genomförde jobbet snabbt, grundligt & prisvärt.
    Jag rekommenderar varmt Litabygg. Läs mer
  • Bilal L
    Bilal L skrev om Litabygg.se
    Lita genomförde en stensättning av min uppfart och framsida helt enligt mina förväntningar. De gjorde ett grundligt och bra arbete och var klara före utsatt tid. Under hela arbetet hade vi väldigt bra kommunikation både med projektledare som arbetsteam.
    Jag kommer varmt rekommendera Lita till andra. Läs mer
  • Björn W
    Björn W skrev om Litabygg.se
    Vi anlitade LH&B Nätverket / Litabygg.se för att ytrenovera och måla om i vår lägenhet. Allting fungerade bra från offert till genomfört arbete. De är noga med tydlig kommunikation och ser till att vi som kund kan känna oss trygga med att vi får ett bra resultat.
    Rekommenderas varmt! Läs mer
  • Madeleine L
    Madeleine L skrev om Litabygg.se
    Vi var så nöjda!
    De är riktigt duktiga, alltid i tid och gjorde ett fantastiskt jobb!
    Vi har tagit hjälp av de mer än en gång! Läs mer
  • Jens L
    Jens L skrev om Litabygg.se
    Duktiga och pålitliga, har använt dem flera gånger! Väldigt prisvärt. Läs mer
  • Thomas B
    Thomas B skrev om Litabygg.se
    Noggranna, snabba och prisvärda. Läs mer
  • Johanna K
    Johanna K skrev om Litabygg.se
    jag använde Litabygg för att totalrenovera mitt badrum 2012. de gjorde ett fantastiskt bra jobb, de var väldigt tillmötesgående, tidseffektiva och jag blev super nöjd. Läs mer
  • Robert B
    Robert B skrev om Litabygg.se
    Mycket bra service och resultat. Kan verkligen rekommenderas Läs mer
  • sinisa s
    sinisa s skrev om Litabygg.se
    vi anlitade LH&B Nätverket / Litabygg.se som fick uppdrag att bygga träaltan från början. Med tanke på tidigare erfarenhet vi hade bygge under lupp och vi kan beskriva det hela så här:
    Sällsynt bekymmersfri byggnation att t o m visa svenska byggföretag kan lära sig av LH&B Nätverket / Litabygg.se
    Arbetet har utförts noggrant och professionellt, till priser som är varken för låga eller för dyra, och alltid inom utsatta tidsramar. Särskilt imponerande var all kraft och entusiasm som lades ner på små detaljer och avslutningar vid poolkanten. Något som de flesta byggfirmor skulle enkelt skita i.
    Vi var ute efter professionellt utfört arbete .. inte billigt prislapp och det fick vi. Läs mer
  • Henrik F
    Henrik F skrev om Litabygg.se
    Jag är mycket nöjd med Lita Bygg. De kom som avtalat och gjorde ett bra jobb. När det senare uppstod ett fel åtgärdades det utan krångel på Lita Byggs bekostnad. Mycket bra! Läs mer
  • Sara W
    Sara W skrev om Litabygg.se
    Lita bygg arbetade snabbt och effektivt och var trevliga att ha att göra med. Dock något lätt slarvigt ibland, men klart nöjda ändå. Prisvärda. Läs mer
    2016-07-30 Max R svarar Sara W
    Hej Sara,
    Nu har det gått ett helt år sedan sist och jag kan garantera att vi har lyckats att utrota alla spår av slarv på företaget. De som hade slarvat och inte bättrat sig, fick gå. Vår nya (interna) policy lyder bl.a. att: "Ingen kund hos oss får lämnas missnöjd, oavsett orsaken till missnöje". Men det är naturligtvis viktigt att säga till om man är missnöjd, annars kan vi inte alltid gissa:)
    Sara, du kan känna dig trygg att vända dig till oss i fortsättningen. Det kan jag nu lova med all bestämdhet.
    Mvh, Max R./Litabygg.se
  • Peter B
    Peter B skrev om Litabygg.se
    Lita bygg gör bra jobb och levererar på avtalade tider! Läs mer
  • Birger K
    Birger K skrev om Litabygg.se
    Lita bygg gjorde vår träaltan och vi är mycket nöjda. Kom när de skulle och arbetade snabbt och effektivt. Snyggt blev det också. Läs mer
  • Urban S
    Urban S skrev om Litabygg.se
    Vi är mycket nöjda med Lita Bygg. Läs mer
  • Ninos D
    Ninos D skrev om Litabygg.se
    De genomförde ett omfattande arbete med att göra om i hela trädgården. Arbetet inkluderade nya stödmurar, marksten, trappor, breddning av garageuppfart mm. Det var många okända faktorer men de levererade faktiskt snabbare än utlovat i offerten. Dessutom på halva tiden jämfört med andra offerter jag fick in.

Själva arbetet var noggrant utfört. De kapade tom. marksten i centimeter bitar för kontursättning. Mycket nöjd! Läs mer
  • Stefan T
    Stefan T skrev om Litabygg.se
    Hej
    Lita Bygg har urfört både läggning av marksten och gjutit grunden till utespa.
    Båda arbetena har utförts mkt bra, på tid och till ett bra pris.
    Vi är mkt nöjda!
    Mvh Stefan Läs mer